moshulik Postat Martie 31, 2008 Share Postat Martie 31, 2008 Subiect uleios : semeringurile de furca. O problema destul de frecventa am vazut ca incepe sa fie asta cu semeringurile de furca. Astea sunt niste inele de metal, cauciuc si cu arc, care sunt localizate in zona unde tuburile de inox de la furca intra in partile de jos (care tin roata), numite si jambe. Rolul semeringurilor este sa tzina uleiul din furca la locul lui, adica in furca, iar cilindrii de inox sa ramana curati. Ei.. in timp SAU din cauza mizeriei excesive care ajunge pe tuburile de inox (de exemplu mers pe drumuri cu noroi) - semeringurile se uzeaza si nu mai curatza furca de ulei - uleiul incepe sa iasa atasat de furca si apoi sa curga in jos, pe jambe. Pe vremuri si la motocicletele de enduro - se monteaza burdufurile alea de cauciuc - cu un capat pe jamba si altul pe furca, tocmai pentru a preveni sa ajunga mizeria pe tuburi si a proteja semeringurile. Problema la celelalte motoare e ca da naspa la estetica . Deci, ce e de facut - sfaturile mele - pasul 1 - comandati din timp o pereche de semeringuri, pentru ca atunci cand incep sa curga, nu veti avea liniste pana nu le stiti fixate. Sunt ieftine, cam 10 euro pe louis. - pasul 2 - inspectati furca din cand in cand - in zona semeringurilor - spre spatele motocicletei - daca e sa fie ulei, atunci zona aia va fi mereu murdara - uleiul face o pelicula care aduna praf si arata mereu neagra. - pasul 3 - daca a inceput sa curga un semering, fiti siguri ca nu se "vindeca" singur, nu-i mai creste "carnea" la loc, deci trebuie rezolvata problema. Ei... pana la rezolvare insa (lipsa de piese, programare la mecanic, lipsa de timp, de scule etc...) - trebuie facuta o operatiune simpla dar foarte importanta - trebuie puse niste carpe pe jamba - imediat sub zona semeringurilor - prinse cu scoci acolo - cu rolul de a capta uleiul care va tot iesi din furca. Daca nu faceti asta, uleiul ala se scurge, incet dar sigur, fix pana la etrierii de frana si la placutze si discuri. Discurile se pot curatza cu benzina, ce-i drept, dar placutzele contaminate cu ulei nu prea mai vad "lumina soarelui", adica nu-si recapata total capacitatea de franare decat dupa ce se uzeaza suficient incat sa se duca stratul contaminat. Oricum e o operatiune mizerabila curatarea franelor de ulei, deci o simpla carpa si un scoci previn foarte bine chestia asta. - pasul 4 - pentru cine nu se jeneaza "sa-si bage mainile" in problema. Inlocuire semeringuri : operatiunea are doua parti clare a) - izolarea telescoapelor - adica mai intai - pus pe cricul central, pus un cric de masina pentru ca motocicleta sa stea pe roata spate, nu pe fata, dat etrierii jos (atentie - trebuie legati cu sfoara de motocicleta, sa nu atarne in conducte), dat roata fata jos, eliberat telescoapele din ghidoane (daca se prind ghidoanele direct, nu prin juguri), apoi slabit suruburile de la juguri si gata - sunt eliberate telescoapele - aici e de notat un aspect foarte important - recomand sa faceti cu pila o zgarietura mica pe telescoape si pe ochelar - pentru a sti la remontare exact pozitia din care le-ati scos - atat pe inaltime, cat si ca sa nu le puneti rotite altfel de cum erau (teoretic ele sunt la fel, dar practic uzurile diferite de la bucsele din furca risca sa blocheze apoi o vreme cursa optima a furcii). - o data izolat telescopul, urmeaza partea 2 - se scoate semeringul vechi si se pune cel nou . La vedere este intai semeringul de praf - asta se scoate cu un cutit - se distanteaza usor, din aproape in aproape, de la linia vizibila unde calca pe metal. Iese lejer. Apoi mai urmeaza o sigurantza - in general e o sarma ondulata, iese la surubelnita imediat, la unele motoare e siguranta zegher - poate sa