madar Postat Iunie 3, 2005 Share Postat Iunie 3, 2005 Salutari fratilor.... deci.. problema i urmatoarea: Am de vro 2 ani o Jawa de 350 din an '91.... am luat ieftin si era KATTASTROFA.... Ma pricep la ele ....am si un atelier da in Huedin nu prea sunt moto. mari ...deci repar de astia mici (ce nu prea merita ) si asa incet am pus-o la punct (am luat inca una cu o lada de bere ) La toamna (2004) am bagat set nou in el ..... si rulmenti pe ambielaj .... Pana acum am fost multumit maxim cu el.... pot sa zic ca era perfect (prindea si 140 ... avea putere care nici eu n-am crezut...si pornea la prima pedala oricand ) Deci .... acuma max 80 km/h si nu are deloc putere ....porneste si merge super pan la 2500rpm.... am obsevat ca la pistonu din st. este ceva ca incalzeste mai tare decat celalalt...... interesant ca numai dintrodata face treaba asta.... . Am crezut ca se gripeza..... da am desfacut si era super ..... am vreo 2000 de km cu rodaj inclus.... Nu conteaza ca-i cald sau rece.... tot asa face.....cu 1-2 trece peste 2500rpm da 3-4 nu poate ....trag acceleratia si ramane in jur de 2500rpm Deci am verificat-o incepand de -platini-carburator-esapament..tot ce-i pe exterior...NIMIC NAM GASIT..... Acuma motorul i pe masa desfacut in bucati.....=biela are o ffmic joc pe bolt din ambielaj...dar parerea mea ca din cauza asta cu face figuri de astia..... (sa-mi spuneti daca nu .... ) Si exista bucsa asta de aluminiu intre rulmentii din mijloc .... (ce inca n-am schimbat) care separeaza gazele din jos....... nu are mare uzura la da totosi care este uzura maxima? Cam asta e treaba.... is foarte nervos de 3 zile si deja nu am idei..... il repar alti motori si pe a meu nu pot (de singura data) Va rog ...daca aveti ceva idei sa-mi scrieti parerile voastre ....ca o sa-l montez la loc si tot no sa mearga (asa-l simt)ca nam gasit nici in motor nimic..... MULTUMESC DE TOT ..... si daca aveti ceva probleme incerc si eu sa va ajut .... (numa i greu sa scrii problemele....) Tel 0740133048 (da-mi apel si te sun dupa ora 20:00 -orange-) Attila Asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Super Zero 6 Forty Postat Iunie 4, 2005 Share Postat Iunie 4, 2005 Daca zici ca in motor nu ai gasit nimic, sa nu fie ceva la ambreiaj sa nu traga in 3-4. Patineaza sau ceva? Urla motoru da nu se duce? Sa nu fie din carburatie desi nu cred... Ce sa zic, multa bafta, sper sa il faci.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Iunie 6, 2005 Share Postat Iunie 6, 2005 mda, ambreiaj, carburatie, aprindere. un eventual dereglaj la carb+aprindere la unul din cilindri (ziceai ca se incalzeste mai tare). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Iunie 6, 2005 Share Postat Iunie 6, 2005 Eu zic ca e problema de alimentare daca setul e nou si are compresie. Fara filtrul de aer merge ? Ai de unde inprumuta un carburator care sigur merge, pt proba? Jocul in bolt nu are legatura cu problema ta. Daca nu ai jiglere infundate in carb, cui pontou blocat,soc ramas deschis, aer fals intre carburator si cilindri, investigheaza ce se intampla cu amestecul dupa ce e tras in carter. Separatorul de cartere trebuie sa etanseze, nu are voie sa joace in locas (problema clasica la Jawa TS). Verifica si simeringul de sub alternator. Vezi ca la montaj sa nu iasa marginea garniturii de sub cilindru in porturile de tarnsfer.Mai verifica o data segmentii pt uzura, am vazut segmenti de TS uzati varza in 300 km (material netratat). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 6, 2005 Share Postat Iunie 6, 2005 intrebare! jaweta cam cum se comporta cu o persoana de 45 de kile? la drum lung ma refer.... si cam ce viteza de croaziera recomandati in cazul in care e facuta bine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madar Postat Iunie 6, 2005 Autor Share Postat Iunie 6, 2005 Gata am rezolvat ...... Jawasaki merge super!!! Care a fost problema?Pai si jocul de la rulmentul din ambielaj (in biela)afecta foarte mult la turatie......si cacatu asta de inel aluminiu de separare ...... deci amandoua jocuri au fost foarte mici dar faceau probleme pt mine f mari Multumesc ptr idei si de ajutor sper ca si eu va pot ajuta candva ceva..... stress L&p --- eu am fost ku Jawa mea in Gheorgheni la intrunire anul trecut (in total aprox 900 km ) cu prietena in spate(65kg) + multe bagaje .... dar viteza medie care o placut la Jawa (si ptr mine) era 80 km/h .... avea putere sa mearga si mai tare dar cred ca atunci crestea si consumul ...... asa o iesit aprox 4,5 l/100km .... si am fost multumit maxim .... (nu am oprit numai ptr cigara ) Voi ce ulei de amestec folositi? Care i mai bun Va salut ...... asfalt uscat....