Sari la conținut

Situatie la care cer sfaturi


ares666
 Share

Postări Recomandate

Se dau urmatoarele detalii:

motociclist cu pasager, mergand pe drum cu 3 benzi pe sens, toate ocupate, masinile asteptand linistite la semaforul de culoare rosie.

 

pilotul motocicletei decide "strecurarea" printre 2 randuri de masini, usor, dat fiind faptul ca ii permite latimea si gabaritul motocicletei, repet, usor, inaintare pentru a se aseza cat mai in fata la semafor.

 

ajunge in primul val de vehicule asezate la culoarea rosie a semaforului, asteptand culoarea verde.

 

se pune verde, se pleaca de la semafor relativ ok, ordonat, se inainteaza putin si cu stupoare pasagerul motocicletei constata ca masina din lateral_SPATE se apropie vertiginos de motoreta si poc o atinge usor.

 

incidentul, multumesc lui Dumnezeu nu s-a soldat decat cu mici sperieturi si nervi, si cam atat. fara pagube de nici un fel...

 

INTREBAREA ESTE:

 

CUM ESTE CORECT SAU MA ROG, CUM ESTE IDEAL SA PROCEDAM CAND NE AFLAM IN SITUATII ASEMANATOARE CELEI DESCRISE MAI SUS, ADICA CU LOVITURA DIN LATERAL SPATE... MA REFER AICI LA CONDUITA MOTOCICLISTULUI CHIAR INAINTE DE A SE STRECURA PRINTRE MASINI, SAU DACA ESTE CORECT (NU NEAPARAT LEGAL) SA NE STRECURAM PRINTRE MASINI PENTRU A AJUNGE CAT MAI IN FATA CAND CEILALTI ASTEAPTA LA SEMAFOR, AVAND IN VEDERE CA POTI FI ACROSAT DIN LATERAL DE VREO USA DESCHISA FARA ASIGURARE, SAU DE O OGLINDA, SAU LA RANDUL NOSTRU PUTEM AGATA OGLINZI CAND TRECEM PRINTRE MASINI.

 

eu unul practic "Strecuratul" numai si numai in urmatoarele conditii:

-este "coada" extrem de mare de masini care se misca din 30 in 30 de secunde cate 10 centimetri in fata

-merg extrem de usor, fara sa insist sa ma strecor acolo unde ar fi prea ingust daca s-ar pune in miscare masinile, ca sigur voi fi agatat

-merg numai "pashind" cu picioarele ca si cum as merge fandat, adica tot timpul cu 2 degete pe frana fata, cu picioarele pe jos, in conditii de stabilitate totala, numai cu treapta I de viteza si aproape de relanti

-cand mi se "infunda" inaintarea si chiar nu mai am cum sa avansez, incerc sa ma postez cu roata fata sau cat mai mult posibil intre 2 masini, astfel incat daca sunt ultimul din coada si inevitabil mai vin si alte masini care doamne fereste nu au frane sau etc.. si nu pot opri la timp, vor lovi masinile din lateralele mele si nicidecum nu voi fi singurul care suporta impactul respectiv

-la conditia de mai sus, adaug ca raman cu treapta 1 cuplata, si ambreiajul strans, in caz de urgenta sau de pericol din spate, sa pot sa plec oricand din locul ala; aici e discutabil pentru ca majoritatea lumii stie ca se cam strica ambreiajul in timp fiind folosit asa, dar prefer sa schimb piese in motor desi nu e cazul, decat sa patesc ceva.

 

Repet situatia prezentata initial s-a intamplat unor persoane de care imi pasa al dracului de mult, si de aia vreau sa vad si opiniile voastre, astfel incat din mai multe experiente asemanatoare sa imi fac o parere despre cum "ar trebui" sa procedeze motociclistul la semafor.

 

P.S. aveti grija de voi, sa ne vedem cu bine pe drum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum stii, legislatia nu este foarte clara in punctele atinse de tine. Teoretic ai voie sa faci asa ceva, dar daca acrosezi o usa deschisa brusc in fata ta sau deranjezi o oglinda, vina iti apartine cel putin partial, totusi si cel care deschide usa este vinovat pentru ca nu s-a asigurat. La lovitura din lateral-spate vina este integral a celui care te-a lovit pentru ca nu circula cu viteza adecvata si nu s-a asigurat.

