Sari la conținut

Suzuki Gs500 Versus Honda Cb500


mishu_dark
 Share

Postări Recomandate

Salut

 

M-am confruntat si eu cu aceeasi dilema timp de vro 2 luni si am tot oscilat intre gs si cb. am mers cu ambele si mi-au placut lucruri diferite la fiecare.

ceea ce a inclinat balanta in favoarea gs-ului a fost:

- Aspectul mult mai ... naked si cadrul care se vede superb

- Are toba cromata + + + la aspect

- Are frana pe disc pe spate - nu conteaza f mult ca oricum poti bloca roata si cu cel pe tambur de pe cb, dar iarasi are un aspect mai .. MATUR

- Insusi faptul ca nu are radiator.. deci e mei simplu mai putine batai de cap si LA O TRANTA mai putine sanze de defectiune- Multitudinea de piese de schimb si usurinta de a le gasi la preturi foarte rezonabile

 

Acum dupa 2 ani mai pot adauga:

- FIABILITATE- nu cred ca mergi cu orice alt motor 20.000 km si sa schimbi numai uleiul in acest timp si sa iti porneasca la 1 sec de demaror mereu. Am mers si in ture llungi.. 3000 km prin romania sa nu va spun pe ce drumuri.. de ma durea pe mine inima cu 2 pers si bagaje laterale.. si suzy nu comenta nimic. Nu degeaba a fost votata de zeci de ori best commuter bike. te urci pe ea si te duci. nu are nevoie de atentie sporita si reparatii si reglaje si mentenanta continuua.

- durabil - am luat 2 trante (minore) cu ea si nu a patit nimic, dar o maneta de frana mi s-a rupt care am luat alta cu 7 euro parca

 

O folosesc zilnic sa ma duc la servici si e superb prin oras si niciodata nu am avut probleme cu supraincalzirea nici la semafoare la 35 grade nici la 30 grade urcand cu 2 pers pe drum de munte cu 10 la ora timp de 30 min si nici mergand cu 170 timp de 40 min pe autostrada.

 

oricum viteza normala cu care circuli este cam la 120-130 peste asta e incomod din cauza vantului, macar ramai in limitele legalitatii si a bunului simt :yikes: Acei 10-17 cati o fi cai putere in plus sau minus... chiar nu conteaza in viata de zi cu zi. Sa nu uitam ca nu suntem pe circuit

 

sper sa te ajute,

Bafta

 

PS si eu il voi vinde pe al meu si urmatorul model va fi un Hornet 600 - sa nu creada lumea ca am ceva cu honda :kiss:

 

 

la capitolul fiabilitate ti-as recomanda intai sa afli ce poate motoreta ta, pt ca poate mult mai mult, pana sa afirmi ca nu mergi cu un alt motor 20000km (adica foarte putin) doar schimband uleiul :yikes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 127
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Bun. Gs sau Cb.. LUMEA zice ca nu`i prea mare diferenta. Ce vreau sa subliniez este ca in niciun comentariu -si n`am ratat niciunul- nu s`a pus problema consumului. Spun asta pentru ca sunt curios! N`am nici Cb nici Gs..dar inclin spre Cb. Oricum, ideea era urmatoarea: am inteles din diferite surse ca gs`ul ar consuma mai mult; cu aproximativ 1-1,5 litrii mai mult. DAR nici asta nu prea conteza..la o adica inca 4-5 lei in plus la 100 de km nu`i paguba. Insa nu s`a pus deloc intrebarea asta. :cheers:

 

Si alta chestie..oameni buni -asa cum a mai spus cineva- ganditi`va la ce FOLOSITI motorul. Pentru drumuri lungi sau pentru oras.

Din cate am citit inteleg ca Cb`ul e mai bun pentru drumuri lungi. Iar faza cu incinsul la semafor...nu sunt mecanic nici pe departe dar putina minte pe care o am imi spune urmatorul lucru: racirea pe aer banuiesc ca functioneaza in felul urmator: vantul care vine -implicit- din fata se loveste de radiator care la randul lui raceste apa. Ce raceste apa mai departe habar n`am..ideea e urmatoarea: daca tu stai la stop..vantu` unde`l lasi?:love:..adica,bun, cand ai vant ti se raceste radiatorul,dar vara,in romania..cu 35 de grade si nicio adiere..nu prea ai vant cand stai la semafor. Va ROG !! sa ma corectati daca am gresit pe undeva. Si ganditi`va ca la semafor nu stai 10 secunde sau juma` de minut..exemplu concret: in Galati, la intersectia Brailei-Cosbuc, din Tiglina I, semaforul tine rosu` 99 de secunde:). Cei din Galati imi pot confirma spusele.

