Sari la conținut

Sinteza Dnepr


bubaq
 Share

Postări Recomandate

Salut. Mai proprietari de Nipre, haideti sa aducem incet topicul la ceea ce a vrut initiatorul lui. O sinteza a ceea ce este Nipru (motocicleta) in ansamblu, cu partile ei bune pe o parte, cu cele rele pe o parte si cu ce stim si putem face ptr. imbunatatirea celor rele pe o parte. Adica ceva legat strict de MECANIC-TEHNIC. Vad din partea moderatorilor un interes in "organizarea" acestui colt din forum si dupa mine cred ca este o greseala sa nu participam si noi la aceasta "organizare". Poate vor sari unii de c.. in sus ca este o rubrica libera ca sintem liberi sa ne exprimam opiniile etc. etc. Corect. OPINIILE DE ALTA NATURA IN ALTA PARTE. OPINIILE TEHNICE, AICI, pe topicul asta. Am o replica, intii sa ai Nipru, intii sa fi reparat un motor de Nipru (asa cum te-ai priceput chiar daca nu esti mecanic de profesie si sa fii multumit de el), intii sa "bagi sub roti" cu un Nipru citeva sute de kilometri impreuna cu alti "niprari", abia dupa aceea poti sa-ti permiti sa intri ptr. a da sfaturi. Ptr. asta rog pe cei care au "comunista" dar de alt tip sa se abtina in a posta pe acest topic. Sint deschise topicuri ptr. fiecare tip de "comunista" si cred ca "incap" acolo. Fara nici un fel de suparare din partea unora si jena din partea mea ma apuca "afurisenia" cind vad interventii total aiurea. Asa ca domnilor va rog LA OBIECT. Cel putin bunul simt ne obliga. Poate sint pe forum oameni de la care avem ce invata, dar ei cind vad "balacareala" de pe aici, renunta pur si simplu macar sa se uite pe aici. Primii care pierd sintem tot noi, posesorii de "comuniste". Sa nu traiasca cineva cu impresia ca stie o motocicleta in fir-a-par, personal i-l rog sa-mi dea voie sa nu-l cred. Exact cum e vorba aia <nestiute sint caile Domnului>. Voi mai reveni cu "corectari" Numai bine.

Majoritatea celor ce si-au dat cu parerea au sau au avut nipru...asa ca cele 11 randuri scrise de tine sunt cam fara sens. Nipru pe injectie...facut artizanal? Nonsens uameni buni,multumita unor iubitori de pseudo-motoare pe 2 roti si a catorva creduli s-a ajuns sa se ceara 1000 de euro pe un amarat de nipru in conditiile in care el n-a costat atat nici nou, de...e o motocicleta clasica,chiar daca e un kitsch facut dupa 90 merge cand are chef si mai mult repari...din dragoste,evident !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut. Cristi, asa cum nu intelege zicala < apa vine apa trece, pietrele ramin> tot la fel nu a inteles nici "ceva legat strict de MECANIC-TEHNIC.> . Pentru MECANIC-TEHNIC este deschis topicul asta, nu ptr. caterinca s-au nereusitele si refularile unora. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna domnilor

uite ce problema intampin eu

imi pusca ceva in grup la nipru si cate odata imi blocheaza roata

are ulei in el caci am verificat de desfacut nu l-am desfacut ca l-am cazat intr-o curte la vreo 40km de casa caci nu am mai putut merge cu el (blocheaza din 5 in 5 m)

luni ma duc dupa el

daca ati mai patit careva lucrul asta rog cateva sfaturi sa stiu la ce sa ma astept

multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna domnilor

uite ce problema intampin eu

imi pusca ceva in grup la nipru si cate odata imi blocheaza roata

are ulei in el caci am verificat de desfacut nu l-am desfacut ca l-am cazat intr-o curte la vreo 40km de casa caci nu am mai putut merge cu el (blocheaza din 5 in 5 m)

luni ma duc dupa el

daca ati mai patit careva lucrul asta rog cateva sfaturi sa stiu la ce sa ma astept

multumesc

 

