Sari la conținut

Roata Fata Nealiniata


gustave
 Share

Postări Recomandate

salutare la toata lumea! scriu aici pentru ca am si eu o problema. in urma unei cazaturi luate sapt trecuta roata fata de la motoreta mea de incepator nepriceput in ale mecanicii nu mai e aliniata cu restul motorului( as folosi expresia "axul central" dar nu stiu daca e corect). tin sa precizez ca telescoapele nu sunt indoite de vreun fel asa ca ma gandesc ca problema ar putea fi din ghidon (tin din nou sa precizez ca nu ma pricep, sunt doar un dobitoc care isi da cu parerea la faza asta).

as dori sa stiu daca e grav sau nu, eventual daca stiti vreun service care m-ar putea ajuta la faza asta, sau daca e ceva ce as putea remedia eu in curtea blocului( ceea ce mi-ar placea foarte mult, nu atat din cauza banilor ci din cauza ca as vrea sa invat si eu usor, usor cum functioneaza si cum se repara o motocicleta)

multumesc anticipat celor care vor binevoi sa raspunda, trimit o poza cu sora-mea goala primului raspuns corect :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare , cel mai probabil sa rasucit tuburile in juguri . Daca ai cric central la motoreta o ridici pe cric slabesti prinderile tuburilor in juguri si axul rotii fata , tii roata fixata in ceva sa nu se miste stanga dreapta si aliniezi cu ajutorul ghidonului tuburile dupa care strangi totul la loc . bafta si pozeee.... :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de acord cu motofane, daca nu e nimic indoit, cel mai probabila e treaba cu jugurile, lucru care poti sa il remediezi singur linistit daca ai niste chei potrivite. Ca sa fi mai sigur ca iese bine afacerea, ia de pe net un manual de workshop (sigur gasesti) si iti explica acolo ce si cum trebuie sa destrangi.

 

Bafta!

a...si pozele pe forum sau...cum? :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SAU STRIMBAT JUGURILE! SUPERIOR SI INFERIOR

POTI SA LE SLABESTI SI SA LE STRINGI DE O MIE DE ORI TOT STRIMBE O SA VINA

PENTRU CEL CARE A SPUS CA TUBURILE SE RASUCESC IN JUGURI AR TREBUI SA SE STRIMBE AXUL ROTI ,CA ACEST LUCRU SA SE REALIZEZE!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SAU STRIMBAT JUGURILE! SUPERIOR SI INFERIOR

POTI SA LE SLABESTI SI SA LE STRINGI DE O MIE DE ORI TOT STRIMBE O SA VINA

PENTRU CEL CARE A SPUS CA TUBURILE SE RASUCESC IN JUGURI AR TREBUI SA SE STRIMBE AXUL ROTI ,CA ACEST LUCRU SA SE REALIZEZE!

Stai linistit, se poate intampla ca roata sa nu mai fie aliniata chiar daca nu e nimic stramb

Jugurile nu se stramba la cazatura usoara.

Mai ales la mobrele firave se poate torsa nitel furca. Merge remediat prin slabirea susuburilor si strangerea la loc.

 

Daca nu stii mecanica sau iti e lene mergi la un service. E mai sanatos. Eu am fost la kaore in bucuresti - din motive de lene

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hi there again! scuze ca nu am mai dat nici un semn de viata dar a trebuit sa plec cateva zile din localitate, CU TRENUL :( , si abia acum am vazut raspunsurile voastre. tin sa va multumesc tuturor atat celor care au avut incredere in mine ca pot, cat si acelora dintre voi care m-au sfatuit sa nu imi bag nasul singur unde nu imi fierbe oala si sa ma duc la service.

nu stiu ce sa zic ,poate si din cauza ca nu ma pricep, dar mie mi se pare ca are sens faza cu tuburile rasucite. imi aduce un pic aminte de vremurile cand cadeam cu bicla si trebuia tinuta intre genunchi roata pentru a fi indreptata :ok: (oh ce vremuri), asa ca o sa ma bag sa incerc singur. asta in prima faza. in caz ca nu imi iese chiar cum am dorit, Zidule, tu cat ai dat la kaore si care a fost calitatea serviciilor oferite? adica oricum chiar presupunand ca trec peste piatra asta de incercare, oricum as vrea sa imi curat si reglez carburatoarele ceea ce din cate am inteles nu prea pot sa fac eu acasa( cel putin nu din prima) si eram in cautarea unui service ok.

