Sari la conținut

Suzuki Gs500 Versus Honda Cb500


mishu_dark
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 127
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Intrebare la radio Erevan: Este adevarat ca lui Andrei Saharov i s-a facut cadou o Volga? Raspuns:Sigur ca da,dar nu este vorba de o Volga ci de o bicicleta Sputnik si nu i-a fot daruita ci i-a fost furata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare la radio Erevan: Este adevarat ca lui Andrei Saharov i s-a facut cadou o Volga? Raspuns:Sigur ca da,dar nu este vorba de o Volga ci de o bicicleta Sputnik si nu i-a fot daruita ci i-a fost furata!

 

Vad ca multa lume e ironica pe aici (la noi acasa :laugh: )

Vreau sa stiti ca am fost nu demult la Budapesta (HungExpo 2008) si am facut 200 si ceva de km doar pe autostrada. CB-ul meu prinde max 200 km/h insa la 170 il poti tine pana te plictisesti (treapta 6/ 8500 rpm).

Daca vreti sa vedeti CB intr-o roata...apelati cu incredere la mine. La 30 km/h, treapta 1 , apas ambreiajul, turez la 5/6000 rpm...las ambreiajul, si roata e sus. Pentru cei care nu cred poate o sa va pun si filmulete.

 

P.S: m-am dat si cu gs500. Nu are nici o sansa sa bata un CB500. Parerea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti, eu am GS de asta toamna si nu am avut probleme majore cu el, am mers pe zapada usor, noroi, pietris, e stabil -chear foarte- e manevrabil si usor pentru un tip de 60-70kg, are frine bune dak sti sa fortezi limitele, urca in ture frumos dak are reglate carburatoarele bine si coboara la fel de eficient, racirea pe aer nu e deloc dezavantajoasa pt k ori cit ar fi de cald si sa il lasi la 1000rpm la soare dak ai ulei bun (castrol, motul, agip) nu scade presiunea la ulei sub 2bar (eu am manometru pe ea pt k am fost curios sa vad ce presiune am in linia de cuzineti) asa k daca vrei un motor ieftin, frumos si foarte usor de intretinut eu zic sa iti iei GS500 E. Dak vrei sa mergi cu el prin tara si sa fi ferit de vint e bun si un F dar e mai uritel. CB-urile sunt cam scumpe in comparatie cu GS si nu stiu cit de ieftine sunt consumabilele.

In plus cilindri aia beliti arata ca naiba pe un naked pa cand la bandit sau GS e destul de frumusel, poti zice k e naked nu o carenata belita.

 

Respect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca multa lume e ironica pe aici (la noi acasa :P )

Vreau sa stiti ca am fost nu demult la Budapesta (HungExpo 2008) si am facut 200 si ceva de km doar pe autostrada. CB-ul meu prinde max 200 km/h insa la 170 il poti tine pana te plictisesti (treapta 6/ 8500 rpm).

Daca vreti sa vedeti CB intr-o roata...apelati cu incredere la mine. La 30 km/h, treapta 1 , apas ambreiajul, turez la 5/6000 rpm...las ambreiajul, si roata e sus. Pentru cei care nu cred poate o sa va pun si filmulete.

 

P.S: m-am dat si cu gs500. Nu are nici o sansa sa bata un CB500. Parerea mea

 

Nu ironica mah. Glumeatza. :laugh: Orice motoreta se ridica pe o roata in treapta 1 si cu ambreiaj. Nu vad care-i faza. :) Si io am dat uili cu GSu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie suzuki gs500 imi place mai mult decat honda cb500. In schimb, as da gs-ul la orice ora pentru modelu nou de la honda, cbf500, arata demential ;). Performantele cb-ului sunt superioare, dar nu ma incanta cu nimic. Despre fiabilitatea celor de la honda nu prea avem cum sa stim mai multe pentru ca cb500 a fost fabricat vreo 8 ani, in niciun caz 19 sau 20, cazul suzuki-ului. Plus de asta, cei de la honda au fost nevoiti sa arunce pe piata ceva care sa concureze cu gs500. Ar trebui sa-si puna intrebari cei care prefera honda de ce productia a durat asa putin la honda cb500. Probabil cb-ul era un produs mai scump, performantele motorului nu cu mult mai bune (nu se stie daca e mai fiabil sau nu), radiatoru' de apa fiind o grija in plus pentru oricine.

