Sari la conținut

Releu Regulator Home Made


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 350
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In schema mai simpla cele 2 "bobine" sunt rezistente sau infasurarile magnetoului ?

Firul galben unde duce , la magnetou in cazul in care cele 2 sunt rezistente ?

 

Sunt rezistente..(si eu m-am pacalit prima data..)

Da firul galben duce la magnetou..(celelalte doua faze merg la punte..)

In cazul tau legi un fir la anod,iar pe al doilea la catod...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-57473-1293133233_thumb.jpg

salutare!!!am cautat pe gogu niste scheme pentru un releu de incarcare si nea gogu ma trimis aici :)..

am un scuter kimco de 250cc si sa ars releu de incarcare ma bate gindu sa imi mesteresc eu unu de fapt nu eu am un prieten care este de meserie electronist si cu ajutoru lui incerc sa fac ceva...am dat comanda le tiristori>> 2N6509G Tiristor 800V 25A schema pe care as vrea sa o folosesc ar fi asta

aaa sa nu uit alternatoru este cu magnet permanent daca aveti vreo schema mai buna sunteti rugati sa veniti cu propuneri aici zice mai multe >>>>

http://home.comcast.net/~loudgpz/GPZweb/Re...agnetField.html

 

si inca ceva mai am o honda vfr750 rc24 din 89 astea is pe elternator cu bobina de excitatie sa tot cu rotor cu magnet permanent??

 

Incerc sa vin cu o sugestie in legatura cu schema pusa de tine..si anume inlocuirea partii de comanda a tiristorilor cu un integrat (LM723) ,integrat care are in componenta sa un comparator,un tranzistor care suporta 150mA si nu in ultimul rand,o referinta de tensiune foarte bine compensata cu temperatura...de 7V

Ce avantaj ofera acest integrat ?

In primul rand o tensiune foarte bine stabilizata ,neinfluentata de variatiile de temperatura,datorita referintei interne de 7V,cat si de folosirea unui comparator care comanda tranzistorul final,care la randul lui comanda tiristorii

In al doilea rand,un consum foarte mic de curent,de max 10mA,ceea ce face posibila alimentarea direct din baterie..

Un alt avantaj e simplitatea...pe langa diodele si rezistentele ce polarizeaza tiristorii,integratul are nevoie doar de doua rezistente,care stabilesc tensinea la care basculeaza comparatorul,care tensiune este de fapt tensiunea de incarcare a bateriei,stabilita la 13,8-14,5V

Integratul costa...2 lei,asa ca releul,fara puntea redresoare se poate face cu maxim 25-30lei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa inceput lucrarea curios sa vad si ce iasa...un prieten cel care se ocupa cu montaju respectiv mi-a dat si o punte redreseoare trifazata si restu de piese pe care nu le aveam integratu de care zici tu nu am stiut de el dar e bine ca ai pomenit de el poate ca are pe acasa unu aici la min ein oraselu asta nu am de unde sa cumpar triristori i-am luat pe comanda prin posta tocmai de la craiova timisoreni nostri nu stiu sa aduca asaceva...ar fi indicat daca ai avea un numar de tel fix sau cosmote am minute girla si puteai sa vorbesti tu cu mesteru sa va sfatuiti voi si sa vorbiti pe limbaju vostru :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa inceput lucrarea curios sa vad si ce iasa...un prieten cel care se ocupa cu montaju respectiv mi-a dat si o punte redreseoare trifazata si restu de piese pe care nu le aveam integratu de care zici tu nu am stiut de el dar e bine ca ai pomenit de el poate ca are pe acasa unu aici la min ein oraselu asta nu am de unde sa cumpar triristori i-am luat pe comanda prin posta tocmai de la craiova timisoreni nostri nu stiu sa aduca asaceva...ar fi indicat daca ai avea un numar de tel fix sau cosmote am minute girla si puteai sa vorbesti tu cu mesteru sa va sfatuiti voi si sa vorbiti pe limbaju vostru :)

 

Punte redresoare poti folosi una auto...se gaseste in orice alternator..

Daca nu gasesti integrat,iti trimit eu ...dar saptamana viitoare,sa ajung la Braila..

Fix am,dar nu prea sunt pe acasa ...

