Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

Da,ai dreptate,in partea din dreapta fata se aude bataia,am reglat cu lamela de aia care se baga intre tachet si supapa,deci cat de cat ii corect reglaju,mi se pare ciudat,totusi daca ar fi un tachet nu s-ar auzi asa tare,probleme de astea sunt des intalnite?e ceva grav?

Multumesc.

Documenteaza-te. Supapa dreapta fata are o procedura speciala de reglare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pun si eu o intrebare acum din neexperienta,lantu ala de distributie dc bate asa?se uzeaza si se intinde?nu pot diminua din bataie cu un tip de ulei mai ''special''?

Asculta-l pe Stefan ( mzrider ) lantul distributiei face asa , schimba lantul , costa intre 170-250 lei , depinde de marca si de unde il iei

http://www.youtube.com/watch?v=QtnENTOO2Sc&feature=related

 

procedura e usor greuta in ceea ce priveste schimbatul lantului distributiei : http://www.youtube.com/watch?v=sHcEaTmWcHE daca ai scule

 

sau varianta mai " de la tara "

sper sa-ti fie de ajutor , daca nu te descurci ,intreaba , iti vom raspunde si te vom indruma ! Editat de mihay_star
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am auzit nici prima data cand a postat mihai, nu aud nici acu. Zomotu de lant e foarte clar: se aude de parca ai trage un lant metalic peste o bara de fier. Simplu de identificat. Si e un zgomot ritmic, constant, nu sacadat. Daca - insa - zgomotul e mai degraba similar cu o surubelnita cu care bati in lama unui cutter inchis - asta e de supape. Chestii mai dubioase, gen zgomote la cald sau duduituri infundate - aia e cu cantec si nu face obiectu discutiei.

 

Eu tot zic k e supapa de vina. Daca regleaza fara sa stie de mecanismul decompresorului...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am auzit nici prima data cand a postat mihai, nu aud nici acu. Zomotu de lant e foarte clar: se aude de parca ai trage un lant metalic peste o bara de fier. Simplu de identificat. Si e un zgomot ritmic, constant, nu sacadat. Daca - insa - zgomotul e mai degraba similar cu o surubelnita cu care bati in lama unui cutter inchis - asta e de supape. Chestii mai dubioase, gen zgomote la cald sau duduituri infundate - aia e cu cantec si nu face obiectu discutiei.

 

Eu tot zic k e supapa de vina. Daca regleaza fara sa stie de mecanismul decompresorului...

Nu te contrazic in totalitate , dar supapa daca bate, bate si la cald si la rece , din cite stiu eu .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asculta-l pe Stefan ( mzrider ) lantul distributiei face asa...

 

Nu stiu daca ai dreptate. Domi meu nu a mai facut sunetul ala de cand s-a incalzit vremea(cel din clip e chiar dominatorul meu). Si de atunci am parcurs vreo 4000-5000 km, si chiar si acum cand pornesc la rece nu face nici un fel de galagie. Poate cand se va raci din nou vremea va incepe din nou sa se auda...

Editat de phreak_or
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa tot reglezi la supape si sa schimbi decompresoare pana se satura toata lumea sa isi mai dea cu parerea....pana nu schimbi lantu de distributie va continua sa tot bata la rece

nu are treaba lantul de distributie, eu am avut acelasi zgomot, era cama decompresorului, mai exact arcul de sub ea

ca idee lantul de distributie are aceeasi lungime cu unul nou

da l-am schimbat dar nu era necesar

 

mai am un lant de distributie nou pentru cine doreste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lantul de distributie nu se schimba ca uleiul - nu mai propuneti achizitii costisitoare, va rog eu mult!

 

Daca nu stii ce si cum, il masori. E dat in manual pragul de inlocuire (se masoara distanta intre zece zale consecutive).

 

Iar o supapa daca bate si e la domi, bate mai degraba la rece - si e aia din dreapta fatza. Lantul la fel - zornaie la rece, mai putin sau deloc la cald.

 

Uleiul nu are treaba cu bataile decat daca e de forate proasta calitate. Motul ieftin intra in aceasta categorie.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dami te rog un sfat cum sa o reglez,manual nu am avut de unde sa fac rost,m-am interesat in toate directiile,acuma ramane sa imi explice cineva care stie si sper sa rezolv problema,cand am reglat ultima data am folosit metoda ''standard''cu pistonu sus si la pornire la fel troncanea,e clar ca e bataie de supapa,ca si cum ai da fier pe fier,am cat de cat am habar despre mecanica dar ne mai avand dominator nu stiu care ii mecanismu lui acolo cu decompresoru si alea...Va rog care are timp si buna dispozitie sa ma ajute si pe mine.Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu stii ce si cum, il masori. E dat in manual pragul de inlocuire (se masoara distanta intre zece zale consecutive).

