Sari la conținut

Mananca Benzina Si Bujii La Greu


iulian_florea
 Share

Postări Recomandate

Am calculat consumul la Jawa :aproape 5.9% (am mers 180km afara si vreo 40 in oras).Mi se pare mult pt ca motoru e in rodaj si nu i-am dat mai mult de 65 la ora.

Iar cilindrul drept care primesta mai multa benzina a ucis 2 bujii in 200 si ceva de km(nu mai aveau scanteie).Si am folosit bujii de 2 timpi(sinterom si ngk).Bujiile au murit mereu cand motoru era rece.E posibil ca sa fi fost mai mic consumul dar nu cu mult(nu stiu cata benzina am avut exact cand am plecat cu ea).

Aprinderea e reglata bine la comparator (courtesy of Axa).

 

Cred e e de la carburator.Cum fac sa am un amestec mai sarac?Acu nu mai merg cu ea dar sa stiu ce am de facut la primavara.....

 

Stiti vreun mecanic care sa ma poata ajuta la primavara?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carburatorul nu prea se poate resuscita. Daca e uzat, de obicei se uzeaza jiglerul cu acul dozator si nu ai ce sa le mai faci. Jiglerul de ralanti si jiglerul principal le mai potzi ingusta, dar daca vinovatul este acul cu jiglerul sau, nu ai ce sa le mai faci. Acuma... daca o sa gasesti set de jiglere, ok, scutesti niste bani. Altfel, trebuie sa iei carburator nou...

Totusi, consumul de 6% pentru 65 la ora cu cat ai mers mi se pare acceptabil pentru Jawa. Degeaba ai mers in afara orasului, daca ai mers tot incet, cu 65. Consumul este optim cand, pentru o anumita deschidere a clapetei carburatorului, in prima jumatate a cursei, motocicleta are viteza maxima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amestecul il reglezi usor numai din ac...il mai cobori o treapta sa-l saracesti.Daca asta e problema...poate fi si nivelul in carburator de vina (plutitorul).6% in oras e un consum normal daca mergi sportiv si cu pasager...mersul in ture prea joase poate avea urmatoarele neajunsuri : motorul ia prea multa sarcina/explozie,trebuie sa-i dai mai mult gaz-->consuma;bujiile nu ajung la temperatura de autocuratare -->de aici problema cu bujiile ancrasate(mergi mereu cu motorul rece pentru ca e frig si ti-e frica sa-i dai gaz, sa se simta si el bine :P )

Bafta ca mai e pana la primavara!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am mers subturat deloc:schimbam vitezele la inceputul zonei verzi(2750-3000).Consumul calculat de mine nu este neaparat real.Nu asta ma ingrijoreza cat faptul ca cilindrul drept a stricat 2 bujii care nu mai au dat scanteie.Asta ma face sa cred ca amestecul e prea bogat.Plutitoarele pot sa fi de vina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce mergi cu ea turata bine (cat timp? habar nu am, si eu as vrea sa stiu), poti sa te uiti la bujii daca sunt negre, si o sa stii daca ai amestec prea bogat. La mine, last time I checked, cilindrul din stanga avea bujia frumos maronie, ala din dreapta negru (cred ca e o chestie de avans sau alta minune electrica) - dar amestecul e ok. In schimb, de cand a dat frigul, am aceeasi problema, am omorat bujia pe dreptul si cred ca acum se duce si cealalta (imi ia cel putin un sfert de ora s-o pornesc la a n-spea pedala si asteptatul cu socul tras pana se incalzeste cat de cat).

