Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 8,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

voi cum curatati/spalati filtrul de aer ? stiu ce e de preferat sa il schimb , dar momentan n-am de unde sa scot 100 si ceva de ron.

apa e buna ? ma gandesc sa nu se imprastie hartia de la apa .

Pai daca filtrul nu e lavabil, nu incerca sa-l cureti.

 

Pentru cele care sunt lavabile (K&N sau BMC), exista un kit de curatare si ungere format din doua substante: un detergent special folosit pentru curatare (dupa care se clateste cu apa si se lasa la uscat) dupa care se aplica un ulei special pe toata suprafta elementului filtrant.

 

Daca speli filtrul clasic, sigur scoti bani din buzunar pentru unul nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, sunt adeptul LEDurilor si Xenoanelor, mai ales cand alternatoru de pe domi este penibil. Am gasit pe net ceva idei de re-bobinare - daca nu dau mobra pana iarna viitoare, o sa am de lucru :laugh: Hai sa facem o analiza:

 

Becuri bord [iluminat]: 3x 3W, 2x 5W = 19W

Bec pozitie: 5W

Far: 55W/60W

Indicatoare (3W cred, fiecare): neutru, sidestand, faza lunga, semnal stanga, semnal dreapta = 0/15W (practic 0-12W)

Semnalizatoare: 0/42W

Frana: 5/21W

 

Deci: 84W minim, 159W maxim; asta in conditiile in care alternatorul genereaza 180W doar spre cuplu maxim (undeva ~5000 ture).

 

Trecem la LEDuri acum:

Becuri bord: 1W x 5 = 5W

Bec pozitie: 1W

Far [Xenon 4300]: 35W / 60W la pornire pt ~10sec

Indicatoare: 5x1W (simultan, posibil si avarie)

Semnale: 0/20W (simultan toate patru)

Frana: 5W/10W (estimat)

 

Deci: 51W minim (tipic, de fapt); 81W maxim (de fapt 96W cat porneste xenonu).

 

 

 

A se observa ca am ajuns cu consumul maxim sub consumul tipic al instalatiei electrice normale. Preturile ar fi de cca:

 

Becuri bord: ~7ron bucata; total = 35 ron

Bec pozitie: idem; total = 7 ron

Kit Xenon: 200 ron

Indicatoare: idem becuri bord; total = 35 ron

Semnale: releu 55 ron; semnale 80 ron setul de 2; total 215 ron

Frana: stop cu led ~85 ron

 

Total: 577 ron; costa, stiu, dar deja poti pune o priza de 12v pe care chiar sa o poti folosi. Si chiar ti se incarca bateria cand mergi prin oras :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, sunt adeptul LEDurilor si Xenoanelor, mai ales cand alternatoru de pe domi este penibil.

 

Trecem la LEDuri acum...

 

A se observa ca am ajuns cu consumul maxim sub consumul tipic al instalatiei electrice normale.

 

Si chiar ti se incarca bateria cand mergi prin oras :laugh:

Deci pana la urma s-ar putea monta proiectoare cu xenon ca sa putem si vedea ceva noaptea prin afara orasului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut Tony

uite,,,,eu am un fitru de aer, care se poate spala, ca are o pasla sintetica

daca scoti hartia din filtru, o inlocuiesti cu un burete special de filtru de aer, pe care il poti gasi la magazine de accesorii de scutere la un pret mic, cca 6-7 lei, si mai si confectionezi din sarma de otel doua cercuri care sa tina buretele lipt de peretele filtrului,,,,eu zic ca te-ai scos,,,,si ieftin, si bine

multa bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca ar trebui curatat cablul si kevierul de comanda al socului

mai exact, scoti surubul, cureti bine, ungi si pui la loc

atentie ca ai acolo o bila mica, ca de rulment,

la o strangere potrivita, ar trebui sa mearga usor

 

Mesaj completat

si,,,,da

ar trebui a evina singur, pe masura ce functioneaza motorul si se incalzeste

 

 

mai zice cineva ceva? pana la urma socul ar trebui sa revina automat? daca da, din ce cauza nu revine? (eu am verificat partea care intra in carb dar de acolo n-are cine sa il impinga la loc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Andrei de idee , cred ca am sa incerc asta .

Phreak_or socul nu revine automat , trebuie impins cu mana .

