Ralucone Postat Februarie 16, 2008 Share Postat Februarie 16, 2008 (editat) Este sectiunea accidente a unui forum moto. Sunt multi oameni care il cunosc pe accidentat. Dreptul la opinie sau un gand bun pentru om sunt interzise sau imorale sau ocupa spatiu pe banda? Sa fim seriosi! Si aveti impresia ca daca citim rubricile astea, nu mai facem greselile altora? Sa fim seriosi... Si bineinteles ca anul asta vom avea parte de mai multe povesti, a crescut numarul de motociclete, asta nu inseamna ca si numarul de creiere care le calaresc e la fel de mare. Eu personal am inteles utilitatea crashbar-urilor din afacere, de echipament nici nu se punea problema. Si a cazut Zanu' si a si povestit circumstantele in care a cazut, recunoscand ca a fost greseala lui. CATI FACETI ASTA? Nici asa nu va convine? Sheesh! Editat Februarie 16, 2008 de Ralucone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Februarie 16, 2008 Share Postat Februarie 16, 2008 E vina gumei mha, aderenta este.. am testat-o ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raul750 Postat Februarie 16, 2008 Share Postat Februarie 16, 2008 Zanule lasa ca ai scapat...........problema este ca atunci cand auzim toba cum urla vrem sa ii dam gaz si mai mult dar nu ne gandim la temperatura de afara...........am facut aceeasi greseala ca si tine in decembrie ...........am franat la 140km/h si afara erau cam 3 grade...........m-am trezit cand traversam B-dul Ana Ipatescu pe burta si cand m-am ridicat ...........pagubele erau mari si la moto si la echipament si la epiderma mea si la umar care iesise de la locul lui................CONCLUZIA...........parerea mea este ca nu ne vom invata minte niciodata sa ne contraolam desi indicat ar fi sa o facem.........greseli facem toti dar nu vrem sa invatam din ele --- Mesaj completat în 16 Feb 2008 11:46 ------------- Este sectiunea accidente a unui forum moto. Sunt multi oameni care il cunosc pe accidentat. Dreptul la opinie sau un gand bun pentru om sunt interzise sau imorale sau ocupa spatiu pe banda? Sa fim seriosi! Si aveti impresia ca daca citim rubricile astea, nu mai facem greselile altora? Sa fim seriosi... Si bineinteles ca anul asta vom avea parte de mai multe povesti, a crescut numarul de motociclete, asta nu inseamna ca si numarul de creiere care le calaresc e la fel de mare. Eu personal am inteles utilitatea crashbar-urilor din afacere, de echipament nici nu se punea problema. Si a cazut Zanu' si a si povestit circumstantele in care a cazut, recunoscand ca a fost greseala lui. CATI FACETI ASTA? Nici asa nu va convine? Sheesh! Ralucone...........adevar graiesti .........din pacate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirci Postat Februarie 16, 2008 Share Postat Februarie 16, 2008 Si aveti impresia ca daca citim rubricile astea, nu mai facem greselile altora? Sa fim seriosi... Sheesh! Pai daca citesti, inveti, dar faci greselile in continuare.... ma abtin sa mai zic ceva...dar, din nou, ceva nu este in regula...Adica stii ce ai de facut, dar totusi nu faci. Pai cred ca sunt doar 3 explicatii in cazul asta: 1. Fie ai tendinte sinucigase 2. Fie esti lipsit de discernamant (ca sa nu zic prost) 3. Fie iti place sa ti se planga public de mila. Evident, aici se exclud accidentele din vina altora, aici vorbim doar de greselile noastre. Topicul se numeste 'Sa invatam din greselile altora ... ', nu ' Sa comentam greselile altora'..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ralucone Postat Februarie 16, 2008 Share Postat Februarie 16, 2008 Si pe un forum public te astepti ca omul sa vina sa-si posteze greseala si sa nu comenteze nimeni? TOTI cadem odata si-odata, unii mai usor, altii mai nasol, altii avem noroc chior si doar o scapam de pe loc. In clipa in care ai sa intelegi ca nu ai control asupra tuturor elementelor din jurul tau precum si acelora din capul tau, atunci ai sa intelegi de ce este omul predispus la greseli. Suntem oameni, nu suntem masini. Daca citesti, inveti. Asta nu inseamna ca si aplici mereu. Dar aici, in topicul asta