Sari la conținut

Sinteza Dnepr


bubaq
 Share

Postări Recomandate

cineva mi-a spus ca exista 2 feluri de carburatoare pekar k68

cica unele sovietice unele chinezisme

unele a-r fi mai ieftine ,celelalte mai scumpe

dar amandoua sunt acelasi model diferenta e ca alea mai scumpe sunt mai bune.....

intelege cineva ceva?

a si cat mai costa k68 stie cineva?

am eu pekar 68 y originale in cutie nefolosite!le-am laut de rezerva....

eu ramin la japonezi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

doar k la mine este exagerat sunetul,suna foarte tare si e aparut din senin,inainte nu suna(si nu am schimbat nimic), insa akum am probleme mai mari, am ramas fara scanteie la cativa km de casa si nu am reusit sa-i dau de capat inca...

 

daca pun si iau contactul din cheie face scanteie la bujie?e ceva normal?in rest nu am scanteie deloc...(nici nu mai stiu ce sa mai schimb pt k nu ma pricep foarte mult la electro si le-am luat prin eliminare)

 

nu-i normal sa ai scanteie cand dai contact,se intampla cand ai platinele in scurt,tre sa le reglezi......e prima ideie care-mi vine....Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spuneam ca nivelul uleiului este mult mai important decat calitatea lui, asa este. Cei ce au baia marita sa nu creada cumva, ca avand acea rezerva pot merge cu nivelul scazut. Balacirea produsa de vilbrochen are loc cu conditia ca uleiul sa poata fi antrenat de catre acesta, adica de cantitate. Inchipuitiva ce sanse are un motor care are in el doar 1L din cel mai bun suntetic, fata de altul care are 3L de mineral. Nici o sansa! Ar avea ungere doar la manetoane, cindrii, axa cu came, tachetii, cozile supapelor si pinioanele distributiei ar functiona uscate. Am aratat modul de lucru al tachetilor si am scris ca ei se comporta ca niste sertarase, care se deschid, se umplu cu ulei apoi desarta prin inertie si gravitatie (pozitia lor inclinata) acest ulei in partea cealalta a peretelui blocului motor. Acest ulei ajunge prin conductele tijelor impingatoare, in partea de sus a chiulasei unde formeaza o acumulare in spatiul dintre chiulasa si capac, curgand apoi in motor printr-o gaura calibrata, aflata la baza chiulasei. Cantitatea este conditionata de turatia motorului si de diametrul gaurii calibrate. Acest ulei este antrenat prin balbotare si stropire de catre culbutori si arcurile supapelor si asigura ungerea tuturor pieselor in miscare. Cantitatea aceasta fiind foarte mica ca debit, nu ajuta la racirea chiulasei sau al altui component, dar incalzeste tijele tachetilor producand dilatarea lor. Cozile supapelor sunt permanent in contact cu acest ulei, iar atunci cand jocul in ghidul supapei de asdmisie este prea mare, se produce o absortie ce antreneaza pe langa comburant (amestec aer/ benzina) si o cantitate din acest ulei, scazind continuu nivelul in baie. Acest lucru se poate observa la demontare, ca motoarele cu jocuri mari la giduri au talerul supapei de admisie gras, cu urme usoare de ulei. Din acesta cauza am sustinut in totdeauna ca acest motor este consummator de ulei. Cine doreste poate utiliza ulei sintetic, dar avind in vedere explicatiile ce urmeaza cred ca mai economic v-a ramane tot uleiul mineral. Tehnologic este normal ca el sa consume ulei, neavind siemering pe coada supapei. Specific un amanunt important: uleiul care curge din chiulasa este foarte fierbinte dar nu raceste chiulasa, deasemeni este usor viciat de gazele arse ce trec pe linga coada supapei de evacuare.

