Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Colegi, am rezolvat acum in pauza de masa, ca pur si simplu nu am timp de ea. Am fost la baietii de la vulcanizare, dupa indicatiile colegilor. Nu era asezat cauciucul cum trebuie pe janta. Va multumesc mult pentru indrumare, ca o "frecam" mult si bine . Acum moto e la fel ca inainte. Au dat-o cu un penson cu ulei ca sa se aseze. Nu voia de loc la 4bar sa se aseze...dupa ce au uns putin cu ulei, a intrat ala cum trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salutare,

Am rezolvat problema DR-ului,bobina era arsa.

Am găsit una sh la un domn din Buzău, am avut noroc că l-am prins in drum spre concediu si a trecut prin București, unde ne-am întâlnit fata in fata.

Acum moto merge ok.

 

Mulțumesc pentru sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salut domnilor ! 

 

Am  intins ieri lantul la balancier( acum toarce ca o femeie isterica), corespunzator, ca la carte,dupa carte doar ca nu am gasit cuplul de strangere al suruburilor de la carcasa. 

ma puteti ajuta cu o valoare al cuplului ? am strans la 15nm, prea mult, prea putin ? 

 

Multumesc ! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.08.2022 la 15:09, patrick1 a spus:

Multumesc patrick1 ! 

La 27.08.2022 la 10:27, Muretto Grundieg a spus:

Le-ai nimerit!

E din manualul de DR600 dar  practic, e același lucru acolo.

cuplu.thumb.jpg.9c63d6978acfbe2c642dfa98b87df07f.jpg

 

Multumesc Muretto Grundieg, dar  ma refeream la suruburile carcasei magnetoului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand mai stric ceva care nu din seria consumabilelor ma uit aici: https://www.motorcyclespareparts.eu/en/suzuki-parts/1996-dr650se-off-road/rear-caliper

si vad ca zice ca s-ar potrivi doar la DR 650 SE. acelasi lucru il gasesc si aici: https://www.cmsnl.com/products/bracket_6915032e00/

1015368339_Screenshot2022-09-03at22_51_33.thumb.png.13ada65df4a75fa3ef8e284fec7eb270.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 29.08.2022 la 7:18, ulei_moto a spus:

Multumesc patrick1 ! 

Multumesc Muretto Grundieg, dar  ma refeream la suruburile carcasei magnetoului.

Salut, la SR42/43, suruburile care tin sania intinzator sunt M8 dar care stau in 5mm de aluminiu. N-am ce sa ma zic.... stiti care e finalul daca nu se string cf manual >>helicoil 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, patrick1 a spus:

 

 

Mult prea mult!

https://www.coastalfasteners.co.nz/torque-data

(vezi tabelul Classic 4.6 Bolts)

 

Dacă sunt șuruburi M6 x 1 (și în aluminiu) atunci 3,3 -4,1 Nm cuplu se strângere era suficient.

La M8 x 1,25 puțin peste dublu ...

 

Mno ... e un capac, nu o chiulasă /prezoane adânci.

 

10 Nm e cuplul unei bare de 1m lungime la al cărei capăt aplici tangențial o forță de 1 Kg.

1.01972 Kgfm, dacă vrei mai precis :)

 

Multumesc patrick1 !

Sper sa nu fi facut mai mult rau decat bine, acum am vazut ca avea in manual un tabel cu valorile cuplului pentru suruburile care nu aveau specificat, pagina 7-18 si parca 4.1 Nm pare putin.

 

O saptamana usoara ! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, patrick1 a spus:

👍

Oricum, șuruburile (moi) se ”lipesc” în aluminiu în timp iar acolo, la carcasa de magnetou, presează doar o garnitură, fără pretenții.

Ai să vezi ... când le mai desfaci :)

capac magnetou :: Relativ ! ai magnetoul care induce forte in intrefierelor bobinelor statorului care stau pe capac. Oricit ar fi de precise bucsile de ghidaj, daca nu-s strinse cum trebuie suruburile din capac, pot sa-si faca bucsile joc >> nasolie, CRED.

