bach Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 Am deschis acest topic in cautare de niste raspunsuri pe care mi le tot pun de mai bine de jumate de an incoace....Merita sa iei un M72 si sa o utilizezi ca motocicleta de zi cu zi? Pun aceasta intrebar pt ca motocicleta in cauza nu este atat de ieftina incat sa pot incerca cumparand-o si sa vad dupaia rezultatele, pot sa o cumpar numai cu un credit in banca. Astept pareri de la posesori si cunoscatori, poate ma puteti ajuta in legatura cu problema asta a mea. De specificat e faptul ca nu e singura motocicleta pe care am gasit-o (mai sunt si nipru care-s frumoase si in stare clasica\originala) dar asta imi place cel mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 Nu merita EA f.utareala orasului cu ambreieri, debreieri, schimbari de viteza intr-una, incingere la greu. Asa ea ar merge teoretic daca e in stare buna dar va fi cam bataie de joc pentru o motocicleta deja clasica. Plus ca e grea, haleste mult, etc. Daca iti iei mergi la drumuri mai lungi, bucura-te de natura, de soare, de sunetul boxerului de 750, etc... Parerea mea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 nu pentru uzul zilnic, e buna o planeta, un mz, etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 (editat) ce te tot coiesti ma bach, daca iti doresti o anume motocicleta ia-o. Vezi tu dup-aia ce si cum. Pentru frecus zilnic tot dracu ala e, ca e MZ ca e Minsk ca e Ij ca e M72, cu diferenta ca M72-ul odata pus la punct e o motocicleta extrem de placuta si de fiabila, inginerie nemteasca veche. Intrebarea e daca te tine sa o pui la punct? Ai rabdare sa o inveti in vreo 2 ani in care o sa te lovesti de probleme? Editat August 27, 2008 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 Am deschis acest topic in cautare de niste raspunsuri ..................................... ..."zi cu zi"... ce inseamna asta? Depinde de ce vrei , o motoreta numai de oras? ..a-s spune ca M72 n-ar fii indicata! Genul acesta de motoare sunt mai greoaie la mersul de oras unde ai nevoie de demaraje si frane bune, mers la ralanti timp indelungat, stopuri si trafic blocat etc. In schimb f. bune la drumuri grele, lungi, concedii si drumetii. Repari iarna si te dai toata vara. Piese relativ ieftine, dar calitativ proaste, dar daca ai noroc poti gasii si piese bune(loterie). Satisfactia este evident si functie de calitatea reparatiei. Eu merg zilnic cu nipra peste tot, inclusiv la servici si contrar celor scrise pe forum de alti posesori, nu m-am confruntat cu problemele de care ei se plang. Consumul in oras este mare 7-10%, dar la drum intins scade la cca 4,2-4,6% (functie si de stilul de conducere). Daca te pricepi la mecanica, sa-ti faci singur reparatiile de intretinere, poti sa-ti cumperi un "m" sau o "nipra", altfel stai linistit, ve-i fii mereu dezamagit in cazul in care te bazezi pe sfaturile prietenilor "mari mecanici". Personal cunosc mai multe motoare abandonate decat in functiune(evident dupa ce s-au facut "imbunatatiri"). Ti-am scris toate astea pt ca i-mi dau seama ca nu ai nici un prieten, posesor de m, ural sau nipru, ca nu ai mai fi postat. Succes in alegere si mai vorbim! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 am dat 700 de euro pe doua roti la M72, ca sa fie rotunde si noi. deci piesele DE CALITATE nu exista ieftin. sau nu exista deloc. am cumparat miliarde de fiare din care alegeam CATE CEVA. M nu e bun la drum lung, pentru ca e lipsit de confort. si consuma foarte mult, incetati cu 4% la M72, bateti campii. e o motocicleta nesimtita si rezistenta NUMAI DACA cine a avut-o inainte a exploatat-o corect. altfel, e o nenoricire, un sac fara fund. si mai sunt destule. eu tin M72 pentru cam pitici pe creier, pentru ca IMI PLACE ENORM cum arata. si solo e extrem de placuta, pe