cel putin, e vorba de carcoteala. Pura carcoteala. No offence, nimeni nu s-a nascut invatat. Poti sa ai munti de teorie in cap, tot practica te duce mai departe. Asa ca bine ca are doar crashbar-ul si bila de la maneta tocite si atat. Data viitoare cand iese cu motorul pe vremea asta (ca nu toti ne abtinem pana in iulie) o sa stie sa isi adapteze mai bine mersul. Si cei care citesc aici si se simt cu musca pe caciula vor sti ca nu-s singurii care au avut mancarimi in palma. Iar aia care vor sa iasa si citesc aici, or sa ia in considerare povestea - insa nu inseamna ca or s-o si aplice. Firea umana, doh! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Februarie 16, 2008 Share Postat Februarie 16, 2008 Eu o sa va mai zic odata, chiar daca nu va place, asta nu-i vreme si temperatura de dat cu motocicleta! Cine vrea intelege,cine nu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KristaKe Postat Februarie 16, 2008 Share Postat Februarie 16, 2008 fratzica...daca tu consideri 120 viteza de dat pe vremea asta prin city...atunci nu te supara dar ai cautat-o cu lumanarea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Februarie 16, 2008 Share Postat Februarie 16, 2008 Prin oras nu..dar prin pasaj.. Scuzati, nu m-am putut abtine, si niciodata nu ma pot abtine cand vad pasajul acela GOL SI USCAT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JhOn Postat Februarie 16, 2008 Share Postat Februarie 16, 2008 Prin oras nu..dar prin pasaj.. Scuzati, nu m-am putut abtine, si niciodata nu ma pot abtine cand vad pasajul acela GOL SI USCAT corect corect. sau joi cand am luat'o pe deneu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Februarie 16, 2008 Share Postat Februarie 16, 2008 corect corect. sau joi cand am luat'o pe deneu nu recunosc nimic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Februarie 16, 2008 Share Postat Februarie 16, 2008 fratzica...daca tu consideri 120 viteza de dat pe vremea asta prin city...atunci nu te supara dar ai cautat-o cu lumanarea... Corect. Eu ieri cand am vazut ca incepe sa ninga afara am sters-o de la servici imediat (ca trebuia sa-mi iau ieri motorul din service si prognoza meteo spunea ca o sa ninga noaptea, nu dapa-masa) ca sa nu merg pe zapada/polei, si am facut pana acasa mai bine de o ora ca am mers ca masinile fara fente ca deja era ud pe jos (max 50 km/h fara intrat printre coloane, dar am vazut si flacai cu BMW "tunat" care faceau acelasi lucru), si eu oricum am din fabrica gume de ploaie dar din pacate inca n-au inventat astia gumele de frana... Sa mergi tare cu vitezana care stii ca are gume practic fara profil pe asa vreme "frumoasa" e tentativa de sinucidere, noroc ca nu a venit din spate unul cu o Dacie cu geamuri aburite sa nu-l vada (pe bune, ca ieri nu avea pe unde decat daca dadea cu mana pe parbriz cum am dat eu pe casca, da lui nu-i ajunge mana afara si stergatoarele nu pridideau cu stersul la astea mai de pe vremuri) si sa-l aranjeze mai bine pe asfalt... Acum doua saptamani am fost in Bulgaria (la Ruse) cu un grup numeros de motociclisti experimentati, mari portiuni din drum erau umede, si pe portiunile astea cei mai lenti au fost aia cu vitezane mari ca stiau ce conduc si cat de usor e sa dai cu ele de pamant daca gumele nu sunt calde si asfaltul e rece; chiar nu-mi venea sa cred ca circa 10-15 km dupa ce am trecut din Bulgaria in Romania statea in spatele meu unul cu Hayabusa... Sigur a stat pana i s-au incalzit corespunzator pneurile si a prins afalt mai uscat, dar vreau sa zic ca daca te dai pe o dihanie din asta daca stii cand poti sa tragi de gaz sau cand trebuie sa stai cuminte (sigur dupa cateva mii de kilometri facuti pe asa ceva) poti sa stai pe ea fara sa o dai de pamant. Asa ca intiatorul topicului fie a vrut sa faca pe grozavul si a mers prea tare pentru experienta lui fie are motor prea mare pentru ce poate sa stapaneasca... