Sari la conținut

Xenon Pe Scooter


soimih
 Share

Postări Recomandate

farurile astea le stiu (nu-mi plac nici mie), dar n-ar fi mai simplu sa gasim manufacturierul de la farurile lu` ala din filmuletul de pe YouTube?

 

la atelierul unde imi repar eu scuterele, am vazut un far pentru SR, cu un singur bec central. luni dau o fuga pana acolo si ii fac niste poze. nu stiu ce marca e.

 

p.s. am gasit ceva asemanator: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?ac...;productId=1336 si costa doar 25 Euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 50
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Devis :lol: ai zis ca nu sti cum reactioneaza farul original cu lupe la xenoane...si eu ti-am raspuns ca sa nu faci prostia asta. Bateria originala de pe sr50 e de 6A, dar nu e faza asta...xenonu are un balast, din cate stiu eu ala e un starter, ca si la neon. Neonu se aprinde la 5-6000 V apoi revine la 220V, asa si xenonul, are consumul maxim la aprindere, o sa-ti sece toata bateria, poate sa o arda, poate sa-ti arda toata instalatia electrica, sa-ti topeasca fire, etc. Crede-ma, si eu as fi vrut sa fac ce spui tu, dar daca ei din fabrica au considerat asta, atunci asa e cel mai bine in raport functionalitate/siguranta.

 

Acum sa-ti spun eu solutia, si eu am fost in aceeasi dilema.

 

1.Cumperi un far aftermarket de sr50 care e special pentru halogen (deci si pentru xenon care degaja o caldura putin mai mica), dar arata ca fundu, parerea mea. Poate tie iti place. http://www.easyparts.nl/showarticles_info/...er1-Carbon.html

 

2.Faci cum am facut eu: tai partea din spate a farului cu forta bruta (pistol de lipit, fierastrau ceva) - farul este complicat din cate sti si tu, scoti tot ansamblu de lupe, lasi doar carcasa exterioara(jumate, cat ti-a ramas dupa taiere), geamul sa pastrezi aspectul de sr, si masca in care vin infipte lupele. In loc de lupe pui niste oglinzi - aici tre sa improvizezi, sa iei de la altceva si sa pui becuri xenon. Eu personal am pus becuri de spot de 12V cu oglinda incorporata. Bat parfum, dar m-am chinuit ceva sa le adaptez. Daca vrei detalii imi spui, si iti explic exact cum si ce am facut, si iti dau o poza cum a iesit.

Vorbesti fara sa stii....In primul rand instalatia xenon este separata de restul instalatiei,se lega diract de pe baterie cu siguranta,nu are cum sa arda" toata instalatia"si pe o baterie de 7 amperi merge brici.A daca nu stiai am xenon pe chinezaria"Yiben" aia de radeai tu in anumite topicuri ,lumineaza de te pune in c..r!Cand dau faza lunga se lumineaza toata strada.Am bixenon h4 6000k.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se rupe mie. Nu ti se pare ca te bagi cam mult in seama? Toata lumea ti-a zis: LASA-NE

 

Daca esti asa mare fizician tu, de ce nu au legat proiectantii instalatiei originale a unui scuter becurile direct la batierie? Ca duce niste becuri de 15W. Bine la tine la gfaslktjqwerjqp ala nu e gandit de un inginer, e ansamblat direct pe banda cum le-a basit mintea inginerilor.

 

Devis exista mai multe tipuri de far pentru diferite aprilia sr: pentru sr50 sunt cu lupe ca ale noastre sau cu un singur bec(ca cel din link pentru SUA si alte tari), sau pentru sr125(are aceleasi dimenisuni) cu o oglinda si o lupa (parca.) Cel din linkul initial mi se pare mie foarte mult ca e facut cum ti-am zis eu, din improvizatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la atelierul unde imi repar eu scuterele, am vazut un far pentru SR, cu un singur bec central. luni dau o fuga pana acolo si ii fac niste poze. nu stiu ce marca e.

 

modelele de SR cu farul fara lupa cu un singur bec central s-au fabricat pentru SUA din cate stiu eu.

