NaeL Postat August 1, 2005 Share Postat August 1, 2005 Vineri pe la 4 plecam cu 3 motoare spre Sibiu : ural, nipru si o hondita de 400 pe traseul Bucuresti-Pitesti-Valcea-Sibiu. Io cu Uralu care mergea superb, primu drum pe serpentine, primu drum cu noile carburatoare. Pe autostrada mergem usurel sa nu se incinga prea tare nipra dar i-am dat si un pic blana sa vad si io cat duce uralu: pe la 120 a inceput sa se balangane (de la vant ?). 1. Dupa o crosetare controlata prin Pitesti ajungem la Dealu Negru. O frumusete de drum cu serpentinele alea delicioase, mai ales ca tragea fieru bine. Tiruri cat cuprinde. Intr--o curba in ac de par, tirul din fata mea urca pe banda 2 (pe exterior) si io ma gandesc ca il fac la interior, dar el se gandeste ca mai bine inchide curba si ma baga pe mine in shantul de 1 metru de pe margine. Am oprit pe margine sa nu ma agate, dar prea pe margine: cand sa pornesc la loc am avut un moment de dezechilibru si am dat sa ma sprijin in piciorul care era deja deasupra shantului in clipa urmatoare, in timp ce motoru isi continua aplecaera spre sant am sarit de pe el inexplicabil de mult, peste shant, pana langa cele 3 cruci deja existente MOTORU A PICAT IN SHANT pe ghidon si bagaje CU ROATELE IN SUS, ca bicicleta. Dupa e clipa de nedumerire am coborat la el sa il ridic, sa nu ii mai curga toate lichidele vitale. Imediat au venit langa mine un "conservar" care a pus mana sa il ridicam si un tovaras de drum care era 10m mai in fata. Dupa cateva minute au mai oprit cativa motociclisti care ne-au ajutat sa il scoatem din shant constatand ca nu are mari stricaciuni: doar plin de ulei si benzina peste tot. plus o zgarietura si o infundatura pe rezervor in timp ce eu nu am patit absolut nimic. Din momentu ala ceva s-a dat peste cap si la figurat: porneste foarte greu Cu chiu cu vai am ajuns la Sibiu. 2. La intoarcere, in Otopeni, cu acelasi tovaras de drum fara de care nu stiu ce ma faceam, oprim la o benzinarie sa vedem ce era cu un minsk oprit pe margine. Cand sa plecam inec carburatoarele la greu si tot nu pornea. Dupa insistente, da un rateu pe dreapta iese pe la crapatura din furtunu ala mare de aer (de la filtru la carburator) si IA FOC Un angajat al benzinariei ma vede si fuge la extinctor in timp ce eu cu Catalin incercam sa impingem motoru de langa stiva de butelii langa care a luat foc. Fiind cu fata spre benzinarie l-am impins sa il intoarcem spre pompe Bnezinaru agita stingatoru si urla la noi ca nu spre pompe, io urlam la el sa vina mai repede cu stingatoru. A luat foc si furtunasu de benzina de pe partea respectiva si au urcat flacarile pana la busonu de pe dreapta. Dupa clipe de groaza a pornit ala stingatoru si a reusit sa stinga focu, trecand la un pas de o alta tragedie. Am schimbat furtunu si am plecat acasa. Concluzii Am trecut de 2 ori pe langa momente nasoale: daca nu saream de pe motor si pica pe mine in shant ? daca nu era ala cu stingatoru pe faza si bubuia rezervoru alea alea ... Adrenalina face minuni: am sarit nujtu cum de pe motor, am tras de el sa il ridic la loc, l-am impins prin benzinarie cu o forta pe care nu as putea sa o reproduc in momente normale. Sa ma consider norocos sau ghinionist ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat August 1, 2005 Share Postat August 1, 2005 . Intr--o curba in ac de par, tirul din fata mea urca pe banda 2 (pe exterior) si io ma gandesc ca il fac la interior, dar el se gandeste ca mai bine inchide curba si ma baga pe mine in shantul de 1 metru de pe margine man, eu sunt unul din cei care te-au tras afara din sant. Nu e corect cum povestesti situatia - tirurile, camioanele sau autobuzele iau curbele stranse foarte larg; altfel nu au cum!!!. Manevra ta a fost total inconstienta si trebuie sa iti asumi TOATA vina. iti urez sa nu mai ai parte de astfel de peripetii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NaeL Postat August 1, 2005 Autor Share Postat August 1, 2005 (editat) eu zic ca vina a fost impartita: eu ca m-am bagat