Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy
 Share

Postări Recomandate

Bun atunci presupunand ca ai facut masuratorea corect (adica pe alternativ) ai facut-o cu motorul turat sau la ralanti?

Mai trebuie sa masori izolatia fata de masa adica 1,2,3 de la alternator sa dea infinit ( sa nu masoare nimic pe rezistenta) bineinteles cu motorul oprit.

Oricum 16V la iesire regulator nu e bine inseamna ca trebuie schimbat.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu am nici un fel de scurt la masa cu niciunul dintre cele 3 fire , am dat capacul jos si se vede ca a fost rebobinat dar problema nu este asta pt ca a fost rebobinat bine si am masurat si regulatoarele si au diodele bune deci nu stie nimeni cati volti trebui sa am pe cele 3 fire????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tensiunea masurata pe cele 3 fire este direct proportionala cu turatia de aia te intrebasem daca ai facut masuratoarea la ralanti sau in ture.

Din ce au masurat altii ar fi de 50-70 v in ture, nu se da tensiunea in functie de turatie in manualul de service ci curentul ce poate fi generat care se plafoneaza pe la 4000 de ture la 30A daca nu ma insel, am pus undeva prin topicul asta diagrama.

Faptul ca ai diodele bune inseamna ca-ti redreseaza dar ca sa-ti si regleze tensiunea trebuie sa ai si tiristoarele bune si pragul la care declanseaza la 14,5V.

Ca sa vezi daca ai tiristoarele functionale iti trebuie osciloscop, dar oricum nu conteaza pentru ca nu-si fac treaba bine.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am nici un fel de scurt la masa cu niciunul dintre cele 3 fire , am dat capacul jos si se vede ca a fost rebobinat dar problema nu este asta pt ca a fost rebobinat bine si am masurat si regulatoarele si au diodele bune deci nu stie nimeni cati volti trebui sa am pe cele 3 fire????

scos mufa de la regulator. Masurat pe cele trei faze am urmatoarele tensiuni.

relantii intre 13-13,7 v pe fiecare faza

in ture, intre 50-70 v depinde cat de tare o turezi.

ceva foarte, foarte important aparatul il setezi pe curent alternativ, nu continu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... la iesirea din regulator am 16v cc si in 5 min imi fierbe bateria, am schimbat regulatoru cu unul de pe o honda 500 si acelasi rezultat de 16v cc ...

Din cate stiu aproape toate generatoarele rebobinate nu au functionat! De ce? Pentru ca cele trei grupe de infasurari nu sunt identice(desi bobinele par identice), capetele bobinelor sunt conectate diferit. Bobinatorii desfac un grup, apoi le face pe toate identic, ori asta este o greseala, o parte din bobine vor fi in contratimp(devin consumatori).

 

N-am timp acum de explicatii... Singura modalitate de a verifica cele scrise, este de a porni motorul cu generatorul deconectat pentru cateva minute, turatie cca 1500rot/min. La oprirea motorului, daca ai posibilitatea sa verifici statorul este cald! In gol el trebuie sa ramana rece.

Posibil ca in cazul tau sa fie una sau mai multe bobine legate gresit, trebuie inversate inceputul si sfarsitul lor. Nu poti merge asa chiar daca regulatorul si-ar face treaba, e ca si cum ai avea un scurtcircuit!

Regulatorul include un comparator, acesta este derutat de ce se intampla in generator, pierde referinta si produce tensiuni mai mici sau mai mari.

 

PS. Daca am timp inerc sa-ti fac o schema de principiu, mai pe seara... nu cred ca ai sa gasesti configuratia bobinelor publicata de cineva.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi colegi, am intampinat si eu o problema in dimineata asta... dupa vreo 15-20 min de mers, pe ploaie, stand pe loc la semafor motorul a inceput sa piarda turatie si sa se opreasca. Daca il tin din acceleratie, sta. Daca merg, in trafic, merge bine, se tureaza. Daca opresc, pe liber, incepe sa se subtureze si sa moara.

Sa fie doar o coincidenta ca s-a intamplat acum, cu ploaia? Sa fie vreun gunoi prin carburator? Sau sa fie ceva electric, legat de apa si umezeala? Ma gandeam si la vacuumuri, dar alea doar o supra-turau cred.

Bujii noi, fise noi, pipe noi. Incarcarea e ok, bateria e ok (noua si in stare buna).

N-am avut ce si cum sa verific, eram in drum spre munca si ud pe deasupra.