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack2004 Postat Iunie 6, 2005 Share Postat Iunie 6, 2005 Arol 2t (MOL) sintetice nu am incercat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Iunie 7, 2005 Share Postat Iunie 7, 2005 Pe vremea cand mai calaream Jaweta era bun un semisintetic de la Agip, "city" 2t. era pe la 140.000 kilu La fel, OMV-ul a scos un ulei 2t bun care acum mai nou se gaseste pe la toate Petrom-urile si costa tot pana in 150.000. Mol nu recomand, cu ala am sudat io jawa de 2 ori Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddcristi Postat Iunie 7, 2005 Share Postat Iunie 7, 2005 Io, cand calaream Jawa, foloseam ulei Excel... Era un ulei roshu, de ziceai ca-i sirop de capshuni.. Super fain! In 6 ani cat am mers cu ea, aproape numa' d-ala am folosit shi am fost extrem de multzumit de el... In 6 ani am skimbat o singura data segmentzii shi am facut o singura rectificare de ambielaj... Cat despre drum lung... Eu mergeam cu ea (io:100 kile, pretena-mea: 50), pe la 90-100 constant, fara probleme... I-am skimbat pinionu' de pe fatza de la lantz (am bagat de 19 dintzi), asha ca mergea lejer shi la viteze mai mari.. Partea cea mai frumoasa, la prima ieshire in tzara, am reushit, cu nishte litze in jiglere, sa o aduc la un consum de 2,8 la suta (eram student, nu prea aveam bani de benzina, asha ca am preferat sa mai reduc din putere, ca sa fac economie la benzina)... oka.. atata, ca ma ia cu nostalgii... shi am shi ieshit way off topic!!! DDC Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TomCat Postat Iunie 7, 2005 Share Postat Iunie 7, 2005 am reushit, cu nishte litze in jiglere, sa o aduc la un consum de 2,8 la suta Pai cum mai prindeai 90-100 km/h ?? Sau asta se intimpla dupa ce-ai scos litzele din jigleoare, si-ti consuma 6-10 l/100 km? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scaf Postat Iunie 7, 2005 Share Postat Iunie 7, 2005 (editat) ulei romanesc 2t foloseste careva 4 lei noi /litru ?..si ce parere aveti de el ? Editat Iunie 7, 2005 de scaf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scaf Postat Iunie 7, 2005 Share Postat Iunie 7, 2005 (editat) .. Editat Iunie 7, 2005 de scaf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 7, 2005 Share Postat Iunie 7, 2005 eu! e ieftin si bun! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Auxois350 Postat Iunie 7, 2005 Share Postat Iunie 7, 2005 Ulei romanesc am folosit, dar de ala Petrom, de 85000 lei/litru. Am pus in Minsk, mergea foarte bine, insa ii puneam mai mult, cam 40g/1litru si fumega. Iar cel mai bun ulei pe care l-am folosit este de ferestrau Stihl (de ala rosu) sau Husqvarna (de ala verde). E cam 200000 litru, dar isi merita banii. Nu fumega aproape deloc, toba ramane uscata. Cat despre viteza de craoziera la Jawa: 80-90 la ora....adik acul de la turometru sa fie in zona verde....daca sare mai sus, consuma cat o dacie si se face "zid de fum" in spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madar Postat Iunie 7, 2005 Autor Share Postat Iunie 7, 2005 Chiar acuma folosesc uleiul de OMV ..... si cred ca e bun..... numai i cam scump putin .... prietenii cu ETZuri zic ca folosesc ceva excell..... da nu stiu ....o sa vad .... cum lasa buzunaru.... Apropos ........ am auzit ca nu e bun ptr. motoare de 2 timpi benzina fara pb? Asfalt uscat ........ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 7, 2005 Share Postat Iunie 7, 2005 tetraetilul de plumb este antidetonant! benzina arde mai bine, nu detoneaza! de asta nu e buna benzina fara plumb pentru orice masina care nu a fost facuta sa mearga cu asa ceva! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madar Postat Iunie 7, 2005 Autor Share Postat Iunie 7, 2005 Eu am folosit mult timp ulei romanesc L150 si nu-mi iesea nici un gram de ulei prin esapament pe drum mai lung ..... da am impresia ca a afectat mult la problema rulmenti... ce am patit in weekendul trecut.... ca a fost foatre calda freme cand am venit acasa de la Intrunire din Valea ierii Eu de obicei bag 100 ml in 4 litri de benzina la Jawa(asa am citit in cartea technica... cand ai rodaj trebe bagat in 3 litri)..... da cand merg pe drum mai lung si e foarte calda vremea (peste 30 grade ) mai adaug putin ulei ca-i mai "sanatos" Si eu am un pinion de lant mai mic decat originalu dar la roata din spate .....si in zona verde ...cam 4000 rpm merge cu 110 ..... deci ECONOMIC Pot sa-l fac pinionu si mai mic dar multe ori am treaba in oras (Cluj-mai ales vineri dupa masa ).... Asfalt uscat fratilor.