Consider deci, pentru situatia descrisa de tine, ca ai dreptul, in caz de daune materiale sau fizice, sa faci reclamatie la politie.

 

Ride safe si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sint in masura sa-ti dau sfaturi sau sa zic cum e corect dar cum o vad eu:

Daca te bagi in fata:

-ai avantajul ca scapi de toate masinile de linga tine, ceea ce dupa plecare e bine (cel putin e convenabil).

Dezavantaje:

-Cind te strecori, poti avea probleme de gen usi deschise, tigari/bidoane in fata.

-Te poate surprinde verdele printre masini

-Cind ai ajuns in fata, de obicei cei cu masinile o percep ca pe o provocare si o sa forteze plecarea, chiar galben, doar ca sa-ti arate cine-i sefu

-O sa iei claxoane pe galben

-Risti sa iei pe unu intrat pe rosu in intersectie

 

Daca stai la rind:

-ai avantajul ca nu treci primul prin intersectie-risc mai redus sa te ia unu intrat pe rosu

-daca nu stai pe centrul benzii, o sa imparti banda frateste cu o masina, si daca ala e imputit o sa mergi ca pe sirma printre masini

-Daca doarme cel din spatele tau risti sa te faca armonica

-La plecare cel din fata o sa frineze dintr-un motiv oarecare, prilej bun sa te urci pe el sau sa se urce cel din spate pe tine

Cam asa le vad eu..

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Regula e simpla atat pe 2 cat si pe 4 roti: daca esti lovit in spate,cel din spate e vinovat;daca esti lovit in lateral e clar ca ai luat fata cuiva fara sa te asiguri - deci vinovat tu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haide 'neatza ...

Comentarii absolut la obect si cat se poate de scurte.

Cele doua masini intre care ne aflam erau asezat intr-un unghi de 45 de grade (super infect, daca as putea spune). In masina din dr era un prieten de-ai noshtri. Toate bune si frumoase. In st era un Tico "Violent" cu o don'shoara f f blonda la volan. In afara de faptul ca era asezata mai mult decat oblic pe banda ei, mai era si din BN. Iar ca toate lucrurili sa fie si mai clare ... Masina din dr a plecat o data cu noi, ca sa opreashca pe un trist cu un Matiz care ne calca, putin mai mult, pe cap (deh, ce inseamna sa ai preteni la nevoie) iar cel din st (trista) fara sa vireze si ea ca sa mearga pe banda ei ... a pornit inainte (repet, ea fiind asezata oblic pe banda ei). Toate bune si frumoase. FSSSS (pe pantalonii "pilotului" (care defapt era o ea)) ... poc in piciorul meu st. Scurt si la obect.

 

Militia, la 10 m in spatele nostru ... fix in curuletz i-a durut pe ei de ce se intampla in intersectie ... Crek isi numarau banutzii produshi in seara aia si-si faceau planul care ce si cum se duc la BERICIOAICA, fericiti ca s-a mai terminat o istovitoare zi de munca.

 

Asa ca, nu crek se pot trage concluzii in situatii de genul asta. In afara de faptul ca eu am simtit ca m-am "nascut a doua oara", toate lucrurile au iesit bine. Suntem vii si nevatamati (MULTUMITA PILOTULUI, CA DACA NU ERA EA, NE IMPRASTIAM PE ASFALT si atunci chiar ca blonda trecea peste noi) si o sa ne aberam diseara in Etrusco.

 

Mare grija la TICO "Violenti" cu nr. de BN. :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MULTUMITA PILOTULUI, CA DACA NU ERA EA, NE IMPRASTIAM PE ASFALT

Mersi ,mersi de aprecieri...dar nu cred ca e nevoie.Maio eu nu mai stiu ce draku sa zic cine a fost de vina si cine nu...eu ma consider vinobata de faptul ca poate daca eram mai atenta cum vreau sa fiu de acum in colo poate ca nu se intampla nimik...asta insemnand ca tebuia sa ma uit mai bine ca dominisoara de la volan nu are nici cea mai mica intentie sa treaca si ea pe banda si nu peste noi... :laugh:

E bine ca nu s-a intamplat mai rau ca nici nu vreau sa ma gandesc...

