Marius D. Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 DE 2 LOCURI !! (prin Belgia) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Auxois350 Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 aleko, si la Nipru meu e la impecabil reglat atashu.... Am ajus 120 cu atash, mergea de puteam lua mainile de pe ghidon. Nici la franare nu trage in nici o parte. La Ij aveam putin indoite urechile la bascula, pentru ca timp de 50 de ani a mers numai cu atash si de la nenumarate franari s-au torsionat, dar le-am indreptat cu ciocanul si mergea brici. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baiazid Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 Frumoase poze, Phoenix_Harley. Dar pana la urma IMZ M72 a fost copiata cu sau fara licenta dupa B.M.W.? Pai cand demontezi o fabrica din Ge si o remontezi in URSS .. nu trebuie licenta ca nu copiezi nimic. Doar "continui" productia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phoenix_Harley Posted June 13, 2005 Share Posted June 13, 2005 Nu, M 72-ul a fost facut inainte de razboi...dar uite ca nu imi mai amintesc exact...ma interesez, ca am niste reviste si maine va spun sigur, dar siu ca M 72 este numita "ce-a mai copiata motocicleta din lume" Va spun maine daca au avut sau nu licenta. Numa' bine! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleko Posted June 13, 2005 Author Share Posted June 13, 2005 Cica DKW RT 125 ar fi fost cea mai copiata din lume. Asa scria in Motolife Stefanescu. BMW R71 a fost copiata de rusi M72 si apoi de chinezi Ciang-Jiang, si cred ca si de francezi CEMEC L7. Doar astia. Au mai avut boxere interesante si francezii :Gnome-Rhone , belgienii F.N. , elvetienii Condor... dar erau originale. Cel putin Gnome-Rhone avea performante extraordinare apreciabile cu BMW-ul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lil debul Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 ATASUL MA ATRAGE DE LA O VREME TOT MAI MULT, DIN CAUZA CIRCULATIEI DIN BUCURESTI. TOTUSI CIND O SA-MI IAU UN MOTOR CU ATAS TREBUIE SA FIE CEVA VECHI, FESTIVAL DE EX. DAR MA GINDESC SA COMIT O BARBARIE DIN PUNCT DE VEDERE AL RESTAURARII ORIGINALE SI SA-I SCHIMB MOTORUL CU UNUL DE ENDURO CAM DE 400 C.C. CA SA PLEC SI EU LINISTIT DE ACASA. O FI BINE, O FI RAU? NASOL CA NU PREA MAI GASESTI DE CUMPARAT VECHITURI DE ASTEA, DE CARE EU MA SIMT ASA DE ATRAS. NU AM NIMIC CU MOTOARELE NOI, DAR PARCA NU AU SUFLET. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harciogu Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 o frumoasa colectie de poze cu dkw-nz350... cu shi fara atash cautatzi in arhiva site-ului m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoinar Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Cineva care a lucrat la Tudor Vladimirescu (=Autobuzul) (=Rocar) si care a fost inginer mi-a spus ca M72 a fost copiata cu licenta inainte de razboi, de asta am pus intrebarea. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lil debul Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 SALUT. CIT MAI AJUNGE FRATILOR UN IJ CU ATAS, CA MI-AS CUMPARA, DAR NU PREA STIU PRETURILE. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleko Posted June 14, 2005 Author Share Posted June 14, 2005 Hoinare, nu e mai sinplu sa dai un search de 10 minute ca sa afli cam ce stie lumea despre M72. E mai bine decat sa tot repeti din auzite ca M72 a fost licenta de BMW R71. Tu chiar crezi ca infectii de rusi s-au zbatut sa obtina licenta (lucru care implica cumpararea tehnologiei de fabricare, deci ceva scump)? Nemtii in ajun de razboi se pare ca i-au ajutat pe rusi aici ca si in cazul avioanelor BF 109B sau He112 (servite la tava rusilor pentru a se inspira). De altfel nu prea se practica faza cu licenta in epoca, nemtii se pare ca au facut broscuta aproape identica dupa Tatra ceheasca, fara nici o grija. Tatra 77 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleko Posted June 14, 2005 Author Share Posted June 14, 2005 Frate lil debul un Ij cu atash este de obicei la acelasi pret cu unul normal, fiindca tinerii din ziua de azi nu dau 2 lei pe atash. Multi le dau la Remat, majoritatea le inscriu fara atash, fiindca e cu 200-300 000 mai ieftin sa inscrii solo.. Ij cu atash, ca si Dnepr cu atash este ceva cotidian. Ca preturi stiu un Dnepr cu atash la 460 Euro ,na vorbiti cu dansul daca vreti >> mihaicalinescu2005 Ij P5 cu atash se invarte tot pe la 400-500. Festivalele si Jupiterele mai vechi le gasesti pe la 10-15 milioane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phoenix_Harley Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Ieri tocmai si-a cumparat un prieten