Sari la conținut

Probleme Cu Un Gpz ... Help


Postări Recomandate

Motorul mergea bine ... aseara mi-a dat un rateu in toba nush din ce motiv dar dupaia a mers bine ... azi dimineata pe la 9 a pornit bine ca de obicei, din prima cu socul tras, lasat incalzit motor si plecat la scoala ... cand sa plec nu a mai pornit, parea ca o ia ... mergea 2-3-4 sec apoi se oprea, ocazional cu rateu un toba...

am impins-o pana acasa, l-am uitat la bujii ... ude, le-am curatat si tot nu a mers ... am dat carburatoarele jos sa nu cumva sa aibe vre-un gunoi pe undeva sau apa, am gasit ceva apa(nush de unde ca in rezervor nu am gasit apa) si putina mizerie ... am curatat tot am suflat carburatoarele si le-am pus inapoi(am gasit si la 2 din carburatoare jigloarele semidesfacute) ... am strans tot in apoi cum trebuia sa fie totul, pus benzina dat cheie si tot nu a vrut, am schimbat si bujiile cu un set nou si tot nu a vrut, am verificat scanteia si e buna ... a venit seara ... m-a lasat bateria si gata pe ziua de azi ...

 

astept pareri si solutii ... nu stiu cum e la voi dar la braila a inceput sa se usuce, e destul de cald pt perioada asta a anului deci vreau motor :( :D :D

 

 

:blink: :laugh: :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul mergea bine ... aseara mi-a dat un rateu in toba nush din ce motiv dar dupaia a mers bine ... azi dimineata pe la 9 a pornit bine ca de obicei, din prima cu socul tras, lasat incalzit motor si plecat la scoala ... cand sa plec nu a mai pornit, parea ca o ia ... mergea 2-3-4 sec apoi se oprea, ocazional cu rateu un toba...

am impins-o pana acasa, l-am uitat la bujii ... ude, le-am curatat si tot nu a mers ... am dat carburatoarele jos sa nu cumva sa aibe vre-un gunoi pe undeva sau apa, am gasit ceva apa(nush de unde ca in rezervor nu am gasit apa) si putina mizerie ... am curatat tot am suflat carburatoarele si le-am pus inapoi(am gasit si la 2 din carburatoare jigloarele semidesfacute) ... am strans tot in apoi cum trebuia sa fie totul, pus benzina dat cheie si tot nu a vrut, am schimbat si bujiile cu un set nou si tot nu a vrut, am verificat scanteia si e buna ... a venit seara ... m-a lasat bateria si gata pe ziua de azi ...

 

astept pareri si solutii ... nu stiu cum e la voi dar la braila a inceput sa se usuce, e destul de cald pt perioada asta a anului deci vreau motor :( :D :D

:blink: :laugh: :o

 

Aseara l-ai pornit prima data anul asta? De cat timp ai benzina curenta in rezervor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aseara l-ai pornit prima data anul asta? De cat timp ai benzina curenta in rezervor?

Am mers cu el de am rupt pamantul chiar si iarna ... benzina era pusa de ieri seara, benzina buna ca nu ii bag toate rahaturile tocmai din frica de a nu avea apa in ea sau alte porcarii, si cat nu s-a putut iesi afara cu ea am tinut bateria in casa si pe ea in garaj, la 2-3 zile o mai porneam ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers cu el de am rupt pamantul chiar si iarna ... benzina era pusa de ieri seara, benzina buna ca nu ii bag toate rahaturile tocmai din frica de a nu avea apa in ea sau alte porcarii, si cat nu s-a putut iesi afara cu ea am tinut bateria in casa si pe ea in garaj, la 2-3 zile o mai porneam ...

ok, bujiile vechi(care le-ai schimbat) eru ude toate cand le-ai dat jos? Aratau toate la fel? Daca nu cum arata fiecare in parte? :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am intalnit fenomene asemanatoare cauzate de catre defectiuni ale sist aprindere. La kawasaki de exemplu :

GPZ 500 S (motor EX500 )

pana rotor forfecata=> moment necorespunzator al aprinderii => rateuri ,motorul nu pornea

ZZR 600

Lipsa scanteie instalatia aprindere OK din pct de vedere electric .

problema a fost plotul senzorilor (modelul vechi avea doua bobine impuls) ce avea surubul slabit in asemenea hal incat nu se mai rotea cu arborele

(probabil nu a fost asigurat corespunzator in urma vreunei interventii)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, bujiile vechi(care le-ai schimbat) eru ude toate cand le-ai dat jos? Aratau toate la fel? Daca nu cum arata fiecare in parte? :(

bujiile in mod normal erau toate de obicei caramizii sau cum tre sa fie ele cand mere normal ... acum erau negre si ude ...

