Sari la conținut

Scuteri Pentru Incepatori


Anjin
 Share

Postări Recomandate

Va multumesc tuturor pentru urari. Promit ca o sa fie si poze si impresii despre scuter.

 

@florintaman : uf... eu totusi nu as vrea sa astept 2-3 saptamani pentru a-mi veni echipamentul. Pe 21 imi expira abonamentul RATB+METROREX si nu am de gand sa imi mai fac altul :eek: . In plus... am intrat pe louis.de dar sunt chiar pierdut intre atatea modele. Vreau sa iau ceva bun dar nici sa arunc banii aiurea. De aceea as avea nevoie putin de niste sfaturi si sa le iau de preferat pana duminica viitoare :kiss:

 

@da'beorz : pai dupa cum stii aveam de ales intre argintiu si albastru. Am ales albastru. Inca nu sunt impacat 100% cu alegerea facuta dar oricum nu prea avem multe optiuni :kiss:

 

@ sergiu_91 : tuning nu cred ca imi fac :kiss: Eu mi-am luat suterul sa merg la servici in principal. Pana acolo si inapoi acasa sper sa ma descurc specificatiile stock :ok: . Oricum presimt ca o sa imi intre microbul in sange asa ca peste 2 ani ma cam vad cu motor :what: . Pana atunci ne distram cu Fly.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 132
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Va multumesc tuturor pentru urari. Promit ca o sa fie si poze si impresii despre scuter.

 

@florintaman : uf... eu totusi nu as vrea sa astept 2-3 saptamani pentru a-mi veni echipamentul. Pe 21 imi expira abonamentul RATB+METROREX si nu am de gand sa imi mai fac altul :eek: . In plus... am intrat pe louis.de dar sunt chiar pierdut intre atatea modele. Vreau sa iau ceva bun dar nici sa arunc banii aiurea. De aceea as avea nevoie putin de niste sfaturi si sa le iau de preferat pana duminica viitoare :kiss:

 

@da'beorz : pai dupa cum stii aveam de ales intre argintiu si albastru. Am ales albastru. Inca nu sunt impacat 100% cu alegerea facuta dar oricum nu prea avem multe optiuni :kiss:

 

@ sergiu_91 : tuning nu cred ca imi fac :kiss: Eu mi-am luat suterul sa merg la servici in principal. Pana acolo si inapoi acasa sper sa ma descurc specificatiile stock :ok: . Oricum presimt ca o sa imi intre microbul in sange asa ca peste 2 ani ma cam vad cu motor :what: . Pana atunci ne distram cu Fly.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

 

am si eu aceleasi dileme ca Anjin, vreau sa imi iau un scuter SH ca sa ma duc la birou si inapoi, ca alternativa la optiunile mele actuale : motor/masina/metrou/tramvai . Dupa ce am citit zeci de pagi de pe forumuri, am sintetizat criteriile pentru cautare + ce intrebari au ramas neraspunse.

 

as dori sa aflu sugestiile voastre (ce modele de scutere credeti ca se potrivesc criteriilor mele) plus raspunsuri la intrebarile mele,daca se poate.

 

am postat in topic asta pt ca mi s-a parut f bun,la obiect dpdv sfaturi pt incepatori si vreau sa va rog sa ramana asa (am vazut multe topicuri de pe motoretism devenind off-topic).

 

criterii de baza

-greutate si consum reduse (~80 kg, max 3%)

-marca raspandita, pt care se gasesc piese de schimb (pt ca va fi sh) -piaggio/gilera, malaguti, honda, yamaha

-cat mai mic (lungime, latime mai ales)

-4 timpi(fiabilitate, costuri mai mici de reparatie)

-racire aer(mers in oras)

-posibilitate adaugare portbagaj

-<50 cmc, moped (in acte) ca sa poata fi condus fara permis

-limitat (protejare motor)

-roti groase (stabilitate gropi, linii tramvai,aderenta)

-carburatie(cost reparatie mai mic fata de injectie)

 

criterii suplimentare

-spatiu generos depozitare (sub sa)

-cu pedala (pornire timp rece)

-mers doar in oras 70% 1 pers, 30% 2 pers

 

nelamuriri

1)ce se strica cel mai des? segmentare, aprindere electronica, amortizoare, transmisie, etc? si

daca se poate o sugestie de pret aproximativ pt reparatie (ex: o segmentare)

2)pentru marcile cunoscute(mentionate mai sus) se gasesc relativ usor (max 1 sapt) piese de schimb?

