krokodilu Postat August 24, 2009 Share Postat August 24, 2009 (editat) Vreau sa stiu, dintre toti nipristii, citi folositi bobine de inductie rusesti?Eu am pus o bobona japo si s-a schimbat complet mersul motorului+ca nu se mai afuma deloc bujiile ,acum sint fericit!!!!! Editat August 24, 2009 de krokodilu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 24, 2009 Share Postat August 24, 2009 ...jocul axului cardanic prea mic face ca presiunea pe acest rulment sa creasca... Cum se regleaza jocul? Transmisia intre cutie si grup nu este o linie dreapta ci franta. Aceasta face ca atunci cand moto este pe cric, acest unghi sa fie mai inchis, invers mai deschis sau aproape drept cand sta pe roti si cu 1-2 persoane pe ia. Deci lungimea axului cardanic va creste la sarcina. Cresterea este mica, neglijabila dar exista! Reglajul, evitent se face pe cric, cu roata spate ridicata. In acel moment jocul axial nu trebe sa depaseasca 1mm, in conditiile in care la cuplajul elastic nu sunt jocuri lasate(cele 2 furci bine asezate pe flasa). Acest joc prea mare este distructiv pt flansa, cand nu exista distruge grupul(rulmentii pinionului de atac, dar mai putin CV) Uneori, de teama de a nu lasa acest joc prea mare, se sare in extrema cealalta (distrugand transmisia din grupul conic). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat August 24, 2009 Share Postat August 24, 2009 (editat) Transmisia intre cutie si grup nu este o linie dreapta ci franta. Aceasta face ca atunci cand moto este pe cric, acest unghi sa fie mai inchis, invers mai deschis sau aproape drept cand sta pe roti si cu 1-2 persoane pe ia. Deci lungimea axului cardanic va creste la sarcina. Cresterea este mica, neglijabila dar exista! Reglajul, evitent se face pe cric, cu roata spate ridicata. In acel moment jocul axial nu trebe sa depaseasca 1mm, in conditiile in care la cuplajul elastic nu sunt jocuri lasate(cele 2 furci bine asezate pe flasa). Acest joc prea mare este distructiv pt flansa, cand nu exista distruge grupul(rulmentii pinionului de atac, dar mai putin CV)Uneori, de teama de a nu lasa acest joc prea mare, se sare in extrema cealalta (distrugand transmisia din grupul conic). Totusi,care ar fi problema daca nu pui deloc sigurata inelara?La mine a sarit si se plimba aiurea pe cardan. Editat August 24, 2009 de krokodilu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 24, 2009 Share Postat August 24, 2009 (editat) ...am pus o bobona japo si s-a schimbat complet mersul motorului+ca nu se mai afuma deloc bujiile ,acum sint fericit!!!!! =========================== Totusi,care ar fi problema daca nu pui deloc sigurata inelara?La mine a sarit si se plimba aiurea pe cardan. Interesant! ...poze, descriere?? ..ce aprindere ai? Masoara si tu impedanta celor doua bobine si scrie valorile.. ================== ..am scris ce trebe facut, tu faci cum vrei! Editat August 24, 2009 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat August 24, 2009 Share Postat August 24, 2009 (editat) Interesant! ...poze, descriere?? ..ce aprindere ai? Masoara si tu impedanta celor doua bobine si scrie valorile.. Cred ca bobinele sovietice ''pierd'' o parte din scintei....si am schimbat 4 buc.,rosii,verzi,negre,mai noi,mai vechi.Merita incercat cu una japo. La nipra se potriveste perfect,fara nici o modificare.(posibil sa-i fi copiat japonezii pe rushi ) ) Mesaj completat Impedante:japoneza are 3,9 ohmi cu 15,5 k.ohmi, sovietica 1 : 0,8 ohmi/10,1 k.ohmi sovietica 2 :4,5 ohmi/ 6,6 k.ohmi (cea verde) Editat August 24, 2009 de krokodilu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 24, 2009 Share Postat August 24, 2009 (editat) La nipra se potriveste perfect,fara nici o modificare.