ubord Postat August 11, 2005 Share Postat August 11, 2005 Am montat un carburator de Dacia . Apar niste fenomene intersante la diferite regimuri de functionare.AÂş înclina să cred ca este de la galeria de admisie .Ceva fenomene de pompaj si/sau rezonanță care favorizează un cilindru sau celălalt. ideea era să meargă amîndoi la fel , lucru pe care nu l-am reusit cu cele două K63 uzate pe care le-am avut .Dar departe de asta.. binenteles e nevoie de mult aer cald preluat de pe un cilindru si de un întreg ritual de pornire(parcă ar fi un motor de Maybach de tanc). Mai este cineva care a încercat asa ceva? Sugestii pentru o galerie de admisie cîÂştigătoare?! Consum , undeva sub 5, si niste regimuri de autoaccelerare undeva la peste 80/h într-a patra, de fuge motorul de sub mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat August 11, 2005 Share Postat August 11, 2005 vezi ca initial BMW R12 a avut un singur carburator. A aparut dup-aia cu 2. poate gasesti si te inspiri. O sa vina frigu,ce-o sa faci? tre sa fie cat mai scurta galeria, cat mai neteda pe interior, si sa aiba o curbura continua ca sa circule vaporii fara turbulenta.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat August 12, 2005 Share Postat August 12, 2005 cat mai neteda pe interior io din cate stiu, dak ii prea netede, de ex ca oglinda, atunci dimineata se depun vapori de apa pe ea si apoi veci no mai pornesty, io asa stiu..... so watch out ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat August 12, 2005 Share Postat August 12, 2005 vezi ca initial BMW R12 a avut un singur carburator. A aparut dup-aia cu 2. poate gasesti si te inspiri. O sa vina frigu,ce-o sa faci?tre sa fie cat mai scurta galeria, cat mai neteda pe interior, si sa aiba o curbura continua ca sa circule vaporii fara turbulenta.. 222335[/snapback] Si eu stiam aceleasi lucruri pe care le stia Aleko. Galeria trebuie sa fie cat mai scurta si mai neteda pe interior. Sunt cativa baieti in Craiova care au carburatoare de Dacie pe Nipru si unul care are de Trabant. Toti sunt foarte multumiti, mai ales cei cu carb. de Dacie. Nu stiu la tine de ce nu a dat rezultate. Daca vrei o sa vorbesc cu unu din ei (el se pricepe foarte foarte bine, in materie de IJ si Nipru este cel mai tare) si imi spune exact care este procedura si ce trebuie facut. Numa' bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat August 13, 2005 Share Postat August 13, 2005 Principalele probleme provin de la galeriile de admisie prea lungi! Original carburatoarele stau lipite de cilindru, avand o temperatura mult ridicata fata de cel pozitionat central ===> amestec aer-benzina, pulverizare si deci admisie mult mai eficienta! Insa nu-i bai, am vazut si cazuri in care carburatorul de Dacie dadea rezultate bunicele pe Nipru (avea galerii de Inox si amestec usor imbogatit, alte detalii nu mai stiu) dar omul a renuntat la el deoarece consumul mai mic aducea o lipsa de putere si motorul nu mai "intra in ture" ca pe vremuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex123 Postat August 13, 2005 Share Postat August 13, 2005 asa e...nu se mai accelereaza la fel cu carb de dacie eu am avut 2 carb f uzate care nu se prea reglau si mi-am pus de dacie mergea saraca si cu ala dar era obosita rau apoi mi-am luat 2 de nipru noi si nu-mi venea sa cred cum trage nepra e adevarat ca mananca mai putin cu ala de dacie dar n-are viata si diferenta de consum nu e mare mie imi lua ala de dacie 6 si alea noi de nepra 8 daca te hotarasti vreodata sa-ti iei noi vezi ca sunt de 2 feluri,sa intrebi si tu care sunt mai bune ca nu mai tin minte aaa...si la pornire nu se compara bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 13, 2005 Share Postat August 13, 2005 asa e...nu se mai accelereaza la fel cu carb de dacieeu am avut 2 carb f uzate care nu se prea reglau si mi-am pus de dacie mergea saraca si cu ala dar era obosita rau apoi mi-am luat 2 de nipru noi si nu-mi venea sa cred cum trage nepra e adevarat ca mananca mai putin cu ala de dacie dar n-are viata si diferenta de consum nu e mare mie imi lua ala de dacie 6 si alea noi de nepra 8 daca te hotarasti vreodata sa-ti iei noi vezi ca sunt de 2 feluri,sa intrebi si tu care sunt mai bune ca nu mai tin minte aaa...si la pornire nu se compara bafta 223393[/snapback] si tu zici ca 2l la suta nu e diferenta mare???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat August 13, 2005 Share Postat August 13, 2005 depinde cum privesti lucrurile, decat sa ai un motor lenes prefer sa imi consume mai mult. Nu dau randament modificarile astea facute neinginereste. Cine a fost in Etrusco vineri a vazut cum Dnepr cu 2 Keihinuri nu a pornit dupa 100 pedale. Pai la Keihin nu mai ai soc sa il tragi, tre sa stai permanent cu mainile si sa le tii apasate, nu ai buton de supraplin etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 14, 2005 Share Postat August 14, 2005 depinde cum privesti lucrurile, decat sa ai un motor lenes prefer sa imi consume mai mult.Nu dau randament modificarile astea facute neinginereste. Cine a fost in Etrusco vineri a vazut cum Dnepr cu 2 Keihinuri nu a pornit dupa 100 pedale. Pai la Keihin nu mai ai soc sa il tragi, tre sa stai permanent cu mainile si sa le tii apasate, nu ai buton de supraplin etc. 223446[/snapback] cum adica n-ai soc sa-l tragi? il tii apasat ca bou'? nu inteleg puterea acestui secret dar in fine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat August 14, 2005 Autor Share Postat August 14, 2005 Si eu stiam aceleasi lucruri pe care le stia Aleko. Galeria trebuie sa fie cat mai scurta si mai neteda pe interior. Sunt cativa baieti in Craiova care au carburatoare de Dacie pe Nipru si unul care are de Trabant. Toti sunt foarte multumiti, mai ales cei cu carb. de Dacie. Nu stiu la tine de ce nu a dat rezultate. Daca vrei o sa vorbesc cu unu din ei (el se pricepe foarte foarte bine, in materie de IJ si Nipru este cel mai tare) si imi spune exact care este procedura si ce trebuie facut. Numa' bine! 222493[/snapback] Da! M-ar interesa foarte! Am săpat zilele astea si am reusit sa ajung la o galerie de Oltcit. Întradevăr nu prea are unghiuri drepte, totul este foare 'uns', are un corp central din aluminiu încălzit cu gazele de eÂşapare si galeriile drepte.Si în plus ăsta functiona si desupra motorului fierbinte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat August 14, 2005 Autor Share Postat August 14, 2005 vezi ca initial BMW R12 a avut un singur carburator. A aparut dup-aia cu 2. poate gasesti si te inspiri. O sa vina frigu,ce-o sa faci?tre sa fie cat mai scurta galeria, cat mai neteda pe interior, si sa aiba o curbura continua ca sa circule vaporii fara turbulenta.. 222335[/snapback] cu frigul este întradevăr o problema.Am văzut în diminețile mai reci. Iar eu mai obiÂşnuiesc si iarna cu ataÂşul.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat August 14, 2005 Autor Share Postat August 14, 2005 asa e...nu se mai accelereaza la fel cu carb de dacieeu am avut 2 carb f uzate care nu se prea reglau si mi-am pus de dacie mergea saraca si cu ala dar era obosita rau apoi mi-am luat 2 de nipru noi si nu-mi venea sa cred cum trage nepra e adevarat ca mananca mai putin cu ala de dacie dar n-are viata si diferenta de consum nu e mare mie imi lua ala de dacie 6 si alea noi de nepra 8 daca te hotarasti vreodata sa-ti iei noi vezi ca sunt de 2 feluri,sa intrebi si tu care sunt mai bune ca nu mai tin minte aaa...si la pornire nu se compara bafta 223393[/snapback] de accelerat se accelerează dar răspunde cu întîrziere.Trebuie tras brusc de acceleratie , pentru Âşpriț, si apoi o ia .simți cum se opinteÂşte bivolul si într-a patra.Altfel ,dacă tragi încetuc beÂşe spîrcăie si moare. 