 

 

La 29.08.2022 la 7:18, ulei_moto a spus:

Multumesc patrick1 ! 

Multumesc Muretto Grundieg, dar  ma refeream la suruburile carcasei magnetoului.

La DR800, este o revenire la procedura de intindere, in care se intelege ca arcul care trage sania nu face treaba cum trebuie. Probabil ca si la 650 e aceeasi treaba.

In particular, se recomanda sa se intinda manual portiunea de lant intre pinioanlele balansierilor, prin tensionarea lui folosindu-se de doua chei care sa pozitioneaza pe piulitele axelor balansierilor, actionindu-le in sens opus una fata de cealalta. In acest fel, arcul va intinde doar partea care a ramas de intins. Se pare ca se intimpla ca sa existe tensiune in lant produsa de greutatile balansierilor+ambielaj+biela piston, care altereaza forta arcului rezultind o intindere necorespunzatoare.

 

ORICUM, e o revenire la procedura pentru pretentiosi, as zice.... multi reparisti intinzind "la mina" lantul de balansieri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, raducod a spus:

arcul care trage sania nu face treaba cum trebuie. Probabil ca si la 650 e aceeasi treaba.

Momentan si-a facut treaba arcul, a fost vizibila diferenta intre lantul slabit si strans iar sunetul provenit de pe partea aceea a disparut.

 

Ma gandeam inainte sa fi pus capacul la loc, sa fi invartit motorul manual ( kickstarter) de doua-trei- patru ori si apoi sa fi repetat procedura, oare s-ar fi  intins mai bine lantul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna dimineata,

A folosit/ foloseste cineva un stander de enduro pentru DR-u? 

Am vazut ca sarcina maxima este de 160kg , iar DR-ul are 170kg, dar ma gandesc ca imediat ce urc capra pe stander, incep sa o dezmembrez.

 Acesta este inculpatul, https://motocorner.ro/standere/stander-cric-elevator-moto-motocross?language=ro-ro&currency=RON&tracking=62ec2f6cada27&gclid=Cj0KCQjw39uYBhCLARIsAD_SzMTlc_R8wKrz3_qZAg_0m4aztHJmzo9il60_T23vtdRoTu62nkRo3GAaAkXwEALw_wcB

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, ulei_moto a spus:

Buna dimineata,

A folosit/ foloseste cineva un stander de enduro pentru DR-u? 

Am vazut ca sarcina maxima este de 160kg , iar DR-ul are 170kg, dar ma gandesc ca imediat ce urc capra pe stander, incep sa o dezmembrez.

 Acesta este inculpatul, https://motocorner.ro/standere/stander-cric-elevator-moto-motocross?language=ro-ro&currency=RON&tracking=62ec2f6cada27&gclid=Cj0KCQjw39uYBhCLARIsAD_SzMTlc_R8wKrz3_qZAg_0m4aztHJmzo9il60_T23vtdRoTu62nkRo3GAaAkXwEALw_wcB

Salut, nu cred ca ai garda la sol deajuns sa folosesti pirghia de ridicare fara sa ridici cu altceva motorul ca sa poti sa-l pui pe cric. Asta inseamna ca functia principala a cricului se diminueaza. Daca tot te chinui sa ridici motorul, poti folosi orice capra/cub/etc facut din orice/lemn/metal ... si daca esti acolo, poti sa faci capra la ce inaltime iti convine.

Greutatea data de producator nu cred ca se refera la cit tine suportul ci mai degraba la cit rezista pirghia de ridicare, respectiv ce poti ridica folosind greutatea media a unui om pe pirghia de ridicare. In pozitie jos sau sus a suportului, probabil ca poti pune mai multe sute de kg. Eu am pus DR800 pe un suport similar si m-am urcat cu toata greutatea pe pirghie in ideea sa vad daca pot sa-l ridic, si nu s-a intimplat nimica :D ... stat bine si pe pozitia jos...

 

Daca esti intr-un garaj mai solid, poate poti sa-ti montezi niste cirlige ca sa suspenzi motoreta .... 