fie necesar un cleste de sigurante - e mai bine decat sa riscati sa o rupeti la surubelnita si apoi sa ramaneti cu motocicleta desfacuta din lipsa sigurantei respective. Ei.... si aici urmeaza partea delicata. In general, in manualele de reparatii, procedura de inlocuit semeringuri presupune desfacerea de tot a furcii - e un surub in partea de jos a jambei care tine la un loc cele doua piese mari vizibile ale telescopului. Daca surubul asta e intzepenit sau se invarte cu tot cu piesa in care e insurubat, atunci mai bine mergeti pe varianta 2 de inlocuit semeringuri, cand totul se rezolva fara a desface nici o shaiba de la furca. Un alt avantaj al metodei astia este ca daca nu a curs ulei in cantitate vizibila, atunci nu mai trebuie nici macar completat uleiul, deci operatiunea ramane "curata si uscata". Cum scot eu semeringurile - pana acum cu succes la 2 motociclete: Mai intai cu o surubelnita - se curata cauciucul vizibil din semering, pana se ajunge la tabla. Fara frica, fara mila. Singura grija care trebuie avuta este protejarea tubului de inox, sa nu faca zgarieturi. In general este un otzel foarte dur, deci nu se zgarie asa usor accidental, dar trebuie totusi ceva atentie. Dupa ce s-a curatat cauciucul, se intra cu un cutit, pe langa telescop, in unghiul permis de distanta dintre tabla semeringului si tubul interior al telescopului. Cutitul trebuie sa aiba un varf subtire, preferabil curbat, iar lama - taisul sa fie orientat spre in sus. Ei, apoi urmeaza o manevra repetitiva prin care se taie semeringul respectiv. Mai trebuie protejata si jamba - pus acolo o carpa groasa - pentru ca ala va fi punctul secundar de realizare a parghiei de taiere. Asadar cutitul se sprijina cu varful lamei pe tabla semeringului - o "vede" de jos in sus, iar cu dosul lamei pe jamba, in unghiul permis. Ei, se executa miscarea asta cam vreo 5-10 minute asa, pana cand rezulta o taietura in semering intr-un unghi destul de lung, dar completa, care-i intrerupe continuitatea circumferintei. Apoi e gata - dispare presarea semeringului in carcasa si se scoate cu un varf de surubelnita imediat. Asta e tot - semeringul nou se baga cu tabla in sus - fata cu marcajele din fabrica. Se aduce la nivelul jambei cu mana. Recomand sa puneti ceva ulei pe el inainte, sa intre lejer. Recomand sa puneti ulei si pe exteriorul semeringului, pe circumferinta. Apoi trebuie batut la loc in carcasa - eu il bat cu grija, cu un dorn de metal, usor de tot, de jur imprejur, cate putin. Atentie - daca il bateti prea mult intr-o parte se blocheaza si e naspa. Daca totusi il blocati, pentru deblocare trebuie batut plecand progresiv din zona ingropata spre zona inalta. Si gata - puneti totul la loc cum era si nu uitati sa strangeti suruburile. Succes . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 31, 2008 Share Postat Martie 31, 2008 Foarte corect si util ce a scris moshulik! Adaug si eu ceva: sunt foarte utile si ieftine (10 euro pe louis) aparatorile de simeringuri folosibile pe motociclete street/naked si chopper (care nu s-ar preta deloc estetic la burdufele gen enduro). Se gasesc pe louis.de sub numele de gabelprotektoren. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daseth Postat Aprilie 2, 2008 Share Postat Aprilie 2, 2008 am inceput sa vad urme de ulei pe unul dintre telescoape. pana saptamana viitoare cand imi iau semeringurile, mai pot merge cu motorul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Aprilie 2, 2008 Share Postat Aprilie 2, 2008 Completari: in cazurile in care este dorit/necesar sa desfaceti complet amortizorul (de exemplu pt a scurge complet uleiul vechi inainte de a-l inlocui), procedati in ordinea asta (e vorba de telescoape normale, nu upside-down): -cu telescopul