Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy

Postări Recomandate

Merci Cristi, dupa ce voi schimba si regulatorul si verificarile de mai sus, te claxonez sa ma verifici.

Multam inca o data.

Eu iti sugerez sa verifici si tensiunile date de stator, mufa cu 3 pini.

Si eu am spus ca-i regulatorul, si am avut surpriza sa sa fie statorul.

Pe una din combinatii nu aveam decit 20V, pe celelalte 50-60V.

Am schimbat si statorul si regulatorul.

M-am trezit cu tensiune de 15V-16.5V in ture.

Am pus vechiul regulator si acum am tensiunile care le-am scris mai sus.

 

Asfalt fara gropi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut !

 

Azi am masurat tensiunea pe baterie.

 

Motor oprit - 14.5V

Relanti: - 13.9V

Turat - 13.3, 13.4V

 

E corect ?

Ca de cind am schimbat statorul si regulatorul numai cosmaruri am.

 

Asfalt fara gropi !

 

Esti sigur ca ai 14,5v la baterie, cu motorul oprit? Nu sunt expert, dar nu am vazut/auzit pana acum de baterie cu 14+v in ea. Si daca spui ca ai incarcarea de 13,4-13,9v, nu vad cum ar putea bateria sa ajunga la 14,5v.

 

La stator parca pe la 60-70v ca trebuie sa fie, in turatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@moromete cati volti ai acum pe cele 3 fire de la stator???

sincer nu am masurat de cind a fost schimbat.

a fost schimbat de mester, si vazind ca am 13.9V in relanti nu am mai masurat si pe cei trei pini.

o sa masor.

» Post actualizat in 17 Jun 2014 14:10

Esti sigur ca ai 14,5v la baterie, cu motorul oprit? Nu sunt expert, dar nu am vazut/auzit pana acum de baterie cu 14+v in ea. Si daca spui ca ai incarcarea de 13,4-13,9v, nu vad cum ar putea bateria sa ajunga la 14,5v.

 

La stator parca pe la 60-70v ca trebuie sa fie, in turatii.

mea culpa, am scris gresit, este 12.5V

Editat de moromete
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@geo_zga tu cati volti ai pe cele 3 fire pe stator??

 

Nu mai stiu exact, Cristi le-a masurat si a zis ca-s ok...

 

sincer nu am masurat de cind a fost schimbat.

a fost schimbat de mester, si vazind ca am 13.9V in relanti nu am mai masurat si pe cei trei pini.

o sa masor.

» Post actualizat in 17 Jun 2014 14:10

mea culpa, am scris gresit, este 12.5V

 

Pai ai incarcare cam mica in turatii... pe la 14v trebuie sa stea, turata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot ce trece de 12,8V mentine bateria incarcata singura problema e ca dupa ce actionezi starterul bateria se "dezumfla " mai mult deci daca faci porniri dese s-ar putea sa te trezesti cu ea descarcata se poate trai si asa s-o pui la luna sau la doua luni pe redresor.

@tmdmitza nu stiu cum ai masurat cele trei iesiri (o masuratoare corecta pe magnetou se face cu cupla scoasa, mobra mergand doar pe baterie) oricum 16V= schimba regulatorul.

"@Toata lumea" o baterie se masoara in gol corect conectandu-i intai un consumator, asteptand vreo 10 sec apoi decupland, asteptare 30-60 sec si facand masuratoarea.

Din cate stiu eu 12,8V inseamna baterie perfecta.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai asta este chestia ca omul care mi-a dat regulatorul de pe honda a spus ca mergea si incarca foarte bine si de aceea nu stiu care este cauza masuratorile le-am facut cu mufa scoasa bineinteles

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun atunci presupunand ca ai facut masuratorea corect (adica pe alternativ) ai facut-o cu motorul turat sau la ralanti?

Mai trebuie sa masori izolatia fata de masa adica 1,2,3 de la alternator sa dea infinit ( sa nu masoare nimic pe rezistenta) bineinteles cu motorul oprit.

Oricum 16V la iesire regulator nu e bine inseamna ca trebuie schimbat.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am nici un fel de scurt la masa cu niciunul dintre cele 3 fire , am dat capacul jos si se vede ca a fost rebobinat dar problema nu este asta pt ca a fost rebobinat bine si am masurat si regulatoarele si au diodele bune deci nu stie nimeni cati volti trebui sa am pe cele 3 fire????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tensiunea masurata pe cele 3 fire este direct proportionala cu turatia de aia te intrebasem daca ai facut masuratoarea la ralanti sau in ture.

