Skywalker Postat Septembrie 1, 2005 Share Postat Septembrie 1, 2005 o intrebare poate tembela, dar ..asta e.. Cand am desfacut motorul prima data la Gilera mea, am constatat ca zona de inchidere a segmentilor este spre admisie. Eu stiam de la motorul meu de pe cart (e drept, e de hoinar) ca trebuie pus pistonul in asa fel incat sa se inchida segm spre evacuare...acum intrebarea mea este: cum trebuie ? e putin probabil ca cineva sa mai fi umblat in motorul asta vreodata, dar ..u never know.. pls, o parere ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iustin Postat Septembrie 1, 2005 Share Postat Septembrie 1, 2005 cum adica sa se inchida segmentii spre evacuare? mustatile alea de la segmenti zici? ii pui asa cum erau hoinar nu prea=gilera daca a mers asa pana acuma, eu nu te-as sfatui sa faci altfel. mai vezi ca o parte din fusta pistonului e mai mare decat cealalta, la fel e si baza cilindrului. vezi sa potriveasca... ii cam greu de explicat, ce sa zic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skywalker Postat Septembrie 1, 2005 Autor Share Postat Septembrie 1, 2005 pistonul poate fi pus in ambele pozitii.. prin inchiderea segm spre evacuare inteleg efectiv zona unde cele 2 capete ale segm se apropie..sunt decalate dar pot fi puse atat in fata cat si in spate. Intrebarea e daca exista vreo obligatie a asezarii lor ! Merge oricum, probat deja in ambele variante ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Septembrie 1, 2005 Share Postat Septembrie 1, 2005 (editat) Este o sageata pe piston care iti indica sensul in care vine montat..cureti bine capul pistonului si acolo trebuie sa fie!!! Inchiderile segmentilor nu trebuie sa aiba trecere prin ferestrele cilindrului la cele in 2T asa stiu eu... ca se agata si se rupe segmentul.. Editat Septembrie 1, 2005 de Nagy_Arpad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Septembrie 2, 2005 Share Postat Septembrie 2, 2005 "Inchiderile segmentilor nu trebuie sa aiba trecere prin ferestrele cilindrului la cele in 2T ca se agata si se rupe segmentul.." uitate bine si dupa ce te lamuresti cu segm si te hot sa montezi cil si q-lasa nu le pune si le stringe din prima.lasa slabe piulitele/suruburile/prezoanele de sustinere si da motoru peste cap(invirte-l)de mai multe ori sa se aseze/centreze bine pistonu in cil .dak te uiti atent vei observa din primele rotatii ale mot cum se misk cil si se asaza acolo unde freak cel mai putin pistonu/segmentii pe el. succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Septembrie 2, 2005 Share Postat Septembrie 2, 2005 Deci pistonul poate fi montat in doua moduri. Unul din ele e gresit. Motivul este ca gaura pentru boltz din piston nu este asezata fix la mijloc, simetric adica, ci are putina abatere, pentru ca in momentul exploziei sa se anuleze componenta fortzei data de reactziunea bielei si care ar apasa pistonul pe peretele opus celui "langa" care este biela in momentul respectiv, al exploziei. Ei bine, prin deplasarea boltzului spre peretele respectiv, se anuleaza componenta aceea perpendiculara pe peretele cilindrului si nu va mai apare uzura excesiva pe peretele respectiv (cel catre care este impins pistonul de catre biela). Abaterea boltzului este destul de mica, iar la un motor de 125cmc nu poate fi observata cu ochiul liber, dar este foarte importanta. Normal ca daca montezi pistonul invers nu e nici o problema pe termen scurt, motorul o sa porneasca si o sa mearga. Un motor in 2 timpi poate sa mearga si invartindu-se in sens invers, asta nu inseamna ca merge bine insa. In scurt timp insa pistonul va sapa in cilindru daca e pus invers. Daca esti sigur ca atunci cand l-ai desfacut segmentzii se "inchideau" spre admisie, atunci monteaza la fel si acum. Daca nu mai stii cum erau, cauta sageata de care spunea cineva mai sus. Parca sageata trebuia sa fie indreptata spre volanta (partea cu magnetul, nu cu pinionul), sau spre sensul de rotatzie al motorului, nu mai stiu care e teoria si depinde de unghiul la care e desenata sageata. Daca nu gasesti sageata, poti incerca sa masori distantza relativa de la gaura boltzului pana la marginea pistonului - in partea in care e mai mica aceasata distantza trebuie sa vina biela cand pistonul e sus (la compresie/explozie). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skywalker Postat Septembrie 2, 2005 Autor Share Postat Septembrie 2, 2005 Am gasit sageata de cand l-am desfacut prima data , dar nu am stiut nici atunci si nici acum ce anume semnifica..deci sa inteleg ca sageata este sensul de deplasare al moto....hai ca mai uit cand il desfac din nou...o sa verific si treaba cu pozitionarea boltului in piston, sa vad ce aflu. Mie imi spusese cineva mai demult, cand am desfacut motorul de cart (hoinar) ca inchiderea segm sa fie spre evacare, asa incat ceea ce scapa prin inchiderea lor sa mearga in toba, nu in admisie..de-asta eram asa nelamurit..si inca sunt. ps: motorul e de 50 cmc, dar asta nu are prea multa importanta aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iustin Postat Septembrie 2, 2005 Share Postat Septembrie 2, 2005 la hoinar segmentii se inchid inspre admisie! o singura pozitie e corecta. tu ai incercat sa montezi pistonul si intr-un fel si in altul? nu se cracaneaza la loc segmnii si nu agata cand invarti un pic ? nu are cum sa mearga si intr-un fel si in altul! si daca nu s-ar cracana segmentii pistonul are facuta fusta a.i. sa merga intru-un singur fel. merge si daca il pui invers (repet: sa zicem ca nu s-ar cracana segmentii) dar nu mai merge mai rau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iustin Postat Septembrie 2, 2005 Share Postat Septembrie 2, 2005 eu stiam ca sageata aia arata inspre evacuare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skywalker Postat Septembrie 2, 2005 Autor Share Postat Septembrie 2, 2005 a fost pistonul in ambele pozitii, motorul a mers, am mers destul de multi km in ambele pozitii ale pistonului fara probleme.Am constatat asta cand am analizat in detaliu pozele facute la desfacerea motorului, de asta a aparut acest topic , din necunostinta. La hoinar, motorul merge f bine cu segm inchisi spre evacuare.Ca o paranteza fiind spus, doar asa am reusit sa-i montez, tinandu-i inchisi prin apasarea cu mana prin fereastra de evacuare, ca invers nu am reusit nicicum.Asa am primit sfatul atunci, ca eu nu am reusit si a venit un "mester" care le are cu surubareala in motoare comuniste... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Septembrie 5, 2005 Share Postat Septembrie 5, 2005 Parca la 2T existau niste stifturi mici de bronz care blocau segmentii in pozitia corecta, adica nu puteai sa-i montezi altfel.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Septembrie 5, 2005 Share Postat Septembrie 5, 2005 Da, categoric la toate motoarele in doi timpi pistonul are acele stifturi care impiedica rotirea segmentului pe piston. Segmentul are de asemenea o degajare in dreptul stiftului, ca sa poata fi asezat. La un motor in doi timpi ar fi chiar tragic daca s-ar roti segmentul si ar ajunge in dreptul porturilor de evacuare/admisie, ar scoate capul si ar fi retezat instantaneu. La un motor in patru timpi nu este asa grav daca se roteste segmentul in canal (exista ghinionul sa se suprapuna cele doua fante si sa se piarda ceva compresie, dar e mai mult teoretica asta si se simte mai ales la motoare uzate - cu segmenti cu fanta mai mare). In cazul de fatza insa, se discuta despre stifturile respective (deci unde vine si fanta segmentului) pe post de element de orientare a pistonului. Fanta segmentului poate sa vina "catre porturile de admisie" sau "catre porturile de evacuare", asta insemnand catre jumatatea din fatza sau cea din spate a motocicletei, in nici un caz IN DREPTUL porturilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Septembrie 5, 2005 Share Postat Septembrie 5, 2005 La hoinar, motorul merge f bine cu segm inchisi spre evacuare.Ca o paranteza fiind spus, doar asa am reusit sa-i montez, tinandu-i inchisi prin apasarea cu mana prin fereastra de evacuare, ca invers nu am reusit nicicum.236210[/snapback] Cum ai tinut tu prin fereastra de evacuare segmentul ???? Pentru ce trebuie tinut acolo??? foarte neclar.. Daca ai reusit sa gasesti sageata pe piston atunci sensul sagetii arata sensul de rotatie a motorului!! Acest semn poate sa fie gresit pus in cazul in care acel piston este contrafacut, sau semnul este pus gresit din fabricatie.. Sansele sunt foarte mici sa fie sageata pusa gresit!