Mobilul il gasesti cateva posturi in urma..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am uitat....schema pe care a aleso mesteru este asta

Mesaj completat

mai mult costa transportu...aventual sa il pui in plic si il trimiti pe post de scrisoare..acum imi aminesc ca zicea si mesteru ceva de integratu asta si parca zicea ca il face din nustiu ce tranzistor...nu vreau sa vorbesc prostii:D dar parca asa am inteles eu

Mesaj completat

si asta este schema motocicletei

Mesaj completat

am uitat....schema pe care a aleso mesteru este asta

Mesaj completat

mai mult costa transportu...aventual sa il pui in plic si il trimiti pe post de scrisoare..acum imi aminesc ca zicea si mesteru ceva de integratu asta si parca zicea ca il face din nustiu ce tranzistor...nu vreau sa vorbesc prostii:D dar parca asa am inteles eu

Mesaj completat

si asta este schema motocicletei

nu merge sa pun schema e prea mare

 

Mesaj completat

sa mai incerc

post-49079-1293142254_thumb.png

rectifier.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-57473-1293133233_thumb.jpg

 

Incerc sa vin cu o sugestie in legatura cu schema pusa de tine..si anume inlocuirea partii de comanda a tiristorilor cu un integrat (LM723) ,integrat care are in componenta sa un comparator,un tranzistor care suporta 150mA si nu in ultimul rand,o referinta de tensiune foarte bine compensata cu temperatura...de 7V

Ce avantaj ofera acest integrat ?

In primul rand o tensiune foarte bine stabilizata ,neinfluentata de variatiile de temperatura,datorita referintei interne de 7V,cat si de folosirea unui comparator care comanda tranzistorul final,care la randul lui comanda tiristorii

In al doilea rand,un consum foarte mic de curent,de max 10mA,ceea ce face posibila alimentarea direct din baterie..

Un alt avantaj e simplitatea...pe langa diodele si rezistentele ce polarizeaza tiristorii,integratul are nevoie doar de doua rezistente,care stabilesc tensinea la care basculeaza comparatorul,care tensiune este de fapt tensiunea de incarcare a bateriei,stabilita la 13,8-14,5V

Integratul costa...2 lei,asa ca releul,fara puntea redresoare se poate face cu maxim 25-30lei

cred ca de ala am eu acum, sper sa fie mai fiabil :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

am o intrebare si e fara urma de misto: de ce vreti voi ceva home-made? cand sunt solutii gata facute pentru toate tipurile de alternatoare si culmea, chiar ieftine?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine rezolvi cauza care le face pe cele originale sa crape.

 

Principala cauza este supraincalzirea excesiva si inutila a releului..care cu timpul duce la distrugerea sa..

Reglarea tensiunii data de generator,prin suntarea alternantelor pozitive cu tiristor,este simpla dar nu si economica,nici fiabila De ce e neeconomica ?Daca la turatia maxima generatorul produce 300W,de exemplu,iar instalatia electrica consuma doar 100W,diferenta de 200W e transformata in caldura,caldura disipata de tiristori si statorul generatorului;cei 200w supraincalzesc inutil releul,bineanteles cu un consum suplimentar de benzina..

 

In plus,desele situatii cand bateriile incarcate astfel,pierd deseori electrolit,ma face sa cred ca in anumite conditii,doar suntarea alternantelor nu este suficienta pt a mentine tensiunea sub 14,5V,sa zicem..

Presupun ca la turatii mari ale generatorului,chiar daca releul functioneaza corect si comanda deschiderea tiristorilor,alternantele negative trec nelimitate de nimic si astfel alternantele respective pot supraincarca bateria..

O solutie ar fi montarea a inca 3 tiristori,care sa limiteze si alternantele negative,sau montarea unui singur tiristor,dar nu inainte,ci dupa puntea redresoare..dar deja apar probleme de comanda a portilor in primul caz,sau nevoia unui tiristor care sa poata suporta un curent triplu ,fata de cele folosite in schema clasica..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Principala cauza este supraincalzirea excesiva si inutila a releului..care cu timpul duce la distrugerea sa..

Reglarea tensiunii data de generator,prin suntarea alternantelor pozitive cu tiristor,este simpla dar nu si economica,nici fiabila De ce e neeconomica ?Daca la turatia maxima generatorul produce 300W,de exemplu,iar instalatia electrica consuma doar 100W,diferenta de 200W e transformata in caldura(esti sigur ?:)),caldura disipata de tiristori si statorul generatorului;cei 200w supraincalzesc inutil releul,bineanteles cu un consum suplimentar de benzina..