asfalt uscat, fir intins si fie ca lumina sfintelor ssarbatori sa va lumineze viata intr-un mod placut. :ok:

Editat de gustave
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un amic a fost la kaore pentru sincronizare de carburatoare. Rezultat - 2 milioane pe operatiune si ulterior consum de 20 de litri la 100 de km. Nu stiu cine i-a facut lucrarea, poate e vorba doar de vreo neglijentza - de reglat cablul de shoc aiurea, SAU cineva s-a bagat si la reglajul carburatoarelor, nu doar la sincronizare, in orice caz mi se pare aiurea faza.

Iti recomand pe Marius - user-ul mao-san - aici pe forum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SAU STRIMBAT JUGURILE! SUPERIOR SI INFERIOR

POTI SA LE SLABESTI SI SA LE STRINGI DE O MIE DE ORI TOT STRIMBE O SA VINA

PENTRU CEL CARE A SPUS CA TUBURILE SE RASUCESC IN JUGURI AR TREBUI SA SE STRIMBE AXUL ROTI ,CA ACEST LUCRU SA SE REALIZEZE!

Jugurile nu se stramba din cazatura si numai la lovitura frontala sau din lateral . In afara de rasucirea lor la o cazatura usoara nu se intampla nimic . :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceeasi problema am avut-o si eu.

 

Cel mai probabil e treaba cu rasucirea tuburilor (si cazul meu). In ordinea gravitatii si posibilitatii, de-abia dupaia se stramba telescoapele, si de-abia dupaia jugurile, sau mai rau cadrul.

 

Nu-ti face probleme prea mari, dar fii atent cand realiniezi sa o faci precis. Alege-ti niste puncte de reper si fii sigur ca sta roata cum trebuie.

De asemenea, vezi sa n-ai vreo problema si pe la simeringuri, mie mi-a curs lichid din tuburi dupa faza asta, si o sa trebuiasca sa completez +schimbat simering, desi ar putea fi doar o coincidenta.

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1)Directia de bicicleta nu are nimic de a face cu cea de moto!

2)Din punct de vedere tehnic furca fata nu este conceputa decit sa se deplaseze sus/ jos, si stinga/ dreapta , din axul de centru,(ar mai fi si miscarea de fata /spate datorita elasticitati tuburilor)in nici un caz rasucirea!

O suspensie fata ok va trebui sa stea aliniata si cu jugurile slabe si fara sa fie strins axul roti!

Incercarea de a alinia fortat nu va duce decit la dezalinierea lor intr-un timp mai scurt sau mai lung datorita socurilor.

3)Jugurile se strimba mai ales la loviturile laterale{cazaturi pe o parte,si lovituri puternice frontale cu roata virata)datorita pozitiei in care se afla la inpact!

Un test simplu este acesta:daca cu adevarat ghidonul, este drept atunci slabeste suruburile de la jugul superior si inferior aliniaza jugul superior cu or ce puncte vrei tu de pe moto(ex buson rezervor)dupa care priveste moto de la 2 m din fata .Daca roata ta fata este aliniata corect cu cea de spate, atunci nu ai jugurile strimbe, daca nu.........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din nou salut! :hug: multumita sfaturilor voastre unite, am reusit intr-un final sa indrept roata...asa era trebuia sa slabesc suruburile jugurilor si sa o indrept ca pe bicla... :( toate bune si frumoase pana aici. numai ca dupa ce am facut toata combinatia asta am plecat cu tovarasul care m-a ajutat la o bere, ocazie cu care mi-am uitat sculele la el in masina, si el a plecat la sibiu. bineinteles ca nu am observat asta pana a doua zi cand am avut nevoie de o cheie ca sa schimb maneta de frana( si ea rupta in accident) si nu am avut cu ce. de aici incepe partea cu adevarat proasta...am incercat cu o cheie netubulara, am stricat piulita, am incercat dupa ai sa tai piulita cu un bomfaer si nu am reusit :cheers: am reusit in schimb sa innec motorul( dat fiind ca unul din punctele mele de sprijin pentru taiat piulita era maneta de acceleratie, azi am curatat bujiile dar nu am reusit sa o pornesc, am cam resusit sa omor bateria( sau oricum e la limita). morala povestirii e ca tot la service s-ar putea sa ajung dar abia luni si probabil cu ea impinsa :burnout: sunt un dobitoc si ce e inca si mai rau un dobitoc perseverent.

