Sari la conținut

Detinatori de GPZ.


Ablenick
 Share

Postări Recomandate

DR9EIX este modelul de bujie cu iridium. Am gasit pe net acum.

2 bujii ma costa cam 100-140 lei cel mult. Sincronizare cred ca ma costa cam 200-300 lei am inteles. Cam mult. Probleme nu am cu ea sa fie nevoie de carburatie. Sau asa cred.

Ulei am cumparat. Motul 4L 10w40 5100 si filtru Mann. Ramane sa curat filtru de aer daca e nevoie. Am vazut ca furtunele de la frana sunt racing nu sunt normal cum vine ea din fabrica. Placutele de frana ma mai tin 2000-3000km garantat. Poate chiar mai mult. Discurile de frana sunt ok. Nu au uzura decat foarte putin. De aceea ma gandema la bujii. Dar daca nu se simte clar diferenta atunci nu bag banii in ele. Eu credeam ca simti un spor de performanta de cel putin 15%.

 

DR9EIX ar trebui sa fie ok, are cifra 9 mai mare decat 8 de la cele originale DR8ES . Lucreaza la temp mai mare. Nu ai cum sa obtii 15% doar cu asta, ar trebui sa te apuci si de un tuning pe la carb,filtru sport,etc.

 

Incearca si anunta-ne daca se simte ceva performanta. E bine ca bagi piese bune in motor, e un lucru bun oricum.

Da' ai bagat ceva banutzi la revizia asta.Cat te-a dus uleiul?

 

Eu inainte am avut o Yamaha FZR, si i-am pus Iridium (am dat o carutza de bani pentru 4 bujii) si nu am simtit mai nimic. Parca un pic asa se tura ceva mai bine. Le-am vandut si mi-am luat normale. Asa ca pastreaza bonul sa dovedesti ca abia le-ai cumparat in caz ca nu prea se simt diferente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

4l motul 5100 10w40 - 120 lei . Bidon de 4l

Filtrul de ulei Mann - 28 lei

 

Furtunasele racing erau montata cand am cumparat-o. Eu doar asta am schimbat si cand am luat-o de la tip. Uleiul si filtrul . Apoi bujiile. Dar a aparut iarna si abia am facut 2500km cu ce am schimbat. Mai multe nu am schimbat la ea pt ca nu am nevoie. Nu imi face nicio pb. Am avut in toamna niste pb dar totul era de la bujii. Adica de la una. De cand am schimbat bujiile am simtit ca merge mult mai ok. De aceea ma gandesc daca merita sa cumpar sau nu bujii noi. Nu stiu daca o sa mai simt mare diferenta din ce am inteles de pe forum. Si nici sa nu arunc banii nu vreau. Ma mai gandesc dar incep sa inclin spre nu.

Primul schimb de ulei si filtru a fost mai ok. Ulei Motul 10w40 7000 si filtru KN sport. Am iesit cu 80 lei mai scump atunci ca acum. Adica 230 lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut pe toti gepezisti,am sa va spun ca tot sa adus discutia de inlocuitul bujiilor clasice cu cele cu iridium este o decizie foarte buna din punctul meu de vedere.Eu la motorul meu l-am inlocuit cu iridium ,pentru ca la un momendat cu bujile cele clasice imi pornea mai greu la rece ,dupa ce l-am inlocuit cu cele cu iridium pornirea la rece a devenit foarte buna,si mai vreau sa va zic ca s-a inbunatatit si cuplu motor,si motorul merge mai rotund am mai remarcat un amanunt de cind am schimbat bujiile ca daca nu pornesc motorul un timp cand incerc sa il pornesc, la rece, porneste fara soc tras,chiar daca ii rece afara.Eu am cumparat bujiile cu iridium la momentul la care nu stiam ce sa mai fac sa pornesca mai usor la rece.Este adevarat ca pretul bujiilor cu iridium este cam mare dar nu imi pare rau ca le-am inlocuit ca isi fac toti bani si la mine a fost o schimbare in bine .Vreau sa mai zic ca o scinteie foarte bine determinata si de o intensitate mai mare face numai bine la motoarele noastre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut pe toti gepezisti,am sa va spun ca tot sa adus discutia de inlocuitul bujiilor clasice cu cele cu iridium este o decizie foarte buna din punctul meu de vedere.Eu la motorul meu l-am inlocuit cu iridium ,pentru ca la un momendat cu bujile cele clasice imi pornea mai greu la rece ,dupa ce l-am inlocuit cu cele cu iridium pornirea la rece a devenit foarte buna,si mai vreau sa va zic ca s-a inbunatatit si cuplu motor,si motorul merge mai rotund am mai remarcat un amanunt de cind am schimbat bujiile ca daca nu pornesc motorul un timp cand incerc sa il pornesc, la rece, porneste fara soc tras,chiar daca ii rece afara.Eu am cumparat bujiile cu iridium la momentul la care nu stiam ce sa mai fac sa pornesca mai usor la rece.Este adevarat ca pretul bujiilor cu iridium este cam mare dar nu imi pare rau ca le-am inlocuit ca isi fac toti bani si la mine a fost o schimbare in bine .Vreau sa mai zic ca o scinteie foarte bine determinata si de o intensitate mai mare face numai bine la motoarele noastre.