 

tare mie k se lasa cu pinioane schimbate, se cam plimba dintii pinioanelor prin ulei de capul lor(din experienta unui amic) :laugh:

Editat de Niku Chopper
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Pentru bn13hor. Ai 2 variante le dispozitie. Prima, demontezi roata cu tot cu grup "la fata locului", apoi demontezi capacul grupului si vezi ce "crocobauri" gasesti acolo (cei care-ti fac problemele), speli cu putina benzina in interiorul grupului si daca consideri ca se poate circula montezi totul la loc si vii acasa cu motorul. Exista un DAR, la aceasta varianta. DAR in cazul in care nu se poate circula? Varianta 2. Imprumuti de la un prieten roata de spate cu tot cu grup, (de ce spun asta, sabotii de frina sint reglati si pasuiti dupa tamburul rotii respective, deci ai si frinare) demontezi roata ta cu tot cu grup, montezi "imprumutul", vii acasa cu motorul, returnezi "imprumutul" cu berile de rigoare si dupa aceea ai tot timpul de pe lume sa constati si sa repari problemele. Personal asa as proceda. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referirea a fost facuta la cei ce bat campii, postand aiurea! Mai citeste o data si titlul topicului si ce s-a scris in el, :laugh: poate o sa-ntelegi

 

Pai bancurile matale unde la mai asultam nenea Cristi?Eu cred ca sint destul de tehnice pentru orice topic! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

putin cam greu de realizat, dar eu am inceput deja...am studiat problema ore-n sir... la 240/50/16 spate transmisia e destul de greu de realizat(asta zic sa fie si viabila), si guma mea pt spate este tot 240/50/16 si tre sa fac din 2 jenti janta daca o vreau spitata k mie doar spitate imi plac(decat sa prind butucul pe janta mai bine nu fac)

 

cauta topicul meu cu nipru la chopperisti...(si mai inspirate de akolo daca vezi ceva interesant)

 

am bagat guma fata 200/16...si aku umeaza cea spate care am achzitionato de ceva vreme, eu am bagat pe alt moto (simsonul meu) 195 profil auto dar la 240 sper k ai de gand sa bagi profil moto k altfel iti va da de furca...

 

o poza cu gumele mele si cu roata fata gata facuta...

 

pt. spate vreau sa fac o transmisie cu doua pinioane cu lant sa arunc in lateral cardanul si o janta de tourism.........iar cauciucul ...un metzeler 240/50/16...iar cadrul rigid...pt. ca m-am innarmat cu doua cadre , unul pt. inspectii si pt. toata ziua iar celalalt rigid sa ma mai alint din cand in cand. mai vreau sa rezolv o prob.....comenzile avansate....daca e cineva care are asa ceva ..va rog nu ezitatzi.......multzam fain!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Continuare despre ansamblul CULBUTOR-PASTILA-CAP TIJA SUPAPA din topicul Reconditionare Dnepr. SUPAPA (admisie-evacuare) este confectionata din otel superior. Nu are un tratament deosebit intrucit se poate prelucra. PASTILA este confectionata din otel superior tratat prin cementare. Rolul ei este de a prelua socurile de la "ciocanelul" din capul culbutorului. Fara aceasta pastila tija supapei poate suferi deformari cauzate de N actionari ale culbutorului. Forma acestor deformari din capul tijei apare in special prin bavuri spre exterior (floare). Alt rol este de a MARI SUPRAFATA DE CONTACT a "ciocanelului". CULBUTORUL este din otel turnat. "Ciocanelul" este partea care actioneaza asupra pastilei, parte care a suferit un tratament usor de calire. Are forma "rotunjita" pentru a presa uniform-constant asupra pastilei. De regula "ciocanelul" trebuie sa intre in contact cu pastila pe axa ei. In momentul actionarii "ciocanelul" apasa pe pastila si se deplaseaza pe ea spre axul culbutorului. Daca nu exista pastila "ciocanelul" nu "calca" pe axa cap tija, va "calca" putin spre axul cubutorului, (diferenta 2mm grosimea pastilei, plus diferenta arcului de cerc prin miscarea culbutorului spre supapa) iar de aici va incepe "hora", adica o "floare" in capul tijei, dereglare rapida a jocului la supape, uzura si cine stie ce minune. Una este apasarea si deplasarea "ciocanelului" pe 8mm cit are diametrul tija supapei si alta este pe 12mm cit are diametrul pastila. Plus diferenta de tratament. Acum fiecare procedeaza cum crede si cum intelege el acest mecanism, sfatul meu este de a nu uita la montaj PASTILELE. (Nu pilulele). Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pt. spate vreau sa fac o transmisie cu doua pinioane cu lant sa arunc in lateral cardanul si o janta de tourism.........iar cauciucul ...un metzeler 240/50/16...iar cadrul rigid...pt. ca m-am innarmat cu doua cadre , unul pt. inspectii si pt. toata ziua iar celalalt rigid sa ma mai alint din cand in cand. mai vreau sa rezolv o prob.....comenzile avansate....daca e cineva care are asa ceva ..va rog nu ezitatzi.......multzam fain!!!!!!

