Sari la conținut

Despre Suspensii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 317
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

pana una alta eu tot sunt pe dinafara cu ceea ce inseamna revalving... ce imi trebuie pt a face asa ceva la mobra mea?

Eu te cred ca iti iubesti motoreta, dar serios acuma, nu te chinui sa tunezi suspensia pt. ca mai devreme sau mai tarziu o vei schimba si banii investiti se vor pierde. Iti vei da seama ca DRZ e prea greu pt. enduro. Totusi, daca vrei sa faci ceva util pt. DRZ, schimba-i arcurile cu unele potrivite pt. greutatea ta. Revalving faci la suspensia unui motor de cros (CRF, YZF, RMZ, SX, etc) ca sa-l aduci cat de cat aproape de un enduro, dar la tine nu e cazul. Eu ma dau cu CRF250R si in afara de tuning la clickuri nu am nevoie de altceva, dar asta pt. ca am 75 kg la gol.

Editat de CazyRO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oricum tot nu am aflat ce inseamna mai exact revalving deci nu am ce tuna :) oricum cred ca arcuri imi iau si chiar daca dau mobra alea o sa le dau separat la alt pret pt ca oricum nu cred ca se potrivesc de la mobra la mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mare revalving inseamna modificarea orificilor prin care trece uleiul si modificarea numarului de saibe de reglaj din capetele pistoanelor. Nu stiu in schimb daca suspensia de la DRZ se preteaza la asa ceva. Asta se face la suspensiile mai performante, cu cartus inchis, de la enduro si MX. Oricum, trebuie cineva priceput si cu multa experienta pt modelul respectiv de suspensie. Altfel mai rau strici decat sa faci un lucru bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mare scofala nu e cu revalvingu....valvele respective la drz sunt 2 conuri (unu la compresie si unu la revenire) apasate in capul unor tevi de arcuri (niste arculete mici nu cele mari care suporta greutatea). cand dai click comprimi sau destinzi resortul respectiv care lasa mai usor sau mai greu uleiul sa treaca prin teava. daca schimbi arcul pe compresie cu unul mai tare suspensia devine mai rigida. desigur poate exista kituri cu tevi, conuri si arcuri. o varianta mai rapida ( dar cu unele inconveniente) e sa cresti viscozitatea uleiului. din fabrica vine cu ulei 5W deci un 15 W ar putea face treaba. alta varianta simpla (dar cu mai multe incercari) e sa pui distantiere la arcurile respective. pt revlalvingul pe compresie e de desfacut doar partea de sus a furcii si nu trebuiesc scule speciale.

la suspensiile performante sunt mai multe "saibe" de diammetre diferite suprapuse. la socuri mici se deschide discul cel mai mare. cu cat socul e mai important cu atat ai mai multe saibe dechise. compresia si revenirea sunt mai bine controlate (sunt mai lineare) insa uleiul trebuie sa fie mai curat decat la supensiile "clasice" pt ca orice impuritate care ramane intre discuri face ca acestea sa nu se mai inchida bine iar un brat al suspensiei lucreaza altfel creand tensiuni in axul (rulmetii) rotii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am tot cautat dar nu reusesc sa gasesc. Stie cineva de unde as putea cumpara arcuri furca dedicate in functie de kg. pentru bmw xchallenge?

 

------------------------------------

 

In caz ca nu gasesc arcuri dedicate pentru mobra si kg. mele, ce parere aveti de arcurile progresive? Am gasit ceva la Hyperpro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi la mexykanu ca poate are el. Tot el s-a oferit sa imi aduca si mie.

 

 

Am vorbit cu el dar pentru modelul meu nu are decat progresive. Problema e ca nu sunt foarte convins ca acest tip de arc e ceea ce trebuie pentru coclauri. Am avut progresive puse pe Dakar si furca se intarise foarte mult. Pe asfalt era bine dar la coclauri parca nu prea era ce trebuie, sau cel putin asa mi s-a parut mie la vremea respectiva. E adevarat ca alea pentru Dakar erau Wirth iar acum pentru XC am gasit Hyperpro

Tocmai de aceea am intrebat aici despre aceste arcuri progresive in speranta ca voi capata ceva raspunsuri mai avizate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

sincer eu o sa mi le iau de pe ebay pt modelul meu si stiu exact ce fel sunt... astea progresive nu stiu cat de tari sunt asa ca o sa le zic pas... da-mi exact datele despre mobra ta (anul, marca exacta) si incerc sa vad daca le gasesc pe ebay la cel de la care le iau eu...

 

stie cineva daca e vreo diferenta inte arcurile de la DRZ S si de la DRZ E???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Nu cred ca merita umblat cu improvizatii, e in jur de 200 pds-ul, dar verifica intai daca nu ai slabita piulita de la bascula. Eu am comandat bucsa si am vazut la inlocuire ca era slabita tare piulita, jocul era atat de mic, incat nu merita schimbata, dar am facut-o totusi. E mascata de un plastic de protectie, daca nu intelegeti cum de nu mi-am dat seama

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prinderea suspensiei de cadru, adica amortizor spate?