viraje, frane daca sunt reglate faci fata (in conditii de bun simt), pozitia de mers ma avantajeaza (pe mine) ia M72 dupa ce te joci cu unul din ele, dupa ce te gandesti bine de tot, ca il iei si la tine moare, eu cat ar trebui sa cer pe al meu dupa ce am bagat in el, 3000 de euro? ca arata ca in prima zi, vopseaua e irelevanta pentru mine. cine mi-ar da banii aia?? mama? M72 e frate cu paranoia... ia ce vrei tu, ural nou ca il repari cu piese de la ma-sa daca e cazul si vrei urmarea fireasca a unui M. sau japan, sau enfield, sau, sau , sau.. exemplu: am gasit R61. nu l-as lua decat pt rezervor, prea imi place! nu ma apuc sa refac asa ceva... AAAAAAAAAA, INCA CEVA!!!!!!!!!!!! E(RA) UN DYNA SUPER GLIDE GALBEN LA TARICEANU LA MAGAZIN. EU NU MI-AM MAI FACUT CREDIT SA IL IAU... AM LASAT-O BALTA. CREDITUL E O HOITE INFECTA. NU-TI FACE CREDIT PT UN M. IA-L CAND AI BANII TAI. SAU RENUNTA. oricum faci cum crezi, nu ma erijez in vreun expert p-aici, Doamne fereste! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 Am deschis acest topic in cautare de niste raspunsuri pe care mi le tot pun de mai bine de jumate de an incoace....Merita sa iei un M72 si sa o utilizezi ca motocicleta de zi cu zi? Pun aceasta intrebar pt ca motocicleta in cauza nu este atat de ieftina incat sa pot incerca cumparand-o si sa vad dupaia rezultatele, pot sa o cumpar numai cu un credit in banca. Astept pareri de la posesori si cunoscatori, poate ma puteti ajuta in legatura cu problema asta a mea. De specificat e faptul ca nu e singura motocicleta pe care am gasit-o (mai sunt si nipru care-s frumoase si in stare clasica\originala) dar asta imi place cel mai mult. crezi ca ai sa mai poti face 2 credite dupa ce o cumperi?pt.piese?M72 e o motocicleta pt.omuleti cu pasarele sau stoluri(ca mine) e buna la drum lung,in oras o omori rapid mai ales daca esti incepator si ai multe semafoare prin oras. daca ai posibilitatea sa ti un m72 pt.placerea ta e bine, daca nu pt frecusul de zi cu zi un scuter e super sau ceva mai mic piesele sint iar o problema,scupe si greu de gasit ma refer la cele originale ca cacaturi sint ful. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 (editat) Enfield diesel v-am zis cumva ca e ziua mea azi? STAI , MAI SUNT 2 MINUTE! e bun si M-ul ...da nu zi-de-zi... "COME OOOON"........ E DEPASITA de traficul de azi... a fost buna...acu' juma de secol... Editat August 27, 2008 de DARK-RIDER-82 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 Bach, sa faci credit pentru un motor de genul, sincer nu are rost.Dupa ce il iei, o sa trebuiasca sa platesti in fiecare luna la escrocii aia + ca o sa mai ai de bagat bani si in motor.Pana la urma o sa stai cu el in curte ca nu te mai ajungi cu banii.Dar nu asta e problema, daca vrei un motor pentru traficul de zi cu zi, ia-ti altceva, un mz, un simson, o jawa.Cand o sa te pui pe picioare, iti poti lua si un M daca iti place asa de mult.Sfatul meu este sa nu te grabesti cxa mai tarziu s-ar putea sa-ti para rau.In final este banul tau si alegerea ta.Eu iti urez succes in tot ce vrei sa faci! Darkule, La Multi Ani ma, cu toate ca a trecut de 12. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Niku Chopper Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 ce te tot coiesti ma bach, daca iti doresti o anume motocicleta ia-o. Vezi tu dup-aia ce si cum. Pentru frecus zilnic tot dracu ala e, ca e MZ ca e Minsk ca e Ij ca e M72, cu diferenta ca M72-ul odata pus la punct e o motocicleta extrem de placuta si de fiabila, inginerie nemteasca veche. Intrebarea e daca te tine sa o pui la punct? Ai rabdare sa o inveti in vreo 2 ani in care o sa te lovesti de probleme? aici zici f bine.... eu mi-am dorit nipru de cand stiu de motociclete si desi sunt f mult pe forum si citesc toate chestiile despre nipre si cunosc o gasca de nipristi f bine... tot l-am luat pana la urma pt k asta mi-am dorit mereu si aku ma simt implinit... in prima zii cand l-am adus deja am avut probleme ,a stat o zi m-am pus pe el si aku merge....