versace_v12power Postat Mai 22, 2005 Share Postat Mai 22, 2005 sal baieti amsi eu un proect de terminat am vazut in vitan un chooper(poket) facut de cineva manual cu motor de mobra(acelasi om a facut triciclu ala cu motor de hoinar pe el cine cunoaste ) Vroiam sa intreb sau sa imi fac si eu o idee ce modificari pot face la motorul de mobra pentru a obtine viteza mai mare si alt sunet din toba aia nenorocita daca aveti vro idee si ce viteza maxima sar putea obtine din el! va multumesc Cunostinte mecanice sunt dar nu am lucrat cu mobra sau hoinar stiu motoru pe cu okii deschisi dar nu stiu sa il modific Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 23, 2005 Share Postat Mai 23, 2005 Din cate stiu eu o mobra preparata de meseriasi poate ajunge la 110-115km/h. Cam asta era viteza maxima pe care o atingeau mobrele in concursuri la vremea lor. Cand spun preparata nu ma refer la marirea cilindreei. Se pot face modificari la carburatie, toba, aprindere, turbina, etc. Problema e ca o mobra care sare de 100km/h nu cred ca rezista mult daca e fortata asa mereu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost Postat Mai 23, 2005 Share Postat Mai 23, 2005 trecerea de la piston de mobra la cel de carpati(75cm3) modifica substantial zgomotul si puterea......eu am avut varianta asta si suna foarte misto .......in schimb nu se mai tureaza asa mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zipper Postat Mai 25, 2005 Share Postat Mai 25, 2005 As avea si eu o mobra 50 pe care si-a facut bunicamiu tineretea ...ar avea nevoie de segmenti ca sa mearga..akum porneste decat impinsa si nu prea are compresie...stie cineva unde gasesc asa ceva? eu o fol cand ma mai duc pe la tzara ca nu mai are acte pe la ea..ms anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 26, 2005 Share Postat Mai 26, 2005 in targ duminica sau la cristi tunaru in cursul saptamanii. Cauta-i nr de tel pe forum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zipper Postat Mai 26, 2005 Share Postat Mai 26, 2005 ms pt rasp...o sa iau si eu ce piese mai gasesc si sa vad pe unde isi tinea bunicamiu piesele de rezrva la ea ca vreau la vara pana fac scolaa sa o fac sa merg p-acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
versace_v12power Postat Iunie 1, 2005 Autor Share Postat Iunie 1, 2005 miam facut o idee asa generala acum de unde iau eu un motor de mobra sau o mobra intreaga stiti pe cineva care vinde Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skywalker Postat Iunie 1, 2005 Share Postat Iunie 1, 2005 @versace_v12power ... daca iei un motor de mobra, ia si o carte tehnica...mai citesti pe acolo...sau orice carte...ideal ar fi una de gramatica....nu de alta, dar va intelege lumea mai bine ce iti doresti... Spor la treaba ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
versace_v12power Postat Iunie 2, 2005 Autor Share Postat Iunie 2, 2005 carte tehnica la mobra ???hmmm asta nu prea am vazut, de fapt nu am vazut de loc are cineva asa cea??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
C4SpEr Postat Iunie 5, 2005 Share Postat Iunie 5, 2005 Salutare !! care poate sa imi zici si mie cum se desfac amortizoarele de la mobra ?? ati desfacut asa ceva ?? Nu stiu daca mai umbla lumea cu asa ceva ...dar aici in constanta.... sunt destui care fac "tuning" pe ele ...si se gasesc piese la greu in obor !! In fine ... nu merita sa investesti prea mult in ele !! Va asteptam la constanta !! Ar fi pacat sa ratati aceasta intrunire !! Numai bine !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
versace_v12power Postat Iunie 5, 2005 Autor Share Postat Iunie 5, 2005 multumesc pentru informati asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Iunie 14, 2005 Share Postat Iunie 14, 2005 Mobra cu 110 km/h doar modificand toba si carburatorul???? (vrajeala mai mare nici nu am auzit..) Eu am mers cu aproape 70 km/h dar deja auzeam sunete ciudate din cutia de viteze!!! (asta in conditii de drum foarte bune... ) Apropo:pt mobra chiar exista o carte tehnica de reparatii dar care numai service-urile autorizate le-au avut.. Din cartea lui de intretinere prea multe nu poti sa aflii... Daca vrei sa obtii viteza mai mare la mobra trebuie sa modifici cadrul sa stai cat mai jos, si cat mai aplecat ca pe acelea de viteza, sa obtii aerodinamica cat mai buna...mai pui si roti mai subtiri, si demontezi totul, sa fie cat mai usoara... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Iunie 15, 2005 Share Postat Iunie 15, 2005 Da ce ma, nu se mai gasesc piese originale de fabrica la Mobra? In fiecare orash mai exista cate un magazin care inainte se numea moto-velo si care si acum stiu ca mai au piese de schimb pt motoare Metrom. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iustin Postat Iunie 18, 2005 Share Postat Iunie 18, 2005 daca vreti sa modificati motore de mobra si hoinar, v-as putea da cateva sfaturi; eu folosesc asa ceva in cursele de karting. depresati cilindrul (scoateti camasa) luati o freza pentru masina de gaurit, prindeti camasha in menghina si faceti asa: trasnferele marite lateral, inspre orientari, sus-jos aprox 1 mm, evacuare marita in sus, admisie marita in jos. puneti camasha inapoi in racitor si mariti si rcitorul astfel incat sa corespunba cu modificarile facute la admisie si evacuare. aceste modificari se pot face de oricine, dar cu un pic de cumpatare . ele nu va vor face mobra sa mearga 100, dar va creste turatia si puterea cu un pic. pentru mai mult este nevoie de chestii mult mai complicate si scumpe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skywalker Postat Iunie 20, 2005 Share Postat Iunie 20, 2005 (editat) Ieri am pornit mobra unui prieten, o Mobra 50S Super care nu mai fusese pornita sau miscata de multi multi ani. Dupa ce am bibilit la ea vreo 2-3 ore, a pornit. Am pierdut mult timp cu scurgerea a vreo 4-5 litri de benzina de pe vremea lu' Ceausescu, cred....am clatit rezervorul, alimentat, si dupa mai multe incercari a pornit ( clar ca impinsa..)..apoi pornea si la pedala....am facut ceva ture cu ea, merge brici... Ceea ce m-a incantat a fost ca bunicul lui avea in cutiile alea de pe motor tot ce ii trebuia,camera, cablu acc, cablu ambreiaj, bujii, chei bujii, becuri..si DA , si o carte tehnica originala de Mobra 50S, care e f uzata la pagina cu Instalatia electrica.... de ce oare ? DECI, cei care aveti nevoie de manual, dati buzna....evident o sa il scanez si eventual o sa il pun aici cumva.. Editat Iunie 20, 2005 de skywalker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Iunie 20, 2005 Share Postat Iunie 20, 2005 ....pe Mobra 50S pe care am călărit-o pe toate coclaurile posibile am reuşit, rar ce-i drept, de obicei cu oareşce vânt din spate, 90k/h....cum?...uşoare modificări la ferestre de transfer, segmenţi cromaţi, tobe mereu decalaminate, reglaje la mama ei, roţi centrate aşişderea...de regulă ajungea la 60k mai repede decât orice Dacie 1300....în rest, bună, o luam de coadă şi o întorceam în scurt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ciumonk Postat Iunie 21, 2005 Share Postat Iunie 21, 2005 Se poate separa camasa de "racitor" la Mobra?Eu nu cred..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iustin Postat Iunie 21, 2005 Share Postat Iunie 21, 2005 (editat) uite cum se poate separa camasa de cilindru. un prieten are o astfel de presa. se mai poate face asa: pui cilindrul pe aragaz sa se dilate racitorul si apoi lucrezi fin cu un ciocan de 2 kile si o buc. de lemn sa nu spargi camasa. te-ai prins cum merge presa? cricul hidraulic se impinge in partea de sus, apasand cu baza pe partea de jos a cilindrului Editat Iunie 21, 2005 de iustin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ciumonk Postat Iunie 21, 2005 Share Postat Iunie 21, 2005 (editat) De scos imi dau seama cum se scoate,cam acelasi lucru as fi facut si eu,doar ca eu am reusit sa largesc canalele(in afara de transfere) si fara sa le separ..... Pentru canalele de transfer as risca sa le separ...vom vedea.... ,ar trebui sa lucrez un pic si la inertia amestecului(+carburator re-jetat) si la tobe.. Editat Iunie 21, 2005 de Ciumonk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ciumonk Postat Iunie 21, 2005 Share Postat Iunie 21, 2005 alte poze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ciumonk Postat Iunie 21, 2005 Share Postat Iunie 21, 2005 interior Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ciumonk Postat Iunie 21, 2005 Share Postat Iunie 21, 2005 ce se intampla cu segmentii de proasta calitate dupa 4 ore de forjat:au 5 mm spatiu intre capete!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iustin Postat Iunie 22, 2005 Share Postat Iunie 22, 2005 pai separa-le si mareste si transferele, ai putea chiar sa faci 3... conteaza ff mult. sau mai poti face altceva: montezi piston+cilindru pe motor, cobori pistonu' la max, vezi cam pe unde is transferele (zgarii pe piston) dai jos pistonu' si... da-i cu pila pe acolo, pana cand, atunci cand coboara deschide de tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