» Post actualizat in 18 Jun 2014 08:33

Cu sfantul google in fata, am cautat simptomele... e posibil sa fie apa intrata pe la pipele bujiilor. Cum sa izolez cel mai bine? Ma gandesc sa pun niste silicon unde intra fisa in pipa, sa incerc sa strang si mansonul ala mai bine, eventual sa-l izolez si cu putin silicon si pe el... sa pun vaselina in interior?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cristi57 In privinta magnetoului ai dreptate doar daca este bobinat triunghi atunci suma vectoriala a tensiunilor trebuie sa se inchida si apare cazul mentioanat de tine, la bobinajul in stea (cum este cazul pentru ca tensiunea generata intre faze creste si posibilitatea de a deveni generator de curent constant la o turatie mai mica se mareste ) nu mai apare acest fenomen. Statorul are trei grupe de 6 bobine /faza . Cele 6 bobine pe faza daca nu sunt legate corect pruduc o micsorare a tensiunii de iesire la faza respectiva dar nu se consuma curent pe ele la gol.Un bobinator care se baga la asa ceva in general stie ce face si nu incurca steaua cu triunghiul, nu e treaba complicata.

@tmdmitza nu ne-a raspuns la ce turatie a facut masuratoarea tensiunilor.

O masuratoare corecta a integritatii unui astfel de stator din punct de vedere al capabilitatii lui de a genera curent conform diagramei se face unind cele trei iesiri cu trei conductoare, unirea facandu-se in stea (adica cele trei conductoare unite la un capat intre el e si celelate capete fiecare la magnetou). Se porneste motorul si la diferite turatii se observa cu un cleste de curent intesitatea curentului generat. O sa imi spui probabil ca ard statorul dar nu este asa (daca ar fi un transformator asta s-ar intampla) statorul este proiectat sa suporte acest curent care este si curentul de regim.


In privinta regulatorului te inseli orice stabilizator de tensiune isi ia referinta din iesire si nu este derutat de intrare, normal pentru ca aceasta se "plimba" si trebuie stabilizata deci nu are legatura bobinajul statorului cu faptul ca-i da 16V la iesire.


Cu respect

Astfalt curat

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi colegi, am intampinat si eu o problema in dimineata asta... dupa vreo 15-20 min de mers, pe ploaie, stand pe loc la semafor motorul a inceput sa piarda turatie si sa se opreasca. Daca il tin din acceleratie, sta. Daca merg, in trafic, merge bine, se tureaza. Daca opresc, pe liber, incepe sa se subtureze si sa moara.

Sa fie doar o coincidenta ca s-a intamplat acum, cu ploaia? Sa fie vreun gunoi prin carburator? Sau sa fie ceva electric, legat de apa si umezeala? Ma gandeam si la vacuumuri, dar alea doar o supra-turau cred.

Bujii noi, fise noi, pipe noi. Incarcarea e ok, bateria e ok (noua si in stare buna).

N-am avut ce si cum sa verific, eram in drum spre munca si ud pe deasupra.

» Post actualizat in 18 Jun 2014 08:33

Cu sfantul google in fata, am cautat simptomele... e posibil sa fie apa intrata pe la pipele bujiilor. Cum sa izolez cel mai bine? Ma gandesc sa pun niste silicon unde intra fisa in pipa, sa incerc sa strang si mansonul ala mai bine, eventual sa-l izolez si cu putin silicon si pe el... sa pun vaselina in interior?

 

Am verificat mai devreme pipele, pareau uscate... e adevarat, trecusera cateva ore de cand oprisem mobra. Alte idei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In sprijinul afirmatiei mele ca nu e mare branza sa rebobinezi un stator si ca depinde mai mult de indemanare, rabdare si materiale, uitati cum se face:

http://www.instructables.com/id/Rebuild-your-bike-s-expensive-stator/

In paranteza fie spus eu bobinam mai ordonat, ca am bobinat manual spira langa spira destule transformatoare de mi se acrise.

De remarcat si bobinarea din trei in trei plus faptul ca cele 3 grupe de 6 bobine in serie sunt legate la final in stea.


» Post actualizat in 18 Jun 2014 15:02

GEO_ZGA nu stiu ce sfat sa-ti dau eu nu am patit cu nicio mobra ce ai patit tu si am mers si pe ploi torentiale de se oprisera toate masinile si eu umblam de nebun.

Sa fie oare ca s-a racit motorul mai bine sau aerul era mai umed si ti-a modificat amestecul? Poate ralantiul a fost facut la limita si nu se potriveste pentru o plaja mai mare de conditii atmosferice. De obicei cand am simptonul de a se perde ralantiul mai maresc un pic(desurubez) amestecul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E prima data cand s-a intamplat. M-a prins si vineri ploaia torentiala de pe seara... e adevarat, am tras pe dreapta si am plecat cand s-a mai calmat, dar tot pe ploaie, mobra uda, a pornit la sfert, a mers bine.