 

Presupun ca ai reglat si carburile cand ai schimbat bujiile si normal ca se simte . Si pornirea la rece intr-adevar este imbunatatita de Iridium , dar faza cu socul nu o inteleg (de ce nu trebuie sa mai tragi socul pentru ca ai Iridium) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,am si eu un GPZ 500 limitat la 34 HP.As vrea sa stiu in ce consta piesa sau pisele ce limiteaza si cum o dau/le dau jos si daca in urma scoaterii acesteia/acestora vor trebui sincronizate carburatoarele.Va multumesc si Asfalt Uscat!

 

 

sper sa nu fie prea tarziu dar doar acum am vazut post-ul... asa a fost si a mea cand a venit

 

dai carburatoarele jos si ai acolo 2 limitatoare pe galerii(2 saibe ce limiteaza admisia). Le scoti pe alea, montezi carburile la loc si vei observa o diferenta mare.... foarte mare :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat ai dat pe 2 bujii? Si de unde le-ai cumparat?

Si eu sunt interesat de asa ceva. Ai facut si carburatia? Sau doar ai schimbat bujiile si atat.

 

Multumesc.

Mesaj completat

Nu inteleg nimic. In uk costa intre 5 lire si 8 lire o bujie NGK DR9EIX. Adica cel mult 16 lire. Cum e posibil ca la noi sa fie muuult mai scumpe? Ce tara mai e asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sper sa nu fie prea tarziu dar doar acum am vazut post-ul... asa a fost si a mea cand a venit

 

dai carburatoarele jos si ai acolo 2 limitatoare pe galerii(2 saibe ce limiteaza admisia). Le scoti pe alea, montezi carburile la loc si vei observa o diferenta mare.... foarte mare :wacko:

 

Asa vin ele din fabrica limitate? Ma gandesc ca poate si a mea e limitata, am dat carb-urile jos dar nu m-am uitat pe galerie in mod special sa observ cele 2 saibe. "saibe"-le astea cum arata? sunt mari in diametru cat galeria si pe mijloc e o deschidere ceva mai mica decat diametrul mare al galeriei???

 

 

Legat de bujii, daca sunt 16 lire care vin vreo 85 de lei cu tot cu TVA plus transport,etc ajung pe la 100 lei 2 buc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa vin ele din fabrica limitate?

Cred ca dDepinde de tara unde a fost vandut cand era noua. Unele tari au (avut) o legislatie care limita putere la motociclete, uneori in functie de varsta / experienta pilotului.

Pe wikipedia scrie despre GPZ900r asa:

 

115 bhp (86 kW) @ 9500 rpm (1986 GPz900R)

108 bhp (81 kW) @ 9500 rpm (1990 European models)

89 bhp (66 kW) @9000 rpm (Japan domestic) @ 9500 rpm (1986 GPz900R)

 

Si al meu din Germania a venit cu 100bhp in brief.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa fac comanda de bujii si filtru de aer.

 

Bujiile le-am gasit. Sunt NGK DR9EIX .

