Sari la conținut

Sinteza Dnepr


bubaq
 Share

Postări Recomandate

mdap ca si lucratura relativ asemanatoare....oftopic dar ca si design e putin mai frumos niprul pacat ca "e rare si astea de la un timp" in cativa ani ajung la nivelul M-urilor........asa ca tineti de ele bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

se pare k nu reusesc cu extractia pinoaneleor de pe axul cu scame si cel de pe arborele cotit, de pe axul pompei de ulei a iesit usor...

 

astept azi o presa de la cineva si sper sa reusesc...

 

uzuri mari vad pe pinioane,cel putin in zona in care forteaza jocul este dublu fata de zona unde sunt libere(ma refer la jocul intre dinti)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pare k nu reusesc ..........................................................este dublu fata de zona unde sunt libere(ma refer la jocul intre dinti)

..extractia pinioanelor se face cu o presa cu 3 ghiare, si ar trebui sa mearga usor. Nu inteleg insa, ce vrei sa spui cu “uzuri mari vad pe pinioane,cel putin in zona in care forteaza jocul este dublu fata de zona unde sunt libere(ma refer la jocul intre dinti)” ..adica? cine forteaza? Ce inseamna joc dublu? Este un pinion (sau doua) excentric(e) sau ovalizat(e)? ..apoi nu-i mare lucru sa faci doua poze!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..extractia pinioanelor se face cu o presa cu 3 ghiare, si ar trebui sa mearga usor. Nu inteleg insa, ce vrei sa spui cu “uzuri mari vad pe pinioane,cel putin in zona in care forteaza jocul este dublu fata de zona unde sunt libere(ma refer la jocul intre dinti)” ..adica? cine forteaza? Ce inseamna joc dublu? Este un pinion (sau doua) excentric(e) sau ovalizat(e)? ..apoi nu-i mare lucru sa faci doua poze!

Jocul de flanc este dublu intre pinioanele de distributie in zona in care axa cu came apasa pe tacheti. Banuiesc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Gulerul vine montat spre arborele cotit. Normal a-r fi sa ai doi rulmenti cu role, unul in fata, unul spre ambreiaj. Jocul axial normal 0,1- 0,2mm. Scoti laine s-au adaugi pina la obtinerea jocului. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O "mina" de ajutor va rog!!!!!!!!!

Cum vine montat,pe arborele cotit, rulmentul NJ 209 - dinspre volanta(gulerul de pe inelul interior vine spre volanta sau spre arborele cotit)??????????

Multumesc! :rusinica:

Mai poti sa asamblezi rulmentul daca montezi 'gulerul' catre volanta?Gandeste-te!

Poti sa mai introduci arborele in carter cu rulmentul montat cu 'gulerul' catre exterior?

In fatza trebuie un rulment radial axial cu bile pentru a prelua sarcinile axiale care apar la debreiere....cei radiali cu role nu suporta sarcini axiale foarte mari(10-7% din sarcina radiala...)

Foloseste FAG sau SKF , ca sa nu mai trebuiasca sa umbli acolo....

...si da , trebuie sa dai posibilitatea arborelui sa se miste un pic axial pentru a compensa dilatarile, 0,2-0,3mm este suficient...laine din tabla subtire ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana si dacia are un fel de cuzineti in forma de semiluna care regleaza jocul axial... nepra nu! pacat...

 

in alta ordine de idei poate se pot face un fel de cuzineti de genul. topicul asta este bun, si asa am o nepra de restaurat/imbunatatit (nu tuning vis-a-vis de performanta desi va creste si aia in urma reducerilor jocurilor, frecarilor, etc.) la iarna. sa vedem ce stie fiecare. eu am schimbat platina, am pus aprindere cu senzor gotronic. nu e mare chestie, avansul in continuare bazandu-se pe cel mecanic centrifugal. stie cineva curba de avans la nepra sau trebuie sa o fac eu dupa ce ii pun doua cdi-uri de la imfsoft ajutate doi senzori de detonatie? (in mod normal unul dar la cat poate sa difere racirea de la un cilindru la altul in cazul neprei din cauza materialelor, nu a reglajelor te doare capul).

carburile sunt de la ceva japoneza, asa am luat-o. cel din dreapta inunda si uda bujia asa ca am reglat nivelul dupa cel din stanga. am un colortune si am reglat amestecul la relanti. ca sa il reglez in mers trebuie sa caut un turometru pentru ea. oricum, merge mai bine decat inainte. si clar mai bine decat orice k-65/68 nou, pe testate. au fost si sincronizate cu ocazia asta. greu de tot avand in vedere cele 2 sufe dar pana la urma a iesit cum trebuie treaba.

alternatorul este un denso de pa un suzuki rf. 480w, nu a fost nevoie de multe adaptari. doar o flansa ca sa se prinda pe bloc si alta cu caneluri ca sa vina in locul celui vechi. spalare cu motorina, ulei bun, motul 300v 15w50 dublu ester pt. masini(deh, ambreiaj uscat). merge mai frumos. oricum setul este varza dar aveam un schimb de ulei la indemana si am zis sa vad cum se comporta. uleiul din cutie tot 300v, dar pt. moto. la grup motul 80w90 mineral.