te rog sa imi spui si mie cand ai timp care e distanta dintre cele 10 zale, eu sincer nu am gasit sau am omis si sunt curios sa vad cat de intins este sau nu

 

dami te rog un sfat cum sa o reglez,manual nu am avut de unde sa fac rost,m-am interesat in toate directiile,acuma ramane sa imi explice cineva care stie si sper sa rezolv problema,cand am reglat ultima data am folosit metoda ''standard''cu pistonu sus si la pornire la fel troncanea,e clar ca e bataie de supapa,ca si cum ai da fier pe fier,am cat de cat am habar despre mecanica dar ne mai avand dominator nu stiu care ii mecanismu lui acolo cu decompresoru si alea...Va rog care are timp si buna dispozitie sa ma ajute si pe mine.Multumesc

ce lera ai folosit cand ai facut jocul, de cat? 0.10 0.12? ai facut reglajul la rece sau la cald

Ai apasat supapa dreapta de evacuare inaine sa ii faci reglajul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

reglajul l-am facut cu motoru la rece si cu lera de 0.12,

pe supapa dreapta nu am apasat pt ca nu stiam ca trebuie,e chestia cu decompresoru si de aia trebuia apasata?

Editat de heres
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer nu am zis asta din prima pentru ca m-am plictisit sa postez de 10 ori aceeasi chesti. Pe topicu asta cred ca s-a zis de 25 de ori in ultimele 200 de pagini:

 

1. desfaci capacelele de la supape si din stanga, ca sa poti intoarce volanta si sa vezi marcajul

2. duci motorul pe timpul de compresie apoi invarti pana la marcajul de pe volanta

3. reglezi admisia la 0.10 si evacuarea STANGA la 0.12

4. aici e bine sa folosesti o tija, nu un crichet, cand invarti volanta - invarti motorul usor inainte pana face TZAC; cam un sfert spre juma de tura

5. REVII (da, invarti inapoi) pana la marcajul T

6. reglezi supapa evacuare DREAPTA la 0.12

 

A. Daca faci reglajele fara sa tii cont de decompresor (inainte pana la tzac, apoi revenire), iti tzacane ca naiba

B. Daca orice i-ai face, nu tzacane, stii deja care e problema - iti lipseste arcul din chiulasa - e super ieftin dar trebe demontat totul

C. Daca va fi cazul de demontare, verifica uzura la tot ce inseamna distributie: lant, patine, intinzator, rulmenti, tacheti, culbutori, decompresor, axa cu came etc.

 

 

 

 

@ Purice - nu am manualu la munca; cand ajung acasa ma uit. Stiu ca scria pe acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.

 

Sincer nu am zis asta din prima pentru ca m-am plictisit sa postez de 10 ori aceeasi chesti. Pe topicu asta cred ca s-a zis de 25 de ori in ultimele 200 de pagini:

 

1. desfaci capacelele de la supape si din stanga, ca sa poti intoarce volanta si sa vezi marcajul

2. duci motorul pe timpul de compresie apoi invarti pana la marcajul de pe volanta

3. reglezi admisia la 0.10 si evacuarea STANGA la 0.12

4. aici e bine sa folosesti o tija, nu un crichet, cand invarti volanta - invarti motorul usor inainte pana face TZAC; cam un sfert spre juma de tura

 

 

5. REVII (da, invarti inapoi) pana la marcajul T

6. reglezi supapa evacuare DREAPTA la 0.12

 

A. Daca faci reglajele fara sa tii cont de decompresor (inainte pana la tzac, apoi revenire), iti tzacane ca naiba

B. Daca orice i-ai face, nu tzacane, stii deja care e problema - iti lipseste arcul din chiulasa - e super ieftin dar trebe demontat totul

C. Daca va fi cazul de demontare, verifica uzura la tot ce inseamna distributie: lant, patine, intinzator, rulmenti, tacheti, culbutori, decompresor, axa cu came etc.

 

 

 

 

@ Purice - nu am manualu la munca; cand ajung acasa ma uit. Stiu ca scria pe acolo.