 

A 3-a dilema. A spus cineva acu` vreo 2 pagini motivele pentru care a ales GS. Si din 4 motive 3 aveau ca urmare aspectul imbunatatit al motocicletei :D. Pai mai omule iti iei motor ca sa te plimbi cu el sau ca sa`l afisezi creaturilor de pe strada cu o afinitate deosebita pentru Nike,Adidas si alte 'delicatese'? Nu vreau sa supar pe nimeni, dar ma uit la mine care folosesc zilnic un Piaggio Atala Uno din '84 pentru aproape orice: piata, cand ma duc la antrenamente,cand am treaba prin oras, doar pentru a ma plimba..:-??..si n`am avut nicio problema majora cu el, si nici nu mi`e rusine sa ma dau cu el..chiar e o placere -pentru mine- sa am un obiect de care sa pot avea grija si sa ma folosesc de el. post-41922-1233065334_thumb.jpg

Asa ca daca vrei sa`ti iei ceva care sa arate frumos (naked) ia`ti Bking..sau vreun echivalent de la alta firma.

 

Personal, am mai spus asta, imi place mai mult Cb-ul..si sa va spun motivele mele:

1. consuma putin (5-5,5l la o viteza constanta de 140 km/h)

2. fiind mai grea putin este mai greu de dezecilibrat (nu mai confundati (unii) MANEVRABILITATEA cu PUTEREA CONTROLULUI; manevrabilitatea se refera la abilitatea de a executa diferite MANEVRE :laugh:..ca de aici si numele..pe cand controlul se refera la capacitatea de a PUTEA folosi intr`un scop determinat acele manevre..altfel spus.. Smartu` e manevrabil..un Bmw seria 7 e controlabil :laugh: )

3. acei 14 cai in plus CONTEAZA pentru ca poti sa obtii aceleasi performante ca ale 'contemporanului' Gs DAR la turatii mai mici de unde -> consum mai mic -> uzura mai putina in timp.

Editat de G-xer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Consumul la CB variază de la 3.5 (mers calm la 60-80 km/h) la 5-5.5 (mers la drum lung cu bucăți de 160 sau serpentine la turații mari) și vreo 6-7 la 180-190 km/h. GS-ul nu cred că ar consuma semnificativ mai mult. Ca fiabilitate nu pot face comparație directă că nu știu mulți posesori de GS-uri, dar al meu se apropie de 70.000 km și a avut o singură separație mai serioasă la 50.000 km (lanțul de distribuție). În rest - ulei, antigel, filtre, plăcuțe.

 

PS. La mers constant la 140 km/h consumă cam 4.5l/100km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi permit sa scriu aici pentru ca multa vreme am oscilat si eu intre aceste 2 modele.

 

Din punctul meu de vedere conteaza FOARTE mult aspectul unei motociclete. Si aici fiecare prefera altceva ceea ce e foarte bine. Unii prefera look-ul mai retro altii cel mai nou. Insa ceea ce vreau sa subliniez este ca, mai ales intre 2 modele atat de similare - in cele din urma- ca utilizare, ar fi o prostie sa nu alegi si dupa ce iti spune inima.

 

Recunosc ca eu as fi ales GS tocmai din aceste 2 motive : arata mai bine ( pentru mine ), e mai simpla mecanic.

In cele din urma am ales altceva din criterii total diferite insa daca as fi ramas la dilema GS vs. CB... atunci probabil ca m-as fi orientat la CBF500. In cazul Suzuki nu exista o alternativa "upgradata" a GS-ului. Insa in cazul Hondei singurul motiv pentru care m-as mai gandi la CB avand in vedere ca exista pe piata o versiune upgradata ( din toate punctele de vedere ) ar fi doar aspectul banilor.

Ok, o CB la mana a doua probabil costa mai putin decat o CBF la mana a doua. Dar intrebarea este...cu cat mai putin si daca merita banutii in plus modelul mai recent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am Honda Hornet 600 - super motor, dar am prieteni si cu GS-uri si cu CB-uri. Imi place mai mult CB-ul.

Si pe de-asupra are in jur de 60.000 km si merge impecabil (CB-ul).

