bogdan_harea Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 Nu mai insista, ca te faci de ras. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Decembrie 16, 2013 Autor Share Postat Decembrie 16, 2013 (editat) oare........ Clasificarea roţilor dinţate se face după mai multe criterii, şi anume: a) după poziţia relativă a axelor geometrice ale celor două roţi: angrenaje cu axe paralele (angrenaje cilindrice, fig.1a, 1b, 1c şi 1d); angrenaje cu axe concurente (angrenaje conice, fig.2a şi 2b); angrenaje cu axe încrucişate (angrenaje hipoide, melcate, fig.c). Angrenajele cu axe încrucişate realizează transmiterea mişcărilor între doi arbori cu axele încrucişate în spaţiu. Teoretic, în acest caz rezultă angrenajul hiperboloidal, care este format din două roţi cu dantura dispusă pe suprafeţele a doi hiperboloizi de rotaţie, tangenţi între ei după dreapta generatoare comună. Acest angrenaj are o distanţă, în spaţiu, între axe (numită şi dezaxare) şi un unghi între axe Σ. Prin particularizări, din angrenajul hiperboloidal se pot obţine toate celelalte tipuri de angrenaje (angrenajul elicoidal, angrenajul cu melc cilindric, angrenajul cilindric încrucişat, angrenajul pseudoconic (hipoid) sau spiroid. după forma dinţilor roţilor dinţate: . Editat Decembrie 16, 2013 de ianachim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 Nu mai insista, ca te faci de ras. stimate domn....eu sunt dispus sa invat. va rog exemplificati. eu am dat un citat dintr-un dex. daca aia au gresit, asta am facut si eu, desi pentru mine dex-ul a fost mereu o sursa de invatat pe care am luat-o de buna. vad ca si domnul Ianachim sustine cam ce sustin si eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 In desenele extrase de Ianakim hipoid nu exista, doar melc roata melcata care iese din discutie fiind un caz extrem al rotilor cu axe incrucisate. Revenind la BMW pozitia 2b se potriveste fiind dantura conica cu dinti inclinati. Axele celor doua roti sunt perpendiculare, dar in acelasi plan. Mai multe detalii si cateva comparatii aici. http://en.wikipedia.org/wiki/Spiral_bevel_gear Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Decembrie 16, 2013 Autor Share Postat Decembrie 16, 2013 bogdan daca tot iti pierzi timpul invatandu ne macar fa o cu folos arata mi si mie poza cu cardanul de la bmw si cel de la yamaha sa putem compara la poza ma refer la schitr angrenaje multam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shpixy Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 Mama , mama... !!! Cata pasiune, cata ura ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 (editat) Sper a nu se supere iar careva, sigur au mai fost pe aici, pe undeva. Editat Decembrie 16, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Decembrie 16, 2013 Autor Share Postat Decembrie 16, 2013 Sper a nu se supere iar careva, sigur au mai fost pe aici, pe undeva.asteptam sincer 2 pozeuna bmw si una yamaha..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shpixy Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 3 bmw fac cat o yamahahahahaha !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 (editat) Si inca doua, pt ca la BMW nu am gasit una explicita cu pozitia angrenajului, dar din toate cred ca rezulta. Si una mai de jucarie. http://www.howmotorcycleswork.com/ Editat Decembrie 16, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlady_80 Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 (editat) 3 bmw fac cat o yamahahahahaha !!! Editat Decembrie 16, 2013 de vlady_80 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Decembrie 16, 2013 Share Postat Decembrie 16, 2013 si o idee de incalzire la purtator, ca tot se discuta acu cateva pagini in urma. poate fura cineva modelu si renunta la furtunul de la aspirator vorba aia, carnea afumata nu se strica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shpixy Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 (editat) SARBATORI FERICITE !!! Editat Decembrie 17, 2013 de shpixy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 asteptam sincer 2 poze una bmw si una yamaha..... pai pe cea din mijloc o cheama XT1200Z, deci deduc ca e de yamaha. am mai cercetat si eu aseara si ii dau dreptate lui domnului Bogdan. respectiv hipoidul, este o combinatie intre roata dintata (bevel gear), idiferent ca are dintii drepti sau nu si un ax melcat. (spyral bevel gear parca) acum, motivul pentru care nu se folosesc in anumite aplicatii, este ca hipoidul si melcatul sunt mai putin eficiente. in documentul gasit de mine (care nu l-am salvat, deci daca ma credeti bine, daca nu, nu) care era de la un producator de asa ceva, bevel-ul are 99% eficienta, hipoidul la vreo 90, iar melcatul in functie de executie intre 50 si 80%. productia e mai scumpa si se pare ca si rezistenta in timp. asta e data de faptul ca la angrenajul hipoid fortele de frecare sunt mult mai mari, pe cand la bevel gear sunt doar de alunecare. parerea mea proprie si personala este ca