Pt. mai multe delatii...diseara la un ...succc :huh: :laugh: in Etrusco ,ca doar nu credeti ca ma las de motor pentru o chestie de genu'asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna !

 

dpdv legal nu ai voie nici sa faci slalom si nici sa te strecori printre masinile oprite la semafor /cale ferata/ alte situatii.

 

exista un articol din lege care spune clar ca tre' sa fie 25 m (in localitate) intre momentul semnalizarii si cel al schimbarii directiei de mers (asta pt slalom);

si mai e un articol care spune ca depasirea coloanelor e interzisa (asta pt strecurat, care in esenta e tot o depasire).

 

cat priveste propria persoana: slalom nu fac (si mi-am propus sa nu fac nici cand voi avea mai multa experienta), iar de strecurat ma strecor in aceleasi conditii expuse de ares (dar in treapta2, ca demarajul e mai domol si chiar daca m-as sprijini din greseala in acceleratie, motorul mi-ar tolera imbecilitatea).

 

sa avem un sezon minunat !

Octav

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu trebuia sa te ajunga masina din spate. mai ales daca te strecori.

daca te-ai bagat, du-te la 10m in fata si acolo mergi mersu tau ocupand banda.

 

Sorinake

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu trebuia sa te ajunga masina din spate. mai ales daca te strecori.

daca te-ai bagat, du-te la 10m in fata si acolo mergi mersu tau ocupand banda.

 

Sorinake

Corect.

Te bagi in fatza.

 

Off-topic: mare atentzie cand plecatzi in tromba imediat ce s-a facut verde ... mai sunt unii care trec pe galben sau chiar roshu ... te potzi trezi cu un idiot din laterala. :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corect sorin si placebo, asa procedez in ultima vreme, dar cu o exceptie, incepand de acum o saptamana: cand plec de la semafor pe verdele meu, plec usor, aplicand CEDEAZA TRECEREA, pentru ca m-a salvat de 2 ori de la ce a spus Placebo...

 

dar sa moara cici, cum pielea mea sa treci pe culoarea rosie, cand era rosie de mai mult de 10 secunde? cu prima ocazie, daca reusesc sa prind soferul sau motoristul care face asta, dracu l-a luat. e total aberant, nesimtit, nu mai vorbesc de legalitate aici, ci de bun simt, de moralitate cat de cat. dar s-o las balta, ca nu de asta scriu aici acuma.

 

taman m-am intors prin acelasi loc in care s-a intamplat incidentul de aseara cu Drog si Seby versus tico sau matiz(ce dreq era).

 

numai ca situatia este cam asa:

 

vin linistit de la tineretului catre universitate, prin pasajul de sub piata unirii, legal 50-55 km/h, ies din pasaj ajung la o viteza de 30-35 km/h, dau trepte inferioare sa fiu gata de orice manevra de evitare ca stiam ca la iesirea din pasaj se cam ingusta drumul o vreme, si merg mai turat un pic cu aceeasi viteza...

 

situatie ca cea de aseara, dar locatia era fix vis a vis de intercontinental, catre unirii...

directia de mers: romana;

culoarea semaforului din rond de la universitate: VERDE.

drum cu (aproximativ?!?) 3 benzi pe sens, dar nemaifiind marcaje, lumea intra si iese din intersectia aia fix ca pishatul boului... dar sa continuam

aproape de intrarea in intersectia respectiva, ma aflam pe banda 3 (numarand de la trotuar spre axul drumului sunt 4 benzi in total), iar in paralel cu mine, la aceeasi viteza mica, mergea total agitat un mitsubishi pajero de culoare maro metalizat(B-?6-KID) cu geamuri negre, nu fumurii, ci negre de-a dreptul.