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yogi Postat Februarie 16, 2008 Share Postat Februarie 16, 2008 zanule, un gind bun pentru tine...cu topicul asta m'ai facut sa ma razgindesc sa ies ieri si azi....desi era soare, dar inghetat pe jos...sa ai o zi maxima... Salutare Sparam sa nu fac subiectul unui astfel de topic, dar azi s-a intamplat. Sa fie foarte clar inca de la inceput, vina nu a fost a altcuiva decat a mea si sper sa invatati si voi ceva din asta. Pe scurt, azi dimineata veneam din Dr. Taberei si ma indreptam spre Giulesti. Incep coborarea in pasaj, liber in fatza, ii dau racheta si p la mijlocul pasajului am vrut sa incetinesc, sa ma pot opri in cond. normale la stopul de la iesire. Inchid brusc gazul (fara sa imi dau seama ca asfaltul era usor umed), spatele a pierdut aderenta, a inceput sa penduleze si motorul intra intr-un voblaj violent; o secunda mai tarziu m-a arunca pe jos. Am picat pe spate, am dat cu casca de sosea si m-am dus taras cu capul inainte vreo 10 m, toate astea intr-o ploaie de scantei. Motorul s-a mai dus inca vreo 20-30 m. Am alergat dupa el, i-am luat contactul si l-am ridicat. Norocul meu cel mai mare a fost ca si eu si mobra ne-am dus drept fara sa lovim niciun obstacol. In spatele meu era un nene care a oprit imediat, a pus masina p avarii in spatele motorului si triunghiul reflectorizant. Dupa cateva minute am scos mobra din pasaj si am parcat-o p trotuar. Rezultatele sunt urmatoarele: Eu: julituri la cotul drept (s-a frecat de armura de sub geaca in momentul impactului su soseaua) si la sold in ambele parti, pantalonii rupti pe dreapta de la genunchi pana jos si o sperietura pe cinste Mobra: capacul de la turometru zgariat, bila de la levierul de frana tocita jumate, crash bar dreapta tocit mai mult de jumatate din grosime (e din tzeava de 3 cm diametru) topcase si toba usor julite. Echipament: casca lovita la spate geaca de piele julita si cu o mica gaura genunchera dreapta zgariata destul de tare pantaloni rupti Bocancul drept gaurit (noroc cu insertia de otel din bombeu care si aia e un pic julita. Dupa cum vedeti pagubele sunt minore tinand cont de faptul ca tranta a avut loc la o viteza intre 100 si 120km/h . Nu gasesc cuvinte care sa descrie norocul pe care l-am avut... Dupa o treaba de genul asta pot spune ca cel putin pt o vreme privesti viata altfel. Multumesc lui craky, micisoara, psycho ca au venit cat de repede au putut,lui Yaman care a mobilizat oamenii si celor care m-au sunat sa se intereseze de soarta mea Astazi ingerul meu pazitor a zburat umar la umar cu mine.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_nightwishX Postat Februarie 17, 2008 Share Postat Februarie 17, 2008 poate te-a mai trezit un pic faza asta si te va face sa te gandesti de 2 ori inainte sa tragi ca o maimutza de gaz in pasaj daca nimereai in pilonii aia de pe miloc era bine ? mureai din prostie sau nu ? ii dai ii dai ,dar cand ai guma calda ma zanule , cand ai ce rupe sub cauciuc,nu cand e rece. multa ciuda am pe astia care va cunosc. Poate da 'reacu sa patiti ceva anul asta ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reaper Postat Februarie 17, 2008 Share Postat Februarie 17, 2008 e normal sa se posteze,pana la urma este un accident,se lovea de ceva...nasol.nimeni nu se controleaza mereu si in orice situatie.eu altceva nu inteleg,de unde voblaj dc pierzi spatele,atunci cand inchizi gazul!??si viteza fara suparare nu avea cum sa fie chiar asa,dupa descrierea damag-ului cred ca un 80km/h ar fi mai real! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gixu. Postat Februarie 17, 2008 Share Postat Februarie 17, 2008 (editat) Pe scurt... Zanul e bine...asa ca putem incheia polemicile legate de viteza...cauciucuri...temperatura...Cu totii ne pierdem cu firea cateodata si ii dam atunci cand poate n-ar trebui...Sa dea cu piatra sfantul care n-a facut ce am zis eu mai sus niciodata...asfalt uscat Editat Februarie 17, 2008 de turbogixxer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Februarie 17, 2008 Share Postat Februarie 17, 2008 (editat) Dupa ce ca omul s-a tavalit...il mai tavaliti si voi.Chiar ma intreb cati din meseriasii care s-au tavalit, au tacut malc sa