Editat de hemi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut faruri din alea pe toate modelele Aprilia SR 125 si 150. caut pe net sa vad daca nu gasesc pe undeva un astfel de far. la dimensiuni e identic cu astea de sr 50. asa ca se poate monta pe ale noastre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta spuneam si eu...

 

Atentie! Cele de 125 si 150 au far dublu, cum spuneam si mai sus unul cu lupa si unul cu oglinda. Cele de care zici sunt de SUA sau anumite state din Europa care nu fac parte din UE si au alte reglementari legislative, cum ar fi Elvetia sau genul asta de tari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se rupe mie. Nu ti se pare ca te bagi cam mult in seama? Toata lumea ti-a zis: LASA-NE

 

Daca esti asa mare fizician tu, de ce nu au legat proiectantii instalatiei originale a unui scuter becurile direct la batierie? Ca duce niste becuri de 15W. Bine la tine la gfaslktjqwerjqp ala nu e gandit de un inginer, e ansamblat direct pe banda cum le-a basit mintea inginerilor.

 

Devis exista mai multe tipuri de far pentru diferite aprilia sr: pentru sr50 sunt cu lupe ca ale noastre sau cu un singur bec(ca cel din link pentru SUA si alte tari), sau pentru sr125(are aceleasi dimenisuni) cu o oglinda si o lupa (parca.) Cel din linkul initial mi se pare mie foarte mult ca e facut cum ti-am zis eu, din improvizatii.

 

Mestere ai pus mana vreodata pe o instalatie xenon??Din cate vad eu nu...

 

Mestere ai pus mana vreodata pe o instalatie xenon??Din cate vad eu nu...

 

Tu nu intelegi ca instalatia xenon se leaga direct de pe baterie??Vrei sa iti arat si schema instalatiei? In primul rand iti consuma mai putin decat un halogen.

Chiar nu vad de ce te contrazici aiurea..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba copilu strazii nu intelegi ca ma disperi? Ai SR50 sa comentezi? Ca nu inteleg. Scuterul tau, iti mai repet 1data: E DE K*K*T. Mi se rupe mie de instalatia de pe scuterul tau, si in general de tot ce tine de tine si de comportamentul tau. Eu vorbesc cu devis o chestie, nu inteleg de ce te bagi? Da e forum, ma corectezi pe mine ajuti pe altul dar pe subiect. Nu vi tu cu yiben si comentezi de circuitul unui aprilia. De unde sti ca eu pe sr50 nu am motor hibrid? Si la ce scuter ai tind sa cred ca tu ai pus mana pe instalatii xenon, de-alea la 50 lei, de sunt halogene vopsite si scrie SUPER XENON pe ele sau de-alea type R de gasesti in targ la taraba. Tu ce nu intelegi ca eu pot sa montez alea cum ma f*te pe mine grija si tot merg? Puneti toata instalatia pe baterie ca e CUL.

 

Si am specificat cred (si daca nu am specificat sigur de temperatura ca e mai joasa decat a halogenului - deci si consumul este mai mic pentru ca potrivit legilor fizicii pe care tu nu le sti un corp degaja caldura proportional cu cresterea lucrului mecanic) ca xenonul consuma mai putin decat halogenul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba copilu strazii nu intelegi ca ma disperi? Ai SR50 sa comentezi? Ca nu inteleg. Scuterul tau, iti mai repet 1data: E DE K*K*T. Mi se rupe mie de instalatia de pe scuterul tau, si in general de tot ce tine de tine si de comportamentul tau. Eu vorbesc cu devis o chestie, nu inteleg de ce te bagi? Da e forum, ma corectezi pe mine ajuti pe altul dar pe subiect. Nu vi tu cu yiben si comentezi de circuitul unui aprilia. De unde sti ca eu pe sr50 nu am motor hibrid? Si la ce scuter ai tind sa cred ca tu ai pus mana pe instalatii xenon, de-alea la 50 lei, de sunt halogene vopsite si scrie SUPER XENON pe ele sau de-alea type R de gasesti in targ la taraba. Tu ce nu intelegi ca eu pot sa montez alea cum ma f*te pe mine grija si tot merg? Puneti toata instalatia pe baterie ca e CUL.