inca prins in jug, daca e nevoie si tensionat (tras in sus cu mana) desfaceti surubul de jos (de obicei are cap Allen (imbus) de 6-10). O sa curga ulei pe acolo. Altfel, daca piesa interioara nu mai este apasata de arc, si surubul s-a intepenit sau este fixat cu loktite (f probabil), va fi nevoie de o piesa pt blocare si/sau de o cheie pneumatica. -lasand telescopul prins in jug, desfaceti capacul de sus. Atentie sa desfaceti capacul, nu unul dintre sistemele de reglaj. De asemenea, atentie la faptul ca arcul este tensionat - nu foarte tare, se poate presa cu mana, dar suficient cat sa arunce dopul destul de tare daca nu esti pe faza. La completarea cu ulei, urmariti sa-l aduceti la nivel, nu la cantitate (care e doar un ghid), pt ca in realitate nu o sa reusiti (sau eu n-am reusit) sa masurati suficient de exact cantitatea. De asemenea, metoda prezentata de @moshulik de a scoate semeringurile mai are un avantaj considerabil: furca contine in interior doua bucsi metalice acoperite cu teflon - folosind metoda standard de scoatere a semeringului (slide-hammer action) sunt sanse considerabile sa stricati aceste piese daca semeringul e intepenit (si nu sunt f ieftine si nici n-au la Louis). Pentru a impinge semeringurile noi la locul lor, recomand cumpararea (Louis) sau imprumutarea sculei potrivite. Alternativ, se poate folosi o bucata de teava de fier de diametru potrivit, de preferinta sa tesiti un pic cu pila muchiile care lovesc in semering, pt a nu ramane bavuri de la taiere care sa strice cauciucul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Aprilie 4, 2008 Share Postat Aprilie 4, 2008 am inceput sa vad urme de ulei pe unul dintre telescoape. pana saptamana viitoare cand imi iau semeringurile, mai pot merge cu motorul? Bineinteles ca poti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TonyX Postat Aprilie 5, 2008 Share Postat Aprilie 5, 2008 Subiect uleios : semeringurile de furca. O problema destul de frecventa am vazut ca incepe sa fie asta cu semeringurile de furca. Astea sunt niste inele de metal, cauciuc si cu arc, care sunt localizate in zona unde tuburile de inox de la furca intra in partile de jos (care tin roata), numite si jambe. Rolul semeringurilor este sa tzina uleiul din furca la locul lui, adica in furca, iar cilindrii de inox sa ramana curati. Ei.. in timp SAU din cauza mizeriei excesive care ajunge pe tuburile de inox (de exemplu mers pe drumuri cu noroi) - semeringurile se uzeaza si nu mai curatza furca de ulei - uleiul incepe sa iasa atasat de furca si apoi sa curga in jos, pe jambe. Pe vremuri si la motocicletele de enduro - se monteaza burdufurile alea de cauciuc - cu un capat pe jamba si altul pe furca, tocmai pentru a preveni sa ajunga mizeria pe tuburi si a proteja semeringurile. Problema la celelalte motoare e ca da naspa la estetica . Deci, ce e de facut - sfaturile mele - pasul 1 - comandati din timp o pereche de semeringuri, pentru ca atunci cand incep sa curga, nu veti avea liniste pana nu le stiti fixate. Sunt ieftine, cam 10 euro pe louis. - pasul 2 - inspectati furca din cand in cand - in zona semeringurilor - spre spatele motocicletei - daca e sa fie ulei, atunci zona aia va fi mereu murdara - uleiul face o pelicula care aduna praf si arata mereu neagra. - pasul 3 - daca a inceput sa curga un semering, fiti siguri ca nu se "vindeca" singur, nu-i mai creste "carnea" la loc, deci trebuie rezolvata problema. Ei... pana la rezolvare insa (lipsa de piese, programare la mecanic, lipsa de timp, de scule etc...) - trebuie facuta o operatiune simpla dar foarte importanta - trebuie puse niste carpe pe jamba - imediat sub zona semeringurilor - prinse cu scoci acolo - cu rolul de a capta uleiul care va tot iesi din furca. Daca