3)partea mecanica e complicata? operatiuni simple (schimbat consumabile, becuri, curele, etc)

se pot efectua de o pers cu experienta medie?

4)daca il voi folosi doar in oras, intretinere buna (consumabile, benzina, etc) ar scadea

sansele ca o chinezarie sa se strice? sau fiabilitatea chinezariilor nu are legatura f mare cu

modul de exploatare, in sensul ca cedeaza oricum mult mai repede decat firmele cunoscute chiar daca

scuterul e intretinut atent?

5)dpdv consum, cost intretinere, fiabilitate, se justifica sa merg pe un motor 4T fata de 2T,

luand in calcul ca nu ma intereseaza viteza, "zvacul" (majoritatea scuterelor europene sunt 2T,

daca am inteles corect, si asta imi limiteaza optiunile)

6)rotile groase au avantajul unei aderente/stabilitate crescute, insa cumva reduc din viteza/cresc consumul

(sunt mai grele)?

7)tinand cont de fiabilitate, valoare la revanzare,cat de usor se gasesc piese, ce parere aveti de

malaguti fc 10/12, malaguti centro, piaggio tiphoon, piaggio sphera; initial ma uitasem dupa aprilia

sr dar sunt 2T (am scris deja mi sus de 2T vs 4T)

 

inca o data, rog cat mai putin off-topic, pt ca mai sunt incepatori scuteristi care cauta informatii si as vrea sa ii ajutam cat de mult putem.

 

multumesc anticipat si daca aveti ceva de vanzare care corespunde cu ce caut eu, dati un mail la cojobest@gmail.com

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa...deci cum ai zis si tu, scuterele europene sunt 2t si cele asiatice sunt 4t...aici e prima treaba. Apoi o chestie iar de satisfacut pentru tine e sistem amestec/consum mic/vechime. Deci nu poti avea consum foarte mic pe carburatie (ptr ca asta ai zis ca vrei si e f bine) si la sh, mai e si uzat si consuma mai mult. Totusi gasesti si care sa consume 3% cum ai zis :kiss:

 

Iar ai spus bine, pentru ca vrei ceva mic, sa te uiti la gama de oras, cea mai "slabuta" (adica scuterele mici) si nu la varful de gama. Iti recomand cu toata caldura un F10 caruia sa-i alezezi chiuloasa si sa-i cumperi segmenti noi. Mai te poti uita si la piaggio zip :). Am mers pe ambele si sunt super tari...fiabile nu mai spun, pe f10 am mers 5 in panta (fara gluma) si mai merge si azi (chiar cu 100 km/h - asta ca sa vezi cat de fiabil e+daca te apuca damblaua, dar nu cred ptr ca ai motor, poti sa dai si dupa el :lol:), mai are si racire pe aer :lol:, etc

 

In ceea ce priveste desfacutu, fata de aprilia :wink: la care tre sa dai 100 suruburi jos sa pice carena fata, la f10 dai doar fix 5 :lol: Deci umblii usor la el...piese gasesti usor :) pentru ca e minareli...

 

ca sa mai zic, segmentii se duc primi (asta in afar de consumabile, becuri, etc), rolele, cureaua...

 

rotile n-au legatura cu viteza si consumul. Astea reising au roti mici si late, fata de alea lente, care ar trebui sa alerge mai bine :lol:

 

Sper ca am acoperit tot, daca mai e ceva sa-mi spui

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multam mult Rolly

 

cred ca o sa vin duminica pe la Circ sa va cunosc si mai schimbam impresii atunci.parca pe la 2 se aduna lumea, nu?

 

pana atunci insa, unde gasesc un site cu specificatii tehnice? ma intereseaza sa imi dea dimensiunile, daca un model e 2T / 4T, tipul de racire, masa ...

 

am mai studiat un pic, am mai intrebat in stnga/dreapta si iau in calcul si Peugeot, am inteles ca stau f bine la piese pe stoc+service.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-a venit si cartea tehnica si azi o sa imi iau numarul :wink: yey.

Inregistrarea la primarie a costat 97 RON.