Din ce au masurat altii ar fi de 50-70 v in ture, nu se da tensiunea in functie de turatie in manualul de service ci curentul ce poate fi generat care se plafoneaza pe la 4000 de ture la 30A daca nu ma insel, am pus undeva prin topicul asta diagrama.

Faptul ca ai diodele bune inseamna ca-ti redreseaza dar ca sa-ti si regleze tensiunea trebuie sa ai si tiristoarele bune si pragul la care declanseaza la 14,5V.

Ca sa vezi daca ai tiristoarele functionale iti trebuie osciloscop, dar oricum nu conteaza pentru ca nu-si fac treaba bine.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am nici un fel de scurt la masa cu niciunul dintre cele 3 fire , am dat capacul jos si se vede ca a fost rebobinat dar problema nu este asta pt ca a fost rebobinat bine si am masurat si regulatoarele si au diodele bune deci nu stie nimeni cati volti trebui sa am pe cele 3 fire????

scos mufa de la regulator. Masurat pe cele trei faze am urmatoarele tensiuni.

relantii intre 13-13,7 v pe fiecare faza

in ture, intre 50-70 v depinde cat de tare o turezi.

ceva foarte, foarte important aparatul il setezi pe curent alternativ, nu continu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... la iesirea din regulator am 16v cc si in 5 min imi fierbe bateria, am schimbat regulatoru cu unul de pe o honda 500 si acelasi rezultat de 16v cc ...

Din cate stiu aproape toate generatoarele rebobinate nu au functionat! De ce? Pentru ca cele trei grupe de infasurari nu sunt identice(desi bobinele par identice), capetele bobinelor sunt conectate diferit. Bobinatorii desfac un grup, apoi le face pe toate identic, ori asta este o greseala, o parte din bobine vor fi in contratimp(devin consumatori).

 

N-am timp acum de explicatii... Singura modalitate de a verifica cele scrise, este de a porni motorul cu generatorul deconectat pentru cateva minute, turatie cca 1500rot/min. La oprirea motorului, daca ai posibilitatea sa verifici statorul este cald! In gol el trebuie sa ramana rece.

Posibil ca in cazul tau sa fie una sau mai multe bobine legate gresit, trebuie inversate inceputul si sfarsitul lor. Nu poti merge asa chiar daca regulatorul si-ar face treaba, e ca si cum ai avea un scurtcircuit!

Regulatorul include un comparator, acesta este derutat de ce se intampla in generator, pierde referinta si produce tensiuni mai mici sau mai mari.

 

PS. Daca am timp inerc sa-ti fac o schema de principiu, mai pe seara... nu cred ca ai sa gasesti configuratia bobinelor publicata de cineva.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi colegi, am intampinat si eu o problema in dimineata asta... dupa vreo 15-20 min de mers, pe ploaie, stand pe loc la semafor motorul a inceput sa piarda turatie si sa se opreasca. Daca il tin din acceleratie, sta. Daca merg, in trafic, merge bine, se tureaza. Daca opresc, pe liber, incepe sa se subtureze si sa moara.

Sa fie doar o coincidenta ca s-a intamplat acum, cu ploaia? Sa fie vreun gunoi prin carburator? Sau sa fie ceva electric, legat de apa si umezeala? Ma gandeam si la vacuumuri, dar alea doar o supra-turau cred.

Bujii noi, fise noi, pipe noi. Incarcarea e ok, bateria e ok (noua si in stare buna).

N-am avut ce si cum sa verific, eram in drum spre munca si ud pe deasupra.


» Post actualizat in 18 Jun 2014 08:33

Cu sfantul google in fata, am cautat simptomele... e posibil sa fie apa intrata pe la pipele bujiilor. Cum sa izolez cel mai bine? Ma gandesc sa pun niste silicon unde intra fisa in pipa, sa incerc sa strang si mansonul ala mai bine, eventual sa-l izolez si cu putin silicon si pe el... sa pun vaselina in interior?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cristi57 In privinta magnetoului ai dreptate doar daca este bobinat triunghi atunci suma vectoriala a tensiunilor trebuie sa se inchida si apare cazul mentioanat de tine, la bobinajul in stea (cum este cazul pentru ca tensiunea generata intre faze creste si posibilitatea de a deveni generator de curent constant la o turatie mai mica se mareste ) nu mai apare acest fenomen. Statorul are trei grupe de 6 bobine /faza . Cele 6 bobine pe faza daca nu sunt legate corect pruduc o micsorare a tensiunii de iesire la faza respectiva dar nu se consuma curent pe ele la gol.Un bobinator care se baga la asa ceva in general stie ce face si nu incurca steaua cu triunghiul, nu e treaba complicata.