la interioru lui, el ca a fost singurul tir pe care l-am vazut in curba aia ca schimba banda ... Tin sa multumesc celor care m-au ajutat sa ies din rahat : "conservarului" care a sarit imediat in ajutor, motociclistilor care m-au scos din shant, benzinarului care a dat cu stingatoru ca sunt sigur ca in momentele alea nu am apucat sa o fac, ca numai la asta nu ma gandeam. Si in primu rand lu` Catalin fara de care probabil dormeam pe dealu negru si chemam platforma sa ne ia. P.S. Cand mai aud pe careva ca ii da foc sau il arunca in rapa, o sa il pun sa incerce altceva, ca sunt shanse sa scape Editat August 1, 2005 de NaeL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat August 1, 2005 Share Postat August 1, 2005 poti sa te consideri papagal Io de-aia ti-am pus carburatoare sa o rupi in serpentine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hell biker Postat August 1, 2005 Share Postat August 1, 2005 Io cred ca are dreptate IONUT73 da' bine ca esti sanatos. Fieru lasa-l dracu ca se face sau se shimba. Bine ca n-ai patit nimic. Sa ne vedem sanatosi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ninja_skija Postat August 1, 2005 Share Postat August 1, 2005 Doamne Nae, mai bine mai ramaneati cu noi la Sibiu, imi pare rau s-aud ca ai mai patit una!Bine ca esti bine! Cat despre partea cu tirul tre sa inveti, te-ai bagat la un drum greu pt ca era noapte si lung- primul drum lung daca nu ma insel, nu? Nu ai cum sa faci tiru cu Uralu, nu te baga pe interior, cel mai probabil nu te-a vazut Am tot vrut sa-ti zic de la drumul de Mizil, casca ochii la trafic, anticipeaza, pielea ta costa scump Uralu- se face el la loc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat August 1, 2005 Share Postat August 1, 2005 Depasirea=cea mai grea manevra!Dupa 11 ani de condus diferite agregate,daca nu sunt sigur 100% nu execut manevra.In ce priveste moto,in special comunistele,trebuie luat in calcul si faptul ca pot ceda piesele cand nu vrei,de ex. se poate rupe crucea cardanica si sa vezi atunci depasire reusita...in concluzie "paza buna te pazeste de primejdia rea".Grija mare. Acum daca ai fost norocos sau nu...nu stiu,poate n-ai fost ghinionist.Cred ca daca erai norocos nu pateai nici macar ce ai patit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Placebo Postat August 1, 2005 Share Postat August 1, 2005 Salut, este bine sa nu te bagi in actziuni riscante pe serpentine mai ales cand este implicat shi un tir. Manevrele tirurilor sunt foarte anevoioase pe serpentine shi mai bine stai in spatele lor decat sa te angajezi in depashiri riscante mai ales cu o sovietica. Bine ca nu a fost mai rau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DragosKTM Postat August 1, 2005 Share Postat August 1, 2005 ma gandesc ca il fac la interior, dar el se gandeste ca mai bine inchide curba si ma baga pe mine in shantul de 1 metru de pe margine213623[/snapback] In acest mod simplu ai invatat un lucru important: NICIODATA sa nu depasesti pe dreapta, nici cu moto, nici cu masina. Soferii nu se asteapta sa fie depasiti pe dreapta (e anormal si ilegal), in consecinta asigurarea e mai "relax". Ceea ce a facut TIR-ul ala, e manevra standard in curbe in ac-de-par: intra larg, strang curba si apoi ies tot larg. Altfel nu au cum. Sunt prea lungi. Si daca nu au doua benzi la dispozitie, atunci intra pe contrasens. Saritura de pe motor cand cade spre vale este iarasi manevra standard la enduro. Ca doar nu o sa stai ca prostul sa vina fierul peste tine. La benzinarie: benzina explodeaza numai in filme, in viatza reala doar arde (ce-i drept - violent). Poti deci sa te apropii sa incerci sa o stingi, fara sa consideri ca-ti risti viata. Totusi, experientele astea ar fi bine sa le faci ceva mai departe de o benzinarie. Furtune crapate + rateuri + benzinarie = o combinatie nefericita. Nu vrei sa-ti ingrijesti motorul ceva mai bine ? Iata ca ai invatat 4 lucruri importantante, cu minim de efort si cheltuiala. Felicitari! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NaeL Postat August 1, 2005 Autor Share Postat August 1, 2005 motorul va intra in curand in revizie generala in limita timpului sper sa mai mearga pana la Brasov Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat August 1, 2005 Share Postat August 1, 2005 In acest mod simplu ai invatat un lucru important: NICIODATA sa nu depasesti pe dreapta, nici cu moto, nici cu masina. Soferii nu se asteapta sa fie depasiti pe dreapta (e anormal si ilegal), in consecinta asigurarea e mai "relax". Ceea ce a facut TIR-ul ala, e manevra standard in curbe in ac-de-par: intra larg, strang curba si apoi ies tot larg. Altfel nu au cum. Sunt prea lungi. Si daca nu au doua benzi la dispozitie, atunci intra pe contrasens. Saritura de pe motor cand cade spre vale este iarasi manevra standard la enduro. Ca doar nu o sa stai ca prostul sa vina fierul peste tine. La benzinarie: benzina explodeaza numai in filme, in viatza reala doar arde (ce-i drept - violent). Poti deci sa te apropii sa incerci sa o stingi, fara sa consideri ca-ti risti viata. Totusi, experientele astea ar fi bine sa le faci ceva mai departe de o benzinarie. Furtune crapate + rateuri + benzinarie = o combinatie nefericita. Nu vrei sa-ti ingrijesti motorul ceva mai bine ? Iata ca ai invatat 4 lucruri importantante, cu minim de efort si cheltuiala. Felicitari! 213765[/snapback] E cel mai bine documentat si pertinent raspuns! Bravo Dragos! Din astfel de raspunsuri pot invata si altii, nu doar cel patit! Ry. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 1, 2005 Share Postat August 1, 2005 @NaeL 1- tin sa te felicit, cu drumul asta ti-ai dublat numarul de kilometri facuti pe moto 2- mergi naiba si trage un bilet la loto, ca mare bulan ai mai avut NU SE DEPASESTE INCURBA NU SE DEPASESTE PE DREAPTA nici macar un tico. Soferul se poate speria soi te poate lipi de stalpi Cand ai vazut ca pleaca greu trebuia sa investighezi, e o incostienta sa mergi cu defecte la drum. poate nu se mai asezau bine piesele in carburi, poate era ceva stramb, poate bujiile nasoale de la impact sau contact cu apa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaicbr Postat August 1, 2005 Share Postat August 1, 2005 numai cine nu munceste nu greseste! bine ca ai scapat tu intreg din toata treaba asta si ca ai mai invatat cate ceva. in rest : noi sa fim sanatosi, fierul se indreapta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 Iti mai amintesti atunci cand cautai motor si cereai sfaturi ce fel de motor sa iei!!! Acum cum sta situatia... Dupa aceste evenimente mai esti sigur ca ai facut alegerea potrivita??? Pe bune ai avut noroc!!! Prin aceste evenimente ai mai acumulat experienta!!! Sa nu mai ai evenimente de genul acesta!!! Motor bun si asfalt uscat!!! p.s. si multa benzina!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
libelula Postat August 4, 2005 Share Postat August 4, 2005 Saritura de pe motor cand cade spre vale este iarasi manevra standard la enduro. Ca doar nu o sa stai ca prostul sa vina fierul peste tine. Iata ca ai invatat 4 lucruri importantante, cu minim de efort si cheltuiala. Felicitari! 213765[/snapback] mai stii dragos cand a vazut tenereu' cu roatele in sus si cum ai mers prin sant pana devale. te-ai chinuit un pic cu grasana. cred ca este manevra impusa de inconstient. si eu ma mir cum am scapat cand a cazut pe dreapta. bine ca invatam din greseli.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NaeL Postat August 4, 2005 Autor Share Postat August 4, 2005 Iti mai amintesti atunci cand cautai motor si cereai sfaturi ce fel de motor sa iei!!!Acum cum sta situatia... Dupa aceste evenimente mai esti sigur ca ai facut alegerea potrivita??? 215794[/snapback] ca tip de motor, da, a fost alegerea potrivita, e perfecta la drum lung si experientele nu sunt prea costisitoare decat sa fi luat una mai scumpa si sa o dau peste cap ... singuru lucru care mi-l reprosez pt achizitie e lipsa expertizei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.