bach Postat Februarie 24, 2010 Share Postat Februarie 24, 2010 Ce model de nipru are butuci pe 36 de spite?!?! care stie?!?..............si mai o intrebare unde gasesc un cric lateral sa tina nipra, de pe ce motor, ceva adaptabil si pt buget redus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioneld Postat Februarie 25, 2010 Share Postat Februarie 25, 2010 Ce model de nipru are butuci pe 36 de spite?!?! care stie?!?..............si mai o intrebare unde gasesc un cric lateral sa tina nipra, de pe ce motor, ceva adaptabil si pt buget redus Asa zisa laba de gasca de la IJ tine nipra foarte bine numai ca trebe taiat un pic sistemu de prindere pe cadru si sudat eu asa am avut si a fost OK . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Februarie 25, 2010 Share Postat Februarie 25, 2010 Butuc cu 36 de spite nu exista la Nipru. La ce vrei tu sa faci solutia cea mai simpla ramane janta de Harlau cu 40 de gauri. Sau poti gasi un butuc de M si sa-l modifici, din 40 de gauri sa faci 36. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Februarie 25, 2010 Share Postat Februarie 25, 2010 Butuc cu 36 de spite nu exista la Nipru. La ce vrei tu sa faci solutia cea mai simpla ramane janta de Harlau cu 40 de gauri. Sau poti gasi un butuc de M si sa-l modifici, din 40 de gauri sa faci 36. Ma bucur ca te-ai prins de idee, dar tocmai de aia am intrebat findca mi-a fost dat ieri sa vad la un prieten pe nipra butuc cu numai 36 de spite (nemodificat) si pus pe el cerc de 17", o sa-l pozez cat de repede pot sa-l pun aici pe forum sa va dati cu parerea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Februarie 26, 2010 Share Postat Februarie 26, 2010 Ma bucur ca te-ai prins de idee, dar tocmai de aia am intrebat findca mi-a fost dat ieri sa vad la un prieten pe nipra butuc cu numai 36 de spite (nemodificat) si pus pe el cerc de 17", o sa-l pozez cat de repede pot sa-l pun aici pe forum sa va dati cu parerea ard de nerabdare! da odata pozele alea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Februarie 28, 2010 Share Postat Februarie 28, 2010 ard de nerabdare! da odata pozele alea! cu pozele mai dureaza putin ca n-am aparat da iau unu imprumut, pana atunci dati-mi o solutie pt rezolvarea unei probleme la nipra mea........si anume, am rupt a 2-a cupla cardanica elastica, mai exact inelul de otel de pe ea, ce-i de facut, stiu de data trecuta ca zicea Drobu de semicuple sa fie bagate calumea in guma si sunt dar tot sa rupt, o fi de la mersu cu atasu in aer or fi doar prost facute??!!?!..........daca n-ar fi cupla aia de cauciuc acolo sa amortizeze ce ar avea de suferit??? ma gandesc ca tot ansamblu cutie grup da nu stiu sigur, ca deja ma enervat ca imi vine sa-i fac cupla de otel si sa scap de problema Mesaj completat cu pozele mai dureaza putin ca n-am aparat da iau unu imprumut, pana atunci dati-mi o solutie pt rezolvarea unei probleme la nipra mea........si anume, am rupt a 2-a cupla cardanica elastica, mai exact inelul de otel de pe ea, ce-i de facut, stiu de data trecuta ca zicea Drobu de semicuple sa fie bagate calumea in guma si sunt dar tot sa rupt, o fi de la mersu cu atasu in aeror fi doar prost facute??!!?!..........daca n-ar fi cupla aia de cauciuc acolo sa amortizeze ce ar avea de suferit??? ma gandesc ca tot ansamblu cutie grup da nu stiu sigur, ca deja ma enervat ca imi vine sa-i fac cupla de otel si sa scap de problema si mai o intrebare e riscant sa merg numai cu guma fara inel pe ea, ca e inca la locul ei si intreaga, si am mai vazut un k750 chopper trecut pe lant care avea montata tot o guma goala fara inel ?!?!?