 

Un amanunt : in cartea tehnica scrie ca scuterul meu are 111 kg desi in documentul downloadat de pe site-ul piaggio scria ca Fly are 97 kg. Care varianta o fi corecta? Oricum nu mai pot face nimic acum insa daca are 111 mi se pare f mult pentru un scuter de clasa mica.

Editat de Anjin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare , ma bag si eu aici , nu sunt chiar incepator am vreo 300km cu o aprilia sr50 .

Initial vroiam sa-mi iau Kymco agility de 125 acum vad ca a aparut Kymco Super 8 care aduce ceva imbunatatiri fata de vechiul agiliti (roti de 14 design bestial).

Nu prea gasesc nici un review despre el , motorul / franele sunt la fel dar greutatea e oleaca mai mare , se simte diferenta la consum/sprint ??

A mers cineva pe super 8 50cc si pe agility 50 cc poate sa zica diferentele?

 

Imi place la nebunie designul la super 8 si combinatiile de culori pe care le are numai sper sa fie la fel de fiabil ca si agiliti. Teoretic asa ar trebui.

 

http://www.euro-motor.ro/Kymco/skuter/mode...etail.php?ID=80

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anjin 111kg nu prea cred ca are... mi se pare aberant! Aprilia sr50 are pana in 100 kg si e mai mare ca volum si eu zic ca si mai grea cu vreo 5 6 kg! Cam 90 si ceva de kg are al tau...

 

VooDoo3 ai vreo pasiune in mod special pentru scutere??? Te-ai gandit vreodata sa treci pe motor? Pt inceput e ideal un Suzuki GS500 F care arata frumos si unu din 2005 cu 10000km in bord e in jur de 3000Eu! Sau la acelasi pret un pik mai puternica si un design mai sportiv ar fi un Kawasaki ZXR400.

 

Eu in toamna imi dau de (B_A) si imi achizitionez un kawa de asta sau un suzuki...astea 2 mis pe lista pt inceput :wink:

Editat de don' juan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

don' juan momentan sunt in italia , aici poti conduce si 125cmc cu bul , de asta vreau ceva strict de 125cmc

 

deocamdata nu am experienta pt motor sa fac cateva mii bune pe scooter si dupa poate, desi dupa cate accidente am vazut pe youtube parca nu prea ma incanta ceva mai mare de 125cmc si vorba aia nu-ti iei motor ca sa mergi numai cu 50 km/h asta stie si aprilia de la avatar care merge usor cu 80 chinuita cu 90.

pasiunea pe 2 roti o inceput la mine acum vreo 16 ani :wink: , la 7 ani , pe scooter am putin peste 300 km mersi pe bicicleta cred ca am peste 5000 si culmea fara accidente serioase.

 

scooterul sper sa-l iau in martie aprilie cel tarziu , momentan cred ca va fi super8 de 125cmc , sa vedem ce mai apare pana atunci. A gasit cineva un review serios la super8 125cmc? am cautat oleaca pe google da nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit dar in franceza:

http://www.scooter-infos.com/dossier-1164-...ssi-en-125.html

 

http://moto.caradisiac.com/Nouveaute-scoot...per-8-125cc-561

 

Din ce am citit are acelasi motor ca agility(pe agility trage f bine) si arata f bine.Daca era asta vara trecuta as fi luat si eu in loc de agility 125.Dar tot timpul apar altele asa ca pana acum m-am hotarat ca daca pot sa-l schimb pe al meu la vara il schimb cu Yager/New dink 125 sau 200.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok inteleg! E alegerea ta! Nu trebuie sa ai nici un km pe 2 roti...si poti incepe cu un motor mai ''lent''. Iar accidentele nu le faci dak esti o persoana stapanitoare de sine care nu baga mana in gaz inainte de a judeca! In fine si un 125cc e bun pt inceput!

....................

Cat despre kimco is bune din cate s-a discutat pe forum. Dar asta raportat la calitate pret! Si super8 arata intradevar frumos. Seamana cu modelu nou(sr50factory din 2007) de la aprilia. Dar is mult mai prejos din multe puncte de vedere. dar si pretul difera...

Dak tot esti in italia de ce nu iti iei un aprilia sr de 125cc ceva de prin 2003 cu putini km, ingrijit si eu zic ca o sa te satisfaca mult mai mult! Si asa ramai si loial "Apriliei :wink: "

 

--- Mesaj completat în 16 Feb 2008 00:53 -------------

desi dupa cate accidente am vazut pe youtube parca nu prea ma incanta ceva mai mare de 125cmc si vorba aia nu-ti iei motor ca sa mergi numai cu 50 km/h asta stie si aprilia de la avatar care merge usor cu 80 chinuita cu 90.