 

sper ca te vor ajuta

Editat de mihay_star
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,am facut exact cum mi-a zis switch,se aude si tzancanitu de la decompresor cand rotesc, am facut reglaju exact cu lera de 0.10 admisie si 0.12 evacuare dupa cum mi sa spus,insa la rece tot se aude si parca la cald putin de tot,tind sa cred ca problema poate fi din alta parte,ceva defect/uzat pe undeva,cel mai probabil o sa ii bag un 10w40 bun si sa vad cum a mai fi,daca nici asa atunci doar desfacut si verificata chiuloasa bucata cu bucata

 

 

Aceasta de mai jos ii cutiuta cu probleme.

post-67454-0-66845900-1316604739_thumb.jpg

post-67454-0-70928500-1316604748_thumb.jpg

post-67454-0-60198500-1316604758_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@switch - Eu nu stiam de treaba asta cu datul inapoi al volantei. Ba chiar este un paragraf in manual unde se atrage atentia ca daca depasesti semnul T de pe volanta sa mai invarti "odata" axul(in sens anti-orar)... nu sa il dai inapoi.

 

Sincer nu imi dau seama exact din manual cum sa reglez minunea aia de supapa din dreapta...

Zice ca trebuie atentie, apoi ca decompresorul ridica putin supapa inainte de PMS la ciclul de compresie, deci este necesar sa pozitionezi arborele cotit acolo unde supapa nu e ridicata pentru a citi corect valoarea...

 

Din asta, si combinat cu atentionarea de mai jos... inteleg ca practic trebuie doar sa ajungi la T, pe ciclul de compresie, fara sa treci nici un pic de el si apoi sa reglezi.

 

Probabil ca am inteles eu gresit... chiar se apropie momentul reviziei, si o sa experimentez :bounce:

Editat de phreak_or
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu are treaba lantul de distributie, eu am avut acelasi zgomot, era cama decompresorului, mai exact arcul de sub ea

ca idee lantul de distributie are aceeasi lungime cu unul nou

da l-am schimbat dar nu era necesar

 

mai am un lant de distributie nou pentru cine doreste

Cand zici ca era arcul de sub cama decompresorului te referi oare la arcul de sub "reverse decompressor cam stopper" care se monteaza in chiulasa sub axul cu came? Daca da nu vad cum poate sa bata la rece si la cald nu si de altfel nu inteleg cum se poate strica, rolul acelei piese este sa blocheze cama respectiva...

 

La motorul de dominator bataia sau mai exact cloncanitul metalic sau zornaitul la rece care dispare total la cald (dar asta dupa un rulaj de 10-15 min la temperatura de regim)provine de la distributie, adica: lant uzat, patina uzata (care poate fi tot o consecinta a lantului uzat) sau intinzator de lant sau de ce nu arcul acestuia. Disparitia bataii se explica prin anularea jocurilor de la nivelul zalelor lantului datorita dilatarii la cald. Diferentele dintre un lant nou si unul care bate la rece pot fi aproape insesizabile ochiometric, dar totusi exista.

 

Asta e parerea mea si nu e formata in urma studierii unui singur motor ci a multor motoare de dominator pe parcursul a 4 ani.

 

Inca un aspect: dupa ce se desface un motor care batea la rece din cauza lantului si se monteaza la loc fara a schimba nimic la distributie, acesta nu va mai bate la rece primii 100-300 de km (poate pana se aseaza).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci mult,mi-ai fost de mare ajutor,la rece bate si la cand insesizabil,deci singura rezolvare ii sa schimb lantu / verific distributia.daca se circula cu el asa mult se pot intampla rele?

Multumesc

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da...se poate uza patina in asa hal incat se rupe sau sare distributia. Daca poti fa o inregistrare sonora a motorului la rece si la cald si posteaz-o. Bineinteles ca inainte sa iei lantu de distributie trebuie sa verifici jocul la supape, intinzatoru le lant (axul trebuie sa se invarta in el intr-un singur sens) patinele, si sa zicem decompresoru (desi eu nu am vazut pana acum vreunul cu probleme). Daca iei axul cu came si il scuturi in mana cama decompresorului va scoate un sunet metalic si multi spun ca de acolo provine bataia, DAR ASA E NORMAL sa aiba acel joc pt ca altfel nu ar avea cum sa functioneze

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da,o sa postez video sa iti faci o idee,eu stiam si mai ales cum au spus baietii de mai sus ca lantu face ca si cum l-ai trage peste o bara metalica,nu bataie ca si cu ciocanu,probabil o sa desfac sa vad ce e pe acolo,ca e enervant zgomotu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am umblat vreo 20000 de km cu bataia la rece pt ca pe vremea aia nu stiam cum sa o rezolv (si nu am gasit pe nimeni sa ma lamureasca) si nu au fost alte uzuri inafara de lant (care era aproape insesizabil mai lung decat cel nou). Totusi, dupa schimbarea acestuia, de alti 20000 de km incoace motorul merge perfect (si asta fara nici macar un reglaj de supape dar asta este alta poveste)

 

Apropo, cate dominatoare cu 100000 de km mai stiti?...si de 500.

Eu am mai auzit de un xl 650 la 137000 dar nu stiu exact ce s-a facut la motor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...