Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy
 Share

Postări Recomandate

Aviz amatorilor de corpuri de iluminat de putere pe LED-uri (adica proiectoare, faruri si alte d'astea): este tehnic usor sa alimentezi un LED de putere astfel incat sa tina 10 ani, nu este si la indemana oricarui chinez (!). De asemenea, nu toate LED-urile care "par" albe produc o lumina "alba" -- motiv pentru care la scoala de munte/cercetasi v-a zis sa aveti 1/2 din grup lanterne cu LED si cealalta jumatate d'alea cu bec, ca in caz de ceva sa puteti compara si sa va puteti lamuri ce vedeti. Sub lumina "alba" a multor LED-uri (care e departe de "albul" de la Xenon) foarte multe chestii apar altfel colorate noaptea si, ceea ce este cel mai important, se modifica perceptia profunzimii. O crapatura in asfalt o sa arate intr-un fel iluminata cu H4 si altfel cu un proiector facut din LED-uri de 3W.

 

Nu vreau sa va descurajez, va incurajez doar sa testati "cum se vede" inainte de a da o suma importanta pe astfel de proiectoare -- perceptia difera de la om la om.

 

@Dexter

 

Ai perfecta dreptate,am ceva lanterne cu LED Made in Germani (adica pe un vas chinezesc in largul coastelor germane ) si este adevarat ,schimba perceptia obiectelor sau a obstacolelor.Pt masina,moto..etc nu recomand ..poate la bicicleta sa fie ok.Ca sa ma apuc sa modific proiectoare si sa bag lED-uri de putere de 10 W ,radiatoare etc ...deja sunt depasit de situatie..(intram in electronica iar partea asta o las electronistil9or sa castige si ei o paine proaspata)...

 

Pe mine ma intereseaza proiectoarele mai mult ca sa fiu VIZIBIL pe sosea ,asa nu spuna Gica..,,io-te o bicicleta ,hai sa-l sparii"..Alt motiv ar fi si faptul ca arata al dracului de bine doua proiectoare pe niste crash-uri.

Motivatia de baza ramane vizibilitatea .Atata timp cat nu scrie pe spatele meu ,,Hells Angels" ,si fenomenul asta nu este prezent in RO intr-atat incat oamenii la vederea noastra sa iasa singuri de pe sosea ,sa dea foc la holde si sa otraveasca fantanile..(chiar ma intreb,cati membri ai celebrei organizatii au fost dati jos de conserve...sunt sigur ca nici unul...)...consider ca este mai bine sa fiu ,,pom de craciun"..

 

PS-am reusit sa citesc cele 400 si ceva de pagini dedicate YAMAHA Virago ...Un terci de informatii foarte bune dar ..terci..motorul de cautare ca la orice forum merge de te ameteste iar cine vrea o informatie face ca mine : pune intrebari care s-au mai pus si daca are noroc obtine ceva (multumesc ..)Nu se poate face o arie Yamaha Virago cu topicuri gen : ELECTRICA VIrago,Mecanica (motor,cutie,suspensii etc..)....accesorii custom,rezervoare-alimentare,delimitari..brunete,blonde.???!!!??.Imi place sa citesc dar dupa 400 de pagini si n clikuri pe bookmarks constat ca am pierdut sirul informatiilor utile.. si sigur varsta nu este o cauza.No ofence.

 

Gabic 72...inca nu am strambat nici o teava..sper vineri sau sambata sa fac lucrarea,ca smirghel si vopsea se da in 5 minute..

Editat de SERGHEI42
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

mda, aici avem un bucurestean :crack:

dezolat ca v-am deranjat, renunt la detalii...

Sefu', cu tot respectul, este un topic al posesorilor de virago, asa-i? Ai facut o afirmatie si eram curios, n-ai deranjat pe nimeni si nu conteaza in ce colt de tara sau cartier te dai tu cu motorul, sau unde te-ai nascut. Informatia conteaza pentru noi toti.

 

...Tine alternatorul o pereche de proiectoare ,si-a pus cineva ??...

La capitolul viteza, performanta, si consum ai dreptate, in plus la 150 km/h ajunge rapid dar nu pot merge mult, pentru mine 90-100 mi se pare viteza la care ai confort si siguranta. Mobra mea se comporta similar, este un 2YL din '91 si nu stiu daca a fost modificata, nu o am de noua, insa pare mai zgomotoasa decat altele cu toate ca tobele nu se vad a fii taiate sau modificate, stiu doar ca a vent din italia.