Hmm... Suzuki GS500F are in jur de 45Cp la un motor de 500cc. Iar un Aprilia rs125cc are un model de in jur de 36 Cp(cum ziceau peaici cineva)...Ce zici de asta...Aprilia e si mai sprintoasa decat suzukiu si merge si mai tare avand un top speed undeva pe la 170-180 pe cand suzukiu mere pana in 168 la turatii 9000(pana pe rosu).

Dar insa fiabilitatea e de nspre mi de ori mai mare la GS. Un suzuki de asta dak ai grija de el i aproape invincibil la motor :kiss: Adik merge undeva pe la 100 200 de mii km fara umblare la motor(doar consumabile) pe cand un rs125cc care e in 2t pe la 10000 km deja cam bagi mana in motor si de pe la 20000 stai mai tot timpu cu surubelnita dupa ea.

Suzuki GS500 e recomandat pt toti incepatorii. Nu este nervos "tare" si e fiabil si are un consum rezonabil cam de 5% in oras si vre 3,9% in afara...

 

Si inca o chestie! Credema ca km facuti pe un motor de satisfac de n'spre mii de ori mai mult decat km facuti pe scuter!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da'beorz ms pt linkuri

don' juan chiar daca as vrea motor nu am aul , deci nici nu are rost sa ma mai gandesc+ ca scooterul mi se pare mult mai util si mai rapid in oras.

 

Vreau motor 4t nu-mi plac deloc 2turile , poate doar la 50cc (pt sprint) da de 125 nu mi-as lua 2t sub nici o forma. Asta nu-mi place la aprilia ca face galagie si consuma binisor in rest mi se pare un scuter belea (consuma mers normal 4,5 % asta cu semafoare din 100 in 100 metri, stresat rau sare de 5,5%).

 

Eu nu recomand unui incepator ceva sh ... doar daca are incredere de la cine ia , e simplu , stii ceva mecanica iei sh nu iei ceva gen kymco cu raport calitate/pret super.

 

Vad ca au aparut remakeuri "la greu" de la kymco

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal :) eu recomand mai bine unui incepator,nu neaparat unui incepator la toata lumea un scuter sh cum ar fi aprilia,yamaha,honda etc. decat o chinezarie care este noua si apar problemele in 500 km :kiss: asflat uscat si sa creasca gradele :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal :) eu recomand mai bine unui incepator,nu neaparat unui incepator la toata lumea un scuter sh cum ar fi aprilia,yamaha,honda etc. decat o chinezarie care este noua si apar problemele in 500 km :kiss: asflat uscat si sa creasca gradele :wink:

 

 

kimco nu e chinezarie ... in fine nu conteaza ce o fii dar nu se strica la 500 km. ..tine fata de restu "chinezariilor"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A fost o mica lupta aici pe un topic acuma nu de mult...ca kimco e facut in china vs nu e facut in china! si au fost mai multe argumente pentru china, deci e chinezarie! Bine e o chinezatrie lucrata mai bine...e deasupra tuturor chinezariilor si FB-urilor, insa tot e slabutz. La kimco fiabilitatea creste proportional cu marimea cilindreii! Cele in 50cc desi is in 4t is destul de slabe...insa unu de 125,250cc asta eu zic ca e destul de fiabil!

 

Si legat de kimco chinezarie, si el are ceva maxiscutere copiate la perfectie dupa niste firme consacrate(piagio dak nu ma insel)...si chestia asta doar chinezii o au in mana!

Editat de don' juan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maxi scutere kymco face 3 din cate stiu Grand Dink, Exciting si Myroad.In afara de exciting care aduce un pic cu X8, in rest sunt ciudate si originale.

Sincer la 49 seamana cateva.Fever zx cred ca e dupa o Honda, Top boy e ceva Baotian etc.

Si apropo de incredere, BMW face la kymco un motor de 450 pt un enduro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Imi permit sa-ti dau dau si eu cateva sfaturi in ceea ce priveste alegerea primului tau scuter. Din cate am inteles iti doresti un scuter de 50 cc.