(posibil sa-i fi copiat japonezii pe rushi ) ) Nu, nu cred! Bobina dual nu-i noua, cred ca a aparut o data cu injectia monopunct. Faptul ca se potriveste se datoreaza standardelor sau a modernizarii tehnologice(inbunatatiri facute pe motoarele deja existente). Rusii doar au copiat sistemul.. Mie nu mi-a placut niciodata cum arata scanteia la nipra, la nici un motor vazut pana acum, nu am schimbat bobina cu alta de teama sa nu distrug aprinderea, nestiind ce curenti suporta.. Apoi nu am vrut sa ma complic cu bobine exterioare si adaptari..(nici nu am avut motive sa fac aceasta schimbare neaparat). Cred ca cel mai bine la nipra, s-ar adapta o aprindere cu descarcare capacitiva pe aprinderea clasica, pastrand sistemul original. =========== aha.. pai asta-i baiul la rusesti, nu gasesti doua la fel! E corecta concluzia ta, evident japoneza genereaza o tensiune mai mare... Mesaj completat ..am pus o bobona japo si s-a schimbat complet mersul motorului.. Cad voi avea timp o sa fac un test al aprinderii clasice si electronice cu un osciloscop, la tensiuni si regimuri diferite, apoi o sa postez pozele cu explicatiile necesare.. Fac asta pt a demonstra “negru pe alb” avantajele si dezavantajele aprinderii clasice si a lamurii diferentele lor. Pt a sparge miturile create pe aceasta tema… Editat August 24, 2009 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boaska Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 mit busters Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 (editat) Boaska lasa forumul, comunitatea moto-socialistica te vrea cu ea, vino la 7 scari sa rezolvam injuriile anterioare la o tuica langa foc. Editat August 31, 2009 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 Boaska lasa forumul, comunitatea moto-socialistica te vrea cu ea, vino la 7 scari sa rezolvam injuriile anterioare la o tuica langa foc. Ăuică de boască, bună Âşi aia! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motomaniac Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 E diferenta mare daca pui bobina japoneza la nipru.....porneste mai usor.Odata aveam bateria slaba si cu bobina originala nici macar un rateu nu dadea....cum am pus bobina japoneza o lua la sfert..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 http://mc-trade.ru/showpic.php?pic=library...;return%20false http://mc-trade.ru/showpic.php?pic=library...;return%20false http://mc-trade.ru/showpic.php?pic=library...;return%20false http://mc-trade.ru/showpic.php?pic=library...;return%20false http://mc-trade.ru/showpic.php?pic=library...;return%20false http://mc-trade.ru/lib.php?mag=moto%202002&nom=06-2002 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ss_mihai Postat Septembrie 5, 2009 Share Postat Septembrie 5, 2009 Multumesc Cristi 57! Am dat jos grupul si am inteles tot ce mi-ai scris! Am comandat la Dany intraga artiuculatie spate! Imi iesea prea mult boltul acela care prinde articulatia in grup si mi-a frecat de paharul de tabla! Apoi au iesit si 2 role de pe la cruce cred ! Cand am miscat de cardan nu avea joc! Siguranta era la penultimul cant! Dupa ce primesc ansamblul articulatiei, cred ca voi muta siguranta la ultimul cant! Ma tenteaza sa desfac si grupul dar ma tem sa nu stric ceva... Am kitul de simeringuri pentru el! Trebuie ceva rglaje si in grup? Daca poti mai da-mi amanunte! Multumesc mult! Mesaj completat Le-am rezolvat pe toate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Septembrie 20, 2009 Share Postat Septembrie 20, 2009 (editat) Multumesc Cristi 57! Am dat jos grupul si am inteles tot ce mi-ai scris! Am comandat la Dany intraga artiuculatie spate! Imi iesea prea mult boltul acela care prinde articulatia in grup si mi-a frecat de paharul de tabla! Apoi au iesit si 2 role de pe la cruce cred ! Cand am miscat de cardan nu avea joc! Siguranta era la penultimul cant! Dupa ce primesc ansamblul articulatiei, cred ca voi muta siguranta la ultimul cant! Ma tenteaza sa desfac si grupul dar ma tem sa nu stric ceva... Am kitul de simeringuri pentru el! Trebuie ceva rglaje