Sari la conținut

OFENSIVA PENTRU OMOLOGARI LEGALE A INCEPUT?


dead_man_walking
 Share

Postări Recomandate

ofensiva.PNG

 

 

 

acest banner este luat din semnatura lui lil debul

 

 

intrucat nu am nici o informatzie, as dori sa shtiu cine se ocupa de aceasta "campanie" sau daca este doar o intentzie la nivel declarativ!!!

 

nu am avut niciodata de-a face cu RAR-ul in ceea ce priveshte omologarea unui vehicul modificat, dar intr-o zi o sa vreau sa omologhez un chopper!!!

 

@lil debul: daca putem ajuta cu ceva, suntem aici!!!

 

 

 

ceea ce trebuie schimbat nu este

 

LEGEA nr. 230 din 23 mai 2003 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea vehiculelor rutiere şi eliberarea cărţii de identitate a acestora, în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România,

 

ci

 

"Indrumarul pentru întocmirea dosarului produsului" - acesta contzine conditziile in care un vehicul rutier construit din piese, echipamente şi/sau subansambluri detaşate poate fi omologat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 107
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

chiar asa ce este cu chestia asta ceva informatii ?nimic

cred ca este ceva pus la biza,vreau sa stiu si eu sa inceput ceva in favoarea omologarilor sau nu..........daca nu ,nui vad sensul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DA

 

A INCEPUT, SI CA ORICE INCEPUT E MAI LENT. AM INCEPUT SA STRING UN GRUP DE SUSTINATORI SI SE LUCREAZA LA FINISAREA IDEILOR.STIU CE ESTE DE FACUT, SINT CONSTIENT CA E PUTIN MAI GREU,DAR DE AIA AM SI DESCHIS DISCUTIA PE FORUM, CA SA ATRAG SI IDEI NOI. VENITI CU PROPUNERI SI VOM AJUNGE DEPARTE. :drink: :laugh: :(

post-24-1120228201_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

o idee buna ar fi schimbarea legii omologarii unui motor "home-made"! stiati ca se poate omologa (de mult) dar iti cer astia la rar banii pentru licenta in vederea constructiei in masa???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PAI IDEEA CARE E? IN PRIMUL RIND R.A.R.-UL NU E IN MASURA SA ASIGURE O OMOLOGARE PROFESIONALA, DECI SA NE MAI SLABEASCA, SAU , DACA VREA SA SE BAGE IN SEAMA SA SCHIMBA NORMELE SI SA ANGAJEZE SPECIALISTI, NU PIRTIITI PE CARE II ARE ACUM, CA NOI I-AM FACUT PE EI, NU EI PE NOI.

 

 

 

DETALIILE VIN DE LUNI.

post-24-1120251417.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E un haos total la RAR in privinta motoarelor.

te intalnesti cu faze de genul:

- vino saptamana viitoare ca atunci e ala care se pricepe la motoare,

- asta e original??

-pe motorul asta nu se poate merge ca e prea tare seaua.

si multe altele de genul asta.

Ei nu stiu nici o verificare tehnica sa faca, cum drak sa faca omologari....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebari la RAR legate de Eliminatorul fratelui meu:

1. Cati cilindri are?

2. Ha, ia uite ba, asta are radiator!

3. Cate carburatoare zici ca are ma? 4???

4. Ia uite ma cardan!?

post-24-1120292986_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

STAI CA MI-A VENIT GINDUL CEL BUN. PAI DE CE SE UITA CA PROSTII? NU AU NORME CLARE, OR AVEA CA LA MASINI, SAU MAI RAU, DE ACU 1000 ANI, CIND NU ERAU CUSTOMURI. DA STITI DE CE NU AU NORME? CA N-A FACUT NIMENI NICI O PRESIUNE PE EI, ASA CA AU DORMIT LA UMBRA PINA ACUM. DA DE LUNI INCEPE TREZIREA LA REALITATE.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SALUT LA TOTI

sa stiti ca nu este asa de usor sa se faca o noua lege pt omologari si un R.A.R. specializat in omologari custom....aici intervin foarte multe chestii.....in primul rind au nevoie de personal specializat pt omologari custom...in al doilea rind au nevoie de o gramada de masini pt testarea rezistentei cadrelor si toate restul.....si cum stiti care este marea problema(ADICA BANII PT TOATE ACESTEA)...

