mihaio07 Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 Un topic de la service unde nimeni nu se cearta si se discuta chestii savante ? Bravos. "Actually, too rich of a fuel mixture on the low RPM fuel calibration will make the exhaust pop when running a larger diameter baffle in muffler (generally 2 1/2 inches or larger or a larger collector pipe opening at the outlet. Timing even slightly retarded will also greatly contribute to this popping. Depending on the cam you run also has a effect on popping when decelerating. When your exhaust valve opens after cylinder fires there is a flame present at exhaust valve. Rich fuel mixture leaves unburnt raw exhaust gasses and larger exhaust opening allows more air to be pulled in exhaust during exhaust reversion (exhaust gasses are being pulled toward the exhaust valve) mix with more outside air. The additional oxygen promotes raw exhaust into igniting. " "Popping in the exhaust is also known as exhaust backfire. When you get off the throttle, air flow into the combustion chamber is restricted, causing a rich mixture. Unburnt gas escapes into the exhaust and ignites when it hits the hot exhaust pipes, causing the popping. This happens all the time on race cars, due to cams with lots of overlap (exhaust and intake valves open at the same time) resulting in a lot of fuel just going straight throug the combustion chamber. Notice flames coming out of the exhaust at night races." "You did not state if the pop is during acell or decell. Popping in the exhaust during decel is caused by air and fuel burning. If your engine has an air-pump, it could be discharging into the exhaust during decel, a guaranteed bang. If it is a light popping and not a backfire, your fuel mixture is too rich and bleeding fuel during decel. Also, if the exhaust manifold has a large crack or gasket leak, it could ignite a rich unburned mixture in the manifolds. Daca se trece la o toba mai putin restrictiva (mai goala) ce se intampla cu amestecul? Devine mai bogat sau mai sarac? Se creeaza o diferenta asa de mare incat sa trebuiasca umblat la carburator sau "merge si-asa"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ITS Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 Daca se trece la o toba mai putin restrictiva (mai goala) ce se intampla cu amestecul? Devine mai bogat sau mai sarac?Se creeaza o diferenta asa de mare incat sa trebuiasca umblat la carburator sau "merge si-asa"? DA! Trebuie umblat si la carburatie! (desi unii cum ar fi bogdanawo nu sunt de acord ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 (editat) DA! Trebuie umblat si la carburatie! (desi unii cum ar fi bogdanawo nu sunt de acord ) ideea este urmatoarea....la un motor de serie, nu cred ca este necesara schimbarea proportiilor carburatiei in cazul "golirii" tobei. daca se doresc performante ultra-super inalte cu figuri de circuit superbike, conteaza cam orice...... pentru cei care-si "golesc" tobele, in special cei cu o singura toba, amplasata pe o singura parte......nu credeti ca, luand kilograme bune dintr-o singura parte facilitati si dezechilibrarea motocicletei? Editat Septembrie 3, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 DA! Trebuie umblat si la carburatie! (desi unii cum ar fi bogdanawo nu sunt de acord ) Chestia asta este doar teoretica ca in practica nu se simte, poate mai castigi un pic de cuplu si un manz ca de cai nu poate fi vorba, daca vrei sa dai putere unui motor nu umbli la amestec, bagi alte carburatoare cu difuzoare mai mari daca ai posibilitatea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 DA! Trebuie umblat si la carburatie! (desi unii cum ar fi bogdanawo nu sunt de acord ) Cineva cu un SuperTenere a bagat o "ranga" pe toba si i-a taiat una din site (prima care i-a iesit in cale). In scurt timp a inceput sa se planga ca amestecul a devenit mai bogat (sau mai sarac) si a trebuit sa umble la ace. De-asta m-am mirat eu, cat poate sa influenteze o singura sita (era o poza cu toba la SuperTenere pe un alt topic) in conditiile in care mai sunt doua sau trei? Daca golesti toata toba, sau o inlocuiesti cu una goala, deja e altceva si am auzit din mai multe parti ca trebuie umblat si la carburatie. P.S. Chiar se strica echilibrul mobrei