Sari la conținut

Sinteza Dnepr


bubaq
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

..probabil o biela!

nu are cum ajunge acolo!Odata ca este intre, si apoi ar trebui sa iasa din orificiul de asezarea cilindrului ceea ce este cam imposibil...

Eventual, o jumatate de biela dar si asa este imposibil , pentru ca zona este 'ecranata' de axa cu came...

"X" Files! :love:

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intr-una din imaginele atasate am vazut chiuloasa cu doua bujii in ea.

la ce ajuta 2 bujii pe chiuloasa? nu omoara bobina de inductie daca sunt 4 fise trase din ea?

scade consumul de carburant, trage mai bine? daca te rog si vrei lamurestema si pe mine!

multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intr-una din imaginele atasate am vazut chiuloasa cu doua bujii in ea.

la ce ajuta 2 bujii pe chiuloasa? nu omoara bobina de inductie daca sunt 4 fise trase din ea?

scade consumul de carburant, trage mai bine? daca te rog si vrei lamurestema si pe mine!

multumesc!

Daca a ramas sistemul de aprindere original atunci este o mare prostie. Energia debitata de bobiona este eceeasi indiferent cate bujii sunt deci la scanteie nu se castiga. Nu cred ca lucreaza ambele bujii decat la rece deci afara din cilindru la incercare. Este imposibil sa fie 2 bujii identice cu aceeasi deschidere cu acelasi grad de uzura cu aceeasi cantitate de calamina deci cred in cilindru lucreaza numai o bujie. Opozitia fiind puternica afirm ca si daca lucreaza ambele bujii energia bobinei este aceeasi deci fiecare bujie va avea scanteie mai slaba. Mai luam in calcul ca bujiile sunt in paralel ( deci rezistenta se injumatateste)si ar putea afecta durata bobinei. Cu o aprindere electronica facuta special pt. 2 bujii este altceva

Insa daca cineva se simte mai bun cu 2 bujii in fiecare cilindru este optiunea si motorul lui fiecare face ce vrea.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...nu omoara bobina de inductie daca sunt 4 fise trase din ea?...

Nu, fiecare bujie are circuit propiu de aprindere. Avantajele pot fii deduse!

 

...daca cineva se simte mai bun cu 2 bujii in fiecare cilindru este optiunea si motorul lui ...

Evident, doua bujii aduce cel putin doua avantaje(solutia fiind practicata la anumite modele chiar de fabricant)! Apoi, teoretic poate influenta si consumul, avind in vedere faptul ca in sarcina, la turatie mare 10-30% din gaze continua sa arda in evacuare. Nu poti afirma ca-i o prostie, lasa-l pe om sa explice ce si cum, posibil sa-ti spuna el avantajele deasemeni si sistemul de aprindere utilizat.

O remarca: 2, 3 sau 4 bujii pe o singura bobina este folosit in mod curent dar sub forma de bujie cu mai multi electrozi, evident scanteia se v-a produce doar pe o singura bujie, respectiv un singur electrod din cei 4.

In cazul de fata insa, sunt doua sisteme de aprindere simultane deci 2 scantei...

 

Eu cred ca o bujie a fost pusa in locul decompresorului...

Eu nu am vazut pana acum la nici o nipra decompresor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu o completare: se poate foarte simplu utiliza bobina duplex bosch de la nova injectie sau supernova, logan, passat, etc

Iata si schema: prima pt nipru, a doua pt motociclete in 2 cilindri 2T

Avantajele le cunosc dar raman la convingerea mea ca 2 bujii pe o bobina construita pentru o singura bujie nu are nici un avantaj.Cu bobine duble sisteme electronice da este Ok.Eventual cum ai spus la bujia cu 4 electrozi si cu 2 bujii poate evea un + de siguranta se distruge una functioneaza cealalta dar si asta este doar un avantaj partial ca daca se scurtcircuiteaza( cu funingine) una din bujii nu va functiona nici cealalta.Sunt curios sa vad ce va spune D-l Boaska cum a facut ce a observat.

Numai bine

 

Mesaj completat

Revin cu o completare: se poate foarte simplu utiliza bobina duplex bosch de la nova injectie sau supernova, logan, passat, etc

Iata si schema: prima pt nipru, a doua pt motociclete in 2 cilindri 2T

Cred ca la schemele respective lipseste o legare la masa a bobinelor secundare altfel scanteia va lipsi cu desavarsire.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...raman la convingerea mea ca 2 bujii pe o bobina construita pentru o singura bujie nu are nici un avantaj...

