moto+ Postat Octombrie 22, 2014 Share Postat Octombrie 22, 2014 S-a dus releul regulator de tensiune si la veteranul meu Kawasaki ZZR1100 din 1995. Uneori ramane blocat pe incarcare si creste tensiunea de incarcare odata cu turatia, alteori functioneaza dar eronat, stabilizand tensiunea cand pe la 15 V, cand pe la 16 V. Codul OEM al releului este identic pentru mai multe marci: Kawasaki: 21066-1076; Suzuki : 32500-27A00; Yamaha: 36Y-81910-50; (Denso 026000-7050). Releul original arata ca in poza asta: Am observat ca tranzistorul (sau cum s-o numi) de putere se poate demonta (are doua picioruse lipite si este prins de radiator cu doua suruburi). Pe tranzistor scrie codul 3P25, dar am vazut pe diferite site-uri ca poate scrie 10L12 sau 8S22. Varianta 1 As vrea sa stiu daca se poate inlocui doar tranzistorul si cu ce piesa echivalenta se poate face acest lucru. Eventual, ma intereseaza daca vreun forumist din Bucuresti priceput in ale electronicii ma poate ajuta (contra cost) cu alegerea piesei echivalente si cu manopera de dezlipire cel vechi + lipire cel nou. Varianta 2 Am vazut ca exista autoturisme care au acest releu incorporat in alternator, la fel ca la motocicleta, si ca la unele exista un tranzistor de putere asemanator cu cel al releului de motocicleta, fabricat de Bosch sau Huco, Hugo, Hella, Valeo, Beru, Vemo, etc. Unele dintre acestea costa in jur de 50 lei (releul nou) si ma intreb daca pot cumpara unul doar pentru tranzistorul de pe el, pe care sa-l montez pe releul meu. Cam asa arata releele auto despre care zic: Varianta 3 Exista un regulator echivalent fabricat de VICMA.ro (vezi aici) la aproape 200 lei, se monteaza in locul tranzistorului, dar nu stiu daca sunt functionale si fiabile. A testat cineva? Pretul e cam mare pentru un tranzistor, dar macar sa functioneze corect. Intructiunile de montare sunt in fisierul pdf de aici. Varianta 4 Releul original e prea scump de nou, n-as vrea sa merg pe varianta asta. Second-hand nu am gasit. Astept sugestii, oferte. Si ajutooor, ca vine primavara! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Octombrie 22, 2014 Share Postat Octombrie 22, 2014 (editat) Am o banuiala puternica ca poti folosi orice integrat cum ai pomenit in varianta 2. Nu cred ca e chiar un transistor, trebuie sa fie ceva comparator setat pe un voltaj anuma. Magazin cu piese de Dacie ai incercat? Poate au ceva utilizabil. S-ar putea sa gasesti in alternator de kawa SH daca ai cauta si daca ai gasi pe cineva sa-ti vande doar regulator. Eu pe GPZ am un alternator cam identic. Totusi, verifica intai legaturiile, poate e acolo o problema. Pare ca inca functioneaza ceva in siliciu acolo. Editat Octombrie 22, 2014 de Falkenberg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Octombrie 22, 2014 Share Postat Octombrie 22, 2014 Puneti-va relee second, daca nu se potrivesc mufele, se taie firele, se recupereaza mufele vechi. Nu e nici o inginerie speciala. Evitati releele de pe vechile Honde CBR care sint prea mici dpdv fizic, se incalzesc si crapa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moto+ Postat Octombrie 23, 2014 Share Postat Octombrie 23, 2014 Puneti-va relee second, daca nu se potrivesc mufele, se taie firele, se recupereaza mufele vechi. Nu e nici o inginerie speciala. Evitati releele de pe vechile Honde CBR care sint prea mici dpdv fizic, se incalzesc si crapa. Nu cred ca se poate pune alt tip de releu, pentru ca nu este suficient loc, la mine releul se monteaza impreuna cu suportul periilor (carbunilor) peste puntea redresoare, ca in schema asta. Montat, releul arata asa: Am o banuiala puternica ca poti folosi orice integrat cum ai pomenit in varianta 2. Nu cred ca e chiar un transistor, trebuie sa fie ceva comparator setat pe un voltaj anuma. Magazin cu piese de Dacie ai incercat? Poate au ceva utilizabil. S-ar putea sa gasesti in alternator de kawa SH daca ai cauta si daca ai gasi pe cineva sa-ti vande doar regulator. Eu pe GPZ am un alternator cam identic. Totusi, verifica