Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

Vezi daca te intelegi cu cineva care dezmembreaza. E mai ieftin. Se gaseste si doar bucata, dar e relativ scumpa.

Am o intrebare, eu am pe motocicleta pinion de 47 de dinti pe spate si mi se pare ca e prea turat in a 5-a la 100 (4750rpm). cam care ar fi diferenta daca l-as schimba cu unul de 45 de exemplu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am o intrebare, eu am pe motocicleta pinion de 47 de dinti pe spate si mi se pare ca e prea turat in a 5-a la 100 (4750rpm). cam care ar fi diferenta daca l-as schimba cu unul de 45 de exemplu

 

Eu am avut cu 45 si la fix 400rpm aveam 90/h. Acum, cu kit-ul nou am pe spate 47 si pt aceiasi 90/h am 4100-4150 (cam grosima unui ac si un pic peste linia de 4000rpm. Deci nu iti scade cu mult turatia la doar doi dinti. Daca vrei poti pune de 43 insa nu vei mai avea nici demarajul pe care-l ai cu 47.

 

Spor!

 

 

Domi72, ca tot ne-am cunoscut si altfel decat virtual, permite-mi un sfat. In tura din apuseni evita vizitarea Pesterii Ursilor. Este o mare porcarie. Pestera nu prezinta dezvoltari spectaculoase, vizitele se organizeaza in "turme" de 20-30 de insi iar harmalaia este infernala, costul biletului nu justifica cele vizitate. Scheletul de urs din interiorul pesterii nu este autentic. Adica nu este cel gasit acolo si nici macar nu este de Ursus Speleus ci este un schelet de Urs Carpatin. Daca puteti vizitati Ghetarul de la Vartop" care se afla in catunul Casa de Piatra insa trebuie sa te interesezi daca se mai poate vizita fiind rezervatie speo iar accesul facandu-se doar cu un localnic care are cheia de la intrare. Eu l-am vizitat prin 2000-2002.

 

Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o intrebare, eu am pe motocicleta pinion de 47 de dinti pe spate si mi se pare ca e prea turat in a 5-a la 100 (4750rpm). cam care ar fi diferenta daca l-as schimba cu unul de 45 de exemplu

 

Calculul e simplu.

In cazul in care pinionul la tine este de 15 dinti, asa cum banuiesc, daca la 47 de dinti ai turatia de 4750, la 45 de dinti o sa ai turatia de 4553.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SPROCKET MATH

 

There are only two basic equations for sprocket math: calculating the sprocket drive ratio and calculating the percentage change in sprocket ratios.

Calculating the sprocket drive ratio:

 

(Rear tooth count) / (front tooth count) = drive ratio

Example 1:

Bike ships stock with 47 tooth rear sprocket, 15 tooth front sprocket.

47 / 15 = 3.13333

So 3.13333 is the stock sprocket ratio.

Example 2:

You buy a 50 tooth rear sprocket and a 15 tooth front sprocket for the above bike.

50 / 15 = 3.33333

So 3.33333 is the new sprocket ratio.

 

Calculating the percentage change in sprocket ratios:

 

((new ratio / old Ratio) - 1) * 100 = change as a percentage.

NOTE: Positive percentages indicate higher gearing ratios, negative numbers mean lower gearing ratios

 

Example (using the numbers from the first set of equations):

Motorcycle had a 3.1333 sprocket ratio,

cycle will now have a 3.3333 sprocket ratio

 

((3.3333 / 3.1333) - 1) * 100) =

((1.0638) - 1) * 100) =

(.0638) * 100) = 6.38% change

 

Combining the equations (if you'd want to for some reason):

 

(( (NewRear/NewFront) / (OldRear/OldFront) ) - 1) * 100 = % change.

 

Example (using the same numbers as from the sprocket drive ratio examples):

(( (50 / 15) / (47 / 15) ) - 1) * 100 =

(( 3.3333 / 3.1333 ) - 1 ) * 100 =

(1.0638 - 1) * 100 =

(0.0638) * 100 = 6.38

Thus, changing from 47 to 50 tooth rear with a 15 tooth front is a 6.38% change.

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai trebuie cunoscut:

 

Primary drive ratio: 2.029

 

1st gear ratio: 2.666

2nd gear ratio: 1.750

3rd gear ratio: 1.250

4th gear ratio: 1.000

5th gear ratio: 0.840

 

Final drive ratio: rear sprocket / front sprocket (standard 3.000).

 

Astfel calculam:

 

5000 RPM / (pri ratio * gear ratio * final ratio) = wheel rpm = (wheel diameter (in meters) * 2 * pi * 0.06) km/h

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea are a face, ca din moment ce cunosti cu cat se schimba raportul de transmisie final, adica aia x.y %, inmultesti rapoartele la cutie cu x.y % si acolo iesi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai trebuie cunoscut:

 

Primary drive ratio: 2.029

 

1st gear ratio: 2.666

2nd gear ratio: 1.750

3rd gear ratio: 1.250

4th gear ratio: 1.000

5th gear ratio: 0.840

 

Final drive ratio: rear sprocket / front sprocket (standard 3.000).