Parerea mea e ca CB-ul arata mai bine, e mai inalta, si e si HONDA :crack:

De la Suzuki vreau sa incerc Bandit 600.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Aia e o comparație a puterii și cuplurilor motoarelor, nu a motocicletelor. Mai e de luat în calcul fiabilitatea, ergonomia, manevrabilitatea, costurile de întreținere per kilometru parcurs, consumul etc. Da, Diversion la 600 cc e mai puternică decât CB 500, care la rândul ei depășește ER-5 și la coadă de tot e GS 500, dar asta nu spune prea multe: diferențele sunt relativ mici, Diversion costă mai mult ca GS500 (de ex.) și pentru mers la servici probabil GS500 e mai bună decât Diversion deși e la coada listei ca putere: ca să mergi prin oraș legal nu ai nevoie de 55CP, ajung și 15CP.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

CB 500 nu se mai fabrica, a fost inlocuit in 2004 de CBF 500. Mai nou nici CBF 500 nu se mai fabrica din motive de norme EURO, era EURO 2 si acum e obligatoriu EURO 3, dar se fabrica CBF 600 care e atat de castrat ca e la fel de pasnic ca cel de 500.

 

GS 500 nu se mai fabrica nici el din cauza normei EURO 3. Practic nu mai stiu ce 500 se mai fabrica acum.

 

Oricum ca incepator nu are rost sa iei motocicleta noua, sigur dai cu ea pe jos de o sa plangi (toti am facut asta). Daca nu mai esti incepator poti lua un CBF 600 daca vrei ceva linistit sau ce ai tu chef in rest.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

noi (eu si sotul) cb 500 si vreau sa spun ca racirea e prea buna...adica iarna e mereu pe cold si dupa 8h de mers(am mers la -7 grade...satu mare-timisoara-nu mai fac asta niciodata...). cred ca e ceva mai tare decat gs-ul si mai mare. codita mai lata ...etc. noi amandoi am atins cu ea putin peste 180.arata 190 dar nu cred ca atat aveam ... kilometraju masoara la roata deci nu cred ca e 100%corect. nu aveam parbriz montat si al nostru e naked naked. eu cred ca honda in general e mai buna decat suzuki sau poate m-am atasat de ea nush acum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

noi amandoi am atins cu ea putin peste 180.arata 190 dar nu cred ca atat aveam ... kilometraju masoara la roata deci nu cred ca e 100%corect. nu aveam parbriz montat si al nostru e naked naked. eu cred ca honda in general e mai buna decat suzuki sau poate m-am atasat de ea nush acum...

 

eu cred ca este adevarat

am demontat bordul si am vazut cum functioneaza mecanismul vitezometrului si cred cu tarie ca nu arata mai mult , o diferenta cred ca este totusi ca nu poate fi la fel de exact la 50 kmh si la 170 km/h am citit tot felul de teorii dar mecanismul lui nu se incardeaza la nici una , daca nu ma insel era un tip cu Cb care spunea pe forum ca el mergea in paralel cu alt motor si ca celuilalt ii arata mai mult cu vreo 15 km/h decat ii arata lui vitezometrul CB-ului.

eu am ajuns cu ea la 195 km/h nu am dat mai mult ,era pe la 9500 ture , aveam inima cat un purice , vantul , apropo, are si el o forta destul de mare si conteaza directia in care bate , cat de tare bate , tinand cont ca CB-ul nu are carene , este ai putin aerodimanic , inainteaza mai greu etc

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
eu cred ca este adevarat

am demontat bordul si am vazut cum functioneaza mecanismul vitezometrului si cred cu tarie ca nu arata mai mult , o diferenta cred ca este totusi ca nu poate fi la fel de exact la 50 kmh si la 170 km/h am citit tot felul de teorii dar mecanismul lui nu se incardeaza la nici una , daca nu ma insel era un tip cu Cb care spunea pe forum ca el mergea in paralel cu alt motor si ca celuilalt ii arata mai mult cu vreo 15 km/h decat ii arata lui vitezometrul CB-ului.

eu am ajuns cu ea la 195 km/h nu am dat mai mult ,era pe la 9500 ture , aveam inima cat un purice , vantul , apropo, are si el o forta destul de mare si conteaza directia in care bate , cat de tare bate , tinand cont ca CB-ul nu are carene , este ai putin aerodimanic , inainteaza mai greu etc

