gn77b Postat Martie 5, 2008 Share Postat Martie 5, 2008 E vorba de un Suzuki Bandit. Ieri am gasit rezervorul de benzina pe pozitia "PRI", si am constatat treaba asta dupa ce-am zgilitiit oleaca motorul. Ma gindesc sa nu fi intrat benzina in cilindri. Oricum cineva mi-a zis ca trebuie sa-i schimb bujiile, asa ca in weekendul asta cu ocazia inlocuirii bujiilor as putea sa verific si problema cu benzina in cilindri. Am vazut ca in manual scrie ca nu-i recomandata pornirea motorului daca a ajuns benzina in cilindri (avertizeaza despre pericol de explozie blablabla). Sincer mi-e cam greu sa cred, mai ales c-am vorbit cu un coleg care mai stie una alta, si mi-a spus ca doar porneste mai greu si citeva minute scoate fum negru. Dar fiind mai prudent de felul meu, ma gindesc ca daca tot ii scot bujiile sa verific si treaba asta. Cum constat daca am benzina in cilindri si 2... in caz ca e, ce am de facut? Calin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Martie 5, 2008 Share Postat Martie 5, 2008 "PRI" lasa benzina sa curga liber sa umple carburatoarele nu cilindrii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 5, 2008 Autor Share Postat Martie 5, 2008 Oi fi eu "naiv" da' nici chiar asa Stiu ca lasa benzina sa curga in carburi, dar din carburi in cilindri nu-i drum lung. Cum ziceam, asa-s eu mai prudent de fel, vreau sa fiu 100% sigur. Multam de raspuns. Deci nu e cazul sa-mi fac griji? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Martie 5, 2008 Share Postat Martie 5, 2008 (editat) Daca ma gandesc bine.... poate ca ai de ce sa-ti faci griji. Altfel n-ai pune asemenea intrebari. Mai bine te duci sa-ti schimbe cineva bujiile alea, sa nu te trezesti ca faci mobra din bandit. Editat Martie 5, 2008 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 5, 2008 Autor Share Postat Martie 5, 2008 (editat) Hai pariu ca si eu le am cu mistocareala? Da' nu de asta sint aici. Citat din manual: "Leaving the fuel valve in the 'PRI' position when the engine is off can be hazardous. The carburetor may overflow and fuel may run into the engine." Eu am un principiu: nimeni nu stie mai bine decit manualul. Niciodata n-am crezut in "merge si-asa". Si devreme ce citesc ca "e riscant sa lasi robonetul pe PRI cind motorul e oprit, ceea ce poate cauza supra umplerea carburatorului si ajungerea benzinei in cilindri", mi se pare sa firesc sa-mi pun intrebari. Editat Martie 5, 2008 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AsubayaH Postat Martie 5, 2008 Share Postat Martie 5, 2008 Hai pariu ca si eu le am cu mistocareala? Da' nu de asta sint aici. Citat din manual: "Leaving the fuel valve in the 'PRI' position when the engine is off can be hazardous. The carburetor may overflow and fuel may run into the engine." Eu am un principiu: nimeni nu stie mai bine decit manualul. Niciodata n-am crezut in "merge si-asa". Si devreme ce citesc ca "e riscant sa lasi robonetul pe PRI cind motorul e oprit, ceea ce poate cauza supra umplerea carburatorului si ajungerea benzinei in cilindri", mi se pare sa firesc sa-mi pun intrebari. Nuu sunt expert dar care ar fi problema se ineaca in cel mai rau caz bezina oricum in cilidrii trebuie sa ajunga intradevar nu cand motorul este oprit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Martie 5, 2008 Share Postat Martie 5, 2008 Un carburator care face "overflow" nu este un carburator ok. Va face overlow indiferent daca robinetul este sau nu pe "Pri". Motorul va merge "inecat" si cilindrul corespunzatore se va inunda incet incet cu benzina de pe traseu, aia deja trecuta de robinet. Trebuie cel putin curatat. pun aici ce-am scris prin alte parti, poate foloseste cuiva: un cilindru (cel putin unul) inundat de benzina - motor nefolosit mai multa vreme, mizerii asezate prin rezervor cand l-ai balanganit un pic a ajuns ceva jeg la unu (sau mai multe)din cuiele pontou si nu mai inchid, sau pur si simplu cuiul pontu s-a miscat un pic si nu mai inchide la fel => benzina curge voios in cilindrul corespunzator => compresia nu se mai poate face. Scoti bujiile, inchizi benzina si dai in gol la automat dupa ce acoperi (neaparat) cu o carpa orificiile bujiilor. Asta te fereste