Aici cind am fost in spania la barcelona si am vazut toate masinariile de testare a unui motor custom...fabricat complet intrun atelier ...am ramas fara cuvinnte.....sunt o gramada de aprate si prese.....au o presa mare care in care se introduce motorul....si care apasa pe sea si ghidon.....asa testind flexibilitatea furcii si a cadrului,suspensiei----

 

 

PINA VOR ADUCE ASA CEVA SI IN TARA VA DURA INCA CEVA VREME......

Da ingineri avem dar nici unul nu este specializat in asa ceva...in modificari..la motoare si masini

 

CE sa mai vorbim ca la RAR sunt multi care habar nu au diferenta dintre anumite motoare ce tre sa aibe si ce nu....asa ca prima oara sa TRIMITA PERSONALUL DE LA RAR LA O SPECIALIZARE AFARA,SI DUPA AIA SA INCEAPA CU SCHIMBARILE....CA DE GEABA AU CU CE SA FACA TESTE CIND PERSONALUL CEL AU NU AU IDEE DE CE VAD IN FATA OCHILOR

 

SPER CACI CU TIMPUL SE VA REZOLVA PROBLEMA OMOLOGARILOR SI IN ROMINIA

CA DEJA SUNT FOARTE MULTE MOTOARE MODIFICATE....care in momentul VINZARII SE LOVESC DE O GRAMADA DE PROBLEME la verificare

vA SALUT SI TINETIMA LA CURENT

ceau roby

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

DAC MOTORS se va inplica in masura si atunci cin ucmr va fi alaturi de motociclisti si nu de potentati zilei promitem sa le facem zile fripte dar fara sprijinul restului nus ce vom realiza,mai lasati si voi pesimimul deoparte fiti mai optimisti si mai OFENSIVI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Vizitator AndreiRN

Dupa cite inteleg eu lege clara nu prea este si aprobarea vine de la oameni nespecializati si isi dau si ei cu opinia. Cum ar iesi daca s-ar pune impreuna un dosar technic standard pt omologarea "home made" dar la un nivel technologic mult ridicat cunostintelor lor. Adica cadrul identificat cu un numar unic si certificat pt materialul folosit si certificat pt sudurile facute si poze in faza constructiei. Raspunsuri directe si technice la toate intrebarile la care ar putea ei sa intrebe. Calcule in detaliu de rezistenta materialelor in stil aeronautic ca cel de la RAR sa fie intradevar impresionat. Eu cred ca un asa dosar frumos pus la punct ar face fata chiar si incompetentei locale.

Un sablon pe computer daca este pus la punct ar fi mult mai usor de complectat si prezentat la RAR.

Ar fi mai usor decit sa se schimbe legea si ar ajuta chiar si pe cei care construiesc sa nu faca anumite greseli de structura.

Cam la 40 - 50 de pagini ar fi impresiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cite inteleg eu lege clara nu prea este si aprobarea vine de la oameni nespecializati si isi dau si ei cu opinia. Cum ar iesi daca s-ar pune impreuna un dosar technic standard pt omologarea "home made" dar la un nivel technologic mult ridicat cunostintelor lor. Adica cadrul identificat cu un numar unic si certificat pt materialul folosit si certificat pt sudurile facute si poze in faza constructiei. Raspunsuri directe si technice la toate intrebarile la care ar putea ei sa intrebe. Calcule in detaliu de rezistenta materialelor in stil aeronautic ca cel de la RAR sa fie intradevar impresionat. Eu cred ca un asa dosar frumos pus la punct ar face fata chiar si incompetentei locale.