si in grup? Daca poti mai da-mi amanunte! Multumesc mult! Mesaj completat Le-am rezolvat pe toate! ....maine ma reapuc si eu de eterna problema a grupului.....pe la 7 dimineata, pe racoare sa simt ca am cumparat nipru sper sa-l rezolv odata pentru totdeauna, a si mai o problema daca tot suntem la capitolul transmisie. In curand presimt ca ma asteapta mai o fericire, si anume, cutia troncane in viteza a 2-a, parca nu se aseaza pinionu, de fiecare data cand trec in treapta a 2-a simt si aud o bataie in cutie......ghici ciuperca ce-i?????!?!?! ...am uitat sa precizez, ulei este, a fost si va fi tot timpul in cutie......sunetul este asemanator cu cel de la cuplajul vitezei-1, adica la plecat de pe loc bagi in a-1-a si ai sunetul respectiv doar ca aici e mai brutal ca scutura putin si motocicleta, si daca e sa circuli cu a 2-a(trafic, etc.) mai mult se tot aude\simte la un interval de 5-10 secunde Editat Septembrie 20, 2009 de bach Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Septembrie 20, 2009 Share Postat Septembrie 20, 2009 (editat) ...Ma tenteaza sa desfac si grupul dar ma tem sa nu stric ceva... Am kitul de simeringuri pentru el! Trebuie ceva rglaje si in grup?... N-ai ce strica! Trebe sa ti seama de jocul danturii intre pinionul de atac si foaia de antrenare(0,1 mm), se face prin adaugarea unor laine distantierela pinion si foaie, apoi jocul axului planetar(cca 1 mm), reglat din pozitionarea sigurantei axului din partea grupului(cu motorul pe cric)(foto 5 ca sat-ti dai seama de ce se modifica lungimea 0'-B'). Jocul pinionului este dependent si de grosimea garniturii capacului. Reglajele le verifici cu piesele uscate, ne unse, pt a avea un control mai bun, la mina nu trebe sa percepi "rontaieli". Uleiul utilizat este valvolina(cca 100 ml), nu pune mai mult ca-ti va curge. Daca in functionare grupul se incalzeste(dupa ceva km), nu te speria este normal. Editat Septembrie 20, 2009 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Septembrie 22, 2009 Share Postat Septembrie 22, 2009 intrebare! ce se poate pune in loc la cupla elastica? mie mi sau dezintegrat cel putin 3, am una care sade bine acum ,cit? nu stiu insa. din ce material s-ar putea inlocui sau ce metode de intarire a cuplei ar fi, e penibil sa ramai cu mobra in drum din cauz unui (cuvant urat) de cauciuc inelat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Septembrie 22, 2009 Share Postat Septembrie 22, 2009 intrebare!ce se poate pune in loc la cupla elastica? mie mi sau dezintegrat cel putin 3, am una care sade bine acum ,cit? nu stiu insa. din ce material s-ar putea inlocui sau ce metode de intarire a cuplei ar fi, e penibil sa ramai cu mobra in drum din cauz unui (cuvant urat) de cauciuc inelat. Din banda de la transportorul cu banda rulanta, dar mai bine gaseste cauza care produce distrugerea cuplei...poate nu ai aliniat furcile cardanului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ss_mihai Postat Septembrie 22, 2009 Share Postat Septembrie 22, 2009 Ce inseamna sa aliniezi furcile cardanului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Septembrie 22, 2009 Share Postat Septembrie 22, 2009 Din banda de la transportorul cu banda rulanta, dar mai bine gaseste cauza care produce distrugerea cuplei...poate nu ai aliniat furcile cardanului dupa 200km s-a rupt la una inelul exterior, la una dupa 300km sa facut cauciucul muci........ care e acum are peste 2000km si sta, as vrea sa cred ca e marfa proasta si nu alinierea furcilor...... unde gassc asemenea material de care ai pomenit? guma de care zici tu e si armata, da! e buna ideea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Septembrie 22, 2009 Share Postat Septembrie 22, 2009 ...as vrea sa cred ca e marfa proasta si nu alinierea furcilor...... Ai dreptate! Cauciucul are compozitii diferite pt destinatii diferite! Cuplajele elastice, in general