daca te descotorosesti de maxim 1kg - 2kg de site? Fabricantii cu ce contrabalanseaza toba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Septembrie 3, 2008 Autor Share Postat Septembrie 3, 2008 Bujiile se curata cu o carpa, cu peria de sarma le fu.ti Le pui uscate carburatoarele, o sa isi traga ele benzina ulterior. (pornire cu soc maxim si dai la automat ceva mai mult pana isi trag benzina) M-am uitat in manualul Haynes al motocicletei mele scrie sa le curat cu citez:if the elecrodes are not excessively worn and if the deposits can be easily removed with a wirebrush,the plugs can be re-gapped and re-used......si mai jos:Cleaniing spark plugs by sandblasting is permitted,provided you clean the plugs with a high flush-point solvent afterwards. din cat inteleg eu engleza astia de au scris manualul spun ca se poate,ba chiar le poti face cu smirghel.cu carpa nu stiu ce dai tu jos.eu credeam ca sti vreo solutie speciala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 credeam ca sti vreo solutie speciala. Flacara nu a dat gres niciodata, le incalzesti cat sa se usuce si-i footi o perie de sarma si gata. Sablare... cine are vreo masina de sablat in garaj?? Cineva cu un SuperTenere a bagat o "ranga" pe toba si i-a taiat una din site (prima care i-a iesit in cale). In scurt timp a inceput sa se planga ca amestecul a devenit mai bogat (sau mai sarac) si a trebuit sa umble la ace.De-asta m-am mirat eu, cat poate sa influenteze o singura sita (era o poza cu toba la SuperTenere pe un alt topic) in conditiile in care mai sunt doua sau trei? Daca golesti toata toba, sau o inlocuiesti cu una goala, deja e altceva si am auzit din mai multe parti ca trebuie umblat si la carburatie. Sunt motoare care sunt influentate de toba dar asa sunt gandite, daca le dai toba jos nu mai merg bine. Am un prieten cu un CBR600 si n-are nici o treaba daca-i da toba jos, merge perfect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Septembrie 3, 2008 Autor Share Postat Septembrie 3, 2008 cel mai bine ar fi sablate. sincer, nu am stricast nici o bujie curatand-o cu peria de sarma dupa ce am incalzit-o putin pe aragaz.e bine daca ar putea sa umple cumva carburatoarele in prealabil, mai ales daca are acea supapa de siguranta actionata de vacuumul din motor. daca sunt uscate complet, pana reusesti sa le umpli, dai la automat pana descarci bateria. ai dreptate.ma gandeam sa bag cu o seringa niste benzina in carburatoare pe furtun inainte sa le pun sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 Sunt motoare care sunt influentate de toba dar asa sunt gandite, daca le dai toba jos nu mai merg bine. Am un prieten cu un CBR600 si n-are nici o treaba daca-i da toba jos, merge perfect. Eu am auzit ceva de genul ca daca gazele de evacuare ies mult mai repede (nu intampina rezistenta in toba) atunci trebuie ca volumul de aer admis sa fie mai mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banicaiulian Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 E nevoie de un mic back pressure (presiune rezultata de rezistenta la intaintare a gazelor prin site/toba), nu de golirea tobei si lasarea amestecului asa. Daca vrei o toba goala, trebuie sa maresti presiunea prin schimbarea amestecului(imbogatirea lui prin jicloare mai mari, filtre de aer curate, ace de dozaj ridicate, etc). Daca pui o toba goala si o lasi asa, fara sa umbli la carburatie, o sa te trezesti cu supape arse(cum am constatat si eu la a mea din cauza fostului proprietar ce instalase o toba "sport" directa dar nu umblase la amestec). Eu zic, aveti grija si faceti modificari cu cap Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 Eu am auzit ceva de genul ca daca gazele de evacuare ies mult mai repede (nu intampina rezistenta in toba) atunci trebuie ca volumul de aer admis sa fie mai mare. . Sunt multe chestii care se pot lua in calcul atunci cand modifici o toba dar sa modifici o toba in ideea ca vei mai castiga putere nu merita. Astfel de modificari se fac in momentul in care mai modifici ceva de genul carburatoare mai mari, alte axe cu came, etc. si vii sa completezi aceste modificari cu o evacuare mai buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ITS Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 E nevoie de un