 

Si am specificat cred (si daca nu am specificat sigur de temperatura ca e mai joasa decat a halogenului - deci si consumul este mai mic pentru ca potrivit legilor fizicii pe care tu nu le sti un corp degaja caldura proportional cu cresterea lucrului mecanic) ca xenonul consuma mai putin decat halogenul.

[/quote

 

Vad ca te duce mintea...un mare SMS de la mine!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci sa va explic cam cum sta treaba cu xenoanele... Eu vand si montez asa ceva pe orice far (si nu numai)... asta de vreo 3 ani deci nu vorbesc din auzite... Un ridicator de tensiune uzual (chinezesc) are nevoie, pt a aprinde un bec xenon, de aprox 6-7A. Daca becul este H4 este nevoie de un circuit aditional care sa permita becului de xenon sa stea aprins atat pe faza scurta cat si pe faza lunga, comutarea facandu-se fara intrerupere. Astfel se mai adauga un consum de aproximativ 0,5A pe electromagnetul becului si inca 0,(ceva) consumu' diferitelor componente din circuitul aditional. Aceste circuite aditionale sunt de doua feluri. Cele care alimenteaza ridicatorul de tensiune luand curent din baterie, si cele care iau curentul direct din instalatia electrica a scuterului, motocicletei etc. Cu o baterie de 4A este imposibil de aprins un bec xenon. Cu una de 6A se poate insa este indicat sa se monteze pe circuitul de alimentare un condensator de valoare cat mai mare pt a evita fluctuatiile de curent si tensiune care apar la relanti.

 

Un bec de xenon nu va topi niciodata un far (in cazul unui montaj corect) daca acel far a fost proiectat sa foloseasca un halogen. Inafara de fatul ca un bec xenon se incinge mai putin decat un halogen, el este compus din doua straturi de sticla.

 

Si cum cismarul nu are incaltari si croitorul haine nici eu nu am xenon pe scuter. Si asta datorita faptului ca am doua becuri pe far cu doua filamente. Becuri care nici macar nu sunt H4. Deci inafara de faptul ca ar trebui sa fac o tiganie ca sa fixez becurile de H4 pe far nici nu am cu ce sa le alimentez pt ca o baterie de scuter nu are mai mult de 8A. (baterie care s-ar potrivi pe suterul meu). Si in consecinta mi-amluat gandu' :friends:

 

Sper sa va fi fost de folos cat de cat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te supara...dar vorbesti din foarte auzite, sau daca nu, sigur vorbesti in necunostinta de cauza...parerea mea. Corectati-ma daca gresesc.

 

1. Eu nu am auzit in viata mea de ridicator de tensiune...ce este aceasta componenta? Este din scuter sau din instalatia de xenon? Daca este din scuter poate se numeste magnetou, dinam, orice altceva, sau daca este din instalatia becului sigur se numeste balast sau in cel mai rau caz starter.

 

2. O baterie standard pe un scuter normal are 6 sau 7 amperi, nicidecum 4 amperi...asta doar la chinezarii. Corect, un bec xenon nu va topi un far proiectat pentru halogen, insa baiatul in cauza are far cu lupa, doar pentru becuri normale.

 

3. Te contrazici singur la final..."o baterie de scuter nu are mai mult de 8A". Initial ai spus ca iti trebuie minim 6 A sau 7 A pentru a functiona optim, deci poti pune bec xenon. Nu este tiganie, este o modificare... Dar cine stie, tie ti-o place totul stas asa cum e.

 

In ultimul rand imi pare rau sa spun, dar un om care nu are incredere in propria lui marfa este un om neserios sau care comercializeaza lucruri slabe. Nu cred ca ai sa vezi presedintii de la lamborghini conducand ferrari sau pe bill gates folosind linux, etc. Daca iti promovezi marfa, in primul promoveaz-o prin intermediul tau. De ce ii indemni pe altii sa isi puna xenon pe scuter, daca tie ti se pare tiganie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Rolly,nu mai fi asa sigur.

Ca idee,daca nu ai auzit tu nu inseamna ca nu exista.

