mircea.cazachevici Postat Februarie 17, 2008 Share Postat Februarie 17, 2008 Am schimbat semeringurile pt ca curgeau si am pus ulei in jambe, cat scria pe luis.de, la modelul motocicletei mele, 285ml in fiecar jamba. Problema, observata de-abia dupa 2 saptamani de mers, e ca la trecerea prin gropi su la frana brusca fata cu apasare puternica pe ghidon, se duce furca in jos pana la capat, se aude lovitura din interiorul furcii cand ajunge jos de tot. Motocicleta: GPZ 400 1995, model japonez, luat ca sistem de referinta GPZ 500 din 95, care are exact aceeasi furca (a mea nu se gaseste in cataloage). Schimbat singur (de fapt cu ajutor) semeringurile, pus ulei Motorex 10w, asa cum scria pe louis. In astea 2 saptamani nu a curs nici o picatura de ulei din jambe. Deci, e cineva care a avut vreo problema asemanatoare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Februarie 18, 2008 Share Postat Februarie 18, 2008 Salut! In furca ta - conform manualului de Kawasaki GPZ 500S (zici ca e aceeasi furca) ar trebui introdusa cantitatea de 245 ml de ulei in fiecare telescop (maxim 287 ml la demontare si scurgere completa). Tu zici ca ai pus 285 ml. Este o cantitate OK dupa parerea mea, ar fi trebuit sa fie in cel mai rau caz, suspensia un pic mai tare dar in nici un caz sa se auda pocnituri/lovituri (asta inseamna ca ii da "cap" la denivelari mari). Viscozitatea indicata in manualul de GPZ 500S este 10W20. Eu cu uleiul de furca Motorex am avut probleme in cazul unei Aprilia RS (a trebuit sa adaug inca 1/3 din cantitatea prescrisa ca sa fie furca "in parametri"). Am folosit un ulei hidraulic Prista si a fost super OK. Orice ulei hidraulic certificat Dexron II pt autoturisme e bun si pt suspensii (are viscozitate 10W20 - 10W30). Furca ar trebui redesfacuta si ar trebui masurata cu aproximatie de +- 20 ml uleiul scurs din ea. Daca nu pierde pe nicaieri si cantitatea scursa e aproximativ egala cu cea turnata initzial, atunci e o problema de viscozitate, si e recomandat sa incerci si alt ulei hidraulic. Probleme (mai rar ce e drept) pot aparea si la nivelul instalatiei hidraulice din interiorul telescoapelor, care difera de la model la model. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Februarie 18, 2008 Share Postat Februarie 18, 2008 (editat) Astea sunt valorile pe care le am eu pentru GPZ 500, conform Claymer (parca), in functie de anul de fabricatie. Vezi ca la o furca de '95, daca ai demontat si scurs complet uleiul vechi din furca, intra ceva mai mult ulei: 348 - 356ml. Poate rezolvi adaugand ceva ulei. Daca nu, asa cum zicea si Lupu, incearca alt ulei hidraulic! * In caz de schimbare: o 1987-1993: capacitate 254 ml, nivel ulei: 131 mm o 1994- : 300 ml, nivel ulei 115-118 mm * In caz de reconstructie: o 1987-1993: capacitate 284-289 ml, nivel ulei: 131 mm o 1994- : 348-356 ml, nivel ulei 115-118 mm Editat Februarie 18, 2008 de ZAPPY Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Februarie 18, 2008 Autor Share Postat Februarie 18, 2008 (editat) Multumesc, mi-era frica de "da inca o data jos furca", dar asta este. Speram si eu, ca tot omul, sa mai fie vorba de un reglaj, ceva . Voi ce ulei hidraulic folositi? Certificarea Dexron II, asa cum spunea Lupu, ar trebui sa apara pe eticheta? Ca, daca tot dau iar furca jos, nu e chiar asa usor sa muncesc alte 2-3 ore doar ca sa constat ca Motorex e o mare tzeapa, mai bine schimb direct uleiul (dupa masuratoare, sa fiu sigur ca nu mi-a curs). Editat Februarie 18, 2008 de asds Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Februarie 18, 2008 Share Postat Februarie 18, 2008 Multumesc, mi-era frica de "da inca o data jos furca", dar asta este. Speram si eu, ca tot omul, sa mai fie vorba de un reglaj, ceva . Voi ce ulei hidraulic folositi? Certificarea Dexron II, asa cum spunea Lupu, ar trebui sa apara pe eticheta? Ca, daca tot dau iar furca jos, nu e chiar asa usor sa muncesc alte 2-3 ore doar ca sa constat ca Motorex