acuma daca mai exista vreun sfat pe care l-as putea primi, il primesc cu bratele deschise, daca nu va multumesc inca o data pentru bunavointa acordata, va urez asfalt uscat si va las sa radeti de mine ca asa merit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar nu cunosti pe nimeni care sa stea langa tine si sa te opreasca cand vrei sa faci minunatii din astea?

in rest e greu sa ti dam sfaturi pt ca nu prea stim ce o sa vrei sa faci data viitoare...

vezi cand o sa vrei sa iti faci singur schimbul de ulei, sa intrebi inainte sa te apuci, ca multe boacane s au facut de altii inaintea ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoate bujiile, arde capatu la bricheta sau ce vrei tu pana se incinge ca lumea, curata-le cu o carpa fina (nu smirghel), si nu te grabi sa le bagi inapoi.

 

Lasa motoru cateva ore fara bujii, sa se evapore zmecleul dinauntru. Dupe care bagi bujiile, si o sa-ti plece.

 

L.E: Ah si da, daca bateria e pe duca si nu mai invarte ca lumea, nu-ti pleaca, asa ca bag-o si p-aia la redresor vreo 4-5 ore.

Editat de Oryon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit si eu o mica duda - trantit mobra pe-o parte - evident ca i-a plecat un pic fatza de unde trebuie. Ce am gasit pe net despre procedura asta de aducere la loc :

 

Make sure the rear if aligned first!!

 

If nothing is bent.

 

Loosen the front axle. Support the front end with a pin style paddock stand (fits into lower steering stem.) Loosen right side (or left, one side only) lower fork clamp. Tap on both sides of the wheel & it should free up, tighten the axle & then the lower fork tube.

 

If that doesn't work. loosen both lower clamp bolts (lower only!) straighten it the same way you would a bmx bike & retighen the bolts, test ride & adjust again if necessary.

 

 

 

Din ce inteleg eu, pe romaneste - se pleaca de la ipoteza ca nu e nimic indoit, evident.

 

Se slabeste intai axul rotii din fata. Se suspenda apoi partea din fata a motocicletei - metoda mea e cu motocicleta pusa pe cricul central si cu un cric de masina sub tevile de evacuare.

Se slabeste apoi surubul de pe partea dreapta de la tripla inferioara (tripla=ochelar) - sau stanga, ideea este ca doar una din ele, dupa care se loveste in roata fata din ambele parti si ar trebui ca tensiunea din prindere sa se elimine, dupa care se strange totul la loc.

 

Daca nu merge (adica proba de drum - sa mearga drept cu mainile luate de pe ghidon - sa nu trebuiasca sa inclini motocicleta intr-o parte ca sa-si pastreze directia dreapta si de asemenea, sa nu vobleze cand e ghidonul liber) - atunci se slabesc ambele suruburi de la ochelarul inferior, apoi se indreapta roata prin manevra "ca la bicicleta", strans la loc - proba. Manevra asta ca la bicicleta inseamna fortat ghidonul intr-o parte si in alta in timp ce roata fata e blocata cu picioarele - si lasat la final pe pozitia de mijloc dintre cele doua puncte de fortare elastica.

 

Eu pana acum faceam operatiunile cam gresit, nu slabeam axul rotii, in schimb slabeam toate cele 4 suruburi de la juguri, apoi manevra ca la bicicleta. Nu prea iesea lucrarea decat dupa mai multe incercari. O sa incerc cand am ocazia dupa metoda asta.