 

Cu intretinerea acum nu stiu ce sa zic, eu reviziile incerc sa le fac la prieteni mecanici sau in spatele blocului daca e ceva ce nu necesita cunostinte tehnice si pot face eu. Daca e sa ma duc la service, prefer sa ma duc la unul de cartier, in niciun caz la vreo reprezentanta moto, oricum din cate stiu nu e reprezentanta suzuki in Constanta. In vreo 10.000 de km am schimbat garnituri furca, garnitura de la levieru schimbatorului, cabluri de kilometraj si turometru, cauciucuri, placute frana, ulei, bec de la far, baterie. Cu alte cuvinte nu am avut absolut nicio problema reala cu motocicleta desi are vreo 66.000 km pe bord.

 

Revenind la racirea gs-ului versus racirea cb-ului; nu are absolut nicio importanta cum este racirea la gs, n-am auzit nici macar vreun mit in legatura cu vreun gs500 cu motoru' supraincalzit. Tot ce pot sa spun e ca diferenta de racire se reflecta in performantele motorului. Cel racit cu radiator de apa poate urca ceva mai mult in ture decat cel racit cu apa, dar pentru asta se plateste cu o mica antentie asupra apei din radiator. ;)

 

Mai sunt unele persoane care inca nu stiu ca uleiu' are si el proprietati de racire. Aerul de pe aripioare si apa din radiator nu fac altceva decat sa raceasca uleiul din motor. Radiatorul de ulei are fix acelasi rol ca si aripioarele de pe motor, aerul ce vine din fata direct in radiator raceste uleiu' care urmeaza sa circule prin motor. Deci racirea este de doua feluri: aer +apa sau doar aer. Unele motoare facute cu cap racesc mai bine doar cu aer decat unele racite si cu apa. La gs500f (versiunea carenata) se foloseste solutia cu radiator de ulei pentru ca din cauza carenelor in jurul aripioarelor temperatura este mai mare decat la una naked. Chiar si in cazu' versiunii cu radiator de ulei, tot nu s-a auzit de supraincalzire la motorul de gs500f.

 

Acum, un nou posesor de gs500 sau cb500 trebuie sa se gandeasca si la popularitatea modelului. La cel mai popular (gs500) se gasesc mult mai repede piese, inclusiv cele second hand. Ar putea fi si asta un criteriu de luat in calcul inainte de a-ti alege una din cele doua modele.

Editat de FilthyAnimal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui sa-si puna intrebari cei care prefera honda de ce productia a durat asa putin la honda cb500. din cele doua modele.

Dacă ți-ai pune întrebarea ai descoperi foarte uÂşor răspunsul Âşi singur: normele de poluare. Din 2004 Euro 2 era obligatoriu la motociclete Âşi atunci CB-ul a fost înlocuit cu CBF-ul. Acum nici CBF-ul de 500 nu se mai fabrică pentru că din 2008 e obligatoriu Euro 3. La CBF-ul de 600 au pus motorul de pe CBR RR Âşi Hornet 2007, pe injecție, CBF-ul de 500 încă mai aÂşteaptă o soluție.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă ți-ai pune întrebarea ai descoperi foarte uÂşor răspunsul Âşi singur: normele de poluare. Din 2004 Euro 2 era obligatoriu la motociclete Âşi atunci CB-ul a fost înlocuit cu CBF-ul. Acum nici CBF-ul de 500 nu se mai fabrică pentru că din 2008 e obligatoriu Euro 3. La CBF-ul de 600 au pus motorul de pe CBR RR Âşi Hornet 2007, pe injecție, CBF-ul de 500 încă mai aÂşteaptă o soluție.

 

Sa fim seriosi, pentru o norma de poluare nu trebuie sa schimbe toata motocicleta, in cel mai rau caz doar motorul si evacuarea. Desi imi place si mie foarte mult cbf-ul de 500, ar parea ca un esec daca s-ar termina aici productia ei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa fim seriosi, pentru o norma de poluare nu trebuie sa schimbe toata motocicleta, in cel mai rau caz doar motorul si evacuarea. Desi imi place si mie foarte mult cbf-ul de 500, ar parea ca un esec daca s-ar termina aici productia ei...