nu faceti asta, uleiul ala se scurge, incet dar sigur, fix pana la etrierii de frana si la placutze si discuri. Discurile se pot curatza cu benzina, ce-i drept, dar placutzele contaminate cu ulei nu prea mai vad "lumina soarelui", adica nu-si recapata total capacitatea de franare decat dupa ce se uzeaza suficient incat sa se duca stratul contaminat. Oricum e o operatiune mizerabila curatarea franelor de ulei, deci o simpla carpa si un scoci previn foarte bine chestia asta. - pasul 4 - pentru cine nu se jeneaza "sa-si bage mainile" in problema. Inlocuire semeringuri : operatiunea are doua parti clare a) - izolarea telescoapelor - adica mai intai - pus pe cricul central, pus un cric de masina pentru ca motocicleta sa stea pe roata spate, nu pe fata, dat etrierii jos (atentie - trebuie legati cu sfoara de motocicleta, sa nu atarne in conducte), dat roata fata jos, eliberat telescoapele din ghidoane (daca se prind ghidoanele direct, nu prin juguri), apoi slabit suruburile de la juguri si gata - sunt eliberate telescoapele - aici e de notat un aspect foarte important - recomand sa faceti cu pila o zgarietura mica pe telescoape si pe ochelar - pentru a sti la remontare exact pozitia din care le-ati scos - atat pe inaltime, cat si ca sa nu le puneti rotite altfel de cum erau (teoretic ele sunt la fel, dar practic uzurile diferite de la bucsele din furca risca sa blocheze apoi o vreme cursa optima a furcii). - o data izolat telescopul, urmeaza partea 2 - se scoate semeringul vechi si se pune cel nou . La vedere este intai semeringul de praf - asta se scoate cu un cutit - se distanteaza usor, din aproape in aproape, de la linia vizibila unde calca pe metal. Iese lejer. Apoi mai urmeaza o sigurantza - in general e o sarma ondulata, iese la surubelnita imediat, la unele motoare e siguranta zegher - poate sa fie necesar un cleste de sigurante - e mai bine decat sa riscati sa o rupeti la surubelnita si apoi sa ramaneti cu motocicleta desfacuta din lipsa sigurantei respective. Ei.... si aici urmeaza partea delicata. In general, in manualele de reparatii, procedura de inlocuit semeringuri presupune desfacerea de tot a furcii - e un surub in partea de jos a jambei care tine la un loc cele doua piese mari vizibile ale telescopului. Daca surubul asta e intzepenit sau se invarte cu tot cu piesa in care e insurubat, atunci mai bine mergeti pe varianta 2 de inlocuit semeringuri, cand totul se rezolva fara a desface nici o shaiba de la furca. Un alt avantaj al metodei astia este ca daca nu a curs ulei in cantitate vizibila, atunci nu mai trebuie nici macar completat uleiul, deci operatiunea ramane "curata si uscata". Cum scot eu semeringurile - pana acum cu succes la 2 motociclete: Mai intai cu o surubelnita - se curata cauciucul vizibil din semering, pana se ajunge la tabla. Fara frica, fara mila. Singura grija care trebuie avuta este protejarea tubului de inox, sa nu faca zgarieturi. In general este un otzel foarte dur, deci nu se zgarie asa usor accidental, dar trebuie totusi ceva atentie. Dupa ce s-a curatat cauciucul, se intra cu un cutit, pe langa telescop, in unghiul permis de distanta dintre tabla semeringului si tubul interior al telescopului. Cutitul trebuie sa aiba un varf subtire, preferabil curbat, iar lama - taisul sa fie orientat spre in sus. Ei, apoi urmeaza o manevra repetitiva prin care se taie semeringul respectiv. Mai trebuie protejata si jamba - pus acolo o carpa groasa - pentru ca ala va fi punctul secundar de realizare a parghiei de taiere. Asadar cutitul se sprijina cu varful lamei pe tabla semeringului - o "vede" de jos in sus, iar cu dosul lamei pe jamba, in unghiul permis. Ei, se executa miscarea asta cam vreo 5-10 minute asa, pana cand rezulta o taietura