Sari la conținut

Sinteza Dnepr


bubaq
 Share

Postări Recomandate

Vreau sa stiu, dintre toti nipristii, citi folositi bobine de inductie rusesti?Eu am pus o bobona japo si s-a schimbat complet mersul motorului+ca nu se mai afuma deloc bujiile :wink: ,acum sint fericit!!!!! :makeout:

Editat de krokodilu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

...jocul axului cardanic prea mic face ca presiunea pe acest rulment sa creasca... Cum se regleaza jocul?

Transmisia intre cutie si grup nu este o linie dreapta ci franta. Aceasta face ca atunci cand moto este pe cric, acest unghi sa fie mai inchis, invers mai deschis sau aproape drept cand sta pe roti si cu 1-2 persoane pe ia. Deci lungimea axului cardanic va creste la sarcina. Cresterea este mica, neglijabila dar exista! Reglajul, evitent se face pe cric, cu roata spate ridicata. In acel moment jocul axial nu trebe sa depaseasca 1mm, in conditiile in care la cuplajul elastic nu sunt jocuri lasate(cele 2 furci bine asezate pe flasa). Acest joc prea mare este distructiv pt flansa, cand nu exista distruge grupul(rulmentii pinionului de atac, dar mai putin CV)

Uneori, de teama de a nu lasa acest joc prea mare, se sare in extrema cealalta (distrugand transmisia din grupul conic).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Transmisia intre cutie si grup nu este o linie dreapta ci franta. Aceasta face ca atunci cand moto este pe cric, acest unghi sa fie mai inchis, invers mai deschis sau aproape drept cand sta pe roti si cu 1-2 persoane pe ia. Deci lungimea axului cardanic va creste la sarcina. Cresterea este mica, neglijabila dar exista! Reglajul, evitent se face pe cric, cu roata spate ridicata. In acel moment jocul axial nu trebe sa depaseasca 1mm, in conditiile in care la cuplajul elastic nu sunt jocuri lasate(cele 2 furci bine asezate pe flasa). Acest joc prea mare este distructiv pt flansa, cand nu exista distruge grupul(rulmentii pinionului de atac, dar mai putin CV)

Uneori, de teama de a nu lasa acest joc prea mare, se sare in extrema cealalta (distrugand transmisia din grupul conic).

Totusi,care ar fi problema daca nu pui deloc sigurata inelara?La mine a sarit si se plimba aiurea pe cardan.

Editat de krokodilu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...am pus o bobona japo si s-a schimbat complet mersul motorului+ca nu se mai afuma deloc bujiile :wink: ,acum sint fericit!!!!! :makeout:

===========================

Totusi,care ar fi problema daca nu pui deloc sigurata inelara?La mine a sarit si se plimba aiurea pe cardan.

Interesant! ...poze, descriere?? ..ce aprindere ai? Masoara si tu impedanta celor doua bobine si scrie valorile..

==================

..am scris ce trebe facut, tu faci cum vrei!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant! ...poze, descriere?? ..ce aprindere ai? Masoara si tu impedanta celor doua bobine si scrie valorile..

post-35810-1251138037_thumb.jpgpost-35810-1251138001_thumb.jpgpost-35810-1251137972_thumb.jpg

Cred ca bobinele sovietice ''pierd'' o parte din scintei....si am schimbat 4 buc.,rosii,verzi,negre,mai noi,mai vechi.Merita incercat cu una japo.

La nipra se potriveste perfect,fara nici o modificare.(posibil sa-i fi copiat japonezii pe rushi :makeout:) )

Mesaj completat

post-35810-1251140080_thumb.jpg

Impedante:japoneza are 3,9 ohmi cu 15,5 k.ohmi,

sovietica 1 : 0,8 ohmi/10,1 k.ohmi

sovietica 2 :4,5 ohmi/ 6,6 k.ohmi (cea verde)

Editat de krokodilu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La nipra se potriveste perfect,fara nici o modificare.(posibil sa-i fi copiat japonezii pe rushi :makeout:) )

Nu, nu cred! Bobina dual nu-i noua, cred ca a aparut o data cu injectia monopunct. Faptul ca se potriveste se datoreaza standardelor sau a modernizarii tehnologice(inbunatatiri facute pe motoarele deja existente). Rusii doar au copiat sistemul..

Mie nu mi-a placut niciodata cum arata scanteia la nipra, la nici un motor vazut pana acum, nu am schimbat bobina cu alta de teama sa nu distrug aprinderea, nestiind ce curenti suporta.. Apoi nu am vrut sa ma complic cu bobine exterioare si adaptari..(nici nu am avut motive sa fac aceasta schimbare neaparat). Cred ca cel mai bine la nipra, s-ar adapta o aprindere cu descarcare capacitiva pe aprinderea clasica, pastrand sistemul original.

===========

aha.. pai asta-i baiul la rusesti, nu gasesti doua la fel! E corecta concluzia ta, evident japoneza genereaza o tensiune mai mare...