In legatura cu luminile parerea mea este ca poti incarca instalatia cu lumini suplimentare. Generatorul este un magnetou al carei tensiune este stabilizata prin punere la masa de catre releul regulator, astfel cu cat ai mai multi consumatori, releul v-a fii mai putin solicitat. Verifica insa ca tensiunea sa nu scada sub 13,6V la peste 1500-2000 rot/min, atunci cand ai toti consumatorii porniti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

 

Nu-i bai, fii serios, io ma mai dau in glume.

Inca sunt la stadiul cu verificarea limitarii pe evacuari, la admisie nu am limitare.

Acu' tre sa am rabdare, mecanicul si-a luat "liber" la bec, pregateste festivalul rock de la Nandru, linga Hunedoara(12-15 august, editia trei).

Multzam de ideea cu verificarea tensiunii la 1500-2000 rot/min, nu mi-a dat prin cap.

Chiar azi o fac.

Apropo, am mai pus, si mai pun.

http://perosoft.org/links.html

manuale virago xv 535-1100, undeva in josul paginii.

 

asfalt fara gropi ! (cu ce e ud ne descurcam noi)

 

 

Sefu', cu tot respectul, este un topic al posesorilor de virago, asa-i? Ai facut o afirmatie si eram curios, n-ai deranjat pe nimeni si nu conteaza in ce colt de tara sau cartier te dai tu cu motorul, sau unde te-ai nascut. Informatia conteaza pentru noi toti.

 

 

La capitolul viteza, performanta, si consum ai dreptate, in plus la 150 km/h ajunge rapid dar nu pot merge mult, pentru mine 90-100 mi se pare viteza la care ai confort si siguranta. Mobra mea se comporta similar, este un 2YL din '91 si nu stiu daca a fost modificata, nu o am de noua, insa pare mai zgomotoasa decat altele cu toate ca tobele nu se vad a fii taiate sau modificate, stiu doar ca a vent din italia.

In legatura cu luminile parerea mea este ca poti incarca instalatia cu lumini suplimentare. Generatorul este un magnetou al carei tensiune este stabilizata prin punere la masa de catre releul regulator, astfel cu cat ai mai multi consumatori, releul v-a fii mai putin solicitat. Verifica insa ca tensiunea sa nu scada sub 13,6V la peste 1500-2000 rot/min, atunci cand ai toti consumatorii porniti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Em am rebobinat statorul si acum am o tensiune la bornele bateriei intre 12.1 -12.6 V indiferent cat de multi consumatori am sau cat de turat este motorul.Ce nu e inregula?..sau nu acolo trebuie masurat? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aparatul de masura e bun?

Da..asta in cazul in care de nou nu e ok,dar si oprit motorul ,imi indica 12 si un pic la borne

Mesaj completat

E posibil ca la bobinat sa fi gresit individul sarma sau numarul de infasurari?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Em am rebobinat statorul si acum am o tensiune la bornele bateriei intre 12.1 -12.6 V indiferent cat de multi consumatori am sau cat de turat este motorul.Ce nu e inregula?..sau nu acolo trebuie masurat? :crack:

Verificarea tensiunii se face la bornele bateriei(pentru ca acolo este mai importanta valoarea). Daca aparatul tau de masura este bun, atunci 12,6V este mult prea putin. Tensiunea considerata ca fiind normala(motor pornit) la un acumulator pe plumb este 13,6- 14,5V. Eu insa am constatat ca la 14,5V trebe sa completezi destul de des nivelul electrolitului(doar cu H2O), 14V insa pare ideala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am circulat cateva luni fara incarcare si incarcam bateria la cateva zile (baterie noua),sa inteleg ca este posibil sa fi cedat bateria?

A.. un aspect important si ciudat in egala masura,in baterie se facea mereu presiune !!!