Trebe sa fac o intrerupere aici si sa lamuresc o chestiune importanta in legatura cu chiulasa si reparatia ei, fiind partea motorului care sufera termic cel mai mult. Camera de ardere se afla in chiulasa, tot acolo este si galeria de evacuare, amandoua mari producatoare de temperatura. Temperatura supapelor este preluata tot de chiulasa. Din acest motiv suprafata exterioara, suprafata de racire este este cea mai mare suprafata raportata pe volum din tot motorul. Cu toate acestea temperatura ei este cea mai mare(cu exceptia coturilor de evacuare) din tot motorul (vara in sarcina mare poate depasi usor 140 ºC). Spre exemplu in plina sarcina, la sfarsitul arderii, gazele care ies in galeria de evacuare ajung lejer la 600ºC. Aici au loc cele mamari dilatari, ce creaza multe probleme. In special regarea jocului la supape care se strica rapid, am observat ca multi se plang de acest fenomen. Din acest motiv, la reparatie trebe tinut cont de urmatoarele: 1. culbutorii trebe sa culisexe usor be bolturi, fara insa sa aibe jocuri mari, suprafata de calcare pe coada sulapei sa nu fie uzata, sa apese prin roluire, tendinta lui fiind de a trage coada spre axa lui. Jocul axial aste mai putin important fata de cel radial. Se ajusteaza prin polizare sau pilire (daca au urme de uzura) apoi se lustruiesc cu smirghel fin pt ca rizurile ramase in urma ajustarii sa nu rupa pelicula de ulei. La verificarea jocurilor nu se utilizeaza ulei pt ca verificarea sa fie corecta(uleiul preia jocurile). Cel mai important lucru este jocul radial al culbutorului (aproape toata lumea nu tine cont de el). @rocknroll a scris mai demult despre acest amanunt. @dany mi-a spus ca exista 7 cote la lainele de reglaj al acestui joc.

Revin… ;)

 

Constructiv tija tachetului apasa pe culbutor oblig pe axa acestuia, divizind forta de apasare in doua una axiala, alta radiala. Acest lucru face ca la apasarea supapei, culbutorul are tendinta de a apasa in jos si tot odata in lateral atit cat ii permite jocul radial. Acest joc tinde sa modifice axa supapei in lateral iar in timp creste jocul ghidului, modificand si uzand continuu. Fiind atat de distructiv, el trebe eliminat neaparat. 2. Tijele culbutorilor sunt confectionate din aluminiu in idea de a pastra coeficientul de dilatare cu cilindrul si chiulasa. In nici un caz nu recomand confectionarea lor din otel! Tijele se verifica prin eliminarea totala a jocului si rotirea ei, daca are momente unde agata se v-a inlocui (capat sferic ovalizat). Atentie tijele noi sunt debitate la lungime prin forfecare, ramanand o bavura specifica. Inainte de montarea unei tije noi, se ajusteaza la capete aceste bavuri, apoi se pun capetele sferice, se prind intre doua bacuri in menghina si se pune un culbutor vechi pe sfera apoi se dau cateva lovituri de ciocan pt ca tija sa se taseze iar capetele sferice se vor aseza bine. Nu loviti cu ciocanul in sfera pt a nu o deforma! 3. Ghidurile trebuiesc presate cu atentie sa cada perpendicular pe suprafata scaunului supapei. Jocul supapei in ghid nu trebe sa fie perceptibil la mana, tot odata trebe sa culiseze usor.

Daca respectati aceste 3 conditii (in plus celelalte stiute deja), veti avea chiulasele ok iar jocurile odata reglate nu va vor mai supara mult timp.

..revin :)

===================================

...inainte de a merge mai departe, daca mai sunt completari de facut, sau ceva ce mi-a scapat ;) astept si corectari...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stai ca nu inteleg cum joc radial la culbutor. Adica uzura bucsei , care e lagar fara rostogolire? (role aveau pana si sportivele BMW R51 si R66 din 1938)

Sau jocul culbutorului pe surubul bolt, sus-jos? Daca e vorba de acel joc e de stiut ca mai toate Niprele au joc de-asta destul de mare, si trebuie eliminat. In practica nu am vazut pe nimeni sa vanda saibe cu inaltime diferita pentru reglaj.

 

Ia ca ma duc jos sa elimin jocul ;)

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stai ca nu inteleg ............Ia ca ma duc jos sa elimin jocul :)

Jocul axial este jocul dintre bolt si culbutor, acest joc nu-i prea important pt ca poate fi compensat la reglarea culbutorului. Jocul radial este culisarea stanga-dreapta a culbutorului pe bolt, intre cele doua urchi de prindere ale chiulasei. Acolo se pun niste saibe(laine) din otel. A scris si Victor c-a stat o noapte intreaga sa nimereasca grosimea acestor laine. Dany mi-a spus (asta vara, cand ne-am intilnit)ca sunt vreo 7 cote diferite. Ultimul a fos Vandam care mi-a spus ca la uralul lui, rusii au pus saibe din otel ondulate(mai multe onduleuri), care tin presati culbutorii eliminundu-se acest joc. Eu am constatat ca la una din supape se tot marea jocul si trebuia sa-l reglez mereu. Apoi dupa discutia cu Victor si Dany am verificat din curiozitate si am constatat cu surprindere ca la supapa respectiva jocul radial al culbutorului era cu mult mai mare in comparatie cu ceilalti. Am adaugat o saiba care aproape a eliminat complet acel joc si de atunci nu am mai reglat culbutorii.

