ASX Postat Mai 17, 2005 Share Postat Mai 17, 2005 (editat) Nu pot face alternatorul sa scoata destul curent daca nu ar trebui sa aprind faru totul ar fi ok. Am schimbat tot in el, si nu a mers, l-am bobinat de la cap la coada dar nu scoate decat pana la 13 volti cu faru aprins dar numai la turatie mare. Am vrut sa-mi iau unul nou dar si-a luat alcineva si pana nu si-a bobinat rotoru nu ia mers iar dupa aceea ii baga doar cat curent avea in baterie. Inrebare Nu se potriveste un alternator de alceva? sau solutii ca in curand cred ca ii dau foc ca m-am c-am saturat de atatea probleme cu incarcarea. Multumesc anticipat. Editat Mai 17, 2005 de ASX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motomaniac Postat Mai 17, 2005 Share Postat Mai 17, 2005 Beleaua asta o am si eu:( Faza e ca la mine era ars statorul,lucru destul de ciudat pentru ca la Nepre cel mai des se duc rotoarele.Maine ma duk sa-l iau si sa vad care e treaba.La tine poate ai probleme cu releul de incarcare.Cand scoti bornele de la baterie mai merge motorul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kombat Postat Mai 17, 2005 Share Postat Mai 17, 2005 dativa foc voua cei care dati sfaturi unde si cind nu aveti habar daramite stiinta daca ai consumatori mari peste 10 a sau bateria pe duca daia nu merge Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson Postat Mai 17, 2005 Share Postat Mai 17, 2005 dativa foc voua cei care dati sfaturi unde si cind nu aveti habar daramite stiinta daca ai consumatori mari peste 10 a sau bateria pe duca daia nu merge imi pare rau prietene, dar nu stiu in ce dialect vorbesti. limba oficiala a forumului este romana! care este experienta ta in ale alternatoarelor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson Postat Mai 17, 2005 Share Postat Mai 17, 2005 Beleaua asta o am si eu:( Faza e ca la mine era ars statorul,lucru destul de ciudat pentru ca la Nepre cel mai des se duc rotoarele.Maine ma duk sa-l iau si sa vad care e treaba.La tine poate ai probleme cu releul de incarcare.Cand scoti bornele de la baterie mai merge motorul? sa stii ca si ASX a avut probleme cu statorul.a rezolvat-o el cumva. daca vrei detalii te va putea lamuri el(in legatura cu statorul). si eu am un nipru, insa deocamdata singura lui problema majora este faptul ca, consuma benzina \ am montat un alternator de jupiter 4 pe un simson.instalatia electrica am focut-o babeste dintr-o revista auto. nu stiam atunci cum se manaca alternatoarele . a trebuit sa-i pun o punte de diode. a mers una de masina. releu de incarcare de dacie(electronic). ideea e ca, desi am fost la prima tentativa de acest gen, totul a iesit super in final. am verificat fiecare piesa in parte inainte de a le folosi si ... a mers din prima. nu am avut NICI O PROBLEMA cu incarcarea. nu prea cred eu intr-o diferenta prea mare intre alternatorul de ij si cel de nipru. solutia cred eu, ar fi verificarea tuturor componentelor ce tin de instalatia electrica:alternator, releu, instalatia propriu zisa, contacte, mase, perii, etc. toate cele bune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson Postat Mai 17, 2005 Share Postat Mai 17, 2005 motomaniac! vezi ca se poate jongla din bobinaj treaba cu tensiunea. si din stator. bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 17, 2005 Share Postat Mai 17, 2005 pune releu mecanic de dacia alea electronice pica fara avertizare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Mai 17, 2005 Share Postat Mai 17, 2005 Măsoară-l!Sau du-l la cineva care se pricepe si are scule.rezistenta de izolatie , spire in scurt, puntea de diode... Al meu , cu releul mecanic de dacia bagă prea mult, si trebuie sa merg cu farul aprins , sau îl pot regla să încarce normal avînd ca si consumator doar aprinderea si excitatia , dar atunci nu mai încarcă cu farul pornit. Releele de dacie sunt pentru alteernatoarele de dacie!Trebuie sa asigure o anumita caracteristica de reglaj pentru acel tip de alternator(toate acele rezistente de putere de pe spatele releului...).În anumite regimuri de functionare , s-ar putea să nu-si facă treaba la cele de Nipru. Cel mai simplu test pe care îl poti face : excitatia la maxim , printr-o rez de putere de 4ohm, si apoi masori cît scoate alternatorul pe un bec de 50W.Daca nu bagă , însemna, că-i bubu la alternator(perii, izolatie...) Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Mai 18, 2005 Share Postat Mai 18, 2005 Am avut si eu problema asta cu incarcarea... Buba era contacul de plus din contactul de cheie, care era oxidat. Pana la urma s-a topit si asa am aflat ce are. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