Iar daca tensiunea este mereu constanta la 12.6 V ,ce se poate strica?,ca in mod normal daca nu incarca suficient ar trebui sa moara bateria..dar merg cu incarcarea asta de 1 saptamana si nu da semne ca ar murii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu toate bateriile au ,,furtunash" cu toate ca utilitatea lui este clara.A mea nu are furtunas dar in schimb are ,,doape din cauciuc cu gaurica mica pe post de venti.In acumulator se face presiune pt ca ,,fierbe" ...si fierbe pt ca : ori incarca prea tare,ori vine cu galme...(adica vine mai mult ,,alternativ decat ,,continu"..).Daca mergi cateva zile cu lumini si tot tacamul cu un acumulator fara sa-l incarci ..inseamna ca este chiar bun .In mod normal in cateva ore s-ar goli de nici scanteie nu ai mai avea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 si ceva la o baterie cu motorul oprit e ceva normal. 12.6 cu motorul pornit e suficient sa tina bateria pe linia de plutire dar cu farul pornit, cu consumatori mai multi, drumuri scurte (implicit porniri mai dese) in cele din urma bateria se va descarca. Cel putin asa s-a intamplat la motocicleta mea. La a ta poate e normal, nu stiu. Sugestia mea e sa verifici si regulatorul, eventual sa-l schimbi. Chiar daca l-ai schimbat deja, incearca sa-l schimbi cu unuul de imprumut si sa vezi ce tensiune ai pe baterie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si bateria mea are acea "supapa" astupata cu un dop,am primit odata cu bateria si un furtunel pe care sa-l cuplez acolo iar suportul de baterie are si el la randul lui o evacuare ,din fericire probabil presiunea creata nu a fost suficient de mare,desi bateria se deforma putin...ma intreb ce fericire trebuie sa fie sa-ti "explodeze" sub fund o baterie in timp ce mergi :crack:

Voi schimba releul ,ca am unul nou nefolosit, poate saracul releu a cedat putin avand in vedere ca nu a fost solicitat foarte multa vreme..eu asa am luat motorul cu defect pe incarcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reformulez in speranta ca ma voi face inteles: bateriile pentru Yamaha Virago XV535 care sunt executate in tehnologie Pb-acid, trebuie sa aiba rasuflatoare si aceea trebuie sa fie sub forma unul stut indreptat in jos si aflat pe o latura a bateriei si care se conecteaza cu furtunul prezent pe motocicleta. Dopurile de la fiecare element trebuie sa fie etanse iar stutul in cauza (si furtunul) sa fie permeabile si, in plus, furtunul sa se termine "in aer", departe de orice parte metalica.

Singura exceptie de la alineatul de mai sus este cazul cand ti-ai vandut ceasul de la mana (lantul de la gat etc.) si ti-ai luat baterie "fara mentenanta" (sau "cu gel", sau "uscata" etc.).

 

Nu e de gluma nici cu acidul sulfuric si nici cu hidrogenul degajat in timpul incarcarii. Cel de al doilea e mai inflamabil ca benzina iar "diluat" cu aer formeaza amestec exploziv, iar primul mananca fier la micul dejun. Ipoteza exploziei (sau chiar craparii) bateriei nu e de loc amuzanta, nici macar in gluma -- va aduc aminte ca bateria sta "in bratele" rezervorului secundar de benzina. Daca se scurge acidul din ea, are timp suficient sa faca stricaciuni ireparabile la orice bucata de metal intalneste pana desfaceti voi saua din suruburi si pana reusiti sa scoateti bateria afara si sa spalati locul cu multa apa.

 

Cine are chef sa faca misto, e liber. Vroiam doar sa fiu cu constiinta impacata ca v-am pus in tema.

 

@Dexter

Editat de csdexter
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai omule scuze daca te-am ofensat in vreun fel,departe de mine acest gand,este evident ca ai dreptate, nu-i de glumit cu astea dar asa e felul meu mai glumet.

Eu am asigurat bateria ca in caz de "refulare" electrolitul sa se scurga undeva pe langa cadru fara sa il atinga...sper sa nu se intample niciodata.

Cat despre bateriile cu gel din cate stiu eu nu costa o avere ci in jur de 500 de ron si nu o cumperi in fiecare an.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai linistit, nu era vorba de nici o ofensa. Cum ziceam, eu am vrut sa ma fac mai clar inteles pentru toti care or sa citeasca pe urma.

500RON in comparatie cu 150RON este o avere. De aia 350RON schimb uleiul si de motor, si de cardan, si de furca si-mi mai ramane si de spaga pentru mecanic, si de o bere rece dupa.

 

@Dexter

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un magazin sau pe cineva care aduce lanturi la preturi decente stiti cumva? Preferati un brand anume? Trebuie sa schimb lantul la en 500-le meu si vreau sa aflu cat mai multe pareri. Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reformulez in speranta ca ma voi face inteles: bateriile pentru Yamaha Virago XV535 care sunt executate in tehnologie Pb-acid, trebuie sa aiba rasuflatoare si aceea trebuie sa fie sub forma unul stut indreptat in jos si aflat pe o latura a bateriei si care se conecteaza cu furtunul prezent pe motocicleta. Dopurile de la fiecare element trebuie sa fie etanse iar stutul in cauza (si furtunul) sa fie permeabile si, in plus, furtunul sa se termine "in aer", departe de orice parte metalica.