Dupa urechea mea, turatia de ralanti e cam pe la 1200-1300. Motorul era cald cand s-a intamplat azi dimineata, deja facusem 3/4 din drumul spre munca (din Dr Taberei pana in centru).

In 5 minute o sa plec de la munca si o sa vad cum porneste si cum merge... dar acum e uscata.

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E prima data cand s-a intamplat. M-a prins si vineri ploaia torentiala de pe seara... e adevarat, am tras pe dreapta si am plecat cand s-a mai calmat, dar tot pe ploaie, mobra uda, a pornit la sfert, a mers bine.

Dupa urechea mea, turatia de ralanti e cam pe la 1200-1300. Motorul era cald cand s-a intamplat azi dimineata, deja facusem 3/4 din drumul spre munca (din Dr Taberei pana in centru).

In 5 minute o sa plec de la munca si o sa vad cum porneste si cum merge... dar acum e uscata.

 

Am revenit: acum a mers fff bine, 80 cu a 2a, la propriu. A mers excelent, a accelerat f bine, fara intreruperi...

Deci e ceva legat de ploaie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu zisesi nimic de intreruperi nici inainte si ca se tura normal reclamai doar caderea ralantiului.

De exemplu daca o sa faci forja sa zicem timp de 20 minute, cand mergi pe afara, probabilitatea sa-ti cada ralantiul e foarte mare la o oprire in parcare.

Tot conditii de mediu schimbate se cheama pentru ca temperatura motorului este foarte mare si se schimba proportiile amestecului carburant.


» Post actualizat in 18 Jun 2014 17:11

80 in a 2a, iti repet sincer mi se pare foarte mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dimineata am mers normal, era vremea nasoala, ud pe jos, viziera uda... am fost chiar cuminte :))

La intoarcere, acum seara, nu-ti imagina ca am mers doar in limitare cu ea... am alternat, sa vad daca e un regim anume care ar da prolema asta... dar nu, nimic.

Acum 15 min am fost la ea, am pus niste silicon sanitar unde intra fisa in pipa, am pus si in interiorul mansonului pipei, l-am prins si cu un soricel sutire strans bine... acum clar nu mai intra strop de apa acolo.

Maine e cod galben la noi, asa ca nu ma risc sa fac proba... cu alta ocazie, sigur o sa mai prind ploaie.

Da, stiu ce spui, e mult 80 intr-a 2a... merg cu 80 croaziera intr-a 5a, in afara... dar repet, nu merg asa in mod normal, i-am dat de vreo 2 ori sa "vad cat duce" si cum trage (si trage bine chiar si la viteza aia), si i-am mai dat azi, sa vad ce si cum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi colegi, am intampinat si eu o problema in dimineata asta...

Nu intra in panica, posibil sa fie un "jeg" pe circuitul de relanti, care nu are legatura cu ploaia. Refa regajul de relanti si spune ce se intampla dupa aceea.

O aprindere defectuasa creaza probleme mai degraba in sarcina decat la relanti.

....am masurat si regulatoarele si au diodele bune deci nu stie nimeni cati volti trebui sa am pe cele 3 fire????

Sa recapitulez:

  • nu se stie cand a aparut problema aceasta, ai remarcat-o dupa ce ai rezolvat problema cu demarorul fiindca dabea acum puteai sa mergi cu motorul;
  • tensiunea urca la cca 16V, bateria incepe sa fiarba;
  • ai inlocuit regulatorul cu altul imprumutat, tensiunea ramane tot la 16V;
  • nu ai certitudinea ca regulatorul nou este bun pentru ca nu ai avut unde sa-l verifici;
  • ai masurat tensiunea alternativa pe cele trei capete ale alternatorului, doua sunt aproximativ egale iar a treia este cu cativa volti mai mica;
  • ai remarcat ca la mersul in gol(fara regulator) statorul se incalzeste;
  • ai inlocuit statorul cu altul nou iar tensiunea a crescut cu cca un volt(17V);
  • ai observat la noul stator ca tensiunile in gol sunt mai mari, dar sunt identice;
  • ai inlocuit bateria ta cu alta baterie(buna - luata de pe alt motor) tensiunea a crescut la20V;
  • ai remarcat ca statorul nou nu se mai incalzeste;
  • ultima remarca si cea mai interesanta este ca daca pui o baterie auto, tensiunea este stabila in jurul valorii 13,9 - 14V (dilema mare sefu'...)

Este corect ce am scris pana acum?

 

Ce pot sa spun!

- Cu siguranta cred ca bateria ta este mai buna decat cea a prietenului tau.