 

A fost la intrunirea .....Ceva detalii tehnice??

Seara am fost manga, :) iar a doua zi m-am luat cu altele, ;) am vrut sa iau legatura cu propietarul, dar mi-am adus aminte acasa cand ma uitam la poze ;) Luam cumva legatura cu al si o sa aflam detalii!

Intrebare: CINE-L CUNOASTE PE POSESORUL URALULUI DIN FOTO? ...dam o bere mare!

E clar: il stie @pedros..

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A fost la intrunirea secreta de la Mizil din 3-5oct, o nipra cu radiator de ulei??

Asa pare;Ceva detalii tehnice??

 

 

/index.php?...t&id=389019

 

Fain motor!!!

stie careva al cui e nipru asta?

ca ma intereseaza unde si-a facut esapamentele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nea Mircea, Mos Pedala l-a facut. Acum e al unui baiat din zona Mizil.

Esapamentele sunt originale de ATV chinezesc de 750, adica ATV cu motor de Chang Jiang 750 (aka M72 chinezesc).

Esapamente de-astea poti cumpara de la "uralzentrale", da search pe google.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

azi am dat jos capcul distributiei k incepuse sa sune tot mai urat si deja se auzea un sunet de parca ar merge un ventilator(un vajait)

am desfacut si nimic, nu joaca nici un pinion(ax) insa pe pe dintii pinionului de pe axul cu came se vad niste uzuri pe varfuri(s-a facut floare) asta insemnand k ceva forteaza, vreun pinion sta intr-o parte sau ceva dar nu depistez baiul...

 

ma ajuta cu ceva daca crap motorul?sau mai aman operatia asta deocamdata?

 

 

 

imi cer scuze k am pornit discutia iar apoi n-am mai scris nimic, fiindca nu am mai avut timp...

 

astazi am reusit sa-mi fac timp pt a scoate motorul din cadru si maine am de gand sa-l desfac...

 

aku niste intrebari:cum scot pinionul de pe axa cu scame?

cum scot pinionul de pe vibrochen?

in flansa de aluminiu din fata vibrochenului se vad 2 gauri filetate(de 10-12)infiletez 2 suruburi sa o traga afara?(cum e volanta la simson)

sunt curios cum o sa scot axa cu scame...mai ales rulmentul din spate dar nu intreb pana nu ajung akolo...

pe masura ce inaintez si mai am nedumeriri o sa mai apelez la cunostintele voastre!

multumesc anticipat!

 

 

ma rugase la un momentdat @cristi57 sa pun si o poza cu pinionul care are dintii deformatzi(de pe axa cu scame)

am facut azi una dar vad k nu prea ajuta avand in vedere k e facuta cu telefonul(dintii sunt deformatii spre fata)dar rulmentii nu au joc sau cel putin nu simt eu, sa vad ce e de ei cand voi desface...

post-13995-1224090631_thumb.jpg

Editat de Niku Chopper
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aku niste intrebari:cum scot pinionul de pe axa cu scame?

cum scot pinionul de pe vibrochen?

in flansa de aluminiu din fata vibrochenului se vad 2 gauri filetate(de 10-12)infiletez 2 suruburi sa o traga afara?(cum e volanta la simson)

sunt curios cum o sa scot axa cu scame...mai ales rulmentul din spate dar nu intreb pana nu ajung akolo...

pe masura ce inaintez si mai am nedumeriri o sa mai apelez la cunostintele voastre!

multumesc anticipat!

 

Pentru scos pinioanele si rulmentii sa folosesti musai presa de rulmenti...altfel pinioanele crapa daca le fortezi,iar axa cu scame se stramba imediat.Eu am patit-o :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi cer scuze k am pornit discutia iar apoi n-am mai scris .......................si mai am nedumeriri o sa mai apelez la cunostintele ......................