 

eu doar ce am luat un gpz, dar este clar Honda este cea mai tare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Si eu oscilez intre 2 motoare dintre care as vrea sa iau unul la toamna. CB500 si GS500. Nu m-am plimbat cu nici unul dintre ele si habar nu am cum se conduc. Am citit mai multe forumuri legat de aceste 2 modele dar nicaieri nu am gasit pe nimeni sa faca o comparatie la confortul pe care il ofera. Ma refer la grosimea buretelui din sa, latimea ei (consider ca astea 2 conteaza mult cand vorbesti de confort) si bineinteles de pozitia corpului fata de pozitia verticala (consider ca o pozitie verticala este mereu mai confortabila ca una inclinata). Spuneti-mi va rog parerile voastre in legatura cu aceasta comparatie. Inca ceva, am vazut pe site-urile de moto SH ca GS500 e un pic mai ieftin decat CB, chiar si versiunea sa carenata e comparabila la pret cu CB naked. De aceea a inceput sa imi placa GS-ul carenat, dar nu stiu un lucru, diferenta intre GS necarenat si cel carenat este doar carena sau au mai fost alte configuratii facute asupra lui (ma refer la pozitia ghidonului, a seii)? Si inca o intrebare: Daca iau un honda CB naked ii pot cumpara si monta dupa aceea carena? Multumesc frumos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Si eu oscilez intre 2 motoare dintre care as vrea sa iau unul la toamna. CB500 si GS500. Nu m-am plimbat cu nici unul dintre ele si habar nu am cum se conduc. Am citit mai multe forumuri legat de aceste 2 modele dar nicaieri nu am gasit pe nimeni sa faca o comparatie la confortul pe care il ofera. Ma refer la grosimea buretelui din sa, latimea ei (consider ca astea 2 conteaza mult cand vorbesti de confort) si bineinteles de pozitia corpului fata de pozitia verticala (consider ca o pozitie verticala este mereu mai confortabila ca una inclinata). Spuneti-mi va rog parerile voastre in legatura cu aceasta comparatie. Inca ceva, am vazut pe site-urile de moto SH ca GS500 e un pic mai ieftin decat CB, chiar si versiunea sa carenata e comparabila la pret cu CB naked. De aceea a inceput sa imi placa GS-ul carenat, dar nu stiu un lucru, diferenta intre GS necarenat si cel carenat este doar carena sau au mai fost alte configuratii facute asupra lui (ma refer la pozitia ghidonului, a seii)? Si inca o intrebare: Daca iau un honda CB naked ii pot cumpara si monta dupa aceea carena? Multumesc frumos!

 

Salut, eu am un gs500 model '94 de vreo 3 sezoane, dar m-am plimbat cateva sute de km si pe un cb500. Imi permit oarecum sa fac o comparatie intre cele doua. CB-ul este ceva mai mare decat gs-ul, saua e mai lata, iar pentru 2 persoane e mai mult loc decat la gs500. Pozitia e destul de diferita, pozitia de pe gs-urile vechi se aseamana mai mult cu pozitia de pe o sportiva decat de pe un naked, asta si din cauza ghidonului care e ceva mai coborat. Tot ce pot sa-ti spun e ca depinde mult de constitutia ta daca vreunul din modele e mai confortabil decat celalalt. Daca te sprijini si in maini si scarite nu inseamna ca e mai incomod gs-ul, ci doar ca se distribuie altfel greutatea. Daca-ti cumperi vreunu' din modele nu te gandi sa bagi carene pe ele, pastreaz-o functionala ca sunt dragute asa cum sunt ele si nici nu-ti recuperezi banii la revanzare. Intre modelul carenat si necarenat acelasi an, ar fi o diferenta de greutate, 5-10 kile mai usor ala naked, cel cu carene are radiator de ulei si cred ca asta-i cam tot. Anyway, eu tot din Constanta sunt, iar la toamna intentionez s-o pun la vanzare pe-a mea, asa ca daca vrei mai multe detalii putem vorbi si in particular. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam pentru raspuns :lol: . Fii sigur ca in momentul in care o sa am banii pregatiti te voi contacta sa vin sa o vad :). Nu am mentionat, eu am 1.80 si 75 kg. Am vazut recent pe Louis ca exista niste tipuri de sa care se monteaza peste saua motocicletei pentru a creste confortul. Oricum, in pricnipiu, pe mine ma intereseaza ca mototcicleta sa imi permita o pozitie cat mai verticala si ca saua sa fie cat mai lata si mai moale :). La dimensiunile mele GS-ul ar aduce o pozitie mai sportiva fata de CB?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti s-o vezi si sa te urci pe ea oricand doresti, macar sa-ti faci o idee despre model si despre cum ti se pare pozitia pe ea. gs500 e o motocicleta destul de micuta, dar la 1.80 nu esti prea inalt pentru ea. Pozitie verticala iti ofera si gs500, cel putin modelul nou cu ghidonul mai inalt, daca nu ma insel are si saua mai lata modelul nou. N-ar trebui sa te deranjeze nici pozitia de pe gs500 modelu vechi, eu cred ca e chiar mai comoda la drum lung.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, merci pt info! Strang banii si ne vom auzi :).

