Aleko Postat Aprilie 25, 2008 Share Postat Aprilie 25, 2008 Vehiculul continua traditia sovietica de aeroglisoare de uscat (spun bine?) folosite pe intinderile mari de zapada si gheata inca din anii '20. Aceste masinarii s-au dovedit la fel de bune la tinerea sub jug a popoarelor sovietice cat si in timpul "agresiunii fasciste". Am adus in discutie acest prototip datorita propulsorului folosit. Este vorba de un motor KMZ MT8. De-a lungul vremii, acest motor remarcabil prin simplitate si serviceabilitate a echipat si autovehicule si mai nou echipeaza si un avion ultrausor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator gabrielradulescu Postat Aprilie 25, 2008 Share Postat Aprilie 25, 2008 greu de crezut ca poate echipa un avion ULTRAUSOR...cand motorul singur are vreo 75-85 de kg... cu tot cu cutia de viteze... daca e folosit in zone reci , si cu piese DE CALITATE IN MOTOR (incepand de la arbore-cuzineti pana la arcuri de supape-culbutori) POATE e ceva de capul lui... uite ca de-asta habar nu aveam... MT 8 CUM MAI E? bye! si totusi ...exista URAL care este superios d.p.d.v. al calitatii... sa nu mai zic ca fabrica KMZ nici nu mai exista... E DEAD... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Aprilie 25, 2008 Share Postat Aprilie 25, 2008 interesanta jucaria. saracul pasager din spate trebuie sa stea cu vata in urechi sub castile de protectie tinand cont de esapamentul ala. nu cred ca ar merge lafel de repede ca un aeroglisor pe perna dar mi-ar placea sa ma dau cu el prin desertul siberian la vanatoare de iepuri alekule, mai ai tata surprize d-astea frumoase? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 25, 2008 Share Postat Aprilie 25, 2008 Da, interesant... mai pune ceva date tehnice daca ai! Oare CV-ul de pe el este un multiplicator? Cam ce turatie ar tebui sa aiba elicea? M-ai pus pe ganduri d-le, m-ar tenta sa mai iau un nipru s-al fac avion Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Profile Deleted Postat Aprilie 25, 2008 Share Postat Aprilie 25, 2008 (editat) Da, interesant... mai pune ceva date tehnice daca ai! Oare CV-ul de pe el este un multiplicator? Cam ce turatie ar tebui sa aiba elicea? M-ai pus pe ganduri d-le, m-ar tenta sa mai iau un nipru s-al fac avion avand in vedere motorul s-ar putea sa zbori cu nipru, doar aterizarea va fi cam dura Editat Aprilie 25, 2008 de swartelf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 26, 2008 Share Postat Aprilie 26, 2008 Nu zic ca nu e interesant dar eu unul nu m-as aventura prin tundra Siberiana cu un motor de Ural in spate la cat de fiabil este.mai ales ca in aceasta aplicatie motorul merge mai tot timpul la sarcina maxima.iti dai seama ce ti se intampla daca te lasa in pana tocmai la drak in praznic? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 26, 2008 Share Postat Aprilie 26, 2008 o sa ramaneti surprinsi cat de fiabile sunt motoarele rusesti daca au in ele piese de fabrica, lucreaza laa temperaturi ambiante scazute si sunt reglate ca la carte (daca scrie ca tre sa pape 6,2 la drum lung atat tre sa ii dai. poti sa il faci sa manance si 3,5-4 da il strici mai repede) elicele stau sub 3000 rpm cu mult la orice dracovenie zburatoare sau pe sol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 26, 2008 Autor Share Postat Aprilie 26, 2008 (editat) Cutia de pe spate este un reductor, ceva in jurul a 2:1 probabil. Boxerul este motor de avion la mama lui. In prezent se folosesc o gramada de motoare boxer de provenienta terestra la ultrausoare, inclusiv motorul de pe Citroen 2 CV. Motorul de Nipru este ideal astfel de aplicatii. Daca turatia este la cam 60% si variatia e mica (cuplu constant), ungerea este buna, racirea este buna, cuzinetii aia tin o vesnicie. Uralul insa are o resursa limitata irevocabil de uzura rulmentilor. Mai ales ca la Ural 650 si rulmentii de palier sunt subdimensionati, spre deosebire de Nipru. Domnu Gabi, hotaraste-te asupra unui cont si foloseste-l doar pe ala. Nu prea ai tinut motoare de Nipru in brate. Lasa