Mesaj completat

..am pus o bobona japo si s-a schimbat complet mersul motorului..

Cad voi avea timp o sa fac un test al aprinderii clasice si electronice cu un osciloscop, la tensiuni si regimuri diferite, apoi o sa postez pozele cu explicatiile necesare.. Fac asta pt a demonstra “negru pe alb” avantajele si dezavantajele aprinderii clasice si a lamurii diferentele lor. Pt a sparge miturile create pe aceasta tema…

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Boaska lasa forumul, comunitatea moto-socialistica te vrea cu ea, vino la 7 scari sa rezolvam injuriile anterioare la o tuica langa foc.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Boaska lasa forumul, comunitatea moto-socialistica te vrea cu ea, vino la 7 scari sa rezolvam injuriile anterioare la o tuica langa foc.

 

Ăuică de boască, bună Âşi aia!

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E diferenta mare daca pui bobina japoneza la nipru.....porneste mai usor.Odata aveam bateria slaba si cu bobina originala nici macar un rateu nu dadea....cum am pus bobina japoneza o lua la sfert.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) Multumesc Cristi 57! Am dat jos grupul si am inteles tot ce mi-ai scris! Am comandat la Dany intraga artiuculatie spate! Imi iesea prea mult boltul acela care prinde articulatia in grup si mi-a frecat de paharul de tabla! Apoi au iesit si 2 role de pe la cruce cred :wacko: ! Cand am miscat de cardan nu avea joc! Siguranta era la penultimul cant! Dupa ce primesc ansamblul articulatiei, cred ca voi muta siguranta la ultimul cant! Ma tenteaza sa desfac si grupul dar ma tem sa nu stric ceva... Am kitul de simeringuri pentru el! Trebuie ceva rglaje si in grup? Daca poti mai da-mi amanunte! Multumesc mult! ;)

Mesaj completat

Le-am rezolvat pe toate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
:wacko: Multumesc Cristi 57! Am dat jos grupul si am inteles tot ce mi-ai scris! Am comandat la Dany intraga artiuculatie spate! Imi iesea prea mult boltul acela care prinde articulatia in grup si mi-a frecat de paharul de tabla! Apoi au iesit si 2 role de pe la cruce cred :grinbandit: ! Cand am miscat de cardan nu avea joc! Siguranta era la penultimul cant! Dupa ce primesc ansamblul articulatiei, cred ca voi muta siguranta la ultimul cant! Ma tenteaza sa desfac si grupul dar ma tem sa nu stric ceva... Am kitul de simeringuri pentru el! Trebuie ceva rglaje si in grup? Daca poti mai da-mi amanunte! Multumesc mult! :laugh:

Mesaj completat

Le-am rezolvat pe toate!

 

 

....maine ma reapuc si eu de eterna problema a grupului.....pe la 7 dimineata, pe racoare sa simt ca am cumparat nipru :unsure:

sper sa-l rezolv odata pentru totdeauna, a si mai o problema daca tot suntem la capitolul transmisie. In curand presimt ca ma asteapta mai o fericire, si anume, cutia troncane in viteza a 2-a, parca nu se aseaza pinionu, de fiecare data cand trec in treapta a 2-a simt si aud o bataie in cutie......ghici ciuperca ce-i?????!?!?!

 

...am uitat sa precizez, ulei este, a fost si va fi tot timpul in cutie......sunetul este asemanator cu cel de la cuplajul vitezei-1, adica la plecat de pe loc bagi in a-1-a si ai sunetul respectiv doar ca aici e mai brutal ca scutura putin si motocicleta, si daca e sa circuli cu a 2-a(trafic, etc.) mai mult se tot aude\simte la un interval de 5-10 secunde

Editat de bach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Ma tenteaza sa desfac si grupul dar ma tem sa nu stric ceva... Am kitul de simeringuri pentru el! Trebuie ceva rglaje si in grup?...

N-ai ce strica! Trebe sa ti seama de jocul danturii intre pinionul de atac si foaia de antrenare(0,1 mm), se face prin adaugarea unor laine distantierela pinion si foaie, apoi jocul axului planetar(cca 1 mm), reglat din pozitionarea sigurantei axului din partea grupului(cu motorul pe cric)(foto 5 ca sat-ti dai seama de ce se modifica lungimea 0'-B'). Jocul pinionului este dependent si de grosimea garniturii capacului. Reglajele le verifici cu piesele uscate, ne unse, pt a avea un control mai bun, la mina nu trebe sa percepi "rontaieli". Uleiul utilizat este valvolina(cca 100 ml), nu pune mai mult ca-ti va curge. Daca in functionare grupul se incalzeste(dupa ceva km), nu te speria este normal.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare!

ce se poate pune in loc la cupla elastica?

mie mi sau dezintegrat cel putin 3, am una care sade bine acum ,cit? nu stiu insa.

din ce material s-ar putea inlocui sau ce metode de intarire a cuplei ar fi, e penibil sa ramai cu mobra in drum din cauz unui (cuvant urat) de cauciuc inelat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare!

ce se poate pune in loc la cupla elastica?

mie mi sau dezintegrat cel putin 3, am una care sade bine acum ,cit? nu stiu insa.

din ce material s-ar putea inlocui sau ce metode de intarire a cuplei ar fi, e penibil sa ramai cu mobra in drum din cauz unui (cuvant urat) de cauciuc inelat.