Balast i se spune in piata,de fapt acea piesa se numeste ridicator de tensiune si face parte din instalatia de xenon.Este idem ca la neon si acolo in termeni populari i se spunea tot balast.

Luigi Vicol

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te supara...dar vorbesti din foarte auzite, sau daca nu, sigur vorbesti in necunostinta de cauza...parerea mea. Corectati-ma daca gresesc.

 

1. Eu nu am auzit in viata mea de ridicator de tensiune...ce este aceasta componenta? Este din scuter sau din instalatia de xenon? Daca este din scuter poate se numeste magnetou, dinam, orice altceva, sau daca este din instalatia becului sigur se numeste balast sau in cel mai rau caz starter.

 

2. O baterie standard pe un scuter normal are 6 sau 7 amperi, nicidecum 4 amperi...asta doar la chinezarii. Corect, un bec xenon nu va topi un far proiectat pentru halogen, insa baiatul in cauza are far cu lupa, doar pentru becuri normale.

 

3. Te contrazici singur la final..."o baterie de scuter nu are mai mult de 8A". Initial ai spus ca iti trebuie minim 6 A sau 7 A pentru a functiona optim, deci poti pune bec xenon. Nu este tiganie, este o modificare... Dar cine stie, tie ti-o place totul stas asa cum e.

 

In ultimul rand imi pare rau sa spun, dar un om care nu are incredere in propria lui marfa este un om neserios sau care comercializeaza lucruri slabe. Nu cred ca ai sa vezi presedintii de la lamborghini conducand ferrari sau pe bill gates folosind linux, etc. Daca iti promovezi marfa, in primul promoveaz-o prin intermediul tau. De ce ii indemni pe altii sa isi puna xenon pe scuter, daca tie ti se pare tiganie?

 

 

O intrabare am pentru tine : Ai pus mana vreodata pe o instalatie xenon??

Te inseli cand vorbesti aiurea ca baterie de 4 amperi gasesti doar la chinezarii....Eu am de 8 amperi de cand l am cumparat ,nu mai vorbi aiurea in necunostinta......Cand vei instala si tu o instalatie xenon o sa te cred ca te pricepi...........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai murit ma inca?

 

luv eu zic sa nu fi tu asa sigur...la neon se zice starter toata ziua, gasesti in orice carte, nu ballast. Adevaru ca suna mult mai "in piata" ballast decat ridicator de tensiune...asa e. Cine e mai "in piata"? Romanu sau englezu? Ca eu cred ca termenul e cam imprumutat din engleza. Chiar pot zice ca ridicator de tensiune e taranesc, e adaptat pentru romani. S-o zice si ridicator de tensiune pentru cei care nu au nici o treaba cu electrica, e un nume explicit, dar in termeni tehnici i se zice ballast toata ziua. Si daca chiar vrei sa fi corect spune-i pur si simplu condensator si gata(doar asta are la baza)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai murit ma inca?

 

luv eu zic sa nu fi tu asa sigur...la neon se zice starter toata ziua, gasesti in orice carte, nu ballast. Adevaru ca suna mult mai "in piata" ballast decat ridicator de tensiune...asa e. Cine e mai "in piata"? Romanu sau englezu? Ca eu cred ca termenul e cam imprumutat din engleza. Chiar pot zice ca ridicator de tensiune e taranesc, e adaptat pentru romani. S-o zice si ridicator de tensiune pentru cei care nu au nici o treaba cu electrica, e un nume explicit, dar in termeni tehnici i se zice ballast toata ziua. Si daca chiar vrei sa fi corect spune-i pur si simplu condensator si gata(doar asta are la baza)

 

In primul rand sunt ultimu' an laaelectronica si crede-ma ca stiu ce vorbesc.

In ultima parte a postului meu era vorba despre scuterul meu, nu in general.

Sa stii ca si instalatiile care aprind neoane au Ballast.

Chestia aia pe care scrie "ballast" chiar erste un ridicator de tensiune pt ca ridica tensiunea de la 9-26V (in fctie de marca) la ~25000V (vobind de instalatiite HID). Da' in nici un caz nu are la baza un condensator.