Singura exceptie de la alineatul de mai sus este cazul cand ti-ai vandut ceasul de la mana (lantul de la gat etc.) si ti-ai luat baterie "fara mentenanta" (sau "cu gel", sau "uscata" etc.).

 

Nu e de gluma nici cu acidul sulfuric si nici cu hidrogenul degajat in timpul incarcarii. Cel de al doilea e mai inflamabil ca benzina iar "diluat" cu aer formeaza amestec exploziv, iar primul mananca fier la micul dejun. Ipoteza exploziei (sau chiar craparii) bateriei nu e de loc amuzanta, nici macar in gluma -- va aduc aminte ca bateria sta "in bratele" rezervorului secundar de benzina. Daca se scurge acidul din ea, are timp suficient sa faca stricaciuni ireparabile la orice bucata de metal intalneste pana desfaceti voi saua din suruburi si pana reusiti sa scoateti bateria afara si sa spalati locul cu multa apa.

 

Cine are chef sa faca misto, e liber. Vroiam doar sa fiu cu constiinta impacata ca v-am pus in tema.

 

@Dexter

 

Eu nu vad unde este ,,mistoul" pe aici.Majoritatea bateriilor pt motocicleta (majoritatea ..nu toate) au furtunashul ala care in opinia mea nu este numai pt ,,aerisire" ci si canalizeaza ,,acidul" in cazul in care o pui pe o aripa catre locuri mai putin importante .Altfel ar curge pe la ,,doape" si s-ar cam face balta in suportull ei .Am vazut baterie auto explodata si pe desteptul care a luat-o in fata incercand ,,starea bateriei " cu dopurile scoase si un fier de 6mm diametru intre borne.La o motocicleta nici sa vrei sa strangi atata hidrogen sub poponeata si nu vei strange.La cat biogaz vede saua aia ,si nu a mai ,,pocnit" nimeni noi sa fim sanatosi.Nici un dop de acumulator nu este etans,toate au o mica ,,gaurica" tocmai in ideea eliminarii gazelor sau sunt confectionate din cauciuc moale pt a putea fi ,,scuipate" in cazul in care se formeaza suprapresiune in bac.

 

O sa zambesti dar eliminand masinile model vechi care in mare parte aveau acumulatorii montati ,,in cabina"...sa stii ca sunt marci consacrate fabricate cu 1-2-3 ani in urma care au acumulatorul sub scaunul soferului. :crack:) si crede-ma..nu au furtun de aerisire .

 

Hai sa le dam dracu de gaze ca avem destule probleme cu incarcari,putere,customizari..etc..Daca umplem 20 de pagini cu directia in care sunt eliminate gazele de eshapament si tulburarea eclozarii piturlacilor de stanca nu facem nimic.Eu unul consider ca am dat prea multa importanta unui subiect legat de gazele din baterie despre care unii dintre noi abia amk aflat si sigur de maine iar o sa ne doara ,,nici acolo " de ele.Cati motociclisti verifica nivelul electriolitului din acumulator ..?? Pe forum TOTI ,in realitate ..foarte putini.Facem asta rar sau deloc...sau cand dam de belea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...presiunea creata nu a fost suficient de mare,desi bateria se deforma putin...ma intreb ce fericire trebuie sa fie sa-ti "explodeze" sub fund o baterie in timp ce mergi...

Dacarcarea fortata(actionarea demarorului la pornire)si incarcarea fortata(curent prea mare) produc o rectie puternica ce descompune electrolitul in 2H si O prin electroliza si o depunere a sulfului pe placile de plumb(sulfatare), aceasta reactie poate fii vazuta prin asa zisa fierbere(producerea unor bule ca la sifon) si degajarea unui miros specific. Aceste gaze sunt intradevar periculoase, proportia le fac un explosiv ideal. Insa accidentele de explozie a bateriilor sunt f. rare, trebuind sa intrunesti anumite conditii ce nu pot fii create in mod real de utilizare. Acel furtunas are rol de a directiona gazele din baterie(foarte corozive) intr-o anumita zona, pentru a proteja ceva. De regula fabricantul urmareste in special sa protejeze de aceste gaze instalatia electrica(cuprul fiind foarte sensibil si foarte reactiv). Aceste gaze nu "umfla" bateria, toate elementele unei baterii sunt prevazute cu dispozitive de refulare a acestor gaze, chiar daca aparent sunt bine etansate.