 

Daca ai mai fi mers cu ea, iti sugeram sa pui bujii mai calde, si eu suspectez ca nu ajung la >450 grade si nu se curata singure, in special la drumuri scurte prin oras. La mine n-a mers, adica aia pe care am bulit-o era calda, da' poate la tine tine figura :P

 

Ai grija daca nu se aprinde un cilindru, cat timp stai cu motorul pornit asa, eu am reusit sa-mi umplu o toba de benzina nearsa si lasam o dara dupa mine ca melcii... mi-au zis unii-altii dup-aia ca ar fi destul de periculos :D

 

Intrebare de necunoscator: daca e mai rece aerul, trebuie umblat la amestec ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia cu bujiile de culori diferite e de la carburator.Si de obicei cil drept merge cu amestec mai bogat(asa vrea el).Daca te intereseaza,am auzit ca se poate roti (intoarce) carburatorul intr-o parte ca sa mearga uniform cilindrii.De ex,la noi ar trebui sa inoarcem baza carburatorului spre cil mai sarac in amestec (stangul) si sa supraveghem culoarea bujiilor in timp,pana se vor colora la fel.Nu sunt chiar sigur dar am aflat de la mai multi tipi din afara de chestia asta,si la ei a dat rezultate.Tot de la ei ( de pe Jawachat) am aflat ca aerul rece face necesara umblarea la amestec.Nu stiu cum dar intreaba pe Jawachat.

Cineva mi-a zis ca la 638 socul poate sa omoare bujiile.Asa ca nu tine socul tras mult timp,mai ales dc motorul e nou.

 

Am vazut in Bucuresti un meserias care mai merge si pe vrermea asta cu Jawa(altu decat Axa).Sta prin SAlajan-Titan.Era un cancer dimineata de imi inghetau mucii si el mergea pe motor.Ma intreb dc este membru pro-bike.Si cat plateste la asigurarea medicala. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma fratilor,lamuriti-ma si pe mine cum e cu bujiile"omorite".Eu unu de asa ceva nu am prea auzit.Daca stii cum sa cureti o bujie bine(cu acu in interior,intre izolatorul electrodului central si masa=corpul bujiei) nu se poate sa nu mai dea scinteie.Problema in multe situatii e ca se aduna acolo calamina sau alte mizerii(poate chiar mici particule metalice)si,cum e tensiune mare,astea favorizeaza ca,conductia sa se realizeaze prin ele, la baza electrodului,inauntru,si nu in capatul lui,adica acolo unde vedem noi scinteia(asta cred ca e vestiul fenomen numit in popor"FURA CURENTU`",boala care se intilneste chiar si la oameni.

Am vazut bujie Bosch cu 3 electrozi topiti de fostul meu ETZ,in timp ce sinteroamele nu aveau nimica.Aia intr-adevar bujie omorita.Nu folositi Bosch la motoare ca astea din comertul socialist sint turcesti si sint facute prost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

carburatorul face acelasi amestec pt oricare dintre cilindri.daca sunt diferente intre cilindri (bujii) acestea vin din compresie diferita, scapari de compresie pe la simeringuri. (la dreptul se poate vedea daca se umezeste altenatorul si platina)

acu' ma grabesc mai vb maine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia cu socul e clara. Cand am inceput sa merg cu jawa asta vara, am intrebat "lume" si mi-au zis sa tin socul tras pana se incalzeste putin motorul. Dupa ce am inecat-o de vreo 3-4 ori la modul asta, n-am mai tras socul decat daca nu pornea fara, si doar pentru pornire (cateva secunde, adica).

 

Acum stau cu socul tras minute bune, pana se decid ambii cilindri sa o ia din loc :P

 

Eu am mers aproape in fiecare zi cu ea pana acum, vroiam s-o bag la iernat da' e soare si frumos afara :D Am auzit ca frigul face bine la reumatism.

 

Chopper: bujii omorate, adica nu mai scanteiesc. Sau scanteiesc slab. Probabil se pot curata, eu le-am inlocuit.

 

De obicei bag cu pb de la petrom, o data am bagat si fara plumb de la OMV. Poate nu ma pricep eu, dar diferente mari n-am sesizat. Ulei Yacco 2T, 1/40 (pentru ca merita! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine mah, dar shurubu ? ce facem cu el ?

