Sari la conținut

Anvelopele on si off


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

asta cu garda la sol marita nu e binevenita, si asa sunt eu mic pe TDM, tre sa mai caut perechea ideala de caucioace, ieftine dar rezistente, pana acum avem k76 e spate dar pt 110/80-18" nu prea gasesc alternative

Mesaj completat

merg combinate

http://heidenau.ro/index.php?page=shop.pro...rt&Itemid=5

http://heidenau.ro/index.php?page=shop.pro...rt&Itemid=5

 

ce ziceti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta cu garda la sol marita nu e binevenita, si asa sunt eu mic pe TDM, tre sa mai caut perechea ideala de caucioace, ieftine dar rezistente, pana acum avem k76 e spate dar pt 110/80-18" nu prea gasesc alternative

Mesaj completat

merg combinate

http://heidenau.ro/index.php?page=shop.pro...rt&Itemid=5

http://heidenau.ro/index.php?page=shop.pro...rt&Itemid=5

 

ce ziceti?

 

 

De ce nu pui K60 fata - spate? Cred ca e cel mai bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A doua cifra e talonul (inaltimea cauciucului). De acord, cifra aia reprezinta procentajul din latimea cauciucului. Insa, cu cat procentajul creste, respectiv a doua cifra, creste si inaltimea cauciucului.

Avem:

110*90/100=99 mm

si

110*80/100=88 mm

 

Asta inseamna ca intre 110/90 si 110/80 e o diferenta de 11 milimetri inaltime, adica scade cu un centimetru si ceva pe axa fata si garda la sol cam cu juma' de centimetru, adica practic, insesizabil in dreptul seii.

Daca la vitezometru nu prea conteaza abaterea, pentru ca oricum o are orice vehicul din fabrica, la kilometraj insa incepe sa fure. Ai o lungime mai mica cu aproape 7 centimetri la fiecare tura a rotii. Adica 1 km abatere la fiecare 30 km parcursi.

 

 

Si cum zicea colegul de mai sus, daca pui cauciuc de spate, care e facut pt enduro usor, care rar sare de 120 km/h si mai pui si inaltimea crampoanelor o sa fie cam problematic pe sosea, insa off-road cred ca-s mult mai bune. Daca totusi ai vreun gand, sa-l montezi invers fata de sensul de rotatie, pentru o aderenta mai buna, mai ales la franare dar si la inaintare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A doua cifra e talonul (inaltimea cauciucului). De acord, cifra aia reprezinta procentajul din latimea cauciucului. Insa, cu cat procentajul creste, respectiv a doua cifra, creste si inaltimea cauciucului.

Avem:

110*90/100=99 mm

si

110*80/100=88 mm

 

Asta inseamna ca intre 110/90 si 110/80 e o diferenta de 11 milimetri inaltime, adica scade cu un centimetru si ceva pe axa fata si garda la sol cam cu juma' de centimetru, adica practic, insesizabil in dreptul seii.

Daca la vitezometru nu prea conteaza abaterea, pentru ca oricum o are orice vehicul din fabrica, la kilometraj insa incepe sa fure. Ai o lungime mai mica cu aproape 7 centimetri la fiecare tura a rotii. Adica 1 km abatere la fiecare 30 km parcursi.

 

 

Si cum zicea colegul de mai sus, daca pui cauciuc de spate, care e facut pt enduro usor, care rar sare de 120 km/h si mai pui si inaltimea crampoanelor o sa fie cam problematic pe sosea, insa off-road cred ca-s mult mai bune. Daca totusi ai vreun gand, sa-l montezi invers fata de sensul de rotatie, pentru o aderenta mai buna, mai ales la franare dar si la inaintare.

Asa este!

a2a cifra este % din prima. Prima este in mm.

Diferenta pe inaltime/raza apare de 6,28... ori pe circumferinta. Diferentele aparute pot fi anulate prin schimbarea pinionului rotii +/- nr de dinti

Mesaj completat

Cavalere, guma aia de-ai gasit-o tu are profil pentru spate: 110/90-18 e dimensiune de guma spate pt motoare enduro usoare. M-as mira sa gasesti gume enduro pentru vacuta ta de strada. :D

daca corespunde indicativul de greutate cu cel din cartea tehnica sau este peste, atunci e OK

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca corespunde indicativul de greutate cu cel din cartea tehnica sau este peste, atunci e OK

...mai putin ca e vorba de un cauciuc proiectat pt SPATE iar el vrea sa-l puna pe FATA. Chiar daca il intorci, nu-i aceeasi mancare de peste.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai tot eu ziceam :D

 

E ca la tractoare. Au tractiune doar pe spate iar pe fata se pun invers V-urile, ca sa degajeze noroiul in lateral, nu sa-l bage sub roata.

 

Spate:

Metzeler-enduro3-130-80-17.jpg

 

Fata:

Metzeler-enduro3-90-90-21.jpg

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri am montat k60-ul pe spate si am facut o tura scurta. Prima impresie... se aude rontaitul de la crampoane :rose: dar numai la viteze mici. In curbe largi nici o problema, pe pietris simti cum musca din sol, in curbe mai stranse se simte cam ciudat, ca si cum ar vrea sa plece spatele, dar inca sub control. In week-end voi iesi la o endureala sa il simt mai bine. Una peste alta trebuie sa ma acomodez, dar stiu ca off va fi mai ok decat cu tourance (al meu oricum era tocit rau pe spate deci s-ar putea sa ma insel).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ala ti se pare un cauciuc dual? Adicatelea, on+off-road?

 

 

Ia arunca un ochi acilea: http://heidenau.ro/index.php?page=shop.pro...rt&Itemid=5

 

Mie imi zice ochiu ca aia ii guma de 90-90 pe 18...

E cam ingust pentru janta lui. Cauciucul o sa calce foarte putin pe margini si o sa se toceasca lateral destul de repede.

 

Cavalere, daca vrei parerea mea... cam vrei sa faci din rahat, bici. Consoleaza-te cu faptul ca TDM-ul nu-i facut pentru off-road. Axeaza-te pe gume bune de sosea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca-mi aduc bine aminte, Cavalere, ti-am dat un link de pe advrider cu un TDM facut pentru enduro.

Uite parerea mea:

- baga un Karoo T (150/70-17) pe spate. Ti-l recomand pentru ca e fenomenal pe strada si ai nevoie de aderenta buna.

- pe fata baga linistit un K60 (asta de exemplu), doar sa-l pui invers ca sens de rotatie.

 

Cu combinatia asta faci fata oriunde pe teren, doar sa pui si un scut la motor. Ca indice de viteza, daca nu sari prea des de 160km/h (ceea ce oricum nu e recomandat pe soselele noastre) e perfect.

Inca ceva...Karoo T sint tubeless, fara nici o grija. Dar verifica si la K60, ca altfel va fi nevoie de camera.

 

Si inca ceva: sper ca nu pui botul la sfaturi ca ala de mai sus, ca TDM nu e facuta pentru enduro. Ba chiar merge foarte bine, pentru ca are o arma secreta: MOTORUL. Nu cred ca exista altul care sa asigure atita progresivitate in situatii de aderenta proasta. Daca as fi in locul tau si as vrea mult enduro cu ea, as reduce putin raportul final (un pinion de atac putin mai mare).

Editat de cristi-mic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Anvelopele on si off

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...