==========================

Cred ca la schemele respective lipseste o legare la masa a bobinelor secundare altfel scanteia va lipsi cu desavarsire.

Numai bine

Nu am sustinut ideea folosirii a doua bujii in paralel pe o singura bobina, ci utilizarea a doua circuite de aprindere(mai citeste o data).

Apoi nu este gresit nimic! Este v-ba despre o bobina dual, diferita de cea clasica, am specificat unde este utilizata(se pare ca nu citesti tot). Bobina originala de nipru are aceiasi particularitate(daca nu stiai), iar circuitul secundarului se inchide prin cele 2 bujii care au masa comuna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domn administrator rogute muta conversatiile si la "proiect sinteza" nu de alta dar devine interesant subiectul.....

 

asa am gindit si eu! bobina conceputa pentru 2 bujii se va duce, insa asa cum ne confirma Dl Cristi 57, Aleko cu bobina dual, folosirea ei ar prezenta avantaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am sustinut ideea folosirii a doua bujii in paralel pe o singura bobina, ci utilizarea a doua circuite de aprindere(mai citeste o data).

Apoi nu este gresit nimic! Este v-ba despre o bobina dual, diferita de cea clasica, am specificat unde este utilizata(se pare ca nu citesti tot). Bobina originala de nipru are aceiasi particularitate(daca nu stiai), iar circuitul secundarului se inchide prin cele 2 bujii care au masa comuna!

Ai dreptate ca nu cunosc Nipra dar nu pot crede ca rusii au pus bobina pentru 2 bujii si doar o bujie

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate ca nu cunosc Nipra dar nu pot crede ca rusii au pus bobina pentru 2 bujii si doar o bujie

Numai bine

 

ce zice dmn Cristi 57, e ca, bobina originala de nipru se inlocuieste cu una de nova,supernova, Pasat, o bobina dual !.

in felul acesta vor fi doua bujii la un cilindru doua la celelat cilindru, daca bine-am inteles!

Bobina de nipru originala are legaturi pentru 2 fise, respectiv doua bujii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce zice dmn Cristi 57, e ca, bobina originala de nipru se inlocuieste cu una de nova,supernova, Pasat, o bobina dual !.

in felul acesta vor fi doua bujii la un cilindru doua la celelat cilindru, daca bine-am inteles!

Bobina de nipru originala are legaturi pentru 2 fise, respectiv doua bujii.

Perfect de acord dar eu am spus si subliniez ca pe bobina originala este prostie sa pui 2 bujii .

An nou fericit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...bobina originala de nipru se inlocuieste cu una de nova,supernova, Pasat, o bobina dual !.

in felul acesta vor fi doua bujii la un cilindru doua la celelat cilindru, daca bine-am inteles!

Bobina de nipru originala are legaturi pentru 2 fise, respectiv doua bujii.

 

Corect! Mai mult: la bobina dual scanteia este mai buna decat la una clasica normala(exista si explicatie, nu exista timp acum :love: , poate alta data..)

 

...am spus si subliniez ca pe bobina originala este prostie sa pui 2 bujii ...

 

D-le nimeni nu a sustinut altceva, nu inteleg de ce perseverezi la nesfarsit pe tema aceasta? Te contrazici cu cine?

Acum nu am timp dar am sa revin cu cateva explicatii legate de importanta scanteii, omomogenitatea amestecului, arderea normala si anormala, etc.

Bineanteles daca intereseaza pe cineva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect! Mai mult: la bobina dual scanteia este mai buna decat la una clasica normala(exista si explicatie, nu exista timp acum :love: , poate alta data..)

 

 

 

D-le nimeni nu a sustinut altceva, nu inteleg de ce perseverezi la nesfarsit pe tema aceasta? Te contrazici cu cine?

Acum nu am timp dar am sa revin cu cateva explicatii legate de importanta scanteii, omomogenitatea amestecului, arderea normala si anormala, etc.

Bineanteles daca intereseaza pe cineva...

evident ca intereseaza!

o intrebare am! citi din cei care au sustinut ideea in picioare a celor doua bujii pe chiuloasa ar face modificare pe mobra lor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deocamdata doar cine a avut si ideea de a gauri chiloasele cu inca un rand de filete......

avantajele a-r fi fost destule, la pornirea la rece, la mersul la rece, un cuplu motor mult mai bun, turatii mai ridicate, optimizarea consumului, mentinerea performantelor in cazul maririi raportului de compresie

asa ca adoptarea sistemului cu 2 bujii pe cilindru, impreuna cu majorarea porturilor de evacuare si montarea supapelor de admisie pe scaunele majorate de evacuare, impreuna cu prelucarea volantei prin aschiere si gaurire la freza a-r fi un mare beneficiu din toate punctele de vedere, consum, performante,etc

mai reamintesc ca prin usurarea volantei nu se vor mai rupe,slabi,avaria diferite angrenaje care sunt solicitate prin inertia prea mare cauzata de greutatea volantei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deocamdata doar cine a avut si ideea de a gauri chiloasele cu inca un rand de filete......