in semering intr-un unghi destul de lung, dar completa, care-i intrerupe continuitatea circumferintei. Apoi e gata - dispare presarea semeringului in carcasa si se scoate cu un varf de surubelnita imediat. Asta e tot - semeringul nou se baga cu tabla in sus - fata cu marcajele din fabrica. Se aduce la nivelul jambei cu mana. Recomand sa puneti ceva ulei pe el inainte, sa intre lejer. Recomand sa puneti ulei si pe exteriorul semeringului, pe circumferinta. Apoi trebuie batut la loc in carcasa - eu il bat cu grija, cu un dorn de metal, usor de tot, de jur imprejur, cate putin. Atentie - daca il bateti prea mult intr-o parte se blocheaza si e naspa. Daca totusi il blocati, pentru deblocare trebuie batut plecand progresiv din zona ingropata spre zona inalta. Si gata - puneti totul la loc cum era si nu uitati sa strangeti suruburile. Succes . Eu am un "suport " pentru roata din spate dar cum fixez motoru' sa pot da fuca jos? La mine toba e chiar sub motor. Momentan am roata fata data jos si in fata am 2 butuci sub furca. Acum ar fi momentul ideal sa schimb semeringurile ( care zac intr-o cutie ) si uleiul in furca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daseth Postat Aprilie 6, 2008 Share Postat Aprilie 6, 2008 (editat) este posibil sa ma insel cu urmele de "ulei"? intreb pentru ca dupa ce am sesizat urmele de lichid pe furca si dupa ce le-am curatat, nu am mai vazut nimic acolo. Pompez repetat suspensia fata, dar pe furca nu mai ramane nimic. Este posibil sa apara infiltratii de apa dupa protectia aia de praf care sa dea senzatia de scurgere de ulei, dar in fapt sa nu fie vorba de nici o problema cu semeringurile? Mentionez ca nu imi amintesc daca lichidul pe care l-am observat eu acolo era apos sau uleios. Editat Aprilie 6, 2008 de daseth Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Aprilie 7, 2008 Share Postat Aprilie 7, 2008 este posibil sa ma insel cu urmele de "ulei"? intreb pentru ca dupa ce am sesizat urmele de lichid pe furca si dupa ce le-am curatat, nu am mai vazut nimic acolo. Pompez repetat suspensia fata, dar pe furca nu mai ramane nimic. Este posibil sa apara infiltratii de apa dupa protectia aia de praf care sa dea senzatia de scurgere de ulei, dar in fapt sa nu fie vorba de nici o problema cu semeringurile? Mentionez ca nu imi amintesc daca lichidul pe care l-am observat eu acolo era apos sau uleios. da, e posibil sa intre apa intre cele 2 semeringuri, de fapt destul la cata mizerie e pe strada nici nu e de mirare/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tdy83 Postat Aprilie 7, 2008 Share Postat Aprilie 7, 2008 Super descriere a operatiunilor dar as mai vrea sa adaug ceva, semeringul nou se poate bate foarte usor cu semeringul vechi adica se pune semeringul nou apoi peste el se pune cel vechi si se poate bate cu ciocanu in el intra la fix apoi se scoate cel vechi, eu asa am facut si a fost ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 7, 2008 Autor Share Postat Aprilie 7, 2008 Am mai gasit pe net inca o metoda de scos semeringurile, fara a desface furca, insa umbland totusi la capacul de sus si la ulei. Deci, in principiu - se desface capacul, se umple ochi furca cu ulei, apoi se scoate semeringul de praf si sigurantza de la semeringul de ulei, dupa care se comprima telescopul , intre un perete de casa si o roata de masina - cu un cric auto. Ideea este ca aceasta comprimare strict pe hidraulica va produce cresterea presiunii uleiului si impingerea semeringului afara. Asa - surse de semeringuri - /index.php?...c=63232&hl= - Remusmoto - trimite si in tara, cu ramburs, din ce am inteles. - 2 - magazinul de consumabile moto de la intersectia dintre strada Agricultori si Matei Voievod - in Bucuresti - cautati pe harta. Au