In ceea ce priveste marca de scuter pot sa-ti recomand un Kymco Agility 50 (1190 euro pret final plus vreo 2-3 milioane pentru echipament minim, o casca si manusi; manusile nu pentru frig, ci pentru protectia mainii in cazul unei cazaturi). Kymco, dupa parerea mea si a multor altii, inclusiv jurnalisti moto, e marca de calitate cea mai ieftina. Un lucru foarte important de retinut: Kymco (sau sub numele intreg Kwang Yang Motor Co.) a fost infiintata si apartine si in prezent firmei Honda! Iar Honda, din punct de vedere calitativ, e in top la nivel mondial, daca nu cumva prima. O drive test care ti-ar putea fi de folos il gasesti la link-ul http://www.euro-motor.ro/Kymco/testi/agility_50.php , pe site-ul importatorului general in Romania. Tot acolo gasesti si alte date despre el.

Daca iti vei cumara alte marci renumite, precum Aprilia, Peugeot, Piaggio, Yamaha, etc., vei face o achizitie buna, dar ceva mai scumpa. Nu-ti lua chinezarii, risti sa fie de slaba calitate. Nici Rieju, desi e spaniol, nu e foarte recomandat, e mai slab calitativ decat Kymco. Despre First Bike trebuie sa stii ca - in ciuda aparentelor - serviciile post vanzare sunt un zero barat (iti spun din propire experienta, sunt neseriozitatea dusa la extrem). E o firma ciudata, care parca vrea sa-si faca inadins o imagine proasta.

Aveai tu la un moment dat o lista de intrebari. In limita cunostintelor si experientei mele, uite cum vad eu raspunsurile:

 

3a) Am citit ca motorul in 4 timpi ar fi mai fiabil decat cel in 2 timpi. E adevarat? Da, e adevarat. E preferabil 4 timpi, dar asta nu inseamna ca cu unul in 2 timpi crapa dupa 10000 km;

 

3b) unele scutere au pornirea electrica altele electrica/pedala. are asta vreo influenta la fiabilitate? Nu neaparat. Dar e ca si la masini: daca geamurile tale sunt actionate electric, ce faci daca se strica motorasul pe vreme rece si ramai cu geamul deschis? :lol: E preferabil sa aiba si pornire manuala, in caz ca se strica cea electrica. Dar nu-i un capat de lume, pana la urma il poti porni si prin impingere, daca se strica cea electrica.

 

3c) suspensiile : ce ar trebui evitat si ce este de dorit? Chiar nu prea stiu, nu cred ca depinde prea tare de tipul de suspensii, fiind vorba doar de un scuter, ci mai degraba de cum sunt setate din fabrica

 

3d) unele scutere au sistemul de franare cu tamburi pe spate. La masini stiu ca doar modelele vechi (sau mai ieftine) mai au tamburi pe spate... in rest "standardul" e cu discuri si pe spate. Cat de mult trebuie sa tin la amanuntul asta si in cazul scuterului? Deloc. Tamburul pe spate e OK pentru un scuter. Fata disc, spate tambur. Discul pe spate e o simpla fita la un scuter normal. (nu unul preparat pentru performante sportive). Sigur, daca exista, nu-i nimic rau (in afara de pretul suplimentar), dar in general nu exista disc pe spate la scutere. Toata lumea (sau aproape), indiferent ca e scuter sau motocicleta, franeaza preponderent cu roata fata. Unii chiar exclusiv cu roata fata.

 

3e) ce inseamna pneu tubeless? Ar trebui sa caut ceva anume la pneuri? Tubeless sau nu, nu are asa mare importanta

 

3f) care sunt posibilele sisteme de lubrefiere? Si care este de preferat? Eu am gasit ceva gen, "amestec" , "separat" , " cu carter umed" ...dar nu am stiut care e diferenta intre ele si care ar fi mai bun. "Amestec" e acela in care iei un recipient cu benzina, amesteci cu 3% ulei (ulei special pentru amestec), scuturi bine recipientul respectiv apoi il torni in rezervor. Cel separat are un mic rezervor in care pui uleiul si exista un sistem prin care se amesteca fara interventia ta. (Doamne fereste sa se strice). Astea la cele in 2 timpi. La cele in 4 timpi, ar cam trebui sa aiba baie de ulei proprie, iar uleiul trebuie schimbat periodic (la cateva mii de km, specifica producatorul). De preferat e ultima varinata. Dar daca va fi una din cele 2 de la inceput, NU UITA DE ULEI NICIODATA!