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Februarie 28, 2010 Share Postat Februarie 28, 2010 (editat) cu pozele mai dureaza putin ca n-am aparat da iau unu imprumut, pana atunci dati-mi o solutie pt rezolvarea unei probleme la nipra mea........si anume, am rupt a 2-a cupla cardanica elastica, mai exact inelul de otel de pe ea, ce-i de facut, stiu de data trecuta ca zicea Drobu de semicuple sa fie bagate calumea in guma si sunt dar tot sa rupt, o fi de la mersu cu atasu in aeror fi doar prost facute??!!?!..........daca n-ar fi cupla aia de cauciuc acolo sa amortizeze ce ar avea de suferit??? ma gandesc ca tot ansamblu cutie grup da nu stiu sigur, ca deja ma enervat ca imi vine sa-i fac cupla de otel si sa scap de problema Mesaj completat si mai o intrebare e riscant sa merg numai cu guma fara inel pe ea, ca e inca la locul ei si intreaga, si am mai vazut un k750 chopper trecut pe lant care avea montata tot o guma goala fara inel ?!?!?! se va dezintegra! nu merita sa risti. si eu am pus problema pe forum legata de cupla elastica. krokodilu a venit cu ideea de a se confectiona din cauciuc de banda rulanta cu insertie in el, si ideea era buna, mai greu de procurat. problema e ca sunt prost fabricate, is de cacaua, doar cu noroc dai e de una buna. eu ma gindeam sa fac din teflon, care e o idee elastic in schimb mult mai rezistent, sau sa faci pe vulcanizatorul, astfel incat pe acel inel de exterior sa se sudeze mustati si turnat apoi cauciucul in mulaj. Editat Februarie 28, 2010 de mas oyama Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Februarie 28, 2010 Share Postat Februarie 28, 2010 am rupt a 2-a cupla cardanica elastica, Hai ca dau un ochi pe saptamana viitoare prin piesele de rezerva si daca o gasesc (stiu 95% ca o am) o fac pachet si ti-o trimit. Nu e noua dar e mai buna decat una rupta. PS. caut si eu o sa pilot solo de nipru / ural / ij etc. Probabil Nea' Victor o sa rada de mine, mai ales ca mi-a povestit ce chin e genul asta de sa pentru ''00'' dar ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Februarie 28, 2010 Share Postat Februarie 28, 2010 (editat) Andrei, are dreptate nea Victor, sigur vrei să-i faci un frățior sau surioară lui Alexandru Gabriel... Dați-i domnilor omului o Âşa, altfel la ce-s buni prietenii? (Nu te supăra boierule, că-ți tai nasu' ) Editat Februarie 28, 2010 de cicloburu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Februarie 28, 2010 Share Postat Februarie 28, 2010 Hai ca dau un ochi pe saptamana viitoare prin piesele de rezerva si daca o gasesc (stiu 95% ca o am) o fac pachet si ti-o trimit. Nu e noua dar e mai buna decat una rupta. Ms mult da cred ca cel mai bine sa n-o dai ca nu sti niciodata o sa vb cu dani sa-mi trimita 2 sa fie asta e .........e enervant totusi ca bagi o gramada de bani in nipre ca tot timpul cade cate ceva care pare ieftin la prima vedere da cand inmultesti cu 5 sau 10 nu mai e la fel .......in legatura cu saua nu-i chiar asa rea depinde cat trebuie sa mergi, eu am de vre-un an si a si crapat in 2 ca era obosit cauciucul de pe ea si am simtit-o la un drum de 2 ore jumate abia atunci am amortit in rest e ok si poza cu k-ul chopper cu guma fara inel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Februarie 28, 2010 Share Postat Februarie 28, 2010 ....cuplele care se gasesc acum pe piata sunt destul de proaste... 3 luni de iarna , cu atas , sau un sezon cald de vreo 6 luni , solo ...cam atat e viata lor... Este singurul cuplaj elastic din intregul lant cinematic, si inlocuierea cu ceva rigid va produce bucuria ruperii spetaculoase a ceva in motor... Pentru uralale noi, deanul acesta a intrat in fabricatie o cupla elastica cu ceva polimer care este mai durabila si rezista mai bine ...se poate povesti cu dealerul Ural... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bn13hor Postat Februarie 28, 2010 Share Postat Februarie 28, 2010 este un domn in baia mare care face bucse pentru orice tip de masina noua ne face bucse pt ford mondeo si anume o bucsa care nu se gaseste de cumparat doar cu tot cu brat eu fac pariu ca ar putea turna o cupla de buna calitate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Februarie 28, 2010 Share Postat Februarie 28, 2010 Bach ai o problema cu aliniatul motorului daca rupi cuple. E motorul prea pe stanga probabil si sunt tare dezaxate furca care iese din cutie cu furca de pe cardan. 5 Ron cat e o cupla nu-i mult, daca rupi una la 5000 km, desi eu am rupt doar 1 in >40 000 km (si stiu ca e de la bataie mare). Si nici munca de schimbat nu e grea. Cand ma gandesc cate ore am stat sa schimb 4 bujii la YZF 750, ce stramt era locul ce cheie cu clichet cu 3 artuculatii am fost nevoit sa injgheb... In ca o chestie e de preferat ca inelul sa nu fie sudat din placa ci sa fie taiat din teava. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lantz Postat Martie 1, 2010 Share Postat Martie 1, 2010 Bun! In legatura cu aceasta ''aliniere'' a ansamblului motor cutie-cardan grup,de nipru stie cineva cum se face tehnic corect? eu am umblat pe la motor si nu vreau sa am surprize! pina acum nu am avut probleme cu respectiva cupla de cauciuc chair se afla intr-o stare buna chiar si dupa multi km. Eu am niste saibi distantiere intre teava cadrului si motor pe o parte ,pe cealata sunt bagate colierele de la toba intre motor si cadru.(nu mai tin minte stanga dreapta) O fii mai importanta la mersul cu atas aceasta aliniere? ar trebuii sa fie la fel de importanta si la solo! Va salut! a venit primavara! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Martie 1, 2010 Share Postat Martie 1, 2010 De aceeasi dilema m-am lovit si eu cand am pus motorul pe cadru dar mi-a zis Rock'n'roll care-i treaba cu alinierea. In principiu se face ochiometric astfel incat cupla sa fie cat mai centrata cu gaura din bascula. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Martie 1, 2010 Share Postat Martie 1, 2010 Salut. Aleko are dreptate in ce scrie ca a rupt o cupla in cca 40000 Km. In primul rind montarea. Daca incep sa caut la Nipre, cred ca la 70% din ele voi gasi jocuri mari la: gheara metalica de pe axul de iesire din cutia de viteze slaba in ax-piulita, joc mare intre gheara-ax cardanic, jocuri mari la ansamblul cruce cardanica-ax cardanic-pinion intrare grup diferential, joc mare intre pinionul de antrenare si roata dintata din interiorul grupului diferential, joc mare intre piesa de antrenare a rotii din diferential si piesa de antrenare din butucul rotii. Eu am numarat 5 puncte, la fiecare punct pun 0,1 mm joc, rezulta 0,5 mm. jocuri. Faceti calcul la unghi si vedeti ce socuri suporta saraca cupla elastica. Exista si varianta cu gheare strimbe, lovite, torsionate. Daca mai aveti pretentii cupla... Apoi, stilul de condus. Daca lucrezi cu schimbarea vitezelor si acceleratia brutal... Daca mai faci si figuri cu motocicleta... Daca mergi pe ideea " lasa ca sunt rusesti, n-am treaba"...nu mai comentez. Cind montati cupla in gheare NU UNGETI CU VASELINA S-AU ULEI MOTOR gaurile din cupla si ghearele ptr. a intra mai usor. Acestea vor ajuta la " dizolvarea" cauciucului din cupla. Folositi seu de oaie s-au in lipsa chiar putina crema de fata, de miini. In ultima instanta chiar si apa poate ajuta la alunecarea cauciucului din cupla pe gheare. Tot ptr. protectia cuplei de