Acesta este filtrul de aer?

http://www.bikebitzuk.co.uk/kawasaki-gpz-5...8708-p-367.html

 

Vreau sa il comand si nu stiu daca este ok. Mai trebuie dat vreun cod inafara de ex500 sau este ok pentru toate modelele din 1987 - 2008 ?

Daca nu este acesta atunci poate sa imi zica si mie cineva modelul? Sa stiu ce comand. Vreau ceva sa faca pereche cu bujiile :wacko: Adica sa se simta.

 

Multumesc frumos.

Editat de cezarzanf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci C0zmin,dar daca dau carburile jos si scot cele 2 saibe de pe galerii de care spui,mai trebuie sincronizate carburatoarele?Merci inca odata si Asfalt Uscat tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci C0zmin,dar daca dau carburile jos si scot cele 2 saibe de pe galerii de care spui,mai trebuie sincronizate carburatoarele?Merci inca odata si Asfalt Uscat tuturor!

 

 

teoretic nu.... nu are nici o treaba una cu cealalalta dar sigur nu sunt sincronizate :wacko:.

Eu mi le-am sincronizat singur cu un aparat "home made". Era un topic in rubrica service cum sa-ti faci aparat de sincronizat.

 

ps: sincronizarea consta in reglarea clapetelor de la carburatoare astfel incat sa fie presiune egala in ambele. Daca vrei mai multe detalii vorbim pe mess (c0zmin1@yahoo.com).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa fac comanda de bujii si filtru de aer.

 

Bujiile le-am gasit. Sunt NGK DR9EIX .

Acesta este filtrul de aer?

http://www.bikebitzuk.co.uk/kawasaki-gpz-5...8708-p-367.html

 

Vreau sa il comand si nu stiu daca este ok. Mai trebuie dat vreun cod inafara de ex500 sau este ok pentru toate modelele din 1987 - 2008 ?

Daca nu este acesta atunci poate sa imi zica si mie cineva modelul? Sa stiu ce comand. Vreau ceva sa faca pereche cu bujiile :wacko: Adica sa se simta.

 

Multumesc frumos.

 

Dupa cum arata filtrul pare ca s-ar potrivii.

Cadrele de la motoarele voastre sunt negre pentru ca asa au venit sau le-ati vopsit? Al meu este culoare gri .

A incercat cineva cu gume mai late? (macar pe spate)

 

@cozmin -descrie te rog pe scurt instrumentul de sincronizat , poate ai si poze . Am tot citit despre concepte, dar nu am vazut unul care sa si mearga.

Editat de vinkator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum arata filtrul pare ca s-ar potrivii.

Cadrele de la motoarele voastre sunt negre pentru ca asa au venit sau le-ati vopsit? Al meu este culoare gri .

A incercat cineva cu gume mai late? (macar pe spate)

 

@cozmin -descrie te rog pe scurt instrumentul de sincronizat , poate ai si poze . Am tot citit despre concepte, dar nu am vazut unul care sa si mearga.

 

 

un furtun transparent, cotit la 360 grade umplut cu ulei atf. Poze reale nu am, dar fac o schitza

post-7769-1268388946_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A incercat cineva cu gume mai late? (macar pe spate)

 

sunt si eu curios.

 

gentile sunt mai late pe modelul 94-09. conform wiki:

wheel, front: cast, 2.15 in x 16 in tubeless (1987–1993), 3 x 17 in (1994-2009)

wheel rear: cast, 2.5 in x 16 in tubeless (1987–1993), 3.5 x 17 in (1994-2009)

tire, front: 100/90-16 in 54H Bridgestone Excedra G533 (1987–1993), 110/70-17 tubeless (1994-2009)

tire, rear: 120/90-16 in 83H Bridgestone Excedra (1987–1993), 130/70-17 tubeless (1994-2009)

 

pe modelul 94-09 am auzit de 150 si chiar 160.

pe modelul 87-93 - 150. aici e mai problematic.

 

Nu stiu cat e de sanatos. Probabil trebuie bricolat unpic ca sa incapa(eventual renuntat la aparatoarea lantului), si probabil talonul(parca asa ii spune, chestia asta: 150/80-16) redus de la 90 la 80 ca sa nu te insele prea tare la vitezometru/odometru(desi am impresia ca se masoara la roata din fata). Se poate calcula dupa formula dar cel mai bine masori pentru ca iesi mai sigur.