nu-si strice imaginea de raceri... Eu stiu vreo doi. Mai bine voi astia cu vitezane i-ati baga mai bine omului niste sfaturi ce poti face in caz de voblaj decat sa faceti pe smecherii cinici si atotstiutori. Editat Februarie 17, 2008 de TARKA 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabimaty Postat Februarie 17, 2008 Share Postat Februarie 17, 2008 si zi asa Zinule, ai cracanat-o !? pai bine man, asa stii tu sa mergi pe roti? sa dai cu scula de pamant si sa o julesti ... mah, tu sigur nu ne minti !?!?!? hai sa fii sanatos si sa nu mai ai evenimente pe anul asta (si in general), mi-ar fi parut rau sa aud ca ai pus-o sa auzim de bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reaper Postat Februarie 17, 2008 Share Postat Februarie 17, 2008 ''Plimbarea'' spatelui se cheama tangaj din cate stiu,nu voblaj si nu apare la inchiderea brusca a gazului,chiar si in conditii de aderenta scazuta,ci la frana puternica de motor.Daca motocicleta nu are ambreaj anti hooping,lasi ambreajul treptat,nu brusc.Sau poate te-ai infipt in gaz,ai pierdut spatele,te-ai speriat si ai inchis brusc gazul,pneul si-a recapatat aderenta,ti-a indreptat motorul brusc si te-a aruncat din sa.In ambele cazuri,nu este vorba de voblaj. Personal inclin sa cred ca a doua varianta te-a intins pe asfalt,dar tu sti mai bine ce s-a intamplat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Februarie 17, 2008 Share Postat Februarie 17, 2008 (editat) ''Plimbarea'' spatelui se cheama tangaj din cate stiu,nu voblaj si nu apare la inchiderea brusca a gazului,chiar si in conditii de aderenta scazuta,ci la frana puternica de motor.Daca motocicleta nu are ambreaj anti hooping,lasi ambreajul treptat,nu brusc.Sau poate te-ai infipt in gaz,ai pierdut spatele,te-ai speriat si ai inchis brusc gazul,pneul si-a recapatat aderenta,ti-a indreptat motorul brusc si te-a aruncat din sa.In ambele cazuri,nu este vorba de voblaj. Personal inclin sa cred ca a doua varianta te-a intins pe asfalt,dar tu sti mai bine ce s-a intamplat Voblaj, boblaj, tangaj, masaj...Mai conteaza cum ii zice ? A priceput toata lumea despre ce este vorba. Motorul a inceput sa faca din poponeata stanga ,dreapta cand a redus gazul brusc.Eu zic ca se produce oricum o frana de motor si fara retrogradarea intr-o trepta inferioara brusc sau prea "inferioara". Asa ca ...cum se zice la anunturi de mica publicitate..."asteptam provincia"...mai asteptam,poate da cineva un sfat coerent pentru astfel de situatii. Editat Februarie 17, 2008 de TARKA 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reaper Postat Februarie 17, 2008 Share Postat Februarie 17, 2008 Scuza-ma...Ce nu ai inteles? Cred ca am fost cat se poate de explicit.Nu trebuie lasat brusc gazul cand pneul spate pierde aderenta,ci usor si treptat ca la un derapaj controlat.Si cand spui voblaj,lumea se gandeste la ''plimbarea''ghidonului stanga-dreapta,necontrolat.Cu spatele este alta treaba dar daca tu crezi ca nu are importanta...asta este. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Februarie 17, 2008 Share Postat Februarie 17, 2008 (editat) Scuza-ma...Ce nu ai inteles? Cred ca am fost cat se poate de explicit.Nu trebuie lasat brusc gazul cand pneul spate pierde aderenta,ci usor si treptat ca la un derapaj controlat.Si cand spui voblaj,lumea se gandeste la ''plimbarea''ghidonului stanga-dreapta,necontrolat.Cu spatele este alta treaba dar daca tu crezi ca nu are importanta...asta este. Te rog eu frumos nu porni o polemica cu mine, te-ai suparat asa tare pe mine ca ti-a scapat esentialul. Ne trebuie sfaturi ce trebuie facut DUPA CE S-A PIERDUT ADERENTA ,NU INAINTE ,omul a pierdut aderenta DUPA CE A REDUS GAZUL BRUSC,daca ai fost atent la postul lui. ...Si zici tu ca qurul motorului sta asa frumos la locul lui cand incepe sa faca ca nebunu' ghidonul...? Cred ca ai fi surprins sa faci un pol in care sa intrebi ce este voblajul pe forumul asta.... asa ca nu este cazul sa ne batem in termeni.Pe mine unul nici nu ma intereseaza cum ii zice. Deci asteptam in continuare. Editat