===============

mai reamintesc ca prin usurarea volantei nu se vor mai rupe,slabi,avaria diferite angrenaje care sunt solicitate prin inertia prea mare cauzata de greutatea volantei

Asa este prelucrarea gaura/filet si pozitia incomoda a bujiei sunt cauzele ce impiedica aplicabilitatea.

Ai dreptate in tot ce ai scris, mai putin drespre usurarea volantei.

===============

Fara volanta un motor practic nu poate functiona. Contrar celor scrise, ea absoarbe(socurile) fortele aplicate de pistoane vilbrochenului, apoi le elibereaza gradual. O volanta usurata (la limita functionarii motorului)intradevar ofera un raspuns mai bun la accelerare, dar creste consumul si scurteaza sensibil durata de functionare a unui motor. Mos pedala(tip ce sta intre motoare), printre altele a testat aceasta pe nipra lui, a obtinut performanta dar aproape dupa fiecare drum facea motorul.

De cativa ani se tot vorbeste in domeniul auto de volanta dubla masa(aplicat de marci cu renume)http://www.luk.de/content/en/products/productinformation/clutches/zms_sv/zms_sv.jsp

Mesaj completat

http://www.zf.com/multimedia/zmsFunktionIA...Englisch_V3.wmv

Mesaj completat

http://www.zf.com/multimedia/zmsFunktionIA...Englisch_V3.wmv

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

revenind la cel dezbatute aici

/index.php?...8510&st=270

si aici

/index.php?...p;#entry2243801

 

voi dori sa aflu parerile domniilor voastre despre cele ce le voi scrie.

din cele constatate alta cutie nu se poate adapta la nipru, am vazut motor de auto adaptat pe Nipra(si nu e ceea ce doresc eu) ,ca ZAP am vazut motor de WW insa aveau cutia originala de nipru.....

in transmisia finala , grup la BMW R70 R80.... RAPOARTELE SUNT DE 11-37 fata de 8-36; 9-36 si 10-35 de fuga la Nipru.

voi dori sa confectionez daca se vor putea coroana si pinion-ul de atac ,as fi mers si pe ideea de a pune aceste rapoarte de la auto dar nu stiu ce autovehicul ar avea raportele astea si sunt convins ca nu am sa le gasesc,chiar si de o fi sa le modific, in fine....

in masura in care voi discuta cu acel maistru,responsabil voi sti mai exact daca le pot executa asa cum voi dori eu,ca atare ca sa ies mai eftin,( sunt convins ca ma va injura portofelul),sustin teoria de a folosi ori coroana cu 36 ori ceea cu 35 dinti care le am si sa-mi faca dinsi meseriasi,doar pinionul de atac.

am calculat o variatie de rapoarte si.......

par exomple:

9-36 9/36=0.25

astea la nipru

10-35 10/35 =0.28

 

11-37 11/37=0.29 la BMW

 

Intre 9-36 si 10-35 este o diferenta insa intre 10-35 si 11-37 e mica luind in calcul si rapoartele din cutie, care de altfel o avantajeaza pe Doamna BMW

daca insa rapoartele ar fi de 11-35 11/35=0.31 chiar si 11-36=0.30 diferenta ar fi mult mai simtita.

in felul asta pastrez ori coroana cu 36 dinti ori ceea cu 35 dinti deci salvez si bani si se va confectiona doar pinionul de atac.... toate bune! dar!

la crearea,executia pinioanelor din cutie, diferential, cardan etc... exista o relatie de clacul intre ele si nu sunt convins ca se vor putea executa asa cum le vreu eu.

astea fiind spuse

va provoc la dialog!!!! va rog nu dati cu pietre!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scanteia:

-scanteia este debutul aprinderii, trebuie sa aiba o anumita energie pt a declansa o ardere completa a amestecului carburant, produsa la momentul optim al cursei pistonului pentru a se realiza un maxim de compresie in cilindru.