 

Nu cred ca se pune problema indoirii pieselor la accidente de-astea usoare, ci doar ramane o tensiune elastica in sistem care trebuie eliminata slabind suruburile, lasand piesele sa "vina" pe pozitia lor, apoi strans la loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Jucaria: Kawasaki zxr400 (sunt fan choppere, dar de asta am dat atunci si de asta am avut bani)

Problema: roata atinge in carenele laterale.

de ce: incepator pe sosea uda, racoare (pe la mijlocul lui noiembrie) cazatura (mai mult am alunecat) la 50 de metri de casa (ma intorceam de la 'plimbare', echipat robotel, doar o vanataie pe picior)

urmari: carena fata sparta (era reparata cu fibra inainte), cateva zgarieturi pe jamba, semighidon dreapta, maneta frana, un surub de la etrier spate, toba, iar carenele laterale atingeau un pic in roata nemaifiind prinse de carena centrala.

final: carena fata reparata, pus la loc, facut singur revizia de inceput de sezon si pus la punct ce mai era, plimbat cu motorul, nici o problema legata de mersul pe drum (doar un disc sau 'doo' strambe, de care stiam dinainte). Vopsesc carene, dau sa le pun si cam ating in roata din fata. Pe cea din dreapta o pacalesc din prinderi, dar in stanga nu prea merge pusa pentru ca are gaura pentru capacul de la alternator si daca o asez altfel sta tensionata. Pot sa o pacalesc totusi daca o prind de celalta unde se imbina in partea de jos (dar sta tot tensionata destul de rau), prinzand-o cu un soricel ,dar mi-e ca se rupe si dupa ajunge in roata si iar ma dau de asfalt.

Alte date si verificari: carena fata se potriveste la fix pe suporti, semighidonul drept nu e nici macar indoit, distantele intre juguri sunt la fel 23cm parca in dreptul fiecarui amortizor, schimbat ulei in amortizoare saptamana trecuta in service, verificat amortizoarele in service (in care am incredere) si mi s-a spus ca nu sunt indoite si cica problema e doar in capul meu (imi pare rau ca un am putut sa le duc carenele sa se uite ei, pt ca aveam masina in service, lovita de un pensionar, iar acum sunt falit). Sincer sa fiu, distanta intre radiator si roata, pare cam la fel de cand am luat motorul; distanta intre axe e masurata si e foarte apropiata de cea de manual, maxim 0.5cm. Roata fata 120/70/17 (cea din talon si carte) desi in manual am gasit 120/60/17, ceea ce ar rezolva problema zic eu, dar cum inainte cu aceeasi roata nu a avut probleme? Jugurile s-au slabit, s-au strans la loc, jocuri nu sunt, batai nu sunt, nu mai stiu ce sa verific. Aveti idei? :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au fost stranse la service :laugh: or fi folosit baietii si cheie din asta ca e service bunicel (si destul de mare, nu e un gigel de la colt cu un set de chei la 100ron) si am incredere in ei. Idei legate de problema?

 

PS: problema asemanatoare am intalnit la un tip de prin anglia (alt forum) numai ca el o daduse intr-un sant, cu botul fix intr-o bordura, pe la 60 mph si la fel, nu stia ce sa mai verifice...

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au fost stranse la service :laugh: or fi folosit baietii si cheie din asta ca e service bunicel (si destul de mare, nu e un gigel de la colt cu un set de chei la 100ron) si am incredere in ei. Idei legate de problema?

 

PS: problema asemanatoare am intalnit la un tip de prin anglia (alt forum) numai ca el o daduse intr-un sant, cu botul fix intr-o bordura, pe la 60 mph si la fel, nu stia ce sa mai verifice...

am avut mai demult acest tip de moto ,cadrul se indoaie foarte usor la lovituri ,daca se duce 5mm sus (care sunt imposibil de observat "ochiometric") aia e vreo 2-3 cm la roata ,tu zici ca ai masurat intre axe dar daca lantul tau e intins?roata spate se misca cativa cm buni de la lant nou la lant uzat .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Good point, la asta nu m-am gandit. Este cam pe la jumatate intins. Totusi mi se pare greu de crezut ca s-a strambat cadrul cand nici macar maneta de frana nu s-a strambat prea rau. Legat de cadru, exact sub rezervor e o gaura pt un surub si ala a fost reperul meu, care tot in pozitia aia e. Tot cadrul, il vopsisem inainte sa cad cu ceva vreme si nu vad in jurul locului unde s-ar fi putut indoi asa crapaturi in vopsea... o sa incerc probabil niste juguri noi (oricum imi trebuie si discuri si daca tot dau o comanda mai incolo iau si astea) si dupa daca tot asa e, ma gandesc si la alte solutii (legat de copac si tras cu trabantul <bineinteles glumesc>) :laugh: Mersi frumos pt interventie!

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...