Acolo trebuie sa se afle o bucsa PDS, la nevoie poti inlocui cu un rulment normal, cumparat dupa dimensiuni de la magazinele speciale de rulmenti.

da e o bucsa PDS, dar e cam distrusa si are un joc destul de mare. mam gandit si eu la rulment dar nush cat de ok va fi...banuiesc k bucsa preia ceva din socuri dar rulmentul fiind doar din fier nuprea are ce socuri sa mai preia.

 

Nu cred ca merita umblat cu improvizatii, e in jur de 200 pds-ul, dar verifica intai daca nu ai slabita piulita de la bascula. Eu am comandat bucsa si am vazut la inlocuire ca era slabita tare piulita, jocul era atat de mic, incat nu merita schimbata, dar am facut-o totusi. E mascata de un plastic de protectie, daca nu intelegeti cum de nu mi-am dat seama

am demontat toata bascula sa schimb rulmentii , aveam si acolo joc, dar si bucsa asta trbuie sa o schimb deoarece are un joc destul de mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca nu stii ce e aia o bucsa PDS. Nu are nimic in comun cu cauciucul, e pur si simplu un rulment care, pe langa miscarea circulara, mai asigura si o miscare stanga-dreapta a amortizorului.

http://www.fmracing.ro/detalii/BUCSA-PDS-ALL-BALLS-KTM/974/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am tot cautat dar nu reusesc sa gasesc. Stie cineva de unde as putea cumpara arcuri furca dedicate in functie de kg. pentru bmw xchallenge?

 

------------------------------------

 

In caz ca nu gasesc arcuri dedicate pentru mobra si kg. mele, ce parere aveti de arcurile progresive? Am gasit ceva la Hyperpro.

http://www.ohlins.hu/

Aici gasesti arcuri, doar ca trebuie sa gasesti pe cineva care vorbeste ungureste! Eventual incearca limba engleza ... :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

M-am apucat de disectii la furca. E vorba de o kayaba de 46mm, endemica xr650r-ului. Avem in meniu:

-cuzineti

-ulei

-simeringuri

-spalatura zdravana

 

si bomboana de pe tort

 

-scoase valvele de compresie si revenire

-rearanjat saibele(shimms) (pentru dual sporting si poteca)

-instalat alta valva pe compresie(gauri mai mari)

 

Pentru teste m-am jucat cu shim restackor http://www.shimrestackor.com/index.htm
Pana la urma, am mers pe una din variantele date ca exemplu pe site.

 

Hai sa vedem ce iese :)

Editat de Achile
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai lasa lauda si vino dupa ce faci teste

Am terminat operatiunea. Am bagat o valva mai permisiva si am intarit teancul de shim-uri de compresie si inmuiat cel de revenire. Toata treaba a consumat 3 brake clean-uri si un sul de hartie igienica :))). In week-end cred ca apuc sa pun furca pe motoreta si sa fac un test. :)

 

Update.

Am fost la o tura rapida pe un forestier cu pietre ingropate, sleauri si gropi. La prima "vedere" se comporta extrem de bine. Inainte simteam cam orice. Acum imi copiaza terenul foarte bine. Trebuie sa ma mai joc un pic la reglaje cand o scot in padure sau pe deal. Urmeaza sa comand valve pentru un pachet progresiv si sa fac amortizorul spate. Sa vedem unde il incarc cu azot(pana la urma, il trimit la Miercurea Ciuc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • 1 year later...

Am cumparat 1 l de ulei pt furca Motul Expert Light 5W iar cand am desfacut flaconul am constatat ca uleiul are o culoare maro inchis spre deosebire de cel care i-mi ramasese de tura trecuta care are o culoare alba transparenta fiind acelasi Motul Expert Light 5W si acum intrebare pt cunoscatori, este un ulei contrafacut???ori au schimbat compozitia si de aici rezulta diferenta de culoare?

Nu cred ca ar fi fost ok sa combin cele 2 uleiuri deci am mai cumparat un flacon care era tot de culoare maronie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Buna ziua!


Am cumparat recent un KAWASAKI KLR 600, 1989 in stare buna, inmatriculat. Dar avea axul pistonului din telescopul spate rupt. Astfel caut de o vreme un telescop spate second hand in stare buna. (nou este prea scump). Am gasit ceva pe olx dar vanzatorul mi-a trimis ceva incompatibil (am luat tzeapa elegant).


Fiind incepator am apelat la experienta voastra, a celor cu multi km si pe forum si pe sosea. Daca aveti informatii care m-am putea ajuta sa gasesc altul functional v-as fi recunoscator.



Mircea


Atasez poza cu telescopul vechi (cel gri)


si telescopul de pe olx, care nu imi este bun (cel cu arc galben)


post-91255-0-11218500-1441793790_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...