angrenajul asta despre care vorbim, este mult mai rezistent fata de ce poate mobra, problemele apar cand se neglijeaza rulmentii, iar rotile nu mai calca cum trebuie. iar aici cred ca e irelevant cum o cheama pe mobra ca rulmentii sunt fabricati cam de aceeasi oameni. si de fapt asta e cam ca la orice problema tehnica, intr-un angrenaj cu multe piese in miscare (si la viteze mari) - o neglijezi, dai in altele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 Exact asta este meritul celor de la Yamaha. Au pastrat avantajul angrenarii simultane a trei dinti, micsorand totodata, pierderile prin frecare la un nivel similar cu al angrenajelor conice obisnuite. Cardanul nu se incalzeste( probat si de mine100 km 145-165 cu max de 195), iar comportamentul lui este de lant. Atat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 Au pastrat avantajul angrenarii simultane a trei dinti, micsorand totodata, pierderile prin frecare la un nivel similar cu al angrenajelor conice obisnuite. vrei tu sa fie yamaha mai tare ca orice. daca yamaha face roti patrate si toate studiile zic ca rotile rotunde sunt mai bune, o sa zici ca yamaha le-a facut pe alea patrate mai bune. (doar yamaha) te rog argumenteaza-ti un pic afirmatia. nu doar ca asa a zis ala de la yamaha ca sa ti-o vanda. si am si o curiozitate personala: ori angreneaza 3 dinti....deci totul e mai fest acolo, ori se comporta ca un lant (elasticitate). te rog explica. sau poate ai vrut sa zici altceva si am inteles eu gresit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 (editat) Cand spun lant,ma refer la faptul ca puterea in cardan, este transmisa constant fara intreruperile date de trecerea de la un dinte la urmatorul, si se simte la demaraj si viteze mici in off, unde se pierde aderenta si se infunda in teren moale. De altfel sunt singurele reprosuri care se pot face unui cardan clasic vs lant. Randamentul transmisiei se poate verifica extrem de usor " pipaind cardanu" . Orice pierdere, daca ar exista,se transforma in caldura si asta se poate constata usor. Totodata durata de viata a grupului este mult mai mare. "Elasticitate" este inbunatatita si de pomenitul cuplaj elastic intre cardan si roata, inexistent parca la BMW, iar la modelul revizuit 2014 au mai bagar ceva "elastic" in motor dupa ambreiaj, inca nu m-am lamurit ce si mai ales de ce? Editat Decembrie 17, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 cred ca se numeste ambreiaj antihopping ceea ce ai vazut. cum arata la yamaha cuplajul elastic? ca bucsa de la masina? (de la cardan) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 cred ca se numeste ambreiaj antihopping ceea ce ai vazut. cum arata la yamaha cuplajul elastic? ca bucsa de la masina? (de la cardan) Inca nu mi-e clar, nu am gasit sectiuni cu detaliu respectiv in motor. La XT cuplajul elastic e ultra banal cum avea si Jawa acum 30-40 ani. Triunghiuri de cauciuc, perechi, prinse intre lamele pe iesirea din cardan si butucul rotii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 In afara de inca alte cateva pagini de off-topic, ce credeti ca mai rezolvati cu discutia asta despre roti dintate? Chiar credeti ca exista macar un om care va renunta sa-si ia GS LC si isi va lua XT doar ca are nu stiu ce rahat angrenaj/cardan?? Ati vazut ca atunci cand se cauta informatie utila si on-topic este foarte greu de gasit, tocmai din cauza acestui fel de discutii off-topic interminabile si a caror utilitate tinde lejer spre zero. Se discutau deja delatiile pe topicul lant vs. cardan... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 (editat) Nici eu nici tu nu are rost sa facem reclama unei marci sau alteia. Nu noi vindem, nu noi castigam, dar sa facem comparatie intre diverse solutii tehnice alese de o firma sau alta, cred ca este util. In spiritul celor discutate si cu scuzele de rigoare, un scurt filmulet cu motorul XT. Mai catre sfarsit se vede si cuplajul elastic. Nimeni nu opreste pe cineva sa vina cu noutati sau informatii legate de GS-LC dar in lipsa lor ne descurcam cu ce avem. Daca un moderator considera excesiva postarea rog sa fie stearsa. Editat Decembrie 17, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 frumos filmuletul, multumesc. doar ca inteleg din el ca angrenajul vietii de care discutam mai devreme nu are nici un merit im mersul lin, ci acele minunate piese de cauciuc, care de altfel le cam au majoritatea mobrelor pe lant. (sau toate) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 (editat) Nu as putea cuantifica procentual aportul fiecarei componente in functionarea reala, dar tocmai de asta l-am pus sa se vada in ansamblu. Editat Decembrie 17, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 Muama cate discutii... Grea viata de bmw-ist, sa dea draq Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Decembrie 17, 2013 Share Postat Decembrie 17, 2013 te-am prins. ti s-a rupt cardanul. pui poze gasite pe net. hua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.