pentru a face transmisia cu 2 pinioane prin lant e o chiestie de finete, camuflat de ochii RAR-ului,bascula spate complet modificata, alte suduri, alte priviri curioase!

nu ma bag in gusturile omului insa am vazut multe nipre :cheers: abandonate tocmai pentru "operati estetice" de genul roti de masina pe motocicleta....iar imi bat gura da nu ma pot abtine, asa ca huiduitima!

daca vrei roata mai lata, poti pune inel de 18" si guma de 13-90 singura interventie ese aparitia unei bucse, un distantier intre cupla si roata sa impinga roata mai in lateral sa nu dea in axul cardan, dar trebuie tinut de aliniere roata fata,si arata mai mult decat bine, plus nu pierzi nimic...manevrabilitate, cilistica, viteza.......

Alexart.com are rotoc de cocie, Oradean de-a nostru alextattoo2003 ID-ul lui daca tot ramai la ideea de rotoc gras pe spate!

am avut si eu fantezi de astea erotice slava domnului ca am gatul gros,sti tu !sa care bostanu.....

spor la lucru!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru a face transmisia cu 2 pinioane prin lant ....

...nu asta intereseaza si nu pt astfel de aberatii a fost creat acest topic :cheers:

Pt toti: cititi titlul lui si postati numai ce a-ti facut si reusit, altfel se v-a umple cu aberari, contradictii si multe alte "cacao-uri"... si desigur, nu asta vrem!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...nu asta intereseaza si nu pt astfel de aberatii a fost creat acest topic :crack:

Pt toti: cititi titlul lui si postati numai ce a-ti facut si reusit, altfel se v-a umple cu aberari, contradictii si multe alte "cacao-uri"... si desigur, nu asta vrem!

bine faci Domnu Cristi ca atragi atentia!

sa trecem la urmatoarea tema de casa:

uitanduma printre poze azi am dat peste unele cind am desfacut tot ansamblul ambreiaj-volanta si ma trasnit o idee "mareata" in speta ca auzisem si de la altii de "operatia" care urmeaza in tema de casa, si care zices-ar ca ar functiona, ca atare:

cine a "usurat" volanta?

cine a usurat volanta si cum anume a facut-o? din ce zona sa "raschetat" pentru a o usura fara a compromite integritatea ei?

pareri pro si contra, avantaje-dezavantaje?!

un subiect care mie mia starnit interes! dati cu paru dar dati si idei!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...cine a usurat volanta si cum anume a facut-o? ...

