Sari la conținut

Accident 10-02-2008


zeze
 Share

Postări Recomandate

nu am zis ca nu am itp'ul, sunt in legalitate cu toate actele.

dragos a putut sa opreasca deoarece a facut accident cu dacia!

 

din moment ce el a facut accident nu cred ca se mai poate discuta distanta regulamentara intre autovehicule

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 100
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

nu ai inteles, pana una alta ia zi tu ce scrie exact in pv ( la ca articol v-a bagat) cine e vinovatul si ce sanctiuni v-ati luat? ca am vazut ca ocolesti raspunsul asta :wink: sa dam o geana in decret ca sa nu vbim tampenii

 

in procesul verbal al meu, scrie ca Gabi "a incalcat prevederile art. 51 din OUG 195 / 2002" si articolul 51 suna asa:

 

OUG 195/2002 (Legea circulatiei rutiere)

Ordonanta de urgenta privind circulatia pe drumurile publice (Sambata, 28 decembrie 2002)

 

In temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

 

 

CAPITOLUL V - Reguli de circulatie

 

Art. 51. - Administratorul drumului public este obligat sa ia masuri pentru efectuarea de amenajari In vederea limitarii vitezei de circulatie a vehiculelor In zonele cu risc sporit de accident, numai cu acordul politiei.

 

asa ca ceea ce se petrece in romania pute groaznic, nu-mi place ce se discuta aici si nu cred ca merita continuat.

sunt fericit ca eu am putut sa stau pe picioarele mele dupa ce m-am ridicat (putea fi piciorul meu in loc de stop) foarte fericit, sunt fericit ca Gabi a mers la salvare pe picioarele lui si s-a intors acasa ok, si sunt fericit ca pagubele sunt foarte minore, pe viitor o sa fiu cu foarte multe minute mai atent !

 

cam bine le zici calaretule, noroc bun !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in procesul verbal al meu, scrie ca Gabi "a incalcat prevederile art. 51 din OUG 195 / 2002" si articolul 51 suna asa:

 

 

Art. 51. - Administratorul drumului public este obligat sa ia masuri pentru efectuarea de amenajari In vederea limitarii vitezei de circulatie a vehiculelor In zonele cu risc sporit de accident, numai cu acordul politiei.

 

Cred ca ai te-ai informat dupa un material unde numarul articolelor sunt eronat trecute, am mai intalnit si eu chestia asta.

 

In realitate articolul 51 din 195/2002 face referire la obligatia de a pastra distanta in timpul mersului.Deci politistul a scris corect.

 

Eu am anticipat chestia asta pentru ca m-am aflat intr-o situatie asemanatoare terminata cu acelasi verdict, iar boul care a generat tot accidentul pur si simplu nici macar nu a ajuns la politie.

 

Chestia asta cu viteza si distanta SUFICIENTE pentru evitarea oricarui eveniment este pur si simplu subiectiva in anumite situatii....

 

Unii sunt atat de boi in trafic incat ar trebuii sa mergi cu 30 km/h la o distanta de 100 de metri de ei .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in ordonanta zice ca:

 

Art.51. - Conducătorul unui vehicul care circulă în spatele altuia are obligația de a păstra o distanță suficientă față de acesta, pentru evitarea coliziunii.

 

iar in regulament:

 

Art. 122 Se interzice conducătorilor de vehicule să reducă brusc viteza ori să efectueze o oprire neaÂşteptată, fără motiv întemeiat.

 

iar daca pe un sector de drum mersul inapoi e interzis, acesta e chiar mai grav (si mai ... neasteptat :wink: de ceilalti participanti la trafic) decat o oprire neasteptata.

asa ca la stabilirea culpei in astfel de coliziuni, trebuie avut in vedere exact ce reguli de circulatie a incalcat fiecare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Art.51. - Conducătorul unui vehicul care circulă în spatele altuia are obligația de a păstra o distanță suficientă față de acesta, pentru evitarea coliziunii.

