mzrider Postat Iunie 8, 2010 Share Postat Iunie 8, 2010 Vezi daca te intelegi cu cineva care dezmembreaza. E mai ieftin. Se gaseste si doar bucata, dar e relativ scumpa. Am o intrebare, eu am pe motocicleta pinion de 47 de dinti pe spate si mi se pare ca e prea turat in a 5-a la 100 (4750rpm). cam care ar fi diferenta daca l-as schimba cu unul de 45 de exemplu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 8, 2010 Share Postat Iunie 8, 2010 Futui, am uitat cat am la 100 la ora. Sigur am scris la un moment dat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mzrider Postat Iunie 8, 2010 Share Postat Iunie 8, 2010 Futui, am uitat cat am la 100 la ora. Sigur am scris la un moment dat. al meu e de 500 deci s-ar putea sa fie odiferenta de rapoarte, dar oricum mi se pare cam turata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Iunie 8, 2010 Share Postat Iunie 8, 2010 Vine vreun dominatorist la bikesfestul din w/e asta de la mare? Sau ma retrag (iar) la niste namoale "de Alexandria"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 8, 2010 Share Postat Iunie 8, 2010 Eu. Da nu stiu daca ma pun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Iunie 8, 2010 Share Postat Iunie 8, 2010 tztztz, ce ti-e cu beemvistii astia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabriell Postat Iunie 8, 2010 Share Postat Iunie 8, 2010 Am o intrebare, eu am pe motocicleta pinion de 47 de dinti pe spate si mi se pare ca e prea turat in a 5-a la 100 (4750rpm). cam care ar fi diferenta daca l-as schimba cu unul de 45 de exemplu Eu am avut cu 45 si la fix 400rpm aveam 90/h. Acum, cu kit-ul nou am pe spate 47 si pt aceiasi 90/h am 4100-4150 (cam grosima unui ac si un pic peste linia de 4000rpm. Deci nu iti scade cu mult turatia la doar doi dinti. Daca vrei poti pune de 43 insa nu vei mai avea nici demarajul pe care-l ai cu 47. Spor! Domi72, ca tot ne-am cunoscut si altfel decat virtual, permite-mi un sfat. In tura din apuseni evita vizitarea Pesterii Ursilor. Este o mare porcarie. Pestera nu prezinta dezvoltari spectaculoase, vizitele se organizeaza in "turme" de 20-30 de insi iar harmalaia este infernala, costul biletului nu justifica cele vizitate. Scheletul de urs din interiorul pesterii nu este autentic. Adica nu este cel gasit acolo si nici macar nu este de Ursus Speleus ci este un schelet de Urs Carpatin. Daca puteti vizitati Ghetarul de la Vartop" care se afla in catunul Casa de Piatra insa trebuie sa te interesezi daca se mai poate vizita fiind rezervatie speo iar accesul facandu-se doar cu un localnic care are cheia de la intrare. Eu l-am vizitat prin 2000-2002. Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NX250 Postat Iunie 9, 2010 Share Postat Iunie 9, 2010 Am o intrebare, eu am pe motocicleta pinion de 47 de dinti pe spate si mi se pare ca e prea turat in a 5-a la 100 (4750rpm). cam care ar fi diferenta daca l-as schimba cu unul de 45 de exemplu Calculul e simplu. In cazul in care pinionul la tine este de 15 dinti, asa cum banuiesc, daca la 47 de dinti ai turatia de 4750, la 45 de dinti o sa ai turatia de 4553. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Iunie 9, 2010 Share Postat Iunie 9, 2010 Domnu' Dan, sunt fan declarat. Calculele au fost de vină Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 9, 2010 Share Postat Iunie 9, 2010 (editat) SPROCKET MATH There are only two basic equations for sprocket math: calculating the sprocket drive ratio and calculating the percentage change in sprocket ratios. Calculating the sprocket drive ratio: (Rear tooth count) / (front tooth count) = drive ratio Example 1: Bike ships stock with 47 tooth rear sprocket, 15 tooth front sprocket. 