Sari la conținut

In Loc De Cauciucuri 110/80 Se Pot Pune 120/80?


Notka
 Share

Postări Recomandate

Poate e o intrebare stupida, dar nu ma pricep. Caut un model de cauciucuri (Bridgestone TW302) si nu gasesc marimea 110/80-18 58P. M-am uitat si pe site-ul bridgestone.com unde sunt trecute modelele fabricate si apare doar 120/80 si 130/80. Si atunci mi-am pus intrebarea daca pe janta de 110/80 se poate monta un cauciuc 120/80?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu, da. Cel de 120 este cu ~1cm mai lat decat cel de 110. Importanta este dimensiunea diametrului, adica a 3-a marime in specificatiile cauciucului, care in cazul tau este 18. Bine, in mod normal la ITP nu vor accepta alta dimensiune decat cea scrisa in CI.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Practic se poate, de ce nu. Cu toate ca nu stiu ce inseamna XXP de la sfarsit, dar probabil e un indicativ al producatorului.

Problema e, este legal? Adica ai mentionata dimensiunea asta in cartea de identitate? Ca de altfel cauciucurile sunt aproape identice, asta e doar putin mai lat, cum am zis. Daca nu ai dimensiunea asta acceptata in cartea de identitate a motocicletei nu vei trece de urmatorul control ITP cu cauciucul asta montat. Doar daca ai pile, cine stie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti recomand sa pui exact cifrele din talon, chiar daca gasesti guma de la alt producator sau alt model. vezi maxxis.

de ce :

1. - cand vinzi motocicleta, cumparatorul o sa aiba probleme la eliberarea certificatului de identificare de la rar

2. - motocicleta o sa se comporte ciudat la denivelari. un centimetru raportat la 110 - 120 mm este aproape 10%, un 160-170 s-ar simti mai putin. eu iti zic din experienta proprie, aveam pe xj 110/90 in talon (tot pe 18) si guma mea era 120/70. Facea ca dracu pe liniile de tranvai. dupa ce i-am pus cifrele standard, parca era alta motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti recomand sa pui exact cifrele din talon, chiar daca gasesti guma de la alt producator sau alt model. vezi maxxis.

de ce :

1. - cand vinzi motocicleta, cumparatorul o sa aiba probleme la eliberarea certificatului de identificare de la rar

2. - motocicleta o sa se comporte ciudat la denivelari. un centimetru raportat la 110 - 120 mm este aproape 10%, un 160-170 s-ar simti mai putin. eu iti zic din experienta proprie, aveam pe xj 110/90 in talon (tot pe 18) si guma mea era 120/70. Facea ca dracu pe liniile de tranvai. dupa ce i-am pus cifrele standard, parca era alta motocicleta.

Mda. M-am gandit si eu sa pun ce scrie in talon. Totusi, ma enerveaza faptul ca dupa ce am studiat forumurile la rand, am discutat cu unul, cu altul si m-am hotarat cu greu pe un model de cauciucuri, acum vad ca producatorul nu produce marimea de care am nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandesc ca pana la urmatoarea inspectie tehnica nu se va lega nimeni de cauciucurile mele, care va fi in 04/2010. Totusi asi prefera sa nu imi bat capul cu aceasta problema. Cred ca ma voi apuca sa caut ceva similar cu Bridgestone TW310/302. Oare Michelin T61, T63 or fi bune?

 

Cu toate ca nu stiu ce inseamna XXP de la sfarsit, dar probabil e un indicativ al producatorului.

Indici de viteza:

B: 50

C: 60

D: 65

E: 70

F: 80

G: 90

J: 100

K: 110

L: 120

M: 130

N: 140

P: 150

Q: 160

R: 170

S: 180

T: 190

H:210

V, VR: >210

ZR: >240

 

According to the ECE 75 specifications, the tire characteristics 130/80-17 65 S, f.e., stand for:

 

130: width of tire in mm

80: relation width/height in %

-: stands for diagonal type tire, radial type tires have an "R" instead of "-"

17: rim diameter in inch

65: load index (65, f.e., stands for 290 kg)

S: speed index

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

puneti-va ce pneuri trebuie pe ea..adik alea specificate de producator..ca nu sta nimeni sa ti admire de la 110 la 120....diferenta de de 1 cm la pneu

adik 5 mm intro parte si 5mm in cealalta parte :D

:cheers: ..o cautati singuri..