mic back pressure (presiune rezultata de rezistenta la intaintare a gazelor prin site/toba), nu de golirea tobei si lasarea amestecului asa. Daca vrei o toba goala, trebuie sa maresti presiunea prin schimbarea amestecului(imbogatirea lui prin jicloare mai mari, filtre de aer curate, ace de dozaj ridicate, etc). Daca pui o toba goala si o lasi asa, fara sa umbli la carburatie, o sa te trezesti cu supape arse(cum am constatat si eu la a mea din cauza fostului proprietar ce instalase o toba "sport" directa dar nu umblase la amestec). Eu zic, aveti grija si faceti modificari cu cap Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 Si ce castigi prin asta?? cati cai ii dai la un motor de 650 cmc sa zicem Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 . Sunt multe chestii care se pot lua in calcul atunci cand modifici o toba dar sa modifici o toba in ideea ca vei mai castiga putere nu merita. Astfel de modificari se fac in momentul in care mai modifici ceva de genul carburatoare mai mari, alte axe cu came, etc. si vii sa completezi aceste modificari cu o evacuare mai buna. asta ma chinui si io sa le explic.....ca daca nu maresti si diametrul difuzorului, cel putin, nu vor obtine nimic, dar, daca maresti difuzorul, degeaba daca nu maresti si galeria, supapele de admisie, apoi evacuare, apoi axe cu came si asa mai departe. gata, imi trantesc toba-teava si ma astept ca din mobra 50 super sa fac hayabusa? nu prea mere..... ma rog.....fiecare cu parerea lui..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ITS Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 (editat) Si ce castigi prin asta?? cati cai ii dai la un motor de 650 cmc sa zicem nu e vorba de ce castigi...dupa cum povestea omu' a vazut supape arse din cauza amestecului prea sarac cauzat de schimbarea parametrilor tobei. Inca o data eu nu sunt pro modificare toba sau carburatie doar zic ca daca te joci la toba e bine sa te joci si la carburatie. Plus ca amestecul prea bogat iti afuma bujiile si alte probleme sa zicem "minore" pe cand amestecul sarac te poate baga la cheltuiala , asa ca daca ai dubii...mai bine mai bogat Editat Septembrie 3, 2008 de ITS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 (editat) Deci dupa modificarea/inlocuirea tobei amestecul devine sarac. asta ma chinui si io sa le explic.....ca daca nu maresti si diametrul difuzorului, cel putin, nu vor obtine nimic, dar, daca maresti difuzorul, degeaba daca nu maresti si galeria, supapele de admisie, apoi evacuare, apoi axe cu came si asa mai departe. gata, imi trantesc toba-teava si ma astept ca din mobra 50 super sa fac hayabusa?nu prea mere..... ma rog.....fiecare cu parerea lui..... Nu este vorba despre castigul de putere aici. uinc uinc. S-ar putea spune ca este o chestiune de viata si de moarte Editat Septembrie 3, 2008 de mihaio07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 Deci dupa modificarea/inlocuirea tobei amestecul devine sarac. Nu este vorba despre castigul de putere aici. uinc uinc. S-ar putea spune ca este o chestiune de viata si de moarte viata si moartea cui? ba, tu cand dai o bere? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 Caprioarei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Septembrie 4, 2008 Share Postat Septembrie 4, 2008 (editat) nu e vorba de ce castigi...dupa cum povestea omu' a vazut supape arse din cauza amestecului prea sarac cauzat de schimbarea parametrilor tobei. Inca o data eu nu sunt pro modificare toba sau carburatie doar zic ca daca te joci la toba e bine sa te joci si la carburatie. Plus ca amestecul prea bogat iti afuma bujiile si alte probleme sa zicem "minore" pe cand amestecul sarac te poate baga la cheltuiala , asa ca daca ai dubii...mai bine mai bogat Pai fratia inelului cand umbli la un fier si schimi niste parametri te astepti si la niste nasolii daca le faci fara sa te duca capul. Un amic de-al meu are un Nissan 200 turbo(sx parca), si-a luat o alta turbina mai mare plus alte accesorii necesare ca sa-i dea 300 de cai (in loc de 180). I-am zis ca nu o sa-i reziste motorul la o presiune de alimentare de 1,5 bari dar nu m-a ascultat. Rezultatul a fost ca-i scuipa garnitura de chiulasa, i-a luat garnitura speciala dar degeaba. Asa ca a revenit la configuratia de