 

Astfel calculam:

 

5000 RPM / (pri ratio * gear ratio * final ratio) = wheel rpm = (wheel diameter (in meters) * 2 * pi * 0.06) km/h

Ei bine, chiar avem ce sa discutam. Este mai mult decat evident ca in august, pe Valea Iadului (la intalnirea din Apuseni), cu berea la rece, si calculele astea vor iesi mult mai bine. Pana si ultimile zecimale vor fi mai corect calculate si vom putea face nenumarate combinatii de sprockets, insa cineva va trebui sa aduca o ruleta ca sa masuram diametru' rotii (in meters). Acum sper ca nu va avea nimeni pretentia sa-l masuram din mers...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai trebuie cunoscut:

 

Primary drive ratio: 2.029

 

1st gear ratio: 2.666

2nd gear ratio: 1.750

3rd gear ratio: 1.250

4th gear ratio: 1.000

5th gear ratio: 0.840

 

Final drive ratio: rear sprocket / front sprocket (standard 3.000).

 

Astfel calculam:

 

engine RPM / (pri ratio * gear ratio * final ratio) = wheel rpm

speed = wheel rpm * wheel length / 60 m/s= wheel diameter (in meters) * 2 * pi /60 meters per second

 

Roata de 17 tzoli, guma 120/90-17 => diametru rotii = 432mm + 2 * 108 =648mm = 0.648m; deci lungimea rotii este de 2.035m.

 

 

Astfel, la 15-45, viteza a 5a, 4000 rpm si guma standard, avem:

 

wheel rpm = 4000 / (2.029 * 0.840 * 3) = 782.31

speed = 782.31 * 2.035 / 60 = 26.54 m/s; adica vreo 95 la ora.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calculul e simplu.

In cazul in care pinionul la tine este de 15 dinti, asa cum banuiesc, daca la 47 de dinti ai turatia de 4750, la 45 de dinti o sa ai turatia de 4553.

 

Eu credeam ca se subintelege ca 4553 (rot/min) e turatia(motorului la pinionul de atac), vizualizata pe turometrul Dominatorului exact in momentul care viteza (tot a Dominatorului) este de 100km/h. Singura problema apare doar daca rulezi mai putin de o ora...

Ma gandeam sa-i raspundem la ce a intrebat... :D

Se pare ca o sa avem ceva subiecte la Intalnirea Nationala... :lol:

Editat de NX250
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CU mica mentiune ca 4500 RPM nu e turatia la pinionul de atac, ci la ambielaj.

 

De acolo ai o reductie primara de 2.089 intre ambielaj si cutia de viteze, dupa care una din cele 5 reductii corespunzatoare celor 5 viteze si abia apoi masori viteza de rotatie a pinionului de atac.

 

Abia dupa aia intervine transmisia finala cu raportul ei.

 

Cum ziceam si mai sus: 15-45, gume standard, are 95 km/h (reali, nu pe ceas!!) la cca 4000 rpm. Vitezometrul indica cca 5-10% in plus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CU mica mentiune ca 4500 RPM nu e turatia la pinionul de atac, ci la ambielaj.

 

Corect!

Oare a schimbat cineva cuplajul elastic dintre ghidon si furca fata?

Daca da, de unde a facut rost de bucse?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu recomand manevra respectiva.

 

Am mers la drum intins (pret de 2km dus-intors) pe un husaberg cu pridneri fixe. La revenire ma dureau mainile grav. Parerea mea (subiectiva) e ca scade considerabil confortul.

 

 

 

Bucele respective se confectioneaza in mod banal: se scot prostiile de cauciuc existente, sa ramana doar jugul. Se masoara diametrul gaurii, se masoare diametrul prinderilor, apoi se face la strung piesa. Fix cat e jugul. Apoi se fac doua saibe din inox, groase de 3-4mm, cat sa fixeze bucsa atunci cand sunt puse pe suruburile care prind ghidonul. Oricum bucsarea ar trebui sa se faca musai cu jugul incalzit in cuptor la vreo 60 de grade macar, iar bucsa in sine scoasa de la congelator. Chair si atunci cu insistenta.

 

In fine, presupun ca stiai si tu principiul. Dan Cata (ca tot posta' el mai sus) avea cum face niste bucsi. Poate te poate ajuta el. Clujenilor :D

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu recomand manevra respectiva.

 

Am mers la drum intins (pret de 2km dus-intors) pe un husaberg cu pridneri fixe. La revenire ma dureau mainile grav. Parerea mea (subiectiva) e ca scade considerabil confortul.

 

Nu vreau sa le inlocuiesc cu un cuplaj neelastic, vreau sa le inlocuiesc cu altele originale, din cauciuc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa le inlocuiesc cu un cuplaj neelastic, vreau sa le inlocuiesc cu altele originale, din cauciuc!

Am inteles. Ma intereseaza si pe mine operatiunea; din pacate n-am gasit pe nimeni sa faca asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bah, stiu eu un TA tzais, da cred ca-l da inainte sa vanda mishu domi-ul.

 

 

io stiu !? mishu vrea si schimb daca e ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...