-ea se compune din doua parti(la aprinderea clasica): descarcarea initiala formata dintr-o oscilatie mare(cca 0.0001 de secunda) cu intensitate mare si temperatura mare(cateva mii de grade) si o descarcare ulterioara formata din mai multe oscilatii dar cu intensitate mult mai mica si o durata mai mare cca 0.001 sec. In conditii perfecte(amestec corect, bujii bine alese), aprindrerea porneste de la varful scanteii(prima parte), imsa in conditii grele(porniri la rece, amestec prea bogat, bujii prost alese) adesea varful scanteii(prea scurt) nu poate produce singur aprinderea. Atasez o diagrama de osciloscop, sper sa se inteleaga.

 

De-a lungul timpului, am intalnit multi sustinatori ai aprinderii clasice, care nu accepta aprinderea electronica spunand ca ei sunt mai multumiti de functionarea celei clasice! :o Asta este! Eu pot afirma ca aprinderea electronica prezinta cateva avantaje care o fac in mod cert superioara.

 

Mesaj completat

Scanteia este dependenta de comprise, astfel cu cat compresia este mai mare cu atat ea trebuie sa fie mai puternica. Sunt cazuri in care scanteia se produce in aer liber, dar nu si in cilindru, atunci cand compresia este mare. In acest caz se intervine asupra distantei electrozilor. Distanta optima intere electrozii bujiei la nipru, dupa teste indelungate am observant ca este 0.4-0.5 mm si la aprinderea clasica dar si la cea electronica. Deasemeni este dependenta si de turatie, scade proportional cu turatia(aprinderea clasica).

Mesaj completat

evident ca intereseaza!

o intrebare am! citi din cei care au sustinut ideea in picioare a celor doua bujii pe chiuloasa ar face modificare pe mobra lor?

Arederea incepe in momentul producerii scanteii electrice, intr-un moment determinant al ciclului , care asigura aparitia nucleului de flacara, si raspandirea flacarii in toate directiile, pana la cuprinderea in intregime a amestecului combustibil-aer ( considerat amestec omogen ). Arderea poate fii normala cand viteza de ardere este 10-40 m/s sau anormala(>40 m/s). Uneori la amestec sarac arderea incepe normal, dar spre sfarsit apar cresteri mari a vitezei de ardere, apar detonatii devenind o ardere anormala, distructiva. Cresterea presiunii dupa inceperea arderii poate provoca deasemeni viteze mari de ardere, la motoare cu compresie mare este necesar un combustibil cu octanul mare pt a impiedica aparitia detonatiilor. Cifra octanica nu reprezinta cifra calorica a benzinei(unii asa cred) ci “viteza” de ardere, arderea progresiva. Utilizarea unui octan prea mare iar nu este bun pt motor, deoarece arderea continua si dupa deschiderea supapei de evacuare. O ardere ideala se compune din 3 parti si se produce astfel: faza I cand se produce scanteia si incepe procesul(8-10%) cu o viteza mica(portiunea avansului), faza II (faza principala)75-80% cu viteze mari si temperaturi intre2000-2800 grade(pistonul este la jumatate si transmite forta maxima), faza III(faza finala) cu viteze ce scad mult spre sfarsit(pistonul este jos si nu este nevoie sa mai transmita)(fig 1b).

Un alt tip de ardere anormala apare atunci cand arderea normala este alterata de aparitia unor aprinderi ale amesteculuide la punctele sau suprafetele supraincalzite din camera de ardere , inaite si dupa producerea scantieii elecrice, cu formarea mai multor fronturi de aprindere suplimentare. Acest tip de ardere se numeste ardere prin aprinderi secundare . Cand aprinderea secundara se produce inainte de prodecerea scanteii electrice declansata de bujie se numeste preaprindere, iar cand se produce dupa scanteia electrica se numeste postaprindere(fig 2)

===============

...eu nu am suport tehnic pt a pune al 2-lea rand de bujii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

revenind la cel dezbatute aici

/index.php?...8510&st=270

si aici

/index.php?...p;#entry2243801

 

voi dori sa aflu parerile domniilor voastre despre cele ce le voi scrie.

din cele constatate alta cutie nu se poate adapta la nipru, am vazut motor de auto adaptat pe Nipra(si nu e ceea ce doresc eu) ,ca ZAP am vazut motor de WW insa aveau cutia originala de nipru.....

in transmisia finala , grup la BMW R70 R80.... RAPOARTELE SUNT DE 11-37 fata de 8-36; 9-36 si 10-35 de fuga la Nipru.