 

Acum, datele de mai sus sunt pentru modelul american. (EX500, Ninja500r). Am masurat geanta spate pe al meu (GPZ '92) si e considerabil mai lata decat ce am gasit trecut pe wiki. Undeva pe la 3 inch(adica intre cat zice wiki ca ar trebui sa fie-2.5 si dimensiunea data tot de wiki pentru modelul post '93-3.5).(1 inch = 2.54 centimetri); Nu stiu ce sa cred pentru ca printre micile diferente existente intre cele doua modele, de asta nu am auzit. Poate habar nu am eu cum se masoara.

 

Un lucru pot sa-ti spun sigur. Eu am 130/90-16 pe spate. Si dupa ochi ar mai incape linistit pana sa atinga bascula sau altceva(aparatoare pentru lant nu am). 150 zic eu. (150/90-16 nu stiu daca este, dar se gaseste 150/80-16.) Asa cum spuneam am auzit de 150/80-16 pe un EX '90 parca. Daca intr-adevar GPZ-ul are gentile unpic mai late, cu atat mai mult ar trebui sa incapa si pe GPZ.

 

De inghesuit probabil ca poti oricum sa inghesui 150 daca insisti. Daca insa e prea tensionat cauciucul se va deforma si ingusta/inalta astfel incat o sa sezi cu doi centimetri mai sus si o sa ai impresia ca mergi nu pe cauciucuri ci pe doua lame subtiri,ca de ferestrau circular. Va scrie 150 pe cauciuc, dar daca pui sublerul pe el poate ajungi sa vezi ca are defapt 140, sta prea strans si s-a ascutit pe mijloc incat aproape a facut varf. (se va si uza repede).

 

Pe fata 110 ar trebui sa intre usor cred; probabil si 120. Nu mai stiu sigur, dar parca asa tin minte.

 

Presupunand ca faci toate astea vei vrea apoi sa iti ridici putin si pozitia (cu coada cu tot). Altfel va semana putin cu un buldozer la manevrabilitate, comparativ cu orice 600-4 in linie. Pe siteul "ex-500" cauta "fog bones" si cu putina rabdare ai sa gasesti poze cu before/after. Am inteles ca se potrivesc piesele si de pe sv650 direct. Ma rog. Poate nu sunt la fel de bune ca si "fog bones". Sau poate stii pe cineva care iti poate face asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt si eu curios.

 

gentile sunt mai late pe modelul 94-09. conform wiki:

wheel, front: cast, 2.15 in x 16 in tubeless (1987–1993), 3 x 17 in (1994-2009)

wheel rear: cast, 2.5 in x 16 in tubeless (1987–1993), 3.5 x 17 in (1994-2009)

tire, front: 100/90-16 in 54H Bridgestone Excedra G533 (1987–1993), 110/70-17 tubeless (1994-2009)

tire, rear: 120/90-16 in 83H Bridgestone Excedra (1987–1993), 130/70-17 tubeless (1994-2009)

 

pe modelul 94-09 am auzit de 150 si chiar 160.

pe modelul 87-93 - 150. aici e mai problematic.

 

Nu stiu cat e de sanatos. Probabil trebuie bricolat unpic ca sa incapa(eventual renuntat la aparatoarea lantului), si probabil talonul(parca asa ii spune, chestia asta: 150/80-16) redus de la 90 la 80 ca sa nu te insele prea tare la vitezometru/odometru(desi am impresia ca se masoara la roata din fata). Se poate calcula dupa formula dar cel mai bine masori pentru ca iesi mai sigur.

 

Acum, datele de mai sus sunt pentru modelul american. (EX500, Ninja500r). Am masurat geanta spate pe al meu (GPZ '92) si e considerabil mai lata decat ce am gasit trecut pe wiki. Undeva pe la 3 inch(adica intre cat zice wiki ca ar trebui sa fie-2.5 si dimensiunea data tot de wiki pentru modelul post '93-3.5).(1 inch = 2.54 centimetri); Nu stiu ce sa cred pentru ca printre micile diferente existente intre cele doua modele, de asta nu am auzit. Poate habar nu am eu cum se masoara.

