Sari la conținut

Ce Sa Aleg: Exc 450 Vs. Wr450f Vs. Crf450 Vs. Exc 525 Vs. Xr650?


stealthTT
 Share

Postări Recomandate

petrica ..ca sa iti iesi din pareri vino la arges sau la valcea sa facem un traseu mediu cu niste portiuni tehnice mai lungi si mai complicate..imprumuta un motor de 450 si facem schimb pe traseu de motoare..asa iti vei da seama exact ce iti trebuie si cum se conduce..actualmente motorul meu este perfect echilibrat si reglat,asa ca poti sa iti dai seama la adevarata valoare a lui cum functioneaza,sau daca 450 e ceea ce trebuie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 76
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

pentrica, pentru curse lungi , solicitante fizic, cu pasaje lungi tehnice, 525 nu este alegerea cea mai buna pentru un endurist de duminica, asa cum ii consider pe cei care au scris pana acum pe acest topic(me included).la nivel avansat e altceva, insa si acolo putini inclina balanta spere cilindrata mai mare, dar din alte motive.

pentru enduro fara mari pretentii competitionale, mai ales la calaretzi xxl, e cu totul alta daravela. nu mai conteaza timpii, nu se merge pe puncte totusi, si aici 525 cere un pilot mai pregatit tehnic decat 450, pentru a putea exploata mai bine avantajele 525(cuplul si p alocuri, puterea).

pt mine e clar ca e mai greu sa merg rapid cu 525 decat cu 450. cu un 250 exc 2t mi-a fost clar ca merg mai repede, insa pur si simpu nu mi-a placut.

pt a continua spusele lui ion, "ragaliile" cu care am mers pana acum m-au fortat sa invat tehnica mai corect.acum ma ajuta mult cele 20 kg "pierdute".

pentru prima motocicleta de hard enduro, dar care sa si fie folosita la hard enduro, NU e cea mai buna alegere 525.

 

Ok ! Foarte convingator ce ai scris aici !

Ma bag in seama pe acest topic pentru ca sunt la fel de interesat in alegerea unui EXC-u, ca si initiatorul topicului. Cel tarziu in primavara lui 2009, vreau o capra in ograda. Clar ... va fi una de la KTM pentru ca gasesti orice, oricand ! Ma refer la consumabile si piese de schimb. Am testat cam tot ce ma intereseaza, din gama exc: 250 2t, 400, 450, 525. M-am excitat foarte tare la primul si la ultimul !

Acum, ce sa zic ? ... nu cred ca o sa ma vad vre'o data la un concurs, pentru ca nu-mi doresc asta, insa iesirile cu prietenii se intampla foarte des, chiar si 2-3 ore in timpul saptamanii, dupa program.

 

Mi-am zis ,,sa ii ascult pe cei batrani de pe forum" insa batranii de aici spun cu totul altceva decat batranii cu care ma dau eu ! Ce e drept acei oameni nici nu au auzit de motociclism.ro. Din motivul asta sunt in mare dilema. Ma dau cu motoarele lor si majoritatea ma sfatuiesc spre 525, ..... aici balanta inclina spre 450 !?

 

Probabil este efectul de a urca pe ceva nou pentru mine (in speta 525) si din cauza asta imi pare ,,putin altfel", cu 450 m-am dat suficient de mult ca sa-l descoper cat de cat. Poate si asta e cauza. Stiu ca excesul de putere dauneaza la un moment dat, insa daca este prea putina, de unde o mai iei ? Nu stiu ... ? Ma mai gandesc ! ... o fi 450, o fi 525 ?!?!

___________________________________________________________________________________________________

 

P.S. Acestea fiind spuse ... departe de mine gandul de ,,a shifona" sau ,,a leza" capacitatile si informatiile enduristice ale vre'-unui membru de pe acest forum, insa informatiile sunt de mare pret pentru mine ! Poate la fel de mult ca experientele traite, insa cand acestea se bat cap in cap, deja sunt derutat.

Ma hotorasem la un 525, iar dupa cele citite mai sus :rolleyes: ....... iar o iau de la capat.

 

Om traii si om vedea ! Pana atunci bafta mare ! :ph34r:

 

 

petrica ..ca sa iti iesi din pareri vino la arges sau la valcea sa facem un traseu mediu cu niste portiuni tehnice mai lungi si mai complicate..imprumuta un motor de 450 si facem schimb pe traseu de motoare..asa iti vei da seama exact ce iti trebuie si cum se conduce..actualmente motorul meu este perfect echilibrat si reglat,asa ca poti sa iti dai seama la adevarata valoare a lui cum functioneaza,sau daca 450 e ceea ce trebuie...

