Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

CU mica mentiune ca 4500 RPM nu e turatia la pinionul de atac, ci la ambielaj.

 

De acolo ai o reductie primara de 2.089 intre ambielaj si cutia de viteze, dupa care una din cele 5 reductii corespunzatoare celor 5 viteze si abia apoi masori viteza de rotatie a pinionului de atac.

 

Abia dupa aia intervine transmisia finala cu raportul ei.

 

Cum ziceam si mai sus: 15-45, gume standard, are 95 km/h (reali, nu pe ceas!!) la cca 4000 rpm. Vitezometrul indica cca 5-10% in plus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

CU mica mentiune ca 4500 RPM nu e turatia la pinionul de atac, ci la ambielaj.

 

Corect!

Oare a schimbat cineva cuplajul elastic dintre ghidon si furca fata?

Daca da, de unde a facut rost de bucse?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu recomand manevra respectiva.

 

Am mers la drum intins (pret de 2km dus-intors) pe un husaberg cu pridneri fixe. La revenire ma dureau mainile grav. Parerea mea (subiectiva) e ca scade considerabil confortul.

 

 

 

Bucele respective se confectioneaza in mod banal: se scot prostiile de cauciuc existente, sa ramana doar jugul. Se masoara diametrul gaurii, se masoare diametrul prinderilor, apoi se face la strung piesa. Fix cat e jugul. Apoi se fac doua saibe din inox, groase de 3-4mm, cat sa fixeze bucsa atunci cand sunt puse pe suruburile care prind ghidonul. Oricum bucsarea ar trebui sa se faca musai cu jugul incalzit in cuptor la vreo 60 de grade macar, iar bucsa in sine scoasa de la congelator. Chair si atunci cu insistenta.

 

In fine, presupun ca stiai si tu principiul. Dan Cata (ca tot posta' el mai sus) avea cum face niste bucsi. Poate te poate ajuta el. Clujenilor :D

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu recomand manevra respectiva.

 

Am mers la drum intins (pret de 2km dus-intors) pe un husaberg cu pridneri fixe. La revenire ma dureau mainile grav. Parerea mea (subiectiva) e ca scade considerabil confortul.

 

Nu vreau sa le inlocuiesc cu un cuplaj neelastic, vreau sa le inlocuiesc cu altele originale, din cauciuc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa le inlocuiesc cu un cuplaj neelastic, vreau sa le inlocuiesc cu altele originale, din cauciuc!

Am inteles. Ma intereseaza si pe mine operatiunea; din pacate n-am gasit pe nimeni sa faca asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bah, stiu eu un TA tzais, da cred ca-l da inainte sa vanda mishu domi-ul.

 

 

io stiu !? mishu vrea si schimb daca e ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.gearingcommander.com/

Aici am introdus eu deja datele de la Domi, asa ca trebuie doar sa cautati dupa NX si acolo aveti toate datele astea, si va puteti juca cu pinioanele.

 

BAFTA!

 

Mai trebuie cunoscut:

 

Primary drive ratio: 2.029

 

1st gear ratio: 2.666

2nd gear ratio: 1.750

3rd gear ratio: 1.250

4th gear ratio: 1.000

5th gear ratio: 0.840

 

Final drive ratio: rear sprocket / front sprocket (standard 3.000).

 

Astfel calculam:

 

engine RPM / (pri ratio * gear ratio * final ratio) = wheel rpm

speed = wheel rpm * wheel length / 60 m/s= wheel diameter (in meters) * 2 * pi /60 meters per second

 

Roata de 17 tzoli, guma 120/90-17 => diametru rotii = 432mm + 2 * 108 =648mm = 0.648m; deci lungimea rotii este de 2.035m.

 

 

Astfel, la 15-45, viteza a 5a, 4000 rpm si guma standard, avem:

 

wheel rpm = 4000 / (2.029 * 0.840 * 3) = 782.31

speed = 782.31 * 2.035 / 60 = 26.54 m/s; adica vreo 95 la ora.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.gearingcommander.com/

Aici am introdus eu deja datele de la Domi, asa ca trebuie doar sa cautati dupa NX si acolo aveti toate datele astea, si va puteti juca cu pinioanele.

 

BAFTA!

Multumim de jucarie! :D

 

 

 

In alta ordine de idei:

La Louis sunt reduse TOATE kit-urile de lant. Cu 97e se poate lua un kit de lant nou nout DID. De adus+transport mocca se ocupa Kronaumoto; pt Cluj Romi3 si pt Iasi Orestte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

 

intreb aici ca vad ca pe enduromaniacs nu mi-a raspuns nimeni...

la intalnirea din apuseni, e musai sa stam in cabana sau este si loc pt corturi?

 

si mai vreau sa intreb daca doar dominatoristi sunt bineveniti? e un oradean cu un kava kle care zicea ca i-ar placea sa treaca o zi doua prin zona... eu i-am dat linkul cu de pe enduromaniacs sa vada si el si sa intrebe:P

 

numai bine!

mihai

 

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

 

intreb aici ca vad ca pe enduromaniacs nu mi-a raspuns nimeni...

la intalnirea din apuseni, e musai sa stam in cabana sau este si loc pt corturi?