47 / 15 = 3.13333 So 3.13333 is the stock sprocket ratio. Example 2: You buy a 50 tooth rear sprocket and a 15 tooth front sprocket for the above bike. 50 / 15 = 3.33333 So 3.33333 is the new sprocket ratio. Calculating the percentage change in sprocket ratios: ((new ratio / old Ratio) - 1) * 100 = change as a percentage. NOTE: Positive percentages indicate higher gearing ratios, negative numbers mean lower gearing ratios Example (using the numbers from the first set of equations): Motorcycle had a 3.1333 sprocket ratio, cycle will now have a 3.3333 sprocket ratio ((3.3333 / 3.1333) - 1) * 100) = ((1.0638) - 1) * 100) = (.0638) * 100) = 6.38% change Combining the equations (if you'd want to for some reason): (( (NewRear/NewFront) / (OldRear/OldFront) ) - 1) * 100 = % change. Example (using the same numbers as from the sprocket drive ratio examples): (( (50 / 15) / (47 / 15) ) - 1) * 100 = (( 3.3333 / 3.1333 ) - 1 ) * 100 = (1.0638 - 1) * 100 = (0.0638) * 100 = 6.38 Thus, changing from 47 to 50 tooth rear with a 15 tooth front is a 6.38% change. Editat Iunie 9, 2010 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 9, 2010 Share Postat Iunie 9, 2010 Mai trebuie cunoscut: Primary drive ratio: 2.029 1st gear ratio: 2.666 2nd gear ratio: 1.750 3rd gear ratio: 1.250 4th gear ratio: 1.000 5th gear ratio: 0.840 Final drive ratio: rear sprocket / front sprocket (standard 3.000). Astfel calculam: 5000 RPM / (pri ratio * gear ratio * final ratio) = wheel rpm = (wheel diameter (in meters) * 2 * pi * 0.06) km/h Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 9, 2010 Share Postat Iunie 9, 2010 Nu prea are a face, ca din moment ce cunosti cu cat se schimba raportul de transmisie final, adica aia x.y %, inmultesti rapoartele la cutie cu x.y % si acolo iesi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Iunie 9, 2010 Share Postat Iunie 9, 2010 Mai trebuie cunoscut: Primary drive ratio: 2.029 1st gear ratio: 2.666 2nd gear ratio: 1.750 3rd gear ratio: 1.250 4th gear ratio: 1.000 5th gear ratio: 0.840 Final drive ratio: rear sprocket / front sprocket (standard 3.000). Astfel calculam: 5000 RPM / (pri ratio * gear ratio * final ratio) = wheel rpm = (wheel diameter (in meters) * 2 * pi * 0.06) km/h Ei bine, chiar avem ce sa discutam. Este mai mult decat evident ca in august, pe Valea Iadului (la intalnirea din Apuseni), cu berea la rece, si calculele astea vor iesi mult mai bine. Pana si ultimile zecimale vor fi mai corect calculate si vom putea face nenumarate combinatii de sprockets, insa cineva va trebui sa aduca o ruleta ca sa masuram diametru' rotii (in meters). Acum sper ca nu va avea nimeni pretentia sa-l masuram din mers... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 9, 2010 Share Postat Iunie 9, 2010 (editat) Mai trebuie cunoscut: Primary drive ratio: 2.029 1st gear ratio: 2.666 2nd gear ratio: 1.750 3rd gear ratio: 1.250 4th gear ratio: 1.000 5th gear ratio: 0.840 Final drive ratio: rear sprocket / front sprocket (standard 3.000). Astfel calculam: engine RPM / (pri ratio * gear ratio * final ratio) = wheel rpm speed = wheel rpm * wheel length / 60 m/s= wheel diameter (in meters) * 2 * pi /60 meters per second Roata de 17 tzoli, guma 120/90-17 => diametru rotii = 432mm + 2 * 108 =648mm = 0.648m; deci lungimea rotii este de 2.035m. Astfel, la 15-45, viteza a 5a, 4000 rpm si guma standard, avem: wheel rpm = 4000 / (2.029 * 0.840 * 3) = 782.31 speed = 782.31 * 2.035 / 60 = 26.54 m/s; adica vreo 95 la ora. Editat Iunie 9, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NX250 Postat Iunie 9, 2010 Share Postat Iunie 9, 2010 (editat) Calculul e simplu.In cazul in care pinionul la tine este de 15 dinti, asa cum banuiesc, daca la 47 de dinti ai turatia de 4750, la 45 de dinti o sa ai turatia de 4553. Eu credeam ca se subintelege ca 4553 (rot/min) e turatia(motorului la pinionul de