Un sablon pe computer daca este pus la punct ar fi mult mai usor de complectat si prezentat la RAR.

Ar fi mai usor decit sa se schimbe legea si ar ajuta chiar si pe cei care construiesc sa nu faca anumite greseli de structura.

Cam la 40 - 50 de pagini ar fi impresiv.

207837[/snapback]

 

Andrei, tata!

Tie-ti place sa citesti mult, sa pierzi vremea si capul printre hartoage sau sa te plimbi cu motorul?! Schite de cadru gasesti pe net, furca fata ti-o iei completa din targ, accesoriile tot de-acolo... ce mai vrei?! N-ar fi mai simplu ca la nemti? Sa corespunda custom-ul TUV-ului, adica sa aiba frane, lumini si directie si cu asta basta?!

Ce-as putea sa fac aiurea dintr-o punte de masina cu tractiune spate de care sa ma leg c-un cadru facut de mine, conform specificatiilor din schitele de pe net si-apoi sa-i pun o furca de chopper cu frana pe disc?

Ideea este urmatoarea... ca daca s-ar apuca toti dementii sa-si construiasca masini, motociclete, tricicluri si chiar sa-si faca dacia decapotabila, s-ar putea sa nu mai avem loc de masini pe care scrie TRACTARI AUTO...

Apropos! bine ca s-a schimbat faza cu cazierul.... Am avut examen pe 26 si nu m-au primit c-am uitat sa-mi mai fac un cazier, pentru ca cel pe care l-am depus la dosar expirase in ziua examinarii... Vedeti cum se schimba lucrurile usor-usor?! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Deja asist la o trecere f masiva de la fier la plastic chiar shi in grupul chopperishtilor , asta sa zicem ca oarecum inteleg, macar cei care mai vor sa mearga pe fiare ce conditii trebuie sa indeplineasca o modificare ca sa poata circula pe strazi ?

 

poate in loc sa iSi caute nume de outlaws ar fi mai bine ca chopperishtii sa se intereseze de noile reguli shi de omologari ....

 

din 01.01.2006 ne luam honda rebel? sau shadow?

 

Are politia de pe strada baza de date cu pozele motoarelor shi marcilor?

 

Cine hotareshte daca motocicleta a fost modificata sau nu?

 

Ce implica la ora actuala o Omologare individuala shi ce va implica dupa 2006 ?

pe mine personal m-ai oprit 2 politai intr-un an shi unul ma intrebat daca am acte nu a trebuit nici sa le arat shi mia zis ca e ok .....

al doilea sa oprit un paralel cu mine la semafor shi m-a intrebat daca am motor de mashina pe el ...shi sa-i dau cit poate sa vada cit merge .... :cheers: aveau radar pe bord :baldy:)

 

deci eu nu vad chiar asha acra treaba cu politia pt ca shi aia daca vad ca eshti pasionat shi nu ieshi sa faci pe smecherul prin trafic inchid un ochi

 

basty

 

 

 

 

 

 

apropo am incercat sa omologhez bancul de cadre dar am renuntat cind am auzit de sumele cu multe zero-uri in euro

 

oricum numai prin faptul ca ma ocup de motoare shi nu de alte chestii pierd lunar f multi bani ....am zis ca ar trebui sa fiu batut in cap sa mai platesc shi sa omologhez munca ?

 

basty

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

poate in loc sa iSi caute nume de outlaws ar fi mai bine ca chopperishtii sa se intereseze de noile reguli shi de omologari ....

 

bun topic, Basty. :cheers: de cand a "disparut" robychopper...pe-aici sunt topicuri din ce in ce mai ciudate...ma asteptam chiar sa vad un topic "ce mananca chopperistii" :cheers:

O intrebare as avea si io...stie careva de cand se radiaza din oficiu motocicletele care n-au ITP? era vb ca din septembrie...dar, nu stiu data exacta, si io n-am terminat de asamblat motorul....