Umflarea bateriei in general se produce atunci cand bateria ingheata, datorita scaderii densitatii electrolitului(baterie descarcata). Ca si apa electrolitul cand ingheata devine solid si isi mareste volumul, deformand carcasa bateriei totodata desprinde si pasta de pe placi. Noua tehnologie aplica fiecarei placi un saculet ce impiedica acumularea pastei desprinse si scurcircuitarea elementilor.

 

Acum ce trebe sa stiti cand alegeti o baterie!

Pe ia sunt marcate 2 valori(in afara de tensiune), una in A/h si alta in curent maxim. Atfel spre ex: VARTA 12AH - 12V - 80 Inseamna producator, capacitate 12A/h, tensiune nominala 12V, curent maxim suportat 80A/10"(actionare demaror). Curentul maxim este dat pentru maxim 10 secunde, urmatoarea actionare a demarorului este dupa minim 30"!

Incarcarea se face cu un curent de max 1,2A(1/10 din puterea ei) timp de 10 ore.

Daca nu o folositi procesul de incarcare se repeta vara la 30 zile, iarna la 15 zile. Deasemeni nu lasati iarna bateria mult timp sub 0 grade, o pastrati in casa.

O baterie descarcata si incarcata in functionare cu alternatorul se sulfateaza, v-a avea o viata scurta. Utilizarea redresorului regulat o ajuta foarte mult.

Desulfatarea se face prin descarcare la curent mic(cca 1A) pana ajunge la tensiunea de 10,5-11V, urmata imediat de incarcare tot cu curent mic(max 1,2A). Operatia se repeta de cateva ori(pana ce timpul de descarcare se stabilizeaza si nu mai creste). Sulfatarea bateriei este totusi un proces ireversibil, iar operatia amintita nu da prea multe rezultate.

Tensiune de incarcare a alternatorului se verifica la bornele bateriei(pentru a ignora pierderile instalatiei), trebe sa fie 13,6 - 14,5V.

Tensiunea unei baterii bune, in repaus este 12,6V(2,1V pe element).

O baterie utilizata corect are o durata de viata de 4-6 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! Stie cineva cum se regleaza suspensiile spate in functie de greutatea motociclistului? Adica ma intereseaza un tabel ceva, sa stiu si eu cam unde trebuie sa fie inelul acela de pretensionare a arcurilor cand merg singur si cand merg cu pasager.

 

Multumesc mult fratilor!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai aceasta informatie in manualul utilizatorului care vine odata cu motorul.

 

@Dexter

 

 

Si iti lua o eternitate sa ii raspunzi omului ?!! Unii nu primesc ,,manualul" odata cu motorul.De ce sunteti ma asa de rai ??De ce dam numai raspunsuri in doi peri cu trimiteri la manual sau carte service cand stim foarte bine ca nu toata lumea are acces la ele ca sa nu mai spun ca nu gasesti raspuns chiar la toate problemele.Sunt o multime de intrebari pertinente pe aria asta la care nu gasesti nici un raspuns iar la alte intrebari de genul ,,in ce parte a motorului se afla farul" sunt pagini intregi de explicatii savante.

 

Mihneanule.....fi antena aici:cum stai in spatele motocicletei si te uiti la ea in asa fel incat sa vezi amortizoarele o sa observi ca ambele au aceeasi ordine la ,,reglaj".Ca sa-l ,,inmoi " (pt o persoana si mai mult confort ) trebuie sa rasucesti spre dreapta.Ca sa faci suspensia mai tare (pasager ,bagaje etc ..) rasucesti spre stanga ..Daca te joci cu ,,rasucirile" o sa observi cum suspensia se inalta si coboara ...este simplu..Cred ca iti dai seama ca ambele ,,suspensii" trebuie sa fie setate pe aceeai ,,crestatura"..Nu te ajuta nici un grafic la reglajul asta pt ca suspensiile sunt uzate,nu mai respecta curba data de fabricant..timpul isi spune cuvantul (asta in cazul in care nu ai suspensie noua) ..Cel mai bun reglaj il faci mergand cu ea.O sa simti daca te deranjeaza in viraje..daca simti soseaua in ,,ceafa"..Nu cred ca exista o reteta stintifica pt reglajul suspensiilor la o motocicleta veche..Pe spate se regleaza cum ii place ,,curului" tau.Cu fata este alta poveste (in cazul in care ai reglaj ) .