(sa speram k o sa continue asa) in concluzie daca iti doresti ceva ia-l fara sa mai stai f mult pe ganduri...doar k mi se pare cam nasol sa iei chiar credit din banca pt un M k sar putea sa nu te satisfaca de banii aia si e mai naspa cand tre sa-i si dai inapoi...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 Salut. In mare parte am sa copiez ce spune Cristi57, nu ptr. ca nu am opinia proprie, el a spus multe din ceea ce voi spune eu. Sint mai multe intrebari la care i-ti vei raspunde singur. Cit de mecanic bun esti? Mecanica nu se invata de pe forum s-au prin corespondenta postala. Cita rabdare ai? Sa migalesti la unele piese care-ti scot peri albi, ori sa astepti sa gasesti o piesa de care ai nevoie. Cit esti dispus sa sacrifici din timpul tau liber? Cit esti dispus sa faci sacrificii financiare? Cit de bine te controlezi tu pe tine insuti? ( Intrebarea asta este cu bataie lunga. De ce? Simplu, multi dintre posesorii de Nipru in special, caci asta a fost mai la indemina, pur si simplu si-au batut joc de ele prin ciomageli fara rost, prin reparatii facute de mintuiala, prin lipsa totala de intretinere si multe alte "maruntisuri" pe care nimeni nu le recunoaste) Trecem la lucruri mai "practice". M72 este o motocicleta veche. Este o motocicleta grea. De regula se conduce cu atas. Este o "mincatoare de benzina". Se conduce greu in oras. Nu este o motocicleta cu care sa circuli zi de zi. Nu este o motocicleta cu care sa alergi, nu vrea viteza. Piese de schimb ptr. ea gasesti f. f. f. greu. M 72 in stare buna de functionare sint extrem de rare. Datorita vechimii lor pretul de cumparare este foarte mare. Chiar si cele darapanate, cazute rau, se vind la preturi de te doare capul. Cine are un M72 bine pus la punct si aranjat estetic iese cu el numai la parada s-au "la mincat sarmale". Piesele de schimb, nu stiu daca si cum se mai gasesc. Ce pierzi, 10roni (100.000), da-i un telefon lui DanyOldmoto si intreaba-l ce poate gasi ptr. M72, la ce preturi si in cit timp. Intii cauta sa obtii cit mai multe informatii despre ce te asteapta si dupa aceea decizi ce vei face. Nu pune intii caruta si dupa aceea (cuvant jignitor). Spui ca esti conditionat de un credit ptr. cumpararea lui. Si asta este o problema. Daca trebuie reparatii... cred ca incepe sa te doara capul. Din partea mea poti sa cumperi orice motocicleta vrei, este decizia si hotarirea ta, nu incerc "vreo influenta". Asa sint eu direct, uneori chiar prea brutal de direct. Singurul sfat care-mi permit sa ti-l dau: intii culege cit mai multe informatii si dupa aceea ia o hotarire. Nu te lasa "furat de val", s-ar putea sa fie prea mare haul din spatele valului. Asfalt uscat numai sub roti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat August 27, 2008 Share Postat August 27, 2008 Nu! ...sau... ...daca ai doi unchi care te iubesc foarte mult , si unul e frezor/rectificator , iar celalalt strungar/sculer-matriter, si au fost meseriasi , si acum sunt la pensie si au mult timp liber, atunci poate.... (si daca nu esti maritat... am uitat... ca daca esti maritat atunci trebuie sa disvortezi...si sa imparti in doua tot felul de chestii care fizic nu se pot injumatatii decat cu drujba sau pikamerul...) Si daca vrei sa nu ai nimic atunci ia bani din banca, sau de la orice alt camatar... PS Si daca in ciuda tuturor recomandarilor , de genul ...totusi "da", atunci s-ar putea sa se poata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 nu stiu m72-ul dar eu cu nipra merg zilnic la munca si o mai si plimb prin oras. cam vre-o 50-70 km/zi e norma ei si nu pune