 

3g) racirea : analog cu 3f). In general am vazut ca e cu aer deci oricum nu prea e de ales. In general un scuter in 2T are racirea cu aer si e OK, daca e marca de calitate. Un sistem de racire cu apa apare in general la motoarele mai mari. Dar ar fi preferabil ca racirea cu aer sa fie fortata (sa aiba un mic ventilator prin preasma blocului motor, care e cuplat direct la motor) mai ales daca o sa circuli preponderent sau exclusiv prin oras).

 

Eu ti-as recomnda sa-ti iei un scuter de 125 cc. Stiu, trebuie inmatriculat, asigurat, trebuie carnet cel putin A1 (costa totusi mult mai putin decat clasicul "B"), dar e altceva. Alta acceleratie, alt sprint. Si sunt convins ca exista si in Bucuresti bulevarde pe care se circula "in tuma" binisor peste viteza legala... Una e sa mergi cu motorul (ma rog, motorasul :wink: ) la 90% din capacitate, alta sa mergi la 50 % sa zicem. Alta uzura, alta rezerva de putere in caz de necesitate.

Plus de asta, cu un 125 o sa poti iesi si in afara Bucurestiului mult mai rapid. Dar ca sa nu fiu lup moralist, trebuie sa-ti spun ca eu in oras cand vine primavara renunt de bunavoie la masina de serviciu si circul cu mopedul (de 50 cc), iar in afara cu scuterul de 125 sau cu motocicleta. Ca sugestii pentru 125, Kymco Agility 125 (asta am si eu), sau - o legenda vie - Honda SH, care se vinde mai bine in Italia, tara lui Piaggio, decat Piaggio! Oricum, in general scuterele de firma e bine sa le alegi si la 125.

 

Cat despre acomodarea cu condusul, trebuie sa-ti formezi niste reflexe conditionate de comportament prudent si preventiv mult mai pregnante decat cele pentru automobil, si totul va fi OK. Sa eviti situatiile critice, chiar daca legea rutiera e de partea ta. Si sa inveti sa-ti formezi abilitati de "detectiv", astfel incat sa le poti prevedea inainte de a se produce!

 

Si un ultim sfat, indiferent de ce-o sa-ti cumperi. Respecta reviziile!!! Mai ales daca vrei sa circuli numai in Bucuresti. Circulatia in oras, in cartea tehnica a unor scutere, e definita ca si "conditii extreme de utilizare" :kiss: Pe bune! Asa ca nu-l omori cu acceleratii in "blana", viteze maxime si du-l de fiecare data cand "ii vine sorocul" in service! Sigur, pentru asta trebuie sa iei un scuter care sa si dispuna de service post vanzare....

 

Sper ca nu te-am plictisit si ca ti-am fost cat de cat de folos. Iar dupa ce o sa ti-l cumperi, s-ar putea sa descoperi ca-ti place mult mai mult decat crezi tu acum! :lol: Si vei incepe sa visezi o motocicleta.... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

[...]

3b) unele scutere au pornirea electrica altele electrica/pedala. are asta vreo influenta la fiabilitate? Nu neaparat. Dar e ca si la masini: daca geamurile tale sunt actionate electric, ce faci daca se strica motorasul pe vreme rece si ramai cu geamul deschis? :kiss: E preferabil sa aiba si pornire manuala, in caz ca se strica cea electrica. Dar nu-i un capat de lume, pana la urma il poti porni si prin impingere, daca se strica cea electrica.

 

3c) suspensiile : ce ar trebui evitat si ce este de dorit? Chiar nu prea stiu, nu cred ca depinde prea tare de tipul de suspensii, fiind vorba doar de un scuter, ci mai degraba de cum sunt setate din fabrica

[...]

Foarte buna prezentarea lui @artboy, dar am ceva de adaugat.

La 3b: scuterul avand ambreiaj centrifugal nu poate fi pornit prin impingere pentru ca el cupleaza doar la o anumita turatie a motorului, transmisa prin curea.

La 3c: cauta sa ai suspensiile cat de cat moi pentru oras, sa nu simti toate gropile. Daca insa vrei sa mergi un pic mai agresiv si iei curbele cu viteza, ar fi de preferat niste suspensii tari. Dar la cele mai multe scutere, suspensiile sunt reglabile.