realstrike Postat Aprilie 9, 2007 Share Postat Aprilie 9, 2007 (editat) Salut. Sunt nou pe forum dar asta nu e asa de important, Important este faptul ca stiu secretul unui puternic sunet scos de "Mobra". Dar... O sa incep cu mica povestioara si asta tine de tatal meu. Prin anii 80', tatal meu a cumparat aceasta motoreta. Si cred ca tine mai mult la ea decat la mine prin simplul fapt ca nu vrea sa mi-o dea sa ma plimb. Bine ca il inteleg, cu ea are mult intamplari si amintiri frumoasa, a strabatut romania dintr-un capat in altu, ii reprezinta tineretea. Am sa incerc sa explic "secretul unui sunet puternic scos de Mobra" poate ca aceasta modificare a fost inventata de mai de mult, dar cum pe vremea aia informatia circula destul de greu pot spune ca tatal meu e unu dintre inovatori. Noi suntem din Galati. Tatal meu cand a cumparat motoreta se invartea printr-un cerc de 28 de motociclisti, toti cu "Mobra", ganditi-va cam ce sunet era cand ieseau toti in oras, un zumzet infernal (de asta a si fost poreclita "Albinuta"). La un moment dat toti erau plictisiti de sunetul asta... Si fiecare incerca sa scoata un sunet la motocicleta, mai diferit mai frumos mai puternic. Incepusera sa inventeze tot felul de suporti tot felul de chestii aplicabile, intradevar unii au reusit "cat de cat" sa aiba alt sunet la motocicleta. Dar intr-o zi tatal meu sa gandit la o chestie cu un foarte bun amic al lui. "Lushu, ce ar fi daca... am taia pe diagonala teava de esapament de unde incepe sa fie teava mai mare in diametru (stiti ca ea are forma aia ciudata, vine groasa apoi ca o palnie) adika sa o taiem imediat dupa palnie pe diagonala si sa o punem invers si sa o sudam." Si au taiat dupa palnia aia pe diagolana teava de esapament au introdus-o invers au sudand-o. Au pornit motocicleta... si au ramas uimiti, au ramas foarte frumos impresionati de ce sunet poate scoate un motor de 49cc (atat are o mobra nemodificata). A doua zi, era o intrunire a lor nu mai stiu pe unde in Galati... Toata lumea discuta... aveau motoarele oprite, si a aparut tatal meu cu amicul lui... se facuse o liniste deplina printre ei si se uitau uimiti la cine vine, si se aude dintre ei "Iote ma, e Gigi si Lushu" in a doua secunda toti motociclistii erau langa ei si se uitau la inovatia pe care au facut-o, si nu le venea sa creada ce sunet poate sa scoata un motor asa de mic. Nu vreau sa spun ca dupa cateva zile toti aveau asa... lumea din galati ii cunostea ca "Motociclistii" si se uitau de pe trotuar foarte ciudat ca nu le mai cunostea sunetul motociletelor, intrebandu-se daca sunt baietii lor, motociclistii lor, adica cei cu care erau obisnuiti (galatenii) sau altii din alte orase. Modificarea asta se face doar la "Mobra" cu teava de esapament in forma de palnie, pentru ca mai e un model mai nou cu teava de esapamen cromada care vine direct cu un sunet mai puternic daca ati observat modificare e facut din fabrica banuiesc ca la cererea clientilor. Asa ca cine vrea sa aiba un sunet puternic sa faca aceasta modificare. Dar sa nu faca greseala sa taie drept... doar pe diagonala, si sa o puna inauntru ca daca nu o pune pierde din puterea motorului. Am pus si un desen pentru cei care nu inteleg..... Cine incearca sa ma contrazica ala nu motociclist si nu are nici cea mai mica idee de cum functioneaza un motor. Editat Aprilie 9, 2007 de realstrike Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Aprilie 9, 2007 Share Postat Aprilie 9, 2007 Dar poate pui desenul aici. As vrea sa vad pentru ca, desi am avut mobre, nu mai tin minte cum arata toba si unde ar fi fost taiata de tatal tau. Daca nu poti sa-l pui aici, ti-as fi recunoscator sa mi-l trimiti pe PM, chiar daca nu mai sunt posesor de Mobra de foarte multa vreme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.