 

Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, raducod a spus:

Salut, nu cred ca ai garda la sol deajuns sa folosesti pirghia de ridicare fara sa ridici cu altceva motorul ca sa poti sa-l pui pe cric. Asta inseamna ca functia principala a cricului se diminueaza. Daca tot te chinui sa ridici motorul, poti folosi orice capra/cub/etc facut din orice/lemn/metal ... si daca esti acolo, poti sa faci capra la ce inaltime iti convine.

Greutatea data de producator nu cred ca se refera la cit tine suportul ci mai degraba la cit rezista pirghia de ridicare, respectiv ce poti ridica folosind greutatea media a unui om pe pirghia de ridicare. In pozitie jos sau sus a suportului, probabil ca poti pune mai multe sute de kg. Eu am pus DR800 pe un suport similar si m-am urcat cu toata greutatea pe pirghie in ideea sa vad daca pot sa-l ridic, si nu s-a intimplat nimica :D ... stat bine si pe pozitia jos...

 

Daca esti intr-un garaj mai solid, poate poti sa-ti montezi niste cirlige ca sa suspenzi motoreta .... 

 

Radu

Salut Radu, din pacate nu am un garaj in care sa imi desfasor activitatea, doar 40 mp de curte.

Mi-ai dat o idee buna, am un set de capre Yato de 3T pe care le folosesc la masina, o sa incerc cu  ele.

Multumesc ! 

Editat de ulei_moto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, ulei_moto a spus:

Salut Radu, din pacate nu am un garaj in care sa imi desfasor activitatea, doar 40 mp de curte.

Mi-ai dat o idee buna, am un set de capre Yato de 3T pe care le folosesc la masina, o sa incerc cu  ele.

Multumesc ! 

salut, alea-s gindite sa le sprijini sub prag/montura pt ridicat auto, nu vad cum sa le folosesti la moto. Bratele cricului devin fixe doar cind e greutate deasupra, altfel sunt destul de miscatoare in lateral.

Fa-ti o capra tip piramida, din ceva schinduri/grinzi. e cel mai usor. Lemn si cuie  ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, patrick1 a spus:

Deci maximum 6-7 Nm la șuruburi M6 (adică strângere cu milă), dacă la șuruburi M8 (”sănătoase” >duritate 8.8) se recomandă 15Nm (minimum).

Că ... pot fi și șuruburi din clasa 4.6 la un capac, adică ”Clasice” :)

Capacele de magnetou si ambreiaj se string cu 8-10Nm. Nu mi s-a intimplat sa gasesc suruburi desfiletate daca le-am strins cu acest cuplu.

Tot zici de grupa suruburilor, ca e de 8.8, 10.9, 12.9 sau altele: in tabelele de recomndari de cuplu de stringere se presupune ca piulita/in ce se fileteaza nu se distruge, respectiv iti spune care e cuplu la care rezista surubul/ AICI E VB DE PIULITA/FILETUL in care se infileteaza, cum ca nu rezista la cuplu mare pentru ca e aluminiu sau aliaj de aluminiu, de majoraitatea datilor. Mai mult decit atit, acolo unde a fost probabil posibil sa faca partea filetata generoasa (capace magentou, ambreiaj si altele), cam de 20mm, cuplul este cel de 8-10 Nm la M6. La sania intinzatorului de lant de balansieri, se pare ca nu au avut posibilitatea de a avea partea filetata decit de 6-7mm. De aceea au propus M8 si cu cuplu mic, 15Nm ( 6-7mm cu M6 nu ar fi fost suficient). Daca depasesti cuplul si stringi la mina, poti, dar de obicei o faci pina cind incepi sa simti ca se duce filetul avind in vedere ca la M8 te pornesti sa stringi ca doar e M8, si e prea tirziu cind deja simti ca se smulge filetul. La otel e una cind simti asta, dar la  aluminu e final, nu te mai iarta...

Oricum, recomand cu mega caldura ca cei care umbla prin motoare si vor sa mesteresca fara costuri aditionale, s-o faca doar cu chei dinamometrice pe intervalele de masurat pe care le da CARTEA DE SERVICE. Azi o cheie e 200 lei iar cartea e oarecum gratis... acu 25 de ani inteleg ca nu erau la indemina, dar in ziua de azi, doar sa vrei ??!!