e o mare tzeapa, mai bine schimb direct uleiul (dupa masuratoare, sa fiu sigur ca nu mi-a curs). Pai incearca intai sa mai completezi pana pe la 350ml, si daca atunci nu lucreaza corect dai furca jos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Februarie 18, 2008 Autor Share Postat Februarie 18, 2008 Pai incearca intai sa mai completezi pana pe la 350ml, si daca atunci nu lucreaza corect dai furca jos. ???? E vreo metoda de a completa uleiul fara sa dai furca jos? Eu am bagat uleiul prin surubul inbus din capul de jos al jambei, cu seringa. Adica, daca motocicleta e cu furca pusa, oricum ar trebui sa o intorc cu rotile in sus ca sa pot baga pe acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Februarie 18, 2008 Share Postat Februarie 18, 2008 De obicei uleiul se introduce prin partea de sus a furcii (trebuie sa aiba cate un capac pe fiecare telescop). La GPZ nu mai tin minte cum e, dar la majoritatea motocicleteleor pe jos sunt gauri de SCURGERE. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NateDoggOnyx Postat Februarie 18, 2008 Share Postat Februarie 18, 2008 Am si eu asa o problema cu uleiu din furca , la mine problema e ca la frig se intareste , si merge foarte greu . Un ulei pt furca , o marca buna care ma ajuta ? pentru o furca de cross (pitbike) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Februarie 18, 2008 Share Postat Februarie 18, 2008 Am si eu asa o problema cu uleiu din furca , la mine problema e ca la frig se intareste , si merge foarte greu . Un ulei pt furca , o marca buna care ma ajuta ? pentru o furca de cross (pitbike) E firesc ca iarna sau la temperaturi sub 5 grade celsius sa se mareasca viscozitatea, de aici si mersul mai greu al furcii. Producatorii recomanda o anumita viscozitate si o anumita cantitate in functie de tipul si destinatia motocicletei. Anyway, trebuie tinut cont si de intervalele de temperatura in care este folosita. O viscozitate mai mica (la rece) ar fi o solutie dar numai de moment, odata cu incalzirea temperaturii aerului trebuie revenit... o alta solutie ar fi scurgerea (egala) a unei cantitati mici de ulei pana se obtin performantele dorite. Cel mai bine ar fi scurs total si adaugat cate putin in fiecare telescop si apoi probata functionarea furcii. Uita-te deasemenea daca ai reglaje de stiffnes sau rebound, preload, etc. Si de-acolo se mai poate "inmuia" cu succes. Eu am folosit cu succes si http://www.prista-oil.com/technical/produc...pid=92&l=en Spor la reglat furca pe placul tau! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucescuciprian Postat Februarie 18, 2008 Share Postat Februarie 18, 2008 (editat) Dai jos semighidoanele, vezi ca ai niste capacele negre care acopera niste suruburi cu cap imbus ( de 6 sau 8, nu mai stiu sigur).Dupa ce dai jos semighidonul ai sa gasesti niste capace metalice care au o siguranta tip inel. Apesi capacul,scoti siguranta si apoi arcul iti impinge capacul afara.Torni pe acolo uleiul,apoi pui la loc. Sa nu desfaci la amndoua ghidoanele odata,ca o sa pice "in bot" de fata, si o sa rupi ceva(aripa fata,in cazul meu.) Daca desfaci pe rand motocicleta sta in arcul din partea cealalta. La a mea am pus tot vreo 350 ml si e ok. A,apropo, ulei de furca cu indicativul 10W. Daca pui 15 W (am incercat eu), o sa fie suspensia mai dura dar o sa-ti clantane dintii in gura . Spor la treaba! A,incearca sa pui un ulei de calitate,nu romanesc. Editat Februarie 18, 2008 de lucescuciprian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Februarie 18, 2008 Autor Share Postat Februarie 18, 2008 Multumesc, tocmai downloadasem un manual tehnic GPZ500 87-93 si ma uitam cum se face acolo, se pare ca e exact la fel. Cat despre a desface ambele amortizoare deodata, asta chiar nu stiu cum ti-a trecut prin cap . Adica eu ma gandesc sa ii suspend fata, ca in momentul in care apas in cap sa intampin doar rezistenta arcului, nu si a uleiului, iar tu chiar reusesti sa impingi in jos amortizorul cu totul? Mai tare ca cea mai mare groapa, cu tot cu mine catarat pe ghidon Oricum, merci de informatii, se pare ca toti cei care au schimbat uleiul au folosit ori mai mult decat scrie in cartea tehnica (350ml in loc de 285), ori un ulei mult mai vascos. Optez pt prima varianta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Februarie 19, 2008 Share Postat Februarie 19, 2008 dupa ce ai pus uleiul in furca , ai amorsat-o ?daca nu , inseamna ca ai o problema de rezolvat. poti sa pui si 5kg. de ulei si nu ai sa rezolvi nimic. 