intai legaturiile, poate e acolo o problema. Pare ca inca functioneaza ceva in siliciu acolo. Intr-adevar, se pare ca in limbaj de electronist piesa (purcelusul) se numeste chiar regulator de tensiune (sper sa nu ma-nsel) si ca sub aspectul unui tranzistor de putere se afla de fapt un circuit integrat care are drept parametri, probabil, tensiunea reglata ( sa zicem 14,5 V) si amperajul maxim suportat (probabil 20 sau 30 A). Dar ca sa nu fie confuzie, am numit regulator de tensiune tot ansamblul, iar pucelusul l-am denumit eu tranzistor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Octombrie 23, 2014 Share Postat Octombrie 23, 2014 Jagi vorbea de relee pentu alternatoare cu magnet permant, noi avem cu excitatie. » Post actualizat in 23 Oct 2014 09:40 Dar ca sa nu fie confuzie, am numit regulator de tensiune tot ansamblul, iar pucelusul l-am denumit eu tranzistor. Ca forma seamana cu TO-3, dar si TO-3 este folosit si la circuite integrate cum ar fi voltage regulators din seria 7805, LM3xx, ... Verifica totusi legaturiile, daca acel integrat nu mai primeste o tensiune referinta buna, nu mai stie pe lumea traieste. Am atasat si ceva screenshot-uri din manual de GPZ900, cu ceva sfaturi pentru verificare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Octombrie 23, 2014 Share Postat Octombrie 23, 2014 Corect , ma refeream la cele special pt moto, cu oala cu magneti permanenti. Astea cu excitatie trebuie sa fie mult mai simple, stiu ca la JAWA am pus un rahat de regulator de Dacie, si functiona. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 Salutare, am dat si eu a n'a oara peste alt releu de incarcare defect (am schimbat moto si norocul asta il am mereu), am pus altul care functioneaza. Problema mea ar fi ca as vrea sa confectionez unul cu comanda serie si nu prin shuntare. Am tot cautat si schema de mai jos e singura care am gasit-o sa fie cam ce as vrea, problema este ca nu ma pricep la diagnoza schemei si as fi vrut sa dea cineva un ochi pe ea, daca ar fi functionala. Avantajul mare la tipul asta ar fi ca nu se mai pune la masa o gramada de curent ci doar ar da ce este necesar sistemului pentru a mentine tensiunea de incarcare, diodele cred ca ar furniza jumatate de alternanta mereu (nu destul cat sa incarce in sarcina) iar tiristorii ar da plusul de putere necesar in fiecare moment. Relee cu shunt home-made am tot facut, tiristori, triace, au mers dar se incing ca naiba. Astept o parere daca mai are cineva interes. 3-Phase_PM_Rectifier_Regulator.gif Schema este buna, amorsarea tiristoarelor se face prin aplicarea semiperioadei alternative din stator in forma polaritatii directe pe tiristoare si impuls pe poarta de la tranzistor. Zener-ul asigura stabilitatea tensiunii la variatii mari de curent. Ar trebui cautat un catalog pentru tiristoare in sensul de a relua calculele in special pentru curentul de acrosaj al tiristorului IH. Curentul de colector sa fie mai mare decat IH pentru a amorsa tiristoarele...se pare ca ai si o limitare prin rezistorul de 100 ohm sau 166 ..nu se vede clar. Japonezii au abordat mentinerea tensiunii constante prin pomparea a ce este in plus la masa, de aceea incalziri excesive in circuitul RRT. Pentru un generator de 300-350W , curentul poate ajunge la 25A ....mult pentru un circuit daca nu este corect dimensionat termic. Daca ai realizat montajul, poate ne spui si rezultatele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 Schema nu este cu fazare, este tot de tipul on-off dar serial,C-ul fiind referinta fata de care se face comparatia ca tensiune, curentul de amorsare se ia din catalog dar un 50mA/ poarta ar trebui sa fie suficient, un tiristor de 25A cu racire corespunzatoare face fata cu brio.Comanda la tiristoare trebuie schimbata in sensul ca trebuiesc puse pe fiecare cate o rezistenta de 240 ca cea de 100, si una de 10k de la poarta la masa iar in celelalt capat al celei de 240 o dioda cu anodul la tranzistor si catodul in rezistenta.Treaba asta trebuie facuta ca sa fii sigur ca se amorseaza toate tiristoarele ca asa cum e in schema exista probabilitatea ca unul sa traga tot curentul si clelalte sa nu se amorseze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 Practic ..pe fiecare grila cate o rezistenta de 240 si cele trei in paralel si cea de 10 k de la intrarae comuna la masa? Asa vezi circuitul..? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 Practic ..pe fiecare grila cate o rezistenta de 240 si cele trei in paralel si cea de 10 k de la intrarae comuna la masa? Asa vezi circuitul..? Nu, de la tranzistor pleaca trei diode (cu anodul) pe urma fiecare catod intra intr-o rezistenta de 240 (deci trei circuite identice) celalat capat al rezistentei la poarta si in paralel pe poarta ,masa cea de 10k.Asta e facuta pentru separarea totala a comenzi tristoarelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 Mi se pare complicat, parerea mea..mai multe piese, consum de putere si incalzire excesiva..fiecare element consuma si debiteaza. Se incearca simplificarea schemelor in scopul evitarii incalzirii excesive. Un singur semnal inseriat care ajunge pe fiecare poarta cred ca este OK.. Sau te gandesti la o intrerupere a rez de 100 si anularea semnalului de poarta la toate tiristoarele, nu se mai deschid , etc !! Pana la urma, sti care este forma finala in montaje, realizarea si verificarea in practica.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 (editat) Mi se pare complicat, parerea mea..mai multe piese, consum de putere si incalzire excesiva..fiecare element consuma si debiteaza. Se incearca simplificarea schemelor in scopul evitarii incalzirii excesive. Un singur semnal inseriat care ajunge pe fiecare poarta cred ca este OK.. Sau te gandesti la o intrerupere a rez de 100 si anularea semnalului de poarta la toate tiristoarele, nu se mai deschid , etc !! Pana la urma, sti care este forma finala in montaje, realizarea si verificarea in practica.. Rezistenta de 100 nu se mai pune si in locul ei se pun cele trei circuite pentru separare. Cate odata trebuie sa ma complici lucrurile ca sa fii sigur ca merge. Editat Octombrie 24, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 este o varianta..asteptam montajul practic daca-l realizeaza editorul si sa auzim referinte. In final circuitele moderne acuale cu mosfet sunt foarte bune, incalzirea SCR- urilor este importanta, de aceea merg pe simplitatea unei scheme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 Mai simplu de atat nu se poate. Apropo daca o realizeaza careva,C_ul este +baterie dar luat prin cheie ca sa nu consume. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 Schema asta nu e corecta. Tiristorii se amorseaza in mod normal prin curent intre grila si catod. Cu plusul pe catod. Aici e ca si cand curentul s-ar amorsa cu anozii la masa. Nu incercati asa ceva. Bravo ai de la mine chiar nu sezizasem ca sunt montati invers din punct de vedere al comenzii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 Schema asta nu e corecta. Tiristorii se amorseaza in mod normal prin curent intre grila si catod. Cu plusul pe catod. Aici e ca si cand curentul s-ar amorsa cu anozii la masa. Nu incercati asa ceva. Tiristorul se amorseaza prin tensiune directa + anod ,- catod si curent injectat in poarta de la un circuit de aprindere !! » Post actualizat in 24 Oct 2014 21:18 Schema asta pare mai o.k., dar lipsesc valorile pentru R4,R6,R8 (incomplete), iar daca R3=R5=R7=680 Ohm la ce ar mai trebui un transistor de 10A 65W? 14V/(680 Ohm /3)=14V/(226 Ohm)= 0,62A Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 Schema asta nu e corecta. Tiristorii se amorseaza in mod normal prin curent intre grila si catod. Cu plusul pe catod. Aici e ca si cand curentul s-ar amorsa cu anozii la masa. Nu incercati asa ceva. » Post actualizat in 24 Oct 2014 21:18 Schema asta pare mai o.k., dar lipsesc valorile pentru R4,R6,R8 (incomplete), despre ce schema vorbesti?? unde este R4R6R7??iar daca R3=R5=R7=680 Ohm la ce ar mai trebui