probleme. papa gaz dar nu in nesimtire si se descurca f bine in trafic. m72 daca ai noroc sa gasesti in stare buna cred ca s-ar descurca mai bine. problema consta in calitatea si pretul pieselor de schimb. la nipra pot sa-i schimb ceva fara sa ma usuce (chiar daca sunt piese de calitate mai proasta si le schimb mai des) un m72 de la dany cred ca ar merge cot la cot cu nipra mea si ar rezista mai bine... parerea mea... despre motocicletele comuniste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Am deschis acest topic in cautare de niste raspunsuri pe care mi le tot pun de mai bine de jumate de an incoace....Merita sa iei un M72 si sa o utilizezi ca motocicleta de zi cu zi? Pun aceasta intrebar pt ca motocicleta in cauza nu este atat de ieftina incat sa pot incerca cumparand-o si sa vad dupaia rezultatele, pot sa o cumpar numai cu un credit in banca. Astept pareri de la posesori si cunoscatori, poate ma puteti ajuta in legatura cu problema asta a mea. De specificat e faptul ca nu e singura motocicleta pe care am gasit-o (mai sunt si nipru care-s frumoase si in stare clasica\originala) dar asta imi place cel mai mult. Daca te-ai gandit sa faci un credit pentru el, ma gandesc ca trebuie sa coste peste 1000 euro. La pretul asta trebuie sa-l iei in stare perfecta de functionare altfel nu se merita. Am vorbit mai demult cu unii din Ukraina pentru un M 72. Pe un M72 cu motorul transmisia complet refacute mi-au cerut 2500 euro, iar pentru unul complet restaurat 5000 euro. Preturile sunt cam mari dar unul profesionist restaurat sare peste 1000 de euro . Tot in Ukraina am mai vorbit cu unii de la ARBALET care se ocupa cu restaurarea de nipre sau M72. Pentru un Dnepr MW650 mi-a cerut 4000 dolari ,un pret mai acceptabil plus transportul etc. Deci daca dai bani multi trebuie sa iei o motocicleta impecabila altfel e o mare teapa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sangre Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Daca te-ai gandit sa faci un credit pentru el, ma gandesc ca trebuie sa coste peste 1000 euro. La pretul asta trebuie sa-l iei in stare perfecta de functionare altfel nu se merita. Am vorbit mai demult cu unii din Ukraina pentru un M 72. Pe un M72 cu motorul transmisia complet refacute mi-au cerut 2500 euro, iar pentru unul complet restaurat 5000 euro. Preturile sunt cam mari dar unul profesionist restaurat sare peste 1000 de euro . Tot in Ukraina am mai vorbit cu unii de la ARBALET care se ocupa cu restaurarea de nipre sau M72. Pentru un Dnepr MW650 mi-a cerut 4000 dolari ,un pret mai acceptabil plus transportul etc. Deci daca dai bani multi trebuie sa iei o motocicleta impecabila altfel e o mare teapa. ba da-i drak pe aia ....pai pana mea mergi pe la rusi si tot gasesti ceva nou si tinut in casa la mai putini bani... cat despre M...trecand peste toate problemele care le vei aveea....nu ai idee satisfactia care o ai atunci cand dai o pedala si o ia!....cand stii cata munca ai depus si cati nervi, bani, cearta cu nevasta...toate astea dispar...cand dai pedala aia si pleaca.... Sa nu mai zic ca poate M-ul intra pe acolo pe unde alte motociclete (multe poate) stau si belesc farul...(aici fac referire la Uralul meu ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Daca te-ai gandit ...............................e o mare teapa. ..."mare tepa"... poate fii si daca sunt toate piesele schimbate, pe moment totul poate fii ok, dar peste 300km sa te iei cu mainile de cap . Piesele noi nu sunt cele originale(de fabrica), sunt doar noi si atat... nu ai garantia ca materialul si tratamentul termic daca este cazul, sunt cele corespunzatoare ...cum am mai spus: loterie! ba da-i drak pe aia ...aici fac referire la Uralul meu... ...tu nu mai face referire, ia legatura cu omu, arata-i motorul si poate cadeti la pace , iar noi care o cunoastem (moto) putem confirma faptul ca este ok! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 bachule eu te incurajez,,, iti mai trebuie inca 2 motoare 6 roti 4 cutii,4 grupuri ,amortizoare la greu, adica inca 3 motorete,,,,DACA AI 2KM pina la munca, si 2 inapoi iati,,,tu hotarasti,,, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Mi s-a parut ca a zis cineva ca vinde motoare si roti de M? Astept pm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