4pistons Pai da, nu e amorsata pentru ca a introdus uleiul prin partea de jos, pe unde de fapt se scurge. Scoate tot uleiul pe unde l-ai bagat, si fa cum bine ti-a spus lucescuciprian. Singura mentiune e ca pe un forum din afara era larg recomandat uleiul de motor pentru furca fata, cu rezultate deosebite chiar! Spor si succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Februarie 19, 2008 Share Postat Februarie 19, 2008 Multumesc Zappy ! Imi mentin parerea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NateDoggOnyx Postat Februarie 19, 2008 Share Postat Februarie 19, 2008 (editat) A,incearca sa pui un ulei de calitate,nu romanesc. Aici is de partea TA . Eu is cu uleiurile "Motul , Repsol , Motorex" Prista este cel mai ieftin si prost ulei (e bun la Dacie sau la trabant) . Merci de explicatie :lucescuciprian" si mai multumesc si la "Lupu" . ps: In cazul meu , furca este de la pitbike (200ccm). Furca merge destul de ok in garaj la caldura , dar cand ies la plimbare vineri-dumineca la frigu asta se intareste , si mi-a bagat un pip de joc in rulmenti. O sa schimb eu uleiu , si astept primavara sa fie mai cald afara Poza:http://img233.imageshack.us/my.php?image=h...pitbike2ii0.jpg Editat Februarie 19, 2008 de NateDoggOnyx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Februarie 19, 2008 Autor Share Postat Februarie 19, 2008 Bre monster, bre zappy, voi nu glumiti? Amorsare adica scos aerul din amortizor? Principiul de functionare al unui amortizor e acela ca aerul din interior se compreseaza odata cu compresarea amortizorului, iar uleiul, trecand prin fante foarte mici, asigura disiparea miscarii si nu mai exista contrabalansarea. Voi ma sfatuiti sa pun ulei, apoi sa apas pe amortizor pana iese tot aerul si apoi sa-l inchid? Daca nu, explicati ce inseamna acea "amorsare", ca eu asa ceva nu am vazut in nici un manual tehnic. Am vazut doar ca se pune ulei, apoi se inchide amortizorul cand e lungit la maxim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Februarie 19, 2008 Share Postat Februarie 19, 2008 tu ai gpz in 2 cil sau in 4? la cele in 4 cil se modifica duritatea furcii prin adaugarea de aer comprimat cu un compresor. ia verifica ma mir ca tu sa nu ai prin partea de sus ventil ca de camera prin care sa bagi aer. la kawa din 80 au inceput sa aiba furcile oleo-pneumatice. uleiul se baga pe sus si apoi se amorseaza amortizorul facand cateva curse pana la capat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucescuciprian Postat Februarie 19, 2008 Share Postat Februarie 19, 2008 (editat) Daca vrei sa fii sigur,scurge tot uleiul prin partea de jos,apoi umple amortizoarele pe sus cum ti-am explicat. Apoi fa incearca sa faci cateva curse ale amortizorului pana la capatul de jos,sau mergi cu ea si incearca cateva frane bruste pe fata(cu grija la aderenta,normal). Eu nu vad unde ti-a spus cineva sa umpli amortizorul in pozitie comprimata. Si da,ai dreptate,am uitat sa-ti spun sa suspenzi putin moto de fata inainte de a te apuca de treaba. Editat Februarie 19, 2008 de lucescuciprian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Februarie 19, 2008 Share Postat Februarie 19, 2008 Bre monster, bre zappy, voi nu glumiti? Amorsare adica scos aerul din amortizor? Nu, ziceam sa scurgi uleiul pus si sa-l completezi din nou pe deasupra, pe unde-i normal sa-l pui. Asta daca n-o avea dreptate grex si mai trebuie si ceva