Sari la conținut

Disc Frana


IceCube
 Share

Postări Recomandate

Salutare !

 

Azi am inceput sa trag de discuri si am descoperit ca discul din dreapta pe fata are un joc cam mare, stiu ca e normal sa ai un mic joc , dar asta are joc mai mare fata de cat e normal, cu ce imi afecteaza franarea ?

 

Care e riscul sa ratez o franare ?

Ce se poate face in acest caz ?

post-12743-1202847293_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai..de ce sa ratezi vreo franare? o sa franezi in continuare, numai ca la un momenta dat trebuie sa il schimbi. a fost cumva atins vreodata atins discul ala? adica sa-l fi ovalizat usor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e ovalizat, nu e stramb sau altceva de genul, are doar miscarea aceea de SUS-JOS, care trebuie sa fie una foarte mica, ceva mai mare..

 

Orice disc din cate stiu trebuie sa aibe jocul acela de SUS - JOS, dar foarte putin, asta are foarte mult fata de discul din stanga .

 

 

Ce parere aveti de discurile Wave ?

 

http://www.bikebandit.com/aftermarket-part...1412072+1415353

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil sa fie uzate. Masoara-le cu un micrometru ( parca asa ii zicea ). Vezi daca sunt ok dupa cum spune si la carte.

 

Discurile wave sunt ok...se racesc mai repede, e o mica diferenta fara de cele normale. Iti va manca in draci placutele in rest pentru mine sunt ok. Eu am Lucas Alien noi - nici 2000 km nu au si sunt super. Acu nu ma intreba de placute...ca deja 3 sa le schimb :kiss:.

 

P.S. Cand o sa ne intalnim calare o sa te pun sa te tai in discurile mele exact in gaurilea alea...asa se intampla :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil sa fie uzate. Masoara-le cu un micrometru ( parca asa ii zicea ). Vezi daca sunt ok dupa cum spune si la carte.

 

Discurile wave sunt ok...se racesc mai repede, e o mica diferenta fara de cele normale. Iti va manca in draci placutele in rest pentru mine sunt ok. Eu am Lucas Alien noi - nici 2000 km nu au si sunt super. Acu nu ma intreba de placute...ca deja 3 sa le schimb :kiss:.

 

P.S. Cand o sa ne intalnim calare o sa te pun sa te tai in discurile mele exact in gaurilea alea...asa se intampla :wink:

 

Se numeste subler. Micrometrul masoara sutimi de milimetru, ceea ce nu intereseaza in cazul de fata, e suficient sa masori la zecime de milimetru, ceea ce face orice subler.

In al doilea rand un micrometru nu ar ajunge in locul cu pricina.

 

Jocul poate fi din prinderi, si alea se uzeaza, nu numai discul. Poti schimba prinderile (buloane, suruburi, alea "care este" ele acolo :) )

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se numeste subler. Micrometrul masoara sutimi de milimetru, ceea ce nu intereseaza in cazul de fata, e suficient sa masori la zecime de milimetru, ceea ce face orice subler.

In al doilea rand un micrometru nu ar ajunge in locul cu pricina.

 

Jocul poate fi din prinderi, si alea se uzeaza, nu numai discul. Poti schimba prinderile (buloane, suruburi, alea "care este" ele acolo :) )

 

Ry.

 

:wink: multumesc pentru corectare radule :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am auzit de o faza, ca se pot bate cercurile alea(cele marcate cu rosu in poza) si ii reduci jocul, o sa mai intreb cativa mecanici sa vad ce zic si ei, as vrea sa raman cu discurile astea si sezonul asta..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1)Acele prinderi nu sunt suruburi,sunt anumite "capse" sau nituri speciale din otel,asa ca putin probabil sa se foarfece!(eu nu am auzit pina acum asa ceva)

2)Discurile de Suzuki au o uzura mai pronuntata a acestor prinderi, este ceea ce am descoperit in timp.

3)Se pot presa la presa hidraulica cam 1/3 tone forta dar acel joc efectiv nu o sa dispara, doar

se va sesiza cind frinezi, daca dai cu spatele, si pe urma prima frina in fata.ATENTIE!acele jocuri sunt si corectie daca port/discul are bataie ,adica s-ar putea dupa aceasta operatie sa fie nevoie si de centrat discurile.

4)Daca moto il folosesti la curse,adica o exploatare mai dura, ar fi bine sa le inlocuiesti!

5)Nu vei rata nici o frinare!

:wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1)Acele prinderi nu sunt suruburi,sunt anumite "capse" sau nituri speciale din otel,asa ca putin probabil sa se foarfece!(eu nu am auzit pina acum asa ceva)

 

Nici eu nu am auzit la moto, pentru ca nu stiu pe nimeni asa de inconstient incat sa mearga cu ele uzate :wink:

Orice se poate forfeca, depinde numai de forta si de jocuri;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu am auzit la moto, pentru ca nu stiu pe nimeni asa de inconstient incat sa mearga cu ele uzate :wink:

Orice se poate forfeca, depinde numai de forta si de jocuri;)

 

 

Mecanic ?