 

In plus,desele situatii cand bateriile incarcate astfel,pierd deseori electrolit,ma face sa cred ca in anumite conditii,doar suntarea alternantelor nu este suficienta pt a mentine tensiunea sub 14,5V,sa zicem..

Presupun ca la turatii mari ale generatorului,chiar daca releul functioneaza corect si comanda deschiderea tiristorilor,alternantele negative trec nelimitate de nimic si astfel alternantele respective pot supraincarca bateria..

O solutie ar fi montarea a inca 3 tiristori,care sa limiteze si alternantele negative (si un TRIAC in loc de tiristor nu ar face acelas lucru :) ... ),sau montarea unui singur tiristor,dar nu inainte,ci dupa puntea redresoare..dar deja apar probleme de comanda a portilor in primul caz,sau nevoia unui tiristor care sa poata suporta un curent triplu ,fata de cele folosite in schema clasica..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai si ce sa le faci la alea ca, le desfaci doar cu dalta.....

Cauza este externa! De ce trebe sa umbli intr-o componenta electronica functionala? Ca sa ce?

 

...O solutie ar fi montarea a inca 3 tiristori,care sa limiteze si alternantele negative,sau montarea unui singur tiristor...

Sefu'cu tot respectul, schema este logica, este functionala. Alternanta negativa este controlata de acelasi tiristor la polul opus(pozitiv). Nu exista o semiperioada controlata si alta nu. Personal nu am testat-o, pare facuta si testata de altii care au garantat functionarea. Mai mult, fata de alta aschema prezentata(si care avea o greseala grafica), are comanda separata pe fiecare poarta. Ai incercat tu acest montaj si nu functioneaza? Eu ma indoiesc!

Nu inteleg de ce crezi tu neaparat ca nu merge un lucru care merge?

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauza este externa! De ce trebe sa umbli intr-o componenta electronica functionala? Ca sa ce?

 

 

Sefu'cu tot respectul, schema este logica, este functionala. Alternanta negativa este controlata de acelasi tiristor la polul opus(pozitiv). Nu exista o semiperioada controlata si alta nu. Personal nu am testat-o, pare facuta si testata de altii care au garantat functionarea. Mai mult, fata de alta aschema prezentata(si care avea o greseala grafica), are comanda separata pe fiecare poarta. Ai incercat tu acest montaj si nu functioneaza? Eu ma indoiesc!

Nu inteleg de ce crezi tu neaparat ca nu merge un lucru care merge?

 

Raman la parerea ca este controlata doar alternanta pozitiva..dar de ce nu,ma pot insela..Daca ai un osciloscop,(eu n-am..) poti elucida misterul si daca poti chiar te-as ruga..

Unde am scris ca nu functioneaza ? Schema e perfect functionala,dar tensiunea de referinta data de un zener este dependenta de temperatura,de aceea am dat o sugestie de modificare.

 

Am spus doar ca in anumite conditii ,bateria poate fi incarcata cu o tensiune mai mare decat cea reglata..tocmai din cauza acelor alternante necontrolate..

Daca ai osciloscop si ai timp chiar te-as ruga sa verifici chestia asta..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raman la parerea ca este controlata doar alternanta pozitiva......tocmai din cauza acelor alternante necontrolate..

Am osciloscop dar nu am montajul la indemana si nici timp pentru acest test, care oricum nu intereseaza.

Altceva vreau sa-ti spun, o explicatie neelevata poate ve-i intelege: orice tensiune este caracterizata printr-o diferenta de potential intre doua borne(borna negativa si borna pozitiva). Montajul despre care vorbim controleaza valoarea pozitiva fata de cea negativa, si lucreaza cu doua punti. Astfel:

- avem o punte formata din 2 grupuri(negativ-diode si pozitiv-diode) a cate 3 diode ce alimenteaza acumulatorul si restul (<14V)

- avem o alta punte formata din 2 grupuri(negativ-diode si pozitiv-tiristorii) care pune la masa doar potentialul ce trece de valoarea pe care o dorim noi (>14V).

Acum intelegi de ce nu-i nevoie de triace si alte bazaconii inutile? Avem nevoie de simplitate si fiabilitate. Parerea ta este gresita, intradevar te-ai inselat, iese 14V si atat!