:baldy:

Editat de chopper_awo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun topic, Basty. :cheers: de cand a "disparut" robychopper...pe-aici sunt topicuri din ce in ce mai ciudate...ma asteptam chiar sa vad un topic "ce mananca chopperistii" :cheers:

O intrebare as avea si io...stie careva de cand se radiaza din oficiu motocicletele care n-au ITP? era vb ca din septembrie...dar, nu stiu data exacta, si io n-am terminat de asamblat motorul....

:baldy:

 

shi asta e un mare (cuvant urat) !

fain ....e bine sa incurajezi astfel motociclistii...ii pui sa plateasca shi iarna asigurare .....

 

 

apropo de forumul chopperishtilor ..... numai sa fii atent citi dintre chopperishti sunt interesati de topicul asta .....

 

multi dintre cei care acceseaza forumul ashtia nici nu stiu ce inseamna chopper .... chopperul de la aparitie a fost o motocicleta standard modificata .... pot sa faca oricine chiar shi harleyuri facute de fabrica intr-un gen ca tot nu este un chopper ..... este o motocicleta ganul ala ......

 

oricum au fost citiva ani shi in ro in care se mergea pe principiul din america anilor 50-70 iti luai fierul il modificai te dadeai ..aveai ce vedea pe la intruniri ....nu conta atit de mult motorul conta sa traieshti fenomenul shi din astea .....

din pacate se duce totul de ripa ..ishi iau toti plastic choppere , nu mai exista interes pt modificari ,

am auzit ca sa destramat shi Ceata banat -singurii care mai umblau in grup cu motoarele boxer shi care mai faceau atmosfera pe la intruniri ......

 

pacat basty

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am incercat sa aflu si eu ceva informatii despre omologarea de cadruri in Romania. chiar am sunat la RAR Bucuresti. nu exista in Ro firma care sa aiba autorizatie pt asa ceva. trebuiesc facute in afara tarii, iar pt a obtine autorizatia pt asa ceva, practic e imposibil si din punct de vedere legal si financiar. e de necrezut ce idioti se ocupa de asa ceva. am vorbit cu un inginer de la RAR, omul era aerian, mi-a zis niste chestii total aiurea, am studiat ceva legi, dar tot asa, sunt fara noima.

 

astea ar fi unele din legile pe care le-am studiat. spuneti-mi si mie va rog daca ati inteles ceva din ele.

 

Omologare.doclegea_230din_23mai_2003.docLege_nr._167_din_22.04.2003.txtatestare_RAR.txtCERERE_RNTR9_.docHOTARAREA_GUVERNULUI_nr__594_1991.txtord._guv_78_din_23.08.2000.doc

Editat de stoeanp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe strada dak te opresc gaborii nu prea itzi zic nimik.......De obicei cand vad cate o modificaciune opresc din curiozitate.....In anii trecuti nu am fost oprit de politie mai delok......In schimb vara asta de cand am iesit cu nipranul modicat am fost oprit la greu........nici macar culoarea din acte nu mai corespunde si nu au zis nik......plus ca nu am avut chef sa mai fac alte tobe si le-am montat pe alea originale rezultand astfel o garda la sol de cativa cm....pe curbe iese cu scantei.....si un militian chiar vb cu colegul lui ca ce joasa e motocicleta mea......la care ala raspunde:"Da e joasa,da nu vezi ca atinge cu tobele de asfalt cand se inclina"......si nu au zis nik ca e modificata doar sa am grija:).....Scuze dak is off topic dar cam asta e atitudinea oamenilor legii fatza de motoare modificate....cat despre omologari si faze de astea.........nu vad ceva realizabil....cel putin pentru noi astia mai de rand.......Pentru cineva care isi permite un motor custom de 20-30000 $ e normal sa isi permita sa mai plateasca in 5000 pe inmatriculare.....si sa i se para ok sistemul din Romania......dar alftel.......