ca o sa tii sigur de Jawe . Editat Aprilie 26, 2008 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator gabrielradulescu Postat Aprilie 26, 2008 Share Postat Aprilie 26, 2008 Domnu Gabi, hotaraste-te asupra unui cont si foloseste-l doar pe ala. Nu prea ai tinut motoare de Nipru in brate. Lasa ca o sa tii sigur de Jawe ph34r.gif . Pai daca am injurat "un pic"?! si l-a suspendat pe alalalt?! daca l-ar sterge admin-ul pe unul din ele(prefer gabrielradulescu) , as zice "saru-mana" si gata! IMI AJUNGE UN MOTOR DE DNEPR, CREDE-MA CA NU MAI VREAU ALTU CAT O SA MAI TRAIESC... am vreo 2 motoare de jawa(unul de 354 al motocicletei, unul mai nou de 638...sau asa cred...ca scrie pe el..) si unul de IZH planeta sport-enduro asta de IZH "e afectat" rau de timp...dar macar am ce studia! PREFER JAWA! CHIAR DE MERG CU MOTORUL DIN AN-IN-PASTI, MACAR LA EI MAI EXISTA FABRICA ... NU AU DAT-O INCA LA "FIER-VECHI" CUM AU FACUT UCRAINIENII... si pana la urma , era o vorba: "poti sa te kaci in gustul omului?!" mi-am luat DNEPR , pentru ca eram incepator , vroiam ceva in 4 timpi si cu cardan ca transmisie , pentru ca am fost influentat de amicii mei care atunci aveau numai motoare in 2 timpi si HABAR NU AVEAU SA LE REGLEZE , SA LE FACA SA FUNCTIONEZE ASA CUM TREBUIE...(sunt mai rau ca mine d.p.d.v. mecanic...) o fi fost bun motorul de DNEPR MT...acum 40 de ani... acum mai raman doar pasionatii sa-l partzaie duminica... http://www.dnepr-guide.com/fuel_system-1A.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 26, 2008 Autor Share Postat Aprilie 26, 2008 Asta cu partzaitul duminica e valabil la Jawe. Chiar tu o sa mergi din an in pasti dupa cum ai zis. Niprul si acum 40 de ani si peste 40 de ani va functiona zilnic pe toate continentele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Profile Deleted Postat Aprilie 26, 2008 Share Postat Aprilie 26, 2008 (editat) motorul de nipru defapt ar fi mai vechi de 40 de ani, si nici acum 40 de ani nu era o grozavie, motoarele de pe Dnepre boxer sunt aceleasi motoare care le aveau BMW-urile in anii 30-40... tehnologie cam veche zic eu... si nici macar nu sunt motoarele care le aveau bmw-urile sunt niste copii dupa ele, dar daca stii mecanica nu cred ca ar fi o problema sa il intretii doar sa nu te lase balta cu totul undeva departe de casa. Editat Aprilie 26, 2008 de swartelf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Aprilie 26, 2008 Share Postat Aprilie 26, 2008 motorul de nipru defapt ar fi mai vechi de 40 de ani, si nici acum 40 de ani nu era o grozavie, motoarele de pe Dnepre boxer sunt aceleasi motoare care le aveau BMW-urile in anii 30-40... tehnologie cam veche zic eu... si nici macar nu sunt motoarele care le aveau bmw-urile sunt niste copii dupa ele, dar daca stii mecanica nu cred ca ar fi o problema sa il intretii doar sa nu te lase balta cu totul undeva departe de casa. ...nu seamana , si nici nu sant copii dupa motoarele de BMW.La o privire ignoranta, si in lipsa unei informari cel putin sumare , se poate trage si concluzia asta...comoda...."Gata acum stim ce-i cu motoarele de nipru!...sant ca si alea de BMW adica de alea mai de pe vremuri, tehnologii vechi , chestii, da stim...." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Profile Deleted Postat Aprilie 26, 2008 Share Postat Aprilie 26, 2008 ...nu seamana , si nici nu sant copii dupa motoarele de BMW.La o privire ignoranta, si in lipsa unei informari cel putin sumare , se poate trage si concluzia asta...comoda...."Gata acum stim ce-i cu motoarele de nipru!...sant ca si alea de BMW adica de alea mai de pe vremuri, tehnologii vechi , chestii, da stim...." eu asa am auzit si asa imi si par motoarele ca seamana, daca gresesc imi cer scuze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Aprilie 26, 2008 Share Postat Aprilie 26, 2008 Salut. Stii cum sint motoarele de Nipru? Exact cum au fost si au ramas MAN-urile, SULZER-ele SKL-urile in marina civila. Nemuritoare. Cu niste conditii. Sa fie intretinute si exploatate cum trebuie. Inca nu s-au inventat motoarele alea care sa functioneze numai la blana si intretinere zero. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Profile Deleted Postat Aprilie 26, 2008 Share Postat Aprilie 26, 2008 Chiar m-ati facut curios, mie unu imi plac niprurile doar ca pana acum nu mi-au trebuit pt ca am auzit de la multi ca sunt de proasta calitate, daca e sa imi achizitionez unul, intretinrea ce va insemna, doar sa am grija ce piese ii bag si consumabile si totul e ok ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator gabrielradulescu Postat Aprilie 26, 2008 Share Postat Aprilie 26, 2008 Chiar m-ati facut curios, mie unu imi plac niprurile doar ca pana acum nu mi-au trebuit pt ca am auzit de la multi ca sunt de proasta calitate, daca e sa imi achizitionez unul, intretinrea ce va insemna, doar sa am grija ce piese ii bag si consumabile si totul e ok ? oau... cineva care isi doreste DNEPR... eu iti recomand URAL mai noutz... sigur sunt mai bine "incheiate" nu te contrazic ALEKO... NICI NU AM EXPLOATAT DNEPR-UL ASA CUM TREBUIE...nici nu l-am prea intretinut... OK , e vina mea... dar tot nu se compara cu un motor boxer DE BMW la capitolul "FIABILITATE"... Dupa cateva "ture" pe soseaua nationala cu un amic, nici nu prea mai am "tupeul" sa merg cu motorul in afara orasului... a devenit prea aglomerat... POATE DOAR CU UN GSX-R DE 1000 , sa nu ma tina nici un bo.u in spatele lui... sa ma simt stressat... de fapt... mie imi cam place viteza... de la 140km/h in sus macar (macar recunosc ) BAFTA! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Profile Deleted Postat Aprilie 26, 2008 Share Postat Aprilie 26, 2008 oau... cineva care isi doreste DNEPR... eu iti recomand URAL mai noutz... sigur sunt mai bine "incheiate" nu te contrazic ALEKO... NICI NU AM EXPLOATAT DNEPR-UL ASA CUM TREBUIE...nici nu l-am prea intretinut... OK , e vina mea... dar tot nu se compara cu un motor boxer DE BMW la capitolul "FIABILITATE"... daca as avea bani cu cel mai mare drag mi-as lua un BMW, nu am zis ca vreau neaparat nipru sau ural doar m-am gandit la ele oricum daca vand simsonul mai vad ce cumpar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Aprilie 26, 2008 Share Postat Aprilie 26, 2008 oau... cineva care isi doreste DNEPR... eu iti recomand URAL mai noutz... sigur sunt mai bine "incheiate" ....suntem mai multi care sa-si doreasca nipru... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator gabrielradulescu Postat Aprilie 26, 2008 Share Postat Aprilie 26, 2008 (editat) ce pot sa mai zic?! luati-va "fratilor" : M-uri , K-uri , MT-uri , URAL ,etc... si poate va mai ajunge si de un BMW R-850R ! mie mi-a cam pierit cheful de motoare... SORRY! Editat Aprilie 26, 2008 de gabrielradulescu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Aprilie 26, 2008 Share Postat Aprilie 26, 2008 ce pot sa mai zic?! luati-va "fratilor" : M-uri , K-uri , MT-uri , URAL ,etc... si poate va mai ajunge si de un BMW R-850R !mie mi-a cam pierit cheful de motoare... SORRY! ...atunci esti pregatit sa-ti iei nevasta(...sau mai probabil sa te ia , ea pe tine si sa-ti curme suferintza....cu un gest scurt) :De fapt... mie imi cam place viteza... de la 140km/h in sus macar (macar recunosc ) BAFTA! ...ai fost tu cu 140 si peste? Pai la 140 si peste , si un pîrț daca îl tragi puțin descentrat , ai dat cu mucii in fasole! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 27, 2008 Autor Share Postat Aprilie 27, 2008 (editat) Motorul de Ural 650 si 750 si de M72 sunt motoare BMW 99%. Sunt motoare care se preteaza bine si solo si cu atas. Motorul de Nipru este o evolutie foarte buna, cu rulmenti mai sanatosi, tehnologia cuzinetilor si in principiu este un motor bine gandit, rapid demontabil si reparabil. Este pentru motociclete militare cu atas, utilizat solo nu e chiar in apele lui. Mai ales neavand vreo limitare la turatie si traficul de acum te obliga sa ii dai. Asta inseamna ca ii place in teren in jeg, in zapada, nu ii place in regim ridicat sustinut, reprizele