 

Si totusi, Zeze era pe alta banda, deci, in capul meu, nu vad cum se aplica chestia asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si totusi, Zeze era pe alta banda, deci, in capul meu, nu vad cum se aplica chestia asta.

 

 

Banuiesc ca de'acum incolo zeze va sti sa nu mai mearga paralel cu moto de pe banda 1, ba mai mult, cand va sta in spatele motocicletei de pe banda 1 va pastra cei 5 km distanta necesari pt a putea frana pina la 20 kmh fara sa se suie pe colegul de drum.Desemenea sper ca zeze sa fi invatat ca Turda nu e circuit de viteza, se iese de pe bordura si se intra intr'o veselie(asta in cazul in care nu cunoaste zona).

Zeze, ia'o usor cu gixxerul si nu o sa ai nevoie vreodata de avocati!

 

La cat mai multi km fara incidente!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si totusi, Zeze era pe alta banda, deci, in capul meu, nu vad cum se aplica chestia asta.

 

Uamenii de la accidente usoare nu se complica......ai lovit venind din spate...esti vinovat...ce mai conteaza ca ala a pus frana ca ia scapat tigara pe oo sau trage ca un bulangiu de volan c-a vazut un loc de parcare?

Politistii ti-o baga pe asta cu tinutul distantei SUFICIENTE , ma amuza termenul, si a vitezei la un nivel care sa-ti permita sa eviti ORICE pericol......adica tot tu esti prost ca l-ai lovit......ca n-ai reflexe, ca n-ai anticipat ca nu ai ABS...ca te-ai sculat de dimineata...s.a.m.d.......

 

Aseara ,ora 20,Lascar Catargiu, directia Piata Romana spre Piata Victoriei, eu al doilea intr-un rand dintr-o coloana de masini care a plecat de la stopul din Romana, toata lumea mergea linistita ,distanta intre masini 5-6-10 metri ,acolo se circula in mod normal peste 50, in dreptul Hotelului Minerva ala care era primul in coloana (in fata mea) foote o frana de l-a scos din papuci.Eu la fel....si toata lumea din spate la fel.Eu deja ma asteptam sa aud bubuituri de tamponari in spatele meu.Claxoane la greu toata lumea, flash & stuff. Nimeni pe trecerea de pietoni (acolo este o trecere semnalizata intermitent dar temporizat)......Ala ii da in gushe cat poate dupa aia...il ajuta masina lui Audi ,sa nu-l prinda poporul la stopul de la Victoriei sa-l muiasca.

M-am tot gandit, de ce dracu' a pus frana asa din senin ,fara motiv ?

Dupa niste momente de gandire mi-am dat seama ca omul PUSESE FRANA C-A VAZUT STOPUL DE FACUT LA STANGA (pe langa hotel) PUNANDU-SE PE ROSU.....a crezut ca este pentru inainte si a vrut sa se opreasca..... Daca il loveam sau altii in spate se loveau ?......"Frate...nu ai tinut distanta si viteza la limita evitarii....." Si ala pleca bine merci cu masinutza lui mai departe.....

Cum pana mea sa te protejezi de astia ? Poate sa stai in casa....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai lovit venind din spate...esti vinovat...ce mai conteaza ca ala a pus frana ca ia scapat tigara pe oo sau trage ca un bulangiu de volan c-a vazut un loc de parcare?

Politistii ti-o baga pe asta cu tinutul distantei SUFICIENTE , ma amuza termenul, si a vitezei la un nivel care sa-ti permita sa eviti ORICE pericol......

ma intereseaza daca e valabil in cazul in care cel din fata face accident.

pentru ca logic ... motoreta mea nu are buton "mergi/stai" ca la intrerupator. imi trebuie o oarecare distanta de franare.

din moment ce acela din fata s'a oprit din cauza impactului, aici nu mai e vorba de franare...

asa vreau sa inteleg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma intereseaza daca e valabil in cazul in care cel din fata face accident.

pentru ca logic ... motoreta mea nu are buton "mergi/stai" ca la intrerupator. imi trebuie o oarecare distanta de franare.

din moment ce acela din fata s'a oprit din cauza impactului, aici nu mai e vorba de franare...

asa vreau sa inteleg

 

Pentru ca nu poate descrie toate situatile de trafic care duc la producerea unor astfel de evenimente formularea articolului din lege este conceputa in asa fel incat sa fie interpretata in linii "generale".