voi dori sa confectionez daca se vor putea coroana si pinion-ul de atac ,as fi mers si pe ideea de a pune aceste rapoarte de la auto dar nu stiu ce autovehicul ar avea raportele astea si sunt convins ca nu am sa le gasesc,chiar si de o fi sa le modific, in fine....

in masura in care voi discuta cu acel maistru,responsabil voi sti mai exact daca le pot executa asa cum voi dori eu,ca atare ca sa ies mai eftin,( sunt convins ca ma va injura portofelul),sustin teoria de a folosi ori coroana cu 36 ori ceea cu 35 dinti care le am si sa-mi faca dinsi meseriasi,doar pinionul de atac.

am calculat o variatie de rapoarte si.......

par exomple:

9-36 9/36=0.25

astea la nipru

10-35 10/35 =0.28

 

 

 

 

 

11-37 11/37=0.29 la BMW

 

Intre 9-36 si 10-35 este o diferenta insa intre 10-35 si 11-37 e mica luind in calcul si rapoartele din cutie, care de altfel o avantajeaza pe Doamna BMW

daca insa rapoartele ar fi de 11-35 11/35=0.31 chiar si 11-36=0.30 diferenta ar fi mult mai simtita.

in felul asta pastrez ori coroana cu 36 dinti ori ceea cu 35 dinti deci salvez si bani si se va confectiona doar pinionul de atac.... toate bune! dar!

la crearea,executia pinioanelor din cutie, diferential, cardan etc... exista o relatie de clacul intre ele si nu sunt convins ca se vor putea executa asa cum le vreu eu.

astea fiind spuse

va provoc la dialog!!!! va rog nu dati cu pietre!

in primul rand vezi ca esti conditionat de distanta intre axe pinion-coroana sa mai si intre in grup, plus ca trebuie sa faci pereche pinion-coroana sunt niste formule de calcul care trebuiesc respectate.

n merge sa pui de ex. pinionul de 8 de la grupul de atas si coroana de 35 de la grupul de fuga.

cand bagi pinionul de 10 abia intra, chiar mai trebuie sa iei un pic de material din carcasa grupului, unde crezi ca o sa bagi tu unul de 11?odata cu nr de dinti iti creste automat si diametrul.

asta daca tot vrei sa faci

dar s-ar putea sa ajungi la concluzia ca nu a meritat tot efortul acesta. eu zic din experienta mea. la nipru solo am incercat de toate, singura cheatie care mi-a placut era grupul de solo cel cu pinion de 9 ,cutia origianla si roata de 19. in rest am incercat toate variantele, inclusiv cu vestitele pinioane modificate de a 4-a grupuri de 10 siroti de 18. ba se tura prea tarere motorul, ba nu tragea, ba trebuia sa o omori in a 3-a, si tot asa

incearca si cauta niste piese bune de fabrica(cam greu de gasit, dar nu imposibil), mergi cu ea asa si daca vrei viteza, ia-ti una facuta pt asa ceva, sa aiba si frane sisuspensii pt ca dnepr nu are asa ceva orig oricat te-ai da tu peste cap sa reglezi sau mai stiu ce sa faci.

bafta orice ai intreprinde!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce reprezinta c.v.?

roata 19"

grup 9/36

dar c.v.?

cu exceptia vitezei 1 , toate au aceleasi rapoarte( MT-ul are 1-a mai jos) deci nu e nici o setare de viteza /consum/fiabilitate...aceleasi troace! :o

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. c.v. Cutie de viteze de Ural, K750, M72. Sint mult mai bine confectionate si mai fiabile decit cele de Nipru. La confectionarea pinioanelor din grup te vei ciocni de alta problema. Masina ptr. dantura Palloid. Nu se mai gasesc asa usor si in stare buna (si precizie) de functionare. Cui i-i mai trebuie? Asa masini se mai gasesc doar la cei din industria auto care confectioneaza pinioane de diferential. Trebuie sa tii cont in calcul si de ceea ce spunea Grex. Marind numarul de dinti din pinionul de atac se mareste si diametrul lui. Chiar daca reduci numarul de dinti din pinionul condus (34-35 dinti) grosimea lui nu se reduce. Se reduce diametrul lui, nu grosimea. Apare problema ca nu se mai inchide bine ansamblul capac-carcasa grup. Poate nu intra nici pinionul de atac in locasul lui din carcasa grupului. Si toata aceasta munca si cheltuiala ptr. o diferenta de, sa zic, 10 km/h. Nu stiu daca merita. Dar daca esti asa de hotarit sa faci incercarea asta... Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...