Dacă poți pune un motor Âşi evacuare nouă pe cadrul existent e bine, dar dacă nu se potriveÂşte ce faci? Nici la CBF 600 nu s-a potrivit motorul de Hornet Âşi au modificat cadrul (Honda spune că a modificat carenajul ca să arate mai bine - arată pe dracu' mai bine, e la fel de urâtă din păcate). Motor de 600cc măcar au avut, acum e comun pe 3 modele diferite Âşi merită combinația, dar motor Euro 3 de 500 cc nu au avut (Âşi costă destul de mult proiectarea unui motor nou Euro 3 la moto, nu au unde pune catalizatoare mari, sonde Âşi alte drăcii anti-poluare) Âşi aÂşa CBF 500 a rămas pe dreapta. Nu țin cu CB 500, dar asta s-a întâmplat în 2004 cu ea: nu au avut motor Euro 2 care să încapă pe cadru, dacă tot au modificat cadrul au mai făcut câteva modificări Âşi a rezultat CBF 500 - credeai că e un model complet nou construit de la zero?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă poți pune un motor Âşi evacuare nouă pe cadrul existent e bine, dar dacă nu se potriveÂşte ce faci? Nici la CBF 600 nu s-a potrivit motorul de Hornet Âşi au modificat cadrul (Honda spune că a modificat carenajul ca să arate mai bine - arată pe dracu' mai bine, e la fel de urâtă din păcate). Motor de 600cc măcar au avut, acum e comun pe 3 modele diferite Âşi merită combinația, dar motor Euro 3 de 500 cc nu au avut (Âşi costă destul de mult proiectarea unui motor nou Euro 3 la moto, nu au unde pune catalizatoare mari, sonde Âşi alte drăcii anti-poluare) Âşi aÂşa CBF 500 a rămas pe dreapta. Nu țin cu CB 500, dar asta s-a întâmplat în 2004 cu ea: nu au avut motor Euro 2 care să încapă pe cadru, dacă tot au modificat cadrul au mai făcut câteva modificări Âşi a rezultat CBF 500 - credeai că e un model complet nou construit de la zero?

 

Nici cb500 probabil nu e construit de la 0 fata de cb450 daca o luam asa. Topicul asta e doar pentru cine vrea niste comparatii intre cele doua modele (cb500 si gs500). Sincer sa fiu, nu cred ca gs-ul va mai reveni pe piata in aceeasi forma, 19 ani sunt deja suficienti, nu stiu ce model a existat cu atat de putine modificari pe o asa lunga perioada. CB450, cb500 sau cbf500 nici adunate nu cred ca au fost vandute la fel de multe ca gs-urile.

 

Ce vreau sa accentuez aici e ca gs-ul e o solutie mai buna pentru un incepator fara prea mari posibilitati financiare. Faptul ca cb-ul a fost fabricat pe o durata mai scurta (nu conteaza din ce motive) nu face altceva decat sa intareasca pozitia gs-ului fata de concurenta chiar si dupa ce productia s-a sfarsit. Cand am cumparat motoreta pe mine m-a incantat mult si faptul ca gs500 inca era in productie. La o motocicleta SH trebuie sa ai in vedere si cand s-a terminat productia modelului pe care-l cumperi, indicat fiind sa-ti cumperi modelu' a carui productie s-a terminat cat mai curand sau care este inca in productie. Astfel, probabilitatea e mai mare sa gasesti piese.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
Ce nu exista nu se poate strica. :laugh: Nu am auzit inca de nici un caz de GS 500 sau Bandit copt in traficul din oras (am fost si eu in Bucale vara si cu GS si cu GSF in trafic infernal)... insa am auzit de Honde cu radiatoare de apa sparte (la limita imposibilului... B) Cum dom'le, o legenda sa se defecteze??) si SS-uri pe a caror cadre te arzi de gradul II cu toata racirea lor pe apa si care sunt tot in rosu la temperatura in tafic si pe care ii mai da cu "error" computerul pe display. :)

 

Racirea pe apa nu mi se pare doar inutila ci hidoasa pe un naked bike. Din pacate vremuile racirii pe ulei/aer au apus. Si asta nu datorita performantelor slabe si a fiabilitatii ci din cauza noxelor din franzela (nu pot scoate Euro3).

 

Iar expertului de acilea tin sa-i transmit ca CB 500 tre sa mai mance multa pita cu sare pana sa devina un motor de scoala la fel de raspandit ca si GSul. :D De finisaje nu stiu ce sa zic. Uneori depinde si de la model la model. Ce este insa cert este ca Suzuki a oferit intotdeauala la toate categoriile cea mai multa motoreta pt cei mai putini bani. Raportul calitate/performante/pret e imbatabil. Nu poti excela peste tot si afisa si cel mai mic pret. Iar de finisaje mi se cam rupe atata vreme cat nu ma tai in bavuri atata vreme cat imi iau Bandit 1250 la pret de Hornet 600. :)

in romania, desigur. in restul europei, gs500 mai are... defapt nu mai are nimic ca nu o foloseste NIMENI ca motor de scoala :laugh:!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in romania, desigur. in restul europei, gs500 mai are... defapt nu mai are nimic ca nu o foloseste NIMENI ca motor de scoala :)!