 

Evident ca orice autovehicol are nevoie de un spatiu de franare indiferent de viteza cu care se deplaseaza ,dupa care mai intervin o gramada de altii factori care contribuie la distanta de franare.

 

Dar nu asta conteaza din punct de vedere legal. Poate sa-ti cada din cer si o macara si tu sa te opresti din impact. Ala care vine din spate si te-a lovit este vinovat.

 

Obiectiv vorbind ,legea nu poate prevede toate genurile de situatii in care se poate intampla ceva de genul asta.

 

Este nasol si frustrant, dar nu ai ce face.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

situatia e oarecum similara cu o coliziune in serie (accident in lant): 2 autovehicule se lovesc, raman pe sosea iar apoi altele din spate intra pe rand in cel din urma.

in astfel de situatii, de regula este de vina primul care a provocat coliziunea. ceilalti se considera ca s-au aflat in situatia unui caz fortuit, adica nu au putut prevedea obstacolul ivit brusc pe sosea.

 

in cazul vostru, eu spun ca e f. important ca pe procesele verbale sa scrie ca soferul daciei mergea inapoi si ca intre primul motociclist si dacie a existat un impact.

de aici, chiar daca in procesele verbale scrie altceva, se poate dovedi ca al doilea impact, dintre cei 2 motociclisti, s-a datorat primului. iar daca primul a fost provocat de dacie, soferul ei este raspunzator si de pagubele rezultand din al doilea.

problema ar fi daca nicaieri nu se mentioneaza ca dacia mergea cu spatele si ca nu ar fi existat contact intre ea si prima motocicleta.

Editat de Max Friz's R 32
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru ca logic ... motoreta mea nu are buton "mergi/stai" ca la intrerupator.

 

Motocicleta ta (inteleg gsxr) franeaza MULT mai bine decat crezi tu ca poate frana. Este foarte aproape de un 'mergi/stop'.

Ceea ce incearca unii sa-ti comunice, este ca tu NU CUNOSTI cum sa folosesti acel buton, dar el exista.

Ar trebui sa retii 2 lucruri, cred eu:

1 Te-ai aflat la locul si momentul nepotrivit (iarna cu gsxr pe turda, praf)

2 Habar nu ai sa pui frana, sa mergi in gasca/grup/haita.

 

Eu zic ca odata ce-ai recunoscut ca nu stii sa franezi incepi deja sa inveti sa franezi...

Si asta poate te va ajuta ca data viitoare sa scapi cu viata.

 

 

 

--- Mesaj completat în 15 Feb 2008 19:47 -------------
si ca sa nu fiu doar carcotas.

Iti recomand ca pe viitor, sa faci urmatoarea schema:

cu cauciucurile incalzite, si fara sa fie ud pe jos (la inceput, dupa aia poti incerca si pe ud) pe ultimii 2 metri de la oprire la stop (unde stii sigur ca vei prinde rosu) si cand nu ai masini in spate (prea aproape):

scoate picioarele din scarite si fii gata sa prinzi motorul daca iti pica pe jos. Blocheaza roata fata pe ultimii 20 cm de la stop (cu frana la maxim).

dupa ce te descurci poti incerca si de la viteze mai mari.

incet incet vei deprinde precis locul unde frana incepe sa blocheze. Nu vei putea sa afli unde este limita de aderenta decat dupa ce-ai trecut de ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema ar fi daca nicaieri nu se mentioneaza ca dacia mergea cu spatele si ca nu ar fi existat contact intre ea si prima motocicleta.

 

Aici e bataia pestelui! Asta trebuie sa va luptati sa scoateti la lumina! Manevra interzisa a papucarului care a cauzat totul. Asta dpdv legal.