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Iunie 8, 2005 Share Postat Iunie 8, 2005 Ulei romanesc nu recomand, mai ales in Jawa.Lasa multa calamina, scoate mult fum si unge prost La carte zice cehul 25 ml ulei/litrul de benzina, eu bagam 30 g ,am constatat ca merge mai bine. De bagat numai benzina cu plumb (desi un premium cinstit nu prea se mai gaseste). De fiecare data cand am bagat fara plumb am constatat ca merge mai prost si se incinge mai tare. Cu foaia spate standard si pinion de atac de 19 dinti(de fuga) alearga la drum intins cu 100 fara probleme, dar numai daca motorul e in mintile lui,reglat corect, benzina buna si ulei cat trebuie. Alerga si mai mult dar pe prioade limitate ca altfel sudezi motorul. Dupa 10 minute la 130 cu pasager si bagaje, trebuie sa opresti pt racire (vara).La temperaturi de 10-15 grade sau pe ploaie (racire "pe apa") nu mai ai probleme. Cand drumul intra in padure la umbra vara se simtea imediat o "inviorare" a motorului din cauza aerului mai rece. La 100 km/h incarcat full, pe drumul spre mare, scoteam 4% consum . Un TS ar trebui sa ia 4,5. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kombat Postat Iunie 8, 2005 Share Postat Iunie 8, 2005 metrilor oil-u l150 nubun pt ca este ulei ungere lagare. benzina fara plumb nu strica moto 2T ,nare nici o treaba cu detonatiile eu merg de 5 ani cufara PB benzina cu plumb face depuneri pe piese ,detonatiile apar cind ai calamina ,carburatie prost reglata+avans mare sau probleme cu evacuarea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scaf Postat Iunie 8, 2005 Share Postat Iunie 8, 2005 eu mai sa incerc uleiul de floarea soarelui ! ...glumesc ...eu merg cu deasta romanesc ...si nu picura (pe esapamente) sau nu fumega si nici altceva ...eu zic ca-i OK !(ca masura de precautie pun cam 35Gr/litru)..dar am gasit 2 feluri de ulei romanesc 2T (nu stiu acum sa va spun acum care de cine e produs !) dar exista o diferenta intre ele (oricum ambele sunt undeva la 4 lei noi ) p.s. Am pus si dintr-ala pt diesel ...si nu a comentat !!! ruseasca !! (si vodka daca-i dau mere' ! ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 8, 2005 Share Postat Iunie 8, 2005 la jupiter se pun 40ml/l si 50 in rodaj! mai uitati-va intr-o carte tehnica! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Auxois350 Postat Iunie 9, 2005 Share Postat Iunie 9, 2005 Ulei romanesc, eu bagam 40g/l....si daca ar fi sa dau un sfat cuiva ar fi urmatorul....sa bage ulei mai mult in benzina ca nu are ce strica (dar nu exagerat ca se colmateaza) si asta mai ales daca foloseste benzina fara plumb. Eu la Minsk foloseam numai benzina fara plumb si mergea foarte bine in schimb Jawa nu merge deloc bine cu benzina fara pb. Pe langa faptul ca merge cand intr-un piston, cand intr-altul e si cea mai lunga motocicleta existenta in romania. Are 2m si ceva motoru si inca 100m in spate fumul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scaf Postat Iunie 10, 2005 Share Postat Iunie 10, 2005 (editat) la jupiter se pun 40ml/l si 50 in rodaj! mai uitati-va intr-o carte tehnica! te contrazic ! ...pt. ca am cartea tehinca (tradusa in romana ).,.si se pun 25 gr/litru in uzura...("batranii" recomanda ceva mai mult pt. siguranta+protectie !) Editat Iunie 10, 2005 de scaf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Iunie 10, 2005 Share Postat Iunie 10, 2005 Ba te contrazic eu: in cartea aia scrie 1:25 adica 40% CLAR? Baga tu ulei L150 in proportie de 25% si o sa vezi caterinca la ambielaje in curand. Nu prea conteaza cand mergi cu 80-90 daca ai surplus de ulei. Motorul merge fara probleme, si daca ii pui ulei bun OMW, Husqwarna ,Stihl, Agip nu va scoate atata fum. Mie imi place cand desfac cilindrul la Ij (da se mai intampla sa il desfac, da rar) sa gasesc ulei in stare bruta in carter , ma bucur ca nu-mi foot ambielajul. Fratilor, hai sa ne bucuram de 2T cat se va mai putea si sa bagam ulei la greu sa ne lasam urma peste tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Iunie 10, 2005 Share Postat Iunie 10, 2005 fratzilor eu am avut o jawa de 250 din 1958, oricum cand am luat-o era motoru' phootoot...dar ata cat am mers cu ea nu am bagat decat benzina fara plumb shi ulei de amestec romanesc de la Petrom 2Tactiv30 7lei noi/ litru shi a mers foarte bine.....se mai cala ea din cand in cand dar asta nu din cauza uleiului ci din cauza ambielajului care era dus de cand am luat-o asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.