 

sa nu uiti sa-ti pui jante ,,bling, bling,, de 24", cu spite rotative :) ...sorry dar nu ma pot abtine ;)

 

 

 

 

loc de injurat................................=>

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

puneti-va ce pneuri trebuie pe ea..adik alea specificate de producator..ca nu sta nimeni sa ti admire de la 110 la 120....diferenta de de 1 cm la pneu

adik 5 mm intro parte si 5mm in cealalta parte :D

:cheers: ..o cautati singuri..

 

sa nu uiti sa-ti pui jante ,,bling, bling,, de 24", cu spite rotative :) ...sorry dar nu ma pot abtine ;)

 

loc de injurat................................=>

Nu aveai de lucru si ai zis sa postezi si tu. Scuza cu nu ma pot abtine e penibila. Asta este, mai sunt si astfel specimene pe forum.

Nu ma astept sa-mi admire nimeni cauciucurile si nici macar motorul (oricum nu ai ce admira la un motor de enduro, poate doar cand este nou). Nici nu are cine sa le admire pe unde merg eu cu el (poate ciobanii, oile si cainii lor). Mie imi trebuie Bridgestone modelul TW 301/302 datorita caracteristicilor cauciucului si din pacate nu se fabrica dimensiunea 110/80.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca cel pe care il ai acum nu este dus de tot ,pastreaza-l si daca o sa ai nevoie la identificare o sa-l montezi la fel si daca ai probleme la ITP(desi pana in 2010 cred ca ai mari sanse sa mai schimbi un rand)!

Eu unul zic sa fi atent la faptul ca sa nu frece de furca sau sa ai probleme cu directia!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca cel pe care il ai acum nu este dus de tot ,pastreaza-l si daca o sa ai nevoie la identificare o sa-l montezi la fel si daca ai probleme la ITP(desi pana in 2010 cred ca ai mari sanse sa mai schimbi un rand)!

Eu unul zic sa fi atent la faptul ca sa nu frece de furca sau sa ai probleme cu directia!

Asa ma gandeam si eu. S-ar putea sa le mai schimb odata pana in 2010. Cel din fata e ok, conform recomandarilor producatorului, doar cel din spate ar fi mai lat cu 1cm. De frecat ar putea freca aparatoarea lantului, desi vizual ar fi loc mai mare de 5mm. Oricum, m-am apucat sa caut ceva similar de la alt producator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea:

 

Nu e mare diferenta

Ai putea sa alegi un alt producator

Cauciucul o sa aibe o deformare invizibila pe mijloc

Lateralele o sa stea prost in janta

Nu iti ofera o stabilitate mai ridicata in curbe si nici macar in linie dreapta

 

 

Toate acestea se aplica in cazul unei jante care nu suporta o dimensiune diferita fata de cea pt care a fost proiectata

Cineva mai sus spunea ca reprezinta 10% si are mare dreptate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa nu uiti sa-ti pui jante ,,bling, bling,, de 24", cu spite rotative ;) ...sorry dar nu ma pot abtine :cheers:

dc nu-ti atarni tu niste bling bling de koaie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P oti sa pui fara nici o problema de la 110 la 120 ...;).trebuie stea foarte bine pe talon :D :cheers: daca vrei sa pui de 130 atunci se poate sa fie o problema :) eu am pus in loc de 120 de 160...si mergea :burnout: dar nu a sarit prea bine pe talon asa ca in curbe ...nu prea te lasa sa intrii cum vrei :burnout:)