 

 

ok, mersi :laugh: acum m-am linistit :))

 

apropo, ca sa nu mai faci modificari la filtru de aer, dute la o vulcanizare si roga-i sa te lase sa il suflii cu aer comprimat. sufla inspre el din exterior spre interior si apoi sufla prin interior in asa fel incat sa scoti restul de praf prin una dintre cele 2 "gauri" ale cilindrului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca faci asta, o sa distrugi filtrul -- isi va pierde capacitatea de a filtra praful fin. Prafu asta odata ajuns in motor... face ravagii. Cum credeti voi. 90 lei odata si pe urma curatat de doua ori pe an sau cate 60 de lei pe an... macar atat merita motoru asta.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca faci asta, o sa distrugi filtrul -- isi va pierde capacitatea de a filtra praful fin. Prafu asta odata ajuns in motor... face ravagii. Cum credeti voi. 90 lei odata si pe urma curatat de doua ori pe an sau cate 60 de lei pe an... macar atat merita motoru asta.

 

De acord cu Switch.

 

P.S. Recomand filtru lavabil. Din proprie experienta, de 2 ani de cand am filtru lavabil, cu 80 de lei cat m-a costat kit-ul de intretinere a filtrului (din care au folosit si prietenii), am ajuns de abia la jumatate din cantiatea de consumabile (detergent + ulei) si credeti-ma ca l-am "reimprospatat" la fiecare 1000 - 1500 km (si mai des daca am mers pe offroad).

Editat de Dominator72
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai ok, foarte probabil ca e mai bine asa, sau ca macar stati voi linistiti, dar pt cineva care in momentul respectiv nu are banii necesari....eu zic ca merge si "ca la carte"...

 

in manual scrie ca filtrul trebuie schimbat tot la 12 000 mile si curatat mai des. sunt de-acord ca e mai mult praf la noi si/sau daca se merge offroad trebuie curatat/schimbat mai des.

 

faza ca se strica daca il sufli cu aer...imi vine greu sa cred. uite manual: cititi si voi, oricum decizia este pana la urma a fiecaruia :laugh:

 

post-51492-1270585083_thumb.jpg post-51492-1270585104_thumb.jpg

 

cititi si voi, oricum decizia este pana la urma a fiecaruia :)

 

Mesaj completat

acum ca mi-am adus aminte... de unde se poate lua o cheie de bujie care sa fie buna la domi? (lungime si evident masura bujiei)

Editat de phreak_or
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum ca mi-am adus aminte... de unde se poate lua o cheie de bujie care sa fie buna la domi? (lungime si evident masura bujiei)

Din trusa de scule de la Domi, sau:

- se poate cumpara (www.dillypoint.ro ar fi o varianta);

- se poate imprumuta de la o cunostinta (in Cj poti gasi posesori de Domi).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai filtru de aer OEM si nu stim noi? :laugh: In fine, il cureti cum vrei -- e motorul tau. Eu nu voi face niciodata asa :)

 

 

pai ok, si aunci asa zisa curatare cum se face? la un filtru care nu e lavabil, ce altceva poti sa ii faci sa il cureti ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai ok, si aunci asa zisa curatare cum se face? la un filtru care nu e lavabil, ce altceva poti sa ii faci sa il cureti ?

Bati cu el de perete, suflii tu (nu aer comprimat la 6atm) si cam atat. De obicei nu prea ai ce curata -- particulele mari oricum se strang pe fund ca un fel de nisip.

Mesaj completat

Filtru aer = 41 RON

Filtru lavabil (K&N) = 93 RON

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca ajuta cu ceva umila mea parere dar eu am lasat mobra cu bateria pe ea toata iarna si la -15 grade (o porneam la 7-9 zile) si nu a avut nimik. Iar de cand am avut probleme cu carburatia si membranele de vacuum am zapacit-o toata seara la automat incontinuu ore si spre surprinderea mea a facut fata. Bateria e o varta luata in toamna anului trecut. Eu as tinde sa inclin spre un consumator continuu care suge din baterie.

 

Toate cele bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu n-am avut ce sa pornesc la ea ca....nu pornea (chestia cu supape/carburatie/....).

Am scos aseara si electromotorul ca sa ma edific cum sta treaba cu el. E ca nou. :laugh:. Am bagat si bacteria la incarcat. De diminatza mi-am dat seama ca degeaba am incercat eu scula aia smechera numita "booster" ca bricheta mea e prin releu si pina ajunge curentul la baterie se "scurge" prin tot cadrul. Deci tre sa mai pun o bricheta pe direct daca vreau sa fac o smecherie cu boosterul. Diseara pun electromotorul la loc, bag bateria si tre sa mearga ca vintul si ca gindul (nu schiopul si ziarul).

 

Filtrul meu de aer il mai suflam cu aer comprimat (lucram intr-o hala unde aveam acces la un compresor industrial) dar nu se curata mare lucru. Ori schimbat ori luat d-ala curatabil care se spala si apoi se reunge cu ulei special.