 

Un lucru pot sa-ti spun sigur. Eu am 130/90-16 pe spate. Si dupa ochi ar mai incape linistit pana sa atinga bascula sau altceva(aparatoare pentru lant nu am). 150 zic eu. (150/90-16 nu stiu daca este, dar se gaseste 150/80-16.) Asa cum spuneam am auzit de 150/80-16 pe un EX '90 parca. Daca intr-adevar GPZ-ul are gentile unpic mai late, cu atat mai mult ar trebui sa incapa si pe GPZ.

 

De inghesuit probabil ca poti oricum sa inghesui 150 daca insisti. Daca insa e prea tensionat cauciucul se va deforma si ingusta/inalta astfel incat o sa sezi cu doi centimetri mai sus si o sa ai impresia ca mergi nu pe cauciucuri ci pe doua lame subtiri,ca de ferestrau circular. Va scrie 150 pe cauciuc, dar daca pui sublerul pe el poate ajungi sa vezi ca are defapt 140, sta prea strans si s-a ascutit pe mijloc incat aproape a facut varf. (se va si uza repede).

 

Pe fata 110 ar trebui sa intre usor cred; probabil si 120. Nu mai stiu sigur, dar parca asa tin minte.

 

Presupunand ca faci toate astea vei vrea apoi sa iti ridici putin si pozitia (cu coada cu tot). Altfel va semana putin cu un buldozer la manevrabilitate, comparativ cu orice 600-4 in linie. Pe siteul "ex-500" cauta "fog bones" si cu putina rabdare ai sa gasesti poze cu before/after. Am inteles ca se potrivesc piesele si de pe sv650 direct. Ma rog. Poate nu sunt la fel de bune ca si "fog bones". Sau poate stii pe cineva care iti poate face asa ceva.

 

 

Nu vreau sa fac mari modificari (dog-bones,etc) , ma gandeam doar la un 110 pe fata si 140 pe spate.

 

Am reglat si nivelul de benzina si am sincronizat carburile cu dispozitivul "special"cu furtune+ulei :bounce: . Totusi ceva nu e in regula, raspunde cu intarziere cand accelerez la blana. De ex...sunt undeva pe la 3000 rpm in viteza I si dau blana , urca greu pana la 4000 rpm (sta cam 2 sec) si apoi de la 4000 izbucneste puterea. Ce am facut pana acum :

 

1.filtru aer nou

2.curatat carburi

3.reglat nivel benzina

4.sincronizat carb

5.bujii noi

 

Ma gandesc ca la avans nu am cum sa umblu, ar mai putea fi amestecul? sau cu ce sa leg acest simptom?

Cine a mai reglat nivelul de benzina ? Eu am pus un furtunas transparent si benzina s-a ridicat pana in dreptul unde se imbina carburatorul (cel putin asa reiese din manual)

 

Si inca ceva, cand accelerez in gol, nu revine turatie repede la ralanti ci are o intarziere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.filtru aer nou

2.curatat carburi

3.reglat nivel benzina

4.sincronizat carb

5.bujii noi

 

Ma gandesc ca la avans nu am cum sa umblu, ar mai putea fi amestecul? sau cu ce sa leg acest simptom?

Cine a mai reglat nivelul de benzina ? Eu am pus un furtunas transparent si benzina s-a ridicat pana in dreptul unde se imbina carburatorul (cel putin asa reiese din manual)

 

Si inca ceva, cand accelerez in gol, nu revine turatie repede la ralanti ci are o intarziere.

 

filtrul cum l-ai montat pana la urma? l-ai mai uns(imbibat) cu ceva sau l-ai lasat asa?

Chestia cu intarziatul ma enerveaza si pe mine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit si eu o singura data acum ceva vreme sa accelerez si sa nu raspunda din prima. Nu stiu daca era de la bujii, dar dupa ce le-am schimbat totul e ok. Nu am mai avut nicio pb cu ea.

 

Trebuie sa mai precizez ca la ralanti sau cand accelerez in gol merge foarte frumos si rotund. Numai in sarcina am problema asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...