..cum cine? ..boaska! ..dar n-a apucat sa mai scrie ce si cum(era interesant sa aflam), cred ca s-a incurcat in carburatoare, nu-i reuseste nodul japonez cu sfoara de ukraina, vrea sa-l faca "praf" pe... nu spun mai multe sa nu stric surpriza :crack: , iata s-o poza!!

Eu cred ca usurarea volantei salta ralanti-ul, posibil sa mearga mai neregulat motorul... nu stiu!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..cum cine? ..boaska! ..dar n-a apucat sa mai scrie ce si cum(era interesant sa aflam), cred ca s-a incurcat in carburatoare, nu-i reuseste nodul japonez cu sfoara de ukraina, vrea sa-l faca "praf" pe... nu spun mai multe sa nu stric surpriza :crack: , iata s-o poza!!

Eu cred ca usurarea volantei salta ralanti-ul, posibil sa mearga mai neregulat motorul... nu stiu!

dadada! da jos carburatoarele si pune injectoare!

greilor!!!! va astept parerile!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nimeni nimic?!

N-am inteles dece vrei sa usurezi volanta.Aceasta piesa a aparut la motoarele din vechime ca o necesitate.Din cite stiu eu o volanta cit mai grea este mai buna.Sunt pe aici citiva care studiaza cu toata seriozitatea motoarele in general si pe cele de motocicleta in special.Poate unul din ei ne va spune cum e mai bine pentru motor.Bunu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am inteles dece vrei sa usurezi volanta.Aceasta piesa a aparut la motoarele din vechime ca o necesitate.Din cite stiu eu o volanta cit mai grea este mai buna.Sunt pe aici citiva care studiaza cu toata seriozitatea motoarele in general si pe cele de motocicleta in special.Poate unul din ei ne va spune cum e mai bine pentru motor.Bunu.

 

 

 

domnilor..........

rolul volantei(pe primul plan) este de a scoate motorul din punctele moarte si de a regula mersul lui....

volanta este gandita ptr. acel anumit model.......pe cc,la mobra(50s) volanta este de fapt magnetoul,destul de usor,gandit ptr. 50cc,la jupiter(4) este gandita ptr. 2PISTOANE si ptr. 350CC!!

 

deci...sfatul meu este sa nu va apucati sa "ciopartiti" volanta...posibil sa aiba efecte negative asupra functionarii motorului...

 

 

Numai bine :crack: !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

creatia asta am facut-o eu pe o dacie prin 96

se zice ca urca mai repede in ture motorul dar eu nu am sesizat diferenta

sinugura diferenta a fost ca nu i-am mai putut regla relantiul sa mearga frumos

trebuia sa il reglez la 1000 de ture ca sa stea

asa ca lasati-o asa cum este

salutari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Volantul motorului are rolul ca ,inmagazinand energia dezvoltata de motor in timpul unei curse active a pistoanelor ,sa roteaca arborele cotit in perioada ceorlalti timpi ai ciclului de functionare, sa reduca mersul neuniform al arborelui ,sa atenueze socurile care se produc la trecerea pieselor mecanismului biela manivela prin punctele moarte si sa usureze pornirea motorului si plecarea de pe loc.

...odata cu cresterea numarului cilindrilor se obtine o uniformitate mai buna in rotirea arborelui ,iar dimensiunile si masa volantului vor fi mai mici,in aceste cazuri volantul este necesar numai pentru pornirea motorului ,plecarea de pe loc ,si mentinerea unei functionari regulate a motorului la turatie redusa .

...pe volant se marcheaza si semnele ajutatoare pentru punerea la punct a aprinderii si a distributiei .

 

...ce am scris aici le-am luat dintr-o carte :crack: sper sa ajute pe cineva ,,salutari :crack: ''

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..sunt de acord cu tot ce s-a scris despre necesitatea volantei, vreau sa adaug ca absolut toti fabricantii usureaza volanta la minimum functionarii motorului la toate regimurile. Motivul este simplu: ecomomie de material si usurarea motorului.