Editat de ser79ban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu are rost sa suflii nici un filtru...ori din alea de unica folosinta sau mai bine unul care se curata regulat. au astia dreptate ca daca suflii in el cu presiune, se deterioreaza. pentru o investitie de 0,0075 lei pe km...aproximativ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu n-am avut ce sa pornesc la ea ca....nu pornea (chestia cu supape/carburatie/....).

Am scos aseara si electromotorul ca sa ma edific cum sta treaba cu el. E ca nou. :laugh:. Am bagat si bacteria la incarcat. De diminatza mi-am dat seama ca degeaba am incercat eu scula aia smechera numita "booster" ca bricheta mea e prin releu si pina ajunge curentul la baterie se "scurge" prin tot cadrul. Deci tre sa mai pun o bricheta pe direct daca vreau sa fac o smecherie cu boosterul. Diseara pun electromotorul la loc, bag bateria si tre sa mearga ca vintul si ca gindul (nu schiopul si ziarul).

 

Filtrul meu de aer il mai suflam cu aer comprimat (lucram intr-o hala unde aveam acces la un compresor industrial) dar nu se curata mare lucru. Ori schimbat ori luat d-ala curatabil care se spala si apoi se reunge cu ulei special.

Ori asa ori actionezi releul cand incarci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ori asa ori actionezi releul cand incarci.

:laugh: putin probabil. E actionat dej de baterie cind pun contactul asa ca nu mai am ce actiona la el.

Sper sa am timp diseara sa pun si multimetrul pe ea. Mai zi-mi odata cum e aia cu masurat amperajul pe circuit, te rog.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Simplu:

 

Normal: Borna minus -- Minus baterie // Plus baterie -- Borna plus

Masurare: Borna minus -- Minus baterie // Plus baterie -- Plus multimetru // Minus multimetru -- Borna plus

 

 

Cu bateria pusa, verifici sa fie bine pusa masa (-). Borna de la plus o deconectezi. Legi borna la un capat ( - ) al multimetrului iar capatul celalalt ( + ) il pui pe baterie. Toate astea fara chei in contact. Ar trebui sa ai un consum minuscul, cam cat consuma de obicei alarma. Daca ai valori de ordinul 100mA sau mai mari, e clar ca ceva iti consuma. In mod normal, in astfel de situatii consumul este nul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu are rost sa suflii nici un filtru...ori din alea de unica folosinta sau mai bine unul care se curata regulat. au astia dreptate ca daca suflii in el cu presiune, se deterioreaza. pentru o investitie de 0,0075 lei pe km...aproximativ.

 

Sunt de acord cu tine, mai ales ca ai precizat ca ai dat un cost aproximativ.

 

Vei fi tu inginer, insa daca ai fi vrut sa fii riguros, ar fi trebuit sa tii seama in calculul investitiei pe km si de variatia relativa intre indicii EUROBOR si ROBIBOR pe ultimele 14 luni si 23 de zile, caz in care valoarea reala a investitiei intr-un filtru de aer este de 0.00014(6) lei/km. Cu precizarea ca penultima si ultima cifra pot varia considerabil in functie de uzura cablului de soc precum si a kit-ului de lant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca ajuta cu ceva umila mea parere dar eu am lasat mobra cu bateria pe ea toata iarna si la -15 grade (o porneam la 7-9 zile) si nu a avut nimik. Iar de cand am avut probleme cu carburatia si membranele de vacuum am zapacit-o toata seara la automat incontinuu ore si spre surprinderea mea a facut fata. Bateria e o varta luata in toamna anului trecut. Eu as tinde sa inclin spre un consumator continuu care suge din baterie.

 

Toate cele bune

 

 

ce probleme ai avut cu membranele? ai avut cu cea mare de la partea de sus a carburatorului? aia care e atasata de un cilindru? eu cu aia am probl, mai precis e rupta in cateva locuri, si am si 2 puncte la cea de la "pompa de spritz".

 

cum ai rezolvat? sau ce ai facut?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de acord cu tine, mai ales ca ai precizat ca ai dat un cost aproximativ.

 

Vei fi tu inginer, insa daca ai fi vrut sa fii riguros, ar fi trebuit sa tii seama in calculul investitiei pe km si de variatia relativa intre indicii EUROBOR si ROBIBOR pe ultimele 14 luni si 23 de zile, caz in care valoarea reala a investitiei intr-un filtru de aer este de 0.00014(6) lei/km. Cu precizarea ca penultima si ultima cifra pot varia considerabil in functie de uzura cablului de soc precum si a kit-ului de lant.

 

Ai avut magazin de etnobotanice si ai ramas cu marfa pe stoc cand v-au inchis astia? :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...