ulei, eliminati jocul cuplei din axul de iesire cutie de viteza. Inainte de montarea ghearei pe axul cutiei de viteze puneti pe acest ax un inel, O-ring. (care se gaseste in setul de garnituri de cauciuc). Asa se vor elimina scurgerile de ulei printre canelurile celor doua piese ax-gheara. Nu ai facut treaba asta, degeaba ai pus simering nou la gheara de pe iesire cv. I-si va "marca teritoriul" iar tu vei spune ca sint proaste piesele rusesti. Hai sa fac o "simulare de montaj". Motorul cu cutia de viteze montata pe el. Gheara din cv montata cum trebuie, cupla elastica montata, gheara ax cardan montata. Se introduce axul cardan in gheara aferenta, cv pe liber. Se roteste axul cardanic (indiferent de sens) si "ochiometric" se urmareste cit de centrat este intregul ansamblu. Daca exista batai mari la cupla trebuie incercata centrarea prin inversarea pozitiilor cuplei. Se face asta pina se obtine o centrare aproximativ buna. Daca nu se obtine un rezultat pozitiv se trece la inlocuirea cuplei. Cineva scria de inele de centrare motor pe cadru. Corect. Motorul se va monta pe cadru cu CV montata pe el. Nu trebuie neaparat- obligatoriu folosite numai acele inele. Cadrul in timpul exploatarii, reparatiilor prost facute, interventiilor cu sudura, suporta diverse modificari, eventual tensionari. Deci nu trebuie obligatoriu respectat < distantierul asta era de acolo, asta era de acolo >. Dupa "urcarea motorului pe cadru" se vor monta inelele din dotare s-au alte saibe mai mici la grosime intre cadru si carterul motorului pe tiranti ( suruburile lungi care trec prin motor) pe o parte s-au alta a motorului pina se obtine o centrare gheara-ax cardan cu gaura din bascula. Saibele nu trebuie sa intre fortat intre cadru si motor, dar nici sa joace. Nu se monteaza in locul saibelor "cerceii" ptr. sustinerea coturilor de evacuare a gazelor de esapament. Daca am uitat ceva va rog sa completati. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 1, 2010 Share Postat Martie 1, 2010 (editat) ...de aia e acolo cupla aia , ca sa preia socurile din tot lantul cinematic...socuri care exista datorita jocurilor functionale...Nu poti fac o angrenare cu joc nul! Si trebuie sa reziste la acele socuri! Prima de am avut-o pe ciorsul meu , era ruseasca cu inel cromat...uzata , dar a tinut mult si bine...s-au largit gaurile dar a ramas intreaga si centrata,si alalalt proprietar i-a dat in goarna... Astea din tzava de vie se maruntesc ca biscuitii! da , uleiul le termina daca ajunge pe ele... ...se pot baga usor cu apa si sapun,sau WD 40... ...am vreo 10 belite , de anul trecut , de acum doi ani ....un ural si un nipru au facut o stiva de cuple belite in doi ani...si uralul chiar merge catinel , ca nu-i place propritarului viteza... Editat Martie 1, 2010 de drobu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Martie 2, 2010 Share Postat Martie 2, 2010 (editat) Bach ai o problema cu aliniatul motorului daca rupi cuple. E motorul prea pe stanga probabil si sunt tare dezaxate furca care iese din cutie cu furca de pe cardan.5 Ron cat e o cupla nu-i mult, daca rupi una la 5000 km, desi eu am rupt doar 1 in >40 000 km (si stiu ca e de la bataie mare). Si nici munca de schimbat nu e grea. Cand ma gandesc cate ore am stat sa schimb 4 bujii la YZF 750, ce stramt era locul ce cheie cu clichet cu 3 artuculatii am fost nevoit sa injgheb... In ca o chestie e de preferat ca inelul sa nu fie sudat din placa ci sa fie taiat din teava. de unde iei tu cuple cu 5 lei ca eu le iau de la Dani cu 20ron buc.???!? Tin sa precizez ca partea interioara a cuplei, cea de cauciuc a ramas la ambele intacta, otelul\fierul\sau