 

ma omu.. eu am 1.75m si 73 de kg si mai am si un GS din 94 si ma simt super pe el... asa numa ca sa-ti faci o parere :)

 

numai bine :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, merci pt info! Strang banii si ne vom auzi :lol:.

vezi ca exista atat gs cu seminghooane cat si cu ghidon dintr-o bucata. al doilea este relativ la fel cu cel de la cb. saua gs-ului nou este mai incomoda decat cea de la cb

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Parerea mea la capitolul racirii e sa vedem ce zic statisticile:

Cate suzuki au avut probleme cu asta?(calare a motorului\gripare) si cate cb-uri au avut probleme cu asta?

 

P.S:eu am 1,74 si vreo 65 de kile....si ma simt ca in pat pe GS-u meu!

Numai bine!

Editat de Mihai_J4
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa zic? Zic.

Dintre cele doua, Kawa GPZ 500, heahea... Motiv? frana dublu disc pe fatza.

But, nvrmind me, carry on.

 

 

 

My two cents: abia dupa ce te-ai urcat pe ambele si le-ai studiat in detaliu, poti sa faci alegerea corecta.

(desi GS-ul e al dracu de simplu de intretinut, rezistent si nepretentzios. good for thin starters, mai ales ca e cea mai usoara.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! Pana la urma mi s-a pus pata pe GS-ul ala de 500 carenat, din cate imi dau seama e la fel de fiabil ca modelul vechi pe care toata lumea il lauda (e mai nou, ar trebui sa fie asa :lol:), arata al naibii de bine si nici nu e scump. Din ce spuneati voi ar avea saua mai incomoda decat cb-ul, dar ce ziceti o chestie d-asta s-ar potrivi pe saua lui?: aici

Mi se pare super tare saua aia cu pernite de aer, dar sunt curios a folosit cineva de pe forum vreo perna d-asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Salutare! Pana la urma mi s-a pus pata pe GS-ul ala de 500 carenat, din cate imi dau seama e la fel de fiabil ca modelul vechi pe care toata lumea il lauda (e mai nou, ar trebui sa fie asa :laugh:), arata al naibii de bine si nici nu e scump. Din ce spuneati voi ar avea saua mai incomoda decat cb-ul, dar ce ziceti o chestie d-asta s-ar potrivi pe saua lui?: aici

Mi se pare super tare saua aia cu pernite de aer, dar sunt curios a folosit cineva de pe forum vreo perna d-asta?

 

Legat de confort daca ai 1,70 maxim nu recomand gs decat daca are ghidonul schimbat cu ceva de enduro . Fata de Honda rezervorul este foarte lung adica distanta de la sa la ghidon este mare ceea ce te face sa stai aplecat in fata greutatea corpului fiind sustinuta de maini si spate. Pe distanta mica e interesant dar pe distante lungi e nasol rauuuuuuuu. Eu am un gs din 89 cu ghidoanele cele mai jos cred . I le am schimbat i am pus capete de la unu din 97 model carenat dar tot e nasol ultima solutie cred ca ar fi sa ii pun de enduro . Honda are distanta de la rezervor mai mica din ce am vazut eu . Oricum ca galagie de la motor honda e mult mai silentioasa . Vara te coci pe Gs mai ales ca are racire pe aer . La viteza mica si cand esti oprit toata caldura vine in tine (cam nasol) . La honda nu stiu cum e dar avand radiator si ventilator e intru un fel directionata in spate . La motor nu stiu ce sa zic desi se spune ca sunt foarte fiabile motoarele la gs zgototele care apar in timp (batai in chiulasa , de la lantul de distributie si altele) desi se spune ca nu tre sa te ingrijoreze te enerveaza fiecare cred ca vrea ca motorul lui sa fie cat mai silentios, la honda rar am vazut motoare sa bata ceva prin ele (honda foloseste axa cu came+culbutori suzuki axa cu came tacheti hidraulici ma refer la modelele mai vechi ). Singurul avantaj pe care il are Suzuki este pretul si consumul foarte mic . Ca piese nu sunt chiar asa de ieftine cum se spune cred ca sunt cam egale . Oricum fiecare isi ia ce vrea si ce ii place mai mult .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...