Agitat adica ii dadea in goarna pana la 10 cm de cel din fata lui apoi frana brusc..practic era enervat de tot sirul de masini din fata care mergeau regulamentar... la un moment dat, l-am mirosit ca o sa incerce sa se bage pe banda mea, dar inainte sa apuce sa puna semnal si sa se bage, am dat gaz crancen si m-am bagat paralel cu el, dar la un metru mai in fata, pe banda mea...

la semafor, toata lumea franeaza usor ca in intersectie trebuie ocolit rondul respectiv, franez si eu ca atare, iar dobitocul din stanga mea, se baga incet incet pe banda mea. nu aveam loc in fata ca era o dacie, in lateral dreapta alte masini, ce mai , nu aveam unde sa fug... si incep sa ma sui pe claxon in dusmanie... l-a durut fix in c.u.r. si-a continuat traiectoria oblica spre mine, si eu nu aveam unde sa ma duc, eram pe franare deja... si usor usor ma scoate de pe banda mea, ma strecor milimetric printre masinile din dreapta, continuand franarea, si bine am facut.

 

in spatele meu, se strecura printre masini un politist pe scuter, a vazut toata faza, garantat, pentru ca era exact in spatele meu, maxim 10 metri, printre masini...

 

scap nevatamat, doar nervos ca dracu, dau gaz si il ajung pe dobitoc la urmatorul semafor, langa intercontinental, pe magheru. merg pe langa el opresc pe partea cu soferul, si fac semn civilizat sa coboare un pic geamul negru prin care nu vedeam nimic, si astept incercand sa ma calmez.

 

coboara geamul, dar culoarea pe care o vad in fata ochilor nu se schimba, ramane de un negru tuciuriu: era un c.a.c.a.t. de cioroi gras si ras in cap cu 5 lanturi la tentativa aia de gat de porc.

 

si incerc un dialog: nu va suparati ca va intrerup de la trafic, dar tocmai m-ati scos de pe drum acum 200 de metri.

el: (gesticuland din cap) mhm!

eu: cum adica "da"? pai vi se pare normal sa nu acordati prioritate, m-ati impins cu lateralul masinii afara de pe banda mea, cum adica "mhm" ?

el: da bah, si ce daca? am dat semnal.

 

la faza asta imi pierd cumpatul si incep sa urlu la dobitoc din toti plamanii: cum mortii tai de cioara imputita ma calci tu si nici macar nu mai opresti? semnalu' iti da prioritate tie futu-ti mortii si bandajatii neamului tau de cioara... si tot asa vreo 5 minute, iar printre urletele mele ingaima porcu dreq ca vezi doamne ca motociclistii sunt o problema ca noi suntem vinovati de accidente! Evident ca a reusit sa ma eneveze mai rau? Zic: ce dreq legatura are faptul ca te sui pe mine cu vina motociclistilor in general?

 

si dobitocu vazand ca nu faca fata ma injura si da sa inchida geamul si sa plece, dar nu avea unde, ca era bara in bara cu un taxi in fata. pana sa inchida prostu geamu', scot cu mana dreapta casca pe varfu capului si ii ard o flegma de aia trezita direct pe muian... injurand de mama focului pe mexican, ardea-i-as de vii sa-i ard.

 

nemaiavand ce sa faca evident ca vroia sa scoata masina cumva din ambuteiaj si sa imi faca glume iara...

 

eu eram cu treapta 1 cuplata si cale libera printre masini. ajung la semafor la 20-30 de metri mai in fata si taman se pune verde si gaz la greu de acolo.

 

politaiu in spatele meu radea ca la un meci de fotbal si-l durea in poponeata de toata faza,era cu mainile in san ca nu mai avea loc printre masini.

 

pe la romana dobitocul cu pajero era undeva in paralel cu mine dar tot asa pe mijlocu drumului, iar eu era langa un autobuz ca faceam dreapta la romana. deschisese geamurile si imi arata de zor middle finger salute...

 

l-am lasat in plata domnului si mi-am vazut de drum.