mai stiu eu ce aliaje are in componenta inelul ce acopera cauciucul e foarte prost, ambele au plesnit la mine doar inelele... o sa ma uit la aliniere cand pun urmatorul, in legatura cu mersul poate fi si aia o problema, ca de-aia imi place nipru, cuplu mare si exploatat cu generozitate am reusit de 2 ori sa-i salt fata de pe sosea( nu va imaginati ca am mers pe o roata cu el ca e absurd ) Editat Martie 2, 2010 de bach Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Martie 3, 2010 Share Postat Martie 3, 2010 ...am reusit de 2 ori sa-i salt fata de pe sosea... Ahaaaa, deci nu cupla-i de vina! Ma miram eu de povestea cu "alinierea" nealiniata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Martie 4, 2010 Share Postat Martie 4, 2010 am pus azi cupla noua, am verificat era aliniat doar ca semi cupla de pe partea cu cutia juca intr-un mare fel ca nu era stransa piulita, o invarteam cu mana, am rezolvat si aia, acum speram ca tine mai mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boaska Postat Martie 15, 2010 Share Postat Martie 15, 2010 am pus azi cupla noua, am verificat era aliniat doar ca semi cupla de pe partea cu cutia juca intr-un mare fel ca nu era stransa piulita, o invarteam cu mana, am rezolvat si aia, acum speram ca tine mai mult cum dai in ea cum crapa, stai linistit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Martie 23, 2010 Share Postat Martie 23, 2010 ard de nerabdare! da odata pozele alea! scuze de intarziere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Aprilie 7, 2010 Share Postat Aprilie 7, 2010 scuze de intarziere mai sa fie! iacata ca este! si inelul de pe ce e? al meu inel din spusele celui care mi l-a vindut, a fost tait si roluit, nui bai cu ala ci chiar cu butucul ca ramane citeva gauri libere, nealiniere, descentrare mai iute decat normal....... pina la urma de unde provine acest butuc, care modelele sunt echipate cu roate in care sunt 36 de spite? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Aprilie 7, 2010 Share Postat Aprilie 7, 2010 mai sa fie! iacata ca este!si inelul de pe ce e? al meu inel din spusele celui care mi l-a vindut, a fost tait si roluit, nui bai cu ala ci chiar cu butucul ca ramane citeva gauri libere, nealiniere, descentrare mai iute decat normal....... pina la urma de unde provine acest butuc, care modelele sunt echipate cu roate in care sunt 36 de spite? asta era si intrebarea mea "de la ce model de nipra provine?!?!" deci nu stiu, inelul n-am idee dar mai toate japonezele ce au cerc pe 17" sunt pe 36 de spite deci ar potrivii de la multe modele inclusiv cercuri de aluminiu de pe DR 650 transalp etc Mesaj completat Azi fiind Marti 13 am avut noroc cu carul , am rupt bascula la nipra in mers si am simtit cum e sa franezi brusc cu spatele, noroc ca nu l-am culcat pe o parte. Sa rupt chiar pe partea cu prezoanele ce tin grupul (cele 2 din fata), merita sa o sudez sa mai adaug o platbanda peste tot sudata in care sa dau gaurile pt ax si prezoane si sa fac alte prezoane mai lungi?!?! Intreb mai degraba daca va tine sudura sau nu, si daca merita sa o fac sau sa caut alta bascula? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 15, 2010 Share Postat Aprilie 15, 2010 ...Intreb mai degraba daca va tine sudura sau nu, si daca merita sa o fac sau sa caut alta bascula? Sefu' bascula nu este confectionata din otel special, asa ca o poti suda fara probleme. Ai grija sa samfrenezi inainte, pentru a obtine o sudura de calitate, nu racii cu apa dupa! Ajustarea sudurii trebe sa fie superficiala, doar estetica, pentru a nu-i diminua rezistenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.