 

'ai de capu tau. Da ce bine le stii tu pe toate, profesore. Si ca sa-ti dovedesc ca bati campii... http://www.fahrschule-meyfarth.de/. Doar o scoala dintre sutele care mai au GSuri in dotare. :)

Editat de Emppu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E amuzant cum inca se mai discuta, desi omul care a initiat topicul nu si-a luat nici GS nici CB.

Ca si fost posesor de GS500E pe care l-am folosit zilnic sa merg la servici in timpul verii prin Bucuresti, pot sa spun linistit ca nu am avut absolut nici o problema cu racirea pe aer. pe langa uleiul 10W-40 am pus bujiile reci, si motorul mergea fara nici o problema. Am mers si pe A1 si pe A2 cu el si pot sa zic ca 140 constant mergea linistit.. (solo). Probabil ca putea si mai mult ... dar avand in vedere ca e naked si esti la inceput cand iei un GS sau CB.. nu iti trebuie mai mult. Top speed am dus-o pana la 170.. dar nu e placut cu GSu la viteza aia... cel putin nu pt mine ( te bate vantu de numa si urla motoru ca disperatu sub tine :P ). Oricum GSul a fost motorul care m-a facut sa descopar placerea turelor lungi si prin diverse peisaje ( mare, munte, etc ).. Iar punctul lui super forte e manevrabilitatea si faptul ca e foarte foarte iertator. De asemenea cand am avut nevoie de piese.. le-am gasit usor si repede, precum si mecanic cu experienta in GSuri... doar daca tot sunt atat de multe..

 

Despre CB n-as putea sa spun multe pentru ca nu m-am dat decat o data pe unul, model mai vechi.. Era putin cam neintretinut, iar eu obisnuit cu postura relaxata de touring de pe Yamaha Diversionul meu, si sincer.. nu mi-a placut in mod special experienta cu CBul. Dar sa dam cezarului ce-i a cezarului.. racirea pe apa e mai eficienta decat racirea pe aer, trebuie insa sa ai ceva grija de ea (mentenanta, antigel iarna, etc).. dar te rasplateste prin performanta. Honda are un renume pentru fiabilitate.. nu vorbesc acum de CB ci de brand. Puterea motorului mai ridicata inseamna automat performanta mai buna. Si oricum sansele ca sa tii motorul mai mult de 2-3 ani sunt f mici.. asa ca eu nu mi-as bate capul cu epuizarea pieselor in 2012... si daca se termina.. si mai bine.. il dezmembrezi si scoti oricum banii pe el.. iei altul.

 

Mai mult sau mai putin intamplator ...Inainte sa iau GSul .. eu vroiam GPZ 500 S :D ... si am facut vreo 2 testdrive-uri cu motorul ala, iar un prieten chiar si-a luat GPZ. Parerea mea este ca pentru oras GS si CB sunt net superioare. GPZ are, datorita carenelor, garda la sol mica (10cm).. ceea ce poate fi o problema pe drumurile bombardate ale patriei si o adevarata provocare cand vrei sa sui o bordura, sau trebuie sa treci peste un obstacol. E sport touring .. stabil si peste 150 km/h dar la noi nu ai ce te da peste viteza aia.

 

In concluzie.. alegerea mea ar fi tot GS, ca stiu ca am avut.. si mi-a placut si pozitia pe el si performanta lui... pentru oras si small touring e grozav. Dar cel mai important, inainte de a face o alegere... faci TU o comparatie pe hartie .. cu cati mai multi parametri (daca se potriveste pt ce vrei tu, pret, putere, mentenanta, fiabilitate, aspect, pozitie, etc) dupa care mergi la cateva test drive-uri.

 

P.S. A da.. si dai start la o ciorovaiala pe forum.. poate afli ceva nou :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pare ca am dezgropat securea razboiului intre gs-isti si cb-isti . am urmarit cu mare interes topicul cu toate ca in urma cu o luna jumate mi-am luat gpz si deja am facut 3000 de km desi la inceput nu stiam intre ce sa aleg cb sau gs am ramas la alta , pur si simplu m-am indragostit instant cand m-am urcat in saua gpz in sfarsit s-au dezbatut aici multe probleme si sper macar ca topicul a fost util si pt altii in alegerea motorului toate bune si asfalt uscat !!

 

[. Sincer sa fiu, nu cred ca gs-ul va mai reveni pe piata in aceeasi forma, 19 ani sunt deja suficienti, nu stiu ce model a existat cu atat de putine modificari pe o asa lunga perioada.