Sal.. nu mai intreba cum scoti, apucate de treaba, toate ies usor, ve-i vedea! Intreba atunci cand te impotmolesti undeva! Axa iese usor cu tot cu rulment. Sfat: inainte de demontarea fiecarui component, priveste cu atentie sa intelegi mecanismul si rolul fiecarei piese, posibil sa gasesti ceva montat gresit de cel dinaintea ta ce a reparat motorul, nu este exclus, entelegi!? Poza ta este irelevanta, n-am ce sa inteleg de acolo. Vreau detalii... jocuri, span, culoare etc. De ce crezi tu ca dantura unui pinion este deformata? Ce forte au intervenit? Si fa poze ca lumea data viitoare...

Succes si ateptam sa revi cu poze, explicatii si intrebari. :(

=======

Revin cu o explicatie... stai putin sa o concep :disappointed: :(

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi cer scuze k am pornit discutia iar apoi n-am mai scris nimic, fiindca nu am mai avut timp...

 

astazi am reusit sa-mi fac timp pt a scoate motorul din cadru si maine am de gand sa-l desfac...

 

aku niste intrebari:cum scot pinionul de pe axa cu scame?

cum scot pinionul de pe vibrochen?

in flansa de aluminiu din fata vibrochenului se vad 2 gauri filetate(de 10-12)infiletez 2 suruburi sa o traga afara?(cum e volanta la simson)

sunt curios cum o sa scot axa cu scame...mai ales rulmentul din spate dar nu intreb pana nu ajung akolo...

pe masura ce inaintez si mai am nedumeriri o sa mai apelez la cunostintele voastre!

multumesc anticipat!

 

 

ma rugase la un momentdat @cristi57 sa pun si o poza cu pinionul care are dintii deformatzi(de pe axa cu scame)

am facut azi una dar vad k nu prea ajuta avand in vedere k e facuta cu telefonul(dintii sunt deformatii spre fata)dar rulmentii nu au joc sau cel putin nu simt eu, sa vad ce e de ei cand voi desface...

...axa cu came iese relativ usor , cu tot cu rulmenti..Pinionul de pe ea iese destul de greu , doar cu presa(si ar fi foarte bine sa fie o presa centrata , nu ceva facatura....si poti folosi cu incredere o lampa cu gaz!) Pinionul este de fonta si nu se deformeaza, crapa!

Cel de pe arbore iese usor, cu o presa...de regula sunt facute deanpoulea si is slobode...

Capacul cu lagarul de rulment se depreseaza cu 2 suruburi de 10 cu pas de 1 introduse in cele 2 orificii filetate, si se impinge in capul arborelui...s-ar putea sa iasa si usor parghiat de pe margine, dar e posibil sa crape, asa ca cu grija!Suruburile le fixezi in capac si nu depresezi din ele , ci din cel ce impinge in capul arborelui...

Arborele iese doar dupa ce scoti rulmentul dinspre volanta...altfel te vei scarpina tare mult cum sa-l scoti :disappointed: ...cu grija sa nu belesti suprafetele de etansare din bloc , care corespund la capacul cu rulmentul din fatza...Iar de bagat la loc chiar este o smecherie...

Bun venit in lumea niprului(imi spunea mie cineva , cand ma plangeam ca nu reusesc sa-l fac sa mearga in 2 pistoane , sau sa-l bag in viteza iarna...) :(

Nu are rost sa-l demontezi daca nu ai piese de schimb de 'calitate'('de calitate' , insemnand , prefabricate pe care sa reusesti sa le prelucrezi cat decat in vederea montarii)...Adica nu are rost sa depresezi pinionul de pe distributie , daca nu schimbi si rulmentii, si eventual pinionul daca o cere...

La montare va fi adevarata provocare , sa reusesti sa etansezi , sa asiguri la modul foarte serios toate suruburile...etc...