un IJ Planeta 350, adica urmatorul model dupa '56 Festival. Motorul este aproape identic, rezervorul este o combinatie intre cel de festical si cel de MZ ES 250 si farul parca un pic mai mare si mai lunguietz...in rest identic cu Festivalul. A dat pe el 9,5 milioane, cu atash. Problema este ca nu are atashul ei original. Este un atash de Jupiter3 sau Planeta3, ca oricum sunt la fel. Mai este o problema cu Festivalurile cu atash...se pare ca atasuhurile au fost destul de grele sau nu stiu din ce motiv nu prea am vazut festival cu atash original. Am vazut doar doua...unul il avea un mosh...era profesor de liceu si facuse turul tarii de mai nulte ori in Festival. Motocicleta arata perfect si avea atashul ei original. Am mai vazut inca una intr-o curte tot cu atash original. IN rest toate cele pe care le-am vazut aveau atash de IJ-uri mai noi, de Simson (sunt din aluminiu), de MZ sau atashuri facute, unele fiind oribile, fara nici o forma, ca o cutie de chibrituri. Festivalul bunicului meu avea tot un atash facut dar acela arata bine, era copiat dupa cel de M72, de fapt cadrul era chiar de M72, iar partea de tabla fusese refacuta din tabla mai subtire si mai buna. Sper sa scanez zilele astea niste poze cu IJ-ul buicului meu...tot cu atash- poze alb-negru. Numa' bine! P.S.: asa arata motocicleta prietenului meu...doar ca nu asa de frumos...IJ Planeta 350, facuta in 1962, anul in care s-a oprit fabricarea IJ-ului 56 (Festival) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phoenix_Harley Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Inca o Planeta 350 in stare originala (varianta cu cilindru de fonta)...cu atashul ei original...la fel ca si cel de Festival Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phoenix_Harley Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phoenix_Harley Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Si un Ij '56 Festival...asa arata atashul original de Ij...interesant...nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harciogu Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Phoenix_Harley... ce vremuri, ce motoare... intr-adevar motocicletele aveau mai mult suflet decat astea noi de-acum... imi plac si aparatorile de la rotzi.. stil art deco... dau motorului un look mai masiv m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleko Posted June 14, 2005 Author Share Posted June 14, 2005 Incepe sa-mi placa din ce in ce mai mult stilul Ij Festival. Erau motoare chiar elegante, cu atash elegant de turism inspirat probabil din atasuri Stoye (sau altele germane). Ijul Festival are un aspect foarte frumos si nu-mi pare departe ca frumusete de un M72. Pacat ca le-au footut baietii si le-au facut Harli sau Indian. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phoenix_Harley Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 (edited) Da asa este sunt de acord cu tine. In unele situatii insa este alta problema. Il cumperi cu piese stricate sau deja modificate si nu mai ai ce sa faci. Eu la Festivalul meu am un far de tractor. Cand l-am cumparat avea tot unul de treactor doar ca mult mai oribil. Pe motocicleta mea nu am modificate decat cateva chestii. Farul, alt vitezometru, shaua retapitata, coburi in spate pentru drum lung si tobele de esapament care sunt de Jupiter4. Ale ei erau prea galagioase si primeam zilnic reclamatii de la vecini (cu toate ca mie imi placea sunetul ala). Dar erau destul de urate (prost ingrijite). Acum le-am rezolvat si o sa le pun pe Festivalul de la tara. Festivalul bunicului meu. Lucrez de ceva timp la el dar nu ma grabesc. Vreau sa il fac cum a fost facut el original de Ivan. O sa iasa foarte bine. Pana atunci tot incerc sa gasesc un atash original... ...da' gasesc eu pana la urma. Numa' bine! Cam asa arata perfect reconditionat...doar ca asta are telescoape pe spate de la modele mai noi si nu mai are capacele alea peste carburator si de asemenea nici filtrul ala de aer frumos si eficient si stopul de spate nu mai este cel original...dar in linii mari asa trebuie sa arate...este varianta IJ '56 cu aripa fata mai mica si prinsa pe roata...cealalta varianta, IJ '56 Festival are o aripa mai mare si prinsa pe jugul inferior al furcii...are mai multa personalitate si pare mai mare si mai impunatoare cu a doua varianta de aripa...parerea mea. Edited June 15, 2005 by Phoenix_Harley Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stress_L&P Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 ...si de asemenea nici filtrul ala de aer frumos si eficient... intrebare intrebatoare: de ce dracu' ere panarama aia de filtru eficient? si ce era asa de frumos la c.oaiele alea