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Septembrie 5, 2005 Share Postat Septembrie 5, 2005 ca tot e deschisa aici discutia despre asezarea pistoanelor: la nipru stie careva cum se monteaza pistoanele corect? cu sageata spre distributie sau spre ambreiaj ? ca m-ati pus pe ganduri... io am gasit pistoanele montate cu sageata spre distrbutie (sensul de mers inainte, al motocicletei) si asa le-am pus inapoi... nu de alta, dar imi place sa fac lucrurile corect si nu se stie prin cate maini a ajuns motorul asta.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skywalker Postat Septembrie 5, 2005 Autor Share Postat Septembrie 5, 2005 Cum ai tinut tu prin fereastra de evacuare segmentul ???? Pentru ce trebuie tinut acolo??? foarte neclar.. 237337[/snapback] a trebuit sa tin segm pana am reusit sa asez bine pistonul in cilindru. Subliniez ca era primul motor desfacut si prima data am rupt un segm prin insistarea asupra manevrei de introducere a pistonului in cilindru. noroc ca segm erau 70 000 lei vechi, deci ....m-am scos intradevar exista piedicile alea, nu se rotesc segm, nu asta era problema. Intrebarea mea: spre admisie sau evacuare, am crezut ca e o regula....daca nu e, las asa cat merge, ca merge bine ! Multam tuturor ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Septembrie 10, 2005 Share Postat Septembrie 10, 2005 ca tot e deschisa aici discutia despre asezarea pistoanelor:la nipru stie careva cum se monteaza pistoanele corect? cu sageata spre distributie sau spre ambreiaj ? ca m-ati pus pe ganduri... io am gasit pistoanele montate cu sageata spre distrbutie (sensul de mers inainte, al motocicletei) si asa le-am pus inapoi... nu de alta, dar imi place sa fac lucrurile corect si nu se stie prin cate maini a ajuns motorul asta.... 237404[/snapback] sageata spre distributie, garantat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Septembrie 10, 2005 Share Postat Septembrie 10, 2005 multam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticalosu Postat Octombrie 4, 2005 Share Postat Octombrie 4, 2005 sal ! 1) sageata de pe capul (calota) pistonului arata intodeauna spre evacuare ! 2) daca nu mai exista sageata (poate a lustruit cineva pistonul) bagi pistonul in cil (ambele demontate) si te iei dupa "fustele" pistonului! (fusta din spate intodeauna e mai mica decit cea din fata) 3) stifturile care iti tin segmentii (exista numai la motoarele in 2 timpi) nu trec prin ferestrele de admisie sau evacuare ci intre ele ! daca nu ai inteles iti pot trimite poze ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Octombrie 5, 2005 Share Postat Octombrie 5, 2005 sal ! 1) sageata de pe capul (calota) pistonului arata intodeauna spre evacuare ! 2) daca nu mai exista sageata (poate a lustruit cineva pistonul) bagi pistonul in cil (ambele demontate) si te iei dupa "fustele" pistonului! (fusta din spate intodeauna e mai mica decit cea din fata) 3) stifturile care iti tin segmentii (exista numai la motoarele in 2 timpi) nu trec prin ferestrele de admisie sau evacuare ci intre ele ! daca nu ai inteles iti pot trimite poze ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chitu Andreea Postat Iunie 29, 2021 Share Postat Iunie 29, 2021 Am o întrebare,dacă este cineva în măsura să-mi răspundă, tatăl meu are un atv u cf moto de 500 și pe piston are scris in și un punct, cum se montează corect, unde trebuie sa vina acel "in"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Iunie 29, 2021 Share Postat Iunie 29, 2021 In de regula vine de la inlet, adica admisie. Totusi ar fi bine sa cauti manualul de reparatie, trebuie sa-l gasesti pe undeva. Pozitia corecta a pistonului se poate determina si prin masurare pt ca este asimetric. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chitu Andreea Postat Iunie 29, 2021 Share Postat Iunie 29, 2021 Mulțumesc frumos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.