atac), vizualizata pe turometrul Dominatorului exact in momentul care viteza (tot a Dominatorului) este de 100km/h. Singura problema apare doar daca rulezi mai putin de o ora... Ma gandeam sa-i raspundem la ce a intrebat... Se pare ca o sa avem ceva subiecte la Intalnirea Nationala... Editat Iunie 9, 2010 de NX250 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 9, 2010 Share Postat Iunie 9, 2010 CU mica mentiune ca 4500 RPM nu e turatia la pinionul de atac, ci la ambielaj. De acolo ai o reductie primara de 2.089 intre ambielaj si cutia de viteze, dupa care una din cele 5 reductii corespunzatoare celor 5 viteze si abia apoi masori viteza de rotatie a pinionului de atac. Abia dupa aia intervine transmisia finala cu raportul ei. Cum ziceam si mai sus: 15-45, gume standard, are 95 km/h (reali, nu pe ceas!!) la cca 4000 rpm. Vitezometrul indica cca 5-10% in plus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NX250 Postat Iunie 9, 2010 Share Postat Iunie 9, 2010 CU mica mentiune ca 4500 RPM nu e turatia la pinionul de atac, ci la ambielaj. Corect! Oare a schimbat cineva cuplajul elastic dintre ghidon si furca fata? Daca da, de unde a facut rost de bucse? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 9, 2010 Share Postat Iunie 9, 2010 (editat) Nu recomand manevra respectiva. Am mers la drum intins (pret de 2km dus-intors) pe un husaberg cu pridneri fixe. La revenire ma dureau mainile grav. Parerea mea (subiectiva) e ca scade considerabil confortul. Bucele respective se confectioneaza in mod banal: se scot prostiile de cauciuc existente, sa ramana doar jugul. Se masoara diametrul gaurii, se masoare diametrul prinderilor, apoi se face la strung piesa. Fix cat e jugul. Apoi se fac doua saibe din inox, groase de 3-4mm, cat sa fixeze bucsa atunci cand sunt puse pe suruburile care prind ghidonul. Oricum bucsarea ar trebui sa se faca musai cu jugul incalzit in cuptor la vreo 60 de grade macar, iar bucsa in sine scoasa de la congelator. Chair si atunci cu insistenta. In fine, presupun ca stiai si tu principiul. Dan Cata (ca tot posta' el mai sus) avea cum face niste bucsi. Poate te poate ajuta el. Clujenilor Editat Iunie 9, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NX250 Postat Iunie 9, 2010 Share Postat Iunie 9, 2010 Nu recomand manevra respectiva. Am mers la drum intins (pret de 2km dus-intors) pe un husaberg cu pridneri fixe. La revenire ma dureau mainile grav. Parerea mea (subiectiva) e ca scade considerabil confortul. Nu vreau sa le inlocuiesc cu un cuplaj neelastic, vreau sa le inlocuiesc cu altele originale, din cauciuc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 9, 2010 Share Postat Iunie 9, 2010 Nu vreau sa le inlocuiesc cu un cuplaj neelastic, vreau sa le inlocuiesc cu altele originale, din cauciuc! Am inteles. Ma intereseaza si pe mine operatiunea; din pacate n-am gasit pe nimeni sa faca asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stiff Rider Postat Iunie 10, 2010 Share Postat Iunie 10, 2010 salut, uite Domii asta e de vanzare, si e negociabil ;-) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 10, 2010 Share Postat Iunie 10, 2010 Se da 888-ul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stiff Rider Postat Iunie 10, 2010 Share Postat Iunie 10, 2010 Se da 888-ul? nu man, 888-ul va ramane dar pe un TA ;-) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 10, 2010 Share Postat Iunie 10, 2010 Bah, stiu eu un TA tzais, da cred ca-l da inainte sa vanda mishu domi-ul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stiff Rider Postat Iunie 10, 2010 Share Postat Iunie 10, 2010 Bah, stiu eu un TA tzais, da cred ca-l da inainte sa vanda mishu domi-ul. io stiu !? mishu vrea si schimb daca e ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.