de berbec? (bine, asta nu prea ma intereseaza ca e o chestiune de gust) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomCat Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 @Phoenix_Harley Si un Ij '56 Festival...asa arata atashul original de Ij Parca asa arata si atasul de la IJ-ul meu. Difera doar culoarea. Da' cind oi ajunge acasa o sa ma uit mai atent, ca sa nu zic prostii. Eu vreau sa renunt la atas, am de gind sa inmatriculez motorul solo. Asa ca in cazul in care cineva are curaj sa se aventureze in 'nordul salbatic', se poate alege, printre altele, cu un atas. Eu imi tin piesele de schimb in el Cit despre filtrul de aer tip 'c__e de berbec', e un filtru f. eficient pt ca el combina calitatile filtrului uscat cu cele ale filtrului umed. Cred ca rusii au renuntat sa-l ma puna pe modelele mai noi de IJ din considerente economice; pretul de productie al unui filtru din plastic e mai mic decit costurile legate de fabricarea unuia din tabla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phoenix_Harley Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Asa este. Este foarte eficient acel filtru de aer, mai ales ca are si doua rezervoare de ulei; aerul venit de afara intra mai intai in acele rezervoare, gunoaiele ramanand acolo, in motor inrand doar aer curat. Eu desfac acele rezevoare odata cam la 3 luni, ca sa schimb uleiul. Ce gasesc acolo... ...insecte si tot felul de gunoaie...si cand te gandesti ca acele lucruri ar putea intra in motor... Oricum felul cum arata este doar o problema de gust. Mie imi plece...mai sunt cativa cunoscuti carora le place. Sunt insa si altii carora nu le place. Chiar si tatal meu imi spune ca parca ar fi doua c***e...si sa pun capacele de aluminiu peste carburator...-"Da stai mah, ca nu imi place cum merge carburatorul...mai umblu la el. Ce ai cu mine? Vezi de treaba ta si lasa-mi filtrul de aer in pace!". Si nu este singurul care imi spune chestia asta. Cineva chiar s-a oferit sa imi de-a un filtru de plastic...dar sa nu il mai tin pe ala...NU! Eu nu renut la filtrul de aer! Este si eficient si imi place foarte mult cum arata. Numa' bine! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomCat Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Pai nu stiu daca aerul intra direct in rezervoarele cu ulei. La filtrul meu, rezervoarele sunt acoperite cu cite un capac metalic. Fiecare capac are cite o fanta. Pe capace vine cite o sita metalica pe care o ung cu putin ulei. In cartea "Motocicleta" a ing. Vochin, parca, filtrul IJ-ului '56 e prezentat ca fiind compus din 2 tuburi concentrice + rezervoarele de ulei. Aerul aspirat se loveste de tubul ext + peretii tubului interior, mizeriile cad in bazinele cu ulei, dupa care aerul 'purificat' intra prin tubul interior si ajunge in carb. Insa la filtrul meu, oricit am cautat cel de-al 2-le tub interior, n-am gasit decit o sita in forma de con . Or fi 2 variante ale aceluiasi filtru. Oricum mie imi place cum arata si n-am de gind sa-l inlocuiesc. Doar face parte din inventarul motocicletei! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleko Posted June 15, 2005 Author Share Posted June 15, 2005 Frate si filtrul din plastic functioneaza pe principiul: aerul intra in caldarea de ulei si praful ramane acolu. Apoi aerul trece prin 2 site care au intre ele o impaslire de fire de plastic unse si alea cu ulei. Acu ca nu mai e praf, aerul ajunge in carburator. Sunt convins ca filtrul de plastic este foarte eficient. Acu nici filtrul ala clasic nu o fi rau, dar sigur are o eficacitate mai scazuta... Daca nu ar avea de ce l-ar fi schimbat Ivan cu asta mare ,urat si incomod? La Ural si Nipru au pastrat mult timp filtrul rotund cromat fiindca era la fel gandit ca asta de plastic de Ij. Io nu zic, tu las-l acolo ca e frumos, dar nu mai zice nimic de filtrul nou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleko Posted June 15, 2005 Author Share Posted June 15, 2005 Tomcat faci cum stii, dar odata inmatriculat solo nu mai merge cu atash. Poate oi vrea sa vinzi motorul cuiva si ala isi da seama ca e mai frumoasa si mai originala cu atashul clasic. Pentru cativa lei nu vrei sa-l inmatriculezi cu atash. Cred ca stii ca inmatriculat cu atash ai voie sa circuli solo, dar inmatriculat solo nu poti cu atash. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stress_L&P Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 da-l mah dracu' de atash! pe mine m-au f.utut aia la rar ca era inmatriculat cu atas si nu am putut sa-i fac identificarea fara! eu le-am spus ca nu vreau atas da' am avut cu cine sa ma inteleg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.