- Regulatorul chiar si schimbat tot suspect ramane... la Geo chiar si la bateria de masina crestea tensiunea in 15 - 17V(trebuie verificat cu altul luat de pe alt motor functional, apoi trebuie testat al tau pe acelasi motor...) din cate imi amintesc, Geo a incercat 2-3 regulatoare din care doua erau noi si amandoua urcau la 17V... vanzatorul i-a spus ca sunt ok, no comment!

- Incalzirea statorului in gol confirma o banuiala mai ales ca cel nou nu se incalzeste.(exista o diferenta, investitia nu a fost inutila)

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In privinta regulatoarelor care scot 17v si pe bateria de la masina am impresia ca sunt niste facaturi, Au numai diodele de redresare nu si partea de sunt.

Asta se intampla deoarece la chinezi in aceeasi carcasa poti sa ai si schema originala si schema ieftina bineinteles la preturi diferite.Si cum comerciantii nostri vor sa cumpere cat mai ieftin si sa vanda cat mai bine normal ca iti vand facatura.

De exemplu mobra mea de 125 are motor copie dupa Honda CG125. Am cumparat sa am de rezerva un CDI de CG125.Cand l-am probat avea ralanti OK dar mergand cu ea am observat diferenta de putere.Punand stroboscopul pe ea mi-am dat seama ca este o aprindere chioara la punct fix fara avans in functie de turatie.

Dadusem pe el 15lei nu-i mare paguba daca stau sa ma gandesc ca o saptamana am umblat cu el pentru ca mi se stricase CDIul original.

Originalul l-am gasit in Brazilia si ma costa cu tot vreo 180lei asa ca mi-am luat inima-n dinti l-am decapsulat cu grija pe cel vechi si am reusit sa-l repar.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

 

Asa zis-ul regulator nou mi-a fiert bateria.

Dupa ce am luat mobra de la reparat, schimbare stator si regulator m-am bazat pe spusele mesterului,

si am mers fara sa-mi fac probleme.

Din pacate de abia a doua zi am verificat tensiunile pe baterie si am constatat ca in ture urcau peste 16.5V.

Bateria a fiert.

Am pus vechiul regulator si au rezultat tensiunile spuse mai sus.

Am schimbat bateria si acum pare ok.

Intrebare, pot recupera oare bateria "fiarta", e noua cumparata anul acesta si mai e si Yuasa.

 

Multzam !

Asfatl fara gropi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Off topic !!!

 

Vine cineva la MAN?

 

Daca nu ploua, as vrea sa vin si eu... dar, cum vremea se anunta f urata, cel mai probabil o sa stau acasa.

Cam nasol, si anul trecut a fost vremea urata, si anul asta la fel...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...pot recupera oare bateria "fiarta", e noua cumparata anul acesta si mai e si Yuasa...

Eu tot Yuasa am, este al treilea an si este ok. A avut doi ani garantie.

In cazul tau poate fi un viciu de fabricatie(foarte probabil placa sau placi desprinse pe unul din elementi) sau o cauza legata de incarcare(regulator) care a provocat acest lucru. Nu cred ca este vorba de sulfatare! In ambele cazuri bateria ta este terminata, reparatia insemna sa o decapsulezi si sa inlocuiesti elementul defect, operatie ce iese din discutie... Bateria ta are cel putin un an garantie, uitate pe factura... o poti schimba! Mergi la un service sa-ti puna pe certificatul de garantie o stampila ca ai montat-o la ei si ca la data montari tensiunea de incarcare era conforma. (dai o mica spaga) Este solutia cea mai buna!

Totusi este bine sa verifici cu un ampermetru inseriat cu bateria curentul de incarcare, chiar daca acum tensiunea este corecta, ve-i fi mai linistit si ai siguranta ca patania nu se va repeta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de raspuns, sa vad cum procedez.

 

asfalt fara gropi !

 

Eu tot Yuasa am, este al treilea an si este ok. A avut doi ani garantie.

In cazul tau poate fi un viciu de fabricatie(foarte probabil placa sau placi desprinse pe unul din elementi) sau o cauza legata de incarcare(regulator) care a provocat acest lucru. Nu cred ca este vorba de sulfatare! In ambele cazuri bateria ta este terminata, reparatia insemna sa o decapsulezi si sa inlocuiesti elementul defect, operatie ce iese din discutie... Bateria ta are cel putin un an garantie, uitate pe factura... o poti schimba! Mergi la un service sa-ti puna pe certificatul de garantie o stampila ca ai montat-o la ei si ca la data montari tensiunea de incarcare era conforma. (dai o mica spaga) Este solutia cea mai buna!

Totusi este bine sa verifici cu un ampermetru inseriat cu bateria curentul de incarcare, chiar daca acum tensiunea este corecta, ve-i fi mai linistit si ai siguranta ca patania nu se va repeta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...