 

<small>--- Mesaj completat în 21 Jan 2008 20:28 -------------</small><br/>

Am intalnit fenomene asemanatoare cauzate de catre defectiuni ale sist aprindere. La kawasaki de exemplu :

GPZ 500 S (motor EX500 )

pana rotor forfecata=> moment necorespunzator al aprinderii => rateuri ,motorul nu pornea

ZZR 600

Lipsa scanteie instalatia aprindere OK din pct de vedere electric .

problema a fost plotul senzorilor (modelul vechi avea doua bobine impuls) ce avea surubul slabit in asemenea hal incat nu se mai rotea cu arborele

(probabil nu a fost asigurat corespunzator in urma vreunei interventii)

Am Gpz 550 din 86 e modelul dar motorul e schimbat e acelasi motor ca cel de gpz doar ca e luat de pe un zephyr din 92, am verificat aprinderea cu tot cu senzor si e strans surubul bine ... totul e ok acolo jos ... cred ca asta o sa fie prima chestie pe care o sa o verific maine, daca are pana acolo si daca da in ce stare e ... ms

:blink: :laugh: :o

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti verifica avansul cu o lampa strobo sau daca nu ai verifica daca punctul mort superior marcat pe rotorul aprinderii corespunde cu cel al cursei pistonului. Daca e diferenta ai gasit problema. Daca e in regula si ai scanteie ia restul la verificat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sper sa fie ceva simplu ca sincer m-am saturat de incurcaturi si alte alea, am tras muuultttee pt motorul asta si sincer mi s-a cam acrit ... incep sa cred ca e blestemat, e a nu stiu cata oara cand se strica la mine, initial avea alt motor dar nu stiu prin ce minune s-a calat, ulei avea, avea detoate ... apoi am schimbat si instalatia electrica ... furca fatza cu roata fatza(discuri mai mari franare mai eficienta) roata spate cu una mai lata ce confera stabilitate si manevrabilitate mai mare, norocul a fost ca un foarte bun prieten mi-a adus din germania un zephyr fara bascula spate si tobe si alte cateva chestii din 92 cu 350 de euro(atat a dat si nu m-a mai taxat pt transport sau alte alea) ... am muncit mult la el si tot se strica :blink:

oricum multumesc mult pe sfaturi si daca ii dau de cap poate ne intalnim pe la vreo intrunire sa bem o bere ca oamenii :laugh:

 

--- Mesaj completat în 22 Jan 2008 14:19 -------------

Am intalnit fenomene asemanatoare cauzate de catre defectiuni ale sist aprindere. La kawasaki de exemplu :

GPZ 500 S (motor EX500 )

pana rotor forfecata=> moment necorespunzator al aprinderii => rateuri ,motorul nu pornea

ZZR 600

Lipsa scanteie instalatia aprindere OK din pct de vedere electric .

problema a fost plotul senzorilor (modelul vechi avea doua bobine impuls) ce avea surubul slabit in asemenea hal incat nu se mai rotea cu arborele

(probabil nu a fost asigurat corespunzator in urma vreunei interventii)

Am incercat asta zi dar nu cred ca e de aici, nici macar nu am reusit sa desfac surubul ce tinea volanta aia mica de acolo sau cum ii zice ... deci altceva cred ca e, ma gandesc sa nu fie aprinderea stricata ...

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

totu si o treaba

ca si cum ai avea scanteie doar oleaca si de acolea nu

dar cand scoti o bujie sau mai multe se vede scanteie de fiecare data cand dai la automat

benzina oricum ii vine ca bujiile le scoti ude daca dai la automat de mai multe ori

tot din electrica e ceva.......zic eu............dar ce anume? :blink: .............e dubios

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca zici ca nu a mai pornit dupa ce ai lasat-o la scoala cauta urme de sabotaj ca e f probabil. Ce am patit eu ( la liceul la care predam) : robinet de benzina oprit, fise schimbate intre ele, schimbat lulelele intre ele la doua fise ca sa nu ma prind ca au fost inversate fisele ( ma prindeam imediat daca incerca cineva sa-mi puna fisa de la cil 3 la cil 4 si invers deorece difereau lulelele; dupa ce le-au schimbat si pe astea am plecat acasa in 2 cil si mi-a luat ceva pana m-am prins care era problema)

S-ar mai putea sa-ti fi turnat apa in rezervor, daca busonul tau e usor de deschis, ar mai putea fi furtunase smulse de la locul lor sau chiar inversate,filtru de aer infundat cu vreo carpa, verifica-le si pe astea.