 

 

Din banda de la transportorul cu banda rulanta, dar mai bine gaseste cauza care produce distrugerea cuplei...poate nu ai aliniat furcile cardanului :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din banda de la transportorul cu banda rulanta, dar mai bine gaseste cauza care produce distrugerea cuplei...poate nu ai aliniat furcile cardanului :grinbandit:

dupa 200km s-a rupt la una inelul exterior, la una dupa 300km sa facut cauciucul muci........

care e acum are peste 2000km si sta, as vrea sa cred ca e marfa proasta si nu alinierea furcilor......

unde gassc asemenea material de care ai pomenit?

guma de care zici tu e si armata, da! e buna ideea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...as vrea sa cred ca e marfa proasta si nu alinierea furcilor......

Ai dreptate! Cauciucul are compozitii diferite pt destinatii diferite! Cuplajele elastice, in general folosesc un cauciuc dur, cu elasticitate mica sau medie si duritate mare, rolul lor fiind de absortie a socurilor si de preluare neliniaritatii unei axe. Am aceste informatii de la un vulcanizator batran, care confectiona pe vremuri tot felul de garnituri, siemeringuri si cuplaje. Pe vremea aceea aveam un fiat 850 si faceam la el cuplajul planetarelor, tineau mult si bine.

Daca furcile stau bine in cuplaj, acesta nu are voie sa se strice si la montaj trebe sa opuna o oarecare rezistenta. Daca intra prea usor, nu-i bine. Posibil ca in cazul tau, materialul sa fie cauza! Singura modalitate este inlocuirea cuplajului, probabil nu ve-i avea ghinion la nesfarsit! Bafta..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cuplele de BMW si M sunt si astazi fizic intregi, desi uzate si gaurile la furci marite si alungite. Deci si materialul ajuta, si in special inelul de otel cu 50% mai gros ca astea noi.

 

Aliniera furcilor vine si de la pozitionarea motorului in cadru prin seibi si cauciuc prea gros pe spate (ex 4.25 cu colti), o dezaliniere prea mare duce la zgomote in functionare, batai mari care se amortizeaza sau nu, vibreaza toata motocicleta etc. De exemplu la Niprul meu, asta a fost cauza ruperii primei cuple in 9000 km. Astept cu interes sa vad cat tine cupla cea noua...

 

La grup NU se baga valvolina ci ulei de transmisie pentru angrenaj hipoidal/de extrema presiune, inca de la BMW-urile din anii '30 scrie. Adica norma API GL5

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cuplele de BMW si M sunt si astazi fizic intregi, desi uzate si gaurile la furci marite si alungite. Deci si materialul ajuta, si in special inelul de otel cu 50% mai gros ca astea noi.

 

Aliniera furcilor vine si de la pozitionarea motorului in cadru prin seibi si cauciuc prea gros pe spate (ex 4.25 cu colti), o dezaliniere prea mare duce la zgomote in functionare, batai mari care se amortizeaza sau nu, vibreaza toata motocicleta etc. De exemplu la Niprul meu, asta a fost cauza ruperii primei cuple in 9000 km. Astept cu interes sa vad cat tine cupla cea noua...

 

La grup NU se baga valvolina ci ulei de transmisie pentru angrenaj hipoidal/de extrema presiune, inca de la BMW-urile din anii '30 scrie. Adica norma API GL5

...cuplele la BMW-urile vechi , la M-uri , sunt ok si din cauza ca lipseste bascula pe spate si sunt dezalinieri mici intre iesirea din cutie si intrarea in transmisie...

Bascula presupune o cursa mai mare pe spate si functionarea cardanului la unghiuri mari....

Cuplele de la Uralele noi , dupa 12-14000 de km abia pot fi scoase de pe semifurci(deci si materialul...)...asa ca merita cumparata o cupla de genul , de la austrieci , ca sa aiba si gura la copii lor sa manance ceva....(asta daca nu sunt alte baiuri pe la transmisie...)

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aliniera furcilor vine si de la pozitionarea motorului in cadru prin seibi si cauciuc prea gros pe spate (ex 4.25 cu colti), o dezaliniere prea mare duce la zgomote in functionare, batai mari care se amortizeaza sau nu, vibreaza toata motocicleta etc.

 

 

Eu ma refeream la coplanaritatea furcilor care sint pe cardan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...