 

Subiectiv, se poate vorbi in continuare de butoane si de stiinta de a le actiona.

Hai multa bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am apucat sa citesc o parte din declaratia soferului din care citez : "m'am oprit, m'am asigurat si apoi am dat cu spatele" .

in opinia mea soferul daciei se auto invinuieste cu aceste afirmatiii, dau nu stiu cate aletele de genul acesta le mai trebuie preamtitilor nostrii prieteni, platiti din banii nostri sa faca dreptate.

imediat va opstez si o schita pe care a facut\o prietenul sofer pe a doua pagina a declaratiei.

P.S. schita se face doar la accodente usoare, se pare ca omul are ceva experienta cu accidentele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am apucat sa citesc o parte din declaratia soferului din care citez : "m'am oprit, m'am asigurat si apoi am dat cu spatele" .

in opinia mea soferul daciei se auto invinuieste cu aceste afirmatiii, dau nu stiu cate aletele de genul acesta le mai trebuie preamtitilor nostrii prieteni, platiti din banii nostri sa faca dreptate.

imediat va opstez si o schita pe care a facut\o prietenul sofer pe a doua pagina a declaratiei.

P.S. schita se face doar la accodente usoare, se pare ca omul are ceva experienta cu accidentele.

post-27579-1203103542_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am apucat sa citesc o parte din declaratia soferului din care citez : "m'am oprit, m'am asigurat si apoi am dat cu spatele" .

 

Dupa parerea mea absolut previzibila declaratia ,iar declaratia lui nu-l invinuieste ,el incearca sa se disculpe. Este foarte greu sa probezi contrariul in fata cuiva care nu a fost la fata locului. Politistului de la accidente de exemplu.

 

Raman la parerea mea, nu o sa rezolvati nimic cu Politia din cauzele mentionate de mine in posturile anterioare.

 

P.S. : Chiar daca este scris in binecunoscutul sau stil ironic ....ar trebui sa iei in considerare postul lui Irascibil pentru evitarea unor astfel de situatii pe viitor.

 

Numai bine.

Editat de TARKA 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

semnele de oprirea interzisa nu le'am vazut.

dar acum intervin problemele:

uleiul din motocicleta mea a curs pe banda a doua. a se nota ca soseaua este inclinata spre exterior.

i'a cazut pamantul de pe aripa, cel din spatele rotii fata/stanga cand a fost lovit de dragos. acesta se gasea tot pe banda a doua, imediat langa linia de separare a benzilor.

 

 

Nu, nu am apucat sa citesc toata declaratia sa vad daca a scris ca a fost lovit de dragos.

 

P.S. multumesc celor care stiu doar sa ma critice. stiu cat franeaza motocicleta mea, stiu unde o pierd si nu e vorba ca imi vobla atunci, o pierdeam pentru ca nu aveam aderenta. afara erau 1-2 grade, nu stiu in ce masura reusesc domnii care critica sa isi incalzeasca cauciucurile pe temp. aia...

 

si un multumesc, dar de data asta fara ironie vine catre Max Friz care a fost unul din putinii care au incercat sa gaseasca o solutie problemei mele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu o curiozitate....cum de ai intrat in el de pe banda a 2a si n-ai reusit sa franezi...cand el pe banda 1 cu o masina in fatza pe aceeasi banda n-a reusit sa intre kiar in plin? :-? si tu de ce n-ai facut stanga sa-i ocolesti? de ce reactia ta a fost sa te urci pe frane desi aveai viteza? era aglomerat sau cum? nu critic...incerc sa inteleg doar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zeze fa o fotocopie la PV te rog si posteaz-o ... poate te pot ajuta cu un sfat ... din tot ce am citit pana acum din pacate insa consider 2 vinovati: papucul ca nu a respectat semnificatia indicatorului si astfel a incalcat si legea privin manevra de mers inapoi si 2 - colegul tau - ca nu a pastrat distanta corespunzatoare fata de vehicolul din fata. Din pacate insa fara o copie dupa PV-ul tau si al lui nu ma pot pronunta mai mult de atat. Ideea e ca degeaba v-ati dus voi la spital si nu ati asistat la masuratori. Puteati macar lasa un prieten acolo ca martor asistent. Whatever asta e motivu care stau doar pe schimbul 3 si intervin doar la accidentele de pe schimbul 3 ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legile sunt facute pentru a fi incalcate

foarte multa dreptate aici. dar cand e vorba de trafic si se produce un accident din cauza ca tu nu ai respectat legile... esti bun de plata!