Dupa ce ai inlaturat cauzele legate de un posibil sabotaj verifica daca ai scanteie calumea. Daca nu porneste de loc cel mai probabil este o problema de natura electrica deoarece daca ar fi din carburatoare e aproape imposibil sa se strice toate carburatoarele deodata, si chiar daca s-ar fi stricat doua tot ar fi trebuit sa porneasca in 2 cil ( cu conditia ca benzina sa ajunga la carburi).

Inainte sa mai incerci sa o pornesti incarca bine bateria si dupa ce o montezi asigura-te ca bornele fac bine contact si mai verifica si restul de mufe sa nu fie vreuna desprinsa sau sa faca contact imperfect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-i nici o urma de sabotaj ... am verificat bobinele, fisele is numerotate, si sunt puse bine, furtune nu-s strangulate sau rupte ca am verificat... benzina ajunge in carburator ... am incercat si cu alta benzina sa nu imi fi pus ceva zahar sau alete alea in rezervor ... scanteie da si o da calumea ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai atunci explicatiile care-mi vin in cap la momentul asta sunt:

- aprindere dereglata - s-a rupt ceva, sau si-a schimbat pozitia - exact ceea ce spunea si alexm

- distributie sarita de la punct- cauza f. putin probabila

 

Verifica daca comenzile bobinelor sunt conectate cum trebuie ca daca au fost inversate nu-ti merge

Ai mai putea sa scoti bujiile si sa tii degetul apasat puternic pe gaura sa vezi daca-ti "da compresia" pe langa deget , daca nu o da e cam naspa inseamna ca nu ai compresie( putin probabil pt ca asta nu are cum sa dispara brusc la toti cilindrii decat in cazul unei dereglari grave ale distributiei)

Bateria ai incarcat-o?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai atunci explicatiile care-mi vin in cap la momentul asta sunt:

- aprindere dereglata - s-a rupt ceva, sau si-a schimbat pozitia - exact ceea ce spunea si alexm

- distributie sarita de la punct- cauza f. putin probabila

 

Verifica daca comenzile bobinelor sunt conectate cum trebuie ca daca au fost inversate nu-ti merge

Ai mai putea sa scoti bujiile si sa tii degetul apasat puternic pe gaura sa vezi daca-ti "da compresia" pe langa deget , daca nu o da e cam naspa inseamna ca nu ai compresie( putin probabil pt ca asta nu are cum sa dispara brusc la toti cilindrii decat in cazul unei dereglari grave ale distributiei)

Bateria ai incarcat-o?

bateria e acum la florin la incarcat ca eu nu am redresor, nu cred ca s-a rupt ceva la aprindere sau sa se fi dereglat, ca am desfacut capacul la senzorul ala mik si e totul in ordine acolo jos, bobinele is puse bine ... iar distributia la axele cu came(motor DOHC) e ok, ca am desfacut capacul la axe si lantul e super iar patinele sunt aproape neatinse, deci nu prea are cum sa fi sarit de acolo ca sa zicici ca nu mai deschide supapele cand trebuie ... e vre-o chichitza mica ... tre sa ii dau de cap mai devreme sau mai tarziu oricum pana una alta astept pareri si sugestii :friends:

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai atunci explicatiile care-mi vin in cap la momentul asta sunt:

- aprindere dereglata - s-a rupt ceva, sau si-a schimbat pozitia - exact ceea ce spunea si alexm

- distributie sarita de la punct- cauza f. putin probabila

 

Verifica daca comenzile bobinelor sunt conectate cum trebuie ca daca au fost inversate nu-ti merge

Ai mai putea sa scoti bujiile si sa tii degetul apasat puternic pe gaura sa vezi daca-ti "da compresia" pe langa deget , daca nu o da e cam naspa inseamna ca nu ai compresie( putin probabil pt ca asta nu are cum sa dispara brusc la toti cilindrii decat in cazul unei dereglari grave ale distributiei)

Bateria ai incarcat-o?

e dubios

da sa o ia si.........se opeste

asa cred si eu ca din electrica e

hai mai da variante ca tu le ai cu asa ceva :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce as face eu:

 

as verifica toba sa nu fie infundata

as opri robinetul de benzina si as incerca sa o pornesc asa(in timp ce se consuma benzina din carburi si nu mai intra alta)

as verifica pompa de ulei

as verifica compresia le fiecare cilindru

m-as gandi de doua ori daca nu am comis eu ceva cand am curatat carburi etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce as face eu:

 

as verifica toba sa nu fie infundata

as opri robinetul de benzina si as incerca sa o pornesc asa(in timp ce se consuma benzina din carburi si nu mai intra alta)

as verifica pompa de ulei

as verifica compresia le fiecare cilindru

m-as gandi de doua ori daca nu am comis eu ceva cand am curatat carburi etc

 

Compresie sigur e

pompa de ulei mere ca, cand dau la cheie se inchide martorul de presiune

carburatoarele is curate mai mult ca sigur ... daca opresc robinetul nu stiu cu ce ma ajuta ...

raman de verificat tobele ...