 

Cred ca este cea mai buna varianta ! Mai ramane sa vad cine imi pote imprumuta pentru cateva zile un 450 !? Nu am fost pus in situatia asta pana acum --- sa cer impumut un motor. Recunosc, nici eu nu mi-as da motorul !

Insa daca gasesc de inchiriat ... nu ma uit la bani, dar sa imi fac o parere o data si o data ca inebunesc !

Daca fac rost de un 450, te caut negresit ! Mai ales ca esti in zona asta Arges-Valcea !

 

Ne auzim ... cat de curand, sper ! :D

 

P.S. Deja umblu dupa remorca ! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu de vedere cel mai important este ce fel de enduro vrei sa faci.

E mare diferenta intre foxterier si catzaratul pe stanci si busteni.

Daca ai clarificat asta, alegerea devine simpla.

 

L.E. subscriu la ce zice Ionutz!

Editat de gizmo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Soso a sumarizat f bine, ca un om mare :rolleyes: Acu fiecare face ce vrea.

Eu dupa 3 ani de 450 zic ca m-as descurca mai bine cu un 400 sau un 350 daca ar exista (vorbim de motociclete de generatie noua).

 

M-ai spart cu asta ! Sunt in ceata de nu ma vad ! ........ 400 :D

Adevaru' ca la munte nu face decat ... foarte bine ! Am auzit ca ar fi cele mai echilibrate motoare, astea de 400 si din 2008 le-au bagat iar infabricatie.

 

Daca intamplarea face sa ne intalnim pe la Trica, poate stam mai mult la vorba !

 

Cele bune !

 

 

 

Din punctul meu de vedere cel mai important este ce fel de enduro vrei sa faci.

E mare diferenta intre foxterier si catzaratul pe stanci si busteni.

Daca ai clarificat asta, alegerea devine simpla.

 

Pai cam asa ...... sus cu ea in remorca, mers pana la dealuri (zona Arges), jos cu motorul, echiparea si dat prin paduri, pe dealuri, pe oriunde nu este teren plat !

 

Dar tu de ce iti vinzi 450-ul ?

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

petrica, nu esti la prima motoreta, nu trebuie sa te sperii de 525, decat ca mananca pe paine cauciucuri de spate.insa verifica daca nu cumva iti place 250 2t, insa mergi pe 2t in special daca vrei EXTREM.

@ionut73.....pai daca 450 e mult, de ce ai trecut la 300?doar pt ca 250 nu are buton?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar tu de ce iti vinzi 450-ul ?

 

pai, cu cat vrei enduro mai greu, poteci si rape, cu atat iti dai seama ca e cam greu 4 timpi, iar cele 15 kile in minus (sau cate or fi) conteaza enorm de mult. (pt. noi astia mai batrani sau mai neexperimentati decat Soso :ph34r: )

...@ionut73.....pai daca 450 e mult, de ce ai trecut la 300?doar pt ca 250 nu are buton?

 

butonul ar fi una, si puterea 300-lui a doua. se poate merge si ca un 4t style :D

asa cum zicea si Gizmo, totul depinde de genul de enduro pe care il agreezi.

acu , nu zic ca noi, astia cu 2t am face numai trasee de romaniacs :rolleyes:, dar de ce sa ridic mai multe kile de jos? sau sa le tin in frau pe viraje sau zig-zag-uri?

Editat de Cata M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu.

Eu am motor mare. 550.

Daca esti antrenat fizic nu pune nici o problema o tura de o zi chiar si mai dura.

Merg cateodata si cu motoare de 450 ocazional si pot spune ca: diferenta este doar la maneta de gaz ce trebuie dozata cu mai multa finete la motoarele mari. Concentrarea pentru a face lucrul asta o zi intreaga aduce un surplus de incordare, deci de oboseala.

 

Din punct de vedere al greutatii motocilcletele de 525, 550 comparativ cu 450 este bine stiut ca nu exista diferente. Faptul asta, deci, nu reprezinta un factor de luat in calcul.

 

In concluzie, o cilindree mai mare iti solicita mai mult simturile si cere mai mult control. Astfel o sa fi mai putin atent la abordarea traseului. Si invers, abordarea unui traseu dificil necesta o motocicleta "iertatoare" la greseli de finete.