folosesc un cauciuc dur, cu elasticitate mica sau medie si duritate mare, rolul lor fiind de absortie a socurilor si de preluare neliniaritatii unei axe. Am aceste informatii de la un vulcanizator batran, care confectiona pe vremuri tot felul de garnituri, siemeringuri si cuplaje. Pe vremea aceea aveam un fiat 850 si faceam la el cuplajul planetarelor, tineau mult si bine. Daca furcile stau bine in cuplaj, acesta nu are voie sa se strice si la montaj trebe sa opuna o oarecare rezistenta. Daca intra prea usor, nu-i bine. Posibil ca in cazul tau, materialul sa fie cauza! Singura modalitate este inlocuirea cuplajului, probabil nu ve-i avea ghinion la nesfarsit! Bafta.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 (editat) cuplele de BMW si M sunt si astazi fizic intregi, desi uzate si gaurile la furci marite si alungite. Deci si materialul ajuta, si in special inelul de otel cu 50% mai gros ca astea noi. Aliniera furcilor vine si de la pozitionarea motorului in cadru prin seibi si cauciuc prea gros pe spate (ex 4.25 cu colti), o dezaliniere prea mare duce la zgomote in functionare, batai mari care se amortizeaza sau nu, vibreaza toata motocicleta etc. De exemplu la Niprul meu, asta a fost cauza ruperii primei cuple in 9000 km. Astept cu interes sa vad cat tine cupla cea noua... La grup NU se baga valvolina ci ulei de transmisie pentru angrenaj hipoidal/de extrema presiune, inca de la BMW-urile din anii '30 scrie. Adica norma API GL5 Editat Septembrie 23, 2009 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 (editat) cuplele de BMW si M sunt si astazi fizic intregi, desi uzate si gaurile la furci marite si alungite. Deci si materialul ajuta, si in special inelul de otel cu 50% mai gros ca astea noi. Aliniera furcilor vine si de la pozitionarea motorului in cadru prin seibi si cauciuc prea gros pe spate (ex 4.25 cu colti), o dezaliniere prea mare duce la zgomote in functionare, batai mari care se amortizeaza sau nu, vibreaza toata motocicleta etc. De exemplu la Niprul meu, asta a fost cauza ruperii primei cuple in 9000 km. Astept cu interes sa vad cat tine cupla cea noua... La grup NU se baga valvolina ci ulei de transmisie pentru angrenaj hipoidal/de extrema presiune, inca de la BMW-urile din anii '30 scrie. Adica norma API GL5 ...cuplele la BMW-urile vechi , la M-uri , sunt ok si din cauza ca lipseste bascula pe spate si sunt dezalinieri mici intre iesirea din cutie si intrarea in transmisie... Bascula presupune o cursa mai mare pe spate si functionarea cardanului la unghiuri mari.... Cuplele de la Uralele noi , dupa 12-14000 de km abia pot fi scoase de pe semifurci(deci si materialul...)...asa ca merita cumparata o cupla de genul , de la austrieci , ca sa aiba si gura la copii lor sa manance ceva....(asta daca nu sunt alte baiuri pe la transmisie...) Editat Septembrie 23, 2009 de drobu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Septembrie 23, 2009 Share Postat Septembrie 23, 2009 Aliniera furcilor vine si de la pozitionarea motorului in cadru prin seibi si cauciuc prea gros pe spate (ex 4.25 cu colti), o dezaliniere prea mare duce la zgomote in functionare, batai mari care se amortizeaza sau nu, vibreaza toata motocicleta etc. Eu ma refeream la coplanaritatea furcilor care sint pe cardan. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Septembrie 24, 2009 Share Postat Septembrie 24, 2009 Ah, da si unul si altul aveti dreptate. Cred ca tre sa discutam la Mizil ce si cum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Septembrie 24, 2009 Share Postat Septembrie 24, 2009 ...Cred ca tre sa discutam la Mizil ce si cum. Cred ca in toata povestea asta, esti cel mai aproape de adevar! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ss_mihai Postat Octombrie 4, 2009 Share Postat Octombrie 4, 2009 Cum a fost la Mizil? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.