aer comprimat pe-acolo... --- Mesaj completat în 19 Feb 2008 19:20 ------------- Multumesc Zappy ! Imi mentin parerea Nu inteleg, la ce te referi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 19, 2008 Share Postat Februarie 19, 2008 tu ai gpz in 2 cil sau in 4? la cele in 4 cil se modifica duritatea furcii prin adaugarea de aer comprimat cu un compresor. ia verifica ma mir ca tu sa nu ai prin partea de sus ventil ca de camera prin care sa bagi aer. la kawa din 80 au inceput sa aiba furcile oleo-pneumatice. uleiul se baga pe sus si apoi se amorseaza amortizorul facand cateva curse pana la capat. La GPz-urile mai vechiutze, mai vechi de 89 zic eu e furca pe ulei si aer, dar astea mai noi, spre exemplu al lui EX4 cred ca e produc dupa 90, deci nu cred ca e pe aer ... unde torni uleiul ala nu tre sa intre aer deloc deloc ... cel putin asa stiu eu ca aerul ala se comprima mai usor si automat scade performanta amortizorului/furcii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Februarie 20, 2008 Share Postat Februarie 20, 2008 Zappy....si eu recomandam cu caldura acelasi lucru ca unele site-uri straine....ulei de motor in telescoape. Stiu ca nu ma aprobi, dar iti multumesc pentru sprijinul involuntar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Februarie 20, 2008 Share Postat Februarie 20, 2008 (editat) Zappy....si eu recomandam cu caldura acelasi lucru ca unele site-uri straine....ulei de motor in telescoape. Stiu ca nu ma aprobi, dar iti multumesc pentru sprijinul involuntar Eu am postat doar cu titlu informativ o idee gasita pe un forum ce nu-l regasesc acum. Nici vorba sa te contrazic, pentru ca eu n-am pus si nu stiu cum merge. Daca tu ai pus si stii ca lucreaza bine, e o informatie utila! Toate cele bune! Editat Februarie 20, 2008 de ZAPPY Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Februarie 25, 2008 Autor Share Postat Februarie 25, 2008 Problema rezolvata: Dat furca iar jos, scurs uleiul Motorex de furca (nu voi mai folosi aceasta marca), pus ulei de transmisie de masina in jambe, 300ml in fiecare. Acum am o suspensie mult mai rigida, dar e OK dupa parerea mea. Cat despre "toarna uleiul pe partea de sus", voi ati facut vreodata asa ceva, sau vorbiti din auzite? Nu de alta, eu pe sus am sistemul de capac tinut de o siguranta, capacul ar trebui impins in interior cu destula forta, probabil cu o forta mai mare decat cele 180kg ale motocicletei, pentru a se putea desface. Eu unul am impins cat am putut, si nu s-a clintit deloc. Deci i-am bagat iar ulei prin gaurile de scurgere, si mere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucescuciprian Postat Februarie 25, 2008 Share Postat Februarie 25, 2008 Ca sa poti impinge acel capac,trebuie ca furca fata sa fie suspendata de pe pamant. Eu asa am scris mai sus. Si da,eu asa am facut si a mers f bine. Pe de alta parte,cand am fost in service sa-mi schimbe semeringurile de furca, a umplut furca prin partea de jos si nu a fost nici o problema pana in prezent. Dar totusi,ulei de transmisie in furca? Ce urmeaza?Ulei de furca in motor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Februarie 25, 2008 Autor Share Postat Februarie 25, 2008 Dap, ulei de transmisie in furca. Incercata metoda pe un transalp inainte, merge belea. Cat despre suspendarea motocicletei inainte de a impinge in capul amortizorului...sa fiu eu sanatos cat am impins, si nu numai cu moto suspendat, dar si cu amortizorul dat jos, il tineam cu ambele maini si il impingeam intr-o surubelnita boanta sprijinita cu un cap de asfalt. Nu se poate, frate, ori am eu ghinion din ala porcesc ca la mine toate sa fie intepenite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucescuciprian Postat Februarie 26, 2008 Share Postat Februarie 26, 2008 Bine "frate" ,poate la a ta o fi altfel sistemul. Pana la urma important e ca merge motoreta,sa nu stai pe dreapta acum cand e frumos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.