uleiuri, placute, semeringuri de furca, spray-uri, filtre, majoritatea pe stoc, daca nu au, onoreaza rapid comenzile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Mai 2, 2008 Share Postat Mai 2, 2008 (editat) Un binemeritat UP la topicul asta destul de folositor - zic eu - poate ar merita chiar un "sticky zone". Un post nou (dar folositor sper), ca n-a mers "edit": La Motoadventure Cotroceni au destule simeringuri pentru moto, numai sa stiti exact modelul de motocicleta, ba chiar mai mult sa va interesati in prealabil de codul simeringului necesar pe site-ul producatorului (Ariete ca asta au) fiindca pot spune ca nu au... Mie mi s-a intamplat cand aveam Honda VT500E si am cerut simeringuri, au cautat cica nu aveau iar peste 2 ore am venit cu codul direct (erau bineinteles niste simeringuri comune mai multor tipuri de moto chiar si mai noi) si au gasit imediat. Deci mare atentie! P.S.: iote ca am adaugat post nou ca nu mergea "edit" si totusi a fost chiar "edit". Editat Mai 2, 2008 de Lupu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Mai 16, 2008 Share Postat Mai 16, 2008 mi s-a cerut 100 lei manopera la motomobil in tg mures. am decis sa imi iau un set de chei cu banii astia si s-o fac singur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 17, 2008 Share Postat Mai 17, 2008 Un binemeritat UP la topicul asta destul de folositor - zic eu - poate ar merita chiar un "sticky zone". Un post nou (dar folositor sper), ca n-a mers "edit": La Motoadventure Cotroceni au destule simeringuri pentru moto, numai sa stiti exact modelul de motocicleta, ba chiar mai mult sa va interesati in prealabil de codul simeringului necesar pe site-ul producatorului (Ariete ca asta au) fiindca pot spune ca nu au... Mie mi s-a intamplat cand aveam Honda VT500E si am cerut simeringuri, au cautat cica nu aveau iar peste 2 ore am venit cu codul direct (erau bineinteles niste simeringuri comune mai multor tipuri de moto chiar si mai noi) si au gasit imediat. Deci mare atentie! P.S.: iote ca am adaugat post nou ca nu mergea "edit" si totusi a fost chiar "edit". up Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Mai 17, 2008 Share Postat Mai 17, 2008 Atata e si In cotroceni. 2h de manopera, 50ron ora + un spray de curatat consumat (30ron).Lucrat impecabil, spalat furca "interior-exterior" , pus pe prosoape de hartie sa se scurga si sa se usuce. Sunt foarte multumit, mie mi'ar fi luat mult mai mult, nici nu aveam cum sa suspend mobra, etc.. Eu nu sunt deloc multumit. 2.5 ore de manopera la Motomania la scorurile de 70RON ora (fara TVA parca). Plus simmeringuri si ulei de furca m-a dus la aproape 300RON toata distractia. Daca stiam si eu ca la Cotroceni e asa de ieftin... da nu mi-a spus nimeni . In fine, eu unul mi-am luat sosete de neopren (100RON) pentru ca nu mai am de gand sa fac aceasta cheltuiala foarte curand (a trebuit sa fac operatiunea la 4000km ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drc Postat Mai 27, 2008 Share Postat Mai 27, 2008 Atata e si In cotroceni. 2h de manopera, 50ron ora + un spray de curatat consumat (30ron).Lucrat impecabil, spalat furca "interior-exterior" , pus pe prosoape de hartie sa se scurga si sa se usuce. Sunt foarte multumit, mie mi'ar fi luat mult mai mult, nici nu aveam cum sa suspend mobra, etc.. Mai multe detali poti sa imi dai si mie imi plange un amortizor GPZ500s Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drc Postat Mai 27, 2008 Share Postat Mai 27, 2008 ce detalii ai mai dori? adresa si un nr de tel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zircon Postat Mai 28, 2008 Share Postat Mai 28, 2008 Prea mare bataia de cap cu furca ... Ieri am terminat de reasamblat toata povestea, daca stiam cat o sa-mi ia