 

si mai vreau sa intreb daca doar dominatoristi sunt bineveniti? e un oradean cu un kava kle care zicea ca i-ar placea sa treaca o zi doua prin zona... eu i-am dat linkul cu de pe enduromaniacs sa vada si el si sa intrebe:P

 

numai bine!

mihai

 

:D

Salut,

 

Hai ca-ti raspund acum in partea cealalta -_- Si, da, poate veni oricine, chiar daca nu are Dominator. E o intalnire prieteneasca, nu exclusivista. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este cineva care sa fi pus radiator pe ulei pe domi? are vre-un efect (pozitiv mai ales)?

eu as pune ca cel mai mult merg prin oras si se incalzeste tare motorul....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:blbl:

 

Nu te-ai uitat deloc cu atentia la semnatura mea B) Apropos, vii la intalnirea din Apuseni?

Mesaj completat

este cineva care sa fi pus radiator pe ulei pe domi? are vre-un efect (pozitiv mai ales)?

eu as pune ca cel mai mult merg prin oras si se incalzeste tare motorul....

Lasa-l asa cum l-a proiectat echipa dlui Honda :) Daca vrei sa te linistesti in privinta asta (adica a racirii suplimentare pentru Domi), fa-ti timp si vino in Bucuresti in perioada asta torida si facem cateva "trasee" impreuna prin oras (nimic spectaculos, totul absolut "uzual") si-o sa-ti dai seama ca n-ai de ce-ti face griji din cauza incalzirii motorului.

 

Eventual, cel mult, vei simti nevoia sa-ti instalezi tie insesi un radiator sau... cate-o bere rece la fiecare semafor intre masini cu aerul conditionat pornit (asta in cazul in care nu reusesti sa te strecori pana in fata, inaintea oricarei masini)... :ok:

 

P.S Zi "merci" lui Doamne-Doamne ca nu ai parte de un motor cu racire pe lichid, la care sa-i porneasca si ventilatorul in trafic, sa vezi atunci transfer de energie termica de la motor la motociclist. :P

Editat de Dominator72
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te-ai uitat deloc cu atentia la semnatura mea :) Apropos, vii la intalnirea din Apuseni?

Mesaj completat

 

Lasa-l asa cum l-a proiectat echipa dlui Honda Daca vrei sa te linistesti in privinta asta (adica a racirii suplimentare pentru Domi), fa-ti timp si vino in Bucuresti in perioada asta torida si facem cateva "trasee" impreuna prin oras (nimic spectaculos, totul absolut "uzual") si-o sa-ti dai seama ca n-ai de ce-ti face griji din cauza incalzirii motorului.

 

Eventual, cel mult, vei simti nevoia sa-ti instalezi tie insesi un radiator sau... cate-o bere rece la fiecare semafor intre masini cu aerul conditionat pornit (asta in cazul in care nu reusesti sa te strecori pana in fata, inaintea oricarei masini)...

 

P.S Zi "merci" lui Doamne-Doamne ca nu ai parte de un motor cu racire pe lichid, la care sa-i porneasca si ventilatorul in trafic, sa vezi atunci transfer de energie termica de la motor la motociclist.

 

 

pai, din cauza caldurii nu se uzeaza prematur partea de sus (top end) ? ma refer la tacheti, supape, si ce mai e pe-acolo?; si in conditiile astea, daca as putea sa il ajut sa se raceasca putin nu i-ar face bine? (poate ma insel, daca da, te rog sa imi zici :P )

 

:ok:

Mesaj completat

nu ai amestec sarac - parca ne spuneai ca scoti 3,5 consumul?

 

as vrea eu sa am asa consum :blbl:) cred ca nici daca strang la capat surubul de amestec nu scot asa mic consumul B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai... stransul surubului imbogateste amestecul, din cate imi aduc aminte regleaza aerul, nu benzina.

 

s-ar putea sa ai dreptate, eu stiam ca regleaza cantitatea de benzina care iese prin alea 4 sau 5 gauri mici de dupa clapeta de acceleratie, pe care cand invarti de surubul de ralanti le acoperi sau descoperi cu marginea clapetei. (e posibil sa ma insel)

poate cineva care e sigur sa ne lamureasca?

 

numa bine :ok:

mihai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, m-am documentat via google :blbl: si aveti dreptate. in cazul asta asa e. regleaza cantitatea de aer necesara pt ralanti si deschideri pana la 1/4 din acceleratie. daca e mai strans e amestec mai bogat; iar daca e mai desfacut e amestec mai sarac :)

 

:ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vand dominator 650 din 91,

rk la motor (piston, segmenti, garnitura chiuloasa, garnitura cilindru, ulei, filtru, reglat supape, bujie, filtru aer) placute frana fata- spate, kit lant pinioane nou, parbriz puig, far nou (lumineaza mult mai bine decat cel original)

motorul functioneaza impecabil, nu bate nimic nici la rece nici la cald, porneste bine in orice conditii.

pret 1250 usor neg

http://www.bikeshop.ro/motociclete/anuntur...991-303002.html

Mesaj completat

isi merita banii, nu pt aspect ci pt cum functioneaza. Motorul l-am facut dupa cartea tehnica, toate suruburile stranse cu cheie dinamometrica dupa specificatiile tehnice

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...