 

urmeaza 2 bujii/cilindru, chestie care este absolut redundanta la motoarele cu compresie mare dar la cele cu compresie mica ajuta. am inteles ca ar merge cuzinetii de mercedes bot-de-cal. nu am testat inca, urmeaza la iarna la rk. mai urmeaza o pompa separata de ulei de la un suzuki rf care sa se ocupe exclusiv de radiator.

 

intrebare pentru voi: ce supape/ghiduri se potrivesc la nepra in afara de clasicele lada/aro?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

......intrebare pentru voi: ce supape/ghiduri se potrivesc la nepra in afara de clasicele lada/aro?

Pai de MIG!Ca numa' de MIG o sa mai reziste la upgrade-ul asta cu chestii 'racing' de suzukiki, harlay...etc...

Iti dai seama ca se va transforma intr-o chestie foarte valoroasa!Atat de valoroasa(chiar daca nu-i o sa-i pui foitza de aur pe rezervor , cu mai era o combina p-aici ...), incat nu o vei mai putea vinde niciodata...si va trebui sa chemi un tzigan cu o carutza sa-l duca unde stie el!

Normal nimeni nu va avea curaj sa cumpere o asa racheta de interceptare....

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi se pare ca tu ai luat niprul ala a lui KAMA3??

 

nu merg cuzinetii de 200D.

ia-ti cuzineti noi de nipru.

pompa de ulei stii ca tb sa fie etansa atunci cand o adaptezi la exterior.

vezi cu etansarile,sensul de rotatie.

pentru twin spark ai nevoie de un circuit dublu de aprindere

orice ghid/supapa ai tu ,poti chiar sa sa faci rost de ghiduri cu locas pentru semering,sa nu mai ai probleme cu uleiul.

 

220 set motor

80 biele

150 arbore

25 cuzineti

40 set supape

30 set arcuri

25 ghiduri parca, iti trebuie si un rectificator de 8mm altfel nu intra tija

30 set tije culbutori

60 2 bobine

fara nr........

:D

 

iti urez motoare pe paine :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana si dacia are un fel de cuzineti in forma de semiluna care regleaza jocul axial... nepra nu! pacat...

 

in alta ordine de idei poate se pot face un fel de cuzineti de genul. topicul asta este bun, si asa am o nepra de restaurat/imbunatatit (nu tuning vis-a-vis de performanta desi va creste si aia in urma reducerilor jocurilor, frecarilor, etc.) la iarna. sa vedem ce stie fiecare. eu am schimbat platina, am pus aprindere cu senzor gotronic. nu e mare chestie, avansul in continuare bazandu-se pe cel mecanic centrifugal. stie cineva curba de avans la nepra sau trebuie sa o fac eu dupa ce ii pun doua cdi-uri de la imfsoft ajutate doi senzori de detonatie? (in mod normal unul dar la cat poate sa difere racirea de la un cilindru la altul in cazul neprei din cauza materialelor, nu a reglajelor te doare capul).

carburile sunt de la ceva japoneza, asa am luat-o. cel din dreapta inunda si uda bujia asa ca am reglat nivelul dupa cel din stanga. am un colortune si am reglat amestecul la relanti. ca sa il reglez in mers trebuie sa caut un turometru pentru ea. oricum, merge mai bine decat inainte. si clar mai bine decat orice k-65/68 nou, pe testate. au fost si sincronizate cu ocazia asta. greu de tot avand in vedere cele 2 sufe dar pana la urma a iesit cum trebuie treaba.

alternatorul este un denso de pa un suzuki rf. 480w, nu a fost nevoie de multe adaptari. doar o flansa ca sa se prinda pe bloc si alta cu caneluri ca sa vina in locul celui vechi. spalare cu motorina, ulei bun, motul 300v 15w50 dublu ester pt. masini(deh, ambreiaj uscat). merge mai frumos. oricum setul este varza dar aveam un schimb de ulei la indemana si am zis sa vad cum se comporta. uleiul din cutie tot 300v, dar pt. moto. la grup motul 80w90 mineral.