 

Cei cu prezoane de chiuloasa smulse, filete adinci de n-ajungi cu nimica ... sau alte situatii dificile (ciobaneli) > sa vorbeasca !!!

 

Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic
La 07.09.2022 la 19:04, patrick1 a spus:

Dragă, ca să vorbim pe aceeași limbă, unde 4 lb x ft = 5,42 N x m

iar 5 lb x ft = 6,78 N x m

https://www.convertunits.com/from/lb-ft/to/N-m

 

Ai aici mai multe detalii /oțel, aluminiu, lubrefiat sau nu:

image.thumb.png.129f07c9b3ea14929fcf2533b94a0132.png

 

că ... nu am inventat eu ”coada la prună” și nici nu (îți) vând ”gogoși” :D

 

P.S.

Asta ca să nu te miri că de ce unii (ciobănei) mai rup /înțepenesc câte ceva ...

(cu tot cu cheia lor dinamometrică :crack:)

 

 

salut, n-am nici o treaba cu nimeni, relax. Eu am doar opinii, ceilalti fac ce vor.

Doar iti spun ca M6, unde nu zice sa-l stringi altfel, se stringe cu 8-10Nm ( mai exact 8-12Nm, dar am considerat intotdeauna ca 12Nm in unele cazuri de suruburi cu filet uzat, e prea mult si risti sa-l smulgi)

De aceea ziceam ca stringind cu 8-12Nm, nu mi-am regasit suruburile desfacute.

 

Ca sa vorbim aceasi limba, de unde ai scos 4-5 lb-ft ? din manualul DR600-650 ? Din ce vad, 10Nm e mentionat la majoritatea M6 (si aici cu exceptii, ca la BIG).

La 750-800, nu exista decit 8-12Nm sau mai mult pt M6, adicatelea 6-8.5 lb-ft. Doar un surub din sorbul de ulei care se stringe mai putin si parc a suruburile ce prind piesa peste pinion atac.. 

 

Legat de valorile din tabelul cu cuplurile de stringere, cum ziceam, sunt orientative. Fac referire la steel sau aluminum. Ce simplu ar fi daca ar fi doar astea doua materiale, dar cite aliaje de oteluri si aluminiu exista, la care valorile de stringere difera extrem de mult. Sunt oteluri calite de duritati extreme, pe care nu prinde nimica, rupi tarozi in filet, si nu poti sa-i faci nimica pina nu-l decalesti , prelucrezi si retratezi termic. Ce valori de stringere crezi ca se folosesc la astfel de imbinari ? din tabel ?

Sau suruburile ce se folosesc la strins chiuloase auto, M12 de exemplu, te-ai uitat sa vezi ca se string cu cuplu mult mai mare decit ce-ti zice in tabelul tau, cred chiar dublu !?

 

De aceea ar trebui sa respectam ce zice cartea, pt ca ei stiu ce aliaje au folosit. 

Radu

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 10.09.2022 la 19:28, patrick1 a spus:

Nu, manualul (Suzuky) omite cuplul de strângere al șuruburilor de la capac iar tabelul postat de mine apare din discuțiile băieților de pe aici:

https://www.thumpertalk.com/forums/topic/1274429-1990-xr200-rebuild/

- în ”măsuri englezești”. 

Altfel ”soldering”, ”brazing” sau ”welding” ... egal lipici :)

 

Da, însă depinde și de câte cărți ai (citit) și de ”traduceri”. Eu prefer originalul :)

Altfel ”o zi” mai poate apare tradus în ”ziua întâi”, ”moment încovoietor” mai poate apare tradus în ”o clipă de îndoială”, etc. 🤣

Dacă ai o singură carte (cu omisiuni) ... ți-ar mai trebui una? :)

 

Pai eu m-am orinentat dupa original, cum zici ca preferi... nu dupa niste baieti pe forumuri, pe care nu stiu, sincer, cit sa-i cred, mai degraba as zice sa nu-i bagi in seama.