 

povesteste-le cum am schimbat uleiu de transmisie :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca am gasit buba.Am mers mult timp cu carburatorul infundat partial(cuiu pontou si ala de bub plutitoare pe unde iese benzina in exces).Mi-am dat seama de asta ca nu se mai tura ca lumea.Si la un mom dat s-a dus gunoiu si cat a fost liber de gunoaie carburatorul ,ambele bujii aveau acelasi aspect si scotea fum egal din ambii cilindri.Peste vreo 100 de km de mers in afara s-a infundat iar si mergea motoru sacadat.Am desfacut carburatoru pe langa Urziceni si era ful de gunoaie. :P Am curatat jegu si a mers nitel si s-a infundat iar,si nu mai puteam sa o turez peste 3000-3500.Asta desi am filtru de benzina(dar e prost)La primavara o sa curat rezervoru care e plin de gunoaie de la o canisrta ruginita si care am bagat benzina.Acum m-am invatat minte.

 

Dar cat e carburatoru fara gunoaie trage ca nebuna.In bucuresti chiar e naspa ca daca e o groapa si trag de gaz din greseala fuge de sub mine.Jawa e mult mai nervoasa decat ma asteptam.Infundatul carburatorului e un sistem de protectie al motorului in rodaj la o exploatare prea mare. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

sal!

din cite stiu eu jawa are un carburator?

in cazul asta nu are cum "un cilindru sa afume si celelalt nu"!

sau o bujie sa moara si cealalta nu!

cauta defectul in alta parte (aprindere;bobina sau cablu de la bobina la bujie eventual fisa)

daca ai avut un gunoi in carburator si acum merg amindoua problema nu e rezolvata!

despre bujiile bosch am o parere foarte proasta! ai un dusman fai cadou!

ngk sint bune daca ai tbele de comparatie! sa nu iei cu cifra calorica gresita! ii zici pa la motor!

si inca o chestie ! tu ai schimbat amindoua bujiile? daca nu fa-o!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cea mai tare cearta care am tras-o cu tatal meu a fost pe tema consumului. El a tinut-o tare si mare ca jawa consuma 6 % in afara. Bineanteles ca eu o tine-am cu a mea ca nu poate consuma mai mult de 4.5. Shema care-i. turatia. Daca nu e turata destul ii place sa manance.Dupa ce am ajuns la un compromis cu tatal meu mi-a zis ca el nu a urcat mai mult de 65 km/h cu a patra. Si normal ca a papat 6%.

e zic sa o trezi.Scapa de rodaj si da-i bice.consumul e mai mic la turatie mai mare.Experienta proprie. si nivelul sa fie la cota, bineanteles.

pb cu pornitu ati avut? deci pana mi-am dat seama ca o pb des intalnita la jawa este blocarea plutitorului, am dat la pedale si am impins-o de mi-au sarit talpile de pe bocanci :( .Probabil toti care aveti jawa stiti, dar totusi: carburatorul are doua orificii de aerisire, intr-o parte si alta protejate de niste tablite. eu am rupt-o intr-o parte sa fie mai usor.Nu tot timpul se intampla dar, daca nici cu socul tras nu se umezesc bujiile sa stiti ca asta e pb. bagati frumos o sarma mai moale in una din gauri si vedeti pe furtun cum incepe benzina sa curga in arburator.

faina shema. pacat ca nu m-am prins mai repede. ca doamne mult am injurat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bineanteles ca eu o tine-am cu a mea ca nu poate consuma mai mult de 4.5. Shema care-i. turatia. Daca nu e turata destul ii place sa manance.Dupa ce am ajuns la un compromis cu tatal meu mi-a zis ca el nu a urcat mai mult de 65 km/h cu a patra. Si normal ca a papat 6%.

 

 

Si vrei sa zici ca la 90 consuma mai putin decat la 75?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faza e pe bune.Consuma mai mult subturata decat in turatia unde obtine puterea. De aia se zice ca jawei trebuie "sa-i dai in gura ca ii place".Testul e simplu: accelerezi intr-a patra si vei vedea ca pentru a mentine un 80 kmh constant, odata atinsa viteza asta trebuie sa reduci putin din gaz, altfel urci spre 90-100.

De exemplu la drum in urcare.....daca urci cu a 4-a cu 60 km/h ,motorul lupta din greu, se aude un sunet de frecventa joasa si deschiderea gazului este mare. Schimbi a 3-a, motorul se tureaza si tu trebuie sa reduci gazul sa mentii viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...