fabrica. Chiar daca modificarea unei tobe nu se compara cu ceea ce am descris mai sus principiul ramane acelasi, nu umbla fara sa stii ce faci. Editat Septembrie 4, 2008 de lznicu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Septembrie 4, 2008 Share Postat Septembrie 4, 2008 viata si moartea cui?ba, tu cand dai o bere? Nu o sti pe aia cu pipele zgomotoase iti salveaza viata? Bere tie nu-ti dau ca am auzit ca esti satanist . Caprioarei. Asa-i ca ai plans la poezia aia? Pai fratia inelului cand umbli la un fier si schimi niste parametri te astepti si la niste nasolii daca le faci fara sa te duca capul. Exact, cam asta era intrebarea. Cate gauri poti sa dai fara produci "nasolii". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 4, 2008 Share Postat Septembrie 4, 2008 Nu o sti pe aia cu pipele zgomotoase iti salveaza viata?Bere tie nu-ti dau ca am auzit ca esti satanist . bine, ma, las' ca-ti dau io bere, atunci acum, sa te taxez si io un pic: "Nu o stii pe aia cu pipele zgomotoase iti salveaza viata?" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Septembrie 4, 2008 Autor Share Postat Septembrie 4, 2008 Carburatoarele nu se curata asa ci se demonteaza, se curata cu spray sau lichid dedicat si se sufla cu aer. Se verifica integritatea O'ring'urilor, garniturilor, a cuielor pontou, a plutitoarelor si se cauta urme de uzura a "acelor" si tuburilor emulsoare. Apoi se refac reglajele functie de specificatiile producatorului si/sau uzura motorului si/sau modificarile de la starea originala (LINK 1 si LINK 2) iar la urma se sincronizeaza vacuumatic. Ride Safe! sti cumva ce se intampla in carburator in momentul in care e tras socul? dupa ce se schimba toba originala cu una sport se foloseste colortune . este cea mai buna solutie . Daca vrem performante nu doar zgomot se schimba bujiile (iridium) filtrul de aer K&N si carburatie Dynojet Kit, DUPA CARE SE sincronizeaza, REGLEAZA CU COLORTUNE si asta este . eu merg de 2 ani cu toba sport si nu are probleme culoarea bujiei o poti da regland cu colortune , sau poti verifica si ajusta in functie de culoarea ei (asta cand nu dispui de colortune) sti cumva ce se intampla in carburatoare in momentul in care etras socul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banicaiulian Postat Septembrie 4, 2008 Share Postat Septembrie 4, 2008 (editat) In momentul in care socul este tras, amestecul carburant devine imbogatit. Se taie practic o mare parte din aerul care este tras in amestec la ralanti. Cam asta stiu eu ca se implanta(pentru o pornire usoara este nevoie sa se taie din aer, deoarece motorul este rece; aerul rece ocupa un volum mai mic decat cel cald, deci intra mai mult aer decat dupa incalzirea motorului, astfel se creeaza un amestec saracit fara prezenta unui soclu) Editat Septembrie 4, 2008 de banicaiulian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Septembrie 4, 2008 Share Postat Septembrie 4, 2008 bine, ma, las' ca-ti dau io bere, atunci acum, sa te taxez si io un pic: "Nu o stii pe aia cu pipele zgomotoase iti salveaza viata?" Ma e just, n-oi fi eu sef de promotie la Universitatea Dunarea din Galati. Nici nu mi-am terminat inca facultatile. Dar oricum, chestiile astea se invata la scoala generala. forma negativ --> nu + infinitivul verbului nu sti nu fi nu da gauri la toba aiurea etc P.S. Asa-i ca nu-mi mai dai nicio bere? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Septembrie 4, 2008 Autor Share Postat Septembrie 4, 2008 In momentul in care socul este tras, amestecul carburant devine imbogatit. Se taie practic o mare parte din aerul care este tras in amestec la ralanti. Cam asta stiu eu ca se implanta(pentru o pornire usoara este nevoie sa se taie din aer, deoarece motorul este rece; aerul rece ocupa un volum mai mic decat cel cald, deci intra mai mult aer decat dupa incalzirea motorului, astfel se creeaza un amestec saracit fara prezenta unui soclu) ai dreptate.asa e la masina mea.in momentul in care trag socul clapeta ce obtureaza aerul se inchide aproape de tot si se intinde cablul de acceleratie crescand vol de benzina.dar la motoare vad ca e diferit.par a fi doua circuite diferite.daca trag socul nu se intampla nimic cu clapeta de aer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.