@tmdmitza nu ne-a raspuns la ce turatie a facut masuratoarea tensiunilor.

O masuratoare corecta a integritatii unui astfel de stator din punct de vedere al capabilitatii lui de a genera curent conform diagramei se face unind cele trei iesiri cu trei conductoare, unirea facandu-se in stea (adica cele trei conductoare unite la un capat intre el e si celelate capete fiecare la magnetou). Se porneste motorul si la diferite turatii se observa cu un cleste de curent intesitatea curentului generat. O sa imi spui probabil ca ard statorul dar nu este asa (daca ar fi un transformator asta s-ar intampla) statorul este proiectat sa suporte acest curent care este si curentul de regim.


In privinta regulatorului te inseli orice stabilizator de tensiune isi ia referinta din iesire si nu este derutat de intrare, normal pentru ca aceasta se "plimba" si trebuie stabilizata deci nu are legatura bobinajul statorului cu faptul ca-i da 16V la iesire.


Cu respect

Astfalt curat

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi colegi, am intampinat si eu o problema in dimineata asta... dupa vreo 15-20 min de mers, pe ploaie, stand pe loc la semafor motorul a inceput sa piarda turatie si sa se opreasca. Daca il tin din acceleratie, sta. Daca merg, in trafic, merge bine, se tureaza. Daca opresc, pe liber, incepe sa se subtureze si sa moara.

Sa fie doar o coincidenta ca s-a intamplat acum, cu ploaia? Sa fie vreun gunoi prin carburator? Sau sa fie ceva electric, legat de apa si umezeala? Ma gandeam si la vacuumuri, dar alea doar o supra-turau cred.

Bujii noi, fise noi, pipe noi. Incarcarea e ok, bateria e ok (noua si in stare buna).

N-am avut ce si cum sa verific, eram in drum spre munca si ud pe deasupra.

» Post actualizat in 18 Jun 2014 08:33

Cu sfantul google in fata, am cautat simptomele... e posibil sa fie apa intrata pe la pipele bujiilor. Cum sa izolez cel mai bine? Ma gandesc sa pun niste silicon unde intra fisa in pipa, sa incerc sa strang si mansonul ala mai bine, eventual sa-l izolez si cu putin silicon si pe el... sa pun vaselina in interior?

 

Am verificat mai devreme pipele, pareau uscate... e adevarat, trecusera cateva ore de cand oprisem mobra. Alte idei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In sprijinul afirmatiei mele ca nu e mare branza sa rebobinezi un stator si ca depinde mai mult de indemanare, rabdare si materiale, uitati cum se face:

http://www.instructables.com/id/Rebuild-your-bike-s-expensive-stator/

In paranteza fie spus eu bobinam mai ordonat, ca am bobinat manual spira langa spira destule transformatoare de mi se acrise.

De remarcat si bobinarea din trei in trei plus faptul ca cele 3 grupe de 6 bobine in serie sunt legate la final in stea.


» Post actualizat in 18 Jun 2014 15:02

GEO_ZGA nu stiu ce sfat sa-ti dau eu nu am patit cu nicio mobra ce ai patit tu si am mers si pe ploi torentiale de se oprisera toate masinile si eu umblam de nebun.

Sa fie oare ca s-a racit motorul mai bine sau aerul era mai umed si ti-a modificat amestecul? Poate ralantiul a fost facut la limita si nu se potriveste pentru o plaja mai mare de conditii atmosferice. De obicei cand am simptonul de a se perde ralantiul mai maresc un pic(desurubez) amestecul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E prima data cand s-a intamplat. M-a prins si vineri ploaia torentiala de pe seara... e adevarat, am tras pe dreapta si am plecat cand s-a mai calmat, dar tot pe ploaie, mobra uda, a pornit la sfert, a mers bine.

Dupa urechea mea, turatia de ralanti e cam pe la 1200-1300. Motorul era cald cand s-a intamplat azi dimineata, deja facusem 3/4 din drumul spre munca (din Dr Taberei pana in centru).

In 5 minute o sa plec de la munca si o sa vad cum porneste si cum merge... dar acum e uscata.

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E prima data cand s-a intamplat. M-a prins si vineri ploaia torentiala de pe seara... e adevarat, am tras pe dreapta si am plecat cand s-a mai calmat, dar tot pe ploaie, mobra uda, a pornit la sfert, a mers bine.