Februarie 17, 2008 de TARKA 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Reaper Postat Februarie 17, 2008 Share Postat Februarie 17, 2008 ...Si zici tu ca qurul motorului sta asa frumos la locul lui cand incepe sa faca ca nebunu' ghidonul...? Cand am zis asa ceva? Tu cred ca nu citesti ce scriu.Serios.Dupa ce ai pierdut aderenta nu trebuie sa lasi gazul brusc.Daca ai apucat sa-l inchizi trebuie sa te pregatesti de aterizare,nu mai ai control...Si nu in ultimul rand trebuie sa stim la ce ne referim,voblaj,tangaj sunt doua lucruri diferite,intelegi?Daca mai ai nelamuriri trimite-mi un Pm sa nu mai mazgalim degeaba topicul omului,oricum majoritatea au inteles despre ce este vorba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirci Postat Februarie 17, 2008 Share Postat Februarie 17, 2008 Ba nu, sa mazgalim topicul omului, ca sa stim ce avem de facut data viitoare cand suntem in conditii de iarna si ne gandim sa ii dam XCO prin pasaj... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
styx Postat Februarie 17, 2008 Share Postat Februarie 17, 2008 noroc ca porti armura aia mereu pe tine, o dai macar jos cand te culci? sau cand faci baie ti-e frica sa nu-ti rupi ceva si o lasi pe tine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AK_Raptor Postat Februarie 17, 2008 Share Postat Februarie 17, 2008 ''Plimbarea'' spatelui se cheama tangaj din cate stiu,nu voblaj si nu apare la inchiderea brusca a gazului,chiar si in conditii de aderenta scazuta,ci la frana puternica de motor.Daca motocicleta nu are ambreaj anti hooping,lasi ambreajul treptat,nu brusc.Sau poate te-ai infipt in gaz,ai pierdut spatele,te-ai speriat si ai inchis brusc gazul,pneul si-a recapatat aderenta,ti-a indreptat motorul brusc si te-a aruncat din sa.In ambele cazuri,nu este vorba de voblaj. Personal inclin sa cred ca a doua varianta te-a intins pe asfalt,dar tu sti mai bine ce s-a intamplat Confunzi motorul omului (adica, Kawasaki ZR7F) cu un motor de GP, care din cauza franarii masive, se ridica partial pe roata din fatza, deci se comprima furca si spatele devine usurel si incepe sa tzopaie. Era vorba de un pasaj rutier in Bucuresti, si nu de Jerez Track. <small>--- Mesaj completat în 18 Feb 2008 01:41 -------------</small><br/> Voblaj, boblaj, tangaj, masaj...Mai conteaza cum ii zice ? A priceput toata lumea despre ce este vorba. Motorul a inceput sa faca din poponeata stanga ,dreapta cand a redus gazul brusc.Eu zic ca se produce oricum o frana de motor si fara retrogradarea intr-o trepta inferioara brusc sau prea "inferioara". Asa ca ...cum se zice la anunturi de mica publicitate..."asteptam provincia"...mai asteptam,poate da cineva un sfat coerent pentru astfel de situatii. Probabil a pus frana spate. .dur.. . .si din lipsa de aderentza (deh, 2 grade in aer) minus 5 in viteza, asa a ajuns sa aibe spatele in lambada. Lasati mitul asta cu frana de motor dementiala la F-uri. Asta e valabil doar la SS sau la motoare cu cuplu ffff. mare. .unele cruisere. Daca ar fi fost asta cauza tavalelii, omul a mers mult prea tare fara sa stie ca poate apare o conserva in lateral la iesirea din tunel. Si eu am bubuit tobele prin pasaje, dar am franat din timp, inainte de iesirea din tunel.drept pentru care. . nu am cazut in tunele. . .so far. PS: Ce frana de motor "naucitoare" crezi ca produce un touring??? <small>--- Mesaj completat în 18 Feb 2008 01:44 -------------</small><br/> Cand am zis asa ceva? Tu cred ca nu citesti ce scriu.Serios.Dupa ce ai pierdut aderenta nu trebuie sa lasi gazul brusc.Daca ai apucat sa-l inchizi trebuie sa te pregatesti de aterizare,nu mai ai control...Si nu in ultimul rand trebuie sa stim la ce ne referim,voblaj,tangaj sunt doua lucruri diferite,intelegi?Daca mai ai nelamuriri trimite-mi un Pm sa nu mai mazgalim degeaba topicul omului,oricum majoritatea au inteles despre ce este vorba Cand pierzi aderenta, da, inchizi DA USOR, gazul. .merge si cu stransul ambreiajului,.. .acelasi lucru, reduci turatia spatelui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.