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca da sa o ia s-ar putea sa fie totusi o problema de alimentare dar e ciudat sa se intample asa deodata....mai ales la 4 carburi...

Ce i-as face eu: i-as da jos bujiile si i-as turna putina benzina cu o seringa in fiecare cilindru sa vad daca da sa o ia....( la japo nu am facut asta niciodata dar la ij functiona chestia , chiar si la trabant am incercat)

O alta chestie pe care ai mai putea sa o faci este sa te asiguri ca vasele de nivel constant ale carburilor au benzina in ele ( pt asta desurubezi un pic surubul de purjare de pe fundul fiecarui carb si vezi daca curge ceva pe acolo)

 

Dar rateuri in toba da? Se simte miros de benzina in tobe dupa mai multe incercari de pornire?

Un motor cu probleme la aprindere dar cu alimentare buna are obiceiul sa dea rateuri pe toba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca da sa o ia s-ar putea sa fie totusi o problema de alimentare dar e ciudat sa se intample asa deodata....mai ales la 4 carburi...

Ce i-as face eu: i-as da jos bujiile si i-as turna putina benzina cu o seringa in fiecare cilindru sa vad daca da sa o ia....( la japo nu am facut asta niciodata dar la ij functiona chestia , chiar si la trabant am incercat)

O alta chestie pe care ai mai putea sa o faci este sa te asiguri ca vasele de nivel constant ale carburilor au benzina in ele ( pt asta desurubezi un pic surubul de purjare de pe fundul fiecarui carb si vezi daca curge ceva pe acolo)

 

Dar rateuri in toba da? Se simte miros de benzina in tobe dupa mai multe incercari de pornire?

Un motor cu probleme la aprindere dar cu alimentare buna are obiceiul sa dea rateuri pe toba

 

A venit florin pe la mine si i-am pus benzina in capul pistonului(un obicei de-al lui, in caz de nu-i pornea cand era la el Gpz-ul) si tot nu a vrut ... benzina ajunge in carburatoare(am desfacut de vre-o 3 ori suruburile de golire a vasului de nivel de frica ca are benzina ceva)

da rateuri in toba ... si-s mari dar nu de fiecare data

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca da sa o ia s-ar putea sa fie totusi o problema de alimentare dar e ciudat sa se intample asa deodata....mai ales la 4 carburi...

Kawasaki gpz 500 nu e in 2 carburatoare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kawasaki gpz 500 nu e in 2 carburatoare?

mai citeste o data

 

Group: Membru

Posts: 462

Joined: 22-April 07

Member No.: 18.053

 

Motocicleta: Kawasaki GPz 55o

Nr. moto: Br-03-JOB

Club: DN 26 Riders

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar la cdi te-ai gandit?

vezi sa nu fie mufa oxidata si sa dea scanteia aiurea.

maine o sa ma uit in carte sa-ti spun marcajele sa poti verifica punctele de distributie, este simplu desfaci doar capacul chiulasei si capacul de pe pertea dreapta si aliniezi punctele.

primele gpz au fost in 4 cilindri, deci e normal sa aiba 4 carburatoare!

nu confundati GPz cu GPZ sunt motoare diferite.

succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

revin cu punctele de distributie

intai desfaci capacul din dreapta de la senzorii aprinderii

rotesti de arbore pana semnul de pe bloc sa ajunga la T

apoi cu capacul de la chiulasa desfacut

te uiti la insemnele de pe pinioanele axelor cu came

cel din dreapta(evacuarea) tre sa fie la EX (semnul ex sa fie in drptul marginii chiulasei)

cel din stanga(admisia) tre sa fie la Z/5 IN

intre cele doua semne incepand de la dr la stg cu numaratoarea tre sa ai 43 de nituri de lant

semnul z/5 tre sa cada intre 43 si 44 nit.

asta e valabil pt toate 500, 550 fara zx550A1, A1L

succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scanteia e cum era inainte?????ma rog la fel de puternica????ma gandesc k la cpmpresie mareee nu strabate stratul de aer di cilindru....si caatare se uda,,,tu poti sa ai scante cand scotii bujia afara pt ca este presiunea mica......si de aceea poate trece scanteia de la un electrod l alu :friends: :friends: molt noroc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...