Dupa urechea mea, turatia de ralanti e cam pe la 1200-1300. Motorul era cald cand s-a intamplat azi dimineata, deja facusem 3/4 din drumul spre munca (din Dr Taberei pana in centru).

In 5 minute o sa plec de la munca si o sa vad cum porneste si cum merge... dar acum e uscata.

 

Am revenit: acum a mers fff bine, 80 cu a 2a, la propriu. A mers excelent, a accelerat f bine, fara intreruperi...

Deci e ceva legat de ploaie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu zisesi nimic de intreruperi nici inainte si ca se tura normal reclamai doar caderea ralantiului.

De exemplu daca o sa faci forja sa zicem timp de 20 minute, cand mergi pe afara, probabilitatea sa-ti cada ralantiul e foarte mare la o oprire in parcare.

Tot conditii de mediu schimbate se cheama pentru ca temperatura motorului este foarte mare si se schimba proportiile amestecului carburant.


» Post actualizat in 18 Jun 2014 17:11

80 in a 2a, iti repet sincer mi se pare foarte mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dimineata am mers normal, era vremea nasoala, ud pe jos, viziera uda... am fost chiar cuminte :))

La intoarcere, acum seara, nu-ti imagina ca am mers doar in limitare cu ea... am alternat, sa vad daca e un regim anume care ar da prolema asta... dar nu, nimic.

Acum 15 min am fost la ea, am pus niste silicon sanitar unde intra fisa in pipa, am pus si in interiorul mansonului pipei, l-am prins si cu un soricel sutire strans bine... acum clar nu mai intra strop de apa acolo.

Maine e cod galben la noi, asa ca nu ma risc sa fac proba... cu alta ocazie, sigur o sa mai prind ploaie.

Da, stiu ce spui, e mult 80 intr-a 2a... merg cu 80 croaziera intr-a 5a, in afara... dar repet, nu merg asa in mod normal, i-am dat de vreo 2 ori sa "vad cat duce" si cum trage (si trage bine chiar si la viteza aia), si i-am mai dat azi, sa vad ce si cum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi colegi, am intampinat si eu o problema in dimineata asta...

Nu intra in panica, posibil sa fie un "jeg" pe circuitul de relanti, care nu are legatura cu ploaia. Refa regajul de relanti si spune ce se intampla dupa aceea.

O aprindere defectuasa creaza probleme mai degraba in sarcina decat la relanti.

....am masurat si regulatoarele si au diodele bune deci nu stie nimeni cati volti trebui sa am pe cele 3 fire????

Sa recapitulez:

  • nu se stie cand a aparut problema aceasta, ai remarcat-o dupa ce ai rezolvat problema cu demarorul fiindca dabea acum puteai sa mergi cu motorul;
  • tensiunea urca la cca 16V, bateria incepe sa fiarba;
  • ai inlocuit regulatorul cu altul imprumutat, tensiunea ramane tot la 16V;
  • nu ai certitudinea ca regulatorul nou este bun pentru ca nu ai avut unde sa-l verifici;
  • ai masurat tensiunea alternativa pe cele trei capete ale alternatorului, doua sunt aproximativ egale iar a treia este cu cativa volti mai mica;
  • ai remarcat ca la mersul in gol(fara regulator) statorul se incalzeste;
  • ai inlocuit statorul cu altul nou iar tensiunea a crescut cu cca un volt(17V);
  • ai observat la noul stator ca tensiunile in gol sunt mai mari, dar sunt identice;
  • ai inlocuit bateria ta cu alta baterie(buna - luata de pe alt motor) tensiunea a crescut la20V;
  • ai remarcat ca statorul nou nu se mai incalzeste;
  • ultima remarca si cea mai interesanta este ca daca pui o baterie auto, tensiunea este stabila in jurul valorii 13,9 - 14V (dilema mare sefu'...)

Este corect ce am scris pana acum?

 

Ce pot sa spun!

- Cu siguranta cred ca bateria ta este mai buna decat cea a prietenului tau.

- Regulatorul chiar si schimbat tot suspect ramane... la Geo chiar si la bateria de masina crestea tensiunea in 15 - 17V(trebuie verificat cu altul luat de pe alt motor functional, apoi trebuie testat al tau pe acelasi motor...) din cate imi amintesc, Geo a incercat 2-3 regulatoare din care doua erau noi si amandoua urcau la 17V... vanzatorul i-a spus ca sunt ok, no comment!

- Incalzirea statorului in gol confirma o banuiala mai ales ca cel nou nu se incalzeste.(exista o diferenta, investitia nu a fost inutila)

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...