 

urmeaza 2 bujii/cilindru, chestie care este absolut redundanta la motoarele cu compresie mare dar la cele cu compresie mica ajuta. am inteles ca ar merge cuzinetii de mercedes bot-de-cal. nu am testat inca, urmeaza la iarna la rk. mai urmeaza o pompa separata de ulei de la un suzuki rf care sa se ocupe exclusiv de radiator.

 

intrebare pentru voi: ce supape/ghiduri se potrivesc la nepra in afara de clasicele lada/aro?

Buna ziua Dana. Daca ai luat motocicleta lui Kama3, nu ai facut o alegere proasta. A fost a lui Madcox si mai stiu cite ceva despre ea. In linie mare a fost un motor bun. Kama3 nu a "omorit-o", nici nu a avut cind. I-mi permit sa-ti dau citeva sfaturi. Renunta la ideea de CDI-uri si 2 bujii pe cilindru. Cu CDI-urile mai bine l-e vinzi cuiva care are nevoie de ele, cu banii luati cumperi o aprindere electronica ruseasca s-au ucraineana ptr. Dnepr-Ural de la cine vrei Dany ori Gaspar si ai rezolvat problema cu aprinderea. Nu stiu parerea ta despre ea dar ti-o spun pe a mea. Este o aprindere excelenta. Vrea nu vrea, motorul porneste, consumul de curent mic, cred ca are si programator ptr. avans in montaj ( spun asta ptr. ca in 4000 km facuti cu ea motorul a raspuns la comenzi, nu a dat " in nas", pur si simplu eu nu mai stiu ce este ala reglat avans, platina curatata, reglata, nu mai stiu ce sint alea "bujii schimbate") , nu trebuie sa faci nici un fel de adaptare la montatul ei, este destul de fiabila, ce sa mai spun. Singurul ei defect este ca a inceput sa se gaseasca mai greu. Ghiduri de supape, foloseste de Lada ptr. ca au si locasuri ptr. simeringuri. Nu-ti pierde timpul si banii cu 2 bujii pe chiulasa, unii au montat si au ajuns la concluzia ca sint inutile. Despre pompa de ulei aditionala ptr. radiatorul de racire ulei nu ma pronunt dar i-ti doresc succes. Tine-ne te rog "la zi" cu ce faci si rezultatele obtinute Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intreb ceva fara a avea Nipru. Doar din curiozitate

 

Din cate am citit, Niprul are arbore cotit cu cuzineti si manetoane, iar Uralul are ambielaj ca la motoarele 2T. Presupunand ca propozitia e adevarata (nu stiu sigur daca e asa), de ce foloseste Uralul o piesa care nu poate fi reparata ci trebuie schimbata in intregime (presupunand ca e mai greu sa depresezi un ambielaj , etc) ? Daca Uralul are ambielaj, acesta se uzeaza la fel de repede ca la motoarele in 2T? Adica la 20 000 km, trebuie sa te lupti cu motorul de Ural ca sa ii schimbi ambielajul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...da , Niprul are arbore cu cuzineti, care este facut dintr-un material care nu este nici fonta nici otel(ceva moale ce se poate turna si prelucra usor..).Arborii de calitate sunt forjati in matritza si cu suprafetele tratate termic, la nipru nici poveste , asa ca la 15.000-20.000 trebuie refacut.

Ambielajele folosite la Ural sunt destul de bine facute si de regula tin cam cat tine resursa motorului...a nu se confunda cu ambielajele pentru 2T....la 4T au ungere, asa ca merg lejer 50.000km fara probleme(sau chiar mai mult la motoarele moderne...)

Ambielajele de Ural se repara relativ usor, pentru ca se gasesc manetoane , role si biele de schimb...

Tehnologia cu arbori este evident mai convenabila la muticilindrice unde ar fi un cosmar sa fabrici si sa centrezi un ambielaj cu 6 biele, este mai ieftin....dar e nevoie de pompe de ulei si sisteme de ungere mai complicate...

Ambielajul rezista bine cu ungere prin stropire (vezi 2T)si este mai putin sensibil la gripare...

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intreb ceva fara a avea Nipru. Doar din curiozitate

 

Din cate am citit, Niprul are arbore cotit cu cuzineti si manetoane, iar Uralul are ambielaj ca la motoarele 2T. Presupunand ca propozitia e adevarata (nu stiu sigur daca e asa), de ce foloseste Uralul o piesa care nu poate fi reparata ci trebuie schimbata in intregime (presupunand ca e mai greu sa depresezi un ambielaj , etc) ? Daca Uralul are ambielaj, acesta se uzeaza la fel de repede ca la motoarele in 2T? Adica la 20 000 km, trebuie sa te lupti cu motorul de Ural ca sa ii schimbi ambielajul?