atat de benzina aruncata peste tot in jur cat si de jeg aspirat in cilindrii. dupa asta o lasi o vreme sa se aeriseasca, cioacanesti usor carburatoarele - sperand ca este suficient ca sa se aseze cuiele pontou cum trebuie, pui bujiile(curatate) la loc, ii dai curent o pornesti si o lasi sa mearga o vreme, o mai turezi, etc. Daca dupa asta nu se mai ineaca, ai scapat usor, daca tot se ineaca pui mana si cureti carburatoarele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 5, 2008 Autor Share Postat Martie 5, 2008 @AsubayaH: In cilindru intra amestec de vapori de benzina si aer, nu benzina, e o oarescare diferenta @Bulinu' Asa mai merge, asta e genul de raspuns pe care-l cautam. Si btw, daca ti-e frica c-o sa stric filetul de la gaura pt. bujii, stiu ce inseamna sa nu fii atent cind vine vorba de filet in aluminiu, am mai pus mina pe-o cheie doua la viata mea Multam pt. info. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristicbr Postat Martie 5, 2008 Share Postat Martie 5, 2008 s-ar putea sa se inece din cauza bujiilor (afumate, cu calamina depusa pe ele) ele nu aprind cand trebuie benzina si motorul isi trage gaz pana se aduna o cantitate prea mare sa mai faca explozie. laso fara bujii cateva ore, curata-le bine pe astea care le ai acum sau pune-i bujii noi , bateria sa fie full-a, dute cu ea la plimbare sa -si faca circuitu calumea. a2-a zi tre sa porneasca fara probleme, dar daca o gasesti din nou inecata e clar ca in carburi e ceva in neregula(nu-ti inchide ceva cum trebuie) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 5, 2008 Autor Share Postat Martie 5, 2008 Stati, sa fie clar ceva. Motorul are oricum bateria descarcata (chiar dusa), nici macar n-a miscat electromotorul, deci de ajuns sa nu porneasca de la inecat motorul cu benzina n-a ajuns. Dar ma gindeam ca devreme ce oricum ii schimb bujiile, sa verific si daca nu e problema cu benzina in cilindri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei_c Postat Martie 5, 2008 Share Postat Martie 5, 2008 Salut, Iti spun eu ce se poate intampla in cel mai rau caz. In cazul in care unul din carburatoare nu inchide complet, benzina ajunge in carburator si de acolo prin cadere libera, in motor. Un prieten a patit asta dupa ce motorul a stat asa o iarna intreaga. aproape s-a dublat cantitatea de ulei+benzina. Verifica nivelul uleiului si daca nu a crescut si nu miroase a benzina atunci e ok. Daca e numa 1 (4) bujie dusa din cauza asta ai scapat ieftin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 5, 2008 Share Postat Martie 5, 2008 Daca inchid bine cuiele poantou si nu s-a mai observat vreodata simptome de inecare "aiurea" sau "din senin", nu are nici o problema! Un prieten a lasat la Suzuki DR rezervorul pe PRI o noapte si juma' de zi si n-a avut nici pe 'reaq, dar repet, depinde de starea cuielor. Io zic ca e OK! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Martie 5, 2008 Share Postat Martie 5, 2008 Citat din manual: "Leaving the fuel valve in the 'PRI' position when the engine is off can be hazardous. The carburetor may overflow and fuel may run into the engine." Vezi ca ai acolo un " MAY OVERFLOW" ceeace se traduce cam asa :"se poate ca / este posibil sa". Ceeace nu inseamna ca se si intampla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 6, 2008 Autor Share Postat Martie 6, 2008 Citat din manual: "Leaving the fuel valve in the 'PRI' position when the engine is off can be hazardous. The carburetor may overflow and fuel may run into the engine." Vezi ca ai acolo un " MAY OVERFLOW" ceeace se traduce cam asa :"se poate ca / este posibil sa". Ceeace nu inseamna ca se si intampla. People, people... gata, am prins ideea Scot bujiile si ma lamuresc eu ce si cum. A, am uitat sa mai intreb o chestie: daca vreau sa verific cita benzina e in rezervor, pot sa luminez inauntru cu o bricheta? Multumesc pt. raspunsuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Martie 6, 2008 Share Postat Martie 6, 2008 Ca sa nu ai probleme ca ar fii benzină în cilindrii Âşi să facă nebunele, poți să scoți bujiile... Âşi să dai la demaror. Electromotoru nu o să aibă probleme că nu are compresie motoru Âşi nu se încălzeÂşte Âşi aÂşa aeriseÂşti cilindrii de nebunele. Să ai robinetu de benzinp pe OFF ca să nu bagi benzină aiurea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Martie 6, 2008 Share Postat Martie 6, 2008 daca vreau sa verific cita benzina e in rezervor, pot sa luminez inauntru cu o bricheta? poti, da e mai efiucient cu aparatul de sudura cu acetilena. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristicbr Postat Martie 6, 2008 Share Postat Martie 6, 2008 poti, da e mai efiucient cu aparatul de sudura cu acetilena. tare de tot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Martie 6, 2008 Share Postat Martie 6, 2008 A, am uitat sa mai intreb o chestie: daca vreau sa verific cita benzina e in rezervor, pot sa luminez inauntru cu o bricheta? Multumesc pt. raspunsuri. Da, poti. Cu una din acelea care au led la unul din capete. P.S. Stiu ca ai intrebat la "mistocareala", dar mai citeste vreunul-altul... Si acum on-topic: Nu stiu ce-i cu pozitia PRI la robinet, la mine e ON, OFF, si RES. Si sta fara emotii robinetul pe RES de cand am motorul, din iulie 2007. Probleme 0 pana acum! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaveBoy Postat Martie 6, 2008 Share Postat Martie 6, 2008 bai si eu cand aveam moto pe carburatie statea numai pe ON ... o iarna intreaga a stat pe ON fara nicio comportare ciudata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Martie 7, 2008 Share Postat Martie 7, 2008 daca robinetul de benzina este vacuummatic (si avand poz PRI mai mult ca sigur ca este), pe poz ON si RES nu curge benzina din rezervor decat cand atunci cand motorul functioneaza. daca scoate bujiile, poate sa dea la automat fara nicio problema. in cazul cand carburatoarele nu functioneaza cum trebuie iar robinetul este pe poz PRI, benzina va curge in carter pe langa segmenti si va dilua uleiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UrsuCarpatin Postat Martie 8, 2008 Share Postat Martie 8, 2008 Si daca ai citit manualul de ce naiba mai intrebi prostii, ca fraierul ? Scoate-i bujiile si da-i la automat de cateva ori. Daca e benzina in cilindri o sa zboare afara. Hai pariu ca si eu le am cu mistocareala? Da' nu de asta sint aici. Citat din manual: "Leaving the fuel valve in the 'PRI' position when the engine is off can be hazardous. The carburetor may overflow and fuel may run into the engine." Eu am un principiu: nimeni nu stie mai bine decit manualul. Niciodata n-am crezut in "merge si-asa". Si devreme ce citesc ca "e riscant sa lasi robonetul pe PRI cind motorul e oprit, ceea ce poate cauza supra umplerea carburatorului si ajungerea benzinei in cilindri", mi se pare sa firesc sa-mi pun intrebari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 10, 2008 Autor Share Postat Martie 10, 2008 Stii de ce? Ca sa-ti pierzi tu un minut din viata raspunzindu-mi Pentru restul: a pornit din prima, fara probleme. Le multumesc celor care au dat raspunsuri utile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adam.adrian Postat Martie 11, 2008 Share Postat Martie 11, 2008 Stii de ce? Ca sa-ti pierzi tu un minut din viata raspunzindu-mi Pentru restul: a pornit din prima, fara probleme. Le multumesc celor care au dat raspunsuri utile fratica!!!iti spun ca la un prieten.am patit-o si eu de vreo 2-3 ori,si nasu-meu,Misu,la fel,dar la bmw f650 din 96,ambii avand motoare la fel.benzina deschisa peste noapte ,balta de benzina dedesubt,benzina scursa in motor.sa ii verifici musai nivelul.ca eu ultima data cand am patit-o,nici o problema.am pornit-o,da mi se parea ca-i cam subtire uleiul!imi palpaia si becul de la ulei.cand scot uleiul,cat crezi ca am avut in baie in loc de 2 litri????5 litri jumate!!!!verifica-ti nivelul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 12, 2008 Autor Share Postat Martie 12, 2008 Multam de pont! Sa stii ca mi-a trecut si mie prin cap. Nu stiu care era nivelul exact al uleiului inainte. M-am uitat dupa si mi s-a parut ca-i undeva aproape de full. E drept, ma chinuiam singur sa tin motorul vertical deci nu stiu cit de relevanta e 'masuratoarea'. Ca viscozitate eu zic ca era ok. Dar o sa mai verific odata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.