ma duceam la service Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Mai 28, 2008 Share Postat Mai 28, 2008 eu mi-am modificat un cutit astfel incat sa extreg semeringul fara sa-l mai tai. avantajul este ca apoi pot folosi semeringul vechi pentru a-l presa pe cel nou, bat in cel vechi si nu am grija ca il stric pe cel nou. am incercat si cu desfacerea surubului de la baza dar mi s-a parut riscant pt bucsele de teflon. uleiul se masoara ff exact cu o seringa mai mare(50ml). este o treaba necesara si lejera, in 2 ore termini toata chestia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vms_3ct Postat Mai 28, 2008 Share Postat Mai 28, 2008 interesant si util acest topic dar mai am totusi o problema ce ulei bagati in telescoape la a mea imi da Suzuki Fork Oil L01 (99000-99044-L01 ) sau echivalent dar nu stiu care este acel echivalent si nu stiu de unde sa comand cel de la suzuki asa ca sunt curios ce ati facut voi in privinta asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
masterus Postat Mai 28, 2008 Share Postat Mai 28, 2008 Un filmulet interesant: In alta ordine de idei, aveti cunostinta cam cat costa o operatie de desfacere si curatare a furcilor + inlocuire a simeringurilor + schimbat uleiul? Mercic. depinde unde si cine o face Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zircon Postat Mai 28, 2008 Share Postat Mai 28, 2008 Mai, bucsele acelea sunt din otel acoperit pe interior respectiv exterior cu teflon. Datorita constructiei furcii este destul de greu sa le strici. Bucsa mica nu are loc sa intre sub cea mare. Oricum, solutia asta implica o prea mare bataie de cap, mai ales ca la reasamblare trebuie sa reintroduci bucsa mare in lacasul ei. Si nu intra decat fortat si mult mai greu decat un semering. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drc Postat Iunie 1, 2008 Share Postat Iunie 1, 2008 ce detalii ai mai dori? este pe sos cotroceni nr 10 ..... au si semering , si ulei de furca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Iunie 1, 2008 Share Postat Iunie 1, 2008 interesant si util acest topic dar mai am totusi o problema ce ulei bagati in telescoape la a mea imi da Suzuki Fork Oil L01 (99000-99044-L01 ) sau echivalent dar nu stiu care este acel echivalent si nu stiu de unde sa comand cel de la suzuki asa ca sunt curios ce ati facut voi in privinta asta Te duci la un magazin de piese moto si ceri ulei furca pt motorul tau. Au aia cataloage destule, in care sa se uite. Curios ca, pe louis, la datele motorului tau (GSX-R 01-02), scrie tot "Suzuki Fork Oil L01", fara a specifica vascozitatea (10 sau 15W). Asa ca ramane faza cu intrebatul la magazinele de piese. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
avic71 Postat Iunie 8, 2008 Share Postat Iunie 8, 2008 Mai, bucsele acelea sunt din otel acoperit pe interior respectiv exterior cu teflon. Datorita constructiei furcii este destul de greu sa le strici. Bucsa mica nu are loc sa intre sub cea mare.Oricum, solutia asta implica o prea mare bataie de cap, mai ales ca la reasamblare trebuie sa reintroduci bucsa mare in lacasul ei. Si nu intra decat fortat si mult mai greu decat un semering. este foarte usor cu o bucata de teava de scurgere din polipropilena apropiata ca diametru daca cineva are tuburile strambe(putin curbate in urma unei loviri cu roata fata) si nu are bani sa cumpere tuburi noi sa spuna si explic cum am reusit eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Iunie 9, 2008 Share Postat Iunie 9, 2008 daca cineva are tuburile strambe(putin curbate in urma unei loviri cu roata fata) si nu are bani sa cumpere tuburi noi sa spuna si explic cum am reusit eu. Explica. Just in case. E bine de stiut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.