 

PS-descarca si tu manualul de 535 ..il gasesti si pe una din cele 480 si ceva de pagini, si pe net ...Numai bine.

Editat de SERGHEI42
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! Stie cineva...

Daca-mi dai o adresa de mail, iti pot trimite manualale si toate informatiile adunate de pe net...

 

...manualul utilizatorului care vine odata cu motorul...

Tare sefu', un raspuns de "smecher"! ...mai dexter tu nu esti motociclist?

Eu cand am luat mobra nu m-am gandit o clipa sa renunt la ea doar pentru ca nu avea manual.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca-mi dai o adresa de mail, iti pot trimite manualale si toate informatiile adunate de pe net...

 

 

Tare sefu', un raspuns de "smecher"! ...mai dexter tu nu esti motociclist?

Eu cand am luat mobra nu m-am gandit o clipa sa renunt la ea doar pentru ca nu avea manual.

 

Si cu ocazia asta pt cine este interesat si dispus sa bata strazile Bucurestiului pana la Libraria Calu Balan (intrarea dinspre garla in centrul istoric ) incepand de marti (intre orele 11-16 ) pot oferi gratuit pe CD sau DVD sau stik-ul clientului cartea service pt Yamaha virago 535 ...A mai fost pusa pe aici dar daca nu are cineva ,,teava" la net si rabdare..eu sunt disponibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze daca am jignit realmente pe cineva. Eu personal traiesc in 2010, cand exista apa calda, alarme cu telecomanda si Internet. Si tot eu personal am instinct academic: adica atunci cand pun mana pe ceva nou, mai intai ii citesc manualul. Daca nu-l gasesc, il caut. Daca nu-l are, il caut pe Internet. Daca nu e de gasit, il fur. Daca nu e de furat, ii omor pe toti pana dau de inginerul care l-a proiectat si ala macar trebuie sa mai aiba o copie!

 

Urmand firul logic, nu postez intrebari pe forum, nu-mi sun prietenii si nu irosesc timpul mecanicului pana nu m-am asigurat ca intrebarea sau dilema mea filozofica nu-si gaseste, satisfacator pentru mine, rezolvare in manual.

 

Iar acum, sa revenim in realitate: motocicleta mea a venit cu manual. Nu m-a satisfacut, fireste, manualul care era din 1997, acelasi an cu ea, cand Virago 535 s-a facut pana in 2001 -- daca mai aparuse ceva nou? :-) Mi-a luat cam 5 minute sa gasesc manualul si sa-l descarc. Cu manualele (da, ambele) de service mi-a luat 10 minute sa gasesc torrent-ele si 1/2h sa le descarc. In cel mult o ora (punem si cafeaua de dupa, ca sa fim relaxati) aveam documentatia completa si raspuns la toate intrebarile.

 

Stiu ca unii o sa o luati personal si ca o sa va simtiti foarte jigniti, dar, imi pare sincer rau, eu nu ma urc pe o motocicleta la care nu stiu (e.g.) unde sunt sigurantele, ce fac butoanele de pe ghidon, cat e rezerva, cum se regleaza relantiul etc. Mi se pare o chestie de elementar bun simt -- si, da, stiu ca aici e romania si ca e foarte la moda sa conduci masina fara sa stii ce e aia bujie si tot asa. Imi pare foarte foarte rau sa va dezamagesc -- eu nu sunt asa si nu am de gand sa simulez sau sa joc prostia si ignoranta doar pentru ca sunt la moda in epoca si in locul asta.

 

SERGHEI42> m-ai apostrofat ca l-am trimis la manual pentru reglajul suspensiei spate. La cursul de condus masina, in prima ora, instructorul insista sa-ti arate ce fac toti martorii si toate butoanele din bord. De ce oare? De tampit, nu? La fel si aia cu manualul, cu fituica aia de 20 de pagini care ti-o dau odata cu motorul -- tot de tampiti au consumat cerneala si tot de supertampiti ce sunt au scris acolo, printre primele pagini: "Bai cap sec. Asta e o motocicleta, nu o jucarie! Pune mana si citeste astea 20 de pagini ca sa nu ai probleme mai tarziu". Egoism elitist, nu?

 

@Dexter

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...