Cel mai mult depinde de exploatare. Cu uleiul la nivelul de sus, ceea ce putini proprietari de Ural fac (Uralul papa mai mult ulei ca Niprul) si fara abuzuri indelungate de acceleratie sau regimuri de mers prea rapide ambielajul trebuie sa tina mult.

Mai ales la un Ural solo. Recordul e de vreo 450 000km pana a murit proprietarul intr-un accident.

La 2 T ungerea e mai precara la ambielaj...

 

Ii recomand lui Stressu sa-si dea jos carburatoarele alea vacumatice. Eu stiu motorul inca de cand era la Bucuresti si se chinuia proprietarul sa o porneasca, mai ales ca era toamna. Despre alti cuzineti, e o idee buna probabil, important nu e materialul ci rugozitatea pe suprafata unde apare portanta. Am auzit ca se pupa cuzineti de Olcit. Eu as merge pe cuzinetii originali fara probleme. Ghiduri din fonta nodulara, supape din supape mai mari. Aprindere Gotronic sau de-asta noua. Rulmenti cat mai buni.

Demontare cu presa, folosirea lampei de gaz unde intra greu (ex rulmentul cu role de pe fusul palier in capac). In rest numai de bine si ciocan cat mai putin. Oricum un ciocan de 3 kg o sa fie folositor :rusinica:.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intelesei :rusinica: mersi.

 

450 000 mi se pare enorm,practic indestructibil....Dar care sunt simptomele unui ambielaj distus, nu care are putin joc, ambielaj care nu se mai poate folosi desi motorul functioneaza (pornese bine, etc)....

Editat de augustin87r
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rusii au folosit o vopsea de asigurarea a suruburilor si de etansare foarte buna. Majoritatea solutiilor epoxy Loctite (dealtfel excelente) isi pierd total eficienta la temperaturi ridicate.

 

Intelesei :rusinica: mersi.

 

450 000 mi se pare enorm,practic indestructibil....Dar care sunt simptomele unui ambielaj distus, nu care are putin joc, ambielaj care nu se mai poate folosi desi motorul functioneaza (pornese bine, etc)....

450 000 la drumuri lungi si proprietar exceptional, si-a refacut motorul o data la inceput si a tinut atat.

Ambielajul distrus la Ural poate insemna si rupt in bucati. Dar un ambielaj uzat bate si de regula motorul functioneaza pana la defectiune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intelesei :rusinica: mersi.

 

450 000 mi se pare enorm,practic indestructibil....Dar care sunt simptomele unui ambielaj distus, nu care are putin joc, ambielaj care nu se mai poate folosi desi motorul functioneaza (pornese bine, etc)....

 

BATI IN CAPATUL BIELEI CU PODUL PALMEI

O SA-TI SPUNA SINGUR DACA E TERMINAT PENTRU CA O SA SE AUDA UN ZGOMOT METALIC

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai mult depinde de exploatare. Cu uleiul la nivelul de sus, ceea ce putini proprietari de Ural fac (Uralul papa mai mult ulei ca Niprul) si fara abuzuri indelungate de acceleratie sau regimuri de mers prea rapide ambielajul trebuie sa tina mult.

Mai ales la un Ural solo. Recordul e de vreo 450 000km pana a murit proprietarul intr-un accident.

La 2 T ungerea e mai precara la ambielaj...

 

Ii recomand lui Stressu sa-si dea jos carburatoarele alea vacumatice. Eu stiu motorul inca de cand era la Bucuresti si se chinuia proprietarul sa o porneasca, mai ales ca era toamna. Despre alti cuzineti, e o idee buna probabil, important nu e materialul ci rugozitatea pe suprafata unde apare portanta. Am auzit ca se pupa cuzineti de Olcit. Eu as merge pe cuzinetii originali fara probleme. Ghiduri din fonta nodulara, supape din supape mai mari. Aprindere Gotronic sau de-asta noua. Rulmenti cat mai buni.

Demontare cu presa, folosirea lampei de gaz unde intra greu (ex rulmentul cu role de pe fusul palier in capac). In rest numai de bine si ciocan cat mai putin. Oricum un ciocan de 3 kg o sa fie folositor ;).

nau nimic carburatoarele vacumatice se chinuia probabil din cauza aprinderi.

azi am reusit sa resuscitez un ciors care a stat 3 ani tras de-o parte, si cum? cu aprindere electonica ukrainiana, bobina originala(invelitoare rosie) si carb japoneze vacumatice(cbr de 900) insa are probleme cu instalaiti electrica ,undeva are scurt(mersi Dany de pont).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...