 

 

 

Bafta! :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

In cele din urma m-am decis si am cumparat Fly. Multumesc lui da'beorz pentru ca s-a interesat si m-a ajutat

cu informatii.

 

Astazi am platit Fly-ul si urmeaza sa mi-l aduca acasa. Cartea de identitate o sa vina abia marti deci saptamana viitoare sper sa pot sa ma ocup de inregistrare. Am inteles ca pasii sunt asa :

 

1. circa financiara si platit impozitul

2. primaria de sector si completat cere. asteptat numar.

3. Optional ( dar mie mi se pare obligatoriu ) asigurare CASCO.

 

Deasemeni in perioada asta vreau sa ma ocup de achizitionarea echipamentului si a catorfa accesorii.

As vrea sa cumpar :

 

1. Casca de protectie integrala. ( aici nu ma pricep deloc la marci/tipuri etc. )

2. Geaca dar nu din piele ci din goretex ( asa se scrie?).

- pentru aceste 2 puncte am un buget de aproximativ 600 RON

 

3. lant de asigurare

4. "chestie" care se prinde de disc pentru blocarea rotii

5. alarma

6. husa

 

- am incercat sa caut pe net un magazin cu oferta bogata/variata pentru aceste obiecte insa, in domeniul

scuterelor si chiar si al moto-urilor, paginile web sunt precare la noi. Exista in Bucuresti magazine in care sa

pot sa merg si sa cumpar totul din acelasi loc? Sau ar trebui sa ma orientez catre oamenii care au oferte cu

asa ceva pe Bursa ( de aici de pe forum )? Probolema e ca nu prea ma pricep si imi e mai greu sa comand ceva pe net, fara sa vad produsul si sa vb cu vanzatorul, chiar as avea nevoie de niste sfaturi.

niste sfaturi

 

Multuemsc tuturor celor ce mi-au dat sfaturi. Sper sa ramana acest topic deschis si folositor pentru toti cei care sunt la

inceput de drum in viata de scuteristi :cheers:

La inregistrare cred ca ai inteles gresit (daca nu ti-au vandut astia un scuter fara limitator), pasii sunt astia:

- Ignora circa financiara, ca pentru moped nu se plateste nimic;

- Mergi la Primaria Generala pe partea din stanga, si undeva pe la etajul 2 daca nu ma insel (ca am fost acum circa un an si jumatate), la camera din capat pe stanga - dar oricum poti sa afli de la portari mai exact - ridici o hartie pe care scrie exact de ce acte ai nevoie si ce taxe trebuie sa platesti (eu am platit circa 92 RON pe firma);

- Platesti taxele, completezi formularele, pui hartiile la acel birou si in 10 zile capeti numar galben cam ca la troleu, dar mai mic si cu numar mai mare de 1000.

 

Legat de echipament ieftin, pe langa louis.de si motolouis.ro (astia sunt in targ la Vitan si iti aduc orice de pe louis.de in 2 saptamani fara comision, dar la un curs Euro de la banca lor), eu ti-as recomanda cateva magazine:

- Scorpio AZ Motors Outlet Shop pe Eminescu intre Viitorului si Vasile Lascar (fost Galati), undeva pe stanga cam cu 3 case inainte de Vasile Lascar (echipamente moto de anul trecut cu reducere in jur de 40%);

- Un magazin pe bd. Coposu pe stanga cum mergi de la Unirii vis-a-vis de o benzinarie, cam pe acolo unde ar trebui sa faci dreapta spre Udriste - care vinde in special echipamente Nitro;

- Scorpio AZ Motors langa hala Traian, cum o iei spre Unirii pe dreapta inainte de intersectie (un fel de parc).

- Motomania (vezi motomania.ro) undeva pe soseaua Pipera la circa 50 de metri de barbu Vacarescu (in aceeasi curte cu United Motors).

S-ar putea sa mai fie si altele ieftine dar astea sunt cele pe care le stiu eu (ca mai stiu macar alte 10-15 dar fie nu m-as baga pe acolo cu buget limitat fie vand tampenii chinezesti fara control de calitate).

 

O alta optiune de luat in serios e ca peste 4 spatamani e targul SMAEB unde poti sa gasesti si echipamente la jumatate de pret daca ai rabdare pana atunci.

Editat de pmoldovan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...