 

Cate instalatii de xenon ai montat in viata ta?

Sa stii ca eu am montat cel putin 600... nu ma laud... insa doar pentru cultura ta generala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand sunt ultimu' an laaelectronica si crede-ma ca stiu ce vorbesc.

In ultima parte a postului meu era vorba despre scuterul meu, nu in general.

Sa stii ca si instalatiile care aprind neoane au Ballast.

Chestia aia pe care scrie "ballast" chiar erste un ridicator de tensiune pt ca ridica tensiunea de la 9-26V (in fctie de marca) la ~25000V (vobind de instalatiite HID). Da' in nici un caz nu are la baza un condensator.

 

Cate instalatii de xenon ai montat in viata ta?

Sa stii ca eu am montat cel putin 600... nu ma laud... insa doar pentru cultura ta generala.

 

Salut !!lasal mah in pace ca e expert in toate ,nu vezi ca stie sa faca numai mistouri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci sa va explic cam cum sta treaba cu xenoanele... Eu vand si montez asa ceva pe orice far (si nu numai)... asta de vreo 3 ani deci nu vorbesc din auzite... Un ridicator de tensiune uzual (chinezesc) are nevoie, pt a aprinde un bec xenon, de aprox 6-7A. Daca becul este H4 este nevoie de un circuit aditional care sa permita becului de xenon sa stea aprins atat pe faza scurta cat si pe faza lunga, comutarea facandu-se fara intrerupere. Astfel se mai adauga un consum de aproximativ 0,5A pe electromagnetul becului si inca 0,(ceva) consumu' diferitelor componente din circuitul aditional. Aceste circuite aditionale sunt de doua feluri. Cele care alimenteaza ridicatorul de tensiune luand curent din baterie, si cele care iau curentul direct din instalatia electrica a scuterului, motocicletei etc. Cu o baterie de 4A este imposibil de aprins un bec xenon. Cu una de 6A se poate insa este indicat sa se monteze pe circuitul de alimentare un condensator de valoare cat mai mare pt a evita fluctuatiile de curent si tensiune care apar la relanti.

 

Un bec de xenon nu va topi niciodata un far (in cazul unui montaj corect) daca acel far a fost proiectat sa foloseasca un halogen. Inafara de fatul ca un bec xenon se incinge mai putin decat un halogen, el este compus din doua straturi de sticla.

 

Si cum cismarul nu are incaltari si croitorul haine nici eu nu am xenon pe scuter. Si asta datorita faptului ca am doua becuri pe far cu doua filamente. Becuri care nici macar nu sunt H4. Deci inafara de faptul ca ar trebui sa fac o tiganie ca sa fixez becurile de H4 pe far nici nu am cu ce sa le alimentez pt ca o baterie de scuter nu are mai mult de 8A. (baterie care s-ar potrivi pe suterul meu). Si in consecinta mi-amluat gandu' :kiss:

 

Sper sa va fi fost de folos cat de cat...

 

Ma bag si eu in vorba, desi s-ar putea sa fie degeaba..

Omul are dreptate. Balastul, sau ridicatorul, sau cutiuta argintie, cum vrei sa i spui care alimenteaza xenonul este intr-adevar un ridicator de tensiune.\

Are nevoie de vreo 10-12 A la pornire si dupa cam 5 secunde scade la vreo 5 A dupa ce se stabilizeaza becul.

La faruri la scuterele de 50 vine curent alternativ direct din platou. De aia "palpaie" xenoanele puse direct pentru ca merg in salturi. se aprind si se sting cu frecventa mare in functie de turatie.

Daca alimentezi xenonul direct din baterie si bateria e buna, va porni, problema e insa ca circuitul de curent continuu e calculat doar ca sa incarce bateria si sa duca inca vreo doua becuri (total 5A la turatie maxima) deci la ralanti si in mers normal se va consuma curent in majoritate din baterie.

Eu am incercat sa fac un circuit care sa redreseze curentul din faruri si sa compenseze cu curent din baterie.

Rezultatul a fost doar mai mult timp pina se consuma bateria (2 zile in loc de 5-6 ore.)