 

 

 

@tng : eu sunt baiatul cu gsxr care am venit cu silviu la tine si trageam de discuri..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, se pot forfeca mecanic, electronic nu stiu daca e posibil :)

 

Da, sunt mecanic, cu acte in regula (facultate si specilaizare) :kiss:

 

Forfecare mecanica da, dar la ce forta?

In sistemul de frinare la motocicleta nu cred ca o gasesti aceasta forta! :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Forfecare mecanica da, dar la ce forta?

In sistemul de frinare la motocicleta nu cred ca o gasesti aceasta forta! :kiss:

 

Forta se poate calcula foarte usor: din formule, este egala cu masa inmultita cu acceleratia. Masa motocicletei este aceeasi, acceleratia (dat fiind ca franezi e cu sens negativ, deci e deceleratie) creste propotional cu viteza. Acum sunt doua posibilitati:

1. nu ai joc in discuri si atunci gradientul de deceleratie este descris de o curba lina

2. ai joc in discuri si atunci curba de deceleratie e data de o linie paralela cu abscisa (adica e zero) pe spatiul jocului, iar in momentul in care jocul ajunge la capat, linia aia paralela cu abscisa se transforma intr-o linie aproape verticala intr-o durata foarte scurta de timp, dupa care se orizontalizeaza treptat.

Altfel spus, daca ai joc in discuri, forta data de socul pe care il produce discul (el fiind cel franat) cand se "loveste" de suruburi are valoare foarte mare intr-un timp foarte scurt, dupa care forta incepe sa scada lin.

 

Asta e motivul pentru care se pot forfeca suruburile. Asta si oboseala materialului datorata socurilor repetate.

Sper ca am reusit sa explic suficient de bine, langa mine se cearta doua cucoane si ma distrag :wink:

 

Referitor la ce ai spus legat de fortele existente la motociclete, iti spun ca eu am facut ciclism de performanta doi ani si am patit de doua ori sa mi se foarfece suruburi: o data chiar surubul care tinea etrierul de la discul de frana, odata axul de la pedala. Si nu am chiar 150 de kile, mai degraba spre jumatate, iar bicicleta cea mai grea pe care am avut-o avea 8 kilograme.

 

Sper ca te-am lamurit :beer:

 

 

Acuma am stat si m-am gandit mai bine, cine a spus ca e normal sa existe un joc la discuri, poate se referea la jocul placutelor in etrier. Asa e mai firesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Forta se poate calcula foarte usor: din formule, este egala cu masa inmultita cu acceleratia. Masa motocicletei este aceeasi, acceleratia (dat fiind ca franezi e cu sens negativ, deci e deceleratie) creste propotional cu viteza. Acum sunt doua posibilitati:

1. nu ai joc in discuri si atunci gradientul de deceleratie este descris de o curba lina

2. ai joc in discuri si atunci curba de deceleratie e data de o linie paralela cu abscisa (adica e zero) pe spatiul jocului, iar in momentul in care jocul ajunge la capat, linia aia paralela cu abscisa se transforma intr-o linie aproape verticala intr-o durata foarte scurta de timp, dupa care se orizontalizeaza treptat.

Altfel spus, daca ai joc in discuri, forta data de socul pe care il produce discul (el fiind cel franat) cand se "loveste" de suruburi are valoare foarte mare intr-un timp foarte scurt, dupa care forta incepe sa scada lin.

 

Asta e motivul pentru care se pot forfeca suruburile. Asta si oboseala materialului datorata socurilor repetate.

Sper ca am reusit sa explic suficient de bine, langa mine se cearta doua cucoane si ma distrag :wink:

 

Referitor la ce ai spus legat de fortele existente la motociclete, iti spun ca eu am facut ciclism de performanta doi ani si am patit de doua ori sa mi se foarfece suruburi: o data chiar surubul care tinea etrierul de la discul de frana, odata axul de la pedala. Si nu am chiar 150 de kile, mai degraba spre jumatate, iar bicicleta cea mai grea pe care am avut-o avea 8 kilograme.

