Sari la conținut

AER sau APA ?


Care sistem de racire este mai BUN???  

57 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

Sunt in cautarea unui motor , nu am foarte multi bani . Am gasit ceva care imi place dar are racire pe lichid (apa).

 

Va cer sfatul... Care ar fi avantajele sau dezavantajele ???

 

1. Eu cautam ceva cu racirea pe aer deoarece e mai simplu motorul => deci mai putine piese => mai putine probleme ....

2. Voi folosi motorul mai mult in oras.

 

Va multzumesc.

 

(este vorba de un enduro, monocilindru de 650, 30000Km, 1992, bine intretinut)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oras - viteza mica, racire pe aer nema....

deci preferabil ar fi unul cu racire pe apa, parerea mea( sau ulei ).

Drept e ca nici apei nu-i surade temperatura ridicata si viteza mica, dar parca e mai bine asa .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se mută la "Service".

 

On topic: clar răcire cu apă.

 

Avantaj răcire cu aer: configuraţie mai simplă, mai puţine piese (n-ai radiator, termostat, circuit de răcire, antigel). Dezavantaje: vezi mai sus.

 

Avantaje apă: răcire şi temperatură de funcţionare a motorului stabilă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar si cand japonezu a proiectat o raciere pe ulei (nu pe apa) ... s-a gandit el ca trebuie sa fie fiabil.

 

Eu personal nu am probleme cu mobra cu incinsul. Stau vara la semafor fara nici o grija.

 

Dar am votat apa. E mai bine. :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din teorie si eu as fi fost tentat sa votez tot apa, dar practica e tocmai pe dos.

Atat simsonul cat si honda sunt racite pe aer.

Si oricat de tare am chinuit simsonul, nu s-a intamplat nimic grav din cauza racirii pe aer. Si l-am omorat rau, in trafic, pe podul grant, peste tot etc. etc...

 

In schimb gilerica de 125 2 timpi avea racire pe apa. Si saraca nu avea avansul reglat ca lumea si din cauza asta se incingea in draci, fierbea apa si dupa ce termina apa sa vezi distractzie....

 

La masini la fel - oltcitul l-am omorat o data pe un drum nenorocit spre cabana Pestera, in bucegi, panta foarte mare, de-abia tragea cu a-ntaia. Asta are racire pe aer. La un moment dat, nu a mai putut si s-a oprit. Punct. L-am lasat sa se raceasca un pic, apoi am plecat mai departe si gata. La dacie in schimb am inteles ca se schimba radiatoare si calorifere la greu.... Singurul dezavantaj la oltcit era consumul mare din cauza racirii pe aer (iarna motorul nu se incalzea nici sa-l rogi si papa gaz mult).

 

Asadar am votat tot racirea pe aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sondajul ar fi trebuit sa fie:

1. aer (fara circuit de apa, fara radiator de ulei)

2. aer+ulei (fara circuit de apa, cu radiator de ulei)

3. aer+apa (cu circuit de apa, fara radiator de ulei)

4. aer+ulei+apa (cu circuit de apa si radiator de ulei)

 

La un astfel de sondaj as vota 2., pentru:

- simplitate.

- radiatorul de ulei este in general suficient de puternic pentru oras.

- unele motoare lucreaza la temperaturi normate de peste 100 grade, si pierderile de apa sunt inerente (trebuie completat des).

 

Am avut doo motoare (GSX600F si actualul), ambele racite aer+ulei. No problem in oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:what: Ati uitat racirea fortata cu aer!!! Care poate ia din putere 5-10% dar nai probleme cu el nici odata...

Toate motoretele cu pedale si scuterele de 125 in 2 timpi mai performante sunt racite fortat...

Am vazut si ceva motocicleta mai puternica de teren tot cu racire fortat cu aer!!!

- 1 Cea mai buna este acesta!!! racire fortata cu aer!!!

- 2 Racire cu apa !!!

- 3 Racire cu ulei si aer

 

:banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am votat cu apa.

 

 

Am un prieten cu un DR de 650 cmc racit cu apa + ulei si am mers in oras cot la cot prin aglomeratie (eu am tot enduro monocilindru racit cu apa) si se simte direrenta dintre racirea cu apa si ceea cu aer. Dar nu-ti face probleme la o utilizare normala ambele variante sunt perfecte, evident racirea cu apa are mai multe +++.

Daca mergi subturat mult timp si la apa si la aer o sa ai probleme.

Nu trebuie sa fie un criteriu faptul ca racirea pe apa are in componenta mai multe piese si din cauza asta sa obtezi pt racirea cu aer......la o utilizare si intretinere normala nu se stica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt.scutere, normal aer fortat,pt moto(peste600cc)cu apa( lichid de racire)mi se pare si normal.

 

 

 

ps.Mobra,nu face parte din categoria motocicletelor;a scuterelor poate........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu apa zic eu ca e cel mai bine pt.oras. la racirea pe aer trebuie sa mergi mai mult ori la aglomeratia din orasele noastre nu prea vad cum se raceste.si cele cu apa se incalzesc in oras dar au un ventilator care porneste cind apa depaseste o anumita temperatura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Racirea cu aer are marele avantaj dat de faptul ca motorul ajunge mult mai repede la temperatura de regim (temperatura optima de functionare a motorului). Pornirile la rece si functionarea motorului sub temperatura normala de lucru (pana cand se incalzeste lichidul de racire) uzeaza foarte mult motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tineti cont ca toate motoarele sunt racite SI cu aer (au radiatoare pe blocu' motor, chiulasa, capac). Aceasta componenta este luata in calcul cand se proiecteaza sistemul de racire, deci chiar daca ai racire cu apa, la viteze mici sau 0 (e.g. burnout) vei avea de suferit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc tuturor pentru expunerea de avantaje si dezavantaje. Concluzia pe care o trag este ca , cel putin, "merita sa acord atentie" motoarelor cu racire pe lichid (fie el apa sau ulei).

 

Va multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...