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe scurt: pinionul are trei diametre, exterior, interior si unul imaginar numit modul. Exterior la dantura, interior tot la dantura al treilea modulul este aprox la jumatate. Ca angenarea sa fie corecta modulele celor doua pinioane trebe sa fie tangente. Suprafata de atac a dintelui nu este dreapta ci curba, contactul facandu-se practic pe o linie. Totdeauna contactul intre doua pinioane se face pe cel putin 2 dinti simultan. Dinamic cand un dinte intra urmatorul este plin iar al treilea iese, astfel contactul v-a fi continuu, liniar. Asta teoretic, in practica nu este chiar asa si atunci apare un rontait, pt ca tecerea se face dupa un dinte pe altul cu abaterea respectiva. Din acest motiv pinioanele de CV si alte angrenaje au dantura inclinata si nu dreapta. Acest lucru face ca prelucrarile inexacte sa fie preluate de aceasta forma, angrenajul calcand pe mai multi dinti simultan(2 chiar 3)devenind mai silentios. Din pacate la tine se poate regla modulul doar la alternator(prin rotirea lui pe ghidajul excentric), insa poti verifica celelalte pinioane daca sunt corecte. Montezi pinioanele fara pene si rotesti unul infranad-ul pe celalalt cu mana, nu trebe sa simti nici o trepidatie in rotire, rotirea sa fie liniara, nesacadata si fara zgomot. Faci asta pe rand, cu toate pinioanele, doua cate doua. Repet nu te grabi la demontat, cauta cauza inainte, altfel nu vei sti niciodata ce s-a intamplat acolo. Posibil ca cineva inaintea ta sa fi inlocuit un pinion cu altul neconform, nu stiu! Vezi unde-i problema, si mai vorbim. Ti-am facut rapid o schita sa intelegi mai usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...cerc de divizare...modulul e pasul masurat pe cercul de divizare raportat la 'pi'....

Nu are ce sa vada ...doar daca are joc de flanc mare , si atunci clar trebuie schimbate pinioanele...sau daca sunt prelucrate excentric si deanpoulea , adica cum sunt el normale si originale , si atunci iar trebuie schimbate... :disappointed:

 

 

 

...schimbate , dar cu ce?

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cat dureaza pana se pasuiesc pinioanele de distributie?

eu am pus noi si nu prea se invarte motorul

mama lor de rusi

 

Deja m-am demoralizat..nu imi mai vine sa-mi inchei motorul de rezerva.

Am constatat ca axul cu came este din fier mort...in rest...dumnezeu cu mila!!

P.S.:pinioanele ar trebui sa lucreze perfect cand sunt noi.....nu forta..ia un ciocan mai mare :( :( :(

 

 

CRED CA TREC PE URAL :disappointed:

Editat de krokodilu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Daca si crocodilii se demoralizau asa usor dispareau demult, asa ca nu te lasa moale. Controleaza in zona camei, acolo este tratat materialul prin cementare, in rest este O eL Ce-o fi. Oricum nu au facut rusii si nu fac nici acum buleala la tratamente. Vezi ca dupa ce ai spalat bine axa cu came, in zona camei se cunoaste cum a fost "arsa" cama ptr. tratare. Zona aia este si casanta. Nu cred eu ca ai nimerit tocmai tu o axa cu came care a "sarit" peste tratament. Pe Ural a-m trece toti daca s-ar gasi asa ca Niprele dar.... Da-i bataie la reparatie, ca acus vin 7scari. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Daca si crocodilii se demoralizau asa usor dispareau demult, asa ca nu te lasa moale. Controleaza in zona camei, acolo este tratat materialul prin cementare, in rest este O eL Ce-o fi. Oricum nu au facut rusii si nu fac nici acum buleala la tratamente. Vezi ca dupa ce ai spalat bine axa cu came, in zona camei se cunoaste cum a fost "arsa" cama ptr. tratare. Zona aia este si casanta. Nu cred eu ca ai nimerit tocmai tu o axa cu came care a "sarit" peste tratament. Pe Ural a-m trece toti daca s-ar gasi asa ca Niprele dar.... Da-i bataie la reparatie, ca acus vin 7scari. Numai bine.

 

HAHAHAHHA faza cu crocodilul

 

Uralul de 650 e tot asa lucrat doar ca urca mai sus in ture si are si repriza mai rapida un pic. Are si chiulasele mai frumos lucrate. Niprul compenseaza prin alte chestii, pinioanele de distributie oricum uruie mai putin la Nipru decat la Ural.

 

presa chinezeasca de scos rulmentii face treaba foarte bine la trenul dep inioane, nu folosesti deloc ciocanul. Vezi ca se gaseste lejer si e ieftina.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...