 

 

Sper ca te-am lamurit :beer:

Acuma am stat si m-am gandit mai bine, cine a spus ca e normal sa existe un joc la discuri, poate se referea la jocul placutelor in etrier. Asa e mai firesc

 

Vad ca esti pus in tema si stii...acele nituri de la discurile moto se pot reface ca inainte sau arunci discu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Forta se poate calcula foarte usor: din formule, este egala cu masa inmultita cu acceleratia. Masa motocicletei este aceeasi, acceleratia (dat fiind ca franezi e cu sens negativ, deci e deceleratie) creste propotional cu viteza. Acum sunt doua posibilitati:

1. nu ai joc in discuri si atunci gradientul de deceleratie este descris de o curba lina

2. ai joc in discuri si atunci curba de deceleratie e data de o linie paralela cu abscisa (adica e zero) pe spatiul jocului, iar in momentul in care jocul ajunge la capat, linia aia paralela cu abscisa se transforma intr-o linie aproape verticala intr-o durata foarte scurta de timp, dupa care se orizontalizeaza treptat.

Altfel spus, daca ai joc in discuri, forta data de socul pe care il produce discul (el fiind cel franat) cand se "loveste" de suruburi are valoare foarte mare intr-un timp foarte scurt, dupa care forta incepe sa scada lin.

 

Asta e motivul pentru care se pot forfeca suruburile. Asta si oboseala materialului datorata socurilor repetate.

Sper ca am reusit sa explic suficient de bine, langa mine se cearta doua cucoane si ma distrag :wink:

 

Referitor la ce ai spus legat de fortele existente la motociclete, iti spun ca eu am facut ciclism de performanta doi ani si am patit de doua ori sa mi se foarfece suruburi: o data chiar surubul care tinea etrierul de la discul de frana, odata axul de la pedala. Si nu am chiar 150 de kile, mai degraba spre jumatate, iar bicicleta cea mai grea pe care am avut-o avea 8 kilograme.

 

Sper ca te-am lamurit :beer:

Acuma am stat si m-am gandit mai bine, cine a spus ca e normal sa existe un joc la discuri, poate se referea la jocul placutelor in etrier. Asa e mai firesc

Tot respectul pentru cunostintele tale! In parte,teoretic ai dreptate cu toate ca in ecuatia ta mai trebuie sa pui si:diametrul niturilor,raza lor,diametrul discurilor ,materialul,nr. niturilor,forta de frinare disc palcute,etc asta vorbind TEORETIC!

PRACTIC, lucrurile nu stau chiar asa, dupa cum am mai spus mai sus nu am intinlit pina acum nici un disc sau macar un nit se rupa!si am ceva timp de cind ma tot "uit"la motociclete.

Din punct de vedere tehnic, si de siguranta,atunci cind moto este exploatata intens(curse)sau moto este de ultima generatie,este de preferat sa se schimbe acele discuri.

Mai sunt si anumite considerente in care totusi se incearca "repararea" lor iar unul dintre ele este PRETUL!

atunci cind cineva vine cu o moto la mine sa zicem la o revizie, cu un pret de achizitie de 2000 sau 3000 de euro si aia a fost toti bani lui dupa ce ii spun ca ii trebuie: filtru aer,kit de lant,placute,bujii,etc total cam 500 E mai dau si cu bita in cap si ii spun ca are joc in discuri si ca OEM ar costa cam alte 500 E pentru ca trebuie schimbate!

Si uite asa omul, saracu,isi da seama ca pasiunea lui, si moto, care a asteptat-o atita timp si a pus bani deoparte a ajuns un cosmar!

Stiu ai sa zici :este siguranta lui si tu il lasi sa-si rupa gitul!

Eu unul imi asum aceasta raspundere,bazindu-ma pe cunostintele mele, pina cind toti posesori de moto isi va permite sa-si cumpere discuri noi si motociclete noi! :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Alveola multumesc pentru interesul tau si pentru timpul alocat de a ne explica, apreciez ! Multumesc incaodata.

 

@TNQ , sa vad ca fac pana la urma, cred ca strang din poponeata si imi iau niste canelate de pe bikebandit.. tu ce zici, stock sau wave ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Alveola multumesc pentru interesul tau si pentru timpul alocat de a ne explica, apreciez ! Multumesc incaodata.

 

@TNQ , sa vad ca fac pana la urma, cred ca strang din poponeata si imi iau niste canelate de pe bikebandit.. tu ce zici, stock sau wave ?

Stoc sunt mai scumpe deci.... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Doar fiindca costa mai mult nu inseamna ca sunt si mai bune. Tot ce e original costa fiindca asta e politica caselor. Nu inseamna ca wave is inferioare. Si daca e sa ne uitam la estetica is mult mai ochioase...

De ce toata lumea cumpara produse aftermarket si nu originale ca sa faca tuning?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur ai dar nu iti dai seama.

 

Etrierii de motocicleta nu au, in general, un sistem mecanic (cu arcuri) de retragere a pistonaselor in momentul in care utilizatorul inceteaza sa actioneze frana. Practic, pistonasele sunt trase inapoi de catre garniturile de presiune (datorita formei) si impinse de catre discurile de frana prin jocul lateral.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...