Si ,ca sa zicem asa,ideal ar fi sa dam niste gauri in otelul volantei si sa bagam neste plumb.Ca s-o facem mai grea.Bunu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Nu mai dati cu pietre, cautati in topicuri in 2006- 2007, la Niprul user-ului Hardcore. Nu retin exact, cred ca impreuna cu Manu au facut chestia asta, plus altele si pot sa va spun ca functiona Niprul foarte bine. Unii dintre noi sint mai conservatori, altii mai novatori, ce sa-i faci, sint mai tineri, i-si asuma riscurile greselii la fel ca sansa reusitei. Oricum, la cit de greu este ansamblul volanta-ambreiaj, chiar daca o usurezi cu 1kg nu influenteaza cu nimic in rau functionarea motorului. Asa ca... Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt mai multe feluri de k-68

sunt cele rusesti simple - bune

cele pekar rusesti - cele mai bune

chinezisme la care suruburile de reglaj sunt de forma - cele mai proaste - nu lua asa ceva

 

Dany_oldmoto iti poate da k-68 Pekar la un pret bun.

 

Ps merg segmentii de m-62 pe nipra? :)

 

 

sint 3 modele de k68, difera calitatea si bani....110 lei 140 lei,240 lei

daca vrei ceva bun recomand k68,K65 pekar rusesti originale,sau K68 kartex VDC-03 ucraina dar mai greu de gasit , nu se mai fabrica de ceva vreme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Nu mai dati cu pietre, cautati in topicuri ...

Hai sa-ti spun o chestie: in tinerete aveam un mz-125, voiam sa-l fac mai vioi, asa ca i-am marit putin compresia strunjind chiulasa cca 2 mm si am strunjit ambielajul cu 6 mm, asta insemna 12 mm pe diametru. Chinuiala sa fac camasa la carter, largire de ferestre la cilindru etc... Ei bine motorul nu fugea mai tare cu mult si nici demarajul nu era mai bun, in schimb pana nu am revenit la starea initiala nu a mers niciodata la fel ca inainte. Ma refer la mersul la ralanti si pornire in plus se incalzea mai tare. Singura chestie buna parca scazuse putin consumul la mersul in oras. Faptul ca l-am readus la starea initiala spune tot.

Parerea mea ca singura treaba buna din experienta asta a fos marirea ferestrelor si finisarea lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Nu mai dati cu pietre, cautati in topicuri in 2006- 2007, la Niprul user-ului Hardcore. Nu retin exact, cred ca impreuna cu Manu au facut chestia asta, plus altele si pot sa va spun ca functiona Niprul foarte bine. Unii dintre noi sint mai conservatori, altii mai novatori, ce sa-i faci, sint mai tineri, i-si asuma riscurile greselii la fel ca sansa reusitei. Oricum, la cit de greu este ansamblul volanta-ambreiaj, chiar daca o usurezi cu 1kg nu influenteaza cu nimic in rau functionarea motorului. Asa ca... Numai bine.

...apar acceleratii unghiulare mari, se solicita la patinare ambreiajul,se solicita alternativ distributia, se solicita trenul de pinioane din transmisie, demareaza putin mai nervos, mere cu exact aceiasi viteza...trebuie reechilibrata, trebuie foututa si dezfoututa, si nimeni nu o mai pune la loc cu strangerea din fabrica(ca se zgarcesc la o cheie de 36 si lovesc surubul ala la nesfarsit cu o dalta boanta...)

Volanta este dimensionata pentru a amortiza masele cu miscare pusatorie, si in consecintza nu e sanatos de umblat la ea.

Daca cineva se inhama la un calcul de dimensionare , si reuseste sa demostreze ca arborele masiv de Nipru , si bielele, pot lucra cu o volanta de alta masa, atunci avem ce povesti...altfel doar se bat campii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...