categoria"A" Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 (editat) Ce vorbeste lumea pe aici... M72 la 2500-5000E. Pai la banii astia sunt motoare gata restaurate si cu nume si istorie in spate, nu ca M72-ul. Editat August 28, 2008 de categoria"A" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Ai sa razi, dar un m72 bine rstaurat se da cu 3000 de euroi pe la nemti, adica intre ei, nu cumparate de la estici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 ba da-i drak pe aia ....pai pana mea mergi pe la rusi si tot gasesti ceva nou si tinut in casa la mai putini bani... cat despre M...trecand peste toate problemele care le vei aveea....nu ai idee satisfactia care o ai atunci cand dai o pedala si o ia!....cand stii cata munca ai depus si cati nervi, bani, cearta cu nevasta...toate astea dispar...cand dai pedala aia si pleaca.... Sa nu mai zic ca poate M-ul intra pe acolo pe unde alte motociclete (multe poate) stau si belesc farul...(aici fac referire la Uralul meu ) la rusi sau ukraina poti gasi m sau k fara probleme dar numai la mosnegi acasa ca altfel sint mai scupe ca la noi o spun din proprie experienta. cine cunoaste oleaca despre cei vorba cere mult( staini au stricat piata acolo)de aia nu mai gasesti mai nimic ieftin. sint m72 si k750 pt toata lumea dar pt un hirb la care e de lucru si bagati o garamada de lovele cere 2000 de dolari daca mai pui cit te mai costa so aduci acasa.....te lasi pagubas si cumperi una restaurata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Ce bine e sa fi un pic norocos... Te surprinde ca la noi aici in Romanica, am gasit m la 10mil?Si inca functional, cu acte de nipru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 Ce bine e sa fi un pic norocos... Te surprinde ca la noi aici in Romanica, am gasit m la 10mil?Si inca functional, cu acte de nipru. si ce mai stai pe ginduri,pe el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
badogistu Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 (editat) mai eu zic sa nu faci greseala asta, mai bine te bagi la o japoneza, eu in 3 luni am facut cu transalpul km cat nu sper sa fac cu voshodul in 10 ani, si totul ma costat un schimb de ulei si benzina, motocicletele de tipul asta au fost bune la vremea lor si ar fi bune si acum, dar din pacate nu mai afli piese de calitate, daca se strica o piesa originala care a rezistat 10 mii Km pui una luata de la gaspar tunaru vultur & co. si piesa aia contrafacuta mai strica 2-3, si asta de multe ori in maxim 200 km, eu mai tin voshodul si mobra doar pt ca am stoluri de pasari in cap si pt ca zau ca mai bine ma simt pe voshod decat pe orice japoneza, dar asta doar pt ca am pus mult suflet si timp in badogul ala, dar daca a-si luao de la zero nu m-as baga la o comunista ( exceptie mz unde afli piese originale). si eu am facut greseala de a lua un credit cand am luat transalpul si zau ca ma stoarce banca de bani, niste sacali, dar eu macar stiu ca am dat banul pe un fier care e capabil sa ma duca si sa ma aduca. Numai Bine Editat August 28, 2008 de badogistu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat August 28, 2008 Share Postat August 28, 2008 si ce mai stai pe ginduri,pe el E arvunit, trebe niste timp sa-l aduc acasa, e departe de mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.