Faptul ca bateria in timp pierde din electrolitul intern ce trebuie completat este normal. Voi scrie si despre asta candva, atunci cand v-a fii cazul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am osciloscop dar nu am montajul la indemana si nici timp pentru acest test, care oricum nu intereseaza.

Altceva vreau sa-ti spun, o explicatie neelevata poate ve-i intelege: orice tensiune este caracterizata printr-o diferenta de potential intre doua borne(borna negativa si borna pozitiva). Montajul despre care vorbim controleaza valoarea pozitiva fata de cea negativa, si lucreaza cu doua punti. Astfel:

- avem o punte formata din 2 grupuri(negativ-diode si pozitiv-diode) a cate 3 diode ce alimenteaza acumulatorul si restul (<14V)

- avem o alta punte formata din 2 grupuri(negativ-diode si pozitiv-tiristorii) care pune la masa doar potentialul ce trece de valoarea pe care o dorim noi (>14V).

Acum intelegi de ce nu-i nevoie de triace si alte bazaconii inutile? Avem nevoie de simplitate si fiabilitate. Parerea ta este gresita, intradevar te-ai inselat, iese 14V si atat!

Faptul ca bateria in timp pierde din electrolitul intern ce trebuie completat este normal. Voi scrie si despre asta candva, atunci cand v-a fii cazul...

 

Fara suparare,din explicatia neelevata,eu n-am inteles nimic...desigur,din cauza mea.

Dar nu conteaza...e asa cum spui tu ,indiferent ce spui...

Parerea mea desigur este gresita..

Dar cel mai important :tu intodeauna ai dreptate,indiferent despre ce e vorba.

 

Cand o sa binevoiesti sa ne explici cum sta treaba si cu bateriile,bineanteles cand o sa consideri tu ca e cazul, eu unul voi fi extrem de fericit..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Priveste prima figura si spune tu ce este ilogic acolo?

A doua figura reprezinta conectarea a trei "fig 1" in paralel. Poti pune cate vrei este acelasi lucru.

 

P.S. Nu intotdeauna am dreptate, insa de data asta recunoaste ca am.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine vrea sa incerce functionarea unui montaj poate folosi programul atasat. Nu este cine stie ce dar este destul de bun. Se pot schimba valorile fiecarei piese.

Mesaj completat

Scuze pt dublu post dar nu a mai mers edit

Cel mai bun montaj experimentat pana acum...

Mesaj completat

Se pare ca merge edit automat :)

Cine este interesat aceasta este schema... Se copie textul din fisier si se da paste in program la import. Toate caracteristicile pieselor sunt corecte

circuit.zip

post-31667-1293529394_thumb.jpg

Schema_buna.txt

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

schemareleuserie.jpg

 

De-a lungul timpului s-au pus pe forum diverse scheme de relee incarcare,care aveau totusi in comun reglarea tensiunii prin suntarea fazelor..

Schema pe care o propun aici,face reglarea tensiunii nu prin suntare ,ci prin comanda conductiei celor trei tiristori,din puntea redresoare.

Pe scurt e vorba despre o punte redresoare semicomandata,care primeste comanda de la un comparator realizat cu Lm723

Cand tensiunea pe baterie e mai mica de 14V,comparatorul deschide BC-ul,care deschide BD-ul,care la rindul lui comanda deachiderea tiristoarelor..Acestia deschisi fiind vor incarca bateria.

Cand tensiunea pe baterie depaseste cei 14V,comparatorul basculeaza,blocand tranzistorii.Tiristorii pierd alimentarea in poarta,blocandu-se si intrerupand astfel incarcarea.Pentru comanda tiristorilor insa,este nevoie de o tensiune separata de cea a bateriei..(catozii acestora fiind conectati la +12V,este nevoie de o tensiune cu cativa volti mai mare ,spre ai putea comanda...)

Aici astept sugestii,de la cei ce se pricep,de obtinere a tensiunii necesare..(pt 3 tiristori de 25A,ar fi suficienti 100mA,la o tensiune de 5-12V)

O solutie ar fi (apare pe schema..) folosirea unui traf alimentat de la doua faze..

O alta solutie pe care o vad,ar fi realizarea unui convertor,dar e mai complicat..

Astept pareri,sugestii,critici pt care multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...