 

PS: Daca iti place sa muncesti cumpara motor mare. Eu asa prefer. Efort intens pe durata scurta (o zi) si imi ajunge pana wekend-ul viitor. :D

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cam asa ...... sus cu ea in remorca, mers pana la dealuri (zona Arges), jos cu motorul, echiparea si dat prin paduri, pe dealuri, pe oriunde nu este teren plat !

 

Dar tu de ce iti vinzi 450-ul ?

 

 

Il dau ca am pus ochii pe un 200.

Daca tot o car pe remorca, macar sa fie usoara :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

petrica, nu esti la prima motoreta, nu trebuie sa te sperii de 525, decat ca mananca pe paine cauciucuri de spate.insa verifica daca nu cumva iti place 250 2t, insa mergi pe 2t in special daca vrei EXTREM.

@ionut73.....pai daca 450 e mult, de ce ai trecut la 300?doar pt ca 250 nu are buton?

 

Singura problema la cele in 2t este ...... pedala :D ! Sunt asa scurt in picioare incat, atunci cand ma urc pe ea sa dau la pedala piciorul drept nu ajunge pana la finalul cursei pedalei de pornire. Trebuie sa ma cocot pe o buturuga, pietroi, ... ceva ca sa ii dau cu simt de raspundere. Asta e cam tot ce ma incurca la un 250 2t. 300exc, chiar daca are buton este prea mult pentru mine !

Acum ma dau pe un YZ250, dar este foarte rigida si nedozabila ! Poate ca este de cross !?

post-10224-1220603879_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singura problema la cele in 2t este ...... pedala :rolleyes: ! Sunt asa scurt in picioare incat, atunci cand ma urc pe ea sa dau la pedala piciorul drept nu ajunge pana la finalul cursei pedalei de pornire. Trebuie sa ma cocot pe o buturuga, pietroi, ... ceva ca sa ii dau cu simt de raspundere. Asta e cam tot ce ma incurca la un 250 2t. 300exc, chiar daca are buton este prea mult pentru mine !

Acum ma dau pe un YZ250, dar este foarte rigida si nedozabila ! Poate ca este de cross !?

 

rigida pt. ca e de cross. are arcuri tari, e facuta pt. sarituri, iar cutia nu e gandita pt. enduro (are 1-a f. lunga, iar la enduro trebe scurta). mai compensezi cu un raport scurt la pinioane si cu mana pe ambreiaj, dar la arcuri n-ai ce sa faci. decat sa le schimbi sau sa faci mainile ca Popeye.

motoreta se mai poate lasa din arc si putin din telescoape. KTM-ul l-am luat de la un baiat mai scund decat mine. cand m-am suit pe el atingeam cu ambele talpi pe pamant :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@soso - am ales 300 fata de 250 pentru ca:

- asa cum zicea si batranu catam - pot sa-l setez sa merg cu el "4t style" adica din cuplu

- are buton - am eu cracii lungi dar sigur sunt momente in care face banii (cat o merge)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi-a placut tare mult ce a scris mai sus ketemeu..c-am asta simt si eu,dupa cate o zi de enduro mai hard..sentimentul ala de putere imi aduce pe fata un zambet din ala tampit dupa ce scot motorul vreunui incepator dintr-o rapa si ma urc sa il trec si pe al meu..adica diferenta de putere este clara,la aceleasi kg fata de 450 sau 400..

 

in alta ordine de idei.. sapt trecuta au fost pe trasee de romaniacs 3 motoare in 4 t din valcea(clau,avo si amidon-cei mai buni dintre noi-450,450,530)si 2 motoare in 2 t (seba si vali 300,300)..ai nostri au urcat tot ca tractoarele,iar 2t fierte la greu,posetate permanent etc etc..de mentionat ca au intrat pe trasee EXTREM de dificile..am vazut niste filmari in care 4t au urcat excelent din prima iar 2t posete,posete posete..

 

CONCLUZIE..parerea unanima a baietilor mei a fost clara:ne-a trecut de 2 T definitv..,trebuie sa fi FOARTE meserias sa te dai pe 2 t..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

au schimbat bateria fata de 300 2008, nu ar trebui sa mai fie probleme

nu bateria e problema, ci acel (cuvant urat) de starter, la care din spusele lui Moz, trebuie sa-i faci intretinere regulata, curatare de jeg si bagat vaselina ca sa nu crape mai repede decat deobicei.