Daca-s "baieti" care-s gen Stefan Hessler sau altii de calibrul lui, clar da.

Deci, cum ziceam, dupa original, majoritatea sunt 8-12Nm la M6. Chiar suruburile de carter, M6, care prind in acelasi material, parte filetata in carter de 20mm, se string cu 11Nm, zice cartea.

Nu cred ca mai trebuie sa mai citesti multe alte surse ca-i clar ! 

IMG_20220908_084611.thumb.jpg.f0f105d481b572bac25214546ecb57d2.jpgIMG_20220908_084635.thumb.jpg.1e55d67abe8e28356887abdb82098353.jpgIMG_20220908_085514.thumb.jpg.bb01482c0dc80ba3b40bb6acbb658ac9.jpgIMG_20220908_084605.thumb.jpg.a636a8a5822671af2ea32a2839cb01d7.jpgIMG_20220908_084536.thumb.jpg.8c804b9ddad2b80e9cc9cb88cdcb04cf.jpg

IMG_20220911_214808.jpg

Editat de raducod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 12.09.2022 la 9:09, apriliacluj a spus:

suruburi Radule, suruburi!

lasa cuiele, hahahaha!

offf, da, am uitat.

rectific, Profil 40x40x3, cu cit de multe suruburi .... din toate partile, de vreo 10kg ...  😇

La 11.09.2022 la 22:37, patrick1 a spus:

Mno ... dacă zici că e necesar același ”cuplu de strângere” (de ”înșurubare”) și pentru o ”gaură virgină” și pentru una ... ”lărgită dar cinstită” ... se pare că avem percepții diferite asupra subiectului :)

Așa? 鈴木 

 

 

...hmm, oare n-ai citit ce am scris mai sus ? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, patrick1 a spus:

Ba da, am citit cu atenție.

 

Cu observația că manualul de service (cu original în lb. japoneză, nu tradus /adaptat în lb. engleză) se referă cuplul de strângere pentru șuruburi M6 noi, eventual după o singură /prima demontare (și nu pentru suruburile de la capac /alternator). Asta e pe riscul tău :)

P.S.

La Dacia, la demontarea /remontarea volantei se înlocuiau obligatoriu șuruburile /manual (cu altele noi) și nu se refoloseau cele vechi. Valabil și la pivoți și la cuzineți (se montează noi) ...

De ce oare?

 

Oricum, aici ai depășit cu >50% din maximum-ul definit chiar de tine ulterior prin analogie cu alte șuruburi M6.

Fiecare demontare de șuruburi, depresare de rulmenți, de manetoare, etc. ... ”scoate” câteva sutimi din carcase, arbori, bolțuri, găuri, șuruburi, chiar și prin demontare la ”cald”.

Dacă poți ”ține seama” de acest ”fenomen” tehnic e bine (binele motorului tău și al tău). Dacă nu ... 

Nu chiar ! scriam dar n-ai citit "Doar iti spun ca M6, unde nu zice sa-l stringi altfel, se stringe cu 8-10Nm ( mai exact 8-12Nm, dar am considerat intotdeauna ca 12Nm in unele cazuri de suruburi cu filet uzat, e prea mult si risti sa-l smulgi)"

...deci ce scrii tu este adevarat, doar ca nu te contrazici cu cine trebuie.

Legat de suruburile care trebuie sa stea in tensiune ridicata si variatii de temperatura si dilatatii ale prinderilor semnificative, da, se recomanda schimbarea lor din cauza deformarilor posibil plastice (alungirilor), respectiv functia lor nu va mai fi atinsa.Am o intrebare, tu, personal, cite suruburi de chiloasa ai schimbat pina acum ?

Nu inteleg : "Oricum, aici ai depășit cu >50% din maximum-ul definit chiar de tine ulterior prin analogie cu alte șuruburi M6."  

Te-as mai intreba cite helicoiluri ai montat pina acum, unde, si cu ce te-ai confruntat ?

 

Radu

Editat de raducod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...