indiferent daca e vorba de daune, sau de constiinta.. pentru ca daca se ajunge la deces, nu stiu cum o sa poti sa stai linistit restul viatii cu asta pe constiinta. eu nu as putea! :cheers:

 

hmm ... nush unde traiti voi dar eu sunt roman...si nah

 

scuze ca nu am putut sau nu am timp sa citesc tot!

 

uite ceva care sa te ajute sau stiu eu ..

 

procesele verbale se intocmesc intre persoanele participante la accident (avarie,tamponare)si agentul constatator in baza caruia se stabileste culpabilitatea fiecaruia. avand in vedere ca din accident nu au rezultat victime ... accidentul devine tamponare! pot sa te intreb cand s-a declarat tamponarea la politie si cine a declarato. tu de ce ai scris declaratia a 2a zi??? in momentul tamponarii toti sunteti vinovati pana la constatarea facuta. repet politistul nu poate intocmi un proces verbal in care tu esti trecuta si sa nu sti sau sa semnez respectivul PV. daca nu e semnat il poti ataca in instanta in termen de 15 zile de la data tamponari (constatarea tamponari).

intr-o tamponare a 2 sau mai multe persoane exista un singur vinovat in functie de caz. la voi e cel cu daci ...avand in vedere faptul ca sunteti 2 ... puteti reclama acel agent constator organelor in drept pe baza PV intocmit de el.

cand conducatorul daciei a dat declaratie voi 2 unde erati??

as putea sa te ajut dar ceea ce imi spui tu aici nu are nici o noima si nici un rezultat!

 

sansele ca tu sa iti recuperzi pagubele(daunele la motor) sunt de ~5% si asta intr-un lung proces ..din cauza neglijentei de care voi 2 ca motocilcisti ati dat dovada!

 

in mom tamponarii (indiferent cat de mica e avaria) trebuia sunat la 112 ..sa va indrume.

pasul 2 ...de la 1 iulie 2007 tamponarile ushoare se de declara la sediile politiei pe raza judetelor de care apartineti. in fine ...multe multe...rezulta ... atunci in mom ala .... vb calm cu soferul daciei .... in care ii prezentati tot ceea ce sa intmplat si tot frumos il rugati sa va insoteasca la biroul tamponari ...acolo se intocmeste procesul verbal, se face testul cu fiola daca vrei ...etc....daca soferul daciei refuza sa vina ...voi sunteti obligati oricum sa declarati ceea ce sa inamplat la politie ... deci tot acolo ajungi aceeasi poveste

 

 

astept detalii si raspunsuri la cele de mai sus

 

Respecte

 

 

PS.: tuturor celor ca au ceva impotriva ...sau care tot comenteaza ca asa sau pe dincolo va urez sa aveti parte de o tamponare sa vedeti pe pielea voastra ceea ce se intampla!!!!

sa vedem cine si cu ce va ajuta ..daca nu innaintati o gramada de bani !! netotzilor! din cauza voastra si pesimisuli voluntar pe care il creati sse intampla multe!

 

--- Mesaj completat în 18 Feb 2008 16:02 -------------
acum am vazut schita!

din ceea ce se vede acolo voi sunteti vinovati!

 

dami un PM cu procesul verbal ...sau ceva ... nu pot sa te ajut asa ...

 

in fine ... grele e cazul tau ..oricum sfatul meu ... strange banii de reparatie ...costa mai putin ca procesul pt recuparea pagubelor.

 

si totusi ... mai multe detaliii cu o coerenta adecvata la ele!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...