6 este cam mult, iar 8 este enorm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motomaniac Postat August 14, 2005 Share Postat August 14, 2005 (editat) Nu intzeleg cum poate o nepra sa ia 7-8 la suta.......Momentan am pe nipru carburator de dacie si la un mers de 70-80 cu grup de fuga am reusit sa scot un consum sub 4 dar ceilalti amici care au K63 au consum cam 5-6% maxim 6,5% cu grup de atas.La un consum de 8% la un nipru deja trebuie verificate si alte chestii nu numai carburatoarele.Oricum eu unul nu recomand carburator de dacie sau varianta cu un carb.Is prea multe necunoscute si difera de la un caz la altul.De exemplu la mine nu am soc delok.Dak pun socul nu porneste.In schim porneste fara soc fara probleme chiar si cand e mai rece.Dak o las chiar si cateva saptamani dak am bateria ok dupa doua amorse porneste fara probleme.Stiu insa altii care au tot un singur carburator si au probleme mari la pornire.Oricum eu cand vin in tzara trec la original,ii bag k68-uri noi.Am ajuns la concluzia ca dak a fost gandita cu 2 carburi atunci 2 trebuie sa aiba.Si cu rodaju......depinde tot de la un caz la altu.Am un amik care a desfacut motoru dupa 5000km sa vada cum arata cilindrii si inca se mai cunosteau urmele de honuire din fabrik.Asa ca de la un nipru nu stii niciodata la ce sa te astepti.Fiecare motocicleta e unik:D Editat August 14, 2005 de motomaniac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat August 15, 2005 Share Postat August 15, 2005 Da' la pozitia axului & clapetei v-ati gandit? Ca la Dacia e mot longitudinal si clapeta are axul in lungul masinii, amestecul se duce la fel la toti. Daca il pui la Nipru in poz normala (camera de nivel in fata), in functie de unghiul de deschidere amestecul se duce mai mult la 1 cil, iar la sprit la fel. Desi nu sunt adeptul modificarilor de genul asta, incearca o flansa cu fante (la mag de Dacie sau targ) ca sa mareasca turbulenta si sa mai uniformizeze, dar mai bine pune-i 2 carb de la ma-sa bune! Din cate stiu alea nu au sprit si atunci, bine reglate, nu ar trebui sa consume mai mult decat 1 central, din contra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pannoniachopper Postat August 15, 2005 Share Postat August 15, 2005 Eu am pus 2 carburatoare nou-noute de 650 (atat a scris pe cutie), motorul fuge cum n-am mai vazut, tin 130 fara probleme, iar consumul a cazut la 4 - 4,5/100km. Sunt absolut multumit. Totul pt. 2 milioane lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat August 15, 2005 Share Postat August 15, 2005 Eu am pus 2 carburatoare nou-noute de 650 (atat a scris pe cutie), motorul fuge cum n-am mai vazut, tin 130 fara probleme, iar consumul a cazut la 4 - 4,5/100km. Sunt absolut multumit. Totul pt. 2 milioane lei. 224303[/snapback] de care de 650? de nipru, model nou? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat August 15, 2005 Autor Share Postat August 15, 2005 de care de 650?de nipru, model nou? 224316[/snapback] Chiar asa! De care de 650? K68 am văzut si eu .Mai pot fi si altele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat August 15, 2005 Autor Share Postat August 15, 2005 Da' la pozitia axului & clapetei v-ati gandit? Ca la Dacia e mot longitudinal si clapeta are axul in lungul masinii, amestecul se duce la fel la toti. Daca il pui la Nipru in poz normala (camera de nivel in fata), in functie de unghiul de deschidere amestecul se duce mai mult la 1 cil, iar la sprit la fel. Desi nu sunt adeptul modificarilor de genul asta, incearca o flansa cu fante (la mag de Dacie sau targ) ca sa mareasca turbulenta si sa mai uniformizeze, dar mai bine pune-i 2 carb de la ma-sa bune! Din cate stiu alea nu au sprit si atunci, bine reglate, nu ar trebui sa consume mai mult decat 1 central, din contra. 224274[/snapback] Daaa... Prima 'muÂşcare' a fost cu pozitia carburatorului care era rotit cu 45 de grade ca să-mi vina mie bine. Am găsit ceva documentatie de la Weber unde m-am lămurit cu greÂşala .Axul clapetei paralel cu linia admisiilor in motor , sau într-o pozitie simetrică , si cu partea descendenta a clapetei către admisii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat August 15, 2005 Share Postat August 15, 2005 Chiar asa! De care de 650? K68 am văzut si eu .Mai pot fi si altele? 224488[/snapback] nu stiu, poate de la vreo japoneza.... cred ca fac comanda si eu pt 2 K68-uri.... PS dar de la vreun BMW ceva nu s-ar potrivi vreun carburator, doua ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat August 15, 2005 Share Postat August 15, 2005 Pune-i K68 ca merg bine si tehnic si financiar pt. Nipru! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 16, 2005 Share Postat August 16, 2005 daca vrei ca un motor cu carb central sa iti mearga echilibrat trebuie sa pui o teava care sa fac legatura intre evacuari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat August 23, 2005 Share Postat August 23, 2005 de ce trebuie pusa legatura intre evacuari? ca sa uniformizeze presiunea in galeriile de evacuare? dar eu m-am gandit sa-mi pun un carburator central dar nu de dacie ci dell'orto dublucorp de pa alfa romeo, eu cred ca e cea mai buna solutie cand e vorba de carburator central, fiindca are practic doua carburatoare fiecare cu reglajele lui doar camera de nivel shi pompa de spritz sunt comune. shi atunci impartzirea amestecului nu mai e o problema , practic tre sa faci doua galerii separate doar mai lungi. ce zicetzi? o sa pun o poza cu un carb din asta sa vedetzi ca e cel mai bun pt modoficarea cuun singur carb. plus ca e proiectat sa lucreze shi in compresie!! adica suporta turbo!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat August 23, 2005 Share Postat August 23, 2005 eu ma tot gandesc sa-mi pun turbo alimentare pe nipru am cumparat o turbina cu intercooler de pe un daihatshu charade de 100 cmc benzina shi e o bijuterie tehnica- mica mica da shtie multe! loc ar fi pe langa motor dar inca nu m-am hotarat in ce configuratzie sa fac montajul adica filtru de aer-turbina-ntercooler-carburator-motor sau filtru de aer -carburator-turbina-intercooler- motor cred ca prima varianta e cea cashtigatoare. nu cred ca are mare importantza distantza dintre carb shi cilindrii fiindca atunci cand turbina pune umaru' shi impinge aerul in motor amestecul aproape atinge viteza sunetului shi la viteza asta o juma' de metru in plus nu se simte. astept pareri cosmin aka kerosen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 23, 2005 Share Postat August 23, 2005 eu zic ca mai bine 2 carburi japoneze destepte decat unul singur sa-i lungesti galeria de admisie si sa pierzi putere! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat August 23, 2005 Share Postat August 23, 2005 hehe mai sus am scris greshit turbina e de pe un motor de mashina de 1000 cmc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.