scurte insa nu-l strica. Rar am vazut Nipru solo sa-l tii frumos in 110 constant, pe cand Uralele de 650 sunt capabile, evident cu aceleasi rapoarte in cutie si grup. Uralul oricum parca are 500 rpm mai mult. Gabi, un motor de Ural 750 cred eu ca se compara cu un motor de BMW de 800 generatia '80. Dar sa il duci la revizii cum duci BMW-ul. Nu sa-i scuipi 1L de ulei ars in motor, sa saracesti amestecul la maxim, sa nu ai nici un reglaj calumea, sa pleci zilnic cu motorul rece, sa-l turezi in gol si sa-i dai pe binga. Apoi sa-l repari la misto si sa-l dai la altul. Ba chiar sunt prea bune si intelegatoare motoarele la cati melteni au vazut de-a lungul anilor. Poate cunoasteti site-ul, dar daca am fi cu adevarat pasionati de motocicleta noastra asa ar trebui sa facem cu Niprul: http://ferraraworld.com/dnepr_chron_main.htm Or fi americanii prosti (asta de pe site e un om bolnav in plm, indragostit de caini de-aia ciuhuaua) dar toate Niprele si Uralele de acolo sunt impecabile. Editat Aprilie 27, 2008 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mike06 Postat Aprilie 27, 2008 Share Postat Aprilie 27, 2008 bravo aleko!!misto post si suntfoarte de acord cu tine!! decurand mi-am luat si eu un DNEPR MT-11,si sunt foarte multumit de el! auziti uralul,niprul,izh-ul,si ceele rusesti se compara cu BMW-urile si celelalte dihanii europene?exemplu: CZ(ceho-slovacia cred)de 250 se compara cu un jupiter?hai sa fim seriosi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 27, 2008 Share Postat Aprilie 27, 2008 Chiar m-ati facut curios, mie unu imi plac niprurile doar ca pana acum nu mi-au trebuit pt ca am auzit de la multi ca sunt de proasta calitate, daca e sa imi achizitionez unul, intretinrea ce va insemna, doar sa am grija ce piese ii bag si consumabile si totul e ok ? importante sunt reglarea corecta si exploatarea rationala. sunt utilaje, nu jucarii oau... cineva care isi doreste DNEPR... eu iti recomand URAL mai noutz... sigur sunt mai bine "incheiate" nu mai recomanda tu nimic, ca nu ai idee de ele. aduna niste km, umbla prin ele si dupa aia ....... imi pare rau sa iti spun, dar recomandarile din auzite nu au valoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator gabrielradulescu Postat Aprilie 27, 2008 Share Postat Aprilie 27, 2008 ...atunci esti pregatit sa-ti iei nevasta(...sau mai probabil sa te ia , ea pe tine si sa-ti curme suferintza....cu un gest scurt) ...ai fost tu cu 140 si peste? Pai la 140 si peste , si un pîrț daca îl tragi puțin descentrat , ai dat cu mucii in fasole! pai mai drobule... de cate ori am mers pe japoneza , n-aveam cum sa merg sub 150 km/h... ca ma luau "restul" la misto... si asa , m-au cam mustrat cand ne-am intors de la o intrunire de la ploiesti , ca cica de ce merg numa cu 110 km/h (e drum cu o singura banda pe sens , pana la BUZAU... si nu aveam tupeu sa ma bag asa in depasiri aiurea...)eram pe FZR-1000...cu pasager in "spate"... iar cu VFR-750 ...chiar era OK la 160km/h , cu toate ca mergea pana la 240km/h... eu am ajuns "doar" la 210... , ca eram nedormit si nemancat ... si chiar imi "doream" WC-ul meu de acasa ...nu ala de benzinarie...fie el si de OMV cel mai frumos e ala de acasa oricum , am observat ca mai toate japonezele de viteza MARI , sunt destul de stabile la viteze mari ...numai sa nu bata vantul TARE din lateral... ca n-o mai tii pe directia pe care vrei sa mergi... (am patit-o , si NU MAI VREAU... s-a "cam" dus pe contrasens la o rafala mai puternica in camp deschis...) asa-i ZIDULE , cred ca e mai bine sa-mi tin gura... din auzite nu zici bine , trebe sa o patesti pe pielea ta ! cea mai buna motocicleta e aia pe care o ai! si mircea, MAN, nu mai imi zii de muieri , ca e mai bine ! m-am saturat de panarame... frumos site-ul ALEKO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Profile Deleted Postat Aprilie 27, 2008 Share Postat Aprilie 27, 2008 Motorul de Ural 650 si 750 si de M72 sunt motoare BMW 99%. deci n-am gresit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.