orestte Postat Mai 18, 2005 Share Postat Mai 18, 2005 atunci cand incarca in turatii mari este dusa o dioda sau un grup de diode, verifica releul de incarcare, carbunii (sa nu fie dusi sa fie curatiti unde calca) si posibil ca sa ai un contact imperfect si atunci cand se incalzeste putin sa nu mai faca contact Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Mai 18, 2005 Share Postat Mai 18, 2005 Aceeasi problema...alte solutii: - rebobinat rotor - punte redresoare Dacia (cu pastile detasabile, nu presate) - releu electronic de Dacie (a mers excelent 7 ani) Acum incarca bine (14,1 V) dar cam la 2000 rot/min. (putin prea sus pentru gustul meu). Incep sa suspectez periile (am intilnit perii la IJ care NU conduceau !!!). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 18, 2005 Share Postat Mai 18, 2005 Cand scoti bornele de la baterie mai merge motorul? Nu incerca asta ca o sa arzi diodele (in cazul in care alternatorul da suficient curent pentru a functiona motorul, si fara baterie) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Mai 18, 2005 Share Postat Mai 18, 2005 Eu am facut operatiunea asta de N ori la simson si nu s-a ars nici o dioda (aveam alternator de skoda pe el). Riscul de "ardere" al diodei pleaca probabil din eventualitatea strapungerii diodei de la tensiunea de scanteie care nu mai are pe unde sa inchida circuitul galvanic (prin baterie), - in momentul deschiderii platinei, circuitul primar al bobinei ramane in aer. Masa comuna a primarului si secundarului este suspendata (platina s-a deschis), deci tensiunea de secundar e va inchide o data prin bujie catre masa, apoi nu are incotro si se va inchide prin singura cale pe care o gaseste pe circuitul din primar - anume plusul alternatorului - diode - masa. Asadar, teoretic, exista riscul de strapungere a diodelor, nu de ardere (in sens de incarcare de amperaj). La nipru, am avut ocazia sa cercetez un alternator si recunosc ca m-a cam surprins si pe mine ca nu baga deloc tensiune. Cauza cred ca este in primul rand tolerantza mare la executia alternatorului - distantza mult prea mare intre rotor si stator produce pierdere de flux magnetic. Alta cauza mai este presarea ghearelor rotorului - polii aparentzi trebuie sa aiba o anumita pozitie relativa, care se pare ca nu este la "jumatate", ci prin incercari succesive se obtzine inductia maxima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Mai 18, 2005 Share Postat Mai 18, 2005 Revin la intrebarea lui ASX@: nu se potriveste de altceva sau adaptat de la altceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kombat Postat Mai 18, 2005 Share Postat Mai 18, 2005 pentu cei care au dat pe la schoala e usor sa priceapa ce am scris si nu vorbt alt de dacie scoate min 36 a iar dnepr max14 a reieele de dacia montate pe dnepr distrug bateriile scot min 15 v iar in turati mari 17 v cit desp experienta mea intreaba lumea de pe forum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Mai 18, 2005 Share Postat Mai 18, 2005 De cand au inceput releele de Dacia sa scoata minim 15V? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 18, 2005 Share Postat Mai 18, 2005 de cand is faute de dacia! :laugh: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Mai 18, 2005 Share Postat Mai 18, 2005 Hai ca deja miroase a gripaj... Releul electronic are rolul de a limita tensiunea din circuit la 14,1 V. Punct. Poate sa fie si alternator de camion, tot efectul asta este. Problema este ca alternatorul de Nipru deja e cam slab (160 W aprox.) si, daca ceva nu merge perfect, nu mai incarca suficient. Mie mi s-a intrerupt rotorul si dupa ce l-am rebobinat nu a mai dat acelasi randament...probabil din cauza multiplelor tolerante prea mari. N-am incercat adaptari de la auto, dar nu cred ca se gaseste ceva la diametru asa mic (corpul alternatorului). Mai curind ar merge optimizat cel original. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 18, 2005 Share Postat Mai 18, 2005 Eu am facut operatiunea asta de N ori la simson si nu s-a ars nici o dioda (aveam alternator de skoda pe el). Riscul de "ardere" al diodei pleaca probabil din eventualitatea strapungerii diodei de la tensiunea de scanteie care nu mai are pe unde sa inchida circuitul galvanic (prin baterie), - in momentul deschiderii platinei, circuitul primar al bobinei ramane in aer. Masa comuna a primarului si secundarului este suspendata (platina s-a deschis), deci tensiunea de secundar e va inchide o data prin bujie catre masa, apoi nu are incotro si se va inchide prin singura cale pe care o gaseste pe circuitul din primar - anume plusul alternatorului - diode - masa. Asadar, teoretic, exista riscul de strapungere a diodelor, nu de ardere (in sens de incarcare de amperaj). Recunosc ca si eu am facut asta de cateva ori la dacie fara sa strapung diodele dar am prajit 2 punti redresoare , odata alimentand IJ-ul de la redresor fara baterie ( a mers motoru vreo 3 min max si dupa aia mi s-au strapuns 2 diode punandu-mi transformatorul in scurt) si am mai ars o punte in casa in timp ce testam o bobina de inductie ( asta s-a ars mai repede, dupa cateva inchideri si deschideri ale curentului prin primarul bobinei). Am postat mai demult un citat dintr-o carte de electrica auto in care se explica fenomenul strapungerii diodelor din cauza supratensiunilor care apar in lipsa bateriei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ASX Postat Mai 18, 2005 Autor Share Postat Mai 18, 2005 atunci cand incarca in turatii mari este dusa o dioda sau un grup de diode, verifica releul de incarcare, carbunii (sa nu fie dusi sa fie curatiti unde calca) si posibil ca sa ai un contact imperfect si atunci cand se incalzeste putin sa nu mai faca contact Nu sunt diodele, relee am schimbat si am pus de tot felu. Oricum vreau sa-mi cumpar unul nou. Am inteles ca te ocupi si cu piese de vanzare c-am la ce pret ar fi un alternator nou si un nr de dialog daca ai. Ce vreau sa mai spun ca pana si bobinatorul la care mi l-am bobinat a ramas uimit de ce nu merge? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 18, 2005 Share Postat Mai 18, 2005 Incearca sa legi excitatia direct la baterie ( fara releu, si nu o tii prea mult) si daca nici atunci nu merge e clar alternatoru de vina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ASX Postat Mai 18, 2005 Autor Share Postat Mai 18, 2005 Am reusit sa-l fac sa merga dar cu conditia sa nu merg in oras cu faru aprins. Daca nu-l folosesc nu am treaba, dar politia c-am pune intrebari. Am rebobinat si statoru si rotoru caci originale nu baga curent cu toate ca la masurat aratau ca-s bune. L-am dus la mai multi electriceni si toti spuneau ca trebuie sa mearga dar din pacate nu a mers pana nu l-am rebobinat dar nici acum nu merge cum trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Mai 18, 2005 Share Postat Mai 18, 2005 Eu am facut operatiunea asta de N ori la simson si nu s-a ars nici o dioda (aveam alternator de skoda pe el). Riscul de "ardere" al diodei pleaca probabil din eventualitatea strapungerii diodei de la tensiunea de scanteie care nu mai are pe unde sa inchida circuitul galvanic (prin baterie), - in momentul deschiderii platinei, circuitul primar al bobinei ramane in aer. Masa comuna a primarului si secundarului este suspendata (platina s-a deschis), deci tensiunea de secundar e va inchide o data prin bujie catre masa, apoi nu are incotro si se va inchide prin singura cale pe care o gaseste pe circuitul din primar - anume plusul alternatorului - diode - masa. Asadar, teoretic, exista riscul de strapungere a diodelor, nu de ardere (in sens de incarcare de amperaj). La nipru, am avut ocazia sa cercetez un alternator si recunosc ca m-a cam surprins si pe mine ca nu baga deloc tensiune. Cauza cred ca este in primul rand tolerantza mare la executia alternatorului - distantza mult prea mare intre rotor si stator produce pierdere de flux magnetic. Alta cauza mai este presarea ghearelor rotorului - polii aparentzi trebuie sa aiba o anumita pozitie relativa, care se pare ca nu este la "jumatate", ci prin incercari succesive se obtzine inductia maxima. de retinut treaba cu polii aparenti! Nu-mi imaginam ca pot face si asa ceva fratii de la rasarit.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Mai 19, 2005 Share Postat Mai 19, 2005 nu crede-ti ca ar fi mai bun un alternator de ural? nu are "decat" 500wati si costa vreo 200euroi BAFTA! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Mai 19, 2005 Share Postat Mai 19, 2005 E din treaba aia cu polii aparentzi, pe bune, am auzit si de la cineva care a facut operatziunea asta si a dat rezultate... Nu stiu insa cu ce se depreseaza piesele alea polare, cu ciocanul nu prea stiu cum se poate interveni. Pentru proba, se poate lucra in casa, cu doua becuri de far ca consumatori si cu bormasina pentru invartit alternatorul. Faza e ca din cauza distantei mare intre rotor si stator, inductia magnetica are de suferit si de-aia trebuie sa o potrivesti din piesele polare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.