 

P.S> suntem carne de tun, nu contam in trafic pentru majoritatea conservarilor. doar cativa, probabil si aia motoristi, sau cu rude motoriste stau cu ochii pe oglinzi, se asigura si imi fac loc la semafor. am intalnit numa azi 2 dintre ei, cand mergeam in spatele lui Nicu Profesoru'. Evident, m-a incantat teribil atitudinea lor, drept care mi-am aratat respectul prin gesturi simple de multumire atunci cand imi faceau loc, sau cel putin inclinam capul uitandu-ma la ei, scurt dar pe buna dreptate.

 

Bine ca conduc incet si paranoic de vreo saptamana incoace, am scapat din cateva faze maro...

 

numai bine si aveti grija de voi.

 

si va multumesc pentru opiniile voastre obiective pe acest topic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 nu e frumos sa scuipi.

2 daca cel din fata ta pune semnal DUPA LEGE esti obilgat sa reduci si sa-l lasi. Daca nu o faci, bunul simt, zice sa-l lasi sa se bage inainte sau dupa tine. Daca eram incomodat IN MOD VOIT de un motociclist faceam la fel, numa ca-l scoteam pana la bordura si ma si dadeam jos la el.

3 incearca sa nu mai fii asa paranoic.... Cu timpul asemenea manevre ca cea facuta de jeep-cioara o sa-ti devina "obisnuinta cotidiana". Ideea e sa inveti sa te feresti, nu sa te iei in gura. daca ala se dadea jos si-ti futea o mama de bataie, taceai. PLus ca data viitoare cand va mai avea un motorist in dreapta il va face pilaf.

 

De exemplu, ieri am scapat ca prin urechile acului de-o solenta care mi-a intors in fatza. Frana foarte tare, blocat roata, dat drumu, evitat, oprit. Solenta a plecat in tromba. Nu mai mare decat tromba in care am plecat eu dupa ea. Si am prins-o din urma, erau 2 femei in fatza si un bebe in dreptul portierei unde m-as fi infipt. I-am zis doar sa "fiti mai atenta doamna, ca ma omorati si pe mine si pe copil, vi-l faceam carne de mici". S-a facut galbena si am plecat.

 

Abia astept sa te plimb odata.

 

Sorinake

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 nu e frumos sa scuipi.

2 daca cel din fata ta pune semnal DUPA LEGE esti obilgat sa reduci si sa-l lasi. Daca nu o faci, bunul simt, zice sa-l lasi sa se bage inainte sau dupa tine. Daca eram incomodat IN MOD VOIT de un motociclist faceam la fel, numa ca-l scoteam pana la bordura si ma si dadeam jos la el.

3 incearca sa nu mai fii asa paranoic.... Cu timpul asemenea manevre ca cea facuta de jeep-cioara o sa-ti devina "obisnuinta cotidiana". Ideea e sa inveti sa te feresti, nu sa te iei in gura. daca ala se dadea jos si-ti futea o mama de bataie, taceai. PLus ca data viitoare cand va mai avea un motorist in dreapta il va face pilaf.

 

De exemplu, ieri am scapat ca prin urechile acului de-o solenta care mi-a intors in fatza. Frana foarte tare, blocat roata, dat drumu, evitat, oprit. Solenta a plecat in tromba. Nu mai mare decat tromba in care am plecat eu dupa ea. Si am prins-o din urma, erau 2 femei in fatza si un bebe in dreptul portierei unde m-as fi infipt. I-am zis doar sa "fiti mai atenta doamna, ca ma omorati si pe mine si pe copil, vi-l faceam carne de mici". S-a facut galbena si am plecat.

 

Abia astept sa te plimb odata.

 

Sorinake

hai sa clarific urmatoarele:

 

nu l-am incomodat in nici un fel voit sau nevoit, m-am dus in fata lui dar pe banda mea, deoarece vehiculele ce se miscau in fata mea mergeau mai repede decat cele de pe banda lui (oricum era incadrat prost si banuiesc ca nu vroia sa mearga la stanga, a mers inainte de pe banda aia, sau benzile ca oricum mergea ciudat, calca LINIA CONTINUA, aia ce defineste zonele de preselectare in intersectii), si vazand ca "danseaza" pe banda lui, am incercat sa nu fiu in lateralul lui cand imi va taia calea, ci un pic inaintea lui, adica i-am facut loc in spatele meu, inainte de a avea el ideea sa schimbe banda NEREGULAMENTAR, la 2 metri de semafor, incalcand marcajul cu linie continua. Mentionez ca roata mea din spate mergea paralel cu axul rotilor din fata ale jeep-ului sau, deci am mers asa cateva secunde bune, dupa care a decis sa puna semnal CONCOMITENT cu schimbarea directiei, ceea de dupa orice lege e incorect. Mai mentionez ca am vazut cand a pus semnal, in momentul in care masinile din fata mea au franat ca sa vireze pe langa rond, iar botul masinii era exact langa mine, pe banda mea, si momentul respectiv nu a fost nicidecum inainte de a-l "devansa" eu pe banda mea, ci mult dupa.

 

revenind, am cautat prin lege, versiunea 2003 (nu am decretul pe 2005, daca s-a schimbat ceva nu stiu) si tind, cu tot respectul Sorin, sa te contrazic: nu am gasit nicaieri ca daca ai pus semnalul in functiune, automat ai prioritate de trecere.

Mai mult, in apropierea intersectiilor dirijate, exista zone de preselectare a directiei dorite, si legea ne invita sa le folosim ca atare. De acord ca e dificil uneori sa respecti unele indicatii legale, mai ales ca in zona de care vorbim e al dracu de greu sa te incadrezi in ore de varf, se circula haotic si repede.

 

la punctul 2 deci nu sunt de acord, prioritatea e prioritate, ori o ai ori nu... mergeam pe banda mea, pastram distanta fata de cel din fata, nu am bruscat comenzi, aveam viteza regulamentara, neschimband directia am prioritate pe banda pe care rulez.

 

la punctul 3 sunt perfect de acord ca devine "obicei" sa imi taie careva fata, sa franeze brusc sau ma rog, sa ma "incomodeze" si deocamdata imi iau paranoia la mine de cate ori incalec motoru', pana devin reflexe gesturile de evitare.

 

la punctul 1 iara sunt de acord, nu e frumos sa scuipi, mai ales in public, dar altceva nu mi-a trecut prin cap in momentul ala, desi am rationat ca nu am nici manusile lui seby alea dotate cu carbon si daca dadeam cu pumnu' ma durea degeaba, la fel mi-am dat seama ca nu am lantzul la mine, cel cu care leg motorul, ca si ala m-a slujit bine la ciori taximetriste care pur si simplu ma injurau ca exist si ca ma dau cu motorul, la fel regulamentar, fara sa incurc pe nimeni. dar asta e deja alta poveste.

 

 

oricum sorinake, ti-am ascultat sfatul de mult ca e mai bine sa ii eviti decat sa te iei in gura, dar uneori fierb cand vad atata nesimtire. ai dreptate, trebuie sa o las mai moale cu certurile, si sa ii ignor pe dobitoci, ca vorba ta, au inceput sa fie 20 de intamplari din astea pe zi, important e ca am inceput sa-i "miros" inainte sa fie prea tarziu si actionez in consecinta.

 

PS. man, crede-ma ca si eu vreau sa vad cum e sa ma sui pasager fericit :laugh: pe monster, si apoi sa ma dau jos alb ca varul :laugh: si sa-mi tremure picioarele ca la fata mare la maritat... :laugh:

 

numa bine, ne vedem in seara asta in Etrusco. ai o bere fara alcool sau un suc_plat Ž Š2005, de la mine :lol:

:huh:

post-14-1115401095_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 daca cel din fata ta pune semnal DUPA LEGE esti obilgat sa reduci si sa-l lasi.

Dupa legea cui, a junglei ? Codul rutier de la noi zice ca dai semnal, te asiguri si daca totul e ok, efectuezi manevra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Semnalul este doar de avertizare, nu te scuteste de vina .

 

Am asistat la o discutie cand am facut accident (cu masina -aici ) ... la cealata masa de judecata era un francez, care a dat semnal si s-a bagat si l-a lovit un roman. Garcea ii explica ca semnalul e doar de avertizare, nu trebuie sa te bagi direct . Trebuie sa te si asiguri.