post-875-1157844335_thumb.jpg

post-875-1157844485_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe strada dak te opresc gaborii nu prea itzi zic nimik.......De obicei cand vad cate o modificaciune opresc din curiozitate.....In anii trecuti nu am fost oprit de politie mai delok......In schimb vara asta de cand am iesit cu nipranul modicat am fost oprit la greu........nici macar culoarea din acte nu mai corespunde si nu au zis nik......plus ca nu am avut chef sa mai fac alte tobe si le-am montat pe alea originale rezultand astfel o garda la sol de cativa cm....pe curbe iese cu scantei.....si un militian chiar vb cu colegul lui ca ce joasa e motocicleta mea......la care ala raspunde:"Da e joasa,da nu vezi ca atinge cu tobele de asfalt cand se inclina"......si nu au zis nik ca e modificata doar sa am grija:).....Scuze dak is off topic dar cam asta e atitudinea oamenilor legii fatza de motoare modificate....cat despre omologari si faze de astea.........nu vad ceva realizabil....cel putin pentru noi astia mai de rand.......Pentru cineva care isi permite un motor custom de 20-30000 $ e normal sa isi permita sa mai plateasca in 5000 pe inmatriculare.....si sa i se para ok sistemul din Romania......dar alftel.......

 

 

Salut

f fain dnepr ai domlule:)

 

felicitari...

 

nici eu nu am avut treaba cu politia ...dar ma deprima gindul ala cu ....de la anul gata !

 

eu am fost la omologari dar nbu parea ceva imposibil .....

vreau sa merg la uyn tip care a omologat legal o roata de mashina pe simson ..... am mai vb cuy el acum 2 ani dar am uitat ca pe atunci nici nu ma gindeam la omologari ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe strada dak te opresc gaborii nu prea itzi zic nimik.......De obicei cand vad cate o modificaciune opresc din curiozitate.....In anii trecuti nu am fost oprit de politie mai delok......In schimb vara asta de cand am iesit cu nipranul modicat am fost oprit la greu........nici macar culoarea din acte nu mai corespunde si nu au zis nik......plus ca nu am avut chef sa mai fac alte tobe si le-am montat pe alea originale rezultand astfel o garda la sol de cativa cm....pe curbe iese cu scantei.....si un militian chiar vb cu colegul lui ca ce joasa e motocicleta mea......la care ala raspunde:"Da e joasa,da nu vezi ca atinge cu tobele de asfalt cand se inclina"......si nu au zis nik ca e modificata doar sa am grija:).....Scuze dak is off topic dar cam asta e atitudinea oamenilor legii fatza de motoare modificate....cat despre omologari si faze de astea.........nu vad ceva realizabil....cel putin pentru noi astia mai de rand.......Pentru cineva care isi permite un motor custom de 20-30000 $ e normal sa isi permita sa mai plateasca in 5000 pe inmatriculare.....si sa i se para ok sistemul din Romania......dar alftel.......

 

 

man,e super nepra ta....fa ceva insa cu comenzile,muta-le mai in fata...

 

B.

 

legea la noi e confuza,si la fel de confuzi sunt cei care trebuie s-o aplice...asa ca,tot la mica intelegere merge.

 

eu asa zic,iei motocicleta originala,ii faci RAR-ul si abia apoi o modifici....,apoi la ITP trebuie doar sa fie moto in regula.

pt cadru de la 0,nush cum se face,vb cu "CUSTOM" aici pe net,sau cu "Nightmare".

 

 

B.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de aprecieri....si pentru Basty....eu de anul asta ma mut la Brasov.....faculta alea alea........poate ne auzim prin Bv......Mai sunt cu inca 2 prieteni de aici din Bt care si ei is cu modificari,Nepre si lucruri de astea......venim si cu motoarele:)Si pentru la iarna mai aveam planuri pentru ceva modificari majore......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...