 

 

gpz-u din cate stiudiu din 80 si ceva ev . cu modificari dar nu prea mari :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
se pare ca am dezgropat securea razboiului intre gs-isti si cb-isti . am urmarit cu mare interes topicul cu toate ca in urma cu o luna jumate mi-am luat gpz si deja am facut 3000 de km desi la inceput nu stiam intre ce sa aleg cb sau gs am ramas la alta , pur si simplu m-am indragostit instant cand m-am urcat in saua gpz in sfarsit s-au dezbatut aici multe probleme si sper macar ca topicul a fost util si pt altii in alegerea motorului toate bune si asfalt uscat !!

 

[. Sincer sa fiu, nu cred ca gs-ul va mai reveni pe piata in aceeasi forma, 19 ani sunt deja suficienti, nu stiu ce model a existat cu atat de putine modificari pe o asa lunga perioada.

 

 

gpz-u din cate stiudiu din 80 si ceva ev . cu modificari dar nu prea mari :)

Aaaaa...am si eu o intrebare, de fapt mai multe: 1. Daca iau un GS normal/standard pot sa-i pun carene?

2. Ce e ala motor Street fighter? Suna bine si de-aia va intreb!

Editat de CapnJackSparrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Pentru cineva care cauta un motor extrem de simplu de intretinut si care arata si bine, gs-ul e cea mai buna alegere de departe.

 

Offtopic: radiatoarele de ulei racesc uleiul care ajunge in chiulasa pe axele cu came si supape. Nu sunt modificari in blocul de cilindri pt ca uleiul sa preia caldura de acolo. Mentinand temperatura chiulasei constanta, performantele nu prea sunt afectate de statul in trafic. Mai exact nu se supraincalzesc supapele cu riscul de a nu mai inchide complet sau a se arde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

 

M-am confruntat si eu cu aceeasi dilema timp de vro 2 luni si am tot oscilat intre gs si cb. am mers cu ambele si mi-au placut lucruri diferite la fiecare.

ceea ce a inclinat balanta in favoarea gs-ului a fost:

- Aspectul mult mai ... naked si cadrul care se vede superb

- Are toba cromata + + + la aspect

- Are frana pe disc pe spate - nu conteaza f mult ca oricum poti bloca roata si cu cel pe tambur de pe cb, dar iarasi are un aspect mai .. MATUR

- Insusi faptul ca nu are radiator.. deci e mei simplu mai putine batai de cap si LA O TRANTA mai putine sanze de defectiune- Multitudinea de piese de schimb si usurinta de a le gasi la preturi foarte rezonabile

 

Acum dupa 2 ani mai pot adauga:

- FIABILITATE- nu cred ca mergi cu orice alt motor 20.000 km si sa schimbi numai uleiul in acest timp si sa iti porneasca la 1 sec de demaror mereu. Am mers si in ture llungi.. 3000 km prin romania sa nu va spun pe ce drumuri.. de ma durea pe mine inima cu 2 pers si bagaje laterale.. si suzy nu comenta nimic. Nu degeaba a fost votata de zeci de ori best commuter bike. te urci pe ea si te duci. nu are nevoie de atentie sporita si reparatii si reglaje si mentenanta continuua.

- durabil - am luat 2 trante (minore) cu ea si nu a patit nimic, dar o maneta de frana mi s-a rupt care am luat alta cu 7 euro parca

 

O folosesc zilnic sa ma duc la servici si e superb prin oras si niciodata nu am avut probleme cu supraincalzirea nici la semafoare la 35 grade nici la 30 grade urcand cu 2 pers pe drum de munte cu 10 la ora timp de 30 min si nici mergand cu 170 timp de 40 min pe autostrada.

 

oricum viteza normala cu care circuli este cam la 120-130 peste asta e incomod din cauza vantului, macar ramai in limitele legalitatii si a bunului simt :drink: Acei 10-17 cati o fi cai putere in plus sau minus... chiar nu conteaza in viata de zi cu zi. Sa nu uitam ca nu suntem pe circuit

 

sper sa te ajute,

Bafta

 

PS si eu il voi vinde pe al meu si urmatorul model va fi un Hornet 600 - sa nu creada lumea ca am ceva cu honda :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

dupa umila mea parere gs-ul e mai frumos, cu aripioare de racire si alea-alea, far mare si simplu si aspectul de naked pur-sange.

cat despre racirea pe aer... eu am o mobra racita pe aer si uloi, cu indicator de temperatura, in cele mai mizere conditii de enduro, dupa 4 ore in care am parcurs 38km si motorul a mers non-stop am atins 95de grade. asta a fost maximu'. cum am iesit pe drum si am trecut de a 2-a a coborat temp. la 90. am motoru' de 12.000km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...