Jump to content

Cum Intaresc O Furca?


Recommended Posts

Am o honda cr250 cross.... si cand sar la rampe ceva... ii cam dau cap la furca si shock. Shokul din spate il pot intari ...bagand presiune, aer sau orice.

Dar la furca ce sai fac?

Cand iam schimbat uleiul iam pus Motul de 2,5W.

 

Nu pot aprecia dacas f moi .....dar la un drop de 1,5m ii dau cap. E normal?

 

Sai pun un ulei de 10 sau 15w? :cheers: sau sai comprim arcul punand niste distantiere in interiorul furcii?

Link to post
Share on other sites

Am o honda cr250 cross.... si cand sar la rampe ceva... ii cam dau cap la furca si shock. Shokul din spate il pot intari ...bagand presiune, aer sau orice.

Dar la furca ce sai fac?

Cand iam schimbat uleiul iam pus Motul de 2,5W.

 

Nu pot aprecia dacas f moi .....dar la un drop de 1,5m ii dau cap. E normal?

 

Sai pun un ulei de 10 sau 15w? :cheers: sau sai comprim arcul punand niste distantiere in interiorul furcii?

 

Nu stiu cum e la cross, dar la SS, adica un GSXR, ii intaresti din surubelnita, preload, rebound, compression. . .

 

Fara distantiere si alte alea.

 

Daca ai intarit alea si tot se scufunda, da, schimba uleiul. . dar de distantiere in furca nu am auzit pana acu.

 

Aia care stiu mai mult decat stiu eu, sa vorbeasca

Link to post
Share on other sites

nu stiu cum e la cross si sa nu ma injure lumea, dar poate si petnru furca ta se gasesc arcuri mai tari ..

pentru mobra mea se gasesc. nu stiu daca la cross e o solutie.

Link to post
Share on other sites

2,5 e cel mai subtire ulei posibil, incearca macar un 5W sau chiar 10W (depinde de cum se comporta).

Daca bagi distantiere nu faci decit sa-i scurtezi cursa utila, si o sa atinga limita si mai repede.

Link to post
Share on other sites

Deci nu e varza furca....numi place ca se lasa prea tare la sarituri.(probabil ca fost folosita f mult si arcurile siau pierdut din parametri)

Reglaj de preload ai la Sportiva pt ca costa o caruta de bani si e model mai nou.

La crossul meu nu am pt ca e de prin '90... si am reglas doar de rebound.

 

Preload e un reglaj care intareste arcu :cheers: , adik invartind de surub sau ce ai acolo ...se distanteaza o piesa pe un filet si comprima arcul .Simplu ca bunaziua.

 

Miam desfacut furca la bicicleta...un Marzocchi dirtjam pro ....si la reglaju de preload este un sistem simplu ce comprima arcul. Daca la bicicleta merge ...la moto de ce NU?.

 

Referitor la micsorarea cursei sa stii ca nu e chiar asa. Miam calculat la arcul furcii de bicicla ...cursa maxima ceo permite....si mia iesit 155mm ....iar la bicicleta am 100mm. (am masurat lungimea arcului , am numarat spirele si leam inmultit cu diam unei spire, dupa care am scazut totul din lungimea arcului si mia dat cursa maxima.)

 

La crossuri sor fi schimband arcurile .....pt ca sunt "setari de traseu" in fct de cat de denivelat sau mlastinos.

Dar de asta am facut topicul pt ca numi permit sa schimb arcurile , no money.... si sa va intreb daca e buna varianta cu distantier in furca si daca nu stric ceva .

 

 

Mai astept pareri. De la specialisti daca se poate.

Edited by M!rra
Link to post
Share on other sites

Nu sunt nici pe departe specialist, dar zic si eu din ce-am mai citit, poate te ajuta:

 

- din cate stiu eu, reglajul de preload, care cred ca are acelasi efect ca ideea ta cu distantiere in furca, nu afecteaza taria arcului, ci doar pozitia lui initiala si implicit cursa totala, iar prin astea 2 componente geometria motocicletei. Adica, daca ti-ar ajunge la capatul inferior prea des (cand furca nu e incarcata) ai mari preload ca sa nu se mai intample (arcul in pozitia 0 ar fi putin comprimat si deci ar avea o rezerva care sa se intinda cand furca e descarcata). Analog, daca ti-ar ajunge la capatul superior prea des (furca incarcata) ai micsora preload ca sa ai o lungime in plus de arc comprimabil. Prin urmare, cred ca tie ti-ar trebui nu distantiere care sa comprime arcul, ci o posibilitate sa-l lungesti, mentinandu-i in acelasi timp proprietatile de amortizare (un arc de obicei se moaie pe masura ce il lungesti). Nu stiu daca zic bine, dar cred ca daca ai comprima arcul, la hopurile mici, care ar fi fost amortizate de cursa a-b pe care tu ai anulat-o, nu se va mai intampla nimic, dar la hopurile mari, care ar fi facut arcul sa treaca de punctul b din cursa, reactia va fi aceeasi ca inainte, deci tot va ajunge la capatul cursei in aceleasi conditii. CRED :cheers:

- pe cazul tau, si eu as spune ca alte arcuri, mai tari, ar fi solutia. Daca asta nu e o optiune, si eu am vazut ca multi recomanda ulei mai gros pentru intarirea furcii

 

Daca am vorbit tampenii, astept rosiile stricate :huh:

Link to post
Share on other sites

Prietene poti sa pui cu incredere distantiere si tot odata si un ulei mai gros. Distantierele tre sa le testezi sa vezi care iti "vin" mai bine. Alta rezolvare ar mai fi sa intinzi arcurile dar la inceput o sa fie rigide rau pana se lasa si aici tre sa testezi daca nu ai mai facut asa ceva tre sa stii cat sa le intinzi . Ideea e ca tre sa le faci tari la inceput ca sa se lase pe parcurs. Incearca cu mobra pe roti si cu frana de mana pusa sa tragi de mobra in sus si inapoi si sa masori cursa pe care o face furca sa vezi cat esti pe minus.

Link to post
Share on other sites

Deci nu e varza furca....numi place ca se lasa prea tare la sarituri.(probabil ca fost folosita f mult si arcurile siau pierdut din parametri)

Reglaj de preload ai la Sportiva pt ca costa o caruta de bani si e model mai nou.

La crossul meu nu am pt ca e de prin '90... si am reglas doar de rebound.

 

Preload e un reglaj care intareste arcu :huh: , adik invartind de surub sau ce ai acolo ...se distanteaza o piesa pe un filet si comprima arcul .Simplu ca bunaziua.

 

Miam desfacut furca la bicicleta...un Marzocchi dirtjam pro ....si la reglaju de preload este un sistem simplu ce comprima arcul. Daca la bicicleta merge ...la moto de ce NU?.

 

Referitor la micsorarea cursei sa stii ca nu e chiar asa. Miam calculat la arcul furcii de bicicla ...cursa maxima ceo permite....si mia iesit 155mm ....iar la bicicleta am 100mm. (am masurat lungimea arcului , am numarat spirele si leam inmultit cu diam unei spire, dupa care am scazut totul din lungimea arcului si mia dat cursa maxima.)

 

La crossuri sor fi schimband arcurile .....pt ca sunt "setari de traseu" in fct de cat de denivelat sau mlastinos.

Dar de asta am facut topicul pt ca numi permit sa schimb arcurile , no money.... si sa va intreb daca e buna varianta cu distantier in furca si daca nu stric ceva .

Mai astept pareri. De la specialisti daca se poate.

 

observ ca deja stiai raspunsul singur dar mai racai un pic sa mai apara ceva prosti spuse.. :huh: merge cu distantiere. chiar se practica de producatori, am intalnit la mai multe feluri de furci, care pe din afara nu par sa aiba reglaj. :cheers:

Link to post
Share on other sites

deci din experienta mea de 3000km pe moto .....stiu ca mobrele de enduro au susp moi iar cross-urile (care sunt destinate competitiilor) au susp mai tari....

 

am tras concluzia cas prea moi...din 2 motive...la o franare brusca pe fata aprope ii dau cap furcii...

si al doilea motiv...greutatea motocicletei ia prea mult din cursa...adik daca tin roata lipita de sol si trag de moto ....se mai ridica vreo 4cm.....iar daca ma pun pe ea se lasa vreo 3-4 .

 

Voi incerca manevra mea....cu distantierele...am so tin in probe si am sa va dau rasppunsuri.

Si ca sa fiu si eu sigur de upgrade....voi scoate telescoapele....le voi pune o greutate pe fiecare si vad cat se lasa. Montez distantiere... si pun aceeasi greutate ...daca se lasa mai putin si cursa totala nu scade ...inseamna ca IDEEA era buna.

Link to post
Share on other sites

daca ajungi in capat exista cateva motive:

 

1. K arcului e mai mic decat ar trebui sa fie ptr greutatea ta

2. nu stiu daca furca ta e reglabila sau nu: compresie , extensie, preload. s'ar putea sa fie prea deschisa in compresie, mai inchide

 

3. s'ar putea ca nivelul uleiului din furca sa fie prea mic, ceea ce inseamna ca ai prea mult aer in partea superioara. Aerul fiind EE (element elastic), si dupa cum stii poate fi comprimat destul de mult.

 

4. toate cele de mai sus plus un ulei vechi care si'a pierdut proprietatile si a devenit emulsie ..spumos, apos.

 

 

Solutii: incearca sa afli de pe un forum specializat care este arcul cel mai bun ptr greutatea ta.

Foloseste ulei de suspensii bun..costa 5-10 € in plus la litru dar diferenta este ca de la cer la pamant. Recomand Ohlins, WP, FG. Lasa motul si castrol ptr altii.

 

Daca imi spui exact ce model si an ai ..ma interesez eu ptr tine si iti spun solutia cea mai buna.

astept un pm.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...