un transistor de 10A 65W? 14V/(680 Ohm /3)=14V/(226 Ohm)= 0,62A Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 Iar puntea trifazata cu diode nu e amintita in text, ca si cand nu ar exista. Astea nu sunt scheme pentru incurajat ci informatii eronate cu efectul de a descuraja orice motociclist incepator cu exceptia inginerilor de electronica aplicata. @dedant68 Curent injectat in poarta spre anod? (ca anodul e la masa). Esti in circuit de curent alternativ iesirea din stator- cand tensiunea anod-catod este pozitiva, tiristorul poate fi comutat in starea de conductie directa ("ON") prin aplicarea impulsurilor pozitive de comanda pe poarta. La impuls pozitiv pe poarta, curentul anodic creste de la valoare 0 la valoarea maxima in functie de circuitul exterior. Ai semiperioade pozitive si negative, Th lucreaza in comutatie ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 R4,R6,R8 sunt pentru a elimina semnalele parazite pe poarta, ca sa fii sigur ca e inchisa.Cele de 680 sunt cam mari nu stiu daca asigura conductia, dar depinde de tiristor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 Sunt doua scheme diferite in pag.9, vorbesc despre fiecare dintre ele separat. Prima e un redresor in semipunte (3 diode + 3 tiristori), a doua e o punte trifazata cu sunt (6 diode + 3 tiristori). Dar ambele sunt gresite sau incomplet dimensionate astfel incat sa nu functioneze. O secunda..cred ca vb de scheme diferite !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 (editat) Esti in circuit de curent alternativ iesirea din stator- cand tensiunea anod-catod este pozitiva, tiristorul poate fi comutat in starea de conductie directa ("ON") prin aplicarea impulsurilor pozitive de comanda pe poarta. La impuls pozitiv pe poarta, curentul anodic creste de la valoare 0 la valoarea maxima in functie de circuitul exterior. Ai semiperioade pozitive si negative, Th lucreaza in comutatie ! Vezi ca te incurca porcaria asta de schema ca sa deschizi tiristorul trebuie sa aplici un semnal pozitiv fata de catod ori aici se aplica fata de anod. Editat Octombrie 24, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 SALUT!Am facut si eu releu dupa aceasta schema!dar..el nu face nimic!Am o nelamurile mare tranzistori iam pus separat pe fiecare pe cate un radiator,sa nu faca masa intre ei..si nu face nimic..schema am facuto exact cum arata!help please » Post actualizat in 02 Sep 2014 09:06 Eu la alternator am doar 2 iesiri! care imi scoate pe ele 80v la relantiu si daca accelerez ajunge la 150v-160v ACV! Da easy ride on,ai dreptate anodul este pe minus aici, vorbeam de altceva....puntea de diode este OK !B O schema complexa....calculele trebuie refacute !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 O.K. Ideea era ca prima schema e gresita principial, iar a doua dimensional. Oricine ar incerca asa ceva are sanse certe ca sa nu-i functioneze constructia sau sa-si prajeasca restul instalatiei electrice. Cred ca problema se poate rez la schema scrisa cu creionul ..sa nu mai gresim, tranzistorii sunt in schema pnp si ai curent in polaritate negativa, schimba in npn pe T2 si o sa ai injectie in poarta pozitiva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 Cred ca problema se poate rez la schema scrisa cu creionul ..sa nu mai gresim, tranzistorii sunt in schema pnp si ai curent in polaritate negativa, schimba in npn pe T2 si o sa ai injectie in poarta pozitiva... Ai pozitiva fata de masa recte de anod, nu-ti functioneaza. » Post actualizat in 24 Oct 2014 22:01 Ca s-o faci sa functioneze ar trebui sa pui la fiecare tiristor un transformator de separatie care in primar sa primeasca un semnal alternativ atunci cand trebuie sa conduca, iar in secundar sa-i faci redresare si integrare(un filtru cu condensator) si aceasta tensiune s-o aplici intre catod si poarta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 Ai pozitiva fata de masa recte de anod,?? ce este ??nu-ti functioneaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.