Editat de solo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am hotarat sa pun 110/80. Si acum o iau de la inceput cu cautatul tipului de cauciuc de care am nevoie. Bridgestone TW301/302 parea bunicel la toate, adica pentru un off-road mai soft si mergea foarte bine si on-road. Acum ma gandesc la Michelin T63, dar nu prea gasesc nici un review despre el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut eu chestia asta pe DR-ul personal. In talon eu am doua dimensiuni acceptate, 110/80 si 120/90. Primii 10.000km i-am facut cu 110, urmatorii 4000 cu 120. Diferentele intre gume le-am vazut si sunt evidente (E-09 vs TW 42), dar nu si ca dimensiuni. Oricum, daca la fata am reusit sa-i dau capat, spatelui nu voi reusi niciodata. Singura buba pe care am observat-o este ca, pe compresia suspensiei, cauciucul de 120 atinge cu "crampoanele" un surub din cele care tin toba de aripa. Posibil si din cauza bagajului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singura buba pe care am observat-o este ca, pe compresia suspensiei, cauciucul de 120 atinge cu "crampoanele" un surub din cele care tin toba de aripa. Posibil si din cauza bagajului.

Pe partea cu frana, este suficient spatiu, dar pe partea cu lantul, am poate ceva mai mult de un centimetru liber. Daca pun cauciucuri de 120, ramane ceva mai mult de jumatate de centimetru si daca ma mai pun si eu pe ea probabil va ramane si mai putin. Iar la aterizari (chiar si la salturi mai mici) s-ar putea sa se comprime si mai mult si sa frece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singura buba pe care am observat-o este ca, pe compresia suspensiei, cauciucul de 120 atinge cu "crampoanele" un surub din cele care tin toba de aripa. Posibil si din cauza bagajului.

sau din cauza une trante zdravene

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, asta sigur nu :cheers: Dar trebuie sa pun la socoteala si faptul ca nu m-am dat niciodata tare cu atatea bagaje, probabil de greutatea unui om.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am gandit si eu la astea dar tot aici pe forum, am gasit urmatoarea apreciere:

 

"Continental TKC 80 Twinduro - Cam in aceiasi clasa cu Mitas E09, atat ca stau foarte bine in viraje pe sosea, merge bine pe iarba, pamant moale, in aratura se afunda rau fata, in noroi ... vai mama lor!" Daca erau macar satisfacatoare in noroi, erau ok pentru mine.

 

In schimb despre Bridgestone:

"Brigestone TW-301/302 - mi s-au parut cauciucurile universale . Adica face de toate si inca destul de bine ! Pe asfalt nu ai nici o problema iar off, merge peste tot chiar si in noroi am observat ca ,,se scutura" foarte repede ! este suficient 10-15m de ,,drum uscat" ca sa sara imediat pamantul !" . Un prieten le are pe un KTM LC4 si e foarte multumit de ele. Din cauza asta vroiam Bridgestone.

 

Michelin T63, am vazut ca sunt cam acelasi lucru cu Mitas E09 (dar mai scumpe) si au aceleasi probleme (probabil din cauza profilului asemanator) au o aderenta precara pe asfalt umed, se uzeaza repede si au zgomot mare.

 

Acum ma uit dupa review-uri la Dunlop 603, 605, 606 si bineinteles dupa dimensiuni, pentru ca si aici se pare ca am aceasi problema..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

continentalurile astea sunt niste anvelope de compromis. Pentru o tinuta de drum buna pe asfalt trebuie sa renunti la ceva din aptitudinile off-road. Eu as zice ca sunt 50% teren 50% strada. Am vazut si eu ca la dimensiunea asta e limitata oferta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

continentalurile astea sunt niste anvelope de compromis. Pentru o tinuta de drum buna pe asfalt trebuie sa renunti la ceva din aptitudinile off-road.

Eu asi prefera sa renunt la aptitudinile on-road in favoarea off-road. Oricum mi-am dat seama de un lucru. Trebuie sa-mi caut cauciucuri dupa dimensiuni nu dupa model, asa ca am facut o cautare pe http://www.mynetmoto.com si am gasit urmatoarele cauciucuri care s-ar apropia de ce imi doresc eu:

1. Bridgestone TW26 (din astea am acum, dar sunt uzate)

2. Continental TKC80

3. Heidenau K60

4. Michelin T63

5. Mitas E09

Astea sunt mai mult on-road decat off-road

6. Metzeler MCE Six Days Extreme

7. Pirelli MT21

Astea fiind mai mult off-road decat on-road.

In momentul asta nu stiu ce sa aleg.

 

 

 

O intrebare dimensiunea 110/80-18 este aceasi cu dimensiunea 4.10-18?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...