Francezu o tinea pe a lui ca in Frantza da semnal si se baga !

Era fun . :laugh:

 

Oricum nu sunt nici de acord cu scuipatul si injuraturile, mai ales daca eviti accidentul si scapi. :laugh:

 

Nu cred ca i-ai skimbat parerea tiganului ... :laugh:

 

Defapt sunt destule topicuri pe tema asta ... dar am tinut sa o spun si eu .

 

:huh:

Editat de Fanel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ma bag printre masini numai daca sigur am loc; otherwise prefer s-o iau pe banda dubla continua, cu viteza relativ mica. Daca-mi iese si sunt primul la stop, o tai rapid, fara proteste. Daca ma prinde verde intr-o pozitie de cacao intre 2 masini, prefer sa-i las sa plece ei primii, ca dupa aia se regleaza situatia singura. Nu-s fan al mersului langa bordura, te poti dezechilibra sau poti agatza cu toba bordura, unde mai pui canalele adancite de margine (tip gratar). In poponeata nu mi-a intrat inca nimeni. Doar in picior:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie nu mi-e inca foarte clar, daca lasand la o parte conduita preventiva, din punct de vedere legal ai voie sa te strecori printre masini, si in caz ca se intampla ceva si lovesti pe careva sau da el peste tine, cine e vinovat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie nu mi-e inca foarte clar, daca lasand la o parte conduita preventiva, din punct de vedere legal ai voie sa te strecori printre masini.

Pe marginea acestei situatii s-a discutat si paradiscutat cu ocazia "coliziunii" DaewooClub.ro vs Motociclism.ro (care s-a lasat cu virusari si prietenie de ambele parti :huh: ) si nu s-a ajuns la nici o concluzie dpdv legal, este una din lacunele Codului Rutier care lasa loc la interpretari cit cuprinde, pornind de la definitia manevrei de depasire; idem si pentru mersul pe linga bordura.

 

Se spune ca prin alte parti de lume masinile in stationare la semafor lasa loc pentru motociclisti intre benzi; se poate, dar acolo asa e cutuma de trafic, n-o prea vad aplicabila la noi, unde pe 3 benzi la semafor se inghesuie 5 siruri de masini, asa ca mersul printre siruri cred ca il face fiecare pe barba lui, beneficiind sau nu de amabilitatea partenerilor de trafic; pericolele la care se expune motociclistul care efectueaza manevra sint pe masura inconsistentei cadrului legislativ.

 

PS: tot prin alte parti de lume, cine a pus semnal de schimbare a benzii in general este ajutat de ceilalti conducatori de vehicul, i se face loc, pentru a se evita provocarea unor blocaje locale; si in fond, nu se distreaza nimeni cu semnalizatorul, il foloseste pentru a avertiza asupra intentiilor sale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

'zmee again! :huh:

 

oameni buni, mi-e lene sa caut acum in lege articolele care ne interzic sa facem ceea ce facem, si anume slalomul (in mers) si strecurarea (cand ceilalti stationeaza).

motociclistul are aceleasi drepturi si obligatii (cel putin teoretic) ca si ceilalti participanti la trafic, deci nu veti gasi nicaieri reguli de depasire pt autovehicule si reguli de depasire pt motociclete; sunt reguli comune pt vehicule care efectueaza depasirea.

 

In fond, ambele evenimente reprezinta depasiri sau schimbari de banda; daca la slalom nici macar nu se semnalizeaza (ca sa nu mai vorbim de respectarea distantei minime dintre semnalizare si efectuarea manevrei), la strecurare se incalca interdictia participantilor la trafic de a efectua depasiri de coloane;

si mai sunt si alte articole, printre care una care impune distanta fata de intersectie (marcata/nemarcata) la care sunt permise depasirile;

 

suntem precum copiii care, desi stiu ca nu au voie sa faca un anumit lucru, intreaba pe toata lumea, de la parinti la bunici, pana primesc un raspuns favorabil.

 

ca politia mai inchide ochii asta e alta mancare de peste

 

Salutare si aveti mare grija !

Viteza ucide!

 

Octav

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...