Asta, pentru ca oricum ai lua-o, scuterele de 50 nu produc suficienta energie electrica, adunata si de curent alternativ si continuu, pentru a tine toti consumatorii plus xenonul.

La limita, merge daca gasesti un xenon de putere mica (35W) si nu faci drumuri lungi noaptea, iar ziua mergi cu farul oprit.

La celelalte scutere (de 125 si peste) incepe sa fie destul curent disponibil.

Eu am avut xenon pe scuterul meu, dar chiar si dupa ce am pus redresorul compensator l-am dat jos pentru ca mi se intimpla sa ramin noaptea fara far daca aveam un drum mai lung.

 

Ciao.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Varul meu are pe Aerox o instalatie de xenon "Made in China" dar lumineaza foarte bine.

Exact cum spune si apriliabiker mai sus,curentul necesar generat pentru xenon la un scuter de 50 este mic,sau la limita.

La acest Aerox,nu a avut niciodata probleme,are baterie Yuasa,de 4 amperi,noua,iar ziua trebuie sa mearga cu lumina stinsa.

Noaptea a mers si ore...si nu i s-a oprit.

O singura problema este daca tine scuterul la relanti,cu xenonul aprins timp de 3 minute,atunci bateria se descarca,iar daca nu este pusa pe redresor,la stop pe frana,sau semnal,xenonul palpaie.

Ca sa ai xenon pe un 50 cmc,trebuie sa risti putin,si sa ai o baterie de 7 amperi macar.

Parerea mea este ca nu merita,pentru ca poti ramane oricand "in intuneric",dar poti sa ai si noroc,cu o instalatie de intensitate mica.

dsc03624q.th.jpg

Editat de brick23
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ziua e ilegal sa mergi cu lumina stinsa daca esti scuterist, asa zice legea, deci asta nu e o varianta plauzibila.

 

pana la urma cred ca renunt la ideea asta.

Editat de devis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o intrebare: La scuterul meu am un bec 35/35...cand aprind faza lunga, se stinge faza scurta. As putea sa fac vre-o modificare in instalatia electrica in asa fel incat sa nu se mai stinga faza scurta cand dau pe lunga? am reusit sa pun intrerupatorul faza scurta/faza lunga undeva la jumatate... si au ramas amandoua aprinse dar puterea era injumatatita. Curentul in far presupun ca e tot din magnetou pentru ca palpaie la relanti, dar dupa turatie 5% sta aprins normal. Ma mai gandesc sa ii maresc si puterea de la 35/35 la 55/55 chiar daca asta presupune o turatie la 10%. Pot imi indeplinesc dorintele astea?

Editat de rylalex
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o intrebare: La scuterul meu am un bec 35/35...cand aprind faza lunga, se stinge faza scurta. As putea sa fac vre-o modificare in instalatia electrica in asa fel incat sa nu se mai stinga faza scurta cand dau pe lunga? am reusit sa pun intrerupatorul faza scurta/faza lunga undeva la jumatate... si au ramas amandoua aprinse dar puterea era injumatatita. Curentul in far presupun ca e tot din magnetou pentru ca palpaie la relanti, dar dupa turatie 5% sta aprins normal. Ma mai gandesc sa ii maresc si puterea de la 35/35 la 55/55 chiar daca asta presupune o turatie la 10%. Pot imi indeplinesc dorintele astea?

 

 

Salut!Nu te chinui sa modifici instalatia electrica sa stea aprinse ambele faze .....o sa tragi rau de magnetou ..nu are putere sa le aprinda pe amndoua fazele pt ca 35+35=70w deci prea mult .Vezi ca gasesti halogen 35 wsau 50 w si merge perfect ...Cu becul original nu prea scoti mare lucru mai rau te complici.Sau daca poti pune un halogen 50w si trece instalatia pe baterie sa nu iti mai palpaie.daca ai baterie peste 7 amperi.Si ca sa modifici instalatia de lumini vezi ca este un singur fir care iese din magnetou si duce spre stabilizatorul de tensiune.De stabilizatorul de tensiune este legat firul care duce spre faruri si care trebuie taiat si pus pe contact pe plusul din baterie.Iti trebuie un aparat de masura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...