P.S. la tura respectiva am observat ca motoreta pornea mai usor la pedala decat la buton.

Oricum ar fi, eu as pastra bateria si uzura starterului numai pt. situatiiile maro, in care un picior tine motoreta si celalalt frana de spate :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum ar fi, eu as pastra bateria si uzura starterului numai pt. situatiiile maro, in care un picior tine motoreta si celalalt frana de spate :D

adica 85% din situatii.. :D :rolleyes: :ph34r:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da da, dar parca numai motorete cu e-start erau pana acum...

ce mergea wr400, de rupea pamantul.cand nu ai buton, gasesti metode sa dai pedala.sau, pentru cei care nu stiu, o motoreta se poate porni impingand si la deal :rolleyes: e un antrenament f bun.verificat :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mani a zis asa - starterul la 300 trebuie folosit NUMAI atunci cand esti rupt sau nu ai cum sa dai pedala. Altfel, un KTM 2t porneste imediat la pedala si asa trebuie pornit de dimineata pana seara. El asa il foloseste si merge fara probleme.

Asa o sa-l folosesc si eu.

 

@attillas - e stiut ca 4t urca mai bine decat 2t in foarte multe locuri. In general daca e drept. insa daca pe urcare trebuie sa faci un S, sa sari un bustean sau dai de un prag, e mai bine sa fii pe un 2t. Si claudiu urca si cu DR350 pe unde nu urcam noi cu KTM :D

Editat de ionut73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mani a zis asa - starterul la 300 trebuie folosit NUMAI atunci cand esti rupt sau nu ai cum sa dai pedala. Altfel, un KTM 2t porneste imediat la pedala si asa trebuie pornit de dimineata pana seara. El asa il foloseste si merge fara probleme.

Asa o sa-l folosesc si eu.

 

@attillas - e stiut ca 4t urca mai bine decat 2t in foarte multe locuri. In general daca e drept. insa daca pe urcare trebuie sa faci un S, sa sari un bustean sau dai de un prag, e mai bine sa fii pe un 2t. Si claudiu urca si cu DR350 pe unde nu urcam noi cu KTM :D

aicea ai mare dreptate..m-am uitat pe o prezentare de la romaniacs si era unu care facea balet cu un 2 timpi pe o intortocheala...faci si eu aceiasi smecherie dar in timp de 10 ori mai mare..mai stau,mai iau o curba,mai stau...pe mine nu ma intereseaza sa ma lupt cu nimeni ci doar sa ma simt eu bine...si sunt super multumit cu ce am invatat in ultimii ani...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa o duminica intreaga de chin ... in spatele unui WR426, cred ca imi revizuiesc cele spuse mai sus ! :D

 

Asa ca ........ il dau dracu' de 525 si ma axez serios spre un EXC 400 ! Mi-a trecut prin cap, chiar sa vand LC8-ul pentru un EXC400 din 2008 nou, insa am o limitare pe creier, cand ma gandesc cati bani am bagat in accesorii ! Chiar ma gandeam la un by-back, insa ...... ma cam doare sufletul dupa vaca.

Solutia este sa mai astept pana in primavara, cand se mai aduna ceva in pusculita !

 

...... EXC 400, sa fie ! :D

 

 

Mai e o problema la 2t. Din care nu va mai salveaza niciun buton si nicio pedala.

Va las sa o ghiciti singuri. :D

 

Chiar nu m-am prins ! :D ... ce se intampla ? Se ineaca, ii sar segmentii pe esapament, crapa pistonu', ramai fara benzina, fara ulei de amestec, ........ hmm ! :D

Ia spune, ca m-ai facut curios !

post-10224-1220852803_thumb.jpg

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

petrica, de fapt tu ce calitati cauti la o motocicleta???am vazut ca esti nehotarat, insa exc 400 nu este tocmai "inlocuitor" de lc8....

oricum, exc400 cu o calcatura de forta poate sa fie prefecta pt padure.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

petrica, de fapt tu ce calitati cauti la o motocicleta???am vazut ca esti nehotarat, insa exc 400 nu este tocmai "inlocuitor" de lc8....

oricum, exc400 cu o calcatura de forta poate sa fie prefecta pt padure.

 

asa e Petrica mai nehotarat :D

eu merg cu 13/52 - brand sa ai ca sa te tii de ea ca ea se duce peste tot. am bagat niste urcari in weekend la campulung ... mmmmm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...